• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

בית קורביט- קריאתו של קתולהו (0/4)

dragonian

פונדקאי ותיק
images

קריאתו של קתולהו- בית קורביט
(המשחק והטיזר עלול להכיל דברים מטרידים-כמצופה מז'אנר האימה)
רעם הדממה העיר את רבקה כץ מסיוט קדחת. העין. העין במשולש שבור בהתה בה בלעג מתוך האפלה. האפלה לא היתה מנחמת ומרדימה בסיוט, היא היתה עשויה מענני שנאה שצרבו את גופה בארס של חומצה.
אבל הדממה.
בעלה הפסיק לגנוח בשנתו, שום עכברוש לא טופף ברגליו הקטנטנות והמצמררות בקרשי הבית הישן, שום ילד לא יבב. דממה.
אשמה נעצה טפרים וניבים בליבה של רבקה; היא התרגלה כל כך לקולות הסבל של בני משפחתה שבלעדיהם לא יכלה להירדם. ההעדר שלהם מתח מיתר בלתי נראה של חרדה בעמוד שדרתה.
היא שלחה יד כדי לחוש את נוכחותו הכבדה והמנחמת קמעא של בעלה. רק סדינים מיוזעים ומטונפים פגשו את אצבעותיה הרועדות.
"אייזיק?" קראה בקול ניכר וקמה במהירות כזאת שהכאב מאחורי עיניה פעם בעוצמה, והיא נאלצה לעצום את עיניה, אך זה לא הקל את הכאב- שוב העין במשולש שבור הופיעה מלאה בלעג ושנאה.
רבקה שלחה יד אל המסרגה שהתגלגלה ונתקעה בין שתי מגירות עקומות, שולפת אותה בכוח, מפילה את אחת המגירות שסיפקה חבטה מהדהדת ומעט מנחמת. כאילו רבקה עדיין בעולם השפיות.
היא דחפה את הדלת אל המסדרון הקודר, המסרגה בידה השמאלית אחוזה כמו חרב, פעימות ליבה רועמות יותר מצעדיה. היא הרגישה שהיא מחללת משהו ברעש שהיא מעוררת, אבל היכן אייזיק?
היא לא העזה לחלל עוד יותר את הבית בנשיאת שמו של בעלה בשנית.
היא חולפת על פני דלת חדר הילדים, שנפתחה בצליל יבבה שהחריד כמה עכברושים ממנוחתם. יצורים קטנים עם פנים חיוורים ומבוהלים בהו באמם. "אמא?" הם שאלו וחיללו את הבית בקולם הרועד.
רבקה ממוקדת במטרה שלא היתה ברורה לה, התעלמה מהם והמשיכה קדימה, דורסת בלי להרתע, עכברוש שהתפקע תחת רגלה היחפה והמיובלת.
היא הותירה שובל של עקיבות דם, שאחריה עקבו היצורים הקטנים והבוהים ששוב פעו. "אמא?'
אבל רבקה צעדה לכיוון המדרגות, כעת נשימותיו של בעלה נשמעו רמות מפעימות ליבה. אבל איכשהו הנשיפות הללו וריח גללי העכברושים הרגיש... נכון. מרגיע.
היא ירדה במדרגות העתיקות שחרקו תחתיה ברשעות, כשצאן צאצאיה מאחוריה.
דמות עגלגלה ורחבה נשענה על הקיר, מטפטפת דם במדרגות,רועדת בדרך לשאול.
אייזיק הסתובב אליה, זקנו שהיה שחור ומלא, כעת אפור ומזדקר לכל עבר כמו גדר תיל, עצמות עכברוש מפוזרות בו, דם ובשר נוטף מפיו.
"אייזיק?" רבקה העזה להפר את ההרמוניה הקודרת ששררה בבית.
הגבר היטה את ראשו בחינניות של בובה שבורה ושיחרר מפיו ציוץ עכברושי, ולפתע זינק עליה בנהימה.
עשרות זרעי כאב התפשטו וצמחו בגופה של רבקה, כששיניו של אייזיק ננעצו בזרועה, הבזקים של פחד ואלימות, ופתאום רבקה היתה בקומה הראשונה בשלולית של דם, המסרגה מזדקרת מחזהו של האיש שהיה אייזיק, והיא שחתה בשלולית דם, בעוד ברד של גופים פרוותיים עקצו אותה בשן וטופר.
היא צווחה ביאוש, כל פעם שמצמצה עוד גופי אדם הופיעו, דם נשפך, פיות נפערו אבל היא רק שמעה ציוצים.
ובסוף רק שמעה דממה רועמת.
האפלה עטפה אותו, וכל שנותר היתה עין מלאת לעג במשולש שבור.
בית קורביט שוב טוהר.
תיאום ציפיות
----------------

