• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 גזעים לא מתורבתים: מי אמר שהם כאלה?

אני אף פעם לא הבנתי למה האורקים חייבים להיות צמאי דם, הגובלינואידים הם טיפשים והנולים הם חייתים. חוץ מההסבר שצריך שיהיה במי להילחם - שהוא לא פלאפי בעליל - לא הצלחתי למצוא הסבר אחר. אז החלטתי שהם יכולים גם להיות גזעי שחקן, וכתבתי להם נתונים ומכניקה. מוזמנים להשתמש, להעיר הערות ואולי גם להסביר למה הם היו לא מתורבתים במקור. תיהנו!
 

קבצים מצורפים

  • גזעי שחקן חדשים.pdf
    397.3 KB · צפיות: 26
ממש על קצה המזלג - WotC עשו שינויים בדיוק בהקשר ובכיוונים שאתה מדבר עליהם בעקבות "Black lives matter" ובספר 5E של טאשה.
לא יודע מה זה כל המקורות שהבאת, ואולי פעם מישהו יסביר לי מה זה הספר של טאשה?
 
מוסיף על מה שנאמר לפני, כל הגזעים האלה הפכו להיות מתורבתים לאחרונה +-. למעשה גם לכולם יש נתוני שחקן בשלל ספרים שונים. אם אני לא טועה האורקים מופעים בספר של וולבו, הגבולנידאנים בספר של אברון, הדרו מופעים במדריך לשחקן, מצטער לאכזב אבל כל הגזעים שרשמת כבר קיימים

אולי פעם מישהו יסביר לי מה זה הספר של טאשה
tasha's cauldron of everything זה ספר ההרחבה האחרון שיצא למהדורה 5, על הדרך בספר קבעו שאין יותר תוספי גזע קבועים ואפשר לחלק תוספי גזע באופן נזיל בעת יצירת דמות, יחד עם הכשרה בסקילים ובכלי נשק/כלים. פחות או יותר נקבע של התקדים של "אין יותר גזעים מפלצתים", זה גם קיבל משנה תוקף ב2 הUA (שזה unearthed arcana הרחבות של מו"ד 5 שיוצאות ברמת הפליטסט ועוד לא רשמיות לחלוטין) האחרונים שבהם הוצגו גזעים מפלציתם נוספים ואפילו גזעי פיות.
 
הדבר היפה בעולם עם כמה גזעים הוא שאתה יכול להצדיק את התפקידים שאתה מצמיד להם בשינויים גנטיים ולא רק בשינויים תרבותיים. זה נותן לך הרבה יותר כוח עליהם. למה אורקים צמאי דם? כי יש להם נטייה להיות צמאי דם. זה איך שהם. האם יש אורקים שאינם צמאי דם? בהחלט ייתכן ואפילו סביר. אנחנו מדברים פה על הזזה של הספקטרום, לא על קביעה של נקודה בספקטרום. בדיוק כמו התנהגות של בני אדם, זו עקומת פעמון. אם נדבר בנטיות שנייה, בואו נניח שראש עקומת הפעמון של בני אדם היא בנייטרלי, ושככל שמתקרבים יותר לתוהו, סדר, רע וטוב ככה יש פחות אנשים. זה אומר שבני אדם יהיו בממוצע נייטרליים. לעומת זאת, אפשר להגיד שאורקים נוטים לתוהו רע בממוצע. יש אורקים נייטרליים ואפילו אורקים סדר טוב, אבל הם המיעוט. העקומה עדיין קיימת, אבל המיקום שלה על הסקלה אחר. כמובן, צריך לשקול את סוג החברות שיווצרו אם רוב היצורים נוטים לתוהו רע. ואני חושב שהרעיון של חברות שבטיות קטנות עם שלטון כוח הוא ייצוג אופייני די מדוייק לסוג החברה שמתפתחת באופן הזה, בגלל שלתוהו רע יותר קשה לעבוד בצוות מאשר לנייטרלי. גם אם יש אורקים שנוטים לסדר טוב, הם לא מספיקים כדי לשנות את המבנה החברתי.
 
