• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 אתגר כתיבה - חפצ"קי דצמבר

שלום לכולם, אני החלטתי לאתגר את עצמי באתגר כתיבה. האתגר שהצבתי לעצמי היה 31 חפצ"קים (מורחבים) של פאת'פיינדר. אני גם הוספתי לעצמי עוד אתגר קטן לכתוב לכל אחד מהחפצ"קים סיפור יצירה קטן משל עצמו. בשלב מסוים עלתה לי המחשבה להוסיף חפץ קסום אחד לאתגר, ואז להפוך את זה לחפצ"ק אחד בכל יום עד סוף החודש!

מקווה מאוד שתהנו מהאתגר ושאני אצליח בו!
זאתי הפעם הראשונה שבה אני כותב חפצ"קים, אז אשמח לתגובות ומשובים.

דרך אגב: תרגישו חופשיים להשתמש בחפצ"קים הללו להרפתקאות שלכם!
 
החפצ"ק הראשון - פגיון סערת ברקים

נוכל אחד שרצה להתאמן על יכולת הטלת הפגיונות שלו באמצע סערת ברקים. הנוכל הטיל את הסכינים עד שכולם חוץ מאחד פגעו בנקודה. כשהוא הטיל את האחרון, ברק אחד פגע בפגיון באמצע דרכו. הפגיון היה מוטען לגמרי באנרגיה חשמלית, ולכן כשהוא פגע במטרה, ובעצם בשאר הפגיונות, כולם היו מוטענים באנרגיה החשמלית. החשמל קפץ בין הפגיונות, אבל הנוכל הכניס אותם לתיק, בלי ידיעה מה עומד לקרות. כשהנוכל המשיך להתאמן ביום למחרת, הוא הופתע לגלות שכל פעם שהפגיונות פגעו במטרה, הם שיחררו אנרגיה חשמלית. הוא מיד הלך אל הנפח הקרוב ביותר והתתייעץ איתו בקשר לטיבם של הפגיונות. הנפח אמר לו שהפגיון שאב אנרגיה רבה, ולכן בכל פעם שהפגיון יפגע במשהו, חלק מהאנרגיה תצא. הנוכל ראה בהם הזדמנות עסקית מצוינת, ולכם קנה עוד עשרות אלפי פגיונות והתכוון לדקור כל פגיון שהוא קנה עם אחד מהפגיונות שלו. אבל, כשהוא ניסה, עוד ברק פתאום פגע באחד מהפגיונות שלו וגרם לפיצוץ של אנרגיה חשמלית. לאחר טיפול ארוך ומושקע של כוהנת שמצאה אותו, הוא התמסר לטוב והפך בעצמו לכוהן. הוא החליט למכור את כל הפגיונות לסוחרים ואת כל הכסף שקיבל חוץ ממטבע נחושת סמלי ההוא תרם לעניים. יכולת הפגיונות היא שכאשר מטילים אותם הם יוצרים ברקים מהשמיים שפוגעים במטרה שאליה נזרק הפגיון.

הילה תעצומה [חשמל] בינונית
ד"מ 9
מיקום יד; הטלה
משקל 0.5 ק"ג לפגיון
עלות 2,500 מ"ז לפגיון. שימוש אחד ביום.

תיאור הפגיון הזה הוא פגיון קטן וכסוף שחרוט עליו ברק. כאשר מטילים את הפגיון, הברק זוהר באור תכול ומיד לאחר מכן מזדמנים ברקים שפוגעים במטרה שבה פגע הפגיון. מספר הברקים שווה ל1ק8. כל ברק עם תוסף התקפה של 4 (בנוסף לתוסף הרגיל של הזורק) ועם נזק של 2ק1+6. כל פגיון הוא לשימוש חד פעמי; לאחר שמשתמשים בכוח הברק שלו (אם זורקים פגיון לא משנה מה מופעלת יכולת החשמל) הפגיון הופך להיות פגיון רגיל +1 ועם 1ק1+4 נזק. יש סיכוי של 20% למצוא פגיון כזה בכל שוק. (חשוב לציין: עוד מידע בספר החוקים הבסיסי בעמוד 455 בתוך טבלה 15-1)

יצירה:
דרישות: חישול נשקים ושריונות, פגיון פשוט (עלות של 5+ מ"ז), קריאה לברק, קריאה לסערת ברקים, חזיז ברק.
 
עריכה אחרונה:
החפץ עצמו חמוד מאוד, אבל
1. המחיר שלו נשמע מאוד יקר לחפץ שהוא Consumable בסופו של יום.
2. תוסף התקפה של 3 נשמע מוזר. למה לא להחליט שאם הוא פגע, המטרה צריך לבצע הצלת תגובה או משהו כדי לא לספוג את הנזק?
3. בדרגות גבוהות זה המון גלגולי קוביה. אם המטיל הוא בדרגה 12 אז זה 12 ברקים קטנים, עם תוסף 3+ אומר שאף אחד כנראה לא יפגע, וסתם המון גלגולים. כדי לאזן את זה בצורה אחרת.
4. הפלאף מתחיל טוב, אבל ברגע שזה מגיע לייצור המוני של עשרות אלפי פגיונות וכך הלאה לא ממש מועיל לפלאף.

במקום שהכח ייעלם לאחר שימוש בודד, הייתי הופך לשימוש אחד ביום.
 
החפץ הקסום השני - אוכמניות מגן


כשחבורת האשפים "פאטיוס" ברחה מחבורת האורקים הזועמת, הם היו חלשים מדי כדי לשרוד את זה. הדבר היחיד שנשאר להם לעשות הוא להטיל לחשים, או לקטו, את אחת מהאוכמניות שהקיפו אותם. כל האשפים התחילו להטיל לחשים בלי מחשבה חוץ מאחד, שקטף אוכמניות. כאשר האשף הציע לחבריו את האוכמניות שקטף, האוכמניות בטעות ספגו את כל הלחשים. כל האשפים הבינו שאין להם ברירה חוץ מלאכול את האוכמניות, ולמות בייסורים על ידי האורקים. אבל כאשר הם אכלו את האוכמניות, דבר מוזר קרה: הם הרגישו הרבה יותר טוב.

