• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 אתגר כתיבה חדש לעצמי - 101 דב"שים (חלק א')

מזמן לא עשיתי לעצמי אתגר כתיבה ממושך וזה שוב מגרד באצבעות.
והפעם, אתגר קשה במיוחד שבטח יקח חודשים - 101 דב"שים.
המטרה - לכתוב פסקאות נתונים ל-101 דב"שים שונים ומגוונים, שיכולים להופיע בתור יריבים או בעלי ברית לדמויות.
כל דב"ש יגיע עם נתוני משחק לפי מו"ד5 ופסקת רקע כללי שמתארת אותו - בשאיפה כזו שאפשר בקלות יחסית לשלב במרבית עולמות המו"ד הגנריים.
החל מהתגובה הבאה להודעה הזו, אני מתחיל את הכתיבה. כדי לא לייצר פתילפלצת, אנסה לכתוב את הדב"שים במקבצים של 10 לכל פתיל. אם יש למישהו רעיונות, מוזמנים להציע, אבל לא מבטיח לקבל - תלוי כמה זה יעורר בי השראה וכמה זמן אוכל להקדיש לעניין. חוץ מזה, אנסה שהדב"שים יהיו ממגוון רמות עוצמה, גזעים, מגדרים ויכולות.
אז, הנה אני מתחיל.

לחלק ב' באתגר, ראו כאן:

לחלק ג', כאן:

לחלק ד', כאן:

לחלק ה' כאן:

לחלק ו' כאן:

לחלק ז' כאן:

לחלק ח' כאן:

לחלק ט' כאן:

לחלק י' העשירי והאחרון - כאן:

 
עריכה אחרונה:
1# - זמבטו, העוג הקוסם

זמבטו, או כמו שקראו לו בצעירותו - זאם, גדל כעוג טיפוסי בחמולה של עוגים בגבעות. כמו כל עוג הוא היה גרגן, אלים ורגזן, אבל בעיניו לבנות-האישונים ניצנץ גם זיק של תבונה לא נפוצה. סביר מאוד שזאם היה גדל כסתם עוג ערמומי יותר ומנצל את שכלו החריף במונחים עוגיים כדי לתכנן שיטות יעילות יותר להתעלל בהרפתקנים בזמן אכילתם, אבל החיים לקחו תפנית אחרת. החמולה של זאם ניסתה להתנפל על חבורת הרפתקנים למטרות שוד, מזון ועינויים והובסה. זאם עצמו הוקסם לשירותו של אשף בעל חוש הומור מעוות, ובילה איתו במספר הרפתקאות. לפני שהחבורה חוסלה על ידי יריבים חזקים יותר, הספיק האשף, ששועשע מתבונתו של העוג ששיעבד, ללמד את זאם לקרוא וגם כמה מיסודות הקסם, בעיקר כי הצחיק אותו לראות את זאם פוגע בעצמו בטעות בזמן שניסה להשתלט על לחשונים שונים.

אבל האשף מת והבדיחה שלו נשארה בחיים. באופן מפתיע, זאם הצליח לרכוש מיומנות בסיסית בכמה קסמים ולשנן אותם שוב ושוב מספר הלחשים הקרוע שלקח מגופתו של פטרונו (יחד עם נתח עסיסי מירכו של האשף). זאם קרא לעצמו מאז בשם מתאים יותר לקוסם רב עוצמה כמוהו - זמבטו. מבחינת יכולת קסם זמבטו יותר קרוב לשוליה מאשר לאשף מיומן, אבל עבור עוג טיפוסי זו עוצמה מעבר לכל דמיון - לא שעוגים מסוגלים לדמיין משהו מורכב כל כך.

יתכן שזמבטו חי חיי מנודה ומתבודד, לבוש בקרעי גלימות של אשפים שהרג בנסיון ללמוד את הקסמים שלהם. אבל אולי החבורה יכולה לפגוש אותו כשהוא מנהיג שבט עוגים בהם הוא מתעלל באמצעות כשפיו.

