• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 אתגר הכתיבה 101 דב"שים (חלק ה')

זה החלק החמישי של אתגר הכתיבה 101 דב"שים

את החלק הקודם אפשר לראות כאן:


את החלק הבא אפשר לראות כאן:


את החלק הראשון אפשר לראות כאן:

 
עריכה אחרונה:
41# ברבונרוק הגמד, פורץ, גנב, טיפוס גועלי באופן כללי

את ברבונרוק הגמד ככל הנראה הדמויות יפגשו בזמן שהוא עסוק בלפרוץ מנעול כלשהו - רוב הסיכויים שזה יהיה המנעול של הבית שלהן. הזדמנות טובה לא פחות לפגוש בברבונרוק היא כאשר מוצאים אותו בתא כלא של טירה, כבול בתנוחה לא טבעית למכשירי עינויים במבוך או מנסה לברוח מצינוק טחוב. יתכן והדמויות יעזרו לו, אבל זה לא אומר שהוא יהיה אסיר תודה - יותר הגיוני שהוא ינסה לגנוב מהן ולהסתלק, כי לברבונרוק אולי יש זקן אבל אין לו יותר מידי מצפון. "פעם אתה גונב את הכביסה מהחבל, פעם מנסים לתלות אותך על החבל, אבל הכי חשוב - שאף פעם לא תהיה הכביסה" הוא פתגם שהוא נוהג לתרץ בו מידי פעם את מעשיו הרעים או את הסיבות למאסרו המי-יודע-איזה.

ברבונרוק גדל בשכונת-גמדים בעיר גדולה ומצעירותו נמשך לחיי הפשע. מהר מאוד הוא הבין שלכייס ארנקים זה נחמד, אבל עדיף לחפש את הכסף במקום שבו הוא נמצא בכמויות גדולות יותר - בנקים, מחסנים, בתים של אנשים עשירים. הרבה יותר משתלם לפרוץ למקום בו מסתתר הכסף - ואם זה בית של מישהו שבמקרה לא נמצא ולא השכיל להעמיד שומרים ומלכודות, זה גם די קל. ברבונרוק גם מעדיף גישה ישירה כלפי מנעולים, אותם הוא "מפצלח" כלשונו - פורץ בכוח ובגסות, לרוב תוך שימוש בפטיש ואיזמל ששוברים את המנעול ולא פותחים אותו באלגנטיות.

כשהוא לא פורץ מנעולים או מבלה בתאי כלא, ברבונרוק אוהב ללעוס כל מיני צמחים מרירים ולירוק את המיץ ברחוב, להעליב נותני שירות בפונדקים, לנהל שיחות רצופות קללות עם "חבריו" ויריביו ולהתבריין על חלשים ממנו. במיוחד הוא אוהב לריב עם גמדים אחרים, אותם הוא רואה כמתחסדים, מרובעים וכמי שבטיפשותם משמשים כבשר תותחים למלחמותיהם של בני האדם. עם זאת, ברבונרוק גם בז למי שמשרתים את כוחות הרשע ורואה בהם רפי שכל שמסתכנים לחינם למען כוחות ואלים שרק יביאו למותם בתמורה. ברבונרוק נאמן רק לעצמו - אם כי יש לו כמה מכרים שהוא והם סובלים זה את זה כבר כמה שנים, עם אישיות בלתי-נסבלת כמו שלו. למרות שברבונרוק ובעלי בריתו גנבו זה מזה, הלשינו זה על זה ורימו זה את זה כבר עשרות פעמים, נראה שהם מוכנים לעשות את זה שוב.

מבחינת מראה חיצוני, ברבונרוק צנום יותר ומעט נמוך יותר מהגמד הממוצע, בעל שיער מקליש בצבע חום-אפור וזקן קצר. הוא לרוב לא נקי במיוחד ולא מתחזק יותר מידי את הציוד והשריון שלו - ממילא אם זה יתקלקל אפשר לגנוב חדש

גמד בינוני, תוהו ניטרלי
דרג"ש: 14 (שריון עור מחוזק, זריזות)
נק"פ: 22 (4ק8 + 4)
מהירות: 7.5 מ'

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 13 (1+), תבונה 11 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 8 (1-)
גלגולי הצלה: זריזות 4+
מיומנויות: כלי גנב 6+ (7+ עם פיצלוח), זריזות ידיים 6+ (ערך מיומנות כפול בשתי המיומנויות), הבחנה 2+
חושים: ראיית חושך למרחק 18 מ', הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, גמדית, עגת הגנבים
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

עמידות הגמדים: לברבונרוק יש יתרון בגלגולי הצלה מפני רעל ועמידות לנזק רעל.

פיצלוח מנעולים: כאשר ברבונרוק פורץ מנעול, הוא יכול להוסיף את תוסף הכוח שלו לגלגול בנוסף לתוסף המיומנות והזריזות. מנעול ש"מפוצלח" נהרס והופך לבלתי שמיש. אם ברבונרוק מגלגל 1 בבדיקת המיומנות, הוא רק מצליח לשבור את המנעול ולתקוע אותו (ד"ק הפריצה של המנעול עולה ב10, מה שבדרך כלל אומר שפשוט צריך לשבור את הדלת כדי לפתוח אותה).

התקפת פתע (1/תור): פעם בתור, ברבונרוק גורם 7 (2ק6) נזק נוסף כאשר הוא פוגע במטרה בהתקפת נשק ונהנה מיתרון בגלגול ההתקפה, או כאשר המטרה נמצאת בטווח 1.5 מ׳ מבן ברית של ברבונרוק שאינו חסר אונים וברבונרוק לא סובל מחסרון בהתקפה.

פעולות:
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
פגיון: התקפת קפא"פ או לטווח 18/6 מ', 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר
 
42# בארביאקס, מנהיג ועבד לוחם בעברו

רקע כללי: לפני שנתיים או שלוש הייתי עם הבן שלי במצודת נמרוד והסברתי לו על ביברס הממלוכי. הוא שיבש את השם שלו ל"בארביאקס" והדב"ש הזה נוצר בהשראת דמותו של ביברס. שימו לב שזו רק השראה ואין מה לנסות לחפש תאימות אחד-לאחד בין הדב"ש לביברס המקורי.

בארביאקס הוא עבד-חייל שעלה לגדולה. כנער הוא נפל בשבי או נמכר לעבדות ומכיוון שהיה אגרסיבי ולא ממושמע מכדי להיות משרת או פועל, חונך ואומן להיות לוחם. בשדה הקרב בארביאקס גילה כישורים מרשימים והתקדם עד שהפך למפקד יחידתו הצבאית ומאוחר יותר למנהיג בפני עצמו - ככל הנראה לאחר שרצח או הרג בדו קרב את הממונים עליו. בשלב שבו הדמויות פוגשות אותו, הוא יהיה באמצע הדרך לגדולה והנהגה - יתכן והוא יהפוך למלך ושליט ביום מן הימים, אבל עכשיו הוא ככל הנראה רק מצביא או מושל של מחוז וכמה טירות. יתכן והדמויות הן מי שיעמדו בדרכו והעימות יהיה בלתי נמנע, אבל ברביאקס יכול להיות גם בעל ברית רב ערך כשם שהוא יריב מסוכן.