הילה מגננה חזקה
ד"מ 20
מיקום אכילה [פה] (אני פשוט לא יודע מה לכתוב כאן)
משקל 2 גרם
עלות 70,000 מ"ז ליחידה

תיאור האוכמניות הקסומות והמדהימות הללו יכולות בקלות להציל חבורה שלמה ממוות בטוח. כאשר אוכלים אותם, הם מעניקים למשך סיבוב שלם לאחר האכילה מגן (הלחש "מגן"), בועת אי-פגיעות (הלחש "בועת אי-פגיעות"), סעודת מלכים (הלחש "סעודת גיבורים"), מרפא את כל חברי הקבוצה (או עד ל 13 דב"שים) לנק"פ המקסימלי שלהם (הלחש "ריפוי פצעים חמורים המוני"), מברך את הקבוצה (הלחש "ברכה", ומסיר לכל הקבוצה קללה, חירשות, מחלה או עיוורון (הלחשים "הסרת מחלה, הסרת חירשות\עיוורון).

יצירה:
דרישות:
זהב מותך (שווי של 50,000) מ"ז, "הסרת מחלה", "הסרת עיוורון\חירשות", "בועת אי-פגיעות", "ברכה", "ריפוי פצעים חמורים המוני", "סעודת גיבורים", "מגן" ו"הסרת קקלה". כמו כן דרוש טקס שכולל לפחות 3 מטילי לחשים, שמספר הדרגות שלהם ביחד שווה ליותר מ 15. בטקס נדרשת בדיקת תורת הלחשים מפי אחד ממטילי הלחשים בד"ק 24.

אשמח לתגובות ולהצעות לשיפורים! תרגישו חופשיים להשתמש בחפצ"קים הללו בהרפתקאות שלכם!
 
עריכה אחרונה:
חפצקים נוטים לעלות חצי ממחיר השוק שלהם, יש כאן קצת חוסר עקביות לגבי מחירים.
לא הבנתי אם הפגיון חד פעמי או רב פעמי, כי רב פעמי זה ממש עוצמתי, אני משווה לחנית ברק (1500 זהב, אבל עושה רק 5ק6 נזק לעומת הנזק הממוצע של 1ק8*2ק1+6 שהוא 9ק9+6) בנוסף לעובדה שבסופו של דבר ישאר לך פגיון 1+, שכבר אמור לעלות בעצמו 2000 זהב, בקיצור, צריך להיות חפץ חד פעמי בעלות של בערך 2500 זהב
 
אני קורא את חפצי הקסם שלך גם בהרפתקאות שאתה כותב ומאוד נהנה - אתה בהחלט מפגין יצירתיות ביצירת החפצים והם מעניינים.
עם זאת החפצים שאתה יוצר לא עומדים בחוקי היצירה והתמחור של חפצי הקסם של פאתפיינדר שאתה יכול לקרוא כאן: Magic Item Creation – d20PFSRD
ממליץ לך בחום ללכת ולקרוא אותם, הם יעזרו לך במציאת רעיונות לחפצי קסם.
ושוב אומר שהסיפורים ממש חמודים. מצפה להמשך ההגשות שלך, נותנות לי רגעים של כיף בתואר.
עריכה - עכשיו אני רואה ששאלת על תמחור חפצים בפורום שאלות וקיבלת כבר תשובה. בהצלחה רבה!
 
עריכה אחרונה:
אם לא ראיתם, לפני כמה ימים שאלתי את השאלה הזאת ב"שאלות ותשובות". זאת פשוט הפעם הראשונה שאני כותב חפצ"ק (לא בתוך הרפתקה) ולכן קשה לי להשוות עם דברים. כל דבר שתשלחו לי כאן שקשור לנושא יתקבל בברכה. תודה רבה!


ערוך - כל תגובה שאתם מגיבים לי אני משנה בחפצ"ק וכותב לי על דף. תודה!
 
החפץ הקסום השלישי - מסכת לשונות


היה היה פעם כוהן שרצה לדבר כל שפה כדי שיוכל לשרור שלום בין כל הגזעים. הוא עבד שעות על מגילה מושקעת של לשונות. כאשר הוא גמר להכין את המגילה, הוא קרא לכל איש מכל שבט להיפגש במיקום אחד (ענקי). כשהשעה הגיעה וכל הגזעים היו במקומם (הגמדים הקניטו את האלפים, האלפים צעקו על האורקים והננסים הצחיקו את בני-המחצית) והכהן רצה להתחיל לדבר בכל שפות העולם ולשכנע את כל הגזעים לשלום תמידי, הוא הבין שלא יוכל לחשוף את זהותו (חצי אלף) ולכן עטה מסיכה כסופה על פניו. כשבא לדבר, הוא התחיל לקרוא את המגילה, אבל אז אחד הגמדים שניסה לזרוק גרזן על אלף יהיר אחד, החטיא ופגע במגילה. המגילה התחילה להיקרע, וכוחה הגיע אל החפץ הקרוב ביותר אליה, המסכה. אז, התחילה קטטה בין אורקים לאלפים לגמדים, ואלף קוסם אחד, שניסה לשכפל את שיקויי הריפוי של ידידו הקרוב כדי שיוכל להתרפא, בטעות שכפל את המסכה הקסומה. המסכות התחילה להפיץ אנרגיה ברמה יותר גבוהה ויותר גבוהה, וכל השבטים מצאו בכך הזדמנות סיבה לעזוב במהירות את המקום, תוך כדי קילול שבטים אחרים. לאחר שעה, סוחר ששמע על המקרה בא לראות מה באמת קרה שם. כל מה שהוא מצא היה כוהן שכוב על הרצפה ואינספור מסכות כסופות וקסומות (גילוי קסם) לידו. הסוחר לקח את המסכות, ועזב.

הילה תעצומה בינונית
ד"מ 9
מיקום ראש [פנים]
משקל 0.3 ק"ג
עלות 88,000 מ"ז

תיאור המסכה הכסופה הזאת נראית ייחודית: יש לה שפתיים שזזות ברגע שהפה של העוטה שלה זז, וכאשר עוטים אותה המסכה נראית כאילו היא ראש שלם; לא רק מסכה. כאשר עוטים את המסכה הזאת, העוטה יכול לדבר עם צמחים, חיות, ובעצם כל שפה אפשרית. יש למסכה 19 דרג"ש ו 15 נק"פ. המסכה נותנת גם +2 לכריזמה.

