• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים הנשגבים (דו"נ 113) לי-קוואן, הרוח בין ענפי העצים

Larkin

פונדקאי ותיק
על הדרך הגדולה שמחברת בין העושר והסוחרים של ארצות הבוזזים לאיקסקואטלי, אימפריית הנחש המכונף המיוערת שבמזרח, שוכנת נצ'ארה, העיר שבדמם של האצילים בה זורם קסם.
במשך שנים רבות בני האצולה של העיר השתמשו בכל אמצעי אפשרי כדי להכניס לשושלתם את הדם של אלים, יסודנים, שדים ואפילו בני הפיה המגיעים מהפראא. זאת יחד עם עורק המסחר המרכזי שעובר דרכה, היו הופכים את נצ'ארה לעיר משגשגת ועשירה אלמלא אנשי החיה ואדוניהם נשגבי הלבנה שלא מפסיקים לפשוט על העיר ועל הכפרים שסביבה, שודדים, בוזזים ופוגעים קשות במסחר.

באחד הכפרים הקטנים אשר מקיפים את העיר גדל נער. שמו היה לי-קוואן ושערו היה ירוק כירקן. סביו וסבתו גידלו אותו, זוג חקלאים עניים שעסקו בגידול מנגו ופירות אחרים, משלמים כמו כולם בסחורה לגובי המיסים מהעיר שהגיעו פעם בשנה.
השנים חלפו ועל אף שתושבי הכפר הקטן והמבודד לא ידעו זאת טלטלות עברו על הבריאה. קיסרית הארגמן נעלמה, נשגבי השמש חזרו לעולם מכליאתם הארוכה וההתקפות של נשגבי הלבנה נהיו תכופות יותר וחזקות בהרבה. וכך קרה שתושבי הכפר גילו שצבא של אנשי חיה, מונהג בידי שרת מלחמה לונארית מתקרב אל הכפר שלהם במטרה לכבוש אותו כבסיס פעולה להתקפות על נצ'ארה עצמה.
לי-קוואן נבחר על ידי זקני הכפר להיות שליח אל העיר ולהתחנן בפני האצילים לשלוח כוחות להגן עליהם. הם קיוו שהאצילים, עם דמם האלוהי יוכלו להתמודד עם צבא המפלצות שמתקרב אליהם.
לי-קוואן יצא אל המסע אופטימי ומלא תקוות להוט לראות את העיר המרשימה ולצאת, לראשונה בחייו, מהכפר בו הוא נולד.
בדרך אל העיר עברו עליו הרפתקאות רבות בניהן מפגש עם אל נהר קטן וזועף שאיתו הוא היה צריך להתמקח תמורת מעבר בפלג שלו וקרפדת עצים ענקית שאיתה הוא התייידד ולימים היא הפכה לבת לוויתו הנאמנה ביותר.
לבסוף לאחר מספר שבועות, הגיע לי-קוואן אל נצ'ארה ושטח את בקשתו לפני חצר האצולה הרבגונית.
אך האצילים צחקו בפניו, אמרו שהצבא שלהם חשוב מדי מכדי להגן על כל כפר קטן ושבמיוחד עם הצבא הזה שמתקרב עליולהישאר ולהגן על העיר.
וכך כשליבו מלא בזעם, חזר לי-קוואן על גב קרפדת העצים שלו אל הכפר הקטן ממנו בה רק כדי לגלות שהוא הוחרב על ידי אנשי החיה וכל מי שהוא אי פעם הכיר נהרג או נמכר לעבדות.
בעודו כורע באפר של ביתו ובוכה על סביו שנמכרו לעבדות מצאה אותו חוליה של אנשי חיה, ונראה שגורלו עומד להיות זהה לזה של שאר בני כפרו. לי-קוואן לא ידע זאת אבל למעשה הוא היה בנו של רוח הצפרדע, אל מוכר ונסגד למדי באיזורים אלו אם כי לא בנצ'ארה עצמה. הוא אמנם השאיר אותו לטיפולם של סביו לאחר שאימו מתה במגיפה אך הוא המשיך להגיח עליו ושלח לו את אחת ממשרתותיו הקרפדות שתשמור ותעזור לו.
באותו רגע דיבר האל אל בנו וסיפר לו על מורשתו האמיתית ולי-קוואן פתח את פיו וממנו יצא קרקור אדיר שהימם את החיילים ונתן לו הזדמנות לברוח.
לי-קוואן ידע שאם הוא יחזור עכשיו אל החצר האצילים יקבלו אותו בברכה וכניראה אפילו יתנו לו תואר כדי לחתן אותו ולהוסיף את מורשתו האלוהית לדמם אך לא היה דבר שהוא רצה לעשות פחות. בליבו בערה הנקמה ועתה כשהיו לו את הכחות לבצע אותה הוא לא תכנן לעצור עד שהוא יהרוס את נצ'ארה חתיכה אחרי חתיכה.
וכך יחד עם כנופיה של ניצולים מהכפר שלו שהוא שחרר מהעבדות ועוד כמה מנודים ואחרים שהוא אסף לאורך הדרך ובידו חנית ירקן שהוא שדד ממקדש עתיק בלב היער, לי-קוואן מטיל אימה על המסחר של נצ'ארה, שורף עגלות, שודד שיירות ונעלם מיד לאחר מכן עד שרבים החלו לכנות אותו "הרוח בין ענפי העצים", חמקמק ולא ניתן למציאה אך כשהרוח מפילה עליך ענף אין תקווה להימלט.

