• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[בניית שיטה] לכל השדים והרוחות!

אתמול בלילה, עם עודף קפאין בדם אחרי עבודה עד מאוחר, חלמתי\הזיתי\עלה לי הרעיון של שיטת פנטזיה פשוטה שמבוססת על "רוחות השמש", בשם לכל השדים והרוחות. אותה מכניקה בסיסית, אבל לפנטזיה. זאת לצד זוחל קדמון שאני עוד חייב לכם סיום שלו. מדובר יהיה בקובץ טיפה יותר ארוך מ"רוחות השמש", כי הוא יכלול גם לחשים, מפלצות, וכמה חפצי קסם. משהו מהיר שכיף להריץ בחד"פ או במיני-קמפיין קליל, בין השאר לשחקנים חדשים. בקרוב אתחיל לרשום פה את הטיוטה לשיטה זו.

מכניקה בסיסית
  • בדיקת מיומנות: גלגל 2ק6. הוסף את המיומנות הרלוונטית של הדמות. גלגול מתואם של 6 ומטה הוא כישלון; גלגול מתואם של 7-9 הוא הצלחה חלקית; גלגול מתואם של 10 ומעלה הוא הצלחה. גלגול טבעי של 2 הוא תמיד כישלון וגלגול טבעי של 12 הוא תמיד הצלחה.
  • יתרון וחיסרון: במצבים שונים, תנאים אלו ואחרים ישפיעו על בדיקת המיומנות. בתנאים מיטביים, הדמות תקבל יתרון לגלגול שלה. במקרה שכזה, הדמות תגלגל 3 קוביות ותבחר מתוכן את 2 הקוביות בעלות התוצאות הגבוהות ביותר. בתנאים גרועים, הדמות תקבל חיסרון לגלגול שלה. במקרה שכזה, הדמות תגלגל 3 קוביות ותבחר מתוכן את 2 הקוביות בעלות התוצאות הנמוכות ביותר. יתרונות וחסרונות אינם מצטברים; אם לדמות יש כמה יתרונות, הם עדיין ייחשבו ליתרון אחד, וכך גם אם יש לה מספר חסרונות. אם יש לדמות גם חסרונות וגם יתרונות, הגלגול יתבצע כרגיל ללא יתרון או חיסרון.
  • גלגול סכנה: כשדמותך עושה משהו מסכן חיים, גלגל גלגול סכנה - בדיקה של המיומנות המתאימה, שבה כישלון פירושו מוות; הצלחה חלקית פירושה פציעה אחת (ראה חוקי קרב בהמשך); והצלחה מלאה פירושה שהדמות יצאה ללא פגע. מצבים מתאימים לגלגול הצלה הם לדוגמא קפיצה מעל תהום שרוב האנשים לא היו עוברים או התעסקות עם נחש ארסי (שניהם גלגולי כושר). לפני גלגול סכנה, המנחה תמיד תיידע את השחקן שהפעולה שהוא רוצה לבצע מסכנת חיים.
  • מתי לגלגל? דמויות השחקן מקצועיות בתחומי התמחותן. במצבים שבהם מקצוען יצליח ברוב המקרים ללא סכנה, אין צורך לגלגל קוביות - הדמות פשוט תצליח בכך. הדבר נכון במיוחד לתחומי הידע והמיומנות של הארכיטיפ של הדמות (ראה בהמשך). בדיקת מיומנות תתבצע רק כאשר גם מי שמיומן בתחום מסתכן מהותית. למשל, כל דמות עם מיומנות כושר של 1 תוכל לטפס על קיר עם מאחזי יד ללא גלגול קובייה, ותצטרך לגלגל קוביות רק כאשר היא מטפסת על מכשול קשה במיוחד לטיפוס. דמות עם מיומנות התגנבות של 1 תפרוץ מנעולים רגילים ללא גלגול, ותגלגל קוביות רק כשהיא מתמודדת עם מנעול מסובך במיוחד או כאשר יש לחץ זמן.

מיומנויות
קיימות 7 מיומנויות בלכל השדים והרוחות:
  • התגנבות: חמיקה, הסתתרות, כיוס, פריצת מנעולים, ושאר מעשים חשאיים.
  • חברה: שכנוע, הונאה, איסוף מידע מאנשים, חקירה, וכן הלאה.
  • ידע: השכלה כללית ומקצועית ויכולות מנטליות.
  • כושר: כוח פיזי וסיבולת, כולל גם עמידות לרעלים ולמחלות ויכולת ההתמודדות עם כאב.
  • כישוף: ידע בתורת הנסתר ויכולת הטלת לחשים. לדמות חייבת להיות מיומנות כישוף של 1 לפחות בכדי להטיל לחשים.
  • מלאכה: מיומנויות שונות של טכניקה ועבודת כפיים, וכן הישרדות בשטח הפראי.
  • קרב: לחימה לסוגיה. כולל את הקרב עצמו אך גם מיומנויות לחימה אחרות, כמו למשל תפיסת מחסה בזמן כשיורים עליך חץ.
דירוג המיומנות נע בין 0 (דמות שאינה מתמחה בתחום) ועד 3 (איש\אשת מקצוע מהדרג הראשון). במקרים נדירים, לדמות זו או אחרת יהיה דירוג מיומנות של 4 או של 5 - רמת מומחיות עולמית!
הרפתקנים הם קשוחים ובעלי תושייה. כאשר לדמות אין דרגות במיומנות מסוימת, הדירוג שלה הוא 0, והיא יכולה לנסות לבצע פעולות במיומנות זו, אם כי המנחה יכולה להחליט שפעולות מסובכות במיוחד פתוחות רק בפני מי שיש לו דרגות מיומנות. יוצאת הדופן כאן היא הטלת לחשים, שדורשת מיומנות של לפחות 1 במיומנות הכישוף.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top