יצירה:
דרישות:
אבקת עלי "סרגי" (Surgy) שניתן להשיג רק בקרחת יער צפונית מיובשים ומוקלים (שווי של 1,000 מ"ז), אבקת יהלומי לסנקה (Lasanka) (שווי של 3,200 מ"ז) שנמצאים בכל מכרה יהלומים פשוט, לשונות, דיבור עם חיות, דיבור עם צמחים, הבנת שפות, קביעות, מסיכת כסף קסומה (שווי של 450 מ"ז)
 
עריכה אחרונה:
החפץ הקסום הרביעי - גולגולת יסוד

גולגולת יסוד

באמצע הקרב הכביר של צבא היסודנים הגדול מול קוסם התואבה קרניום (Carnium) הקוסם עמד להפסיד. היסודנים הקיפו אותו מכל עבר, ולקוסם נשארה רק תקווה אחת. הוא שלף מתיקו גולגולת קסומה של חצי-אלף, ושאב את כל נשמות היסודנים לתוך הגולגולת. לאחר שכל היסודנים נכלאו בתוך הגולגולת, הקוסם ניסה להעביר את כוחם אליו, אבל בגלל כמות האנרגיה החזקה שהייתה לנשמות שלהם נשמתו של קרניום עצמו נשרפה, ונשמות היסודנים עדיין בתוך הגולגולת. כשסייר אחד מצא את הגולגולת באחד מטיוליו, הוא ביקש מידעוני אחד שמיודד איתו לנסות ולגלות את פשר הגולגולת. הידעוני, שהייתה לו חיבה לזהב, ראה בגולגולת הזדמנות להשיג אלפי מטבעות זהב. הוא את הסייר המסכן בתוך כלא נצחי בגהינום ואת האנרגיה שבגולגולת הוא פיצל למאות אלפי גולגלות, שאותן מכר במחיר זעום. כאשר יצור חי כלשהו מסתכל לגולגולת בעיניים הוא הופך ליסודן. כשקונים או יוצרים גולגולת, בוחרים גודל וסוג, מה שמשפיע על המחיר (רק הגודל משפיע). כאשר קונים את הגולגולת מבקשים ד"א מסוים, וכך גם משתנים הנתונים (ע"פ הד"א). לשימוש פעמיים. פועל למשך סיבוב אחד.

הילה תהפוכה (ד"א 1-5 חלשה, ד"א 7-9 בינונית, ד"א 11 חזקה)
ד"מ (ד"א 1-5= ד"מ 5 , ד"א 7-9 = ד"מ 6, ד"א 11= ד"מ 7)
מיקום להחזיק על היד, דרוש להתבונן בעיניים
משקל 5 ק"ג
עלות שימוש אחד - 2,700 מ"ז. שימוש שני - 4,600 מ"ז.

תיאור גולגולת היסוד היא גולגולת צבעונית; אם היא גולגולת אש אז היא אדומה, אם היא גולגולת מים אז היא כחולה, אם היא גולגולת אדמה אז היא חומה ואם היא גולגולת אוויר אז היא אפורה. ניתן לקבוע את סוג הגולגולת דרך סוג היסודן שאליו הופכים (בוחרים כשקונים או כשיוצרים את הגולגולת). בתוך עיני הגולגולת יש חתיכה של היסוד שמתערבל. כל פעם שמסתכלים לגולגולת בעיניים, עין אחת נעלמת והופכת את המתבונן ליסודן המבוקש למשך סיבוב אחד (לאחר השימוש). כאשר נגמרו העיניים הזוהרות (או בקיצור: אחרי 2 שימושים). לאחר 2 שימושים הגולגולת נרקבת ועפה באוויר, ואין לה יותר שימוש. כל פעם שנגמר שימוש באחת מהעיניים נשמעת צעקה עמומה לשנייה.


כדי ליצור גולגולת יסוד אפשר לבצע אחת משתי פעולות, ששתיהן דורשות גולגולת של אלף או חצי אלף (פשוט להרוג את היצור המבוקש או לחפש באיזה שוק נידח [סיכוי של 20% לכל שוק שאתה מבקר בו - מחיר של 2 מ"ז]. הדרך הראשונה היא להרוג יסודן (בגודל וביסוד המבוקש) (גם יסודן מזומן) ובמקום לקבל את הציוד, הנק"ן שלו או כל פרס או אוצר, הנשמה שלו נכנסת לתוך הגולגולת (בדיקת תורת הלחשים בד"ק 23 לכל עין\שימוש. כל הצלחה שווה לשימוש אחד). בקרב מול היסודן, אם היסודן מוריד לך יותר ב ¼ מנקודות הפגיעה שלך (בסוף הקרב) אז תהליך היצירה מבוטל. האפשרות השנייה היא להטיל לחשים על גולגולת של אלף או חצי אלף מהרשימה המתוארת למטה. שים לב - במקרה שכזה, אתה נדרש להטיל את כל לחשי היסוד (לחשי אש, מים, אדמה או אוויר) שיש ברשימה וכל מה שמודגש ככה חובה.

דרישות של ד"א 1-5 גולגולת אלף או חצי אלף, חותם מאגי, זימון מפלצת II, התגברות על איתני הטבע, קרן כפור, ידיים בוערות, מכת חשמל (דרוש ליסוד אוויר)

דרישות של ד"א 7-9 גולגולת אלף או חצי אלף, חותם מאגי, קליעים בוערים, נשימת מים, כדור אש, קיר רוח, מלכודת אש, גוף יסודני I.

דרישות של ד"א 11 גולגולת אלף או חצי אלף, חותם מאגי, גוף יסודני III, קיר ברזל (ליסוד אדמה) כדור מקפיא (ליסוד מים), התפוררות (ליסוד אש), שליטה במים (ליסוד מים), צורת חיה III (ליסוד אוויר), צורת צמח I (ליסוד אדמה), גל חולי (ליסוד אוויר), מהפך או תנאי (אף פעם לא חובה, ניתן להשתמש כתחליף ללחש כלשהו).
את היסודנים ניתן למצוא באוגדן המפלצות של פאת'פיינדר

יסודן אדמה עמודים 136-137
יסודן אוויר עמודים 138-139
יסודן אש עמודים 140-141
יסודן מים עמודים 142-143


שימו לב - החפצ"ק הזה הוא קצת מסובך להבנה. הקטע הוא שניתן להשיג גולגולת יסוד בהמון צורות שונות שתלויות על פי גודל היסודן. לכן כתבתי בכל עמודה - ד"א 1-5 לדוגמא, ובזה מתכוונים ליסודנים בד"א 1, 3 או 5.
 