ענק גדול, תוהו מרושע
דרג"ש: 9 (מחסר זריזות)
נק"פ: 59 (7ק10 + 21)
מהירות: 12 מ'

תכונות: כוח 19 (4+), זריזות 8 (1-), כושר 16 (3+), תבונה 10 (0+), חוכמה 7 (2-), כריזמה 7 (2-)
חושים: הבחנה פסיבית 8, ראיית חושך לטווח 18 מ'
שפות: מדוברת, ענקית
אתגר: 2 (450 נק"נ)

הטלת לחשים: זמבטו הוא מטיל לחשים בדרגה 2. תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (ד"ק 10 להצלה מלחש, 2+ להתקפות בלחשים). יש לו מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים: נתז חומצה, חזיז אש, קרן כפור
עוצמה 1 (3 יחידות לחש): גל הלם, הצחוק האיום

קסם קלוקל: השליטה של זמבטו בקסם בלתי מהוקצעת וחלקית. אם בלחש הדורש גלגול פגיעה הוא מגלגל 1, או אם בלחש הדורש גלגול הצלה יריבו מגלגל 20, הכישוף משפיע על זמבטו עצמו.


פעולות:
נבוט אדיר: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 13 (2ק8 + 4) מוחץ
 
עריכה אחרונה:
רעיון מגניב לאתגר עצמי.
כדי להקל על המלאכה וגם כדי להנגיש את זה בצורה טובה יותר, אולי כדאי לך לעשות את המקבצים בעלי ת'מה ייחודית לכל מקבץ כך קל יותר לנווט ולמצוא. למשל אם התחלתי עם זמבוטו, אז זה יכול להיות מקבץ של דב"שים מפלצתיים.
בקשר לזמבוטו עצמו, הוא כתוב היטב ודב"ש חמוד אבל בעיקר מתואר בתור נבל - לכן לא בטוח כמה השחקנים "יהנו" מהרקע החמוד שלו.
 
המקבצים בעלי ת'מה ייחודית
לא, כי אני כותב אותם בשיטת הפופקורן - רעיון שחם, קופץ.

לא בטוח כמה השחקנים "יהנו" מהרקע החמוד שלו.
זה בעיקר למנחה, נועד להסביר למה יש לך עוג קוסם. חוץ מזה, הדמויות יכולות לשמוע עליו שמועות או שאפשר להשתמש בזה כקרס הרפתקה (למצוא משהו שהיה שייך לאשף שהקסים את זמבטו, להשיג לזמבטו משהו שהוא רוצה כדי שישחרר שבוי ולא יאכל אותו וכו').
 
2# - מוג'דה, או מאגדה, סוחרת ערמומית

"במזרח ובדרום קוראים לי מוג'דה, אבל במערב קוראים לי מאגדה, בצפון עוד לא הייתי" - במילים אלו אשה שחורת שיער זו נוהגת להציג את עצמה בחיתוך דיבור עצל ומאריך-בהברות בפני שותפים עסקיים אפשריים. יתכן והיא צריכה את עזרת הדמויות למטרות אבטחה, השגת חפץ גנוב או שהיא מעוניינת לקנות או למכור להן משהו. לחליפין, מוג'דה (או מאגדה) עשויה להיות מטרה לדמויות בנסיבות פליליות יותר, כאשר הן צריכות להוציא במרמה או לגנוב חפץ רב ערך הנמצא ברשותה.

מוג'דה עוסקת במסחר בחפצי ערך, תכשיטים, תבלינים ושאר סחורות אקזוטיות (אך לרוב חוקיות, אם כי לא תמיד) מאז שנות העשרה שלה - מה שאומר שהיא "בעסקים" כבר כמה שנים טוכות (לא שואלים גברת לגילה, אבל היא באמצע שנות הארבעים שלה). בצעירותה היא הייתה נוסעת בעצמה עם השיירות והיא עדיין מסוגלת לעלות על פרדה ולצאת לדרך במקרה הצורך, אבל גם אז היא תעדיף לא לוותר על הנוחיות שיש לה בביתה המפואר בעיר - יינות טובים, עישון נרגילה ואוכל טוב - הרבה ממנו.

"כסף לא קונה הכל, אבל התבלינים לכבש הזה בהחלט לא היו בחינם" הוא עוד משפט שאפשר לשמוע ממוג'דה, בדרך כלל כשהיא מקנחת את אצבעותיה באלגנטיות במפית, צלעות הכבש האכול נערמות על הצלחת שמולה. שכן מוג'דה היא טיפוס נהנתן וחושני למדי והאוכל הוא אחת ההנאות החביבות עליה - פיצוי על רעב במסעות ארוכים בעבר. מרבית האנשים יגדירו אותה כנאה מאוד ומלאת קסם אישי או אף יפהפיה, אבל הדבר הראשון ששמים אליו לב הוא שמוג'דה מתאפיינת בעודף משקל משמעותי, לא שואלים גברת למשקלה, אבל את שמלות המשי החביבות עליה היא מזמינה מחייט-אומן שגובה עליהן מחיר כפול בגלל כמות הבד היקר הנדרשת.

