• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • הרישום המוקדם לדרקוניקון 2022 נפתח!
    ההתרגשות בשיאה, וההרשמה המוקדמת למשחקים והפעילויות בדרקוניקון 2022 יוצאת לדרך הקדימו להרשם כי המשחקים מתמלאים מהר קישור להרשמה המוקדמת דרקוניקון, 25-26 אוגוסט, דן פנורמה תל אביב

מהדורה 5 דב"שים מהמשחקים שלי, חלק 1

The Necromancer

פונדקאי ותיק
במקום לכתוב שרשור לכל דב"ש, אני אאחד אותם פה.

גשם יורד על הגבעה, מדען-מכשף עתיק עם עבר מסתורי

גשם יורד על הגבעה (גשם בקיצור) הוא טאבאקסי, נראה כמו חתול ספינקס שהולך על 2, לבוש בחלוק שחושף את שרירי החזה המפותחים שלו, וחוץ משרשרת עם חרפושית מגולפת מאבן חן סגולה כהה על הצוואר שלו, וארבעה לוחות אבן שקשורים מסביב למותניים שלו, הוא לא לובש דבר נוסף עליו.

אם השחקנים חוקרים חורבות עתיקות, הם כנראה ימצאו אותו חסר הכרה, צף בתוך מיכל מקריסטל עם נוזל חצי עכור. אם הם יוציאו אותו משם, הוא כנראה יחזור להכרה ויחטוף פאניקה.

אם השחקנים יחליטו לדובב אותו, גשם יספר להם שהוא עובד בשביל המלך של האזור בו הם נמצאים (ויתפלא שהם לא מכירים אותו). הוא ידבר אליהם בדרקונית, ואם אף אחד לא יענה לו, הוא יתחיל לדבר בגרסה מאוד עתיקה של מדוברת, ויסביר להם שהוא חלק מממלכה של אנשי חתולים עתיקים, ושהוא כוהן של ת'ות, אל המדע והמאגיה. המיתולוגיה שלהם מאוד שונה מהמיתולוגיה של העולם כיום, את זה כל דמות עם הכשרה בדת תוכל לדעת.

למרות שהוא קורא לעצמו כוהן, גשם הוא אשף, למרות שבמקום ספר לחשים הוא משתמש בלוחות אבן שהוא חורץ את הלחשים שלו (שכתובים בתור טורים של הירוגליפים בשפה שלו) עם חור, שקשורים ביחד בשרשרת ברונזה סביב למותניים שלו. הוא היוצר של כמה לחשים מיוחדים, והקסם ההירוגליפי שלו יכול לתעל גם אנרגיה חיובית ושלילית, כמו שכוהן מתעל. החרפושית שלו היא המוקד המאגי (arcane focus) שלו.

לטענתו, חורבן גדול בא על הממלכה, והוא השתמש בקסם ובמדע ברשותו כדי להגן על משפחת המלוכה ועל עצמו, וליצור להם "מיכלי הגנה" שיחזיקו אותם בחיים עד שמישהו יחלץ אותם. באופן מפתיע, אף אחד מהמיכלים שגשם יצר בשביל משפחת המלוכה לא עבדו כמו ששלו עבד, ודמויות עם תובנה פאסיבית של 17 ומעלה ירגישו שאולי מין-באהר מסתיר מהם משהו. בוא נגיד כך... המלך לא ממש אהב אותו, והוא בתמורה שנא את המלך וחיבל בכוונה במיכלים שיצר לו ולמשפחתו.

התפקיד של גשם היה ליצור ילדים. לא, לא בדרך המסורתית, אלא דרך לחש מיוחד שעבר במשפחה שלו, רוויזיה ללחש השיבוט, לכל הדורש, וגשם ישמח ללמד אחרים את הלחש ולספר על העבודה שלו לאחרים.

אם הדמויות יתחבבו עליו, הוא אולי ימשיך איתן במסעותיהן, או לפחות יעזור להן במשימה הנוכחית שלהן כתודה על השחרור שלו, אבל הוא יעדיף לעזוב את החבורה כדי לחקור את העולם לבדו. אבל אם הוא יקבל מהן יחס מזלזל "שלא ראוי לחתול כמותו", או שהן יאיימו עליו, הוא יהפוך להיות יריב אכזרי שלא בוחל להטיל לחשי נגד על ריפוי ולתקוף קודם את החוליות החלשות בחבורה.

גשם יורד על הגבעה
דמוי אנוש (טאבאקסי), נייטרלי
דרג"ש: 12 (דרג"ש טבעי)
נק"פ: 62 (10ק6 + 20)

כוח: 14 (+2) חוסן: 14 (+2) זריזות: 14 (+2) תבונה 20 (+5) חוכמה 8 (-1) כריזמה 12 (+1)
גלגולי הצלה: תבונה +10, חוכמה +4
כשרונות: מאגיה +15, דת +10, טבע +10, רפואה +10, תרמית +6
עמידות לנזק: ברק
חושים: ראיית חושך 60 רגל, תפיסה פאסיבית 9
מהירות: 30 רגליים, טיפוס 30 רגליים
שפות: מדוברת (גרסה מאוד עתיקה; מילים מודרניות רבות לא קיימות, תחשבו על עברית מהתנ"ך), קדמונית (primordial), שפת החרטומים (ראו "חרטום")
אתגר: 12

התנגדות אגדית. פעם ביום, כאשר גשם נכשל בגלגול הצלה, הוא יכול לבחור להצליח.

הטלת לחשים. גשם הוא מטיל לחשים בדרגה 15. תבונה היא תכונת הטלת הלחשים שלו (ד"ק הצלה מלחשים 18, תוסף התקפה +10) והוא מסוגל להטיל את הלחשים הבאים;

לחשונים (לפי רצון); מגע מחשמל, מגע המוות, מזור לגוסס, הנחיה, להטוט (prestidigitation)

רמה 1 (4 יחידות לחש); ריפוי פציעות, גרימת פציעות, גילוי קסם, גילוי מחלות ורעלים, זיהוי, יצירת או השמדת מים, קליע קסם

רמה 2 (3 יחידות לחש); שיקום נחות, ניפוץ, שינוי עצמי

רמה 3 (3 יחידות לחש); חזיז ברק, לחש נגד, ביטול קסם, הטלת קללה, הסרת קללה, נשימה תת מימית, מגע ערפדי, סערת ברד (sleet storm)

רמה 4 (3 יחידות לחש); שינוי צורה, חופש תנועה

רמה 5 (2 יחידות לחש); ידו של ת'ות (גרסה מוקדמת של היד של ביגבי), תחיית המתים, ראייה מרחוק (scrying), שיקום עילאי

רמה 6 (יחידת לחש 1); מעגל המוות, כלוב נשמות (החרפושית מתפקדת ככלוב)

רמה 7 (יחידת לחש 1); מעבר מימדים (plane shift), סימולאקרום

רמה 8 (יחידת לחש 1); שיבוט (ראה אדון הבשר והעצם), שליטה במזג האוויר

אדון הבשר והעצם. גשם הוא גאון בשימוש בלחש שיבוט, הוא יכול להטיל אותו כטקס כל עוד יש לו את המצרכים ליצור שיבוט, והוא יודע גם להשתמש בו כדי ליצור שיבוט חי; הוא צריך בשר (כמו שהלחש הרגיל דורש) משני יצורים שונים. השיבוט שיגדל לא יהיה שיבוט של אף אחד מהם, אלא יצור משל עצמו שמקבל נשמה דרך טקס דתי שהוא עורך.

חרטום. גשם משתמש בשפת החרטומים, שפה עתיקה ששימשה את האשפים, המדענים והכוהנים של הממלכה שלו (למרות שבתקופתו שלושת התפקידים היו די חסרי הפרדה). בעוד שגלגול מאגיה או דת מוצלח (ד"ק 15) יגלו שהסמלים על הלוחות שלו בעלי משמעות דתית ומאגית, דמות שרוצה להשתמש בהם צריכה לעבור הכשרה בקריאה של ההירוגליפים. גשם ישמח לעשות את זה, אלא אם הדמויות יראו לו שעדיף לו לא לסמוך עליהן. אשף שלומד את רזי ההירוגליפים במשך חודש מגשם יכול לקבל את היכולת "סודות החרטומים" ממסורת החרטום של האשף.

חסידו של ת'ות. בתום מנוחה קצרה, גשם יכול להתפלל לת'ות, ולקבל בחזרה 3ק4 שלבים של יחידות לחש, אותם הוא יכול לפזר איך שירצה בין יחידות הלחש שלו (נגיד לקבל בחזרה יחידה של שלב 8, ועוד 4 של 1).

