• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 106] תוחלת חיים כמשאב. [כל המהדורות?]

זה בעצם חוק אופציאנלי שאני בעיקר חושב עליו למהדורה 5 אבל יכול עקרונית לעבוד בכל מהדורה.
זה רעיון שראיתי בכמה סיפורים, אבל בעיקר בוואן פיס שמתי לב לזה, כשהגיבור מתאמץ מעבר ליכולת שלו, מקריב את תוחלת חייו.
במוד"מ לחשי הקמה לתחיה גבו שנים מהחיים של מטיל הלחש, אז הרעיון הוא להרחיב את זה.

יש שני מצבים שבהם ניתן להקריב תוחלת חיים-
כשהנק"פ מגיע ל0.
הדמות מחזירה לעצמה חצי מהנק"פ המלא.
ומיד מטילה 1ק8
התוצאה כפול 10, היא האחוז מהתוחלת של הגזע שנאבד.
השלכות הגיל אם זה מגיע לרמה של שינוי סטטיסטי יורגשו לאחר הקרב. יתכן שהדמות תמות מזיקנה לאחר הקרב.



אפשרות שניה היא כדי לחדש יכולת שמתאפסת לאחר מנוחה/יום וכו' כמו יכולת מקצוע שלא קשורה ישירות ללחשים, גזע או לחש בודד.
ומיד מטילה 1ק8
התוצאה כפול 10, היא האחוז מהתוחלת של הגזע שנאבד.
השלכות הגיל אם זה מגיע לרמה של שינוי סטטיסטי יורגשו לאחר הקרב. יתכן שהדמות תמות מזיקנה לאחר הקרב.


זה בא לבטא מאמץ קטלני למשתמש, שיכול לתת תוסף של דרמה וקורבן בעיקר לקרבות בוס.
 
עריכה אחרונה:
נשמע רעיון מעניין, אבל בקטע של לחדש יכולת צריך יותר פירוט: אשף יכול לחדש את כל יחידות הלחש שלו?
עוד משהו: לרוב, 1ק8 יהיה או חזק או חלש מדי, כי רוב השחקנים משחקים דמות שיש לה עוד די הרבה זמן חיים (85%+ לרוב) ולכן אפילו 8 לא יהרוג, ומצד שני אם יוצא 1 זה כלום כי רוב המשחקים לא נמשכים מעבר לשנה שנתיים זמן משחק.
 
אה, כן. קיצור תוחלת חיים. כשאתה רוצה לתת למישהו כוח על בלי שום הגבלות, אבל אתה לא רוצה שהוא ישתמש בו כל הזמן, קיצור תוחלת חיים הוא ידידך. הגבלה בלי שום השפעה אמיתית על מה שקורה. אני לא אגיד שאני אוהב את זה כמכניקה, אבל בטח, למה לא.
 
נשמע רעיון מעניין, אבל בקטע של לחדש יכולת צריך יותר פירוט: אשף יכול לחדש את כל יחידות הלחש שלו?
עוד משהו: לרוב, 1ק8 יהיה או חזק או חלש מדי, כי רוב השחקנים משחקים דמות שיש לה עוד די הרבה זמן חיים (85%+ לרוב) ולכן אפילו 8 לא יהרוג, ומצד שני אם יוצא 1 זה כלום כי רוב המשחקים לא נמשכים מעבר לשנה שנתיים זמן משחק.
התכוונתי לחש אחד. לא משנה מאיזה דרגה.
 
התכוונתי לחש אחד. לא משנה מאיזה דרגה.
כדאי לציין את זה בגוף הטקסט... טכנית הוא יכול להגיד שהוא מחדש את היכולת "הטלת לחשים", וגם אם לא אז אשפים מקבלים שחזור במנוחה קצרה של יותר מיחידת לחש אחת, הוא לא יכול להשתמש ביכולת הזו?
 