המראה הכבד והגינונים העצלים של מוג'דה עשויים להטעות. בשעת הצורך היא עשויה להגיב במהירות ולהגן על עצמה. כמה מהתכשיטים המרהיבים שהיא עונדת הם בעלי כוח קסם מגונן והיא תמיד מחזיקה בהישג יד פגיון ואקדח קשת כפול-הדקים המסוגל לירות שני חיצים לפני שתידרש לטעון אותו. שני כלי הנשק מורעלים כמובן ברעל ממקור מופקפק.

אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 13 (טבעת הגנה, אצעדות הגנה)
נק"פ: 18 (4ק8)
מהירות: 9 מ' (או 7.5 כשהיא לא חשה צורך למהר)

תכונות: כוח 8 (1-), זריזות 10 (0+), כושר 10 (0+), תבונה 13 (1+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 16 (3+)
מיומנויות: הונאה 5+, תובנה 4+, הבחנה 4+, שכנוע 5+, הופעה (סיפור סיפורים) 5+
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת, שלוש או ארבע שפות נוספות
אתגר: 1 (200 נק"נ)


טבעת הגנה: אחת הטבעות על אצבעותיה של מוג'דה היא טבעת הגנה 1+ המוסיפה לדירוג השריון שלה (מחושב בנתונים) וכן מקנה לה 1+ לכל גלגולי ההצלה.

אצעדות הגנה: מוג'דה עונדת על זרועותיה כמה צמידים מזהב ופלטינה מעוטרים באבני חן. שניים מהצמידים הללו הם אצעדות הגנה המוסיפות 2+ לדירוג השריון שלה (מחושב בנתונים)


פעולות:
ריבוי התקפות: מוג'דה מסוגלת לתקוף פעמיים בתורה באקדח הקשת כפול ההדקים שלה, אבל לאחר מכן עליה לנצל פעולה כדי לטעון אותו.
פגיון: התקפת קפא"פ או לטווח 6/18 מ', 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) דוקר ועוד 14 (4ק6) רעל, או חצי מהנזק בגלגול הצלה כושר מוצלח בד"ק 13
אקדח קשת כפול-הדקים: התקפת טווח ל9/36 מ', 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) ועוד 14 (4ק6) רעל, או חצי מהנזק בגלגול הצלה כושר מוצלח בד"ק 13
 
עריכה אחרונה:
מאוד אהבתי את זאמבוטו, מסיבות ברורות, אבל אני גם חושב שיעניין לראות אותו משתמש בתבונה היחסית שלו אל מול החבורה. ייתכן שהדמויות לא צריכות להילחם בו, אלא מוצאות את עצמן באיזשהו מסע ומתן איתו. אולי כי הוא הסתיר משהו מקוסם שהוא חיסל באמבוש מוצלח, אולי כי פשוט העוגים שלו חוסמים דרך חשובה במיוחד.

מוג'דה נחמדה ביותר, אבל היא דמות שאני פחות מתעניין במכאניקה שלה, אלא יותר מחבב את הפלאף. זו לא דמות שאני מצפה לראות בקרב.
 
3# - עזדור, חתרן טרוריסט נגד כל הדתות והאלים

אי שם בצפון הרחוק, בין סלעי בזלת קשי גישה, נמצאת ממלכתו של נמרוד, המלך הכופר. תושבי ממלכה זו רואים את האלים כולם כנתעבים, מרושעים ואוויליים ואוסרים על פולחנם. כוהנים, דרואידים, פלדינים ומכשפים שמגיעים לשם בכוונה או בטעות מוצאים להורג באופן מיידי בגלל שהם נתפסים כעבדיהם המזיקים ועושי דברם של עריצים על-טבעיים הרוצים לשעבד את בני האדם. בממלכה בהחלט מודעים לקיומם של אלים, שדים שרי פיות וכיו"ב - הם פשוט לא רואים בהם כראויים לסגידה.

רוב הזמן תושבי ממלכת הכופרים רוצים שיניחו להם לנפשם, מתבצרים בכפרי ההרים והמצודות שלהם ומגנים על דרכי הגישה המעטות מפני אורחים לא קרואים כגון אנשי דת וסתם מאמינים, אבל מקדמים בברכה מנודים וחושבים-חופשיים. קסם מאגי לסוגיו (מלבד זה של מכשפים) ומדע-מוזר משגשגים בממלכה ויוצרים את כלי הנשק, המגן והמרפא שלה.