בארביאקס הוא אדם מרשים ומפחיד. גבוה, שזוף וכהה מאוד ובעל עין אחת תכולה ועין אחת לבנה לגמרי באופן טורד שלווה. הוא אינו מרושע במיוחד, אבל נוקשה, אכזרי ובלתי סלחן. לוחמיו מעריצים אותו אבל גם מפחדים ממנו - הוא לא מאמין במשמעת לשם המשמעת אלא פשוט מגלה אפס סובלנות לטעויות, רשלנות, עצלות ופחדנות ודוגל בגישת "קשה באימונים - קל בקרב".

אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 17 (שריון קשקשים 1+, זריזות, מגן)
נק"פ: 120 (16ק8 + 32 ועוד 16 מאדישות לכאב)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 17 (3+), זריזות 12 (1+), כושר 14 (2+), תבונה 12 (1+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: כוח 6+, זריזות 4+
מיומנויות: איום 9+ (ערך מיומנות כפול בגלל העין הלבנה והמלחיצה של בארביאקס), אתלטיקה 6+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת
אתגר: 5 (1,800 נק"נ)

אדישות לכאב: האימונים הנוקשים בצעירותו, הצלפות השוט המרובות שספג כעבד וטירון וקשיחותו הטבעית פיתחו אצל בארביאקס כוח סבל גבוה והוא זוכה ל1+ נקודת פגיעה לכל קוביית פגיעה ברשותו (מחושב בנתונים).

תוצאות ולא תירוצים: כאשר בעל ברית של בארביאקס המסוגל לראות את בארביאקס ונמצא בטווח של 18 מ' ממנו מגלגל התקפה או מיומנות עם חיסרון ונכשל, מרוב פחד מכעסו של בארביאקס הוא מנצל מיד תגובה ומגלגל שוב עם יתרון. אם הוא נכשל גם הפעם, הוא מושפע מפחד למשך דקה.

ציוד קסום: לבארביאקס יש שריון קשקשים 1+ עם עיטורי נחושת וזהב וגרזן קרב 2+ מפלדה כחולה (מחושב בנתונים).

קליעה מדוייקת: בצעירותו בארביאקס אולץ להתאמן שעות רבות בירי בקשת קצרה והגיע לרמת מיומנות קטלנית. כאשר הוא פוגע בקשת קצרה, הוא מוסף את רמת המיומנות שלו (3+) לנזק שגורם החץ.


פעולות:
ריבוי התקפות: בארביאקס תוקף שלוש פעמים בקפא"פ או בטווח בתורו. אם כל שלוש ההתקפות שלו פוגעות, הוא מנצל פעולת בונוס ותוקף פעם רביעית עם יתרון.
גרזן קרב (2+): התקפת קפא"פ 8+ לפגיעה, נזק 9 (1ק8 + 5) חותך ביד אחת או 10 (1ק10 + 5) חותך בשתי ידיים
קשת קצרה: התקפה לטווח 96/24 מ', 4+ לפגיעה, נזק 7 (1ק6 + 4) דוקר

תגובות:
הדיפה: בארביאקס מוסיף 3+ לדרג״ש שלו נגד התקפת קפא״פ אחת שהיתה פוגעת בו. כדי לעשות זאת, בארביאקס חייב לראות את התוקף ולהחזיק נשק קפא״פ.

פקודת הסתערות (מתחדש 5-6): בארביאקס פוקד על עד שלושה בעלי ברית שלו שהוא יכול לראות בטווח של עד 9 מ' ממנו להסתער והם מנצלים תגובה כדי לנוע במלוא קצב התנועה שלהם ופעולת בונוס כדי לתקוף. אם הם פוגעים, הם גורמים לנזק נוסף שזהה לתוסף הכריזמה של בארביאקס (3+) מסוג הנשק בו הם משתמשים.
 
עריכה אחרונה:
43# רולו, נסיך המדעים הקסומים

רולו הוא נסיך - בן אצולה, יתכן שאף נמצא בסדר הירושה של משפחת המלוכה. יש לו כסף ויש לו אדמות ואחוזות וזמן פנוי. את הזמן הפנוי שלו, רולו לא השקיע בנשפים וציד אלא בלימודים וניסויים. יתכן והוא גילה תגליות מחקריות חדשניות בעצמו ויתכן והוא דווקא חשף סודות עתיקים של ציביליזציה אבודה שנבלעה על ידי הים או שיצא למסע מחקר לאי אבוד בו חיים ננסים בעלי ידע מסתורי. כך או אחרת, רולו מתמצא היטב במדעים הקסומים.

מה הם המדעים הקסומים, תלוי מאוד בעולם המשחק שלכם, אבל כקו מנחה, לא מדובר במכשירים טכנולוגיים שפועלים באמצעות קסם, אלא בעיקר באלכימיה ותורת החומרים. רולו אינו נוהג להטיל לחשים, אלא לעבוד במעבדה - בה הוא פיתח גם כמה כלים מוזרים ומופלאים. כמה מהכלים הללו מאפשרים לו להתגבר על אויביו ואף לקטול אותם, אך נראה שרולו הוא היחיד שיודע את סוד השימוש באביזרים אלו ואינו שש ללמד אותו לאחרים.

יש הטוענים כי אחת מהמצאותיו של רולו היא מכלי חיות מושעית - מכלי מתכת גדולים המלאים בענני כפור, מלחים ובשמים, אשר מי שיכנס לתוכם ישקע בתרדמת-קיפאון למשך שנים, עשרות ואף מאות שנים. אם השמועה הזו נכונה, יתכן והדמויות "ינודבו" על ידי רולו להיות מוקפאות בחיות מושעית עד לעתיד בו הממלכה תזדקק להן. כמו כן, המנחה יכול להעדיף עלילה בה רולו אינו בן-זמננו, אלא שייך לעבר וכעת הוא הגיע להווה של המשחק באמצעות מכל חיות מושעית בו הוא הטמין את עצמו ויתכן כי הוא זקוק להרפתקנים שיעזרו לו לאתר מכלים נוספים בהם ישנים בעלי בריתו וחבריו ואת המקומות בהם הוא החביא אוצרות מהעבר לשימוש בהווה.

אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 18 (שריון לוחות מית'רל)
נק"פ: 45 (10ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 11 (0+), כושר 10 (0+), תבונה 16 (3+), חוכמה 15 (2+), כריזמה 12 (1+)
גלגולי הצלה: תבונה 6+, חוכמה 4+
מיומנויות: מעבדת אלכימיה 9+ (ערך מיומנות כפול), חקירה 6+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, עוד שתיים או שלוש שפות זרות (יתכן ועתיקות)
אתגר: 5 (1,800 נק"נ)

דיוק מתוחכם: רולו משתמש בתוסף התבונה שלו לגלגולי הפגיעה בהתקפות המבוססות על מכשיריו המופלאים (מחושב בנתונים)

ציוד קסום: לרולו יש שריון לוחות ממית'רל (אינו דורש כוח מינימלי לשימוש יעיל), שפופרת להבה, פנס חושך, סבסב חרגון (טראנס) ושרביט קרני רעל - כל אלו מחושבים בנתונים. כמו כן המנחה יכול לבחור לצייד אותו בחפצי קסם נוספים מספרי הכללים או פרי המצאתו, כגון משקפי ראיית לילה, אבקות שונות ורעלים, שיקויי מרפא ועוד.

פנס חושך: לרולו יש חפץ דמוי צינור מתכת אטום בצידו האחד ומלא בגבישים אלכימיים הפולטים חושך כפי שגחלים מקרינים אור וחום. החושך מוקרן מהפנס באלומה צרה באורך 6 מטרים. כפעולת בונוס ואם יש לו יד פנויה, רולו יכול לכוון את הפנס לעבר פניו או עיניו של יריב אחד הנמצא בטווח, להשפעה הזהה לזו של לחש "חשיכה" אך ממוקדת ביצור אחד בלבד.

פעולות:
שפופרת להבה (6 פעמים/מנוחה קצרה): התקפה לטווח 18 מ' 6+ לפגיעה, נזק 14 (4ק6) אש. שפופרת הלהבה היא מכשיר מפליז וזכוכית, שתערובת של חומרים אלכימיים בתוכו מתפרצת כסילוני להבה. יש בשפופרת מספיק חומרים לשישה שימושים, שלאחריהם רולו צריך לנצל זמן של מנוחה קצרה כדי לחדש אותם.
סבסב חרגון: מטה קצר שבקצהו דיסקית שטוחה ועליה מצויירות ספירלות צבעוניות בהן משובצות אבני חן זוהרות. כאשר רולו מסובב את המטה בין שתי ידיים ומסחרר את הספירלות של הדיסקית לנגד עיני יצורים המסוגלים לראות אותה מטווח של עד 36 מ', על יצורים אלו להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 14 או ליפול תחת השפעה זהה לזו של הלחש "תבנית היפנוטית" כאשר הם שוקעים בחרגון (טראנס).
שרביט קרני רעל (3 פעמים/מנוחה קצרה): התקפה לטווח 30 מ' 6+ לפגיעה, נזק 27 (5ק10) רעל. זהו שרביט המסוגל להפוך את הרעלים הנמצאים במבחנות שבו לאור ולהעביר אותם בדמות קרן ירוקה אל יריביו של רולו. בשרביט ישנן שלוש מבחנות המקרינות את הרעל דרך מערכת של עדשות וגבישים. כדי לחדש את המבחנות, על רולו להקדיש לכך זמן של מנוחה קצרה.
 
שילוב של כמה רעיונות - טכנומאגיה, מדע מוזר, אלכימיה. כלי הנשק שלו מבוססים על רעיונות שלא קיבלו נתונים בתור אמצעי הלחימה של יצורים חוץ-מימדיים בערכה לאשף (השחורה) אז המצאתי אותם בעצמי.

הנסיך רולו עצמו היה דמות משנית בהיסטוריה של עולם המו"ד-בקופסאות שלי מחטיבת הביניים. הייתה איזו הרפתקה שהדמויות חיפשו מיכלי הקפאה שהוא הטמין לפני כמה מאות שנים והיו אמורים להיות בהם הגיבורים הכי גדולים של התקופה שלו. כשהם הוציאו אותם משם, הם גילו שהם בסה"כ בדרגה 7 כי זה מה שהייתה הדרגה הכי גבוהה בימיו של רולו.. כן, זה היה די באווירת גונזו.
 
44# אנתיאה, ילדת הפלא

עוד כשהייתה פעוטה, אנתיאה הפגינה כישורים שכליים מרשימים. בגיל שנתיים כבר ידעה קרוא וכתוב ובגיל ארבע למדה מספרי קסמים בעצמה. בגיל שש היא כבר הייתה השוליה הצעירה ביותר בבית ספר לקוסמים או כשוליה לאשפית בכירה. כיום, בגיל 14, היא אשפית מוכשרת מאוד בפני עצמה.

עם זאת, אנתיאה היא גם נערה מתבגרת. נוטה למצבי רוח ותגובות רגשיות חזקות. לפעמים הציפיות ממנה גדולות מידי ולפעמים היא מרגישה שכוח הקסם שלה הוא קללה שהרסה לה את הילדות. היא רואה בעצמה שוות-ערך למבוגרים, שלחשיה רבי עוצמה לא פחות ואף יותר משל מגים ואשפיות שגילם כפול מגילה, אבל אין לה את הבגרות הנפשית או נסיון החיים הנדרשים כדי להשתלב באמת בעולם המבוגרים, אשר נוטים לראות בה ילדה מבולבלת ומוזרה, עם רגישות רבה לעוולות אמיתיות ומדומיינות וחוסר פרופורציות בתגובה אליהן.

אנתיאה יכולה להשתלב בקבוצת הרפתקנים כדב"שית או כדמות שחקן. אם בחרתם לשחק אותה, היא אשפית בדרגה 6 ממסורת התעצומה. שנו את תוסף המיומנות שלה ל3+ (על פי דרגה ולא אתגר, התאימו את ד"ק ההצלה ותוסף ההתקפה מלחשים ב1+) והוסיפו לה את התכונות "פיסול לחשים" ו"לחשון רב עוצמה". שינויים אלו מייצגים את זה שאנתיאה התקדמה עוד בלימודיה והבינה גם חלקים תיאורטיים ששיעממו אותה עד כה.

