• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

דרקונים ונתונים [דו"נ 106] תוחלת חיים כמשאב. [כל המהדורות?]

dragonian

פונדקאי ותיק
זה בעצם חוק אופציאנלי שאני בעיקר חושב עליו למהדורה 5 אבל יכול עקרונית לעבוד בכל מהדורה.
זה רעיון שראיתי בכמה סיפורים, אבל בעיקר בוואן פיס שמתי לב לזה, כשהגיבור מתאמץ מעבר ליכולת שלו, מקריב את תוחלת חייו.
במוד"מ לחשי הקמה לתחיה גבו שנים מהחיים של מטיל הלחש, אז הרעיון הוא להרחיב את זה.

יש שני מצבים שבהם ניתן להקריב תוחלת חיים-
כשהנק"פ מגיע ל0.
הדמות מחזירה לעצמה חצי מהנק"פ המלא.
ומיד מטילה 1ק8
התוצאה כפול 10, היא האחוז מהתוחלת של הגזע שנאבד.
השלכות הגיל אם זה מגיע לרמה של שינוי סטטיסטי יורגשו לאחר הקרב. יתכן שהדמות תמות מזיקנה לאחר הקרב.



אפשרות שניה היא כדי לחדש יכולת שמתאפסת לאחר מנוחה/יום וכו' כמו יכולת מקצוע שלא קשורה ישירות ללחשים, גזע או לחש בודד.
ומיד מטילה 1ק8
התוצאה כפול 10, היא האחוז מהתוחלת של הגזע שנאבד.
השלכות הגיל אם זה מגיע לרמה של שינוי סטטיסטי יורגשו לאחר הקרב. יתכן שהדמות תמות מזיקנה לאחר הקרב.


זה בא לבטא מאמץ קטלני למשתמש, שיכול לתת תוסף של דרמה וקורבן בעיקר לקרבות בוס.
 
עריכה אחרונה:

האיש הצעיר

פונדקאי ותיק
נשמע רעיון מעניין, אבל בקטע של לחדש יכולת צריך יותר פירוט: אשף יכול לחדש את כל יחידות הלחש שלו?
עוד משהו: לרוב, 1ק8 יהיה או חזק או חלש מדי, כי רוב השחקנים משחקים דמות שיש לה עוד די הרבה זמן חיים (85%+ לרוב) ולכן אפילו 8 לא יהרוג, ומצד שני אם יוצא 1 זה כלום כי רוב המשחקים לא נמשכים מעבר לשנה שנתיים זמן משחק.
 

nav566

פונדקאי ותיק
אה, כן. קיצור תוחלת חיים. כשאתה רוצה לתת למישהו כוח על בלי שום הגבלות, אבל אתה לא רוצה שהוא ישתמש בו כל הזמן, קיצור תוחלת חיים הוא ידידך. הגבלה בלי שום השפעה אמיתית על מה שקורה. אני לא אגיד שאני אוהב את זה כמכניקה, אבל בטח, למה לא.
 

dragonian

פונדקאי ותיק
אולי 8 לא יהרוג.
אבל הוא יהפוך לזקן עם מלא מינוסים.

ונאב- לא ממש.
אם נגיד הדמןת בת 20 ותוחלת חיי אדם היא 100, בגלגןל של 8 הוא מת מיד אחרי הקרב.
בגלגול 7 הוא בן 90 עם כל המינוסים שבכך.
 

dragonian

פונדקאי ותיק
נשמע רעיון מעניין, אבל בקטע של לחדש יכולת צריך יותר פירוט: אשף יכול לחדש את כל יחידות הלחש שלו?
עוד משהו: לרוב, 1ק8 יהיה או חזק או חלש מדי, כי רוב השחקנים משחקים דמות שיש לה עוד די הרבה זמן חיים (85%+ לרוב) ולכן אפילו 8 לא יהרוג, ומצד שני אם יוצא 1 זה כלום כי רוב המשחקים לא נמשכים מעבר לשנה שנתיים זמן משחק.
התכוונתי לחש אחד. לא משנה מאיזה דרגה.
 