עלי כמנחה:
-------------‐
אני מאותגר קראנצ". גם משחקי קופסא פשוטים כמו טליסמן יכולים לאתגר את המוח שלי. אני *מנסה*, אבל בדרך כלל רק "שפשוף" בשטח בין אם זה מ"ת או משחק קופסא מלמד אותי.
הנחיתי שני תרחישים ושיחקתי ב2 כשחקן, יש לי נסיון מסוים אבל אני עדיין משתפשף.
זה בסדר לשאול, ואולי קצת להתווכח כל עוד זה לא עוצר את הזרימה- רק סבלנות אני מבקש כאן.

בדרך כלל אני Yes-man כמנחה. משתדל.
אם שחקן מציע רעיון, זה יהיה בדרך כלל כן, או כן, אבל. אני שמח להיות מופתע, נהנה לראות דברים מעניינים ויצירתיים, אבל אתן גבולות ותנאים בהתאם למצב ואשתדל לתת עצות איך כן אפשרי לעשות את הרעיון.
היחס שלי גמיש *יחסית* לחוקים. מעדיף זרימה על "נאמנות" לחוקים ואם משהו מפריע, אני אשייף אותו לנוחותי ונוחות הקבוצה, כמו שעשיתי בקש"ק, בעיקר בדף דמות.
זה 95-97 אחוז לפי הספר לדעתי, אז שתדעו. אבל בהחלט לא יותר מזה.


על קריאתו של קתולהו- אווירה ותיאום ציפיות כללית
----------------
קריאתו של קתולהו באה לעזור לספר סיפורי אימה. ככזאת, התרחישים יהיו אפלים, השיטה מתמקדת בנזק הנפשי שבלגלות את האמת המזוויעה. אז אם יש נושא שבמסגרת מ"ת אימה, עיסוק בו יפגע בכם, שתפו אותי שאדע להמנע/לשייף תרחישים בהתאם.
עכשיו, בסופו של יום זה *משחק*.
אני לא פסיכולוג, לא רופא ואפילו לא היסטוריון.
אז הייצוג של נזק נפשי אולי לא יהיה מדויק.
אולי היצוג של נזק פיסי לא יהיה מדויק.
אם נשחק בעת היסטורית, אעשה כמיטב יכולתי ליצג אותה, אבל רק עד כמה שאני יודע. אשמח ללמוד עוד, אבל אני לא אשתגע בשביל זה.

אנחנו כאן כדי ליצור *סיפור* מעניין/מרתק שמתמקד בדמויות שמתמודדת עם הבלתי נתפס. בשבילי, לספרי ומשחקי תפקידי אימה יש קתארזיס מסוים, במיוחד שחוויתי סבל נפשי גדול של מישהו קרוב אליי.
כמובן שבסופו של יום, אני רוצה שנהנה, ואם מישהו מרגיש שזה יותר מדי בשבילו, הייתי רוצה שיגיד לי את זה, ונראה איך אפשר להעביר את הסיפור סלי להפוך את זה לבלתי נעים. אישית,לא נתקלתי במישהו שהרגיש שזה יותר מדי, אני בספק שאני מוכשר מספיק לכתוב משהו עד כדי כך טורד מנוחה, אבל ליתר בטחון.

ציפיות שלי מהשחקנים:
אשים קלפים על השולחן. בקש"ק אחד האתגרים הגדולים למנחה הוא לספק מוטיבציה לאנשים נורמטיבים בסצינה מודרנית לחפש צרות. או לא להקשיב לאנשים שצועקים על המסך:"אל תיכנס לשם".
כמובן שלא צריך להיות טיפש, אבל תעבדו איתי כאן. זה יעזור, במיוחד אם זה זה לקמפיין ולא תרחיש בודד.
מןטיבציה פשוטה ואפקטיבית שמופיעה בסיפוריו של לאבקראפט וממשיכיו, היא סקרנות מורבידית. משהו מושך את הדמות לגלות את האמת, וזה יכול להיות בתת מודע של כל דמות באשר היא.
אני לא *מכריח* אתכם לשחק באופן מסוים, אבל במיוחד כשמשחקים בחבורה, קשה למנחה לספק מוטיבציה אמינה לכל דמות.
כמובן שמצאתי כמה פתרונות לצד המנחה אבל אשמח שנעבוד ביחד.


