• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אתר ההרשמה לדרקוניקון

הממשק מאוד לא נוח:
  1. צריך להזין את הגיל באופן מאוד ספציפי, תוך שימוש בחצי הבחירה, הזנת טקסט חופשי פשוט לא נקלטה.
  2. צריך להתאים מראש את כרטיס הכניסה למשחקים שבחרתי, במקום לאפשר לי לבחור משחקים ואז להציע את הכרטיס המתאים.
  3. צריך לגלול כדי לראות אילו משחקים בחרת
  4. קשה לי לשים את האצבע במדויק אבל חווית המשתמש לא נוחה - אני כל הזמן צריך לשמור את ההעדפות שלי, לגלול כדי לראות מה בחרתי. הרי יש דפי עגלת קניות בכל אתר סיני או רציני - למה פה יש הרגשה של טכנולוגיה מיושנת?
 
מצטרף לחוויה של SandChicken SandChicken. לא הצלחתי להזמין יותר ממשחק אחד (בזמנים שונים) מכיוון ש"הכרטיס שלי לא מאפשר" אבל גם לא התאפשר לשנות את הכרטיס. ואני בכלל מנחה, אז אני אמור לקבל כרטיס חינם, לא?
לדעתי יש הרבה מקום לשיפור בחוויות המשתמש, אבל היי הרי אנחנו אלו שעומדים מהצד, רואים כנס מעולה ואומרים למארגנים "כן, אבל בפינה יש קליפה של בננה" לא הכל אפשר לסדר, ועדיף שזה לא יבוא על חשבון משחקים מעולים וחוויה מוצלחת בכנס.
 
היי,
אפצל את התשובה לשתיים, קצרה וחפירה

SandChicken SandChicken
1) אצלי זה לא קורה, אין בעיה להזין מספר. איפה זה קורה לך (דפדפן)?
2) המערכת אמורה להתאים אוטומטית את הכרטיס למשחקים שבחרתם, זה מה שקורה אצלי וגם בטסטים לאנשים אחרים.
3) זה אמור להופיע גם בפאנל השמאלי, וגם להופיע מעל המסך אם אתה גולל למטה.
4) כי הטכנולוגיה באמת מיושנת, זה בעייה "נפוצה" באתרי כנס (גם האתר של אייקון מיושן ומגושם, וגם האתר של ג'נקון לא להיט). זה נובע מכך שאתרי כנסי משחקים דורשים הרבה התאמות ספציפיות, אבל הם נדירים יחסית כך שאף אחד לא כותב פתרון גנרי זמין. ארחיב בחפירה.

BadBug BadBug איפה נתקלת בזה? ב games.aspx או ב signup.aspx? לא נתקלתי.

האיש הצעיר האיש הצעיר התוספת של כרטיס למנחה היא משנה שעברה, והיא לא לגמרי מלוטשת. אבל זה עדיף מהמצב שהיה קודם שהכל היה מתנהל במיילים.

גרגויל גרגויל תופעה מעניינת, נבדוק פרטנית the Nerubian the Nerubian

ועכשיו, לחפירה - כי אני מתעסק בבניית אתרים מאז שפתחתי את הפונדק ב-1999.
אתרי כנסי משחקים, כפי שכבר כתבתי, דורשים מצד אחד הרבה דרישות ייחודיות: מספר רב של משתמשים, מספר רב של אירועים, תמחור לא אחיד, ממשק למשתמש וממשק למארגנים, הצגת לו"ז וכך הלאה.
מקבילה אחת לזה זה בית-קולנוע /תיאטרון/כך הלאה, אבל שם בוחרים כרטיס לאירוע ספציפי, ולכל אירוע יש מאות משתתפים. זה לא כנס, אבל כן מגוון רחב של ארועים.
המקבילה השנייה זה כנסים בעולם המקצועי, למשל כנס IAC 2022 Paris שאני משתתף בו, שיש בו המון ארועים אבל... הכרטיס הוא אחיד ואין רישום לארוע ספציפי וגם התמחור הוא גלובלי, לא משנה אם מגיעים לשעה או לכל חמשת הימים.
עוד גורם הוא שבשונה מכנסי משחקים שהם לרוב על תקציב זעום (בעיקר בישראל) מה שהזכרתי לעיל נהנה מתקציבי עתק (קולנוע מגלגל מיליונים בכיף והכנס המקצועי עולה בין מאות לאלפי ש"ח למשתתף). לכן יש להם תקציב לשלם למעצבי אתרים ומתכנתים, מה שכמובן לנו אין.