פעולות:

טופרים. התקפת קפא"פ, +7 לפגיעה, 1ק4+2 נזק חותך.

פעולות אגדיות:

הטלת לחש. גשם מטיל לחש.

קפיצת הדרך. גשם נעלם, ומופיע במקום פנוי אחר שהוא יכול לראות בטווח של 30 רגליים מהמיקום המקורי שלו.
 
עריכה אחרונה:

The Necromancer

פונדקאי ותיק
במקום לכתוב שרשור לכל דב"ש, אני אאחד אותם פה.

גשם יורד על הגבעה, מדען-מכשף עתיק עם עבר מסתורי

גשם יורד על הגבעה (גשם בקיצור) הוא טאבאקסי, נראה כמו חתול ספינקס שהולך על 2, לבוש בחלוק שחושף את שרירי החזה המפותחים שלו, וחוץ משרשרת עם חרפושית מגולפת מאבן חן סגולה כהה על הצוואר שלו, וארבעה לוחות אבן שקשורים מסביב למותניים שלו, הוא לא לובש דבר נוסף עליו.

אם השחקנים חוקרים חורבות עתיקות, הם כנראה ימצאו אותו חסר הכרה, צף בתוך מיכל מקריסטל עם נוזל חצי עכור. אם הם יוציאו אותו משם, הוא כנראה יחזור להכרה ויחטוף פאניקה.

אם השחקנים יחליטו לדובב אותו, גשם יספר להם שהוא עובד בשביל המלך של האזור בו הם נמצאים (ויתפלא שהם לא מכירים אותו). הוא ידבר אליהם בדרקונית, ואם אף אחד לא יענה לו, הוא יתחיל לדבר בגרסה מאוד עתיקה של מדוברת, ויסביר להם שהוא חלק מממלכה של אנשי חתולים עתיקים, ושהוא כוהן של ת'ות, אל המדע והמאגיה. המיתולוגיה שלהם מאוד שונה מהמיתולוגיה של העולם כיום, את זה כל דמות עם הכשרה בדת תוכל לדעת.

למרות שהוא קורא לעצמו כוהן, גשם הוא אשף, למרות שבמקום ספר לחשים הוא משתמש בלוחות אבן שהוא חורץ את הלחשים שלו (שכתובים בתור טורים של הירוגליפים בשפה שלו) עם חור, שקשורים ביחד בשרשרת ברונזה סביב למותניים שלו. הוא היוצר של כמה לחשים מיוחדים, והקסם ההירוגליפי שלו יכול לתעל גם אנרגיה חיובית ושלילית, כמו שכוהן מתעל. החרפושית שלו היא המוקד המאגי (arcane focus) שלו.

לטענתו, חורבן גדול בא על הממלכה, והוא השתמש בקסם ובמדע ברשותו כדי להגן על משפחת המלוכה ועל עצמו, וליצור להם "מיכלי הגנה" שיחזיקו אותם בחיים עד שמישהו יחלץ אותם. באופן מפתיע, אף אחד מהמיכלים שגשם יצר בשביל משפחת המלוכה לא עבדו כמו ששלו עבד, ודמויות עם תובנה פאסיבית של 17 ומעלה ירגישו שאולי מין-באהר מסתיר מהם משהו. בוא נגיד כך... המלך לא ממש אהב אותו, והוא בתמורה שנא את המלך וחיבל בכוונה במיכלים שיצר לו ולמשפחתו.

התפקיד של גשם היה ליצור ילדים. לא, לא בדרך המסורתית, אלא דרך לחש מיוחד שעבר במשפחה שלו, רוויזיה ללחש השיבוט, לכל הדורש, וגשם ישמח ללמד אחרים את הלחש ולספר על העבודה שלו לאחרים.

אם הדמויות יתחבבו עליו, הוא אולי ימשיך איתן במסעותיהן, או לפחות יעזור להן במשימה הנוכחית שלהן כתודה על השחרור שלו, אבל הוא יעדיף לעזוב את החבורה כדי לחקור את העולם לבדו. אבל אם הוא יקבל מהן יחס מזלזל "שלא ראוי לחתול כמותו", או שהן יאיימו עליו, הוא יהפוך להיות יריב אכזרי שלא בוחל להטיל לחשי נגד על ריפוי ולתקוף קודם את החוליות החלשות בחבורה.

גשם יורד על הגבעה
דמוי אנוש (טאבאקסי), נייטרלי
דרג"ש: 12 (דרג"ש טבעי)
נק"פ: 62 (10ק6 + 20)

כוח: 14 (+2) חוסן: 14 (+2) זריזות: 14 (+2) תבונה 20 (+5) חוכמה 8 (-1) כריזמה 12 (+1)
גלגולי הצלה: תבונה +10, חוכמה +4
כשרונות: מאגיה +15, דת +10, טבע +10, רפואה +10, תרמית +6
עמידות לנזק: ברק
חושים: ראיית חושך 60 רגל, תפיסה פאסיבית 9
מהירות: 30 רגליים, טיפוס 30 רגליים
שפות: מדוברת (גרסה מאוד עתיקה; מילים מודרניות רבות לא קיימות, תחשבו על עברית מהתנ"ך), קדמונית (primordial), שפת החרטומים (ראו "חרטום")
אתגר: 12

התנגדות אגדית. פעם ביום, כאשר גשם נכשל בגלגול הצלה, הוא יכול לבחור להצליח.

הטלת לחשים. גשם הוא מטיל לחשים בדרגה 15. תבונה היא תכונת הטלת הלחשים שלו (ד"ק הצלה מלחשים 18, תוסף התקפה +10) והוא מסוגל להטיל את הלחשים הבאים;

לחשונים (לפי רצון); מגע מחשמל, מגע המוות, מזור לגוסס, הנחיה, להטוט (prestidigitation)

רמה 1 (4 יחידות לחש); ריפוי פציעות, גרימת פציעות, גילוי קסם, גילוי מחלות ורעלים, זיהוי, יצירת או השמדת מים, קליע קסם

רמה 2 (3 יחידות לחש); שיקום נחות, ניפוץ, שינוי עצמי

רמה 3 (3 יחידות לחש); חזיז ברק, לחש נגד, ביטול קסם, הטלת קללה, הסרת קללה, נשימה תת מימית, מגע ערפדי, סערת ברד (sleet storm)

רמה 4 (3 יחידות לחש); שינוי צורה, חופש תנועה

רמה 5 (2 יחידות לחש); ידו של ת'ות (גרסה מוקדמת של היד של ביגבי), תחיית המתים, ראייה מרחוק (scrying), שיקום עילאי

רמה 6 (יחידת לחש 1); מעגל המוות, כלוב נשמות (החרפושית מתפקדת ככלוב)

רמה 7 (יחידת לחש 1); מעבר מימדים (plane shift), סימולאקרום

רמה 8 (יחידת לחש 1); שיבוט (ראה אדון הבשר והעצם), שליטה במזג האוויר

אדון הבשר והעצם. גשם הוא גאון בשימוש בלחש שיבוט, הוא יכול להטיל אותו כטקס כל עוד יש לו את המצרכים ליצור שיבוט, והוא יודע גם להשתמש בו כדי ליצור שיבוט חי; הוא צריך בשר (כמו שהלחש הרגיל דורש) משני יצורים שונים. השיבוט שיגדל לא יהיה שיבוט של אף אחד מהם, אלא יצור משל עצמו שמקבל נשמה דרך טקס דתי שהוא עורך.

חרטום. גשם משתמש בשפת החרטומים, שפה עתיקה ששימשה את האשפים, המדענים והכוהנים של הממלכה שלו (למרות שבתקופתו שלושת התפקידים היו די חסרי הפרדה). בעוד שגלגול מאגיה או דת מוצלח (ד"ק 15) יגלו שהסמלים על הלוחות שלו בעלי משמעות דתית ומאגית, דמות שרוצה להשתמש בהם צריכה לעבור הכשרה בקריאה של ההירוגליפים. גשם ישמח לעשות את זה, אלא אם הדמויות יראו לו שעדיף לו לא לסמוך עליהן. אשף שלומד את רזי ההירוגליפים במשך חודש מגשם יכול לקבל את היכולת "סודות החרטומים" ממסורת החרטום של האשף.

חסידו של ת'ות. בתום מנוחה קצרה, גשם יכול להתפלל לת'ות, ולקבל בחזרה 3ק4 שלבים של יחידות לחש, אותם הוא יכול לפזר איך שירצה בין יחידות הלחש שלו (נגיד לקבל בחזרה יחידה של שלב 8, ועוד 4 של 1).

