• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דוגמאת קרב - אקזלטד [רשומות מערכה]

לא בדיוק. כל אחד פועל כשהיוזמה שלו מגיעה והוא יכול לפצל פעולות להתקפות ולהגנות. אם הותקפת לפני שהספקת לפצל את הפעולות שלך אתה נאלץ לשבור לכיוון הגנה (Full Dodge שהוא התחמקות מלאה או Abort to Parry). אתה יכול לעשות את זה גם אם ניצחת ביוזמה, כמובן, אבל אם הפסדת זו אופציה לא רעה כדי לשמור על עצמך עד שתוכל לפעול בביטחון יחסי\תקבל מושג על היכולות של מי שניצב מולך.
 
Wolf's Bite אמר/ה:
אחרי הסיבוב השני, הפסקתם להחשיב את יכולת הספיגה של כ'ראטריס. למה?

לא הפסקנו להחשיב את יכולת הספיגה של כ'ראטריס. פשוט הפסקנו לרשום אותה. אחרי שהראנו כיצד היא עובדת בשני הסיבובים הראשונים, לא ראינו צורך להמשיך ולציין שהיא שם בכל התקפה והתקפה מכיוון שיכולת ספיגה היא הגנה פסיבית שתמיד פעילה (גם אם היא שווה ל-0).
 
אני בכל זאת לא בטוח שהבנתי איך ההפחתה עובדת...
9 קוביות התקפה הצליחו. הוא מצליח להגן 6.
זה 3 קובית נזק נכון?
עכשיו אם יש לו יכולת ספיגה של L13, זה אומר שהוא ספג את כל הנזק, נכון?
 
1. מגלגלים התקפה
2. מגלגלים הגנות
3. מפחיתים את ההצלחות בהגנה מההתקפה. אם נשארות הצלחות מעל דירוג הקושי לפגיעה (לרוב דרושה רק הצלחה אחת, אבל יש חריגים) אז יש פגיעה ועוברים לשלב 4.
4. מוסיפים להצלחות בהתקפה את הנזק של הנשק. זה הנזק הגולמי (RAW DAMAGE) של ההתקפה.
5. מפחיתים מהנזק הגולמי את הספיגה, עד למינימום של 1.
6. מגלגלים את קוביות הנזק, בגלגול הזה 0 לא נחשב כשתי הצלחות.
 
לא. אבל קשתות יכולות לעשות שימוש בכוח עד גבול מסוים, ונשקי הטלה משתמשים בכוח לנזק (למעט נשקים קלים מאוד כמו שוריקאנים). זריזות היא התכונה הפיזית החשובה ביותר ללוחם במובנים רבים - יותר מכוח או חוסן.
 
תכונת הזריזות היא זו שנכנסת לחישוב גלגול ההתקפה. תכונת הכוח נכנסת לחישוב הנזק הגלמי. אך חשוב לזכור שההצלחות העודפות בגלגול ההתקפה (המבוסס על זריזות כאמור) מצטרפות גם כן לחישוב הנזק הגולמי ולכן זריזות גבוהה *כן* יכולה לעזור להסב כמויות גדולות יותר של נזק.
 
לדוגמה, כשאני מכה בעצם גדול מאוד אשר לא דורש ממני ממש לכוון אליו בצורה כלשהי (הוא גדול, לא זז ונמצא מולי), האם אני יכול להשתמש רק בכוח במתקפה במקום בזריזות אשר נועדה, לפי מה שהבנתי, כדי לכוון?
מה עם חוקים להסתערות, אשר שונה מאוד מההתקפה הרגילה?
 
אתה שוכח, רן, שכוח תמיד נכנס לחישוב הנזק שאתה מסב בניגוד לזריזות שרק בדרך עקיפה נכנס לחישוב הנזק. ככל שההתקפה מדויקת יותר, קרי גלגול ההתקפה (המבוסס זריזות) טוב יותר, הסיכוי שתסב נזק רב יותר גבוה יותר. בכל מקרה, גם אם אני רוצה לתקוף עמוד שתקוע מולי אני אישית לא רואה סיבה למה לא לגלגל את גלגול ההתקפה הרגיל של זריזות + יכולת קרב. כמעט לכל גוף יש הבדל בין אם אתה מכה אותו בנקודה אחת לבין אם אתה מכה אותו בנקודה אחרת. אם תסתכל על המכניקה מאחורי זה תראה שדמות עם כוח גבוה וזריזות נמוכה תסב לעמוד (או כל חפץ סטטי אחר) יותר נזק בממוצע מאשר דמות עם זריזות גבוהה וכוח נמוך. זכור שהזריזות מציינת גם את הקורדינציה שלך.

כמובן שאם תרצה לשבור חפץ סטטי תוכל לנסות לעשות זאת לא ידי התקפה אלא ע"י היכולת האתלטית שלך, כלומר גלגול של כוח + אתלטיקה. בקרב הרבה יותר יעיל לשבור חפצים עם יכולת קרב, זה מהיר יותר אך אקראי יותר ועלול בהחלט לגרום נזק לנשק בו אתה משתמש. מחוץ לקרב עדיף להשתמש בכוח + אתלטיקה.
 
חזרה
Top