אדם בינוני, תוהו טוב
דרג"ש: 10, 13 עם שריון מג
נק"פ: 21 (6ק8 - 6)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 6 (2-), זריזות 10 (0+), כושר 8 (1-), תבונה 17 (3+), חוכמה 15 (2+), כריזמה 10 (0+)
גלגולי הצלה: חוכמה 4+, תבונה 5+
מיומנויות: תורת הנסתר 5+ טבע 5+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, עוד שפה כלשהי
אתגר: 2 (450 נק"נ)

הטלת לחשים:
אנתיאה היא מטילת לחשים בדרגה 6. תכונת הטלת הלחשים שלה היא תבונה (ד"ק 13 להצלה מלחש, 5+ להתקפות בלחשים). יש לה מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים (לפי רצון): מעשה להטים, חזיז אש, קרן כפור, אור
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): שריון מג, גל הדף, תרסיס צבעים
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): ריחוף, כדור להבות, ניפוץ
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): האצה, האטה, חזיז ברק


פעולות:
פגיון: התקפת קפא"פ או לטווח 18/6 מ', 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) דוקר
 
45# פירהוס, הנבחר של אל המלחמה

עבור לוחמים רבים, הקרב הוא חוויה רוחנית, יעוד ומשמעות לקיומם. אבל עבור פירהוס, הקרב הוא לא רק הדבר הכי חשוב בחיים - הוא החיים עצמם. מספרים כי עוד בנעוריו פירהוס זכה לחזיון בו אל המלחמה הודיע לו כי הוא אלופו הנבחר או בעצם בנו ומאז ועד היום (כיום הוא בשנות העשרים לחייו) הוא מקדיש את עצמו ללחימה ולשפיכות דמים. יש הטוענים כי ה"חזון" לא היה אלא הזייה מטורפת, אבל כך או אחרת פירהוס נע ונד בין שדות קרב ומערכות מלחמה, מציע את שירותיו לכל המעוניין ומניף את חניתו ביעילות קטלנית נגד אויביו החדשים או הישנים.

פירהוס הוא מאמין אדוק באל המלחמה, בעיניו בחר בו אישית לסגוד לו. בהרבה ארצות ישנם אלי מלחמה עם שם ודמות, אך האל של פירהוס אינו אחד מהם אלא אל חסר שם שדמותו היא חנית או חרב הנעוצה באדמת שדה הקרב. את דבקותו באלוהי המלחמה ושפיכות הדמים מפגין פירהוס בכך שכל בגדיו הם בצבע אדום עמוק, צבע הדם. גם שריונו מצופה בנחושת אדמדמה ואפילו את שערו הבלונדי הארוך הוא צבע באדום.

כבעל ברית פירהוס הוא גחמני ומסוכן - הוא נוטה להתעלם מהפסקות אש או תנאי כניעה ולא פעם גרם להסלמה והידרדרות. כיריב, הוא קטלני כי בין אם אכן מדובר בברכתו של אל המלחמה ובין אם זהו כשרון נדיר, מכותיו תמיד פוגעות באויביו.

אדם בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 16 (שריון לוחות חלקי, זריזות)
נק"פ: 52 (8ק8 + 16)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 12 (1+), כושר 15 (2+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 11 (0+)
גלגולי הצלה: כושר 4+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת
אתגר: 4 (1,100 נק"נ)

הנבחר: פירהוס אינו צריך לגלגל גלגולי פגיעה (מחושב בנתונים). התקפותיו פוגעות תמיד (אך לא תמיד יגרמו נזק אם ליריב יש חסינות/עמידות). עם זאת, מכיוון שאינו מגלגל גלגולי פגיעה, הוא גם לא נהנה מההשפעות של פגיעה חמורה בגלגול טבעי של 20.

פעולות:
ריבוי התקפות: פירהוס מתקיף פעמיים בתורו בקפא"פ או בטווח באמצעות חנית
חנית: התקפת קפא"פ או לטווח 18/6 מ', תמיד פוגע, נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר ביד אחת או 7 (1ק8 + 3) דוקר בשתי ידיים.
 
46# נאטה, גמדה חובבת ספרים

נאטה היא גמדה שתמיד הייתה בסביבת הרפתקנים אבל לא הייתה מעולם הרפתקנית פעילה של ממש. מאבטחת, שליחה, לפעמים מתורגמנית ממדוברת לגמדית, אבל אף פעם לא היו לה התעוזה וכוח הרצון לחיי סכנה במבוכים אפלים וארצות שממה. עם זאת, במפגשיה עם הרפתקנים היא התפעלה במיוחד מהכוח והעוצמה הטמונים בספרים וכתבי יד עתיקים. ספרי לחשים, מפות אוצר, יומני מסעות וכמובן ספרי ידע - על העולם, הצמחים, החיות, ארצות רחוקות וקרובות והעבר הקדום או העת הנוכחית. את כל מה שנאטה הצליחה לקרוא היא קראה בשקיקה והתלהבות.

עם זאת, החוכמה אינה טמונה בין דפי נייר לבדם. רוב מי שמכיר את נאטה, גם מי שמחבב אותה, יגדיר אותה בשיחות שלא באוזניה כטיפשה למדי. נאטה קוראת, אבל לא תמיד מבינה מה שהיא קוראת ואת מה שהיא מבינה היא לרוב מבינה לא נכון. היא בעיקר אוהבת להתגאות בידע הרב שצברה שרובו לא מדוייק או לא רלוונטי, או שהיא פשוט מדקלמת אותו בלי שום נסיון להבנה, השוואה, או הערכה.

כאשר היא לא קוראת ספרים וכתבי יד, נאטה עוסקת בקנייה ומכירה שלהם או בסחר חליפין, מה שעשוי להפגיש אותה עם הרפתקנים. אמנם כל הספרים שווים בעיניה ואין לה שום בעיה להחליף ספר לחשים רבי עוצמה בתמורה ליומניו המסעירים של איזה חצרן רודף שמלות, אבל מכיוון שתחביב הקריאה שלה עולה לא מעט כסף, היא תעדיף לעבוד במזומן - לקנות בזול ולמכור ביוקר. היא אולי "חמור נושא ספרים" אבל בענייני כספים היה לה מספיק זמן ללמוד מהנסיון מה משתלם יותר ומה פחות.

לפעמים, נאטה תלבש את השריון הישן שלה ותחגור את חרבה ותצא למסע - לרוב לא מסע מסוכן מאוד. בסופו של המסע היא תצפה בדרך כלל למצוא ספר, יריד ספרים, ספריה וכו', או שהיא תנסה למכור או להחליף ספר או מגילות שברשותה, אשר ביעד המסע יש מי שמעוניין בהם. בסבירות נמוכה מאוד, היא תצא להרפתקה של ממש בעקבות אוצרות כתובים אלו ויתכן והיא תצטרך עזרה של הרפתקנים אמיצים - היא כמובן תנסה לייעץ להם ולהסביר להם מה לעשות כפי שלמדה מספריה, אך התוצאות של עצותיה עשויות להיות מוצלחות פחות במבחן המציאות.

