• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ארמוריקה- עץ משחק

אני לוקחת נשימה עמוקה ומשתלטת על הפאניקה שמאיימת להשתלט עלי. רוב האנשים מפחדים עכשיו אבל זה לא יקח יותר מדי זמן לפני שהם יתאגדו לקבוצות ועכשיו זה הזמן לבחור קבוצה חזקה, לפני שכולם ירצו להצתרף. אני מסתכלת מסביב, תמיד יש אנשים דומיננטים שמושכים אחרים מסביבם ואם אוכל לאתר מישהו כרזימטי מספיק עכשיו אוכל לחסוך לעצמי הרבה צרות אחר כך.
 
גור- משהו מעניין? אנחנו מדברים על הפרצוף המכוער של אנרכיה- מכות משתוללות, קסמים מוטחים אחד על השני, פחד ואימה גוברים על החלשים בזמן שהחזקים נלחמים על שליטה או רצים לערים שכנות. יש לך טונות של דברים מעניינים, וכל מה שמגביל אותך הוא המפה של המשחק.

בלובל- את שמה לב לדיבור בעברית באזור שכתוב אליו באנגלית "הפונדק הירוק". אם את רוצה קבוצה, זהו המקום.
 
המחשבה מפתה כל כך, כמו חתיכה קטנה של הבית במקום הזר והמוזר הזה. אבל בכנות אני בספק שיש מספיק ישראלים בשרת כדי שניצור קבוצה גדולה מספיק, או או שלאחרים יהיה כל כך לא אכפת מחיים שלפני המשחק שלא יהיה מתח. חוץ מזה, תמיד אוכל לדבר איתם אחר כך. אני ממשיכה לחפש אחר מישהו שמצליח להשליט סדר.
 
בלובל- את רואה שחנויות, בתים ואפילו סמטאות נתפסות במהירות שיא בידי אנשים. נראה שיש עוד איזה בית שאת שומעת ממנו עברית, אבל את לא רואה יותר מזה. אלת התהילה מעדיפה את האמיצים, ואלו שלא הגיעו בזמן להחלטה נשארים במצב שבו או שהם מצטרפים לקבוצה כלשהי או שהם נסים לערים אחרות. את חושבת על זה שיש מחסור בהרפתקנים פה- זה משחק שדורש הרפתקנות, אחרי הכל, אבל את מבינה שלא כולם אמיצים כשהחיים שלהם באמת נמצאים על הכף.

זכרי שיש לך קלף מיקוח, אגב- קראת על מיומנות המלאכה מעט מהאתר, ואת זוכרת שהיא יכולה להיות שימושית למטרות כלכליות. בהיעדר ברזל, המעט צמר שיש לך, ביחד עם מחטים, יכול להיות מאוד שימושי.
 
OUT
אני יודעת איך הקסם במשחק עובד?
IN
אולי אני צריכה לשנות טקטיקות, אני חושבת לעצמי ונכנסת אל חנות ריקה, אני לא חזקה ובכושר איום ונורא אז לחימה תהיה קשה לי. עם קצת מזל אני יכולה להיות בין היחידים פה שיודעים לתפור ולהרוויח מכל האנשים שלא רוצים להישאר עם אותם בגדים לכמה-זמן-שלא-נהיה-פה.

משהו בי נרתע מהרעיון. ההרפתקנים הם אלו שיהיה להם את הכוח פה, אלו שיחליטו מה יקרה, והמחשבה שאני פשוט אוותר על שליטה על הגורל שלי גורמת לי לרצות לזרוק משהו דרך החלון.

אני לוקחת נשימה ארוכה ודורכת על הצד שמתנגד. אולי אשיג לעצמי רובה קשת, אבל אצטרך כסף בשביל זה, אצטרך כסף בשביל הרבה דברים. הנורה המטאפורית נדלקת מעל ראשי וחיוך מתפשט על פני, והיי אני יכולה להכין שריונות עור, ועם המחסור בברזל אני בטוחה שלא יהיה מחסור לביקוש.
 
