• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • הרישום המוקדם לדרקוניקון 2022 נפתח!
    ההתרגשות בשיאה, וההרשמה המוקדמת למשחקים והפעילויות בדרקוניקון 2022 יוצאת לדרך הקדימו להרשם כי המשחקים מתמלאים מהר קישור להרשמה המוקדמת דרקוניקון, 25-26 אוגוסט, דן פנורמה תל אביב

מהדורה 5 אתגר הכתיבה 101 דב"שים (חלק ז')

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
66# ערמאט הרשע, הסגן הנצחי של ראש השודדים המקומי

ערמאט גדל בכפר לא חשוב וכבר בצעירותו נהג בבריונות כלפי חלשים ממנו, התרפס בפני חזקים ממנו ואהב להשתתף בקטטות והטרדות. גם בגניבה הוא שלח את ידו ומהר מאוד עבר מגניבת הכביסה של השכנים למעשי שוד אלימים בדרכים. לאחר שהסתבך בפרשת נקמת דם ורצח, ברח ערמאט מהכפר והחל להצטרף לכל מיני כנופיות של שודדי דרכים, שם כנראה אפשר לפגוש אותו גם בהרפתקה הנוכחית שלכם.

ערמאט לא חכם מאוד ולא שואף להנהגה. הוא נמשך לאנשים חזקים וסמכותיים שיגידו לו מה לעשות, אבל אוהב מאוד פשע ואלימות - הוא נאמן מאוד בדרכו הפלילית והשלילית, אבל תמיד ינסה לעודד את מפקדו האהוב להקצין במעשי הפשע והרשע. למשל - למה לא לרצוח את הסוחר במקום רק לשדוד אותו? ואם כבר לרצוח אותו, למה לא להתעלל בו קודם? ואם כבר קיבלנו את הכופר על החטוף, למה שנשחרר אותו? כך, האנשים שערמאט אוהב להיות תחת פיקודם, הם נבלים ושודדים שממילא בעלי נטיה לאכזריות וערמאט פשוט אומר להם את מה שהם אוהבים לשמוע - כך, למרות שהוא לא מאוד מוכשר, ערמאט בדרך כלל הופך לסגנם ויד ימינם.

חיי שודדים הם חיים מסוכנים ולפחות כנופיה או שתיים שערמאט עבד איתן בעבר נתפסו וחוסלו. יש שודדים שטוענים שההקצנה האלימה שערמאט מעודד אצל מפקדיהם גורמת לכנופיה להתבלט יתר על המידה ולהקים נגדה את אנשי החוק או הרפתקנים אמיצים ומוטב לשמור על פרופיל נמוך יותר, לשדוד ולקחת פרוטקשן במידה, לגזוז את צמרו של הכבש העשיר ולא לפשוט את עורו. יתכן ושודד מודאג הוא מי שיצור קשר עם ההרפתקנים כדי שיפטרו מערמאט לפני שהוא יגרום לכל הכנופיה להיות מחוסלת כאויבי הציבור מס' 1, אפילו שערמאט עצמו רק מס' 2 במלוא מובן המילה.

אדם בינוני, סדר מרושע
דרג"ש: 13 (שריון עור מחוזק, זריזות)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 12 (1+), כושר 14 (2+), תבונה 8 (1-), חוכמה 8 (1-), כריזמה 10 (0+)

מיומנויות: איום 4+ (ערך מיומנות כפול), התגנבות 3+
חושים: הבחנה פסיבית 9
שפות: מדוברת
אתגר: 1 (200 נק"נ)

שובר הכובעים: אם ערמאט מגלגל 20 בגלגול פגיעה וגורם לנזק בהתקפת קפא"פ, הוא מכה מכה מצלצלת בראשו של היריב וגורם לו להיות מושפע ממצב "המום" בתור הבא שלו. אם היריב לא חובש קסדה (בהתאם להבנת המנחה את הסיטואציה), נגרם לו נזק של קוביה נוספת (מעבר להכפלה של פגיעה חמורה) מסוג הנשק בו ערמאט משתמש.

אין כמוני עוזר: פעם בתור, בעל ברית של ערמאט שנמצא במרחק של עד מטר וחצי ממנו וערמאט אינו חסר אונים או חסר הכרה, יכול לגרום לנזק נוסף של 7 (2ק6) מסוג הנשק בו הוא משתמש בקפא"פ.

תגמור אותו! (מתחדש במנוחה קצרה): ערמאט מנצל פעולת בונוס כדי לעודד בעל ברית שנמצא במרחק של עד 9 מ' ממנוע לפגוע באכזריות ביריב שנפגע כבר. אותו בעל ברית יכול לנצל תגובה כדי לבצע התקפה נוספת עם יתרון בטווח או קפא"פ כנגד יריב שאיבד כבר נקודות פגיעה.