פעולות:

טופרים. התקפת קפא"פ, +7 לפגיעה, 1ק4+2 נזק חותך.

פעולות אגדיות:

הטלת לחש. גשם מטיל לחש.

קפיצת הדרך. גשם נעלם, ומופיע במקום פנוי אחר שהוא יכול לראות בטווח של 30 רגליים מהמיקום המקורי שלו.
אורילו ג'מקאטר, אשף, ממציא ו"הבן של"

אורילו הוא הבן האמצעי של הממציא, המהנדס והקוסם אור ג'מקאטר. ג'מקאטר האב היה מעיין הרפתקן-סלב; הוא היה מפורסם בקרב חוגים של קוסמים על ההמצאות והמחקרים שלו כמו הדרך הניסיונית שלו לשימוש באנרגיה מאגית לריפוי, יצירה של לחש שעוזר להביס יריבים בצורה לא-קטלנית או יצירה של בית שלם מסלע ענק דרך לחש עיבוד אבן. בקרב מספרי הסיפורים בפונדקאות, על הקרבות הנועזים שלו בדרקונים ובאלפים האפלים. כמובן, הציבור לא יודע שבזמן שהוא לא היה מחוץ לבית באיזושהי נסיעת עסקים, הרפתקה או כנס של קוסמים, הוא לא אהב את אורילו, הבן האמצעי. למעשה, רק קונילו, הבן הבכור שלו, קיבל איזשהו יחס חם ממנו. אורילו כל חייו למד מאגיה מהספרים של אבא שלו, ואפילו הלך לתחרויות דו-קרב של קוסמים בשביל לעשות את אבא שלו גאה, רק כדי לקבל ממנו מדי פעם איזה חיוך רפה ו/או טפיחה על השכם. כשאביו מת בתאונת דיג, הצוואה שלו עלתה על הפרק. אמא שלו, שגם כן לא אהבה אותו, עדיין לא ששה להקריא את המסמך. קונילו, האח הבכור והמוצלח (שהפך להיות עורך דין), קיבל את האחוזה המשפחתית. דימילו, האח הצעיר ביותר וחסר השכל או הכריזמה (שגם הוא הפך להיות עורך דין, אם כי לא עורך דין מוצלח) קיבל את ההון שאבא ג'מקאטר אסף ממאורות של דרקונים ומהגופות של האלפים האפלים. אורילו... קיבל רק הערה יבשה בגוף הצוואה, את ספר הלחשים של אבא שלו, ושרביט של חזיזי ברק שהיה כלי הנשק הצמוד של אבא שלו עד לתאונת הדיג המצערת. מאוכזב, עצוב ותחת תסביך נחיתות, אורילו סגר את חנות הספרים שברשותו ויצא לעולם כדי להיות הרפתקן מגניב כמו אבא שלו, כמו שתמיד חלם להיות, ואולי לעשות את אבא שלו סוף סוף גאה.

אורילו הוא כבן 30, בחור מעט מלא, לא אתלטי בכלל, שזוף, ובעל שיער שחור שקלוע בצמה מאחוריו. הוא לובש חלוק בצבע כחול עמוק פתוח עם עיטורי זהב, ומתחתיו חולצה, פאוץ', מכנסיים ומגפיים פשוטים. ספר הלחשים שלו ושאר ציוד ההרפתקנות נמצאים בקיטבג שהוא סוחב לכל מקום.

אורילו ג'מקאטר, דמוי אנוש (בן אנוש), תוהו טוב

נק"פ 26 (6ק6)
דרג"ש: 12 (17 עם מגן)
יוזמה: +6
מהירות: 30 רגליים
גלגולי הצלה: תבונה +7, חוכמה +3

כוח: 8 (-1)
זריזות: 14 (+2)
חוסן: 10 (+0)
תבונה: 18 (+4)
חוכמה: 10 (+0)
כריזמה: 14 (+2)

כשרונות: מאגיה +7, היסטוריה +7, חקירה +7, תרמית +5, שכנוע +5, כלי נגר +7, כלי גילוף +7
חושים: תפיסה פאסיבית 10

אדון לשרביטים. אורילו יכול להפעיך בשרביט או חפץ קסום קטן אחר שהוא יכול להחזיק ביד אחת, בתור פעולת בונוס במקום פעולה. הוא גם מסוגל להשתמש בכל חפץ קסום בתור המוקד המאגי שלו.

חפצים קסומים ומעניינים. אורילו מחזיק בשרביט של קליעי קסם, שרביט של כדורי אש, ושרביט של חזיזי ברק (יקר מאוד לליבו). הוא גם מחזיק בשרביט "פשוט" שהוא השתמש בו כדי לנצח בדו-קרבות רבים, ואחת מהמתנות היחידות שהוא קיבל מאבא שלו. הוא גם מחזיק בכלי גילוף בנוסף לספר הלחשים שלו ושל אביו, ולשאר ציוד ההרפתקנים שלו, ומדי פעם תוכלו לראות אותו מגלף צעצועים קטנים מחתיכות עץ שבפאוץ' המרכיבים שלו.

למוד קרבות. אורילו מיומן בלחימה בדו-קרב של קוסמים; הוא מוסיף את תוסף התבונה שלו לכל גלגול יוזמה, ובתור תגובה לכך שמגולגלת נגדו התקפה או שהוא צריך לגלגל גלגול הצלה, הוא יכול להוסיף +2 לדירוג השריון שלו, או +4 לתוצאת גלגול ההצלה. כאשר אורילו מסיים לחש או אפקט קסום עם ביטול קסם או לחש-נגד, הוא מקבל קוביית "פרץ מאגי", שהיא ק6, והוא יכול להחזיק כמות קוביות השווה ל6. כאשר הוא גורם לנזק ליצור, הוא יכול לשחרר כמה ק6 מהמאגר שלו שהוא רוצה, ולגרום לנזק כוח ליצור השווה לתוצאה של כולן.

טריקים מבית אבא. אורילו יכול להטיל את הלחשון מזור לגוסס. הוא גם יכול להטיל את הלחש ריפוי פצעים, מבלי להשתמש ביחידת לחש, פעם במנוחה ארוכה. הוא גם מסוגל להטיל את הלחש שוב באמצעות יחידות לחש שיש לו. יכולת הטלת הלחשים שלו בשביל הלחשים האלו היא תבונה.

צלף מאגי. אורילו מיומן בצליפה באמצעות לחשים מדוייקים באויבים שלו. כשהוא מטיל לחש שדורש גלגול התקפה, הוא מתעלם מכל סוג מחסה חוץ ממחסה מלא, והטווח של כל הלחשים שלו שדורשים גלגול התקפה, ושל הלחש קליע קסם בשבילו, מוכפל.

הטלת לחשים. אורילו הוא מטיל לחשים ברמה 6. תבונה היא יכולת הטלת הלחשים שלו (תוסף התקפה: +7, ד"ק הצלה מלחשים 15) הוא מכין את לחשי האשף הבאים:

לחשונים: גולת אש, מגע המוות, אור, תעלול קסמים (prestidigitation), המטח המאגי של ג'מקאטר
שלב 1: נפילת נוצה, מגן, קליע קסם
שלב 2: ניפוץ, שיפור יכולת, צעד ערפילאי
שלב 3: כדור אש, אדמה מתפרצת, לחש-נגד, ביטול קסם

הוא גם מסוגל להטיל את הלחשים אזעקה, גילוי קסם וזיהוי כטקסים.

פעולות:

פגיון. +5 לפגיעה, 1ק4 +2 נזק.

בעוד שלפעמים הוא יכול להתנהג בצורה סוציופתית, אורילו הוא בסוף בן אדם טוב, אם כי פגוע, שרק רוצה להיות נאהב על ידי אחרים. הרצון הזה לפעמים יכול לדחוף אותו לקבל משימות שהן מעל לרמה שלו או אפילו לנסות לברוח. ילדים מאוד קרובים לליבו, ובזמן של downtime הוא יחלק אוכל שקנה עם השלל שלו להומלסים, ואת הצעצועים שלו לילדים חסרי בית.

אבל יש בו גם צד פחות סימפטי. כאשר מישהו מעז לומר שהוא לא חזק מספיק או לזלזל ביכולות שלו, הוא יתפרץ בזעם עליו, והרבה פעמים ידרוש ממנו לעמוד נגדו בדו קרב. הוא גם נוטה להיות נקמן; לרוב הנקמות שלו באנשים שעוקפים אותו בתור או מביכים אותו כוללות שימוש בתעלול קסמים כזה או אחר, אבל אם מישהו באמת יעצבן אותו... הוא יבין למה הוא לא מסוגל לחזור לעיר הולדתו.