סודות: לאביו של לי-קוואן, רוח הצפרדע יש עסק ארוך שנים ולא פתור עם העיר נצ'ארה והוא יעד את בנו להפלתה מהרגע הראשון, מארגן את בחירתו להישלח למסע וגורם לכך שהוא יחזור בדיוק לאחר המתקפה כך שהוא לא יהרג בה כמו כל השאר. לי-קוואן לא מודע לכך והוא ממשיך את מסע הנקמה של אביו בלי לדעת שלזה הוא הועיד אותו מילדותו.

מהות: 2; כוח רצון: 6; הצטרפות לקרב: 7 קוביות
מהות אישית:20
רמות בריאות: שבע כמו בן תמותה רגיל.

Intimacies
מגדיר
: "לגרום לנצ'ארה לשלם על מה שהיא עשתה".
מרכזי: רוח הצפרדע (נאמנות).
משני: הכנופיה שלי (אחווה ובעלות).

פעולות: רכיבה: 9 קוביות; חושים: 4 קוביות; פיקוד; 5 קוביות; טיפוס: 6 קוביות; קריאת מניע: 4 קוביות; השפעה חברתית: 7 קוביות.
מראה: 3, Resolve:4, Guile:2

קרב
התקפה (רומח הגרניום): 9 קוביות (14 נזק, מינימום 5).
התקפה (קשת קצרה) 8 קוביות (7 נזק בפגיעה, מינימום 1).
תנועה קרבית: 10 קוביות.
soak/hardness:6/0
Parry:4;Evasion:3

יתרונות
עמידות לרעלים(3), עוקבים(1).

רומח הגרניום (רומח ירקן ירוק, עתק 3)
לי-קוואן מצא את הרומח בחורבות עתיקות שהוא שדד בלב היער. זהו רומח ארוך מיועד לרכיבה בעל ידית מעץ אדמדם ומסתורי ששרד מאות שנים במקדש המאובק ולהב בצורת עלה עשוי מירקן ירוק.
תעצומות של רומח הגרניום
נשיכת הצפרדע המקפצת (3 מ', תומך, החלטי בלבד, מיידי): רומח הגרניום נשלח קדימה כמו צפרדע רעילה ומקפצת ונעטף במהות רעילה. התקפה החלטית שנתמכת בידי התעצומה הזאת מוסיפה הצלחה אוטומטית אחת לגלגול ההתקפה ובפגיעה היא יכולה להרעיל את המטרה ברעל צפרדע (הנשגבים מהדורה 3, עמוד 234).

תעצומות התקפיות
הקרקור הקטלני של רוח הצפרדע (10 מ', 1 כוח רצון, רגיל, מיידי,Dual, מהות 2): לי-קוואן פותח את פיו ומקרקר בקול אדיר שמהדהד בין העצים והודף את אויביו. הוא תוקף אויב אחד בטווח בינוני עם 9 קוביות. להתקפה שוחקת יש נזק בסיסי של 15. התקפה החלטית מוסיפה הצלחות נוספות לנזק הבסיסי שלה וגורמת לנזק חבטה. בשני המקרים בפגיעה המטרה נהדפת קשת טווח אחת הרחק מלי-קוואן.
תעצומות כלליות
טכניקת הזינוק בין ענפי העצים (5 מ', תומך, מיידי, מהות 1): לי-קוואן מעניק לקרפדת העצים שלו מכוח המהות שלו, מאפשר לה לבצע זינוק אדיר וכך לעבור בין הענפים הגבוהים ביותר ביערות של המזרח. תעצומה זאת תומכת בפעולת תנועה ומאפשרת לרמך של לי-קוואן לעבור שתי קשתות טווח בפעולת תנועה אחת.



הדבר הראשון שאני מנסה לכתוב לנשגבים, אני מקווה שזה יצא מוצלח. לי- קוואן יכול לשמש כיריב של קבוצה שנמצאת בנצ'ארה או תומך שלהם אם הם מנסים מסיבה כלשהי להפיל אותה. הוא יכול כמובן גם להיות פשוט התקלות של שוד דרכים בזמן שהדמויות עוברות בדרך.
אני יודע שהוא היה יכול להיות באותה מידה נשגב של אל הצפרדע או אפילו נשגב מסוג אחר אבל העדפתי לכתוב דמות שהיא עם יחסית מעט תעצומות ובי מכאניקה מסובכת אז דם-אלים התאים בדיוק.
אין המון קשר לנושא של האתגר אבל הקונספט הראשוני היה של השודד שרוכב על קרפדה ענקית שקופצת בין העצים ומשם זה התפתח.
 
תודה :)
למען האמת נצ'ארה היא לא המצאה שלי אלא עיר שמצוינת בספר הבסיס (האמת שאני לא יודע אם היא חדשה למהדורה השלישית אולי אחד הותיקים יותר בנושא יכולים להרחיב). בהחלט התלהבתי מהקונספט שלה ובגלל זה החלטתי להציב שם את הרקע.
מה בדיוק הקשר בין קרפדה לרוח צפרדע?
משום מה זכרתי שטקסונומית הקרפדות הן קבוצה בתוך הצפרדעים. בדיקה קצרה מראה שלא אבל כן יש תת סידרה משותפת לשניהן עם השם הקליט ניאובטרכיה. בעולם פנטזיה ההבדל הוא לא קריטי לדעתי למרות שרוח הניאובטרכיה נשמע לא רע בכלל... נקודה למחשבה.
 
האמת שזה רעיון ממש מוצלח, אבל אני חושב שאני אשאיר את זה למי שירצה להשתמש בדמות. זה גם תלוי כמה רוצים להתמקד באב האלוהי של לי-קוואן, כמובן.
 
חזרה
Top