נמרוד יודע שהממלכה הזעירה שלו היא קוץ בעין לכל מלך אחר שנמשח-בשמן בכנסיה או העלה עולות במקדש, ולפעמים כדי להתגונן היטב, צריך גם לאסוף מודיעין ולתקוף.

עזדור הוא אחד משליחיו של המלך נמרוד אל הארצות שכרעו ברך לאלים ונשקו לצלמיהם. במסווה של הרפתקן נודד או שכיר חרב, הוא משוטט בערים ובכפרים, מלקט מידע על איומים אפשריים ומחפש אחר בעלי ברית אפשריים - איכרים שמאסו בעול מעשר המיסים למקדש, צעירים שאוכזבו מצביעותם של אנשי דת נצלנים, מלומדים שמצאו סתירות והבלים בכתבי הקודש - כולם יכולים להיות אזרחים חדשים בארצו של נמרוד, או לקדם את ענייניו במחתרת בארצם.

לפעמים, כאמור, צריך לתקוף. לפעמים עזדור יראה לנכון לחסל איש דת בכיר, להרעיל מטבחי מנזר או לפוצץ מקדש. ברשותו גם קסם ונוסחאות שיאפשרו לו לעשות את זה.

הדמויות עשויות למצוא את עצמן מצטרפות לעזדור במזימותיו ומשימותיו, או מתבקשות להגן על מוסדות הדת מפניו. עזדור הוא אדם עם טיעונים מאוד טובים, אבל האם הוא באמת צודק ואין הבדל בין פלדין למכשף עובד שדים ובמאבק הקוסמי בין התופת לעדן לשני הצדדים מגיע רק אבדון וחידלון?

אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 15 (זריזות, בזכות האמונה באדם)
נק"פ: 112 (15ק8 + 45)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 15 (2+), כושר 16 (3+), תבונה 14 (2+), חוכמה 17 (3+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: תבונה 6+ חוכמה 7+ כריזמה 7+
מיומנויות: תורת הנסתר 6+, התגנבות 6+ הבחנה 7+, שכנוע 7+, ערכת תחפושות 7+
עמידות לנזק: קורן, תאובה
חושים: הבחנה פסיבית 17
שפות: מדוברת
אתגר: 10 (5,900 נק"נ)

תפילות תפלות: לעזדור יש יתרון בגלגולי ההצלה מפני השפעות קסם קדושה לסוגיו ומפני לחשי מכשף והוא נהנה מעמידות לנזק קורן ונזק תאובה.

בזכות האמונה באדם: כאשר אינו לובש שריון, עזדור מוסיף את תוסף החוכמה שלו לדירוג השריון שלו.

שורף אבן (3 שימושים): ברשותו של עזדור שלוש מנות של חומר מיוחד שיצרו המדענים של נמרוד. חומר זה נראה כמו שיקוי דמוי כספית אדומה-זהובה בתוך כדור בדולח עליו חרוטות רונות המגנות מפני שבירה פתאומית. כפעולת בונוס, עזדור יכול להשליך שורף אבן אחד לטווח של עד 18 מ' ולומר מילת פקודה המנפצת את הזכוכית. במקום הפגיעה, יווצר כדור אש חומצית ברדיוס של 6 מ', הגורם לנזק של 21 (6ק6) אש ועוד 21 (6ק6 חומצה) או מחצית מהנזק למי שמצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 16.

לחליפין, במקום להשליך את שורף האבן עזדור יכול להניח אותו במקום מסויים ולומר מילת פקודה שתפעיל אותו בהשהייה של דקה עד 24 שעות. לאחר שהתפוצץ, שורף-האבן ממשיך לבעור באותו רדיוס (השה"מ יכול להחליט שהיא גם מתפשטת, בהתאם לצרכי העלילה) למשך שעה באש הגורמת לנזק של 3 (1ק6) אש ועוד 3 (1ק6) חומצה. אש זו ניתנת לכיבוי בכמויות גדולות של מים, אך מבעירה גם חומרים בלתי דליקים כגון מתכת ואבן, ומכאן שמה.

כאשר נגמרים לעזדור שורפי האבן, הוא צריך לחזור לממלכתו של נמרוד כדי שהמדענים יחדשו את המלאי שלו.