האיש הצעיר

פונדקאי ותיק
התכוונתי לחש אחד. לא משנה מאיזה דרגה.
כדאי לציין את זה בגוף הטקסט... טכנית הוא יכול להגיד שהוא מחדש את היכולת "הטלת לחשים", וגם אם לא אז אשפים מקבלים שחזור במנוחה קצרה של יותר מיחידת לחש אחת, הוא לא יכול להשתמש ביכולת הזו?
 

dragonian

פונדקאי ותיק
כדאי לציין את זה בגוף הטקסט... טכנית הוא יכול להגיד שהוא מחדש את היכולת "הטלת לחשים", וגם אם לא אז אשפים מקבלים שחזור במנוחה קצרה של יותר מיחידת לחש אחת, הוא לא יכול להשתמש ביכולת הזו?
אתה צודק. ניסיתי לערוך, אבל אני צריך לחשוב על ניסוח יותר מדויק.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
בחמישיית הצבעים (הסדרה של השמש השחורה) מופיע המטה של קטנדאו, שהשימוש בו שואב חיים.
במונחי משחק, התייחסו לזה שהמטה יכול ליצור כל מיני השפעות דמויות-לחש שלוש פעמים ביום או משהו כזה, וכל שימוש נוסף גורם למשתמש בו ולמי שנמצא קרוב אליו להזדקן בחצי שנה.
 

אני רק תשובה

פונדקאי פעיל
במוד״מ היו כמה לחשים, בעיקר העוצמתיים ביותר, כגון משאלה, שהיו מזקינים אותך. הרעיון היה דומה למה שאתה רוצה להשיג - מעין חיסרון תמידי בלתי ניתן לריפוי.

המכאניקה הזו נזנחה כשהובן שאכן שחקנים לא רואים את הנזק העתידי שייגרם לדמותם במפגש ה- 64. מה שלא מיידי לא ממש נכנס למערך השיקולים שלך. ממש כמו שאמר פעם קומיקאי מוכר: כשאתה צעיר אומרים לך שסיגריות מקצרות את החיים ולמרות זאת אתה ממשיך לעשן... כי מה שהם לא אומרים לך זה שהן מקצרות את החיים *מהסוף*...

מנגד, אם זה מזקין אותך בעשרות שנים זה יגרום לכך ששחקנים לא ישתמשו בזה, כי מי רוצה להשתמש ביכולת ולהסתכן בהעפה של הדמות מהקמפיין?

ואגב, הזדקנות תמידית תמורת ריענון יכולת לא שווה את הטרחה...
דרגות תשישות ישרתו את המטרה הזו הרבה יותר טוב, בהנחה ויש כאן מלאכת איזון טובה.
 

dragonian

פונדקאי ותיק
זה אמור להיות שימושי במצב, כמו שאתה נלחם באיזו תיאמת,וזה או זה או שתיאמת מנצחת ואוכלת את העולם בערך.

זה לא אמור להיות משהו שישתמשו בו הרבה.
 

אני רק תשובה

פונדקאי פעיל
אז בשביל מה לעשות מזה ״חוק?״
למה זה צריך להיות חלק מהמכאניקה? בשביל פעם אחת בקמפיין?
תשתמש בברכות, ב- boons, בחפצי קסם מיוחדים, לחשים סופר מיוחדים, לא חסרים דברים.
קרבות של פעם בחיים לא מצריכים ״מכאניקה חדשה״ שגם ככה ישתמשו בה רק פעם אחת.
 

dragonian

פונדקאי ותיק
זה נתון לבחירת השחקן.
זה יכול להיות קרב בוס כשאתה בדרגה 1 או בדרגה 18.
אתה גם לא בהכרח מת. לספוג נזק כדי להציל מישהו, או משהו גם יכול להיות מעניין.
אני מציע מכאניקות שאני הייתי רוצה לשחק בהן.
ואחרי הכול מו'ד זה על גיבורים. מאמץ אחרון נוסף זה אלמנט אפי, שיכול להיות נחמד לתת לו ביטוי ען קנס מספיק גבוה שלא ישבור את המשחק.
 

אני רק תשובה

פונדקאי פעיל
התועלת קטנה מאוד למול הנזק שיכול להיגרם. זה פשוט לא שווה את זה.

ורגע, לא אמרת בעצמך שזה נועד בערך לפעם בחיים? ״או שתשתמש בזה או שתיאמת תבלע את העולם..?״ איזה שחקן בדרגה 1 ישתמש בדבר הזה כדי לקבל כוחה הפעלה נוספת של יכולת באותו יום..?
 

dragonian

פונדקאי ותיק
לא בהכרח פעם בחיים.
אם נלך על דוגמא מאותו קמפיין, יש דו קרב בסוף הברפתקה הראשונה מול יריבה שהיא בהגדרה חזקה מהדמות שחקן, וחיים של חפים מפשע נמצאים על הכף. מישהו עשוי לקחת את ההימור הזה.
 
Top Bottom