דיברו כבר על הפלאף, אבל אף אחד לא דיבר על המכאניקה, אז בוא נצלול לתוכה:
אורק: תוספי התכונה הגיוניים, אבל המהירות והגיל לא הגיוניים לי. למה אורקים נעים באותה מהירות כמו גמדים וחיים בערך אותו פרק זמן? אתה גם אומר שאורקית נכתבת בכתב הגמדי, שזה לא הגיוני לי במיוחד-אבל פחות קריטי.
ואם דיברנו על קריטי, חמורה משופרת זו יכולת מאוד עוצמתית. למעשה, היא הקטע העיקרי של הלוחם האלוף. בהחלט לא הייתי נותן אותה לגזע.
אלים היא יכולת מעט מוזרה, אני מבין את הרעיון- אבל תוסף סטטי להתקפה הוא משהו שכמעט לא קיים בשיטה, והיכולת או תהיה חזקה מדי (נזיר או לוחם עם סגנון לחימה לא חמוש) או לא שימושית כלל (כל מקצוע שלא הולך מכות בלי נשק). הייתי ממליץ להפוך אותה לנשק טבעי, לדוגמה חטים שעושים 1ק6 נזק בפגיעה, או טלפיים, או אפילו פשוט אגרופים.
וכל זה בלי לדבר על העמידות האורקית, שהיא בהחלט חזקה בפני עצמה, ובשילוב עם שאר מאפייני הגזע- האורקים הללו חזקים מדי ביחס לכל שאר הגזעים.
גובלין: למה ערך החוסן של הגובלינים עולה ב1? הם לא מוצגים כחסונים במיוחד, ההפך הוא הנכון. גם הגיל מוזר לי, למה 200 שנה?
תגובה גובלינית היא יכולת שטובה לנזיר או למישהו עם סגנון לחימה ללא נשק, ומאוזנת יחסית לכל דמות אחרת.
הצלה גובלינית היא מעט משונה, אבל בסדר.
גם כאן, אני מרגיש שנתת לגובלינים יותר מדי יכולות. אפשר להוריד אחת מהיכולות שלמעלה והגזע יהיה מאוזן יותר.
דובלין:
שיסוי: אני לא מבין את הרעיון של היכולת, אבל מבחינה מכאנית- היא מאוד עוצמתית. מה' 5 מתגאה בbounded accuracy שלה, משמע- תוספי ההתקפה של דמות לא גדלים משמעותית מדרגה 1 ועד דרגה 20. תוספים סטטיים להתקפה שוברים את זה.
עוצמה דובלינית: ראה לעיל.
לוחם כפול: היכולת הזו שוות ערך לסגנון לחימה, היא בהחלט חזקה.
הובגובלין:
מעניין אותי למה בחרת חוכמה ולא תבונה, כשחוכמה היא יותר על אינסטינקטים ותבונה היא יותר ידע.
לא מבין למה מהירות של 7.5 מ'.
יתרון צבאי הוא חזק, 2ק6 נזק נוסף בהתקפה זה בהחלט טוב.
משוריין הוא מטורף, תוספים כאלה הם נדירים, והיכולת הזו עוד מצטברת עם סגנון הלחימה ההגנתי. זכור שתוספי התקפה ודירוג שריון ב5 בקושי משתנים במהלך הדרגות, ככה שתוספים לאחד מהם הם תמיד משמעותיים מאוד.
לוחם כבד- במה' 5 אין מחסר למהירות, אתה מתכוון לחסרון להתגנבות?
דרו:
מסתקרן מה גרם לך לבחור בחוכמה ולא בכריזמה או חוסן לדוגמה, שאלה דברים שדרו יותר ידועים בהם.
לוחמת הדרו- יצורים מופתעים בין כה וכה מעניקים יתרון להתקפות נגדם. היכולת להשתמש בזריזות לכל נשק חד ידני היא מאוד עוצמתית.
יואן-טי:
אין בדיוק תוסף שריון טבעי ב5. במקום, הניסוח צריך להיות "הדרג"ש שלך הוא 12+מ' זריזות אם אתה לא לובש שריון".
נשיכת הנחש: הרעלה ללא הצלה היא מאוד חזקה, הייתי מוריד את זה או לפחות דורש הצלה בד"ק המבוסס על הזריזות שלך. הייתי גם הופך את הנשיכה למבוססת זריזות בלבד, ולא נותן בחירה.
לחישות נחש: הייתי הופך לפעולת בונוס.
נול:
נולים הם אנשי צבוע, לא חתול. ההבדל הוא עצום (אם כי הם דומים יותר לחתולים מלכלבים מבחינה אבולוציונית אאזנ)
שוב, לא מבין למה מהירות של 7.5 מ'.
פרוותי- ככלל אצבע, אם היכולת דורשת להוציא מחשבון, היא לא טובה. אתה יכול לתת עמידות לנזק דוקר מהתקפות טווח במקום, אבל גם זה די חזק. אישית הייתי מוותר על זה בכלל- פרווה לא אמורה להספיק כדי לעצור חץ.
זעם הפגיעה- ראה ערכים קודמים בהם אני מדבר על bounded accuracy, תוסף נזק הוא סבבה- תוסף התקפה הוא בעייתי.
קובולד:
הפעם המהירות קצת גבוהה אפילו, 9 מ' זה מהירות ממוצעת ליצור בינוני, אבל גבוהה בשביל יצור קטן. אני לא יודע אם זה מכוון.
שריון טבעי- מה שאמרתי על היואן-טי.
שדאר-קאי:
לא בטוח למה ערמומיות אפלה מתאימה לשדאר-קאי, אם כבר הייתי נותן להם הכשרה בהתגנבות.
קשת- גם, לא רואה את הקשר לשדאר-קאי.
הרעלה אפלה- עוצמתי מאוד, כמו שאמרתי על היואן-טי. מורעל זה מצב מגעיל. גם כאן וגם ביואן-טי לא אמרת בכלל לכמה זמן המצב.
זעם אפל- ראה מה שאמרתי על הנולים. כאן זה אפילו יותר מטורף, תוסף ששווה לחצי מהנזק שנגרם לך? פשוט מטורף.
בכללי, רוב הגזעים כאן פשוט קיבלו יותר מדי יכולות, והייתי מוריד לפחות יכולת אחת מרובם ומשאיר אותם חזקים למדי עדיין.