פעולות:
ריבוי התקפות: ערמאט תוקף פעמיים בקפא"פ
כוכב השחר: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) דוקר
רובה קשת קל: התקפה לטווח 24/96 מ' 3+ לפגיעה, נזק 5 (1ק8 + 1) דוקר
איומי מוות אכזרי: ערמאט מספר ליריבו על הדרכים בהן הוא עומד להתעלל בו. אם היריב מבין את השפה המדוברת, עליו להצליח בגלגול הצלה כריזמה בד"ק 12 או להיות מושפע מפחד למשך דקה.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
67# המלך לודוביקוס ה-18, המוכר גם כ"לואי הארנב" הזקן השובב מהפונדק

לודוביקוס ה-18 הוא מלך זקן בממלכה ותיקה ועשירה, הוא נחשב למלך די מוצלח בעיקר כי ככל שהוא הזדקן הוא העביר יותר ויותר סמכויות למועצת השרים ולפרלמנט, הפחית את המיסים ובאופן כללי נראה שאינו מתעניין מאוד במלאכת השלטון. מצד שני, הוא לא ממהר לפרוש מהכס או להוריש אותו, בעיקר כי הוא חושד שנסיך הכתר אדמונד זומם להפוך את השלטון למלוכני וריכוזי יותר, כמו שהיה פעם.
לודוביקוס ה-18 אהוב על העם והוא גם יודע את זה - מזה מספר שנים הוא נוהג להתלבש בבגדים פשוטים, להתגנב מהארמון ולהסתובב בכל מיני שכונות ופונדקים. את ההשראה לכך הוא קיבל מספר אגדות על שליט חכם באחת מארצות המזרח, אבל לודוביקוס לא מתעניין רק בלשמוע בלי סינון את דעת הקהל - הוא פשוט נהנה מהחופש.
בזהות הבדויה של "לואי הארנב", זקן בטלן וחובב נשים ושתיה, הוא נוהג להסתובב במקומות מפוקפקים ולשבת בפונדקים עם אוכלוסיה בעייתית, להמר, להשתכר, לנהל ויכוחים קולניים (בדרך כלל על ספורט, בעיקר כזה שקשור לסוסים) ולעיתים גם להסתבך בקטטות. ראש השרים מודע לתחביב המסוכן של מלכו ונוהג לשכור הרפתקנים כדי שיעקבו אחריו וישמרו עליו מרחוק לבל יאונה לו כל רע. אדמונד נסיך הכתר הנרגן שמחכה כבר יותר מידי זמן שאביו יפנה את הכס בדרך הטבע או שלא, גילה גם הוא לאחרונה על הרגליו של המלך והוא שוכר הרפתקנים משלו שידאגו לכך שיקרה משהו למלך השובב וכדי שאדמונד יוכל להפוך למלך אדמונד השביעי. הדמויות שלכם יכולות להשתלב בקנוניות אלו, או פשוט לפגוש במלך מבלי לדעת את סודו - אלא אם כן יצליחו בבדיקת תבונה בד"ק 15 בזמן שהן מסתכלות על מטבע שדמותו מוטבעת עליו.

אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 9
נק"פ: 2 (1ק8 -2)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 6 (2-), זריזות 8 (1-), כושר 7 (2-), תבונה 9 (1-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 15 (2+)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת
אתגר: 0 (0 נק"נ)

רק צרות: בכל מקום בו נמצא לודוביקוס ה-18 בתור "לואי הארנב" עוקבים אחריו 5-6 הרפתקנים ממקצועות שונים, בדרגה 5 ומעלה (או החבורה שלכם). כל אחד מההרפתקנים האלה יכול לנצל תגובה כאשר "לואי הארנב" מהווה מושא להתקפת טווח, קפא"פ או לחש ולהפוך למטרת ההתקפה במקומו. במקביל, תמיד נמצאת בסביבה גם חבורת הרפתקנים זהה שמנסה להיכנס איתו לקטטות, לארוב לו בסמטה חשוכה, להרעיל אותו, להפוך אותו לצפרדע ולדרוך עליו ובאופן כללי לחסל אותו במגוון דרכים.

עמידות אגדית (3 פעמים/יום): אם לודוביקוס ה-18 נכשל בגלגול הצלה, הוא יכול להצליח בו במקום זאת.