עריכה אחרונה:
בשני החפצים התיאור הוא מגניב 👍
מסכת לשונות זה חפץ שלדעתי קיימת לו מקבילה בחוקים הרשמיים של חפץ שמאפשר לדבר בכל הלשונות. בדקת?

גולגולת היסודות חפץ מגניב שאהבתי, רק תהליך היצירה שלו מורכב מדי - לא ברור גם למה צריך להרוג יסודן? הרי אפשר לקחת אנרגיה ממישורי היסודות בתור מקור הרבה יותר זמין ומקביל לכך שמדובר באנרגיה יסודנית.
 
החפץ הקסום החמישי - חרב קורים

חרב קורים

הכל התחיל במערה אחת ענקית. הרפתקן אחד לא זהיר נתקע ישר בתוך קורי עכביש של דריידר אחד רעב, הדריידר אכל את ההרפתקן, והשאיר את הציוד שלו מרוח בקורים. כאשר מפלצת חלודה הריחה את חרבו של ההרפתקן המת, היא באה לחגוג עליה. לאחר שאכלה את החרב והתחילה לעכל אותו, הדריידר צדה גם אותה, בלי ששמה לב. לאחר מכן, החרב נפלה מהמעיים של המפלצת (מגעיל מאו) אבל אז הקורים והחרב כבר הפכו לחפץ אחד: חפץ חומצתי, רירי ומגעיל. אבל אחד. הדריידר השאירה את החרב בציוד שלה, וכאשר לוחם עוצמתי אחד נתקל בה לאחר כמה שנים והרג אותה, הוא שמח להחליף את חרבו הישנה בחרב המצוינת הזאת.

הילה תעצומה קלה
ד"מ 9
מיקום יד (החזקה)
משקל 2 ק"ג
עלות 9,750 מ"ז

תיאור החרב הזאת היא לא רק חרב רגילה +2 (1ק8). כאשר פוגעים איתה היא גם גורמת לקורים שעוטפים את המטרה. ברגע שהמטרה עטופה, היא צריכה לגלגל בדיקת קשיחות בד"ק 19 או שהיא נטועה ומקבלת -1 לכל הבדיקות מבוססות זרז, כוח וחוסן. כל סיבוב שמישהו עטוף הוא יכול לגלגל את הבדיקה. כמו כן החרב לא יכולה להינזק בגלל זמן (לא יכולה להיחלד או להיפגם בגלל זמן).

יצירה:
דרישות:
מלאכה (יצירת נשקים ושריונות), קביעות, קורים, חרב מתכת ארוכה (שווי של 50 מ"ז), אבקת מחושי עכביש (שווי של 1,000 מ"ז), נוזל קורים (שווי של 600 מ"ז), 2 בקבוקונים של קימצי (Kimzi) (זהב מותך מעורבב עם קורים - שווי של 1,100 מ"ז). את החומרים הנ"ל צריך למרוח על החרב בעת הטלת הלחשים (פעולה חופשית). את החומרים ניתן להשיג בשוק או חנות אלכימיה ממוצעים בסיכוי של 75%.
 
עריכה אחרונה:
חפץ קסום מספר 6 - בקבוק סופה

הכל התחיל באמצע ההוריקן ״פולגר״ (Fulger). איש אחד דיכאוני ועצוב שיצא לרחוב באמצע ההוריקן עם בקבוק השתייה שלו. בדיוק בשנייה שבה פתח את הבקבוק, מה שייצר אנרגיה רבה, ברק פגע בבקבוק. השתיין מיהר לתוך הפונדק, בלי ידיעה מה קרה. כאשר הוא נכנס לפונדק, הוא ביקש מהמוכר לשבת ליד אוסף בקבוקי השתייה המדהים והמושקע של המוכר כדי להרגע קצת, וזה הסכים ונתן לשתיין חיוך מתוק. כאשר השתיין התיישב ופתח את הבקבוק, האנרגיה הקסומה והלא-ידועה הטמונה בבקבוק יצאה ונכנסה לתוך החפצים הקרובים ביותר: שאר הבקבוקים תוך כדי ניפוץ הזכוכיות וייצור של יותר אנרגיה. הבקבוקים נראו לא טובים, במיוחד לאור העובדה שסמלים התחילו להופיע עליהם ולמרבה ההפתעה,הם התחילו להצמיח בתוכם אבקה ונוזל משונים.

הילה תעצומה חזקה
ד״מ 18
מחיר 20,000 מ״ז
משקל 0.4 ק״ג
מיקום זריקה; הטלה (אני לא יודע מה לכתוב)

תיאור הבקבוק הסגול הזה לא נראה רגיל: חרוטים עליו סימני ברקים והוא מלא באבקה ונוזל רבי עוצמה. כאש ר הבקבוק נפתח או נשבר מתפרצת סופה ענקית ברדיוס של 10 מטרים שמחזיקה למשך מקסימום 10 סיבובים, ונקבע על פי כל סיבוב שבו המשתמש מתרכז בחפץ (ולא יכול לעשות שום דבר אחר), שכן מספר הסיבובים שבהם המשתמש מתרכז בחפץ שווים למספר הסיבובים שהחפץ פועל (כמו סופת נקם). הסופה פועלת כמו הלחש ״סופת נקם״, שכן מהסיבוב השני הוא גם מקלל (הלחש ״קללה״) ובסיבוב השביעי הוא גורם לסופת אש (הלחש ״סופת אש״). לאחר שהשתמשו בחפץ, הבקבוק (או השרידים שלו) נעלמים.

יצירה:
דרישות:
סופת נקם, קביעות, סופת אש, אבקת באדרי (budry) בשווי של 1500 מ״ז, צורת יסודן II, אבקת זהב בשווי של 35,000 מ"ז, נוזל יהלומים בשווי של 40,000 מ"ז נוזל ברקים בשווי של 500 מ״ז וטקס שדורש דרואיד, אשף וכושף, וכולם צריכים להצליח בבדיקת תורת הלחשים בד״ק 20.

הערה - אני מצטער אם הדרישות של יצירת החפץ קצת לא מובנות; פשוט החפץ צריך אבקות ונוזלים שונים (ויקרים)
 
עריכה אחרונה:
החפצ"ק השביעי - חותמת גזילת חיים.