המטח המאגי של ג'מקאטר.
תעצומה, לחשון
מרכיבים: תנועתי, מילולי
טווח: 30 רגליים
משך: מיידי
אתה יוצר סימן באוויר, וגורם למטח של כוח קינטי לפגוע ביצור בטווח; המטח מרגיש כמו אגרוף חזק ליצור שחוטף אותו. גלגל גלגול התקפה של לחשים נגד המטרה; בפגיעה, אתה גורם ל1ק8 נזק מוחץ למטרה. אם המטרה מחזיקה בחפץ קטן באחת מהידיים שלה, אתה מסוגל להעיף אותו. המטרה צריכה להצליח בבדיקת אתלטיקה כדי להחזיק את החפץ, או שהוא מועף מהיד שלה 10 רגליים מאחוריה. אתה לא יכול לגרום לנזק קטלני באמצעות הלחשון הזה; יצור שנופל ל0 נק"פ כתוצאה ממנו הופך למחוסר הכרה, אבל יציב, למשך שעה.

בשלבים גבוהים יותר. בשלב 5, הנזק הופך ל2ק8 נזק מוחץ. בשלב 11, הנזק הופך ל3ק8, ובשלב 17 ל4ק8.

אורילו היה דמות שחקן שהייתי אמור לשחק במשחק שבסוף לא יצא לפועל. הסיפור שלו מגניב מדי מכדי שלא אשחק אותו מתישהו, כדב"ש ומנטור, או כדמות שחקן. בתור דמות שחקן, הוא נחשב לאשף (אסכולת קוסם המלחמה מSCAG) ברמה 6, עם המיומנות Artificer Initiate בלבד (בלי אדון לשרביטים וצלף מאגי).
 
עריכה אחרונה:

The Necromancer

פונדקאי ותיק
ננסי, בעלת פונדק רגילה לחלוטין.

ננסי היא בת אנוש די מבוגרת, בתחילת שנות השישים שלה, השיער שלה מתחיל כבר להאפיר בכמה מקומות, וקמטים (שמטרידים אותה מאוד). למרות שעדיין לה גוף של אתלטית ושרירי יד אחורית שיכולים להתחרות באלו של ראשי שבטים של אורקים, ננסי היא כיום הבעלים, הצוות והטבחית של "פונדק הנמל של ננסי", מוסד מפוקפק שקיים כבר עשרות שנים. בעוד שמעטים האנשים שיודו שהם מבקרים במקום שורץ הפושעים הזה, שממוקם באמצע הנמל המסריח, מי שנכנס לתוך הצריף הקטן יגלה כמה דברים ביזאריים בתוכו. דבר ראשון, הוא הרבה יותר גדול מבפנים. ננסי מסרבת לומר איך זה בכלל אפשרי, אבל לחש גילוי קסם שיוטל בתוך המבנה יגלה למטיל שלחש זימון חזק הוטל עליו מלפני שנים רבות. סוכנים מגופים שונים, ארגוני פשע יריבים ואפילו ממלכות שבמלחמה מתאספים במקום הזה, שננסי קוראת לו "המקום שתמיד שלו.". אלימות פיזית לא מסוגלת להתרחש במקום, ולננסי עצמה יש הילה שמרגיעה את כל מי שמסביבה. האם זה בגלל לחש אחר שהוטל על המקום? אולי הסמל הקדוש של אלת השלום שקבוע בתקרה של הפונדק? מה שבטוח זה שאף אחד לא מעיז להמרות את פיה של ננסי, כי האחרון שניסה לעשות את זה חטף את שומר השלום לפנים לפני שהוא הצליח לגמור לומר את נוסחת הלחש שלו.

מי שישאל מישהו על העבר של ננסי (היא לא אישה של דיבורים) ידע שהיא הייתה פעם פלאדינית של אלת השלום, ושהיא יחד עם החבורה שלה נלחמו בפיראטים, מפלצות ים, ושאר מפלצות. אבל ננסי מתישהו פרשה מחיי ההרפתקנות, והחליטה להקים את הפונדק כמקדש ציבורי לאלה שלה, מקום בו אנשים יוכלו לפתור בעיות בדרכי שלום על כוס בירה ועוף בתנור. היא עדיין עוזרת לקהילה שלה, ומחלקת אוכל (שמשום מה אף פעם לא נגמר במזווה של הפונדק) לנזקקים.

ננסי משתמשת בנתונים של Knight of the Order מקללתו של סטראהד, אבל היא בת אנוש, סדר טוב, יש לה +11 באיום ואתלטיקה ו+10 בשימוש בכלי בישול וכלי הכנת אלכוהול. במקום היכולות והפעולות של האביר, יש לה את היכולות והפעולות הבאות:

ביציות של ברזל. ננסי מוסיפה את תוסף הכריזמה שלה לדירוג השריון שלה. כרגע, דירוג השריון שלה הוא 18 (10+זרז+כרז)

הילה של שלווה. ננסי מפיצה הילה של שלווה. כל יצור ברדיוס של 10 רגליים ממנה תחת ההשפעה של הלחש הרגעת רגשות.

חסרת פחד. ננסי חסינה לפחד ולמצב מפוחד.

בריאות קדושה. ננסי חסינה למחלות.

הטלת לחשים. ננסי מטילת לחשים משלב 10. תכונת הטלת הלחשים שלה היא כריזמה (ד"ק הצלה 15). היא יודעת את הלחשים הבאים:

שלב 1 (4 יחידות): ריפוי פציעות, מקלט (Sanctuary), שינה, הגנה מטוב ורשע

שלב 2 (3 יחידות): הרגעת רגשות, החזקת אדם, שחזור פחות

שלב 3 (3 יחידות): לחש נגד, ביטול קסם, דוגמה היפנוטית, החייאה

מכה קדושה. כשהיא פוגעת ביצור עם התקפה, ננסי יכולה להשתמש ביחידת לחש ולגרום ל1ק8 נזק קורן ליצור לכל שלב של היחידה.

תיעול קדושה. לננסי יש 3 יכולות תיעול קדושה. היא יכולה להשתמש ביכולת תיעול קדושה אחת, והיא מקבלת בחזרה את השימוש ביכולת הזו בתום מנוחה קצרה או ארוכה.

הילה של הגנה. יצורים שלא עוינים לננסי, ברדיוס של 10 רגליים ממנה, מוסיפים את תוסף הכריזמה שלה (+4) לכל גלגול הצלה שהם מגלגלים.

פעולות:

התקפה מרובה. ננסי מתקיפה פעמיים עם כלי נשק שהיא מחזיקה.

שומר השלום (גרזן אדיר). +11 לפגיעה, 1ק12 +7 נזק חותך

מכה לא חמושה. +8 לפגיעה, 5 נזק מוחץ

תיעול קדושה: דרכה הבלתי נגמרת של לוחמת האור. ננסי משתמשת בתיעול הקדושה שלה כדי לקבל 4 שלבים של יחידות לחש שהיא ניצלה. היא יכולה לקבל 4 יחידות משלב 1, 1 משלב 1 ו1 משלב 3, 2 משלב 2, או כל קומבינציה אחרת.

פעולות בונוס.

תיעול קדושה: שגרירת השלום. בתור פעולת בונוס, ננסי יכולה להשתמש בתיעול הקדושה שלה כדי לתת לעצמה, או ליצור אחר שהיא מסוגלת לגעת בו, +5 לכל בדיקת כריזמה (שכנוע) שהוא מגלגל במשך 10 הדקות הקרובות.

תגובות:

תיעול קדושה: הדיפת האלים. כתגובה ליצור שגורם לנזק לה או ליצור אחר ברדיוס של 30 רגליים ממנה, ננסי משתמשת בתיעול הקדושה שלה כדי להכריח את התוקף להצליח בגלגול הצלה של חוכמה נגד ד"ק הצלת הלחשים שלה או לחטוף נזק קורן השווה לנזק שהתוקף גרם לו. אם היצור מצליח, הוא חוטף רק חצי מהנזק שגרם ליצור האחר.

עולת התמיד. כאשר יצור במרחק 10 רגליים חוטף נזק, ננסי יכןלה להשתמש בתגובה שלה כדי להעביר את הנזק אליה. היא לא יכולה להעביר אליה כל אפקט אחר שמתלווה לנזק, והנזק הזה לא יכול להיות מופחת בשם דרך.
 