פעולות:
ויכוח מייגע: לודיביקוס מתחיל בויכוח ארוך, מיותר ומעצבן, בדרך כלל על מירוצי סוסים, משחק הפולו או קרבות אבירים, תוך שהוא מערבב בויכוח שורה של נושאים לא קשורים, דוגמאות לא רלוונטיות ואסוציאציות חופשיות למדי לכל מיני אירועים ואנשים מלפני חמישים שנה שאף אחד לא מכיר. על כל תור שבו מתווכחים עם לודוביקוס צריך להצליח בגלגול הצלה תבונה בד"ק 12, כאשר שלושה כשלונות מצטברים (לא בהכרח רצופים) כופים על הנכשל רמה אחת של תשישות.

תגובות:
מזל של מלכים: כאשר יריב כלשהו גורם ללודוביקוס ה-18 לנזק, לודוביקוס חומק מכך כחוט השערה והנזק מופחת ל-0.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
68# מגנדה/מגנדי - קוסמת המתחזה לקוסם

עד שנות העשרה המוקדמות שלה, מגנדה חיה חיים שגרתיים למדי כבת למשפחה מהמעמד הבינוני בעיר גדולה בקיסרות עוד יותר גדולה. אבל בערך בגיל 12 או 13, היא התחילה להתלמד כשוליית-קוסם. מכיוון שמשפחתה לא יכלה לממן לה לימודי קסם פרטיים, היא פנתה למסלול בשירות המדינה, לימודי קסם במימון הקיסרות ותחת הנחייתו של אשף באחד ממשרדי הממשלה בתמורה להתחייבות ארוכת-שנים של עבודה כאשפית בשירות הקיסר - בין אם בצבאו או באחת הלשכות המרובות.

מגנדה יצאה מביתה ללימודיה כשהיא לבושה בשמלה כחולה שהייתה אז באופנה עבור נערות בגילה, אבל הגיעה לשם כשהיא לבושה בבגדי גבר, שערה הארוך אסוף בצמה הדוקה על עורפה וכשהיא מכנה את עצמה מגנדי. מאותו שלב, היא החלה להתחזות לנער. מניעיה לכך היו מעשיים למדי - בראייתה, "בנים מקבלים את כל הדברים הטובים" וכשאפתנית ותחרותית היא לא רצתה לגלות שאפשרויות מקצועיות נחסמות עבורה, שכן הגם שלהלכה הקיסרות אינה מפלה בין גברים לנשים, בפועל אין המצב כך.

עשור אחר כך, מגנדה עדיין מתחזה למגנדי. ההתחזות מוצלחת יחסית, אבל לא מלאה - מספיק אנשים שמים לב שמדובר באשה, אבל בדרך כלל הם מנומסים מכדי לשאול או מעלימים עין באלגנטיות. מגדנה אינה חושבת על עצמה כעל גבר, אלא רואה בזה עוד תפקיד או מקצוע, כמו התפקידים שהיא מבצעת כאשפית מוסמכת בשירות הקיסר. בחופשות היכן שלא מכירים אותה (הקיסרות גדולה מספיק) היא לפעמים לובשת שוב שמלה ותכשיטי-אשה ונהנית לקחת הפסקה מלהיות מגנדי ולחזור קצת להיות מגנדה - בדיוק כמו שהיא שמחה על ההפוגה מהעבודה השוטפת כאשפית.

כאשר הדמויות יפגשו את מגנדה, זה כנראה יהיה במסגרת תפקידה - מסלול הקריירה הנוכחי שלה הוא סיום של שירות כאשפית צבאית במטה של אחד הגייסות הקיסריים ושיבוץ כשגרירה או קונסולית במדינה קטנה ולא חשובה במיוחד בה לקיסרות יש אינטרסים או תוכניתו השתלטות. בכל אחד מהשלבים האלה, הדמויות עשויות לבוא איתה במגע, שטיבו תלוי קודם כל בטיב היחסים בינן לבין הקיסרות. מכיוון שהקיסר וממשלתו אינם אהובים במיוחד ברחבי האימפריה, סביר שמפגש זה יהיה מתוח וטעון לכל הפחות.

אדם בינוני, סדר נייטרלי
דרג"ש: 12 (זריזות, אדרת הגנה) או 15 (שריון מג, זריזות ואדרת הגנה)
נק"פ: 27 (5ק8 + 5)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 13 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 15 (2+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 16 (3+)

גלגולי הצלה: חוכמה 5+, תבונה 5+
מיומנויות: התחזות 5+, שכנוע 5+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, שתי שפות זרות כלשהן
אתגר: 2 (450 נק"נ)

התחזות מתורגלת: מגנדה כל כך רגילה להתחזות למגנדי, עד שכאשר היא מגלגלת בדיקת מיומנות מול בדיקת הבחנה שנועדה לגלות את ההתחזות הזו, כל תוצאה של פחות מ-15 בקוביה נחשבת ל-15.

