• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים מנוע האפוקליפסה [דו"נ 100][ואנור] ספר הסודות הבלתי נגמרים

החודש, אתגר דרקונים ונתונים הוא לכתוב גרסה חדשה ליצירה של מישהו אחר, שהוגשה עבור אחד מאתגרי דרקונים ונתונים הקודמים.

ההגשה שבחרתי היא ספר הסודות הבלתי נגמרים (למשחק פאת'פיינדר) מאת העוג הברברי העוג הברברי, שפורסמה במקור במסגרת אתגר מס' 13: אוצר מקולל.

הנתונים שאני כותב לספר מיועדים לשימוש במשחק ואנור.


ספר הסודות הבלתי נגמרים (משקל 1)
הספר הזה נראה כספר רגיל, אך התוכן שלו משתנה כול העת, דפיו המקומטים מתמלאים עוד ועוד במחשבות של יצורים תבוניים בסביבה הקרובה, גדולות כקטנות. מזימות מורכבות ממלאות את העמודים לצד מחשבות על הגירוד ברגל שמאל. אין לטקסט סדר. כיוון הכתיבה משתנה, הפסקאות גולשות זו אל זו והשפות מתחלפות תדיר. הצבע של הכתב משתנה על פי מצב הרוח של החושב, ולכל יצור תבוני יופיעו גוונים משלו באותיות העקומות של הספר המוזר. ברגע שהספר נפתח וכל עוד הוא נשאר פתוח, הוא מפסיק להתעדכן. אפשר לנסות לחקור את הספר ולזקק מידע מועיל מתוך בליל השטויות, אך הדבר שקול למציאת מחט בתוך אסם שחת שלם.
אבל לספר יש עוד תכונה מזיקה ונוראית: הוא מדביק ספרים אחרים בסביבתו והופך אותם לכמוהו. בליל המחשבות חסרות הסדר גולש אל תוך ספרים אחרים במרחק של כתריסר מטרים מספר הסודות הבלתי נגמרים, בקצב של 100 עמודים לשעה. אם הספר החולה יורחק בזמן, התהליך יעצור אך העמודים המעוותים יישארו כשהיו. דרוש כישוף או נס כדי להחזירם למצבם הקודם. ברגע שכל העמודים של הספר הוחלפו בעמודים המקומטים והמוזרים של ספר הסודות הבלתי נגמרים, הוא הופך בעצמו לספר הסודות הבלתי נגמרים. רק התערבות אלוהית תוכל להפוך את השינוי.

כאשר אתה חוקר עותק של ספר הסודות הבלתי נגמרים, גלגל +תבונה. בתוצאה של 10 ומעלה, בחר 2. בתוצאה של 7-9, בחר 1:
  • אתה מוצא סוד שיאפשר לך להפעיל לחץ על מישהו אחד במשא ומתן.
  • אתה מגלה פרט מידע שימושי ומעניין על בעיה שאתה בוחר. קבל 1+ להבא כאשר אתה פועל על פי המידע.
  • אתה מכין לחש אחד לבחירתך, מכל רשימת לחשים (אתה חייב לדעת להטיל לחשים כדי לעשות זאת). הלחש נשאר עד הפעם הבאה שאתה מכין לחשים.
  • אתה לא נעשה מבולבל ומטושטש מרוב קריאה.
 
עריכה אחרונה:
צודק טכנית, אבל האתגר הוא אתגר מכאני...

הנה, ככה נראית מכאניקה של משחקי מנוע האפוקליפסה:
כאשר אתה חוקר עותק של ספר הסודות הבלתי נגמרים, גלגל +תבונה. בתוצאה של 10 ומעלה, בחר 2. בתוצאה של 7-9, בחר 1:
  • אתה מוצא סוד שיאפשר לך להפעיל לחץ על מישהו אחד במשא ומתן.
  • אתה מגלה פרט מידע שימושי ומעניין על בעיה שאתה בוחר. קבל 1+ להבא כאשר אתה פועל על פי המידע.
  • אתה מכין לחש אחד לבחירתך, מכל רשימת לחשים (אתה חייב לדעת להטיל לחשים כדי לעשות זאת). הלחש נשאר עד הפעם הבאה שאתה מכין לחשים.
  • אתה לא נעשה מבולבל ומטושטש מרוב קריאה.
 
הנה, ככה נראית מכאניקה של משחקי מנוע האפוקליפסה:
אוקי, אין לי מושג מה זה מנוע האפוקליפסה, חוץ מהעובדה שזה שיטה ממש לא מכנית... זה עדיין יחסית פלאפי, גם לשיטה פלאפית. תסתכל למשל לכתיבה שלי על ספר הסודות הבלתי נגמרים למו"ד 5.
 
אתה לא נעשה מבולבל ומטושטש מרוב קריאה.
אני חושב שזה די קשוח לתוצאת 7–9. די מעיב על ה־1+ שהוא יכול לתת לדברים מסוימים. אולי מתאזן אם האפשרות למכשפים להטיל כל לחש...
 
אני חושב שזה די קשוח לתוצאת 7–9. די מעיב על ה־1+ שהוא יכול לתת לדברים מסוימים. אולי מתאזן אם האפשרות למכשפים להטיל כל לחש...
זה ספר הסודות הבלתי נגמרים. הוא יכול לתת לך 1+ להבא לכל מטרה שתרצה. ייתכן שתהיה מבולבל ומטושטש ותזדקק למנוחה טובה, אבל התוסף יחכה לך למתי שתפעל...
 
תזכירו לי- האם למבולבל ומטושטש יש השפעה מכאנית?

בכל מקרה, המרה ממש מגניבה. הייתי מוסיף אפשרות בחירה של למנוע מהספר להשחית ספרים אחרים, פשוט כדי להכניס את יכולת ההשחתה שלו למכאניקה.

האיש הצעיר האיש הצעיר- האתגר מכאני, מכאניקה היא לא לכתוב כמה שיותר. למעשה, מכאניקה מינימליסטית ופשטנית כמו של מנוע האפוקליפסה היא מאוד נוחה להרבה אנשים.
ויותר חשוב מזה- בעוד שהאתגר הוא מכאני, הוא נועד בראש ובראשונה כדי לעודד לכתוב- לא משנה מה.
בבקשה אל תעיר הערות שלא קשורות לנושא.
 
מכאניקה מינימליסטית ופשטנית כמו של מנוע האפוקליפסה
המכניקה של מנוע האפוקליפסה היא אולי מינימליסטית ביחס לשיטות מיינסטרים היום (אם כי תחת הכותרת "מנוע האפוקליפסה" נכללים משחקים עם דרגות סיבוך מאוד מגוונות), היא בוודאי לא פשטנית. במיטבה היא מסוג המנגנונים הפשוטים האלה שהושקע בהם תחכום רב כדי שייצרו באופן ספונטני תרחישי משחק מרגשים, מעניינים ותואמי ז'אנר.
 
חזרה
Top