אי שם, בעיר גדולה מאוד מסופר על ברברי ראוותן. כשהיה עם חבריו הברברים בפונדק האהוב עליהם, אחד מחביריו אתגר אותו להשיג חותמת שהורגת כל דבר שנוגע בה. הברברי, בהיותו שיכור כלוט הסכים ואמר שהיא תהיה מוכנה תוך יום. לאחר מכן, כשעדיין היה שיכור, הלך אל הצורף וביקש ממנו שיכין לו חותמת כזאת. הצורף הסכים, אך הברברי הלך לעיסוקיו לפני שהצורף גמר להזהיר אותו בקשר לאסון שיכול לקרות אם חותמת שכזאת תנחת ביידים הלא נכונות. ביום שלמחרת, הברברי הלך אל הצורף וביקש ממנו את החותמת, אך הצורף אמר לו שהוא כבר קיבל את אבן הכוח מהאשף הקרוב, אבל שהוא עוד לא גמר לבנות את כל החותמת. הברברי התעצבן, חטף את החותמת מהצורף, שילם את המחיר ועזב. החותמת הועברה מיד ליד, דור לדור, עד שהגיעה לסוחר אחד שהתעניין בה עד מאוד. הסוחר גילה את כוחה העצום והבלתי נשלט של החותמת, והכין אלפי עותקים שלה, שכן הוא יוכל בקלות למכור אותם בשוק השחור. החותמת פעלה כך: אם מחתימים מישהו ען החותמת אז כל ריפוי קסום עליו לא עובד (הלחש מתבזבז) וכל ריפוי לא קסום מרפא רק ½ מהנזק. יש לחותמת 2 שימושים, ואם השימושים נגמרו, ניתן לחדש את השימושים באמצעות טקס מיוחד (מפורט למטה).


הילה תאובה חזקה
ד"מ 12
מיקום אצבע (עונדים ומשתמשים במגע)
משקל 0.3 ק"ג
עלות 5,450 מ"ז

תיאור החותמת הזאת מכילה דיו שחור וקסום. על החותמת חרוט "קאמילה"
(Cammila) וכאשר החותמת נוגעת במישהו (בכוונה לקלל אותו) החריטה זוהרת באור סגול, והמטרה מקוללת. במקרה שמקללים צמח כלשהו, הצמח נובל ומאבד
כ ¼ מנקודות הפגיעה שלו ו 2 מדירוג השריון שלו. כמו כן הוא מאבד 2 לתכונות כוח, זרז, חוסן וכרז. אם רוצים למלא מחדש את החותמת בדיו לאחר שהשתמשו בה פעמיים (מספר השימושים שלה) אז צריך לבצע טקס מורכב שכולל לפחות 4 מטילי לחשים, ולפחות אחד מהם צריך להיות סייר. לטקס דרושים החומרים הבאים: דיו, זהב מעורבב בכספית, כמה צמחים מיובשים ומגילה (או ספר לחשים של האשף) שבו כתוב הלחש "קללה" (ד"מ 4) (עלות כוללת [לא כולל המגילה] - 4,700 מ"ז. אם יש את כל המרכיבים הללו, ניתן להשתמש בזהב כדי ליצור עיגול גדול. אז אחד ממטילי הלחשים יצטרך להטיל בדיקת תורת הלחשים בד"ק 22 כדי להצליח בטקס. אם הוא לא מצליח, אז כל החומרים נעלמים וצריך להתחיל מחדש.
יצירה:
דרישות:
יצירת חפצי קסם, קללה, מגע ערפדי, קרן תשישות, קרן חולשה, בריאות כוזבת, דיו שחור ודיו כחול בשווי של 50 מ"ז, פרחי ג'ורניו בשווי של 1,000 מ"ז, אבקת ליבררי (Librury) בשווי של 1,950 מ"ז, רעל במחיר של 2,500 מ"ז.

תודה רבה שכתבתם לי את התגובות ונתתם לי את המוטיבציה להמשיך ולכתוב!
 
החפצ"ק השמיני - טבעת מוטוס


אי שם, בארץ רחוקה, קוסם זקן אחד חוקר את מדע הזמן והחלל. יום אחד הוא הגיע לפריצת דרך משמעותית, שבזכותה הוא יכל שיקוי של מסע בזמן. כאשר גמר להכין את הנוזל, בטעות נפלה טבעת הזהב שלו לתוך הנוזל. בגלל השילוב של הזהב עם הנוזל נוצר פיצוץ אדיר, ששאב את כל הארץ לתוך חור בזמן (הארץ תוקנה וכיום גרים בה מושבה של גמדים). מה שקוסם הצליח להציל היה הטבעת והתרשימים שלו, שעפו ונחתו בביתו של צורף טבעות. עם קצת עזרה מידעוני, הצורף הצליח ליצור עוד אלפי טבעות כאלו, והידעוני עזר לו להפוך את הפיצוץ לקרע בזמן, שרק ממחזיר את הזמן סיבוב אחד אחורה באמצעות אמירת קוד (שבוחר הקונה). עד מהרה הדרך ליצירת הטבעת התפרסם.


הילה תהפוכה חזקה
ד"מ 14
מיקום אצבע
משקל -
עלות 22,000

תיאור טבעת המוטוס היא טבעת זהובה שבמרכזה אבן ירוקה וזוהרת. כאשר קונים (או משיגים) את הטבעת צריך לבחור סיסמא שכאשר אומרים אותה (במטרה להפעיל את הטבעת) אז כל דבר שקרה במשך הסיבוב האחרון (גם אם הדמות הראשונה ביוזמה מפעילה את הטבעת בתורה). כל דבר. אבל הדמות שהפעילה (וכל מי שהיא בוחרת) זוכרים את כל מה קרה. ניתן להשתמש בטבעת למטרות הפתעה על יריב חזק, להזהיר את חברי הקבוצה מפני מלכודת שתוריד להם הרבה נזק, וכד. אם אתה רואה ששחקן משתמש בטבעת נגד חברי הקבוצה שלו (למשל אם הרפתקנים מצאו אוצר ולקחו את החרב שבעל הטבעת כל-כך רצה, והוא משתמש בטבעת ורץ לקחת את החרב) אז אל תרשה לו. אחרי הכל, מבוכים ודרקונים אמור להיות מהנה, לא מבאס. הטבעת לשימוש חד פעמי ולאחר שמשתמשים בה היא מאבדת את היכולת שלה.