עריכה אחרונה:

The Necromancer

פונדקאי ותיק
פיליפ קשקשי, מאפיונר גובלין עסקים לגיטימי לחלוטין.

פיליפ נולד בנסיבות מאוד מוזרות, אפשר לומר. בעת ציד הדרקונים, כשהרפתקנים הלכו להם בארץ וצדו כל יצור גדול ובעל קשקשים שהם יכלו למצוא, אמא של פיליפ, פיירה (Fiera) קשקשי הייתה דרקונית אדומה צעירה. אחרי שכמעט ונהרגה מחבורה של הרפתקנים שחיסלו את הקובולדים וההורים שלה, היא ברחה להרים הגבוהים, שם הגובלינים, שראו יצור מאיים וגדול, ברחו מפניה. חוץ מאחד. קראו לו פליפי, והוא... היה בחור מיוחד. שמועות נפוצו עליו שהוא מפגר, נכה נפשית, נילבוג, או סתם בחור עם חוש הומור מוזר וחיבה למוזיקה ומתיחות. פליפי התחיל לרפא ולדאוג לדרקונית הצעירה, בין אם כי היא היחידה שאשכרה הקשיבה לשירה הצורמת שלו, או כי הוא ניסה בכל הכוח למצוא לפחות יצור אחד שיראה בו כחבר.

אחרי שהיא החלימה מהפצעים שלה, פיירה ופליפי עפו להם לפינה אחרת של העולם, וכל הגובלינים נאנחו לרווחה ונהנו שוב משינה טובה בלילה.

לאחר שנים, הזוג המאוהב קשות הביא ילד לעולם, בכאב ויזע רב. הם קראו לילד פיליפ, על שם פיליפיאוס השלישי, המשורר הגובליני היחיד שפרץ את תקרת הזכוכית והצליח להיות נודע גם בקרב לא-גובלינים. הילד, שגדל עם קשקשים אדומים על אמות הידיים והלחיים שלו, לא היה גובלין רגיל בכלל, ולמרות שאז הוא לא ידע לשלוט בכוחות שלו, מאז שלמד איך לירות אש מהידיים שלו, הוא הוציא את העצבים שלו בשריפה של צמחים וחיות קטנות. אבל חורש פשוט לא יכול להשביע דרקונית, שלא לדבר על דרקונית ושני גובלינים, ולכן הם שוב נדדו, והפעם ללונאז, עיר האורות האלפית.

פיליפ התחיל את קריירת הפשע שלו בפשעים פשוטים; הוא למד איך לפרוץ מנעולים מאביו, ועם הכוח שקיבל מאמו, הוא הפך לתכסיסן ואשליין מומחה, שכבר בגיל 14 הנהיג שודים מורכבים. אבל פיליפ רצה עוד. הוא ראה שוק שעוד לא נגעו בו; חפצים מכושפים, והחליט ללמוד כל מה שאפשר עליו, ובסוף פתח ארגון שעוסק במכירה של חפצי קסם מזויפים, ובגניבה של חפצים אמיתיים, החלפתם בזיופים, ומכירת האמיתיים לעבריינים אחרים. לאט לאט, הוא הפך להיות הפושע הכי מסוכן בלונאז, וכנראה גם בכל הגליל.

פיליפ מאמין שהוא חייב לעשות הכל כדי לשרוד, ושאפילו טעות קטנה תפיל את האימפריה שלו. הוא אנוכי, חסר מוסר לחלוטין, ואין לו שום בעיה לנטוש אנשים בשדה הקרב או במשימה כדי להציל את עצמו ואת השלל (והוא אפילו עשה את זה לדמות של נוכל שחבר שלי הריץ, בוואנשוט שהסביר את סיפור הרקע שלו.). האהבה הראשונה והיחידה שלו היא זהב, זהב ועוד זהב. אולי גם קצת כסף ויהלומים. האוצרות שלו יכולים לגרום לכמה דרקונים להחוויר, והתאווה שלו מסוגלת להתחרות בתאווה ובקמצנות של הדרקונים הכרומטיים. הוא כיום גובלין יחסית מבוגר, שלרוב ניתן לראות אותו לובש כובע שחור ורחב שוליים, מקטורן, והולך עם מקל הליכה. השיער שלו אפרפר ומפוזר, וקווצות שיער יוצאים מתחת לכובע שלו. הוא מדבר במבטא צרפתי מאוד כבד, ושונא את העובדה שהוא לא מאיים מספיק; בשביל זה הוא מעסיק את ברימסבי, חצי האורק ושומר הראש שלו. הוא לא אוהב לעשות משימות פשוטות כמו גביית כספי חסות או אבטחה של מקומות בעצמו; לא חסרים לו בריונים בשביל זה. הוא מעדיף לפרוץ למקומות, במיוחד למקומות מסוכנים או שמכילים חפצי קסם, בעצמו, והוא היחיד בארגון שלו, שיודע איך ליצור ולזייף חפצי קסם. אחת הסיבות לגדילה של הארגון של פיליפ, חוץ מהכריזמה הגבוהה שלו והעובדה שיש הרבה אנשים נואשים לכסף בגליל, היא השימוש שלו בקסם. מעגל טלפורטציה מוגנים בסיסמה מקשרים בין כל מחסן או מפקדה של הארגון, ולחשי אזעקה ומלכוד מגנים עליהם. בעוד שפיליפ נחשב לכושף, הוא מסוגל להטיל לחשים כטקסים וליצור חפצי קסם, אלו יכולות שהוא למד מטקסטים שהוא גנב מקוסמים שונים ולימד את עצמו בסדנה הענקית שבמפקדה הראשית שלו, שנמצאת במרתף של "מטעמים גובליניים", המסעדה שהוא מנהל ומשמשת כמכבסה לכסף שלו.

הוא נוצר מדיון עם חבר שלי, שאמר לי שהדרך שהוא יוצר נבלים מעניינים ואנושיים היא לקחת יצורים רגילים, ולשים עליהם שאיפות אנושיות ויכולות מקצוע. אז יצרתי את הגובלין עם תאווה לזהב שיכולה להתחרות בזו של הדרקונים.

פיליפ קשקשי​

דמוי אנוש, נייטרלי רשע
נק"פ: 99 (8*11 + 11)
כוח: 10 (+0), זריזות 17 (+3), חוסן 14 (+2), תבונה 18 (+4), חוכמה 15 (+2), כריזמה 20 (+5)

גלגולי הצלה: זריזות +6, חוסן +5, חוכמה +5, כריזמה +8

חושים: ראיית חושך 60 רגל, תפיסה פאסיבית 15, תובנה פאסיבית 18

שפות: מדוברת, דרקונית, גובלינית, אלפית, עגת הגנבים

כישרונות: התגנבות +9, תרמית +9, שכנוע +6, מאגיה +7, תפיסה +5, תובנה +8, כלי אלכימאי +7, ערכת עשבונאות +7, כלי גנב +7, כלי טבח +7

הטלת לחשים. פיליפ הוא מטיל לחשים ברמה 10. יכולת הטלת הלחשים שלו היא כריזמה (תוסף התקפה +8, ד"ק הצלה 19). הוא יודע את הלחשים הבאים:

לפי רצון: גולת אש, אורות מרקדים, לחשון, תיקון, מסר, שליטה בלהבות

שלב 1 (4 יחידות) גולת כאוס, הקסמת אדם, מגן, ידיים בוערות, נפילת נוצה

שלב 2 (3 יחידות): הצעה, נקישה, צעד ערפילאי, בלתי נראות, דממה

שלב 3 (3 יחידות): לחש-נגד, ביטול קסם, כדור אש, אדמה מתפרצת (erupting earth)

שלב 4 (3 יחידות): כיור אבן (stone shape), גירוש (banishment), חופש תנועה

שלב 5 (2 יחידות): תחפושת קבוצתית (seeming)

נקודות כישוף. לפיליפ יש 10 נקודות כישוף. הוא מסוגל להמיר אותן ליחידות לחש ולהפך, כמו כושף ברמה 10.

מטא קסם. פיליפ יודע את אפשרויות המטא קסם הבאות:

לחש מוסתר. כאשר פיליפ מטיל לחש, הוא יכול להשתמש בנקודת כישוף בלי מרכיבים תנועתיים או קוליים.

לחש שקט. כאשר פיליפ מטיל לחש, הוא יכול להשתמש ב2 נקודות כישוף כדי לגרום ללחש להיות שקט, ולא לגרום לשום רעש.

לחש מוכפל. פיליפ יכול להטיל לחש שפוגע רק ביצור 1, על 2, תמורת כמות של נקודות לחש השוות לשלב הלחש, או נקודה 1 אם הוא מכפיל לחשון.