התרחיש-
-----------

אנו נשחק ב"ביתו של קורביט" התרחיש שמופיע בספר בכל המהדורות, והוא מעולה כדי להציג את מרחב הדברים שיכולים לקרות בקש"ק, קל להתאים אותו לכל קבוצה ולשייף ולשפץ. כפי שאכן עשיתי.
קש"ק בנוי לעת המודרנית ןבהתאמות מינימאליות יכול להתאים לכל תקופה במאה ה20.
בנוסף, ביתו של קורביט יכול להיות תרחיש בודד או לפתוח קמפיין אם השחקנים מעוניינים, הרבה foreshadowings לאלמנטים של קש"ק.
לשחקנים הראשונים שלי, נתתי דמויות מוכנות שגם עזרו להם לדלג על הבנית דמות (שהיא ארוכה יחסית)
וגם לבנות אותן כך שיהיה להם מוטיבציה לתרחיש.
אבל ביקשתם לבנות את הדמויות, אז אם כבר אני פותח את ה'תפאורה" של התרחיש קמפיין לבחירתכם.

הרייך השני- גרמניה 1910.
ברקע הזה הנחיתי את התרחיש, כשהמוקד הוא "האגודה לספרות גרמנית משובחת", הכנסתי כאן גם את "הנקודה היהודית" והלאומנות הגרמנית ברקע.
זה הרקע שהכי בנוי, בניתי בו עשרות דב'שים והיה אמור להיות תקדים לתרחיש שבניתי למלחמת העולם הראשונה.
ת'מתית יש אווירת היבריס אנושית, של מודרנה, לאומיות ואליטיזם. גרמניה היא גם המולדת להרבה ארגוני סתרים וקונספריציות אז זה היה נראה לי מתאים.

רוסיה הסוביטית/סטלניסטית.
כידוע או שלא, אני בא ממשפחה דוברת רוסית, וסבתא שלי חיה בצעירותה בתקופת סטאלין.
אני חושב שזה יכול להיות מעניין, כי היתה יומרה של הקומוניזם לרציונליזציה, להוכיח שמיסטיקה אינה קיימת ו"אני מאמין באדם" היה אחד הסיסמאות שלהם.
בנוסף, בגלל שעד שנות ה80 בערך, לא ידעו על קיומם של רוצחים סדרתיים היתה שם פוביה מוחלטת מכתות. וכתות כמובן הם החמאה ולחם של קש"ק.
בנוסף, חשבתי לתת אלמנט חסמב"אי, שהשחקנים הם פיונירים- חברי תנועת הנוער בברית המועצות, שזה נותן סיבה טובה לחבורה להיות חבורה ולעשות פעיליות לטובת הקהילה.
אז משהו כמו חסמב'ה/סקובידו בהתחלה אבל אם יותר פאתוס קומוניסטי והרבה יותר צלקות נפשיות.
שוב ת'מה- קומוניזם היה רעיון צעיר,חדש,מלא תקווה, שזה בדיוק הדברים שיהיה מעניין לראות מתערערים מול האימה של קש"ק.

אמריקה של שנות ה20-
זה הקלאסי. "ברירת המחדל'

בעקבות דברים שכתב המפקד, אני גם פתוח לנסות להשתמש בישראל המנדטורית/פלשתינה או ישראל של שנות ה50.

מנסיוני בויכוחי "הצבעה" הכי אפקטיבי יהיה אם תדרגו את ההעדפה שלכם.

1
2
3
4
5



לפחות שלושה אנשים כתבו לי שהם רוצים ללמוד את השיטה.
כדאי שתדעו שבעוד שבזמן משחר קריאתו של קתולהו "זורמת" יותר משיטה כמו מו"ד, אבל בנית דמות היא קצת כבדה וקראנצ'ית.
אם מישהו מתעייף מזה אין לי בעיה להשלים. (אני הנחיתי קודם לשחקנים שזה היה המ"ת הראשון שלהם אז הבאתי להם דפד מוכן)

מינמאקסינג אפשרי תיאורטית, אבל זה בערך יתן לכם תחום אחד שאתם באמת טובים בו, בעוד בדרך כלל יש מרחב של אתגרים.
יש אפשרות לשפר את הדמות, אבל יותר סביר שתראו את המספרים יורדים מאשר עולים. אם במו'ד אנחנו עוקבים אחרי ההתעצמות של הדמות, בקתולהו, אנחנו עוקבים אחרי ההדרדרות של הדמות בריתוק אפל, או מתפללים לשרוד עוד תרחיש.