יצירה:
דרישות:
צריפת טבעות, טלקינזיס, קביעות, שיגור, כמישה, מעבר קיר, טבעת זהב וארד גדולה (שווי של 7,000 מ"ז), קוביית כסף קטנה (שווי של 3,000 מ"ז), יהלום בלתי-מלוטש ענקי (שווי של 12,000 מ"ז)

שימו לב!
1)
אמנם זאתי טבעת, אך בכל זאת יש לה שימוש אחד. היא פשוט שבורה מדי.
2) אחרי שמשתמשים בטבעת שלה השווי שלה יורד ל 7,000 מ"ז.
3) למי שראה את הסרט "שחקן מספר אחת" או "Ready Player One" יודע מאיפה שאבתי את הרעיון.
4) אשמח אם תכתבו לי גם רעיונות (כללים) לחפצ"קים. זה מאוד יקל עליי!
 
עריכה אחרונה:
הרעיון ממש מגניב אבל אני חושב שיהיה ממש מעיק לנסות להתחיל לשחזר מה בדיוק קרה בסיבוב וזה יקח המון זמן. אולי במקום כדאי שיהיה אפשר להפעיל את הטבעת אחרי שפגעה בך התקפה כדי להכריח את התוקף לגלגל שוב או משהו בסגנון.
 
עריכה אחרונה:
אפשר להפעיל את הטבעת אחרי שפגעה בך התקפה כדי להכריח את התוקף לגלגל שוב או משהו בסגנון.
לא. אתה כנראה לא הבנת את מה שניסיתי להסביר. הכוונה היא כל נזק או השפעה גם מצד ההרפתקנים וגם מצד המפלצות/האויבים.
 
הצעתי להחליף את זה כי לשחזר בדיוק מה קרה בסיבוב זה מאוד קשה בעיקר בשיטה כמו פת'פינדר שהיא די כבדה.
בסיבוב קרב קורים המון דברים וזה יוביל לויכוחים על האם האורק הזה פגע בסיבוב הזה או באחד הקודם וכמה נזק בדיוק הדרקון גרם בסיבוב הזה.
 
החפצ"ק התשיעי - מפתח כל-יכול

בעיר אחת רחוקה בארץ רחוקה, גר לו אשף כושל שנאבק על פרנסתו, שכן עבודתו בתחום יצירת חפצי קסם לא שגשגה. בניסיון לפיתוח חפץ קסום מצליח, הוא מנסה ליצור מפתח שייכנס לתוך כל חור מנעול אפשרי דרך שילוב מורכב של לחשים. כאשר הוא ניסה להפעיל את הלחש על מפתח אחד, ובטעות הטיל לחש "בועת אי-פגיעות פחותה". האשף חשב שהוא הצליח, ולכן הוא קנה מספר אדיר של מפתחות והטיל עליהם את הלחש. אך הפעם, הוא הטיל בטעות את הלחש "התמרה מזיקה", ולפתע המפתחות עיצבו את צורתו לכל צורה של כל מנעול. האשף שמח, שכן פרנסתו כעת שגשגה. אלפי נוכלים ואנשים קנו את החפץ, והאשף נהיה לעשיר. כיום החפץ יחסית מוכר.

הילה תהפוכה בינונית
ד"מ 9
מיקום יד - נכנס לתוך חור של מנעול
משקל 0.3 ק"ג
עלות 17,200 מ"ז

תיאור המפתח הזה שונה משאר המפתחות. באמצעו יש יהלום גדול ויפה, וכאשר הוא נוגע במנעול כלשהו, הוא משנה את הצורה שלו כך שיתאים בדיוק למנעול. הוא גם נותן +8 לבדיקות "פירוק מתקנים".

יצירה:
דרישות:
מפתח ברונזה בשווי של 50 מ"ז, יהלום גדול בשווי של 4,500 מ"ז, נקישה, חתיכה קטנה של אבן איזמרגד בשווי של 250 מ"ז

אני עומד לענות על כמה שאלות ששאלו אותי בפרטי:

1) אני כן עומד לכתוב ולהעלות חפצים קסומים בחנוכה.
2) כולכם יכולים להשתמש בחפצ"קים הללו להרפתקאות שלכם.
3) כן כן, אני אשמח לרעיונות לחפצ"קים (תודה על השאלה)
 
עריכה אחרונה:
זמן לתגובה ארוכה למדי. כהתחלה, אני אוהב לראות אנשים נלהבים וכותבים תוכן, ובבירור יש לך הרבה דברים שאתה חושב עליהם! זה מגניב ממש!

אני כן חושב שללכת לפי איזושהי חוקיות יכול לעזור. לדוגמה, לכתוב חפץ קסם לכול slot יכול להיות מתאים, או אולי לכול מסורת של לחשים אם תרצה. המפקד האלמוני לדוגמה בעצים שלו מוציא רעיונות לדב"שים מרשימת שריונות או נשקים, שזה רעיון נהדר. אתה יכול לקחת את רשימת הנושאים הישנה של הדו"נ או של השו"ש, ולנסות לכתוב דברים שקשורים אליהם. זה תמיד יכול להביא לך עוד רעיונות.

עכשיו, הערות בנוגע לכול החפצ"קים:
שני דברים מאוד בולטים לי. הראשון, הוא התבססות על מכאניקה קיימת. אני מאוד חושב שכדאי להתבסס על מכאניקות קיימות כשאתה יוצר חפצ"קים במקום לנסות להמציא את הגלגל, וזו הערה שאני אעיר אינדיווידואלית לכול חפץ קסום. לדוגמה, אם יצרת עכשיו מכאניקה שלמה כיצד פגיון מעביר את הברקים שבו ליריבים מרובים- אתה עשוי ממש להסתבך, כאשר מכאניקה זהה כבר קיימת כחלק מהלחש שרשרת ברקים.