מידי שנה או שנתיים, נאטה תרצה לבקר את בני משפחתה ביישוב הגמדים ממנו באה, לשם הדרך מסוכנת יותר ובוודאות היא תזדקק לליווי של הרפתקנים. ביקורים אלו בדרך כלל לא נמשכים זמן רב, שכן הגמדים האחרים לא חולקים את תחומי העניין שלה ובעיקר ישאלו אותה שוב ושוב מתי בכוונתה להינשא סוף סוף (במונחי גילאי הגמדים היא בסוף שנות העשרים שלה).

יתכן ולנאטה ישנם קשרי גומלין כלשהם עם גואידו, סביב העיסוק בספרים. היא עשויה להיות שותפה עסקית שלו (כאשר הוא מרמה אותה כל הזמן), למכור לו כתבים מהם הוא יקח רעיונות לכתיבת הזיופים שלו, חלק מרשת מפיצים של זיופיו שנועדה לטשטש את מקורם או שהוא וספרי המסעות שלו סיבכו אותה בצרות צרורות וכעת היא רוצה להתנקם וזקוקה לשם כך לעזרתם של הרפתקנים.

דמוי אדם בינוני (גמדה), נייטרלי טוב
דרג"ש: 16 (שריון קשקשים, מגן) - רק בזמן מסעות, ברוב הזמן היא ללא שריון עם דרג"ש 10.
נק"פ: 26 (4ק8 + 8)
מהירות: 7.5 מ'

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 11 (0+), כושר 15 (2+), תבונה 8 (1-), חוכמה 9 (1-), כריזמה 11 (0+)
חושים: ראיית חושך לטווח 18 מ', הבחנה פסיבית 9
שפות: מדוברת, גמדית, קוראת ברמה בסיסית בעוד שתי שפות נוספות אבל לא מדברת או כותבת בהן.
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)


מחרוזת מילים (1 פעם/יום): למרות שנאטה איננה מבריקה במיוחד, באחת המגילות שהיא מצאה בעבר היה לחש שכל כך מצא חן בעיניה עד שבמאמץ רב היא הצליחה ללמוד אותו והיא מסוגלת להטיל אותו פעם אחת ביום. תכונת הטלת הלחשים שלה היא תבונה (ד"ק הצלה מלחש 9, 1+ להתקפות לחשים). את הלחש נאטה מטילה בעוצמה הבסיסית שלו (ראשונה) ואת המגילה עדיין ניתן למצוא מוסתרת היטב בביתה של נאטה, ואלו הם פרטי הלחש המופיע בה, אותו היא עדיין אוהבת מאוד לקרוא מידי פעם ובעיקר לפני השינה:

מחרוזת מילים
לחש הקסמה מעוצמה 1

טווח: עצמי (מעגל ברדיוס 3 מ')
רכיבים: ק'
משך: מיידי

מטיל הלחש מדקלם מחרוזת של מילים בשפה קדמונית ומוזרה. למילים יש קצב מיוחד וכל יצור בעל שפה ששומע אותן מרגיש שיש להן משמעות מיוחדת, הרת גורל ונוראית. כל יצור בעל שפה שנמצא בטווח ושומע את המילים צריך להצליח בגלגול הצלה תבונה או לספוג נזק של 7 (2ק6) תודעה, או מחצית מהנזק בגלגול הצלה מוצלח.

עוצמות לחש גבוהות יותר: כאשר מטילים את הלחש באמצעות יחידת לחש מעוצמה 2 או יותר, נזק התודעה גדל ב-1ק6 לכל עוצמת יחידת לחש מעבר ל-1.

פעולות:
חרב קצרה: התקפת קפא"פ, 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) דוקר
 
47# זאייפר, ספרייט וראש המשטרה החשאית

מרבית ההרפתקנים יגדירו את הספרייטים כחמודים. יצורי פיה טובי לב החיים להם ביערות ועוזרים לעוברי אורח. אבל זאייפר הוא ממש לא חמוד והוא ממש לא שש לעזור, לפחות לא לכם. הרפתקנים רבים סבורים שטוב ליבם של הספרייטים הוא מולד וטבעי להם כיצורי פיה, אבל זאייפר הוא ההוכחה לכך שאופי ואישיות הם קודם כל עניין של החלטה ובחירה.

זאייפר גדל ביער בקהילת ספרייטים טיפוסית, אבל בשלב מסויים הוא התחיל להשתעמם. כל הדברים שהספרייטים האחרים העריכו נראו לו מטופשים להחריד, האלפים, הסאטירים, חדי הקרן ושאר היצורים החביבים נמאסו עליו. לעומת זאת, הוא הוקסם מבני אדם. בני האדם נראו לו מעניינים בהרבה - עם מריבות, מזימות, מלחמות ורדיפת כבוד ושררה. כך, זאייפר עזב את היער ותחת מעטה כוח ההיעלמות שלו החל לחקור את בני האדם ודרכיהם, בעיקר דרכיהם הרעות. בסוף הוא גם קיבל החלטה ובחר לחבור לאחד מהם.

זאייפר מצא לו אדם כלבבו - תופס כס אכזרי, שר צבא שחבט למוות במלך עם הכתר של עצמו וביסס שלטון רודני בממלכה עליה השתלט. תופס הכס בוודאי הופתע מאוד כאשר יצור הפיה הקטנטן הופיע לעיניו לילה אחד בעודו יושב בחדר הכס וזומם מזימות, אבל האפשרויות הרבות הגלומות בבעל ברית בלתי נראה ופלאי שבו את ליבו והשניים מיהרו לכרות ברית. זאייפר נהנה לעזור לידידו החדש לשלוט. בתחילה, פעל לבדו כמרגל ומתנקש, אבל מהר מאוד הקים לו ארגון מסועף של מודיעים, מלשינים ושוטרי חרש. מעטים מאוד יודעים מיהו העומד בראש המשטרה החשאית של הרודן וכי מדובר ביצור פיה בעל כנפי שפירית - כי אפילו לדיונים שכוללים יותר מאשר קומץ קציניו הנאמנים ביותר הוא מגיע כשהוא בלתי נראה ולאחר ששתה שיקוי המעניק לו קול בס עבה.

זאייפר עשוי להיות צרה צרורה לדמויות, במיוחד אם הן מתכננות מרד כנגד ידידו הרודן. לרוב הוא יפעיל רשת שלמה של סוכנים כדי לפגוע בדמויות ולסכל את תוכניותיהן בעודו נשאר מאחורי הקלעים, אבל למשימות מאתגרות במיוחד הוא יגיע באופן אישי, כאשר גישתו היא שהדרך הכי טובה לפתור בעיות היא להרוג אותן.