כדאי לציין את זה בגוף הטקסט... טכנית הוא יכול להגיד שהוא מחדש את היכולת "הטלת לחשים", וגם אם לא אז אשפים מקבלים שחזור במנוחה קצרה של יותר מיחידת לחש אחת, הוא לא יכול להשתמש ביכולת הזו?
אתה צודק. ניסיתי לערוך, אבל אני צריך לחשוב על ניסוח יותר מדויק.
 
בחמישיית הצבעים (הסדרה של השמש השחורה) מופיע המטה של קטנדאו, שהשימוש בו שואב חיים.
במונחי משחק, התייחסו לזה שהמטה יכול ליצור כל מיני השפעות דמויות-לחש שלוש פעמים ביום או משהו כזה, וכל שימוש נוסף גורם למשתמש בו ולמי שנמצא קרוב אליו להזדקן בחצי שנה.
 
במוד״מ היו כמה לחשים, בעיקר העוצמתיים ביותר, כגון משאלה, שהיו מזקינים אותך. הרעיון היה דומה למה שאתה רוצה להשיג - מעין חיסרון תמידי בלתי ניתן לריפוי.

המכאניקה הזו נזנחה כשהובן שאכן שחקנים לא רואים את הנזק העתידי שייגרם לדמותם במפגש ה- 64. מה שלא מיידי לא ממש נכנס למערך השיקולים שלך. ממש כמו שאמר פעם קומיקאי מוכר: כשאתה צעיר אומרים לך שסיגריות מקצרות את החיים ולמרות זאת אתה ממשיך לעשן... כי מה שהם לא אומרים לך זה שהן מקצרות את החיים *מהסוף*...

מנגד, אם זה מזקין אותך בעשרות שנים זה יגרום לכך ששחקנים לא ישתמשו בזה, כי מי רוצה להשתמש ביכולת ולהסתכן בהעפה של הדמות מהקמפיין?

ואגב, הזדקנות תמידית תמורת ריענון יכולת לא שווה את הטרחה...
דרגות תשישות ישרתו את המטרה הזו הרבה יותר טוב, בהנחה ויש כאן מלאכת איזון טובה.
 
אז בשביל מה לעשות מזה ״חוק?״
למה זה צריך להיות חלק מהמכאניקה? בשביל פעם אחת בקמפיין?
תשתמש בברכות, ב- boons, בחפצי קסם מיוחדים, לחשים סופר מיוחדים, לא חסרים דברים.
קרבות של פעם בחיים לא מצריכים ״מכאניקה חדשה״ שגם ככה ישתמשו בה רק פעם אחת.
 
זה נתון לבחירת השחקן.
זה יכול להיות קרב בוס כשאתה בדרגה 1 או בדרגה 18.
אתה גם לא בהכרח מת. לספוג נזק כדי להציל מישהו, או משהו גם יכול להיות מעניין.
אני מציע מכאניקות שאני הייתי רוצה לשחק בהן.
ואחרי הכול מו'ד זה על גיבורים. מאמץ אחרון נוסף זה אלמנט אפי, שיכול להיות נחמד לתת לו ביטוי ען קנס מספיק גבוה שלא ישבור את המשחק.
 
התועלת קטנה מאוד למול הנזק שיכול להיגרם. זה פשוט לא שווה את זה.

ורגע, לא אמרת בעצמך שזה נועד בערך לפעם בחיים? ״או שתשתמש בזה או שתיאמת תבלע את העולם..?״ איזה שחקן בדרגה 1 ישתמש בדבר הזה כדי לקבל כוחה הפעלה נוספת של יכולת באותו יום..?
 
לא בהכרח פעם בחיים.
אם נלך על דוגמא מאותו קמפיין, יש דו קרב בסוף הברפתקה הראשונה מול יריבה שהיא בהגדרה חזקה מהדמות שחקן, וחיים של חפים מפשע נמצאים על הכף. מישהו עשוי לקחת את ההימור הזה.
 
חזרה
Top