החלק השני הוא בנוגע לעלויות. כול חפץ קסם עולה מחיר שוק מסוים, והעלות ליצירתו זה מחצית מזה. זה כמובן מגיע ממקום של איזון משחקי, אבל אני רואה שאתה מאוד נהנית לבנות על זה, ויש כמה דברים לשים לב אליהם:
עלות של חפצים שיש להם שווי, לדוגמה "אבן אודם בשווי 50 מ"ז", לא משתנה בין קנייה למכירה. זה רלוונטי לדוגמה עם בקבוק הסופה, שעולה 77500 מ"ז ליצירה ושווה במחיר שוק 500 מ"ז פחות מזה. עלות היצירה צריכה להיות אך ורק 38500 מ"ז במקרה הזה.
עכשיו, אני רואה עלויות כ"שווי החומרים הקסומים שנדרשים ליצירת החפץ קסם". ובגלל שבפאת'פיינדר, מטבעו, יכולים להיות הרבה צורות ליצור חפץ קסם (אני בטוח שמכשפת היאדוויגה הלבנה לא יוצר טבעת משאלות באותה צורה כמו כובל הג'ינים מטוביה, לדוגמה), אני כן חושב שזה נכון לכתוב את עלות המרכיבים ולתת למנחים שרוצים להיכנס לזה לעומק ליהנות עם זה. ובנוסף, יש כמה וכמה מכאניקות שכן מתייחסות לזה, לדוגמה מוזילות או מייקרות יצירת חפצי קסם, וכרגע אף אחת מהן לא מסוגלת להתעסק עם חפצי קסם שפורסמו בעץ בגלל איך שכתבת את העלויות.

ובו בזמן, אני חושב שזה ממש מגניב ומקורי העובדה שאתה רושם את הדרכים הייחודיות ליצירת חפץ הקסם. ולכן, שווה רגע לקרוא לעומק כיצד חפצי קסם עובדים, דבר שמפורט כאן: חוקי יצירת חפצי קסם.

חפצי קסם כבר דורשים גלגול, לרוב תורת הלחשים ולפעמים דברים אחרים, בקושי של 5+ דרגת מטיל של החפץ+ 5 לכול דרישה שהיוצר לא עומד בה (שזו אגב עוד נקודה קטנה, אתה שם מלא לחשים בדרישות, ממש יהיה קשה ליצור את החפצים האלו). ככה שלדרוש עוד גלגול זה רק להוסיף לטרחה.

ההצעה שלי: להוסיף בתחתית של כול חפץ קסם טקס יצירה (ומה הד"ק לבדיקת ידע (מאגי) על מנת להכיר אותו) על פי הרעיון שיש לך. לפי כמה שמסובך הטקס, הוא מעניק תוסף מצב גדול יותר לבדיקה ליצירת חפץ הקסם. זה גם נותן לך את המקום לטקסים מגניבים ליצירת חפצי קסם ולפרט על מרכיבים ייחודיים ומגניבים, וגם לא מתנגש במכאניקה הקיימת יתר על המידה, וזה נותן טאץ' ממש מגניב וייחודי לחפצי הקסם שלך.

ועכשיו, אעבור על הערות אידיווידואליות
כהתחלה, תמיד אני אוהב נשקי הטלה מחשמלים, תמיד היו מהחפצים האהובים עליי, אז אני כבר אוהב את החפץ קסם הזה. בקללת הדרקון- משחק הפאת'פיינדר שהרצתי בפורום- נתתי כאלו באחת מההיתקלויות לנינג'ות ממשפחה שמכרה את נשמתה לארכישטן ממון. אז כאילו, כבר התחלה מעולה.

פלאף: היה בעיניי נחמד לציין אם הוא היה עני מלכתחילה ולכן הוא עשה זאת, וזה האמת נותן vibe ייחודי לחפץ הקסם, אני מאוד מחבב את זה. לא הרבה סיפורים כאלו בחפצי קסם על פשוט אנשים פשוטים שיש להם אינטרקציה מיוחדת עם עולם הפנטזיה בגלל טבעו הקסום, אני אוהב את זה.

עיצוב מכאני: קשה מאוד לתת מחיר לחפץ הזה כי המצאת מכאניקה שלמה מסביבו, שמאוד קשה לדעת כמה נזק היא תעשה, אז אני אנסה לקחת ממוצע? 5 ברקים של 8 נזק? וכמו שאולדמן העיר, זה יוצא המון גלגולים וכול הטלת פגיון כזה תיקח המון זמן מהסשן. אני ממליץ פשוט להתבסס על המכאניקה של שרשרת ברקים או משהו דומה, שכבר נותן "ברק שעובר בין אנשים" עם מכאניקה קיימת וקלה הרבה יותר.

הערות קטנות: המיקום של החפץ הוא ללא. לחפץ אין מקום על הגוף אלא הוא נשק.
קישרת בעצמך למכאניקה של איך יודעים איזה חפצים יש זמינים לקנייה, ולכן זה קצת חבל פשוט לומר "יש 20% שיש סכין כזה בכול שוק". אני חושב שדרך אלגנטית יותר תהיה לומר "בעוד שחפץ הקסם נחשב לחפץ קסם בינוני מבחינת מחיר, הוא נחשב לחפץ קסם מינורי בעבור זמינות בשווקים". או אם אנחנו נלך על הכיוון היותר פלאפי, "החפץ הזה נפוץ במיוחד" כשורת פלאף ולא יותר.
בנוסף, המחיר של הפגיון צריך להצטרף לעלות החפצ"ק, וגם המחיר של להקסים את הפגיון למלאכת מחשבת (לא ניתן להקסים חפץ שאינו מלאכת מחשבת). אני אניח שכבר חישבת 2000 מ"ז על ההקסמה לפגיון 1+, אבל אם לא, אז צריך להוסיף את זה. מה שאומר שהמחיר של חפץ הקסם צריך 4651 מ"ז.
המון לחשים בדרישות. קריאה לברק נראה לי מספיק, אין סיבה לדרוש כול כך הרבה על סך הכול פגיון מחשמל. זה גם קצת מפריך את הנפיצות של חפץ הקסם, כי זה הופך אותו לממש קשה ליצירה.
פלאף: אין לי מושג איזה אורקים חזקים מספיק כדי לנצח אשפים שיכולים להטיל לחשים כאלו, אבל זה חמוד בכול זאת. אבל טיפה צורם שחלק מהלחשים (ברכה, סעודת גיבורים) הם לחשים שלא זמינים לאשפים, אבל זה טיפה בקטנה.