מרעיל בארות: עזדור נושא עליו כמה וכמה רעלים שונים. חלקם משמשים את כלי הנשק שלו (מחושב בנתונים) ואילו אחרים משמשים להרעלת מזון ומשקה. הרעלים למזון ומשקה נוצרו על ידי האשפים והמדענים של נמרוד כך שהם מזיקים רק לאנשי-דת. כל דמות או יצור המשתמשים בלחשי קדושה או לחשי מכשף הנחשפים אליהם סופגים נזק של 9 (2ק8) רעל לכל דרג לחש שהם מסוגלים להטיל. כך למשל דרואיד בדרגה 1 (דרג לחש מירבי - 1) יספוג נזק של 9 רעל, פלדין בדרגה 7 (דרג לחש מרבי - 2) יספוג נזק של 18 רעל, כוהן בדרגה 17 (דרג לחש מירבי - 9) ילקה ב-81 נקודות נזק רעל. גלגול הצלה כושר מוצלח בד"ק 16 מפחית את הנזק לחצי.

מי יפטור אותי מעונשו של הכומר הזה?: כאשר עזדור פוגע במטילי לחשי קדושה או מכשפים, הוא גורם להם לנזק נוסף של 13 (3ק8) תודעה, בזכות קסם של מיקוד מחשבה כופרנית שלמד בחצרו של נמרוד.


פעולות:
ריבוי התקפות: עזדור תוקף 3 פעמים בתורו בקפא"פ בחרב קצרה או בטווח בקשת קצרה
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר ועוד 14 (4ק6) רעל, או חצי מהנזק בגלגול הצלה כושר מוצלח בד"ק 16
קשת קצרה: התקפה לטווח 24/96 מ' 6+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר ועוד 14 (4ק6) רעל, או חצי מהנזק בגלגול הצלה כושר מוצלח בד"ק 16
 
4# - אוניס, אשפית מלאת קנאה

אוניס היא אשפית והרפתקנית, די מוכשרת בזכות עצמה, שעשתה מספיק דברים מעניינים כדי שיספרו על ההרפתקאות שהשתתפה בהן בפונדקים, יזהו אותה בזכות התסרוקת המסובכת שלה שכוללת צמות, פקעות וקישוטי-שיער - ואולי גם זמר נודד או שניים חיברו עליה שיר. אבל זה לא מספיק.

כי אוניס שמעה על חבורת ההרפתקנים שלכם, או על אחת הדמויות שם - והיא ממש, אבל ממש מקנאת. אם מבטים היו הורגים, הגיבורים שלכם היו מתים כבר מזמן ברגע שעיניה הירוקות של אוניס נחו עליהם. כי מבחינתה, הסיפורים שמספרים עליכם הרבה יותר מרשימים מאלה שמספרים עליה, אתם הצלחתם במה שהיא נכשלה או לא ניסתה והקנאה אוכלת בה. החבורה לא בהכרח יודעת את זה כמובן.

הקנאה יכולה להוביל את אוניס להצטרף לאויבי החבורה, סתם לנסות לסבך את ההרפתקנים בצרות או להלשין עליהם או אולי להצטרף לחבורה בתור דב"שית מלווה ולנסות להרוס ולקלקל בסתר כמירע יכולתה. מבטים אולי לא יכולים להרוג, אבל הקנאה, אותה כינו המשוררים "מפלצת ירוקת עין" בהחלט נותנת לעיניה הירוקות של אוניס את כוחות צרות העין.

אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 11 (או 14 עם שריון-מג)
נק"פ: 27 (6ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 13 (1+), כושר 10 (0+), תבונה 15 (2+), חוכמה 9 (1-), כריזמה 14 (2+)
מיומנויות: תורת הנסתר 4+
חושים: הבחנה פסיבית 9
שפות: מדוברת
אתגר: 3 (700 נק"נ)

הטלת לחשים: אוניס היא מטילת לחשים בדרגה 6. תכונת הטלת הלחשים שלה היא תבונה (ד"ק 12 להצלה מלחש, 4+ להתקפות בלחשים). יש לה מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים (לפי רצון): יד המג, נתז חומצה, אשליה פחותה, תיקון
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): תרסיס צבעים, גירוז, שריון מג
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): קרן חולשה, ניפוץ
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): הטלת קללה, האטה, חזיז ברק

צרות-עין: כאשר אחד מבעלי הברית של אוניס שנמצא במרחק של עד 18 מטר ממנה מגלגל להתקפה, הצלה, בדיקת תכונה או מיומנות, אוניס יכולה לנצל פעולת בונוס כדי לנעוץ בו מבט רושף-קנאה מעיניה הירוקות ולגרום לו לחסרון בגלגול.