יצור פיה קטנטן, נייטרלי מרושע
דרג"ש: 14 (זריזות)
נק"פ: 20 (8ק4)
מהירות: 3 מ', תעופה 12 מ'

תכונות: כוח 3 (4-), זריזות 18 (4+), כושר 10 (0+), תבונה 16 (3+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 15 (2+)
מיומנויות: הבחנה 4+, חקירה 8+, תובנה 6+ התגנבות 8+, מעבדת אלכימיה 5+
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת, אלפית, חורש
אתגר: 1 (200 נק"נ)

רקיחה: לזאייפר יש מעבדת אלכימיה מצויידת היטב וגם כמה שוליות, שם הוא מכין לא רק רעלי הרדמה ספרייטיים מסורתיים אלא גם רעלים קטלניים ושיקויים נוספים המסייעים לסוכניו בעבודתם, כגון שיקויים שמשנים את צבע השיער והעיניים, משנים את הקול ויתכן שאף סמי-אמת לשימוש בחקירות.

פעולה ערמומית: בכל תור שלו זאייפר יכול להשתמש בפעולה נוספת כדי לבצע את אחת הפעולות הבאות - מאוץ, ניתוק מגע או הסתתרות.

התקפת פתע (1 / תור): זאייפר גורם ל-7 (2ק6) נזק נוסף כאשר הוא פוגע מטרה עם התקפת נשק ויש לו יתרון בגלגול ההתקפה, או כאשר המטרה נמצאת בטווח מטר וחצי מבעל ברית שלו שאינו חסר אונים וזאייפר אינו סובל מחסרון להתקפה.

פעולות:
ריבוי התקפות: זאייפר יכול לתקוף פעמיים בקפא"פ או טווח בתורו.

חרב ספרייטים מורעלת: התקפת קפא"פ, 2+ לפגיעה, נזק 1 חותך ועוד 10 (3ק6) רעל.

קשת ספרייטים: התקפה לטווח 48/12 מ' 6+ לפגיעה, נזק 1 דוקר. החיצים בהם זאייפר משתמש הם מורעלים ובאפשרותו לבחור בין חץ שגורם למי שנכשל בגלגול הצלה כושר בד"ק 10 להיות מורעל למשך דקה או להפוך לחסר הכרה למשך זמן זה אם גלגול ההצלה הוא 5 או פחות, או להשתמש בחץ משוח בארס קטלני הגורם לנזק של 10 (3ק6) רעל.

בוחן לב: זאייפר נוגע ביצור ומגלה באופן קסום את המצב הרגשי הנוכחי של היצור. אם המטרה נכשלת בזריקת הצלה לכריזמה בד״ק 13, זאייפר יודע גם את הנטייה של היצור. יצורי מרום, בני-תופת, ואל-מתים נכשלים אוטומטית בזריקת ההצלה.

היעלמות מעין: זאייפר הופך בלתי נראה באופן קסום עד שהוא מתקיף, מטיל לחש או עד שהריכוז שלו מסתיים (כאילו הוא מתרכז בלחש). כל הציוד שהוא לובש ונושא הופך בלתי נראה גם כן.
 
עריכה אחרונה:
אהבתי את הדמות.

די חשבתי על דמותה של ספרייט מ-'הנצחיים' עם כוחות האשליה שלה אבל נראה לי שההשוואה היותר מתקבלת היא לפוק מ-'הגרגוילים'. האם לזאייפר יש את הרגישות הידועה של בני הפיות לברזל? חרב עשויה להיות עצם די רעיל לבן פיה כמוהו.
 
48# קארז'יל, מזמן האפלה

קארז'יל הוא טיפוס בלתי נסבל הנוהג ללבוש גלימה שחורה ומאובקת. עוד כנער הוא התעניין בשדים, אפלה ורשע - עניין שמרבית הסובבים אותו מצאו כחולני בעליל. רבים סבורים כי קארז'יל הוא בעל אוב, אך טענה זו אינה נכונה - קארז'יל אמנם ניסה ללמוד באקדמיה לבעלי אוב אך נשר ממנה לאחר שגילה שאל-מתים משעממים אותו ויש להם ריח מוזר. גם שני מקדשי שדים שונים אליהם ניסה להתקבל גירשו אותו לאחר שהטריד את הכוהנים בשאלות מעצבנות על טבעם של השדים וגילה חוסר רצינות בכל הקשור לטקסי האפלה החגיגיים. קארז'יל אוהב את האפלה, אבל בדרך משלו.

בסופו של דבר, קארז'יל מצא לו את דרכו הייחודית בעולם. הוא הצליח למצוא כתבים נדירים, ציורי מערות עתיקים, פפירוסים בקברי-פירמידה אבודים ורונות מסתוריות החרוטות על אבנים שחורות בערים שטבעו בים. שם הוא למד את מה שבתוך תוכו הוא תמיד ידע והבין לבד - את כוחות הקסם של המימד האפל, מציאות של סיוטים וצללים. הוא הביט אל תוך האפלה והאפלה הביטה בו בחזרה. החוויה הזו בהחלט לא טובה לשפיות ואכן יש מי שיתערו את קארז'יל כמטורף, או פשוט מאוד מוזר בצורה מפחידה.

כיום, קארז'יל ככל הנראה מסתופף בחצרו של שליט רשע כזה או אחר ומסייע לו במזימותיו, או שהוא מסתתר במגדל או מערה באזור מבודד וממשיך שם במחקריו, עם גיחות קצרות להפרת הסדר הציבורי והפצת האפלה והרשע. אין לו הרבה חברים ובעלי ברית, אבל יש מי שמוכנים להיעזר בשירותיו או פשוט משרתים אותו מתוך פחד או הערצה. אין לו תלמידים, אבל לא מן הנמנע שגם טיפוסים מעורערים אחרים יצליחו ללמוד את מה שהוא למד - סודות האפלה עדיין שם, מחכים למי שימצא אותם.

אדם בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 54 (12ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 16 (3+), חוכמה 7 (2-), כריזמה 8 (1-)
מיומנויות: היסטוריה 5+, תורת הנסתר 5+, הבחנה 1+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת, עוד שלוש שפות נוספות - שפות עתיקות, שפות של שדים או שיקוצים.
אתגר: 5 (1800 נק"נ)

ראייה באפלה: קארז'יל רואה בכל סוגי החשיכה, טבעית או קסומה, כבאור יום. עם זאת הוא קצר רואי ולא רואה כל כך טוב באופן כללי.

חרב האופל: לקארז'יל יש חרב מעוקלת מוזרה ממתכת שחורה לגמרי שהוא מצא בפירמידה עתיקה. החרב נחשבת לקסומה, גורמת לנזק נוסף של 7 (2ק6, מחושב בנתונים) חותך ומתעלמת מעמידות או חסינות לנזק חותך כי הלהב שלה לא נמצא רק במימד הקיום הנוכחי. כמו כן, כל לחש אור שהחרב נמצאת בתחום ההשפעה שלו מתבטל מיידית. עבור כל אחד אחר שאינו קארז'יל, החרב רק מתעלמת מעמידות או חסינות לנזק חותך ומבטלת השפעת לחשי אור, ללא תוספת הנזק.

