• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[בניית שיטה] זוחל קדמון

האמת שכל המנגנון הזה קצת מסורבל בהקשר של גרימת נזק וגם משנה את התפלגות הנזק בצורה מאוד משמעותית.
אתה מתכוון ל"יתרון" ול"חיסרון" בנזק לפי נשק קל או כבד? מה לדעתך תהיה חלופה ראויה? אני רוצה להשאיר את השיטה בשימוש ב-1ק6 בלבד, אולי אתן לנשק כבד 2+ לנזק פשוט, ולשק קל 1- לנזק אבל מינימום 1 נזק בפגיעה מוצלחת?

מאוד אוהב את השריון!
מצטרף לשאלה על הנשק. אולי שנשק לא קל ולא כבד יגרום ל1ק6+ 2 נזק?
תודה רבה.

השריון הוא בהשראת שיטה בשם 24XX, ושיטה נוספת בשם Black Hack, וכן חוק אופציונלי לשיטת "חרבות וכשפים" באנגלית שמאפשר הקרבת מגן לבלימת מהלומה. העדפתי כאן להימנע משריון שמקשה על פגיעה או סופג נזק, ותחת זאת להשתמש בשריון מתכלה.
 
אתה מתכוון ל"יתרון" ול"חיסרון" בנזק לפי נשק קל או כבד? מה לדעתך תהיה חלופה ראויה? אני רוצה להשאיר את השיטה בשימוש ב-1ק6 בלבד, אולי אתן לנשק כבד 2+ לנזק פשוט, ולשק קל 1- לנזק אבל מינימום 1 נזק בפגיעה מוצלחת?
כן, נראה לי שפתרון של מתאם פשוט של 1 יספיק. כחלופה, אפשר לחשוב על מאפיינים אחרים (לא נזק) שיבדילו בין הנשקים. למשל, נשק ארוך מעניק יתרון בהתקפה אבל חסרון בהסתרה ונשק קצר ההפך.
 
כן, נראה לי שפתרון של מתאם פשוט של 1 יספיק. כחלופה, אפשר לחשוב על מאפיינים אחרים (לא נזק) שיבדילו בין הנשקים. למשל, נשק ארוך מעניק יתרון בהתקפה אבל חסרון בהסתרה ונשק קצר ההפך.
או יתרון בהתקפה כל עוד יש לך מקום להניף אותו- נסה לדקור עם חרב אדירה בתוך מנהרה של גובלינים!
 
אני דווקא אוהב את הרעיון של הנזק. אפשר לעשות אותו פשוט יותר עם מתאם ״רגיל״, אבל.. where’s the fun in that..?

אם כבר אתה רוצה לעשות שונות בין כלי הנשק הייתי משתמש באלמנט של טווחים בקרב, שכבר נכנס אצלך בקונסטלציה מסוימת -
נשק קל ייתן את היתרון בטווח קצר אבל חיסרון בטווח רגיל.
נשק רגיל לא יעניק חיסרון ולא יתרון בשני הטווחים.
נשק כבד יעניק יתרון בטווח רגיל וחיסרון בקצר.

אבל ייתכן וזה יצריך שינוי של הטווחים בקרב כפי שאתם תופס אותם.. אצלי תמיד יש טווח קצר (סוג של טווח מגע), טווח רפא״פ (רגיל) וטווח ארוך (מעבר לקפא״פ).
אם אצלך התפיסה שונה יכול להיות שזה לא יעבוד.. בנוסף זה מצריך חשיבה של ״מחיר״ כלשהו במעבר מטווח קצר לטווח רגיל, אחרת זה פשוט לא עובד כמו שצריך.
 
where’s the fun in that..?
כשמתכננים שיטות חשוב לשים לב להשלכות של המכניקה על ההסתברות. למשל, יש הבדל מהותי בין התפלגות התוצאות של 2ק6 ובין 1ק12.
במקרה הזה, הכיף יהיה רק של מתכנן המשחק, לתת "חסרון" בנזק זה איתות לשחקן להימנע מנשק כזה כמה שאפשר.
 
ברור לי, לא יעצתי לייתר את ההיגיון ההסתברותי.
אבל גלגול נוסף ובחירה מתוך סך הגלגולים (סטייל יתרון וחיסרון במו״ד) בהחלט אפשר לתרגם לשווה ערך של בונוס סטטי, זו כבר שאלה אחרת מה להעדיף מהיניהם, ולפעמים המגניבות גוברת - ממש כשם שמו״ד 5 העדיפה גלגול נוסף ולא פשוט +5.

יש כמובן שיקולים אחרים של זמן משחק, עד כמה זה מסובך וכו׳, אבל במקרה הזה השיטה היא קלילה וזורמת, עוד גלגול קוביה לא יסרבל אותה.
 
ברור לי, לא יעצתי לייתר את ההיגיון ההסתברותי.
אבל גלגול נוסף ובחירה מתוך סך הגלגולים (סטייל יתרון וחיסרון במו״ד) בהחלט אפשר לתרגם לשווה ערך של בונוס סטטי, זו כבר שאלה אחרת מה להעדיף מהיניהם, ולפעמים המגניבות גוברת - ממש כשם שמו״ד 5 העדיפה גלגול נוסף ולא פשוט +5.

יש כמובן שיקולים אחרים של זמן משחק, עד כמה זה מסובך וכו׳, אבל במקרה הזה השיטה היא קלילה וזורמת, עוד גלגול קוביה לא יסרבל אותה.
אפשר גם לתת יתרונות אחרים, כמו "דקירה בגב" רק עם נשקים קלים, שאפשר לזרוק נשקים קלים, שהם לא דורשים מרחב להנפה...
 
כשמתכננים שיטות חשוב לשים לב להשלכות של המכניקה על ההסתברות. למשל, יש הבדל מהותי בין התפלגות התוצאות של 2ק6 ובין 1ק12.
במקרה הזה, הכיף יהיה רק של מתכנן המשחק, לתת "חסרון" בנזק זה איתות לשחקן להימנע מנשק כזה כמה שאפשר.
מה שעשיתי מקבל ל"יתרון" או "חיסרון", רק לנזק. סטטיסטית אאל"ט זה מקביל לתוסף של כ- 2+ וזה "משחקי" יותר.
 
חזרה
Top