• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ארקיין - מומלצת בחום

למי שעוד לא יצא לראות את הסדרה החדשה של ליג אוף לג'נדס בנטפליקס, ארקיין - אני ממליץ בחום לתת לה שוט. אחת הסדרות הטובות שנטפליקס הוציאה בתקופה האחרונה.
התחלתי את הסדרה בלי הרבה ציפיות, אם לומר את האמת - אני לא שחקן ליג, ויצירות קולנועיות שמבוססות על משחקי מחשב כמעט תמיד נכשלות כישלון חרוץ, אבל אני מחבב מאוד את הסגנון של העולם של רונטרה וגם את הסגנון הסינמטי של הטריילרים לליג, לכן החלטתי לנסות. ואני חייב לומר שלא התאכזבתי.
הסדרה מתרחשת בעיר פילטאובר, "עיר החדשנות" של רונטרה בסגנון סטימפאנקי מרהיב, והעיר התחתית מתחתיה שגם בה יש אווירה יחודית של slums סטימפאנקיים. הסדרה מתמקדת בכמה קווי עלילה שונים, הקורים בו זמנית בעיר העילית ובעיר התחתית, ולוקחים בהם חלק כמה מהדמויות הקלאסיות של ליג אוף לג'נדס, כמו האחיות וי וג'ינקס, הממציא ג'ייס והסנייפרית קייטלין.
הדבר הראשון שברור מאוד לגבי ארקיין הוא שהאנימציה והסגנון בסדרה פשוט מדהימים. האנימטורים הם סטודיו צרפתי בשם fortiche, שהיו אחראים עד כה לטריילרים של המשחק אבל זוהי הסדרה הראשונה שהם מוציאים, והסגנון שלהם פשוט ייחודי ומהמם. הם תפסו את העולם של רונטרה בצורה כל כך צבעונית וחדה, כל סצינה מלאה בכל כך הרבה details קטנים. אפילו סצנות האקשן, משהו שהרבה אנימטורים מסתבכים איתו, נעשו בצורה מרשימה מאוד, החל מהתנועה של הדמויות וכלה ברמת הבימוי או העריכה של הסצינות. יש בסגנון אנימציה הזה משהו שמזכיר לי אנימה, ומצד שני משהו מאוד משחק-וידאו-י קלאסי, שביחד יוצרים סגנון ייחודי נורא. מבחינה וויזואלית, ארקיין מהממת.
מבחינה עלילתית, מאוד אהבתי את הכיוון של התסריט. הדמויות בארקיין מרגישות אמיתיות, חיות - מעבר לכך שהאנימטורים עשו עבודה מעולה עם הבעות פנים ורגשות, הדיאלוג נשמע טוב ומתאים לאישיות של כל דמות. נכון, לפעמים יש רגעים צ'יז'יים של דיאלוג משחק מחשב, אבל לדעתי האישית זה לא תמיד משהו רע - אם מצליחים להעביר את הרגעים האלה בדרך נכונה. וארקיין מצליחה בכך בגדול. היו כמה רגעים שבכנות ובתמים צבטו לי בלב.
לבסוף אני חייב לציין את הסאונד, שזה משהו שלא מעניין אותי בדרך כלל, אבל כאן נעשה בצורה איכותית ומורגשת. ואני לא מדבר רק על הדיבוב או הסאונדטראק - כל סאונד של דמות צועדת, או אקדח יורה, או שוטרים נושמים דרך מסכת אב"כ, פשוט קריספי ומורגש. בשילוב עם הצבעוניות של האנימציה, זה נותן הרבה סגנון וחייות לעולם, ברמה שכשהפרק נגמר קשה לי להתחבר חזרה לעולם האמיתי לכמה דקות.

הקיצר אם זה לא היה ברור, ארקיין הצליחה להלהיב אותי. זאת סדרה מהממת עם הרבה צבע ודמויות מצוינות, והיא כיפית ומותחת ואפילו קצת מרגשת. Riot והאנימטורים הצליחו להגיע להשיג מרשים, ואני לא יכול לחכות לראות מה הם יוציאו בעתיד.
 
סיימתי את הסדרה בישיבה אחת, בהחלט מצוינת ואין לה שום קשר למשחק. הנבלים מדהימים, ורוב הדמויות עגולות ועמוקות- לפעמים כן יש קטעים מעט מאולצים, אבל בקושי.

האדפטציה הכי טובה למשחק מכות שראיתי, רק שליג הוא לא משחק מכות.
 