אז מה אפשר לעשות?
א) לבנות אתר ייעודי, שזה אומר להסתמך על מתנדבים שיבנו אותו
ב) להשתמש בחבילה הקיימת, אני מכיר אחת כזו וזה אתר באנגלית - Tabletop.Events אבל.. הוא לא תומך בעברית והוא די מגושם. הוא גם לא היה קיים שהתחלנו את דרקוניקון ב-2007, וגם לא שהתחלנו לבנות תוכנה לניהול ארועים - אני חושב שב-2011, אבל הקפיצה היתה ב-2014.

אז בנינו אתר ייעודי, שמתחלק לשלושה חלקים:
א) המנוע של האתר, מה שמנהל את כל בסיסי הנתונים. עבר שדרוגים לאורך השנים, פעם היה רק ממשק ניהול ולא היה אפשר בכלל לבצע רישום מראש. השדרוג האחרון היה שנה שעברה (או 2020, בכל מקרה בקורונה) שהוספנו אפשרות למנחים לפתוח חשבון ולהגיש דרכו משחקים.
הבעיה שהמנוע כבר מיושן וחורק וזקוק לשדרוג. זה מה שגורם לכך למשל שאין היום משתמש רב-שנתי, או שאין קישור ל "שכחתי סיסמא" וכל מיני באגים שונים ומשונים.
ההערכה לשדרוג בסיסי של האתר זה 60-80 שעות עבודה של מתכנת שמכיר aspx, לשדרוג Overhaul זה כנראה כפול מכך אם לא יותר. בעולם המסחרי זה לא כסף גדול, אבל אנחנו בנויים על מתנדבים.

ב) האתר הפומבי - זה שאתם רואים. עקרונות העיצוב נשארו דומים להתחלה ב-2007 דרקוניקון - כנס מבוכים ודרקונים ואיי הסערה אבל ב-2014 הוא עבר שדרוג לאתר מותאם לנייד, על-בסיס CSS Framework שנקרא kickstart - שמאז הפסיק לקבל תמיכה והיום הוא כמובן מיושן.
מכיוון שרוב האתר הוא סטטי אפשר לשדרג אותו חזותית מבלי לגעת במנוע, אבל חלקים שקשורים למנוע - כמו בדיוק כל מה שקשור לרכישת כרטיסים, דורש גם להכיר את התכנות של האתר.
אז אפשרי לשדרג אותו, וזה כנראה יהיה ל Bootstrap 5, אבל דורש משהו כמו 30-50 שעות לשדרוג כזה.
אני יכול לעשות את זה, אבל בין פאת'פיינדר פראי השנה ושנה שעברה, הארגון של הכנס עצמו, וגם שדרוג הפורום כאן לפני שנה, כמו גם שדרוג אתר הניהול של דרקוניקון ב-2021, אז אין לי זמן לזה :(
אם יש מעצב אתרים שמכיר CSS ויש לו 30-50 שעות, בכיף.

ג) אתר הניהול - אז כמו שכתבתי לעיל, ב-2021 באזור אפריל-מאי מצאתי לי כמה עשרות שעות ושדרגתי אותו מ CSS שכתבנו לבד, לעבוד על Bootstrap 5. היום הוא החלק היחידי שבאמת מודרני ולדעתי שדרוג משמעותי.
כמובן שלכם זה לא משנה, כי אתם לא רואים את זה, אבל the Nerubian the Nerubian יסכים (אני מקווה :) )

עכשיו, גם ניסינו לשדרג במהלך השנים.
לפני 4 שנים היה לנו שני מתנדבים שרצו לשדרג את האתר והשקיעו בזה הרבה עבודה... אבל זה היה כתיבה מחדש של האתר והבטא שזה הגיעה אליה כבר הפך את האתר לשונה לחלוטין ולמצב שפשוט לא התאים למה שחיפשנו. זה היה שינוי של כל שלושת החלקים של האתר
לפני שנתיים עוד בחור נחמד עם חבר אמר שינסה לשדרג את המנוע, אבל בסוף פשוט לא היה להם זמן.