תרבויות, גנים, וכל הפרטים שאתם מדברים עליהם תלויים מאוד בעולם.
ההנחה שלי היא שמכשפי החוף יצרו את התרבויות הכי "ברורות" לגזעים, בשביל שכשמישהו יוצר עולם משל עצמו כדי לשחק עם מבוכים ודרקונים הוא לא יצטרך לשבור את הראש על תרבויות וגזעים- הכל יהיה בספר.
מכאן, זו בסך הכל הצעה. אין שום צורך לקחת אותה, אפשר לשנות אותה מתי שרוצים, או, אם העולם לא הכי מתאים למהדורה חמש, לא לשחק עם מהדורה חמש. יש מלא שיטות אחרות בשוק. במקרה הכי גרוע אפשר ליצור שיטה, עם כמה שזה קשה, מתיש, מעצבן, מתמטיקה וכו'.

לסיכום, התרבויות האלו הם הצעות של מכשפי החוף למנחים "עצלנים" שלא רוצים לשבור את הראש על תרבויות לעולם שהם בראו כדי לשחק בו עם השחקנים שלהם. וזה הגיוני לחלוטין.
 
אוקי, אז אני מבין שכבר כתבו על זה לפני. לא נורא, אני מניח שאף אחד לא כתב כמוני בדיוק... אז תהיה עוד מכניקה לגזעים האלו. אגב, מישהו כתב על נולים? לגבי מי שאמר שזה עניין של ממוצע, אז אפשר להגיד שאותם אורקים סדר טוב מקימים חברה עצמאית? למה שהחברה תהיה מבוססת גזע דווקא? למה לא לעשות ממלכת הסדר טוב - ללא הבדל גזעי?
 
כי גזעים ותרבויות שונות נוטים לחיות ביחד, ואנשים שנולדים לסביבה מסוימת בדרך כלל יעקבו אחרי ההתנהגות של הסביבה וההורים שלהם, זה נכון לגבי שבטים/ כפרים/ קבוצות קטנות אחרות. ערים גדולות הם מעט שונות, ומקבצות הרבה סוגים של אנשים וגזעים יחד לאיזור משותף. בנוסף, מגדירי המפלצות (מגדיר המפלצות, וולו, ושאר מקורות של נתוני מפלצות) מתארות את החבר הממוצע בגזע, לא כל האלפים האפלים הם מרושעים, לא כל האורקים הם יצורים חייתיים ותאבי דם, לא כל הגמדים שם רודפי בצע וקמצנים, לא כל הזדים עובדים בשביל המטרות של הקרוב השדי/ שטני שלהם. אם אתה רוצה ליצור כפר של אורקים שהכלכלה שלהם מתבססת על עבודה בעץ וליקוט פירות, ואף אחד משם אף פעם לא הרג בן אדם, סבבה, אפשרי לחלוטין, אבל זה לא כפר האורקים הממוצע. זה כמובן לפי מגדיר המפלצות, אם אתה רוצה שבעולם שלך גובלינים הם יצורים קטנים, נחמדים, שרוצים להביא טוב לעולם, ובני מחצית הם שבטים של פושעים, פושטים וקניבלים, זו בחירה שלך: תיצור את העולם איך שאתה רוצה
 
חוץ מהאורקים והדובלינים, אף אחד לא אמר שהם לא מתורבתים....
הגובלינים הם שכירי חרב, הובגובלינים הקימו אימפריות שלמות. שאדאר-קאי (שהם, דרך אגב, אלפים מהשאדוופל) הם מתורבתים לגמרי ואפילו לא הוגדרו כמרושעים (הם ניטרליים), נולים חיים במחנות, קובולדים הם המשרתים של הדרקונים (היית אומר שדרקונים הם לא מתורבתים?)...
אפילו האורקים והדובלינים די מתורבתים - יש להם שפה, לא?
 