אז אין צורך להכיר את המשחק?
הדבר היחיד שאתה מפסיד זה כמה רפרנסים למשחק עצמו. למיטב ידיעתי זאת הפעם הראשונה שRiot עושים משהו רציני עם הלור של העולם שלהם
 
טוב אז אחרי שראיתי את הפרק הראשון אתמול הברזתי מבית ספר כדי לראות שמונה פרקים ביום אחד (זה גם קצת קשור לזה שבוטולו לי רוב השיעורים). זאת בהחלט סדרה מוצלחת ומעניינת עם הרבה דמויות טובות ועמוקות. ווי היא פחות או יותר הדמות הנשית הכי מגניבה בכל מדיום אי פעם (אולי חוץ מביונטה). פאודר היא דמות שממש אפשר להבין וגם דמויות כמו אקו והיימרדינגר שלא קיבלו כמות גבוהה במיוחד של זמן מסך הצליחו להתחבב עליי מאוד. האקספוזיציה המאוד ארוכה מאוד מוסיפה לרקע ולעושר של הדמויות אבל קצת גורמת לזה שלא נשאר מספיק זמן "לבשר". האנימציה מצוינת וזו לגמרי אחלה של סדרה שאני אשמח לראות עוד ממנה. בתור אחד ששיחק ליג ממש קצת אני לא באמת רואה בזה צורך והיא מוצלחת בלי קשר לליג. הבעיה היחידה היא הסוף שאני פשוט לא ממש אוהב. הסדרה הזו לגמרי הייתה יכולה להינות מיותר פרקים ואני מצפה לראות איך הסיפור יתפתח בעונה השניה (אגב אם יש למישהו איזו סדרה להמליץ לי לבנתיים אז אני אשמח).
 
(אגב אם יש למישהו איזו סדרה להמליץ לי לבנתיים אז אני אשמח)
יוצאת עכשיו מחזור כישור הזמן אם מעניין אותך סדרת פנטזיה סטייל משחקי הכס. ובנטפליקס יש את ברוקלין 99 אם לא ראית עדיין, אחת הקומדיות המצויינות של השנים האחרונות
 
התחלתי היום לצפות עם הילדים הגדולים, ובאמצע הפרק הראשון כולנו פחות או יותר החלטנו להפסיק לצפות.
אישית, לא ראיתי משהו בסדרה שתפס אותי. כלומר, היא נראית בסדר. אבל לא ראיתי משהו מלהיב…

ממש שוקל אם לסיים את הפרק הראשון, או שאם עד עכשיו לא התלהבתי אז פחות או יותר כל הרוח של הסדרה.
 
מצטרף למה שאמרו פה, אחת הסדרות הטובות שראיתי בזמן האחרון עם אקספוזיציה קצת ארוכה (לכן בעייני שווה להמשיך עד סוף פרק 3/4 ולראות אם אתה מתחבר). לא הייתי ממליץ עליה לילדים מתחת לגיל 14 בערך. היא פשוט ממש לא סדרה לילדים למרות שהיא אנימציה (אבל אני ילד אז תכלס אין לי לגיטימציה לאמר את זה).
 
עם הילדים וויתרתי בכל מקרה.
כמו ש H Hugh כתב, אין לי הרבה זמן לסדרות גם כך אז לפנות לזה עוד שעתיים כדי לשפוט זה לא כזה פשוט… אנסה למצוא עוד חצי שעה מתישהו…
 
באמת שהופתי לטובה

ראיתי את הפרק ה1 והפסקתי לאחר חודש חבר שיכנע אותי לתת לסידרה עוד צאנס והתימכרתי
אני מחכה לעונה 2

חשוב לציין שהסידרה לא מיעדת לילדים יש לא מעט אלימות מוות וניצול של חומרים מסוכנים ועוד כל מיני דברים
 
צפיתי בפרק הראשון וחשבתי שהוא לא רע, אם כי אולי טיפה מותח מדי לטעמי. אני לא נלהב כמו שהייתי בעבר לראות דמויות בסכנה, במיוחד לא דמויות של ילדים.

הערה על האנימציה: יש קטעים שנראים ממש מצוין. יש קטעים שנראים כמו משחק point and click משנת 2000, עם תחושה של גרפיקה שונה מאוד לרקעים ולדמויות הזזות, ולפעמים אפילו תחושה שרמת ההפרדה של הרקע והדמויות הזזות לא זהה. ראיתי רק את הפרק הראשון, ואולי זה משתפר, אבל זה היה צורם למדיי.
 
כמו ליאור ליאור גם אני נתתי לזה עוד הזדמנות, ובסוף סיימתי לצפות בכל העונה הראשונה - ואחרי ההתחלה האיטית והמעט מקרטעת, היא סדרה טובה עם קווי עלילה טובים ומה שמרגיש כמו התפתחות אמיתית בעולם ושל הדמויות.
נראה מבטיח להמשך ולוקח בחזרה את הפוסט שלי אחרי מחצית הפרק הראשון. אצלי זה פשוט דרך להמשיך עוד פרק קדימה כדי להתלהב.
 
חזרה
Top