עיצוב מכאני: האוכמניות האלו גורמות לי לחשוב על היכולת Cleanse מהמשחק League of Legends, שלזמן קצר מורידה ממך כול השפעה מזיקה ומנקה אותה ממך. אבל בכול זאת, לא כול הלחשים שם מסתדרים אחד עם השני. מצד אחד, יש לך חפץ קסם שאמור לרפא ולחדש את הקבוצה, ומצד שני יש לך חפץ שלסיבוב אחד נותן לחשים מאוד עוצמתיים אבל שלרוב נמשכים ליותר מסביב.
ובעוד שזה חפץ מאוד עוצמתי, 77000 מ"ז לא שווים את העלות הזו, עדיין.

נתחיל בפיל שבלחשים, סעודת גיבורים. אתה מקבל את ההשפעות של סעודת גיבורים, אבל לסיבוב? סעודת גיבורים מעניק נק"פ זמני, הוא נעלם תוך רגע? סעודת גיבורים מרפא מחלות ומנטרל רעל, גם זה קורה בדיוק לסיבוב אחד? ומה לגבי התוספים שסעודת גיבורים נותן לאלו שהשתתפו בה?
עכשיו בהתחלה זה נשמע שהאוכמניה משפיעה רק על מי שאוכל אותה, אבל אז אתה עובר לפרט להשפעות קבוצתיות וזה יוצא קצת מוזר. הרי לא כולם נוגסים באותה אוכמניה, אפילו לא כולם אוכלים את אותם אוכמניות באותו הזמן, בהתחשב בזה שבבירור זה חפץ קסם שתרצה להשתמש בו בקרב (כי הוא מעניק לך הגנות לסיבוב אחד יחיד, ומרפא אותך מידית מהשפעות מזיקות באיבו של הקרב בנוסף להגנה), אז זה מוזר שפתאום באמצע חפץ הקסם עברת מלדבר על אדם יחיד ללדבר על חבורה. אני אמליץ להישאר עם אדם יחיד ולתת את ההשפעות לכול אחד, ואולי לומר שהאוכמניות נמכרות בקבוצות קטנות של X אוכמניות ולתמחר בהתאם.
עכשיו מבחינת מחיר. יש לנו פה סעודת גיבורים (דרג 6 לכוהן), מגן (דרג 1 לאשף), בועת אי פגיעות (דרג 6 לאשף), ריפוי פצעים חמורים (דרג 3 לכוהן) [אני לרגע אתעלם מההמוני בגלל העניין המוזר עם האכילה שאמרתי, וגם אני רוצה לציין שריפוי פצעים חמורים לא מרפא לך את כול הנזק אלא מרפא עושה זאת, אבל לכרגע אתעלם מכך בחישוב), הסרת קללה (דרג 3), הסרת מחלה (דרג 3), הסרת חירשות/עיוורון (דרג 3).

סך הכול 1 מדרג 1, 4 מדרג 3, 2 מדרג 6. זה אומר שהמחיר של החפץ הזה צריך להיות (ואני מחשב אותו כמו שיקוי כי הוא כזה): 50+(750*4)+(3300*2)=9650 מ"ז. נמוך בצורה מפתיעה, וכנראה צריך לעגל טיפה למעלה כי זה הכול בחפץ יחיד, אבל בסך הכול זה חפץ חד פעמי. כמובן, עם המחיר החומרי זה עולה ל-59650, אבל זה רק בגלל הזהב הנוזלי ולא באמת כי החפץ שווה ככה.

עכשיו, אני מאוד אמליץ להסתכל פעם נוספת על מרפא: לחש שמרפא המון ומנקה אותך מהמון מצבים. במקום לעשות ערמה ענקית של לחשים, הוא די מכסה אותך בקטע הזה ולדעתי שווה יותר להתבסס עליו (הוא מכניס לתוכו ריפוי, הסרת עיוורון וחירשות, הסרת מחלה וגם את הסרת רעל שאתה שכחת ממנו, ועוד הסרת המון מצבים מאוד מציקים להרפתקן שיכולים להיות מאוד קשים בזמן הקרב, והכול בלחש אחד!)

הערות קטנות: בגלל שיש הרבה לחשים, מהרבה תחומים שונים, שההשפעה של כולם מתרחשת, ההילה צריכה להשתנות בהתאם. היא לא יכולה להיות רק מגננה, צריכה להיות גם הילת יצירה (מרפא). ככלל, כשהשפעת לחש מתרחשת כחלק מחפץ קסם, ההילה אמורה לתת את ההילה של אותו הלחש בדיוק.
הסרת קללה לרוב דורש גלגול, בעיקר בגלל שלפעמים יש קללות עוצמתיות שמאוד קשות להסרה. לבטל את הגלגול זה לא נכון בעיניי לעשות.
המיקום של החפץ קסם הוא פעם נוספת, ללא. הוא לא תופס מקום על הגוף, אז אין לו מיקום מוגדר.
הערתי כבר בהערות הכלליות בנוגע ליצירת החפצים, שכן יצירת חפצי קסם כבר דורש בדיקת תורת הלחשים, אבל בלחש הזה זה בולט. במיוחד עם המחיר החומרי שגם ממש גבוה ביחס לחפץ.
אמשיך כשיהיה לי זמן פנוי. אני מאוד אוהב את החפצ"קים ואוהב את ההתלהבות שלך, אבל כן מאוד שווה בעיניי לחזור דווקא לחפצ"קים הקודמים ולשפר אותם ולא ישר להתקדם לחדשים. אני חושב שלכול אחד מהם יש פוטנציאל ושווה יהיה לערוך כול אחד מהם מההערות שאתה מקבל עליהם, במקום ליישם את ההערות רק ביצירות הבאות.

ממש בהצלחה! אני ממשיך לעקוב :)
 
זמן לתגובה ארוכה למדי.
וואו. תגובה בהחלט ארוכה. אני אשמח להגיד לך תודה רבה, אבל גם רק אשמח אם תסביר לי משהו. בספר החוקים הבסיסי של פאת'פיינדר (הגרסה בה אני משחק) ביצירת כל חפצ"ק בפרק "חפצים קסומים" דורש יכולת כלשהי כדוגמת "חישול נשקים ושריונות" ולחשים בלבד. איך אני יכול לגוון? ניסיתי "לצאת מהקופסא" ולהוסיף מרכיבים חומריים, אבל עכשיו אני מבקש ממך שאולי תוכל להציע לי הצעה כלשהי על איך לשלב בניהם.
 
חזרה
Top