לחשים פנימיים: קארז'יל פיתח מספר כוחות קסם אפלים. תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (ד"ק הצלה מלחש 14, 6+ להתקפות לחשים). הוא יכול להטיל את הלחשים הבאים ללא צורך במרכיבים חומריים.

לפי רצון: חשיכה, קרן חולשה
3 פעמים/יום כ"א: עיוורון, היעלמות מעין
פעם אחת/יום כ"א: המחושים השחורים, קמילה

פעולות:

חרב האופל: התקפת קפא"פ, 5+ לפגיעה, נזק 12 (3ק6 + 2) חותך.

זימון צללים (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): קארז'יל מזמן מהאפלה 1ק4 + 1 ישויות צל עם נתונים זהים לאלו של צללים מאסופת המפלצות, פרט לכך שיצורים אלו נחשבים לשיקוצים ולא אל-מתים, כוהן אינו יכול לגרש אותם והם אינם מקימים צללים חדשים מקורבנותיהם. הצללים ישארו עם קארז'יל למשך דקה ויהיו נאמנים לו, יצייתו להוראותיו ויפעלו עצמאית כדי להגן עליו.

חומת אפלה (מתחדש במנוחה ארוכה): כוח זה יוצר קיר של אפלה קסומה ממימד אחר בטווח של עד 36 מ' מקארז'יל. חומת האפלה יכולה להיות באורך של עד 18 מ׳, גובה של עד 6 מ׳ ועובי של 30 ס״מ, או בצורת קיר מעגלי בקוטר של עד 6 מ׳, גובה 6 מ׳ ועובי של 30 ס״מ. היא מתקיימת למשך דקה מבלי צורך בריכוז או פעולה כלשהי מצד קארז'יל. ניתן לראות דרך החומה רק באמצעות לחש ראיית אמת או חפץ קסם/כוח דמוי לחש בעוצמה דומה. קארז'יל עצמו מסוגל לראות דרך החומה ללא הפרעה.
יצור שנמצא במקום בו מופיעה החומה או מנסה לחצות אותה מצד אחד לשני, סופג נזק של 18 (4ק8) תודעה ומתעוור למשך התור הבא שלו אם הוא נכשל בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 14, או מחצית מהנזק וללא השפעת עיוורון אם הוא מצליח.
 
עריכה אחרונה:
שיכתבתי מעט את קארז'יל - הוספתי לו את הכוח "חומת אפלה" שהיה לי פחות או יותר בראש ולא ממש הצלחתי לנסח אתמול, וגם הוספתי הגבלה על חרב האופל במקרה שמישהו מהחבורה יקח אותה בתור שלל. אחד הקטעים הטריקיים של יריבים עם חפצי קסם מגניבים, זה שבמצב עניינים הרפתקני נורמלי וממוצע, החבורה תשיג אותם ככל הנראה אחרי קרב שנגמר בניצחון...
 
49# דיסמס סניט, אביר מטעם עצמו או זמר נודד

דיסמס, מכוער ומזוקן ובעל צחוק גדול ומתגלגל המרעיד את עגילי הזהב שבאוזניו וכובע הקש רחב השוליים שלו, הוא הרפתקן מוכר - לפחות זה מה שהוא אומר, למרות שההרפתקנים שלכם לא מכירים אותו. לדבריו הוא אביר, אבל אם שואלים אותו מי האדון או המסדר שלו או מי הסמיך אותו לאביר הוא ימלמל משהו על זה שהוא אביר מטעם עצמו, השריון שלו גם בדיוק בתיקונים והסוס קיבל שילשול אז כרגע הוא רוכב על חמור. כמו כן הוא נוהג לעיתים להציג את עצמו כזמר נודד ואכן יש לו קול ערב לאוזן, אבל הוא תמיד מבקש שישאילו לו גיטרה ולא תמיד מחזיר. הוא גם אומר שהוא חצי-אורק, אבל חצאי אורקים אחרים אומרים שאין לו את השיניים האופייניות לבני גזעם, טענה שעליה הוא משיב שלא מנומס לבדוק שיניים של סוסים לא-לך ובטח לא של הרפתקנים חברים.

דיסמס מרבה לספר על הרפתקאותיו הרבות ואוהב לחפש שותפים להרפתקה הבאה. יאמר לזכותו, הוא תמיד מזהיר שההרפתקאות אליהן הוא נקלע הן עניין מסוכן. כדוגמא לסכנות הרבות הוא תמיד מביא את גורלו העצוב של חברו קרלו הפייטן, שנהרג באחת מהרפתקאותיהם המשותפות - אלא שההרפתקה בה זה קרה משתנה מידי פעם. אף אחד גם לא ראה בעבר את קרלו הזה.

במציאות, אותה כנראה חבורת ההרפתקנים תגלה רק בדיעבד אם בכלל, דיסמס סניט הוא אכן הרפתקן, אבל הוא פשוט הרבה יותר גרוע בזה ממה שהוא מתיימר להיות. קרלו הפייטן הוא פרי המצאתו כמו גם חלק גדול מעלילותיו. הוא ישמח להשתתף סוף סוף בהרפתקה אמיתית ולסבך בה את הדמויות ובאמת יש לו קצה חוט להרפתקאות פוטנציאליות רבות, אבל הוא גם די שקרן וגם לא באמת יודע על מה הוא מדבר, ככה שישנו סיכוי סביר שהוא יוביל את הדמויות לקבר עתיק שכבר נחקר ורוקן על ידי כמה חבורות הרפתקנים בעבר, יוליך אותן בעקבות מפות אוצר מזוייפות אל אוצרות שלא קיימים במקומות שלא קיימים גם כן, או גרוע מכך - יציע לדמויות לבקר במכרה נטוש עם גובלינים, עטלפים ועכברושים בעוד שבמציאות מדובר במערה של דרקון.

לדיסמס עצמו יש נטייה מכעיסה להסתלק ברגע שדברים נהיים מסוכנים מידי ולהוציא את עצמו מקו הסכנה - בדרך כלל על ידי כך שהוא מתחבא מאחורי מישהו אחר.

אדם בינוני (טוען שהוא חצי אורק), תוהו נייטרלי
דרג"ש: 14 (שריון עור מחוזק "עד ששריון הלוחות שלי יחזור מתיקון" ומגן עם שלט אבירים מפוברק כלשהו)
נק"פ: 22 (4ק8 +4)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 11 (0+), כושר 13 (1+), תבונה 11 (0+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 12 (1+)
מיומנויות: תרמית 3+, הופעה 3+ (שירה ונגינה בגיטרה)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

ויברח: דיסמס יכול לנתק מגע או לבצע מאוץ כפעולת בונוס בתורו.