פעולות:
פגיון: התקפת קפא"פ או לטווח 6/18 מ', 3+ לפגיעה, נזק 3 (1ק4 + 1) דוקר
מטה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) מוחץ ביד אחד או 4 (1ק8) מוחץ בשתי ידיים
 
עריכה אחרונה:
5# - ציצרו, הצרצר (?) ואמן הנשק והלחימה

להרבה בתי אצולה יש "אמן נשק" - מומחה בטכניקות לחימה שמאמן ומכשיר את המשמר האישי של האציל או לוחמיו המובחרים - בעיקר אצל בתי אצולה גדולים ועשירים במיוחד כמו דוכסים וכדומה שמחזיקים גם צבא קבע קטן ולא רק מתסמכים על גיוסים פאודליים ושכירי חרב. אבל ציצרו - יש רק אחד.

ציצרו מכונה גם הצרצר, כי לא מדובר באדם אלא בחרק - דומה לחגב, צרצר או ארבה. יש הטוענים שהוא קרוב-רחוק של הטרי-קרין, אותם לוחמי גמל-שלמה אימתניים מהמדבריות, אבל כל הרפתקן שמבין בטבע ידע להבדיל בינו לבינם על אף הדמיון החיצוני השטחי של חרק חרגולי ירקרק-צהבהב בגודל אדם עם ארבע זרועות. בתור התחלה, אף טרי-קרין לא חי יותר משניים-שלושה עשורים, בעוד שציצרו משרת כבר לפחות מאה שנה וכמה דורות של בית האצולה שבחצרו הוא מסתופף. מקורו הוא תעלומה, אך יש הטוענים שאבי-סב-סבו של הדוכס הנוכחי היה הרפתקן שמצא את ציצרו באי נידח ורכש את נאמנותו של החרק המוזר.

ציצרו לא מרבה לדבר, חוץ מהנחיות בנושאי הדרכת נשק שהוא מבטא באיטיות בקולו המוזר והמצרצר. לפעמים הוא מסוגל לשבת שעות ופשוט לזמזם ולצרצר לעצמו מין מנגינה מוזרה. הוא נאמן מאוד לבית האצולה שהוא משרת, אבל לא תמיד אוהב הרפתקנים. יש הטוענים כי בעבר הוא דאג שהרפתקנים שהתקרבו יותר מידי לטעמו לדוכס או לדוכסית שעמדו בראש הבית, מצאו את מותם בדרכים מוזרות, הסתבכו בצרות קטלניות או הוסגרו לידי אויבים. כי כשיש לך כבר דורות של תלמידים, יש לך גם מספיק קשרים בכל מיני מקומות ועם טיפוסים מעניינים באופן הכואב של המושג.

בקרב, ציצרו הוא אימה מסתחררת של להבים - ארבע חרבות ארוכות שהוא מניף בזרועותיו בתיאום מושלם. הוא פיתח טכניקת לחימה דומה שמתאימה גם עבור יצורים עם שתי ידיים בשרניות ועיניים שתקועות באמצע הפרצוף ולא בצידי הראש. את "טכניקת ציצרו" הוא מלמד ללוחמי העילית של בית הדוכס ולעיתים גם למקורבים נבחרים.

תפלץ בינוני, סדר נייטרלי
דרג"ש: 17 (שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 104 (16ק8 + 32)
מהירות: 12 מ'

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 19 (4+), כושר 14 (2+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 10 (0+)
גלגולי הצלה: זריזות 7+, תבונה 3+
מיומנויות: ראיית חושך לטווח 18 מ', הבחנה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת, שפת הצרצורים המוזרה שלו
אתגר: 6 (2,300 נק"נ)

אמן הנשק: ציצרו מיומן בכל כלי הנשק ויש לו תוסף התקפה כפול כשהוא נלחם בקפא"פ (מחושב בנתונים) - בדרך כלל הוא מעדיף להילחם בארבע חרבות ארוכות שהוא אוחז בארבע זרועותיו ונושא בשגרה על גופו ברתמה מסובכת עם נדנים.

ראייה רב-כיוונית: עיניו הגדולות והמורכבות של ציצרו ממוקמות בצידי ראשו והוא רואה ב360 מעלות. לא ניתן לאגף אותו.

ארבעה להבים כאחד: ציצרו מגלגל גלגול פגיעה אחד עבור כל ארבע החרבות שלו וגורם נזק עם ארבעתן באותה מכה (מחושב בנתונים). כפעולה, הוא יכול לתקוף בבת אחת את כל היריבים שנמצאים במרחק 1.5 מטר ממנו (כולל מאחוריו), עם אותו גלגול פגיעה ולגרום לכל אחד מהם נזק של ארבע חרבות כרגיל.