שאדאר קאי בחמש הם תמונת מראה "אפלה" של אלדרין, הם מעין רוחות טבע שהתמסרו למלכת העורבים והפסיקו להיות פיות והתחילו להיות מעין ייצור חי-מת. אני מניח שזה די דומה ללור שלהם ב4 אבל הם הפסיקו להיות בני אנוש ועכשיו הם אלפים.
כתוצאה מכך קראנצ'ית הם תת גזע של אלפים שמקבלים +1 לכריזמה עמידת לנזק מוות, ויכולת השתגרות חמודה שעובדת אחת למנוחה ארוכה.
 
דיברו כבר על הפלאף, אבל אף אחד לא דיבר על המכאניקה, אז בוא נצלול לתוכה:

אורק: תוספי התכונה הגיוניים, אבל המהירות והגיל לא הגיוניים לי. למה אורקים נעים באותה מהירות כמו גמדים וחיים בערך אותו פרק זמן? אתה גם אומר שאורקית נכתבת בכתב הגמדי, שזה לא הגיוני לי במיוחד-אבל פחות קריטי.
ואם דיברנו על קריטי, חמורה משופרת זו יכולת מאוד עוצמתית. למעשה, היא הקטע העיקרי של הלוחם האלוף. בהחלט לא הייתי נותן אותה לגזע.
אלים היא יכולת מעט מוזרה, אני מבין את הרעיון- אבל תוסף סטטי להתקפה הוא משהו שכמעט לא קיים בשיטה, והיכולת או תהיה חזקה מדי (נזיר או לוחם עם סגנון לחימה לא חמוש) או לא שימושית כלל (כל מקצוע שלא הולך מכות בלי נשק). הייתי ממליץ להפוך אותה לנשק טבעי, לדוגמה חטים שעושים 1ק6 נזק בפגיעה, או טלפיים, או אפילו פשוט אגרופים.

וכל זה בלי לדבר על העמידות האורקית, שהיא בהחלט חזקה בפני עצמה, ובשילוב עם שאר מאפייני הגזע- האורקים הללו חזקים מדי ביחס לכל שאר הגזעים.

גובלין: למה ערך החוסן של הגובלינים עולה ב1? הם לא מוצגים כחסונים במיוחד, ההפך הוא הנכון. גם הגיל מוזר לי, למה 200 שנה?
תגובה גובלינית היא יכולת שטובה לנזיר או למישהו עם סגנון לחימה ללא נשק, ומאוזנת יחסית לכל דמות אחרת.
הצלה גובלינית היא מעט משונה, אבל בסדר.
גם כאן, אני מרגיש שנתת לגובלינים יותר מדי יכולות. אפשר להוריד אחת מהיכולות שלמעלה והגזע יהיה מאוזן יותר.

דובלין:
שיסוי: אני לא מבין את הרעיון של היכולת, אבל מבחינה מכאנית- היא מאוד עוצמתית. מה' 5 מתגאה בbounded accuracy שלה, משמע- תוספי ההתקפה של דמות לא גדלים משמעותית מדרגה 1 ועד דרגה 20. תוספים סטטיים להתקפה שוברים את זה.
עוצמה דובלינית: ראה לעיל.
לוחם כפול: היכולת הזו שוות ערך לסגנון לחימה, היא בהחלט חזקה.

הובגובלין:
מעניין אותי למה בחרת חוכמה ולא תבונה, כשחוכמה היא יותר על אינסטינקטים ותבונה היא יותר ידע.
לא מבין למה מהירות של 7.5 מ'.
יתרון צבאי הוא חזק, 2ק6 נזק נוסף בהתקפה זה בהחלט טוב.
משוריין הוא מטורף, תוספים כאלה הם נדירים, והיכולת הזו עוד מצטברת עם סגנון הלחימה ההגנתי. זכור שתוספי התקפה ודירוג שריון ב5 בקושי משתנים במהלך הדרגות, ככה שתוספים לאחד מהם הם תמיד משמעותיים מאוד.
לוחם כבד- במה' 5 אין מחסר למהירות, אתה מתכוון לחסרון להתגנבות?