אדרת הגנה: כשהיא בתפקיד בתור מגנדי, מגנדה לובשת גלימת ברוקאדה רשמית עם תכונות של אדרת הגנה, המקנה לו 1+ לדרג"ש ולגלגולי ההצלה (מחושב בנתונים).

נשר זהב: בתקופת שירותה כקוסמת צבאית, מגנדה הייתה מפעילה של נשר זהב ויתכן והוא עדיין יהיה בשימושה גם בקריירה שלה בשירות החוץ, למטרות איסוף מידע ותצפיות. לפרטים על נשר הזהב ולחש השליטה בו, ראו אתגר הכתיבה הישן שלי "חיות ומפלצות" (קישור).


הטלת לחשים:
מגנדי הוא מטיל לחשים בדרגה 5. תכונת הטלת הלחשים שלה היא תבונה (ד"ק 12 להצלה מלחש, 4+ להתקפות בלחשים). יש לו מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים (לפי רצון): בדיון פחות, הודעה, יד מאגית, קרן כפור
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): שריון מג, תחפושת עצמית, הרדמה
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): גילוי מחשבות, היעלמות מעין
עוצמה 3 (2 יחידות לחש): שליטה בנשר זהב, חזיז ברק


פעולות:
מטה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6 ) מוחץ ביד אחת או 4 (1ק8) מוחץ בשתי ידיים.
 
עריכה אחרונה:

BadBug

פונדקאי ותיק
אם למישהו היה זמן וכוח לזה, לארגן את כל הדב"שים הללו בטבלה או מסמך+טבלה יכל להיות מעולה!
אגב לאיזו מהדורת מו"ד הם כתובים בעקרון?
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
68# מגנדה/מגנדי - קוסמת המתחזה לקוסם

עד שנות העשרה המוקדמות שלה, מגנדה חיה חיים שגרתיים למדי כבת למשפחה מהמעמד הבינוני בעיר גדולה בקיסרות עוד יותר גדולה. אבל בערך בגיל 12 או 13, היא התחילה להתלמד כשוליית-קוסם. מכיוון שמשפחתה לא יכלה לממן לה לימודי קסם פרטיים, היא פנתה למסלול בשירות המדינה, לימודי קסם במימון הקיסרות ותחת הנחייתו של אשף באחד ממשרדי הממשלה בתמורה להתחייבות ארוכת-שנים של עבודה כאשפית בשירות הקיסר - בין אם בצבאו או באחת הלשכות המרובות.

מגנדה יצאה מביתה ללימודיה כשהיא לבושה בשמלה כחולה שהייתה אז באופנה עבור נערות בגילה, אבל הגיעה לשם כשהיא לבושה בבגדי גבר, שערה הארוך אסוף בצמה הדוקה על עורפה וכשהיא מכנה את עצמה מגנדי. מאותו שלב, היא החלה להתחזות לנער. מניעיה לכך היו מעשיים למדי - בראייתה, "בנים מקבלים את כל הדברים הטובים" וכשאפתנית ותחרותית היא לא רצתה לגלות שאפשרויות מקצועיות נחסמות עבורה, שכן הגם שלהלכה הקיסרות אינה מפלה בין גברים לנשים, בפועל אין המצב כך.

עשור אחר כך, מגנדה עדיין מתחזה למגנדי. ההתחזות מוצלחת יחסית, אבל לא מלאה - מספיק אנשים שמים לב שמדובר באשה, אבל בדרך כלל הם מנומסים מכדי לשאול או מעלימים עין באלגנטיות. מגדנה אינה חושבת על עצמה כעל גבר, אלא רואה בזה עוד תפקיד או מקצוע, כמו התפקידים שהיא מבצעת כאשפית מוסמכת בשירות הקיסר. בחופשות היכן שלא מכירים אותה (הקיסרות גדולה מספיק) היא לפעמים לובשת שוב שמלה ותכשיטי-אשה ונהנית לקחת הפסקה מלהיות מגנדי ולחזור קצת להיות מגנדה - בדיוק כמו שהיא שמחה על ההפוגה מהעבודה השוטפת כאשפית.