זינוק: ציצרו מסוגל לקפוץ לגובה של 4.5 מטרים ולמרחק של 9 מטרים מבלי שיצטרך לרוץ לפני כן.

מהלכי קרב (אופציונלי): אם המנחה מעוניין בכך, הוא יכול להוסיף לציצרו קוביות עליונות ומהלכי קרב של ארכיטיפ הלוחם אדון-הקרב. במקרה כזה, יהיו לציצרו 6 קוביות עליונות של 1ק10 כ"א, ד"ק המהלכים שלו יהיה 14 ומומלץ לתת לו את מהלכי הקרב הבאים: פריקת נשק, התקפה מאיימת, התקפה דוחפת והכשלה. אם המנחה נתן לציצרו מהלכי קרב, דירוג האתגר שלו עולה ל-7 (2,900 נק"נ)


פעולות:
ארבעה להבים: התקפת קפא"פ , 9+ לפגיעה, נזק 21 (4ק8+ 3) חותך

תגובות:
מגננה: אם ציצרו אוחז בנשק ומבחין בתוקף, הוא יכול לנצל תגובה ולהוסיף 3+ לדירוג השריון שלו נגד התקפת קפא"פ אחת.


ההדרכה של ציצרו:

ציצרו הוא אמן נשק כאמור. כאשר דמות מגיעה לשלב שבו היא יכולה לקחת כשרון (הדרגה בה מקבלים שיפור לתכונה, אם משתמשים בחוקי הכשרונות) היא יכולה להתאמן אצל ציצרו כדי ללמוד טכניקות קרביות שונות שמופיעות ברשימת הכשרונות, כמו מיומנות בכלי נשק חדשים, מהלכי קרב וכד'. כמו כן, למתי-מעט ציצרו מלמד גם את "טכניקת ציצרו" שמבוססת על הלחימה מרובת-הלהבים שלו, בהתאמה ליכולתיהם הפחותות של דמויי אדם.

טכניקת ציצרו
דרישות מקדימות: כוח 13 וזריזות 13 לפחות, לפחות דרגה אחת באחד ממקצועות אנשי-הקרבות (לוחם, סייר, ברברי או פלדין) או נוכל מארכיטיפ המתנקש.

באמצעות טכניקת ציצרו, אתה יכול להילחם בשני כלי נשק בעלי להב הניתנים לאחיזה ביד אחת בכל יד, גם אם כלי הנשק הללו אינם קלים (כל עוד אינם כבדים). כאשר אתה מגלגל גלגול פגיעה אחד עבור שניהם בתורך נגד אותה מטרה. אם פגעת, שני כלי הנשק פוגעים בבת אחת ואתה מגלגל נזק עבור שניהם יחד. נזק נוסף כגון זה הנגרם מתכונה גבוהה, מהלכים מיוחדים או התקפת פתע, מתווסף לסכום הנזק הכולל.
 
עריכה אחרונה:
זה נותן לך לפגוע פעמיים באותה התקפה.
מניח שבהקשרים מסויימים זה יכול להיות מאוד חזק, אבל לא בהגזמה. זה פיצ'ר נחמד של הדב"ש, שהוא המקור היחיד ללימוד הטכניקה הזו ולפיכך בשליטת המנחה אם להכניס אותה למשחק או לא.
 
צרות-עין: כאשר אחד מבעלי הברית של אוניס שנמצא במרחק של עד 18 מטר ממנה מגלגל להתקפה, הצלה, בדיקת תכונה או מיומנות, אוניס יכולה לנצל פעולת בונוס כדי לנעוץ בו מבט רושף-קנאה מעיניה הירוקות ולגרום לו לחסרון בגלגול.
תקן אותי אם לא הבנתי נכון, אבל היא נותנת חיסרון לבעלי הברית שלה? מי מגדיר בעל ברית, אניס או המושפע?

ראייה רב-כיוונית: עיניו הגדולות והמורכבות של ציצרו ממוקמות בצידי ראשו והוא רואה ב360 מעלות. לא ניתן לאגף אותו.
אני די בטוח שבמהדורה חמישית אין דבר כזה איגוף
 
תקן אותי אם לא הבנתי נכון, אבל היא נותנת חיסרון לבעלי הברית שלה?
כן, היא מקנאת בהם ומביאה להם את המנחוס. עם חברים כמוה לא צריך אויבים. זה מאפיין שנועד לסיטואציות שבהן אוניס מצטרפת לחבורה בתור דב"שית ו"עוזרת" להם.