לחש מרוחק. פיליפ יכול להכפיל את הטווח של לחש שהוא מטיל עם טווח של 5 רגל או יותר, תמורת נקודת כישוף. הוא גם יכול להגדיל את הטווח של לחש ממגע ל30 רגל, תמורת נקודת כישוף.

אש בעורקים. פיליפ יכול להוסיף את תוסף הכריזמה שלו (+5) פעם אחת לקוביית גלגול נזק שגורמת לנזק אש. בנוסף, יש לו עמידות לנזק אש.

ריטואליסט. פיליפ מסוגל להטיל את הלחשים הבאים כטקסים, גם אם אינם טקסים במקור. יכולת הטלת הלחשים שלו בשבילם היא תבונה (ד"ק 17). הוא עדיין צריך להשתמש בכל המרכיבים של הלחשים הללו בשביל להטיל אותם.

שלב 1: אזעקה, מלכוד (snare), גילוי קסם, זיהוי

שלב 2: גילוי מחשבות, מציאת חפץ, כיס-אמה (wristpocket), הילת הקסמים של ניסטול

שלב 3: גלופת משמר, ביטול קסם, דיבור עם המתים

שלב 4: מציאת יצור

שלב 5: תצפית (scrying), קשר עם מימד אחר (contact other plane), מעגל טלפורטציה, העלאת מת (raise dead)

חפצי קסם. בנוסף לכלי גנב ובגדים מהודרים, פיליפ גם חובש את הכובע שלו, שהוא כובע הסוואה (hat of disguise), פנינת כוח, וטבעת חותם (עם הסמל האישי של פיליפ, שאיתו הוא חותם על כל מסמך) שנותנת לו להטיל דלת מימדים (dimension door) פעם ביום, על ידי סיבוב החוגות שעליה לקורדינטות המתאימות בטווח של 500 רגל. הטבעת מחדשת את הכוח שלה כל יום בחצות.

הסדנה. לפיליפ יש מעבדה גדולה במפקדה שלו, בה הוא מייצר חפצי קסם, או מפרק אותם. המעבדה והמכשירים בה נותנים ליצור יתרון בכל גלגול יכולת שקשור ליצירה של חפצי קסם, וממלאים את המקום של ערכת כלי אומן או ערכת עשבונאות שהדמות צריכה להשתמש בה, כל שגם אם לדמות אין גישה פיזית לכלי נגר, היא עדיין תוכל ליצור רובה קשת קסום בעזרת הסדנה. בנוסף, הסדנה נותנת לדמות ליצור חפצי קסם שמכילים לחשים שהיא לא יודעת או לא נמצאים ברשימת הלחשים שלה, אם כי הדמות צריכה לבזבז פי 2 מכמות הזהב והזמן כדי לעשות זאת.

מזל של שדים (2/יום). כאשר פיליפ נכשל בגלגול הצלה, הוא יכול להחליט להצליח במקום.

פעולות:

מכה לא חמושה. +3 להתקפה, 1 נזק קהה.

פעולות אגדיות:

לפיליפ יש 3 פעולות אגדיות.

הטלת לחש. פיליפ מטיל לחש.

כנפי הדרקון (דורש 2 פעולות). פיליפ מגדל כנפיים עשויות מלהבות, שנשארות למשך דקה. פיליפ מקבל מהירות תעופה של 40 רגל, ונחשב תחת ההשפעה של הלחש מגן אש.

פוש אחרון. כאשר פיליפ מתחת לחצי מהנק"פ שלו, הוא מקבל בחזרה את כל נקודות הכישוף שלו. הוא לא יכול להשתמש בפעולה הזו למשך יום, לאחר מכן.

אסטרטגיה בקרב. פיליפ ינסה להמנע מקרב פנים אל מול פנים, ויעדיף לתת לבריונים שלו ולברימסבי לטפל באויבים מקרוב, בזמן שהוא ממטיר אש וגופרית על היריבים, או פשוט בורח. אם יש מטילי לחשים בחבורה, הוא ינסה לפגוע בהם או לבטל את הלחשים שלהם.
 
עריכה אחרונה:

The Necromancer

פונדקאי ותיק
החלטתי לאתגר את עצמי קצת: ליצור 8 דב"שים, שמבוסס על אסכולות הקסם השונות. הנה ברטה, החוזה בקפה.

ברטה, הרואה-הכל.

ברטה היא בת-מחצית, באה בימים, העור השזוף שלה כבר מראה קמטים, והשיער שלה כבר הלבין. היא לובשת בגדים של סבתא מבוגרת שמעוטרים בדוגמאות של פרפרים, ונשענת על מקל הליכה קצר. מספרים עליה שהיא הייתה פעם אשפית בעלת כוח עצום, אבל יום אחד פשוט החליטה לברוח מהציוויליזציה ולחיות בגפה בצריף בודד באמצע קרחת יער. ברטה היא אדם פשוט. היא אוהבת להכין תה ולבשל, לדאוג לחיות המשק ולצמחים שלה, ולא לעשות הרבה. פעם בשבוע היא הולכת לכפר הסמוך, מוכרת את התה שהיא מגדלת, השיקויים שהיא מכינה, ולמי שבאמת נועז (או נואש); גילוי עתידות.

כי ברטה היא באמת אשפית, ואחת מאוד עוצמתית. בעוד שיש קוראים רבים בקפה, בתה, בכדורי קריסטל או בידיים, לזיוה יש כישרון אמיתי בהחלטב כזה שזיכה אותה בבלדה מפורסמת על שמה (אם כי יש כמה וכמה מגדות עתידות שטוענות שהן הברטה המקורית מהבלדה). כוס תה או קפה אחת איתה, והיא תגיד לך את התשובה למה שהכי מציק לך על הלב. ככלל, ברטה נמנעת מלהתעסק עם אהבה ומערכות יחסים. יכול להיות שזה קשור לעובדה שהיא חיה לבד, או לזה שהיא מחזיקה עדיין כמה מכתבי אהבה בשפת בני המחצית שלעולם לא נשלחו לבחור שכבר ממזמן לא גר באזור, והיום נשוי באושר, עם ילדים ונכדים רבים. היא יודעת את הגורל של כולם, וגם של עצמה. וזו קללה וברכה באותו הזמן.

בניגוד לפשטות שהיא גרה בה, ברטה עשירה. עשירה מאוד, אפילו. את רוב הכסף היא תורמת לאביונים, חסרי-בית ואלמנות. היא לא צריכה הרבה, היא פשוט מאמינה שאם מישהו כל כך נואש כדי להשתמש בקסמים כדי לשבת לקפה אצל ברטה, והוא מוכן לזרוק על זה הרבה זהב, עדיף שלפחות יצא לעלובי החיים מזה משהו.

ברטה לא לוחמת, והיא תסרב ללכת עם הדמויות להרפתקאות; היא טוענת שהימים האלו מאחוריה והיא חלשה מדי מכדי לעשות את זה. אבל אם השחקנים יחליטו לנסות להתקיף או לאיים עליה, יש לה כמה לחשים שגורמים נזק. היא עדיין אשפית ברמה מאוד גבוהה, עם כל הכבוד.

ברטה, דמויית אנוש (בת מחצית), נייטרלי טובה
דרג"ש: 11
נק"פ: 50 (10ק6 + 10)
מהירות: 30 רגל
כישרונות: כלי בישול +9, כלי אלכימיה +9 ערכת עשבונאות +9, מאגיה +9, תובנה +9
גלגולי הצלה: תבונה וחוכמה +9
שפות: מדוברת, בני-מחצית, אלפית, שפת השטנים
חושים: תפיסה פאסיבית 14

כוח: 7 (-2) זריזות 12 (+1) חוסן 12 (+1) תבונה 18 (+4) חוכמה 18 (+4) כריזמה 8 (-1)

טיפת מזל: כשברטה מגלגלת 1 טבעי בקוביה, היא יכולה לגלגל את הקוביה שוב, ולהשתמש בתוצאה החדשה.

הבזקים מהעתיד (מתחדש אחרי שברטה מטילה לחש חיזוי משלב 1 ומעלה): כאשר ברטה או יצור שהיא יכולה לראות מגלגל גלגול הצלה, התקפה או בדיקת יכולת, ברטה יכולה לגלגל ק20 משל עצמה ולהחליף את התוצאה שהיא קיבלה בתוצאה של הק20 המקורית.