אז תחשבו יותר "הייתי רוצה לשחק הומלס" "הייתי רוצה לשחק רופא"
יש גם חלקים פלאפים שהם חשובים. הערה אגב, לפעמים קשה בקתולהו לתת "קרס" במיוחד לקבוצה, אז משהו שאני מבקש זה לתת איזו סקרנות קמאית שבכתיבתו של לאבקראפט מושכת את הדמויות להמשיך לחקור את מה שלא כדאי לחקור, ובדרך כלל הם מתחרטים על זה.
לא להיות מטורפים(על ההתחלה...) אבל משהו.. שימשוך אותם לזה.
אני גם אבקש שתכתבו דב"ש קרוב מספיק שיהיה לו מוטיבציה לחקור אם הדמות הראשונה תמות/גרוע מכך. דמות גיבוי אם תרצו. לא חייבים לכתוב את הקראנצ' לדמות גיבוי,אבל חבל שתצאו מהסיפור בגלל גלגול לא טוב.
למשל בת זוג, חבר ילדות, אולי אפילו מישהו שהדמות הראשית חייב לו כסף.

לעבודה.

(תשימו לב,שלרוב הנתונים יש 3 מספרים שבנויים אחד על השני.
המספר הבסיסי הוא הצלחה *רגילה*
חצי ממנו הוא הצלחה *קשה*
חמישית ממנו הצלחה *קיצונית*

(את רוב הדברים ובעיקר הניואנסים אעדיף להסביר תוך כדי המשחק: אבל זאת המכניקה הבסיסית אז אסביר בפשטות ועם דוגמא)
נגיד שיש לכם כוח- 50/25/10

שחקן: אני רוצה לזרוק על איש הכת כיסא.
מנחה: להרים כסא זה לא בעיה. אבל לזרוק בכוח אפקטיבי לפגוע איפה שתרצה, זה דורש גלגול. גלגול *רגיל*. כלומר אם השחקן מגלגל 50 ומטה הוא יצליח.

שחקן: בעצם אני רוצה לזרוק שולחן.
מנחה: זה כבר ידרוש הצלחה *קשה*. כלומר אם השחקן יגלגל 25 ומטה הוא יצליח.

שחקן: בעצם אני רוצה לזרוק את השידה הכבדה ההיא שמלאה בדברים שבירים.
מנחה: זה כבר ידרוש הצלחה *קיצונית*. כלומר אפ השחקן יגלגל 10 ומטה הוא יצליח.

יש עוד ניואנסים, מצבים שונים אבל זה הבסיס.)

שם:

גיל: (יש השפעה מכאנית לקבוצות גיל שונות)

מקצוע: (משפיע על מאגר נקודות המיומנות שלכם. זאת רשימה של איזה 50 עמודים.. אז תבחרו מקצוע ואגיד לכם את כמות המאגר. עוד פרטים בחלק על מיומניות)

תיאור חיצוני/תמונה:

אידאלוגיה/אמונה: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות) למשל, האמונה באלוקים יכולה להפוך לניהיליזם.

איש יקר/אנשים יקרים: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות) למשל, אתה לומד סודות אפלים שמשנים את היחס שלך כלפיהם.

אוצר אישי: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות) אולי התיק האמין שלך נקרע, כל חבריך נהרגו וכעת הפסלון הארור של קתולהו הוא כל שמה שגורם לך לזכור זאת

אפיון: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות) טראומות וכו' יכולות לשנות את ההתנהגות שלך.

קשר מפתח: (זה עשוי להשתנות במהלך המערכה והתרחישים לפי השינויים הנפשיים של הדמות)

רקע:

תכונות:

כוח- (3ק6)×5

גודל-(2ק6+6)×5

זריזות - (3ק6)×5

כושר- (3ק6)×5

הופעה- (3ק6)×5

אינטלקט-(2ק6+6)×5

השכלה- (2ק6+6)×5

עוצמה- (3ק6)×5

מזל-(2ק6+6)×5

נקודות פגיעה(נק"פ)
X/X
(יש לזה טבלא קצת מורכבת.)