פעולות:
חרב ארוכה: התקפת קפא"פ, 3+ לפגיעה, נזק 5 (1ק8 + 1) חותך ביד אחת או 6 (1ק10 + 1) חותך בשתי ידיים.

תגובות:
אופסי, נפלתי בדיוק מאחוריך: כאשר דיסמס סניט הוא מטרה להתקפה או ללחש שהוא יכול לראות, הוא יכול לנצל תגובה ולבחור בעל ברית אחד שנמצא במרחק של עד 1.5 מ' ממנו ולנסות להתחלף איתו במקומות ולהפוך בעל ברית זה למטרת ההתקפה. על אותו בעל ברית להצליח בגלגול הצלה תבונה בד"ק 13 כדי להבין מה קורה כאן ולהימנע מהתוצאה הבלתי נעימה.
 
50# זרינה מטירת השלדים

טירת השלדים היא מקום מפחיד ומוזר, שלפי השמועות שייך לשושלת ארוכה של בעלי אוב וסתם טיפוסים משונים. לפי הסיפורים שניתן לשמוע בפונדקים, מת שיונח באולמות הקבורה שמתחת לטירה, יקום כשלד מהלך וכי הטירה מלאה בשלדים שמשמשים בה כמשרתים, שומרים ואף בדרנים.

הסיפורים די נכונים - הטירה אכן הוקמה לפני שנים רבות על ידי בעל אוב ויש במרתפיה קסם המקים שלדים. בעלת הטירה הנוכחית היא אשה בשם זרינה אשר שמה המקורי היה משהו שגרתי יותר כמו אריאנה או אורליה אבל היא שינתה אותו לזרינה כדי להישמע אפלה ודרמטית יותר.
זרינה הייתה סוחרת לא מצליחה במיוחד באריגים ובתכשיטים, כאשר לפני מספר שנים הגיע אל החנות שלה שליח עם צו ירושה מדודה רחוקה ואפלה שהותירה לה בצוואתה את הטירה. מאז, זרינה אימצה את התדמית המפוקפקת של הטירה בשמחה רבה, תוך שהיא מקפידה להתאפר בלבן עם צלליות שחורות סביב העיניים, לצבוע את שערה בשחור, להתלבש בשמלות שחורות ועתירות-תחרה ולעטות תכשיטים קודרים של סמלי מוות ואבל וקישוטי ראש דמויי קורי עכביש מכסף או קרניים.

שם הטירה ואדונית הטירה החדשה יצא למרחוק וכל מיני עובדי-שדים, בעלי אוב, מכשפים שחורי גלימות וכוהנים אפלים החלו להזמין את עצמם לביקורים ולבקש את ידה של זרינה. היא בינתיים נהנית מתשומת הלב ואף חושבת שהשלדים שבטירה חמודים בצורה אפלה וגם שימושיים - הם מתפקדים עבורה כמשרתים לכל דבר ולפעמים כשמשעמם לה היא מארגנת בין השלדים תחרויות ספורט או ממחיזה הצגות בהן השלדים משמשים כשחקנים.

כשהיא לא מארחת אנשי-רשע כאלה ואחרים או משחקת עם השלדים של הטירה, זרינה מנסה ללמוד מכתבי אומנות האוב של הדודה המנוחה - עד כה בהצלחה חלקית למדי. מידי פעם, הרפתקנים ששומעים על הטירה המסוכנת והגבירה האפלה השוכנת בה מנסים להסתנן למקום או לצאת למתקפה, אבל לרוב הם נהרגים על ידי השלדים או זרינה עצמה (היא לא טובה בלהרוג אנשים אבל היא לומדת) ולאחר שהונחו באולמות הקבורה הם קמים כשלדים ומצטרפים לצוות האלמתים של הטירה.

באופן אירוני, הרפתקנים הנושאים עמם כסף מזומן, אבני חן וחפצי ערך כשהם תוקפים את הטירה, הם מקור ההכנסה העיקרי של זרינה - הדודה המסתורית אמנם הורישה לה טירה מלאה בשלדים, אבל מעט מאוד כסף בכספות וללא שום אמצעי הכנסה אחרים - לפחות לשלדים לא צריך לשלם משכורת.

אדם בינוני, תוהו מרושע (בפועל יותר נייטרלית, אבל בדרך להיות תוהו מרושע)
דרג"ש: 12 (זריזות, מחוך)
נק"פ: 22 (5ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 12 (1+), כושר 10 (0+), תבונה 12 (1+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 14 (2+)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

מחוך: זרינה לובשת מחוך ממזיפות לוויתן נוקשות, הנחשב כשריון עור (מחושב בנתוני הדרג"ש), עם זאת, המחוך מסורבל וכופה עליה חסרון בבדיקות כוח או זריזות כדי לטפס, לרוץ או לקפוץ.

השרביט האפל: זרינה קיבלה בירושה מדודתה המסתורית שרביט מעץ שחור שבקצהו גולה מעוצבת בצורה גולגולת משנהב. לשרביט יש שבעה מטענים המתחדשים מידי חצות הלילה, והוא משגר קרני אנרגיה שחורה הגורמות לנזק תאובה (מחושב בנתונים).

לחשים: במאמץ רב, זרינה הצליחה לשלוט בכמה קסמים אפלים שלמדה בעזרת הספרים של דודתה. תכונת הטלת הלחשים שלה היא כריזמה (ד"ק 12 להצלה מלחש, 4+ לפגיעה בהתקפות קסם) ויש לה את היכולת להטיל את הלחשים הבאים, תוך שימוש במרכיבים כרגיל:

3 פעמים/יום: מארה, חשיכה, תוכחה שטנית
1 פעם/יום: גוף ערפילי, מגע ערפדי

פעולות:
השרביט האפל (שבעה מטענים): התקפה לטווח 18 מ' 4+ לפגיעה, נזק 7 (2ק6) תאובה.
פיקוד על השלדים: זרינה מורה לעד ארבעה שלדים שהיא יכולה לראות במרחק של עד 36 מ' ממנה כיצד לפעול. גם אם היא לא מפקדת על השלדים (אם היא חסרת הכרה למשל), הם ילחמו נגד פולשים לטירה ויגנו עליה.

קסם טירת השלדים: כל יצור מת שיונח באחד הסרקופגים במרתפי הקבורה של הטירה, יקום בלילה הבא כשלד - אם יש לו בשר, הבשר יתפורר מעליו ויותיר עצמות בלבד. השלדים שבטירה נהנים מיתרון לגלגולי ההצלה שלהם נגד גירוש והם לא יכולים לעזוב את הטירה. בטירה יש מספר רב של שלדים להחלטת המנחה - אבל לכל הפחות כעשרים או שלושים שנמצאים במקומות שונים ברחבי המבנה.
 
חזרה
Top