פלאף: אין לי מושג איזה אורקים חזקים מספיק כדי לנצח אשפים שיכולים להטיל לחשים כאלו, אבל זה חמוד בכול זאת. אבל טיפה צורם שחלק מהלחשים (ברכה, סעודת גיבורים) הם לחשים שלא זמינים לאשפים, אבל זה טיפה בקטנה.
עיצוב מכאני: האוכמניות האלו גורמות לי לחשוב על היכולת Cleanse מהמשחק League of Legends, שלזמן קצר מורידה ממך כול השפעה מזיקה ומנקה אותה ממך. אבל בכול זאת, לא כול הלחשים שם מסתדרים אחד עם השני. מצד אחד, יש לך חפץ קסם שאמור לרפא ולחדש את הקבוצה, ומצד שני יש לך חפץ שלסיבוב אחד נותן לחשים מאוד עוצמתיים אבל שלרוב נמשכים ליותר מסביב.
ובעוד שזה חפץ מאוד עוצמתי, 77000 מ"ז לא שווים את העלות הזו, עדיין.
נתחיל בפיל שבלחשים,
סעודת גיבורים. אתה מקבל את ההשפעות של סעודת גיבורים, אבל לסיבוב? סעודת גיבורים מעניק נק"פ זמני, הוא נעלם תוך רגע? סעודת גיבורים מרפא מחלות ומנטרל רעל, גם זה קורה בדיוק לסיבוב אחד? ומה לגבי התוספים שסעודת גיבורים נותן לאלו שהשתתפו בה?
עכשיו בהתחלה זה נשמע שהאוכמניה משפיעה רק על מי שאוכל אותה, אבל אז אתה עובר לפרט להשפעות קבוצתיות וזה יוצא קצת מוזר. הרי לא כולם נוגסים באותה אוכמניה, אפילו לא כולם אוכלים את אותם אוכמניות באותו הזמן, בהתחשב בזה שבבירור זה חפץ קסם שתרצה להשתמש בו בקרב (כי הוא מעניק לך הגנות לסיבוב אחד יחיד, ומרפא אותך מידית מהשפעות מזיקות באיבו של הקרב בנוסף להגנה), אז זה מוזר שפתאום באמצע חפץ הקסם עברת מלדבר על אדם יחיד ללדבר על חבורה. אני אמליץ להישאר עם אדם יחיד ולתת את ההשפעות לכול אחד, ואולי לומר שהאוכמניות נמכרות בקבוצות קטנות של X אוכמניות ולתמחר בהתאם.
עכשיו מבחינת מחיר. יש לנו פה סעודת גיבורים (דרג 6 לכוהן), מגן (דרג 1 לאשף), בועת אי פגיעות (דרג 6 לאשף), ריפוי פצעים חמורים (דרג 3 לכוהן) [אני לרגע אתעלם מההמוני בגלל העניין המוזר עם האכילה שאמרתי, וגם אני רוצה לציין שריפוי פצעים חמורים לא מרפא לך את כול הנזק אלא
מרפא עושה זאת, אבל לכרגע אתעלם מכך בחישוב), הסרת קללה (דרג 3), הסרת מחלה (דרג 3), הסרת חירשות/עיוורון (דרג 3).
סך הכול 1 מדרג 1, 4 מדרג 3, 2 מדרג 6. זה אומר שהמחיר של החפץ הזה צריך להיות (ואני מחשב אותו כמו שיקוי כי הוא כזה): 50+(750*4)+(3300*2)=9650 מ"ז. נמוך בצורה מפתיעה, וכנראה צריך לעגל טיפה למעלה כי זה הכול בחפץ יחיד, אבל בסך הכול זה חפץ חד פעמי. כמובן, עם המחיר החומרי זה עולה ל-59650, אבל זה רק בגלל הזהב הנוזלי ולא באמת כי החפץ שווה ככה.
עכשיו, אני מאוד אמליץ להסתכל פעם נוספת על
מרפא: לחש שמרפא המון ומנקה אותך מהמון מצבים. במקום לעשות ערמה ענקית של לחשים, הוא די מכסה אותך בקטע הזה ולדעתי שווה יותר להתבסס עליו (הוא מכניס לתוכו ריפוי, הסרת עיוורון וחירשות, הסרת מחלה וגם את הסרת רעל שאתה שכחת ממנו, ועוד הסרת המון מצבים מאוד מציקים להרפתקן שיכולים להיות מאוד קשים בזמן הקרב, והכול בלחש אחד!)
הערות קטנות: בגלל שיש הרבה לחשים, מהרבה תחומים שונים, שההשפעה של כולם מתרחשת, ההילה צריכה להשתנות בהתאם. היא לא יכולה להיות רק מגננה, צריכה להיות גם הילת יצירה (מרפא). ככלל, כשהשפעת לחש מתרחשת כחלק מחפץ קסם, ההילה אמורה לתת את ההילה של אותו הלחש בדיוק.
הסרת קללה לרוב דורש גלגול, בעיקר בגלל שלפעמים יש קללות עוצמתיות שמאוד קשות להסרה. לבטל את הגלגול זה לא נכון בעיניי לעשות.
המיקום של החפץ קסם הוא פעם נוספת, ללא. הוא לא תופס מקום על הגוף, אז אין לו מיקום מוגדר.
הערתי כבר בהערות הכלליות בנוגע ליצירת החפצים, שכן יצירת חפצי קסם כבר דורש בדיקת תורת הלחשים, אבל בלחש הזה זה בולט. במיוחד עם המחיר החומרי שגם ממש גבוה ביחס לחפץ.