מהירות (יש לזה טבלא קצת מורכבת.)

שפיות (שווה לעוצמה) X/X
(גלגולי שפיות וכל זה יוסברו תוך כדי משחק. יותר קל להבין ככה)

מזל- שווה לתכונת המזל. אבל זה משאב. x/x.
לפעמים קורים דברים שתלויים במזל, או שאתה יכול לשאוב ממאגר המזל כדי לשפר גלגול.


מיומניות:
יש 2 מאגרי מיומנות לחלוקה אחד על פי המקצוע שבחרת, שאותם אתה משקיע במיומניות הרלבנטיות למקצוע.
מאגר שני הוא מאגר "תחביב" שאותו אתה משקיע *מחוץ* למיומניות המקצוע.

תימצתתי את רשימת המיומניות וחילקתי לקטגוריות.
המספרים המופיעים כאן הם המספר *ההתחלתי* שעל גביו מוסיפים את נקודות המיומנות, עד מקסימום של 99.

מיומניות קרב:
ידיים חשופות: 50/25/10
סכין:30/15/06
חרב: 25/12/05
אקדח: 25/12/05
רובה:20/10/04
מקלע 15/07/03
חמיקה:חצי מהזריזות
עזרה ראשונה 30/15/06

מיומניות תנועה:
שחיה 20/10/04
טיפוס20/10/04
קפיצה 25/12/05

מיומניות חקירה:
האזנה 25/12/05
ניווט 10/05/02
שימוש בספריה 25/12/05
זיהוי נסתר 25/12/05
מעקב 10/05/02

מיומניות פשע:
פריצת מנעולים 05/02/01
זיוף 01
זריזות ידיים 10/05/02
הסוואה/התחבאות 25/12/05
התגנבנות 25/12/05

מימניות חברה:
הקסמה 15/07/03
דיבור מהיר 05/02/01
איום 15/07/03
שכנוע 15/07/03
התמקחות 25/12/05
התחזות 05/02/01
פסיכולוגיה 10/05/02

מיומניות ידע:
חשבונאות 10/5/02
היסטוריה 20/10/04
(מדע/ידע אקדמי שלא למדת מתחיל ב05)
רפואה 05/02/01
מיסטיקה 05/02/01

מיומניות תיפעול:
נהיגה במכונית 30/15/06
נהיגה בכרכרה 30/15/06
רכיבה על סוס15/07/03

מיומניות מקצועיות:
מלאכה [ ] 05/02/01
תיקון חשמל 10/05/01
תיקון מכאני 20/10/04
השרדות 10/05/02

שפות:
שפת אם: 99/49/24
שפה זרה קרובה 30/15/06
שפה זרה 05/02/01
שפה עתיקה/מתה 01

שונות:
מיומנות יחודית(למשל היפנוזה)
דירוג כלכלי: (במקום לעקוב אחרי כסף, הדירוג הכלכלי נותן השערה של הכוח הכלכלי שלך.
מיתוס: 01 (מיוחד- לא ניתן לשימוש עד שהדמות מאמינה בעל טבעי. כל נקודת שפיות שנאבדת מתווספת למיתוס)
 
עריכה אחרונה:

האיש הצעיר

פונדקאי ותיק
1 גרמניה
2 רוסיה
3 ארצות הברית
4 ישראל המנדטורית
5 ישראל שנות החמישים
אשמח לקישור לדף דמות באקסל או תוכנה דומה בעברית, שניתן למלא.
חסר היכרות עם השיטה מלבד קובץ התחלה מהירה, ולא קורא אנגלית כך שלא אוכל לבדוק שום דבר בספר.
 

BadBug

פונדקאי ותיק
מגניב שהרמת את זה dragonian dragonian ! תודה!
אני אנסה בערב לקרוא הכל.

1 ארצות הברית
2 גרמניה
3 רוסיה
4 ישראל המנדטורית
5 ישראל שנות החמישים


יש לי כמה שאלות:
1. משחקים על פי המהדורה השביעית?
2. מגלגלים לבד עם עצמנו או בתוכנה כלשהי?
3. כדי להתקדם כרגע להעתיק מה שכתבת לדף דמות ונעדכן בהמשך?
כמובן שנצטרך לראות מה ההחלטה לגבי התקופה בה יתנהל המשחק כדי לבחור רקע/מקצוע.
יש חשיבות לתאום מקצועות (מה אם במקרה כולם יהיו רופאים נניח?).
 
