טאי דיבון
פונדקאי פעיל
הרבה זמן עבר מאז פתחתי כאן דיון.
אני שוקל להריץ קמפיין ארוך טווח שנקרא The Great Pendragon Campaign. זה קמפיין שמלווה לאורך שמונים ואחד מפגשים את סיפור המלך ארתור, מליל הפגישה בין אותר (אבא של ארתור) ומרלין ועד מותו של ארתור. הקמפיין בא עם מכאניקות לשיטה מסוימת, שנקראת Pendragon, ולי יש את ספר המהדורה האחרונה. העניין הוא שהשיטה בעיני משעממת מאוד ועבורי "משעמם" זה העלבון הכי גרוע שאני יכול להציע על יצירת אומנות. יש בה רעיון אחד טוב, בעיני, והוא שהתכונות מבוססות על הרחבה של שבעת החטאים הקטלניים ושבע המעלות השמימיות מכתבי אוגוסטינוס. (בהערת צד אגיד שאלו לא באמת *שבע* מעלות שמימיות, אבל זה לפעם אחרת). זה גרם לי לחשוב: אני רוצה קמפיין "המלך ארתור", ואני רוצה לעשות את זה בשיטה שהיא לא "פנדרגון". כיוון שאני לא מכיר שיטה שעושה את מה שאני מחפש, אני מעוניין לכתוב מסמך מכאני קצר ולהתאים את הקמפיין אליו. אני מעוניין לקחת את הרעיון של תכונות מבוססות שבעת החטאים ושבע המעלות, אבל אני לא יודע מה הלאה. אני מחפש ליצור קמפיין שמבוסס על "קסם" ועל אפיות, אבל אני מעוניין גם במכאניקה מוכוונת מוסר.
כמו שאני מדמיין את הקמפיין, הרעיון הבסיסי הוא שהדמויות יהיו מכמה דורות, כשכל כך וכך שנים הדור הנוכחי מזדקן מספיק ואנחנו עוברות ועוברים לילדים ולילדות של אותו דור נוכחי, ובעצם לאורך שמונים ואחד המפגשים (כשכל אחד מייצג שנה) נשחק שלושה-ארבעה דורות. אולי יותר מכך, לא סגור על החישוב. זה אומר שאני מחפש מכאניקה ל-downtime וזה אומר שאני מחפש מכאניקה להזדקנות. מעבר לכך, אני מחפש מכאניקה לטורנירים ומכאניקה לקרבות. שתי מכאניקות לקרבות, אחת לקרבות קטנים ואחת לקרבות גדולים יותר. העניין הוא כזה: כמנחה, קרבות הם לא משהו שמעניין אותי, אלא אם כן הוא רלוונטי מבחינת משא ומתן. לכן, אני מחפש מכאניקות לקרבות שלא מרגישות כמו קרבות, ובעדיפות שמסיימות קרבות כמה שיותר מהר כשהם לא דיפלומטיים. במילים אחרות, אני מחפש חמש מכאניקות (downtime, הזדקנות, טורנירים ושני סוגים של קרבות) שאמורות להעביר שתי תחושות מאוד ספציפיות: קסם (enchantment) ואפיות (מבחינת לוחות זמנים, מבחינת היקף הקמפיין...). כל אלה צריכות להתחבר לתכונות מבוססות חטאים ומעלות.
הכיוון שיש לי כרגע הוא שתי אפשרויות: האחת היא ליצור מכאניקה מבוססת מחירים (למשל מכאניקת המשא ומתן של פולאריס) והשנייה היא מכאניקה מבוססת מה שנהוג היה בעבר לכנות "קארמה" (לכל תכונה ערך מספרי, המספר הגבוה יותר מנצח אלא אם יש התערבות של גורמים חיצוניים). המכאניקה האחרונה מהירה יותר, ושומרת fiction first, אבל היא מאוד מוגבלת ומאוד מהר ממצה את עצמה. לכן, אני נוטה יותר לכיוון של פולאריס. אבל פולאריס מנתקת אותי כמעט לחלוטין מהתכונות. אז אני מחפש דרך ביניים. אשמח למחשבות.