במלים אחרות, אנחנו מאוד רוצים לשדרג את האתר, אבל אין לנו תקציב (וגם לא יהיה) לשלם למישהו על זה, והמתנדבים הנחמדים והנהדרים שיש לנו, לא בעלי הזמן הפנוי כדי להשקיע בזה.
אבל אם מישהו כאן רוצה לעזור בזה, אני ממש-ממש אשמח לדבר איתו.ה על 2023.
וגם אם יש לך חבר.ה שאוהב.ת משחקים ובעלי ניסיון בעיצוב אתרים או תכנות אתרים, ספרו לו עלינו :)
 
@
BadBug
BadBug איפה נתקלת בזה? ב games.aspx או ב signup.aspx? לא נתקלתי.

קורה לי דווקא לאחר לוגין, בSignup.aspx, זה לא קורה כשאני נכנס כאורח לפני התחברות.

1659986975545.png
 
וגם אם יש לך חבר.ה שאוהב.ת משחקים ובעלי ניסיון בעיצוב אתרים או תכנות אתרים, ספרו לו עלינו :)

היי :giggle: מתכנת במקצוע, אבל מניח שלא תרצה לבנות את כל האתר מחדש.... אם יש דברים ספציפיים שנראה לך שאפשר לעזור - מוזמן לדבר איתי..
[אני לא מכיר aspx, ולא יודע כמה קל/קשה ללמוד. בעבודה אני מפתח באנגולר..]
 
1) אצלי זה לא קורה, אין בעיה להזין מספר. איפה זה קורה לך (דפדפן)?
2) המערכת אמורה להתאים אוטומטית את הכרטיס למשחקים שבחרתם, זה מה שקורה אצלי וגם בטסטים לאנשים אחרים.
3) זה אמור להופיע גם בפאנל השמאלי, וגם להופיע מעל המסך אם אתה גולל למטה.
4) כי הטכנולוגיה באמת מיושנת, זה בעייה "נפוצה" באתרי כנס (גם האתר של אייקון מיושן ומגושם, וגם האתר של ג'נקון לא להיט). זה נובע מכך שאתרי כנסי משחקים דורשים הרבה התאמות ספציפיות, אבל הם נדירים יחסית כך שאף אחד לא כותב פתרון גנרי זמין. ארחיב בחפירה.
  1. דווקא לא התחכמתי והשתמשתי בכרום. כשהזנתי את הגיל כטקסט חופשי זה לא עבר, כשהזנתי ואז שיחקתי עם החצים זה כן עבר.
  2. בחרתי כניסה לשני הימים וכשבחרתי משחקים קיבלתי שגיאה במקום שהכרטיס הותאם אוטומטית.
  3. נכון.
  4. אני מעריך כמובן את המאמצים שאתם משקיעים באתר. האם אי אפשר להשתמש באחד הקיטים של עגלת קניות - לתמחר כל הרפתקה כמוצר (40 שקל) ולתת הנחה מתאימה בצ׳ק אאוט?
 
פעם העמותה ניסתה להשתמש במערכת של woo commerce כבסיס, זה עבד טוב לארוע עם 5-6 משחקים בפורמט אחיד, אבל דרש גם לזה הרבה השקעה והניסיון להשתמש בזה לביגור בזמנו התרסק
 
אבוי, נראה ששני שחקנים נרשמו בדיוק באותו זמן!
היי, אני מנחה את המשחק הזה ואני חושש שאם יהיה עודף שחקנים חווית המשחק תיפגם (אבל יכול להיות שאני טועה, מעולם לא השתתפתי בכנס). אשמח לשמוע את דעתם של מארגי הכנס בנושא.
 
חזרה
Top