דרו:
מסתקרן מה גרם לך לבחור בחוכמה ולא בכריזמה או חוסן לדוגמה, שאלה דברים שדרו יותר ידועים בהם.
לוחמת הדרו- יצורים מופתעים בין כה וכה מעניקים יתרון להתקפות נגדם. היכולת להשתמש בזריזות לכל נשק חד ידני היא מאוד עוצמתית.

יואן-טי:
אין בדיוק תוסף שריון טבעי ב5. במקום, הניסוח צריך להיות "הדרג"ש שלך הוא 12+מ' זריזות אם אתה לא לובש שריון".
נשיכת הנחש: הרעלה ללא הצלה היא מאוד חזקה, הייתי מוריד את זה או לפחות דורש הצלה בד"ק המבוסס על הזריזות שלך. הייתי גם הופך את הנשיכה למבוססת זריזות בלבד, ולא נותן בחירה.
לחישות נחש: הייתי הופך לפעולת בונוס.

נול:
נולים הם אנשי צבוע, לא חתול. ההבדל הוא עצום (אם כי הם דומים יותר לחתולים מלכלבים מבחינה אבולוציונית אאזנ)
שוב, לא מבין למה מהירות של 7.5 מ'.
פרוותי- ככלל אצבע, אם היכולת דורשת להוציא מחשבון, היא לא טובה. אתה יכול לתת עמידות לנזק דוקר מהתקפות טווח במקום, אבל גם זה די חזק. אישית הייתי מוותר על זה בכלל- פרווה לא אמורה להספיק כדי לעצור חץ.
זעם הפגיעה- ראה ערכים קודמים בהם אני מדבר על bounded accuracy, תוסף נזק הוא סבבה- תוסף התקפה הוא בעייתי.

קובולד:
הפעם המהירות קצת גבוהה אפילו, 9 מ' זה מהירות ממוצעת ליצור בינוני, אבל גבוהה בשביל יצור קטן. אני לא יודע אם זה מכוון.
שריון טבעי- מה שאמרתי על היואן-טי.

שדאר-קאי:
לא בטוח למה ערמומיות אפלה מתאימה לשדאר-קאי, אם כבר הייתי נותן להם הכשרה בהתגנבות.
קשת- גם, לא רואה את הקשר לשדאר-קאי.
הרעלה אפלה- עוצמתי מאוד, כמו שאמרתי על היואן-טי. מורעל זה מצב מגעיל. גם כאן וגם ביואן-טי לא אמרת בכלל לכמה זמן המצב.
זעם אפל- ראה מה שאמרתי על הנולים. כאן זה אפילו יותר מטורף, תוסף ששווה לחצי מהנזק שנגרם לך? פשוט מטורף.


בכללי, רוב הגזעים כאן פשוט קיבלו יותר מדי יכולות, והייתי מוריד לפחות יכולת אחת מרובם ומשאיר אותם חזקים למדי עדיין.
 
עכשיו אני רואה למה הכללת את השאדאר-קאי כמרושעים - מלכת העורבים, אחת המוות, היא לא מרושעת, בניגוד לאלי מוות של פנתאונים אחרים. אף פעם לא הבנתי את הייחוס של מוות לרוע. אני מייחס את הלוחמה במוות לרוע.
חוץ מזה, כמו שנקסטורל אמר - Too much. חוץ מזה, היחס של הקובולד למהירויות של יצורים קטנים זהה ליחס בין אלף עץ לבינוניים. למה? הם לא זריזים במיוחד בתיאור המקורי. וגם, ממתי הם ''אנשי הדרקון''? אלו דמי-הדרקון. חוץ מקשקשים, רק ''קובולד מגן-דרקון'' (יש במו''ד 4, אבל גם במו''ד 5 בוולו) מקבל תכונות דרקוניות... לא אמור להיות לקובולד עמידות דרקונית.
 
חזרה
Top