אני שוקל להריץ קמפיין ארוך טווח שנקרא The Great Pendragon Campaign. זה קמפיין שמלווה לאורך שמונים ואחד מפגשים את סיפור המלך ארתור, מליל הפגישה בין אותר (אבא של ארתור) ומרלין ועד מותו של ארתור. הקמפיין בא עם מכאניקות לשיטה מסוימת, שנקראת Pendragon, ולי יש את ספר המהדורה האחרונה. העניין הוא שהשיטה בעיני משעממת מאוד ועבורי "משעמם" זה העלבון הכי גרוע שאני יכול להציע על יצירת אומנות. יש בה רעיון אחד טוב, בעיני, והוא שהתכונות מבוססות על הרחבה של שבעת החטאים הקטלניים ושבע המעלות השמימיות מכתבי אוגוסטינוס. (בהערת צד אגיד שאלו לא באמת *שבע* מעלות שמימיות, אבל זה לפעם אחרת). זה גרם לי לחשוב: אני רוצה קמפיין "המלך ארתור", ואני רוצה לעשות את זה בשיטה שהיא לא "פנדרגון". כיוון שאני לא מכיר שיטה שעושה את מה שאני מחפש, אני מעוניין לכתוב מסמך מכאני קצר ולהתאים את הקמפיין אליו. אני מעוניין לקחת את הרעיון של תכונות מבוססות שבעת החטאים ושבע המעלות, אבל אני לא יודע מה הלאה. אני מחפש ליצור קמפיין שמבוסס על "קסם" ועל אפיות, אבל אני מעוניין גם במכאניקה מוכוונת מוסר.
כמו שאני מדמיין את הקמפיין, הרעיון הבסיסי הוא שהדמויות יהיו מכמה דורות, כשכל כך וכך שנים הדור הנוכחי מזדקן מספיק ואנחנו עוברות ועוברים לילדים ולילדות של אותו דור נוכחי, ובעצם לאורך שמונים ואחד המפגשים (כשכל אחד מייצג שנה) נשחק שלושה-ארבעה דורות. אולי יותר מכך, לא סגור על החישוב. זה אומר שאני מחפש מכאניקה ל-downtime וזה אומר שאני מחפש מכאניקה להזדקנות. מעבר לכך, אני מחפש מכאניקה לטורנירים ומכאניקה לקרבות. שתי מכאניקות לקרבות, אחת לקרבות קטנים ואחת לקרבות גדולים יותר. העניין הוא כזה: כמנחה, קרבות הם לא משהו שמעניין אותי, אלא אם כן הוא רלוונטי מבחינת משא ומתן. לכן, אני מחפש מכאניקות לקרבות שלא מרגישות כמו קרבות, ובעדיפות שמסיימות קרבות כמה שיותר מהר כשהם לא דיפלומטיים. במילים אחרות, אני מחפש חמש מכאניקות (downtime, הזדקנות, טורנירים ושני סוגים של קרבות) שאמורות להעביר שתי תחושות מאוד ספציפיות: קסם (enchantment) ואפיות (מבחינת לוחות זמנים, מבחינת היקף הקמפיין...). כל אלה צריכות להתחבר לתכונות מבוססות חטאים ומעלות.
הכיוון שיש לי כרגע הוא שתי אפשרויות: האחת היא ליצור מכאניקה מבוססת מחירים (למשל מכאניקת המשא ומתן של פולאריס) והשנייה היא מכאניקה מבוססת מה שנהוג היה בעבר לכנות "קארמה" (לכל תכונה ערך מספרי, המספר הגבוה יותר מנצח אלא אם יש התערבות של גורמים חיצוניים). המכאניקה האחרונה מהירה יותר, ושומרת fiction first, אבל היא מאוד מוגבלת ומאוד מהר ממצה את עצמה. לכן, אני נוטה יותר לכיוון של פולאריס. אבל פולאריס מנתקת אותי כמעט לחלוטין מהתכונות. אז אני מחפש דרך ביניים. אשמח למחשבות.