גורר- אתה לא בדיוק מקודד ומקבל איזה לחש שאתה מקבל. יש לחשים ואתה צריך לחקור אותם. קיבלת אחד מתנה מהמתכנתים, אבל עכשיו זהו.

בלובל- אין חנויות ריקות, אבל הרעיון שלך נראה לך כרעיון טוב. את רואה את המתפרה המקומית- נתפסה בידי צ'כים, אבל אולי תוכלי לקבוע איתם איזה הסדר רווחי. לחילופין, האזורים של הישראלים (הבית והפונדק) יכולים להיות שימושיים. אמנם את לא חזקה או קשוחה כמו הרבה מכונות מלחמה מהלכות שאת רואה שמתהלכים ברחובות וצועקים למי שיבין אותם, אבל אסור לזלזל באף אחד- בעיקר לא באישה שיכולה להשתמש במחט. את רואה גם שהפגיון שלך (3-5 נזק) יוצא מן הכלל באזור- אולי אם תארגני איזה מסחר עם הפגיון שלך, תוכלי לאסוף קצת עורות.

וכמובן, מאחר שלפחות חצי מהאנשים חשבו על לתפוס פה עמדות כוח, העמדות נתפסו מראש. אם את מרגישה הרפתקנית את יכולה לעשות דברים בעצמך עד שתגיעי לערים אחרות. זה יהיה מסוכן (מניסיון קודם שלך עם משחקים מהסוג הזה יש כנראה כמה יצורים בהתחלה, אבל לא משהו רציני. את תצליחי להילחם בהם לדעתך).
 
אני חושבת לשניה על לסחור בפגיון שלי לפני שפארנויה רוצחה את המחשבה בשנתה, שריון יהיה נחמד והכל אבל נשק ידאג שאנשים יחשבו פעמיים לפני שהם ינסו משהו.

נשאר לי ללכת או למתפרה או להרוג כמה דברים. מצד אחד לדאוג למקור קבוע של כסף יהיה טוב, אבל אם אוכל לקבל דברים שימושיים מהמפלצות שאהרוג זה ישתלם יותר ועם קצת מזל אולי אוכל להשיג מהם עורות. בנוסף, זאת תהיה הזמנות מושלמת כדי לראות מה עובד פה ומה לא ואם חץ לברך של בוס יקל על החיים שלנו בצורה משמעותית או פשוט יוריד לו מבר החיים.

אז קודם מפלצות ואז מתפרה אני מחליטה והולכת לאן שאני מקווה אמצא את האויבים שלא יצליחו להרוג אותי.
 
out
זה לא לחש זה פשוט יותר שורה שתים אבל לא משנה
in
אני פותח את המיני מף ומחפש את העיר הקרובה ומתחיל ללכת לעיר אבל לא דוך כדי שלא יראו אותי ורק חושב על החוסר בינה של שאר השחקנים, אבל אני ידע שאני אצטרך גילדה במקדם או במאוחר.
 
בלובל- את יוצאת מזרחה, עם העצים. את רואה חזיר בר צעיר (זה השם שלו). לא נראה שיש לו איזו אמא בסביבה, אז אולי עור של חזיר יתן לך משהו, ביחד עם קצת אוכל.


גורר- אתה כבר בתוך העיירה או שאתה יודע איפה העיירה כי כולם התחילו שם. אתה שם לב שאנשים מתאגדים בהתאם לשפה שלהם.


הערה: אני מריץ קרבות באופן הבא- אתם אומרים לי אסטרטגיה, ואם אין שינוי אני פשוט מריץ עם עצמי את הקרב. שימו לב שמפלצות נוהגות להיות חלשות יותר מכם, לפחות בהתחלה, אז אין בעיה כל כך לאבד קצת נק"פ.
 