עריכה אחרונה:

האיש הצעיר

פונדקאי ותיק
לדף דמות תעתיק את מה שכתבתי.. לא מצאתי דפד נורמלי לצערי.
אני כרגע בתהליכי הכנה של כזה, אם מישהו מעוניין.
אין בעיה, אסביר הכול. הדרכתי אנשים שלא שיחקו מ"ת לפני זה והיה בסדר
זה נראה לי בורות מסוג שונה, אבל אני לא אתנגד לשחק. תודה.
שאלה: לאידיאולוגיה / אמונה של הדמות יש השפעה מכאנית?
 

שה''ם האמת מתווה הדרך

פונדקאי מהשורה
יוזמה מגניבה! אני כבר זמן רב משתעשע ברעיון להריץ משחק אימה קוסמית בפורום אבל מעולם לא פיניתי זמן בשביל זה. אני שמח לראות שמישהו אחר מביא את בשורת קת'ולהו לפורום המשחקים המקוונים. אני לא אצטרף מפאת חוסר בזמן אבל אני מאחל לכם בהצלחה ושתחושו את האימה המצמררת....

שני דברים נוספים:
1. הרצתי את התרחיש הספיציפי הזה לפני מספר חודשים, ומניסיוני המועט החלק הקשה ביותר הוא הקרס ההתחלתי. אני אעקוב כי אני מאוד סקרן כיצד תתגבר על הנקודה הספיציפית הזו.
2. במידה ובתיאוריה ארצה להריץ משחק קת'ולהו בפורום במקביל להרצה שלך (תרחיש אחר) לא אמורה להיות עם זה בעיה נכון?
 

dragonian

פונדקאי ותיק
badbug:
1.כן. עם שיפוצים קלים שלי, בעיקר לבניית דמות.
2. איפה שנוח לכם. רק תגידו לי מה יצא.
3. כן. אני חושב שגם נשמור את העץ הזה, או שבעץ משחק ההודעה הראשונה תהיה *רק* הדפ"ד, ואותו נעדכן. לפי התכונות שתגלגלו אוכל להגיד לכם על התכונות המשניות וכו.
חשיבות לתיאום מקצועות.. ברמת המהות, לא ממש? הומלס זה אחד מעשרות המקצועות שמציעים בספר, זה יותר איזה פרוטגניסט היית רוצה לשחק בתרחיש אימתי.
רופאים יכולים להיות ברמות שונות ולהתמקד בדברים שונים, מבחינתי גם אם תרצו חבורה של רק רופאים, נעמיק בתחום הרפואי, ונפרק את סקיל הרפואה לסקילים שונים, כי אראה שזה מה שמעניין אתכם.
בשבילי תיאום, אולי יותר באישיות/אינטרקציות עם כבר.
אם אתה ממש תדחק אותי, אגיד שמישהו ממוקד במיומניות חקירה, מישהו מיומן במיומניות לחימה מישהו מיומן ברפואה, כנראה ימקסמו את התועלת כקבוצה.
אני לא רוצה אבל שתחשבו במשבצות האלה, אני גם אשתדל להתאים את הדברים. אם מישהו יקח נגיד מיומנות חבלה. (לא רשמתי בדפד, כי פשוט יש מאות אפשרויות- כתבתי את הכי סבירים) אני אבין שזה משהו שמעניין אותך ואשתדל לשלב בתרחיש הזדמנות להשתמש בחבלה.

איש צעיר:
אם יהיה לך דפד שימושי, למה לא.

הממ. הם יותר השלכה של המכאניקה, למשל אובדן של כמות שפיות משמעותי, עלול לשנות אותם. או שהם עוזרים לך לרפא שפיות.

שהם האמת מתווה הדרך
1. תלוי בסצינה. נגיד בגרמניה של הרייך השני, כל השחקנים הם כבר חברים ונפגשים באגודה לספרות גרמנית משובחת, ואיש עסקים מבקש מדמות (שהכנתי מראש) שהוא עורך דין, לתת טופס לשמאי שאין סיבה להוריד בערך הבית, והשאר, חברים שלו פשוט מצטרפים, ככה הרצתי את זה.
זה גם דורש שיתוף פעולה ביחד איתכם, כפי שכתבתי בתיאום ציפיות.
2. למה שתהיה בעיה?
 