גילוי סודות: ברטה תמיד תחת השפעת הלחש גילוי מחשבות. ברטה קוראת את מחשבות הבסיס (surface thoughts) של כל יצור ברדיוס 30 רגליים ממנה. יצורים עם הגנה מקריאה טלפתית (למשל, דרך החפץ טבעת הגנת מחשבות, או אנשים תחת הלחש mind blank) חסינים מהאפקט הזה. ברטה יודעת מי חסין לאפקט שלה. כפעולה, ברטה יכולה להתעמק על התודעה של יצור אחד, כמו שמתואר בתיאור הלחש גילוי מחשבות. יצור יכול להכשל בגלגול התבונה שלו נגד היכולת הזו, אם הוא רוצה.

"ראיתי דברים יותר מפחידים ומרשימים, ילד...": ברטה חסינה לפחד והקסמה.

קפה אצל ברטה: ברטה היא חוזה מקצועית, ותשמח להשתמש ביכולות שלה כדי לעזור לאחרים... בשביל כמות נאה של זהב. ברטה אומרת שהכסף הולך לצדקה (ובצדק, היא לא שוחרת בצע), אבל אפילו בשביל לחש פשוט היא תדרוש תשלום די גדול. ברטה יכול להטיל את הלחשים הללו על עצמה או יצור אחר. תבונה היא יכולת הטלת הלחשים שלה בשבילם. הם נחשבים בשבילה ללחשי אשף, גם אם לא כולם נמצאים ברשימת הלחשים של האשף. ברטה דורשת תשלום בזהב השווה לרמת הלחש פי 50. ברטה מטילה את הלחשים הללו כטקסים, והיא לא צריכה להתרכז בהם.

1: הבנת שפות (מחזיק 24 שעות), זיהוי

2: חיזוק יכולת (תבונה, חוכמה או כריזמה, מחזיק 24 שעות), מציאת חפץ (מחזיק 24 שעות), מציאת חיות וצמחים (מחזיק 24 שעות)

3: טובת המזל (fortune's favour, מחזיק 24 שעות), לשונות (מחזיק 24 שעות)

4: חיזוי (divination), מציאת יצור (טווח 20 מילין)

5: תצפית (scrying)

6: מציאת הנתיב (מחזיק יום על היצור, לא דורש ריכוז ממנו)

בנוסף, ברטה מסוגלת לפתור ליצור ששותה איתה קפה או תה בעיה או דילמה אחת, כמו "האם אני אשיג אהבה?", "האם היא באמת האחת?" או "מי הוא אבא שלי?". היא נותנת ליצור תשובה של משפט אחד על הדילמה. היא נוטה לתת תשובות מעורפלות, כגון "האמת תפתיע אותך, לטוב ולרע." או "האהבה יותר קרובה משתחשוב.". היא לוקחת 10 מטבעות זהב על ה"שירות" הזה.

הטלת לחשים: ברטה היא מטילת לחשים ברמה 15. תכונת הטלת הלחשים שלה היא תבונה (ד"ק הצלה 17, תוסף התקפה +9). היא יודעת את הלחשים הבאים:

לחשונים: הנחייה (guidance), יד הקוסם, להטוט (prestidigitation), מטח מחשבתי (mind sliver), אורות מרקדים, קרן כפור

רמה 1: גילוי קסם*, זיהוי*, זימון יציר סוד (יונה שהיא מאכילה בקרקרים גרוסים), נפילת נוצה, קליע קסם, גל הדף, אזעקה

רמה 2: יתד מחשבתי (mind spike)*, הצעה, ראיית הבלתי נראה

רמה 3: תבנית היפנוטית, ביטול קסם, לחש-נגד, גלופת משמר

רמה 4: עין מאגית*, דלת מימדים, הקסמת מפלצת

רמה 5: משימה (geas), שיבוש סינפטי (synaptic static)

רמה 6: הצעה מאסיבית (mass suggestion), ראיית אמת

רמה 7: כלוב כוח, כתר כוכבים

רמה 8: דמי-מישור
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
גיל-בו גלאתאן, סוחר ומזמן.

גיל-בו גלאתאן נולד כילד הזקונים למשפחת גלאתאן, משפחה גדולה של סוחרים שבניה ובנותיה תופסים את מירב המקומות במועצת גילדת הסוחרים. גיל-בו מגיל צעיר אהב לקרוא על ארצות רחוקות ומימדים שונים, ומגיל 12 התחיל להתלוות להורים שלו במסעות סחר וייבוא מכל פינות העולם. אבל לגילבו היו אופקים יותר רמים, ובשבילו השמיים הם לא הגבול, אלא רק ההתחלה. עם הכסף הרב של המשפחה שלו, הוא פנה ללימודי מאגיה, ולמד מהמורים הטובים ביותר את אומנות הזימון. כיום, משפחת גלאתאן הפכה למשפחה החזקה בעולם, העושר והכוח שלה יכול להתחרות בממלכות החזקות ביותר, והרבה ממלכות, כפרים וארגונים קטנים יותר ממנה קשורים אליה בין אם בקשרי סחר, הלוואות, או חובות. את שכירי החרב שהגנו על בני המשפחה ממתנקשים, מפלצות בים ובערי הספר, ואנשים נואשים שהמשפחה שתתה להם את כל הכסף, הוא החליף בשדים ותועבות מקצוות שונים של המולטי-יקום, והמכירה של מפלצות כשכירי חרב וחיות מחמד למרבה במחיר הוא העסק האמיתי שמשפחת הסוחרים מרוויחה בו את הכסף הרב שלהם. אבל גיל-בו הוא המפלצת הגדולה מכולם. כמו מה שקורה להרבה קוסמים, הכוח עלה לו לראש, ומה שקורה להרבה אנשים שנולדו עם כפית זהב בפה, הוא מסתכל על אלו שמזלם פחות שפר עליהם בזלזול. אין לו שום בעיה לשסות את המפלצות שלו בהרפתקנים שמנסים לחשוף את זה שהוא מוכר חיילים יוגולותים לסוחרי עבדים, סוקובוסיות לאצילים מפוקפקים ויסודנים לברונים מחרחרי מלחמה. הוא רואה ביצורים שהוא מזמן ככלים וכלי נשק, ולא יותר מכך, גם אם כלפי חוץ הוא יפגין להם כבוד. גיל-בו הוא הממציא מאחורי קמע הדרכים.

גיל-בו גאלאתאן, דמוי אדם (חצי אלף), נייטרלי רשע

דירוג שריון: 12 (15 עם שריון קוסמים)
נק"פ: 99 (18ק8 + 18)
מהירות: 30 רגליים
גלגולי הצלה: תבונה +9, חוכמה +8, חוסן +5
חושים: ראיית חושך 60 רגל, תפיסה פאסיבית 13

כוח: 10 (+0), זריזות 14 (+2), חוסן 12 (+1), תבונה 20 (+5), חוכמה 16 (+3), כריזמה 18 (+4)

כשרונות: שכנוע +9, תרמית +14, מאגיה +9, דת +9, טבע +9, תובנה +8

ריכוז משופר. גיל-בו יכול להתרכז בשני לחשים במקביל. אחד מהלחשים הללו חייב להיות לחש זימון בכדי שהוא יוכל להשתמש ביכולת הזו.

מורשת אלפית. גיל-בו חסין להשפעות של שינה קסומה, ויש לו יתרון בכל גלגול הצלה נגד הקסמה.

מזל של שדים (2/יום). כאשר גיל-בו נכשל בגלגול הצלה, הוא יכול לבחור להצליח.

חפצים קסומים: גיל-בו מחזיק בשרשרת של שריון קוסמים (מי שמכוונן אלי נחשב כתחת השפעת הלחש שריון קוסמים כל הזמן), ובפנינת כוח.

השתגרות (1/יום): כפעולה, גיל-בו יכול להשתגר למקום פנוי במרחק 60 רגל ממנו לכל כיוון, הוא גם מסוגל להחליף מקום ככה עם יצור אחר אם היצור הזה מסכים. גיל-בו מקבל בחזרה את השימוש ביכולת הזו אחרי שהוא מטיל לחש זימון משלב 1 ומעלה.