כאשר הדמויות יפגשו את מגנדה, זה כנראה יהיה במסגרת תפקידה - מסלול הקריירה הנוכחי שלה הוא סיום של שירות כאשפית צבאית במטה של אחד הגייסות הקיסריים ושיבוץ כשגרירה או קונסולית במדינה קטנה ולא חשובה במיוחד בה לקיסרות יש אינטרסים או תוכניתו השתלטות. בכל אחד מהשלבים האלה, הדמויות עשויות לבוא איתה במגע, שטיבו תלוי קודם כל בטיב היחסים בינן לבין הקיסרות. מכיוון שהקיסר וממשלתו אינם אהובים במיוחד ברחבי האימפריה, סביר שמפגש זה יהיה מתוח וטעון לכל הפחות.

אדם בינוני, סדר נייטרלי
דרג"ש: 12 (זריזות, אדרת הגנה) או 15 (שריון מג, זריזות ואדרת הגנה)
נק"פ: 27 (5ק8 + 5)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 13 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 15 (2+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 16 (3+)

גלגולי הצלה: חוכמה 5+, תבונה 5+
מיומנויות: התחזות 5+, שכנוע 5+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, שתי שפות זרות כלשהן
אתגר: 2 (450 נק"נ)

התחזות מתורגלת: מגנדה כל כך רגילה להתחזות למגנדי, עד שכאשר היא מגלגלת בדיקת מיומנות מול בדיקת הבחנה שנועדה לגלות את ההתחזות הזו, כל תוצאה של פחות מ-15 בקוביה נחשבת ל-15.

אדרת הגנה: כשהיא בתפקיד בתור מגנדי, מגנדה לובשת גלימת ברוקאדה רשמית עם תכונות של אדרת הגנה, המקנה לו 1+ לדרג"ש ולגלגולי ההצלה (מחושב בנתונים).

נשר זהב: בתקופת שירותה כקוסמת צבאית, מגנדה הייתה מפעילה של נשר זהב ויתכן והוא עדיין יהיה בשימושה גם בקריירה שלה בשירות החוץ, למטרות איסוף מידע ותצפיות. לפרטים על נשר הזהב ולחש השליטה בו, ראו אתגר הכתיבה הישן שלי "חיות ומפלצות" (קישור).


הטלת לחשים:
מגנדי הוא מטיל לחשים בדרגה 5. תכונת הטלת הלחשים שלה היא תבונה (ד"ק 12 להצלה מלחש, 4+ להתקפות בלחשים). יש לו מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים (לפי רצון): בדיון פחות, הודעה, יד מאגית, קרן כפור
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): שריון מג, תחפושת עצמית, הרדמה
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): גילוי מחשבות, היעלמות מעין
עוצמה 3 (2 יחידות לחש): שליטה בנשר זהב, חזיז ברק


פעולות:
מטה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6 ) מוחץ ביד אחת או 4 (1ק8) מוחץ בשתי ידיים.
קצת מוזר לראות שיש למגנדה/די יותר כריזמה מתבונה למרות שהיא אשפית צבאית. גם בחירת הלחשים מוזרה לי, לאשף שמתמחה בלחימה בשדה הקרב אני יותר רואה לחשי טלפורטציה ונזק, פחות הutility שיש פה (למרות שהוא ממש שימושי במלחמה ממושכת, נגיד להפוך גשש או מרגל לבלתי נראה, להרדים קבוצה של חיילי אויב ולשבות אותם, או לגלות על מה שבוי חושב)
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
קצת מוזר לראות שיש למגנדה/די יותר כריזמה מתבונה למרות שהיא אשפית צבאית.
למה? היא דמות עם רצונות ושאיפות, לא מבצע על טונה משומרת בסופר.

לאשף שמתמחה בלחימה בשדה הקרב
היא שירתה בתפקידי מטה ובעיקר בתור מפעילת נשר זהב. יש לה לחשים שיאפשרו לה להגן על עצמה, אבל זה לא היה בהגדרות התפקיד שלה.
חוץ מזה, מגנדה/מגדני היא המרה למו"ד של דמות שנכתבתי במקור בשיטה אחרת שבה לא היו לחשי קרב בכלל.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
למה? היא דמות עם רצונות ושאיפות, לא מבצע על טונה משומרת בסופר.


היא שירתה בתפקידי מטה ובעיקר בתור מפעילת נשר זהב. יש לה לחשים שיאפשרו לה להגן על עצמה, אבל זה לא היה בהגדרות התפקיד שלה.
חוץ מזה, מגנדה/מגדני היא המרה למו"ד של דמות שנכתבתי במקור בשיטה אחרת שבה לא היו לחשי קרב בכלל.
צחקתי בקול. זה בסדר גמור, אני מתאר לעצמי שלחיילת מודיעין הלחשים שלה והמיקוד בתרמית והתחזות ממש שימושיים. אהבתי את האתגר שלך, הדב"שים מצוינים!
 
Top