אני מנסה להתגנב מאחורי חזיר הבר הצעיר. בהרבה משחקים יש טווח מסוים שאם נכנסים אליו המפלצת תוקפת אוטומטית, ואם לא אוכל להתגנב אז לפחות אוכל למדוד את הרדיוס של הטווח הזה.

אם אני מצליחה להתגנב מאחורי החזיר אז אנסה לשסף את גרונו, או לפחות להנחית מכה קטלנית אחרת. אם לא אז אנסה להתחמק כך שלא אהיה מול הניבים שלו ואתקוף מהצד.
 
אני מסתכל על הבחור שדיבר. "תתאמץ קצת יותר אם המבטא, מזהים שאתה ישראלי מקילומטר.
אתם רוצים הוכחה שאני כשר?, או שאני צריך לאלתר פה כיפה ממשהו."

"בכל מקרה, שמי ליאור, סמל אם זה משנה למישהו, אבל בספק שאול צהל קיימת פה, אבל אני אשמח למצוא מסגרת שבה אני לא אצטרך לחשוש מאספסוף בחוץ, אני נותן חצי שעה גג, עד שמתחיל פוגרום ויאשימו אותנו בכל החרא הזה, אז אני חושב שאנחנו מבזבזים פה את הזמן בשש-בש, במקום להשיג כוח ולבצר את המקום."

תוך כדי אני פותח את יומן המשימות ובודק אם יש איזושהי משימה התחלתית, או מישהו אם סימן קריאה צהוב מעל הראש
 
"אז רגע..." אני שואל "מה שאישה אמרה זה נכון? אנחנו אשכרה תקועים פה לנצח עד שמישהו יביס את המשחק? ואם נמות פה...?" המחשבה גורמת לי למועקה. אני מרפרף שוב ושוב על האינבנטורי שלי בהיסח הדעת.
 
גורר- מהליכה קצרה ליד הבתים בעיירה אתה שומע מבית קטן ומפונדק אזורי קולות בעברית. הפונדק נראה לך יותר הומה, אבל תחושה חביבה יותר רוחשת מהבית.

בלובל- נראה שאת לא באמת מוכשרת בזה. את דוקרת את החזיר, אבל הוא שם לב אליך כבר מראש ופוצע אותך (10 נזק). עדיין, הרגת אותו תוך שלוש דקירות. יש לך תחושה שאיבוד חיים זה לא רציני כמו פציעות בחיים האמיתיים. כשאת רוצה לנקות את חזיר הבר מפרווה וכל הדברים בחיים האמיתיים, את מגלה שזה מאוד נוח- אין שום מראה מזוויע או משהו, ותוך כמה שניות יש לך 3 יחידות של בשר, 2 יחידות של עור וזנב חזיר. אולי תוכלי להכין מזה משהו, אבל אולי לא. אולי תבדקי בתפריט התפירה שלך לראות מה את יכולה לעשות.


(ליאור וטסוקימארו, אתם ביחד, שיהיה ברור).


ליאור- "תרגיע, כולם יודעים שהחברה שיצרה את המשחק פולנית והמנהל בכלל הגיע מצרפת והוא חתיכת נוצרי אדוק. אם כבר פוגרום זה בפולנים, כי צרפתים זה שרת אחר. חוץ מזה, למה אתה חושב שאנחנו כל כך מודאגים? אני סיימתי שלוש שנים בגולני, מה זה כבר חנונים של מקלדת לעומת חומי שהעלה עובש בתקופה שאבא שלי שירת?" דניאל אומר לך עם חיוך. הוא נראה רגוע למדי.

"לחמש? שטויות, זורקים עליהם קופסאות שארגנו מראש פה ליד, ואם זה לא עוזר אתה מכה בהם עם השברים. אם אתה באמת צריך נשק, אתה לוקח את הקשת שלך ויורה בהם. זו הגנה עצמית אם מנסים לעשות בנו פוגרום" מוסיף סמי שנראה כמו איזה מזרחי מקופח מעיירת פיתוח עם הבגדים שנתנו לו.