הטלת לחשים. גיל-בו מטיל לחשים בשלב 18. תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (+9 להתקפות לחש, 17 ד"ק הצלה), הוא מסוגל להטיל את הלחשים הבאים:

לחשונים: מתז חומצה, יד הקוסם, לחשון, מסר, תאומטורגיה, אשליה מינורית

רמה 1: גילוי קסם, גילוי רע וטוב, סכין קרח*, זימון יציר סוד** * הקסמת אדם**, קליע קסם

רמה 2: שד אבק*, הצעה, הכפור המצמית של ריים, צעד ערפילאי*, שיגור מאגי (vortex wrap, לא מצליח לתרגם את זה)*

רמה 3: לחש-נגד, ביטול קסם, מעגל קסמים, אי-גילוי (nondetection), זימון פיה*, זימון יצור-צל*, זימון שדים מינוריים*, גל הודף (tidal wave)*, זימון אל-מת

רמה 4: זימון תועבה*, זימון שדים כבירים*, דלת מימדים*, הכלב הנאמן של מורדקיינן*, התיבה הקטנה של ליאומונד*, זימון יסודנים מינוריים*, גירוש

רמה 5: זימון יסודן (conjure elemental)*, קריאה שטנית (infernal calling)*, מעגל השתגרות*

רמה 6: שער מאגי*, בן ברית חוצני (planar ally)*, שרשרת ברק (chain lightning)

רמה 7: מעבר מימדים*, השתגרות*

רמה 8: מבוך*

* = לחש זימון משלב 1 ומעלה

** = גיל-בו לא צריך להשתמש ביחידת לחש כדי להטיל את הלחש הזה
 
עריכה אחרונה:

The Necromancer

פונדקאי ותיק
קראנקי הקראקן, קראקן וקוסם

קראנקי לא תמיד היה קראנקי, האטרקציה של עיר הנמל מי-רוגע, ופעם, הרבה לפני שהעיר הייתה מלאה בדוכני מזכרות שמוכרים מיניאטורות וציורים שלו, קראנקי היה קראקן. או יותר נכון, ה-קראקן. בעבר, חבורה של הרפתקנים יצאה לחסל אותו, אבל אחרי כמה טריקים שהפייטן של הקבוצה יצר, ושימוש בקלף איזון מחפיסת ההרבה דברים, קראנקי הפך מיצור כאוטי ומרושע לענק שקט ונעים הליכות שמאוד מצטער על ההתנהגות שלו לפני אלפי שנים. קראנקי מבוגר, מאוד מבוגר אפילו, אבל את המהירות והיכולות הפיזיות שנאבדו עם השנים, הוא מגבה בקסמי מגננה חזקים. כי קראנקי הוא יותר מרק הקמע של מי-רוגע; הוא קו ההגנה האחרון שלה. אף אחד לא בטוח איך קראנקי למד להטיל לחשים, אבל קראנקי הוא אשף (טוב, יותר נכון כוהן אבל זה מסובך) בכשפי מגננה והתקלה. בעוד שהוא מבלה את הימים שלו בציד של כרישים, הצלה של מטיילים שנפלו למים, ניקוי המים של הנמל מרעלים, זבל ורעלים, והעלאת מופעים מיוחדים בימי החג של מי-רוגע, קראנקי יודע שאם הוא לא תמיד ישמור על עין פקוחה, מי-רוגע לא תהיה רגועה לעד.

קראנקי משתמש בנתונים של קראקן רגיל, עם השינויים הבאים;

נטייה. קראנקי הוא סדר טוב, במקום תוהו רשע. למרות שהוא עסוק מדי מכדי לעזוב את מי-רוגע, הוא בשמחה יעזור להרפתקנים לדעת על השיטות למצוא ולכלוא מפלצות שונות. יצורים תת מימיים כמו האבולת', ויסודנים, ובמיוחד יסודני מים, הם ההתמחות שלו

כשרונות: +17 אתלטיקה, +13 מאגיה, +13 טבע, +13 דת, +12 הופעה

הטלת לחשים. קראנקי הוא מטיל לחשים בשלב 20. תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (+13 להתקפה, ד"ק הצלה 21) קראנקי מסוגל להטיל את לחשי האשף הבאים. חלק מהלחשים לא נמצאים ברשימת הלחשים של האשף, אבל הם עדיין לחשי אשף בשבילו.

לפי רצון: קרן כפור, שליטה במים, התנגדות, כווית כפור, הגנה מלהב (blade ward), היד של ביגבי (נראית בתור יד חצי-שקופה, ירקרקה, של יצור ימי כלשהו), זיהוי רע וטוב, הגנה מרע וטוב

1: אזעקה*, מלכודת (snare)*, אצבעות כפור, זיהוי, גילוי קסם, הגנה מיסודות (absorb elements), יצירת או השמדת מים

2: סיוע (aid)*, שחזור פחות (lesser restoration, יכול להשתמש בזה גם על רדיוס של 30 רגל כדי לטהר מים)*, מנעול מאגי*, חיזוק יכולת*, אש תמיד

3: לחש-נגד*, ביטול קסם*, גלופת משמר*, חזיז ברק, הסרת קללה*, תעופה, הליכה על מים, גל שוטף (tidal wave)

4: גירוש*, זרועות התמנון השחורות של איוורד, שליטה במים

5: ביטול רע וטוב*, שחזור כביר (greater restoration)*

6: שומרים ומגנים (guards and wards)*

7: סמל (מתחת לנמל של מי-רוגע יש סמל ענק שקראנקי צייר ממזמן. הסמל הוא סמל שגורם לשינה לכל יצור שבתוך הרדיוס שלו, 300 רגל.)*, כלוב כוח

8: שדה אנטי-מאגי*, צונאמי

9: כליאה*, קיר פריזמטי*, חסינות (invulnerability)*

* = לחש מגננה משלב 1 ומעלה

כאשר קראנקי מטיל לחש מגננה משלב 1 ומעלה, הוא מקבל 5 נקודות פגיעה זמניות לכל שלב של הלחש. הוא יכול לבחור לתת אותן ליצור אחר ברדיוס של 60 רגל מסביבו.

תגובות. כתגובה ליצור אחר שחוטף נזק ברדיוס של 60 רגל ממנו, קראנקי מסוגל להשתמש ביחידות לחש, ולגלגל כמות של ק8 השוות לכל היחידות שהוא השתמש בהן. הנזק שהיצור חוטף מופחת במספר המגולגל. אם קראנקי מפחית את הנזק ל0, היצור לא חוטף נזק.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
המשתנה תמיד, משנה הצורה הראשון.

כולם בגליל התחתון יודעים על הסיפור של משני-הצורה. אבל מעטים יודעים, שפעם משני-הצורה היו הרבה, הרבה יותר חזקים, ויכלו להפוך ליותר מרק דמויי אנוש. המשתנה תמיד הוא (או היא? או הם? אף אחד לא יודע מה הפנים האמיתיות של המשתנה תמיד; אני משתמש בהוא כי אין בעברית ממש מקבילה לthey ליחיד באנגלית) הוא הדוגמה לכך. לא יודעים עליו הרבה יותר חוץ ממה שהוא מוכן לספר, וגם זה, אנחנו יודעים רק כי הוא עשה את זה בצורה המוכרת היחידה שלו, של אישה צעירה ונאה, הצורה בה הוא התראיין לכל מי שרק ביקש. לטענתו, המשתנה (זה לא רק כינוי; כך הוא גם קורא לעצמו. כששאלנו אותו, הוא אמר שזה הדבר הכי קרוב לשם האמיתי שלו שהוא מוכן לתת) הוא הילד של אותה האמא שביקשה ילד אחד וקיבלה שניים, מהאגדה על יצירת משני-הצורה. מה השם של ההורים שלו, מה השם האמיתי שלו, בתור איזה מגדר הוא נולד, או מה הרציונל מאחורי הפעולות שלו, הוא מסרב לומר. ראיונות איתו הם בדרך כלל כמה משפטים הלוך ושוב, ואז משנה-הצורה נעלם בהבזק של עשן ואור, צוחק לאורך כל הדרך.

בעוד שלפיות יש מוניטין של יצורים חצופים וחובבי מתיחות וטריקים, אבל עם לב טוב, המשתנה-תמיד לקח את זה צעד אחד קדימה. המשתנה לא רואה הבדל בין מתיחה שלא גורמת נזק, לבין להפוך מישהו לקרפדה מול המשפחה שלו, לבין להשתמש במשאלה כדי לגרום לכל הפרחים הצהובים בעולם להפוך לכחולים או לשנות את הצבע של כל האורקים לירוק. כששואלים אותו למה הוא עושה את מה שהוא עושה, הוא פשוט מושך בכתפיים שלו ואומר "ככה היה בא לי...". אין לו ערך של ממש לחיי אדם, אם כי יש כמה בני תמותה שהוא מעריך, בעיקר אומנים שחקנים, והרפתקנים, ובן תמותה שהוא ממש יתלהב ממנו יזכה לברכתו (ראו בפסקת הנתונים)

המשתנה-תמיד, פיה (משנה צורה), תוהו רשע
 
Top