מי מגדיר בעל ברית, אניס או המושפע?
הסיטואציה, בגדול.

אני די בטוח שבמהדורה חמישית אין דבר כזה איגוף
יש, עמוד 251 בספר השה"מ.
 
זה נותן לך לפגוע פעמיים באותה התקפה.
מניח שבהקשרים מסויימים זה יכול להיות מאוד חזק, אבל לא בהגזמה. זה פיצ'ר נחמד של הדב"ש, שהוא המקור היחיד ללימוד הטכניקה הזו ולפיכך בשליטת המנחה אם להכניס אותה למשחק או לא.
רגע אתה עדיין יכול לתקוף עם הנשק ביד החלשה? ועכשיו אני כשאני מסתכל על זה אפשר לפרש את זה ככך שאתה יכול לעשות את זה מספר פעמים בתור או אפילו עם הנשק ביד החלשה שלך... אני מניח שזו לא הכוונה שלך כי אם אתה נותן את זה לדמות עם יותר ממתקפה אחת בתור זה מתחיל להיות מכוער... ביחוד אם אתה משחק לוחם ומשתמש ביכולות שלו...
אולי כדי לנסות לנסח את זה בצורה טובה יותר?
 
רגע אתה עדיין יכול לתקוף עם הנשק ביד החלשה
לא, כי כבר תקפת איתה. אתה פשוט מגלגל גלגול פגיעה אחד ופוגע עם שני כלי הנשק בבת אחת - זה שביד החזקה וזה שביד החלשה ומוסיף את תוסף הכוח/זריזות שלך לנזק הכולל, לא לכל כלי נשק.
היתרון - זה מאפשר לך להשתמש בשני כלי נשק באותו גודל (למשל שתי חרבות ארוכות) בתור התקפה אחת, אם יש לך ריבוי התקפות זה מכפיל דה-פקטו את פוטנציאל הנזק הבסיסי שלך. מצד שני, אתה "שם את כל הביצים בסל אחד" של גלגול פגיעה בודד.
 
היתרון - זה מאפשר לך להשתמש בשני כלי נשק באותו גודל (למשל שתי חרבות ארוכות) בתור התקפה אחת, אם יש לך ריבוי התקפות זה מכפיל דה-פקטו את פוטנציאל הנזק הבסיסי שלך. מצד שני, אתה "שם את כל הביצים בסל אחד" של גלגול פגיעה בודד

Dual Wielder כבר עושה את זה.
אז אתה מאשר לדמות להשתמש בזה יותר מפעם אחת בתור? אתה נותן לדמות בעל ריבוי מתקפות ושתי נשקים בחירה בין לתקוף 3 פעמים עם פוטנציאל נזק רגיל או 2 פעמים עם פוטנציאל של 4 מתקפות. ובמידה ומדובר בלוחם שמשתמש בדרגה 2 עם Action Surge מדובר באותו פוטנציאל נזק, אחרי שאותו לחם לוחם הגיע לדרגה 5 והוא משתמש ביכולת הזו מדובר בבחירה בין 5 מתקפות עם פוטנציאל נזק רגיל או 4 מתקפות עם פוטנציאל של 8. וזה רק נעשה גרוע יותר ויותר ככול שהלוחם מקבל יותר מתקפות ומשתמש בAction Surge עד שאתה מגיע ל8 מתקפות עם פוטנציאל של 16....
זה סל שכולם ישימו בו את הביצים שלהם.

 
זה קצת יותר חזק מכשרונות מקבילים, כי זה נועד להיות סוג של תגמול מיוחד. יש רק דב"ש אחד שמלמד את זה. זה לא נגיש לכל אחד שפשוט הגיע לדרגה הנכונה, אלא קצת יותר כמו לקבל חפץ קסם או משהו דומה. שים לב שבאף מקום לא כתוב שהדמויות יכולות או צריכות לקבל את היכולת הזו*. הדוכס ושומרי ראשו לעומת זאת...

* אלא אם כן המנחה יחליט שזה יהיה ממש ממש מגניב אם הן יקבלו אפשרות ללמוד את זה כתגמול על מעשה מאוד משמעותי. לא יותר מידי מפר-איזון ובר השוואה לכלי נשק קסומים כמו חרב אש, להב כפור, קוטל ענקים וכד'.
 
חזרה
Top