(עכשיו נכנסת התגובה של טסוקימארו, אני מניח)

טסוקימארו- "תנשום עמוק, ילד. אתה צריך להירגע קצת. ברור, אנחנו קצת לכודים פה, ואם אתה מת פה אתה מת גם שם מעבר, אבל אנחנו משקיעים בסמי. אתה אולי לא יודע את זה, אבל הוא בחור קשוח, והוא קיבל פה ניקוד די מרשים עם 17 כוח ו16 חוסן. מה גם שהוא יודע אנגליתת, אז זה אחלה לו. לא אומר שהוא יכסח לך את כולם עכשיו, אבל אם נדחף אותו קצת קדימה, נשיג לו ציוד מתאים ונמצא איזה מישהו שמחשל לך איזה נשק קסום, הוא ינחית את המכה הניצחת וסמי יהיה גיבור ויביא קצת כבוד לישראל. אתה יותר רגוע עכשיו, כשאתה יודע שיש לנו תוכנית?" דניאל אומר לך.
 
OUT
כמה שאלות:
א) האם החיים שלי מתחדשים מחוץ לקרב? ב) אני יודעת איך מערכת הקסם במשחק פועלת? ג) עדיין אפשר לגרום לפציעות שהן לא רק הורדת חיים?
IN
נראה שהעתיד שלי לא הולך להיות כהרפתקנית ובהחלט לא כלוחמת בחזית. נו טוב, זה לא כאילו שאי פעם חשבתי אחרת. אני תוהה אם אוכל להרוג עוד חזיר לפני שאחזור לעיר, לא יכול להיות להם יותר מ15 חיים, אבל אם כל פגיעה שלהם היא עשר נזק אז אחד מהם יוכל להרוג אותי בפחות משלוש פגיעות. אני פותחת את תפריט התפירה ומחליטה לא להחליט לבינתיים, אחרי הכל קיבלתי את כל הדברים הנחמדים האלו עכשיו ואולי אוכל לעשות איתם משהו שימושי.
 
"כן..." אני עונה בפשטות. בראשי עולה המחשבה שמשהו בתוכנית הזאת קצת קצת... askew.
אני זז מהשולחן המרכזי ועובר לשבת בצד, ליד הקיר, ואז שולף את המחברת שלי ומתחיל לצייר.
 
בלובל-
out
א. לא נראה לך- נדמה לך שיש שימוש קצת אחר לחידוש חיים. יכול להיות שהם הכניסו קלישאה אחרת?
ב. לא ממש. את צריכה כישרון בשם "אמנות הלחשים" בשביל לייצר לחשים בעצמך. תוכלי ללמוד אותו אולי בהמשך ממישהו או משהו?
ג.כן, את יכולה לקטוע למישהו יד או משהו כזה. לא עם פגיון או מקל, אבל אולי עם איזו חרב חדה מאוד, אם יצא לך נזק קריטי ותכווני ליד של מישהו. דברים נוספים עובדים בערך באותו הגיון.

in
לא בדיוק 10 חיים בפגיעה- ראית שלושה מספרים מהבהבים מעל הראש שלך, וגם ראית את המספרים "3, 3, 5" מהבהבים על הראש של החזיר. ועדיין, כנראה ש10 נזק זה לא הכל.
תפריט התפירה שלך נותן לך אפשרות לייצור שריון עור פשוט מ2 בד ו2 יחידות של עור. אולי תוכלי להתגבר על מגבלת החיים שלך? לחילופין, את יכולה לייצר תיק צד (1 בד, 1 עור) שנותן עוד 10 ק"ג של משקל נשיאה ונראה נחמד, בגדים יפים יותר מ2 בד, תחבושת שעולה 1 בד ועוד דברים כאלו.


טסוקימארו- אתה מבין שזו מחברת לא רגילה והעט הוא לא עט רגיל. מה ברצונך לצייר?
 
חזרה
Top