BadBug

פונדקאי ותיק
אני עדיין לא מכיר לגמרי את הניאנסים של השיטה (אני כן בתהליך למידה מאז שהעלתי מחדש את נושא השטה בפורום :) ) אבל מבחינת ציוד/נשקים, איך בוחרים ומה?
עריכה:
שאלות נוספות צצו...
1. במהדורה הזו אני מבין שאין כבר תכונות שקשורות לתכונות אחרות שגלגלתי? נניח הקשר בין אינטלקט להשכלה?
2. יש המון מיומנוות שלא מופיעות בדפ"ד הרשמי של מהדורה 7 שהורדתי, האם להוסיף אותן ידנית?
3. לא כתבת כמה ואיך מותר לנו לחלק נקודות מיומנויות נוספות, האם זה יגיע בהמשך? או שלחפש לבד?
4. יש לנו דד ליין לתחנת ההתקדמות הבאה? כלומר עד מתי לכולם צריך כבר להיות דפ"ד וכו'?
5. לגבי "חמיקה" כתבת 25 אבל בדפ"ד רשום חצי מהזריזות (סליחה על הקטנוניות אבל לפי מה הולכים?)
 
עריכה אחרונה:

dragonian

פונדקאי ותיק
ציוד זה די בסוף. בהתאם לדירוג כלכלי שלך ומה שנראה הגיוני. מבחינתי לפחות.
,עיקר מקצוע ודירוג כלכלי יקבעו שם ואצלי לפחות הפלאף.

למשל, גם אם יש לך דירוג כלכלי מתאים לא יהיה לך טנק. זה לא משהו שיכול להיות אצל אזרח פרטי. בעיקר "שכל ישר" אצלי, אבל זה בסוף בסוף.


אגב. הבחור הזה עזר ועוזר ויעזור לי כאן מאוד

אולי הוא יעזור גם לכם.
שוב. תעתיקו דפי דמות, תגלגלו תכונות ומבחינתי אפשר להתקדם..
 
עריכה אחרונה:

BadBug

פונדקאי ותיק
dragonian dragonian אני לא סגור לגמרי על התוספות לסקילים הבסיסיים, הבנתי את הנוסחא לגבי הסכום שאפשר לחלק, אבל מעבר לא ממש הבנתי אם הכל בחירה חופשית או תלות במקצוע?
וגם מה ששאלתי קודם - היו ערכים התחלתיים שרשמת שהם גדולים מאלו המודפסים מראש בדפ"ד.
 

האיש הצעיר

פונדקאי ותיק
היי כולם, בניתי דף דמות ריק לפי הנתונים שהעלה כאן dragonian dragonian למעלה.
קישור לדף דמות בדרייב.
מוזמנים להעתיק ולהשתמש בכיף.
להערות ניתן להגיב כאן או בתגובה למסמך.

אני אישית לא בטוח עדיין אם אני אבנה דמות או אקח דמות מוכנה, זה תלוי באיזה תקופה משחקים.
dragonian dragonian, כבר קבעת באיזה תקופה משחקים או שזה עדיין בתהליך? אם זה עדיין בתהליך, איך אתה מתכוון לבחור בדיוק?
 

dragonian

פונדקאי ותיק
יושב לי בראש דמות של ספרנית שקצת יצאה מדעתה (הרבה טראומות) ופיתחה אובססיה לעל טבעי
אממ. אפשרי. אבל אני חושב שהיא עדיין לא מאמינה. לא באמת. )מכאנית, מיומנות המיתוס חסומה(

טוב, פשוט אספתי את כל הנקודות וחיברתי, כמה שפחות נקודות יותר טוב-
ארה"ב-7
רוסיה/גרמניה 11
ישראל המנדטורית 13
ישראל של שנות ה50 13


טוב. אז אנחנו הולכים על "קלאסי" ארה"ב בשנות ה20, אולי 30
 

BadBug

פונדקאי ותיק
אני בתהליך הכנת דמות (פעם ראשונה) אבל יש עדיין שאלות שאין לי תשובה עליהן מבחינת חלוקת התכונות ששאלתי למעלה (לכמה סקילים לחלק ולמה יש סתירה בין אחוזי הבסיס בדף הדמות המקורי לבין מה שכתבת למעלה dragonian dragonian )
 
Top Bottom