• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

מהדורה 5 אקדמיית האימה - בית ספר לאשף

nav566

פונדקאי ותיק
טוב. אנחנו אחד לפני הסוף, וזה אחד כיפי. אני חושב שסטטוסים הם אלמנט לא מנוצל מספיק של השיטה, ואני מאוד אוהב את הרעיון של נתיבים שמתמקדים בסטטוס ספציפי. הקשר לדרקונים כאן חלש יותר, אבל לא רציתי לעשות פשוט "תבחר דרקון ואתה מקבל בונוסים לאלמנט שלו". זה קל מדי. אז הנתיב הזה לקח כיוון מאוד מעניין. אני אשמח ספציפית להערות בונות על איזון, כי יש לי תחושה שזה חזק מדי.



ברוכים הבאים לאקדמיית האימה, שולייה. אני בטוח ששמעת על בתי הספר לקסם השונים. אשלייה, תהפוכה, עוצמה. שטויות. כאן באקדמיית האימה, אנחנו מתעסקים במה שחשוב באמת. שליטה. בסופו של דבר, התמחות בקסם היא ניסיון להשיג שליטה גדולה יותר על מה שמסביבינו. וזו הסיבה האמיתית שדרקונים הם יצורים כל כך חזקים. אם תסתכל עליהם מבחינת נתונים יבשים, הם לא כל כך מרשימים. אבל הם מפחידים, ושם הכוח שלהם. אין שום דרך פשוטה יותר לשלוט מלהטיל אימה. לזרוע פחד בליבם של אויביך ולמחוץ אותם. זה מה שאתה עומד ללמוד כאן. אז שכח כל מה שידעת על קסם, ותתכונן לשלוט. בוא נתחיל.

אקדמיית האימה - בית ספר לאשף

טקטיקות הפחדה
כשאתה נכנס לאקדמיה בדרגה 2, אתה לומד כיצד לאיים על אנשים בטקטיקה מחוכמת במקום בכוח האישיות. אתה הופך מיומן באיום, ויכול להשתמש במתאם התבונה שלך במקום במתאם הכריזמה לבדיקות איום.

הטלה מאיימת
החל מדרגה 2, אתה לומד כיצד להשתמש בלחשיך כדי להבהיל את אויביך. כאשר אתה מטיל לחש בדרג 1 ומעלה, בחר יצור בטווח 30 רגל ממך שיכול לראות את הטלת הלחש. היצור חייב להצליח בהצלת חוכמה כנגד ד"ק הטלת הלחשים שלך או להיות מפוחד ממך עד סוף תורך הבא. היצור מקבל מחסר להצלה ששווה לדרג הלחש.

פחד עמוק
שאתה מגיע לדרגה 6, אתה מחדד את יכולותיך לשחק על פחדיה של מטרה. כפעולה רגילה בתורך, אתה יכול ליצור אשלייה מבהילה במיוחד במוחו של יצור בטווח 30 רגל ממך. המטרה חייבת להצליח בהצלת חוכמה או להיות מבוהלת ממך למשך דקה. בסוף כל תור של המטרה, היא יכולה לחזור על ההצלה. אם צפית במטרה במשך 10 דקות או יותר לפני השימוש בפחד עמוק, היא מקבלת חיסרון להצלות אלו.
אתה יכול להשתמש בפעולה זו מספר פעמים ששווה לתוסף ההתמחות שלך. השימושים מתחדשים במנוחה ארוכה.

אימה מחושבת
בעת הגעתך לדרגה 10, ההבנה שלך בפחד ובמקורותיו העמיקה כל כך, שאתה לומד כיצד לשלוט בו באופן מוחלט. אתה מקבל חסינות להשפעות פחד, ויצורים להם חסינות להשפעות פחד יכולים להיות מפוחדים מלחשים שלך, וכן מהטלה מאיימת או פחד עמוק, אך יש להם יתרון להצלות כנגד השפעות אלה.

פחד משתק
שאתה מגיע לדרגה 14, הפחד שלך הופך אפקטיבי יותר. כאשר אתה מחיל על יצור השפעת פחד, הוא מקבל את החסרונות הבאים כל עוד הוא מפוחד, בנוסף להשפעות הרגילות של פחד:
  • המהירות שלו נחצית בחצי.
  • הוא מאבד את כל תוספי הזריזות לדרג"ש. מחסרי זריזות נשארים כרגיל.
  • כאשר הוא מטיל לחש, הוא חייב להצליח בהצלת חוכמה כנגד ד"ק הטלת הלחשים שלך או שהלחש נכשל.
 

the Nerubian

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
מגניב מאוד. כמה הערות קטנות:

הטלה מאיימת - נראה לי רציני מספיק לגרום פחד בהסתברות גבוהה בכל סיבוב כמעט גם בלי שההצלה תהיה במחסר של 1- עד 9- (!). לחשים מדרג 9 הם חזקים מספיק גם ללא הערך המוסף של לגרום בוודאות ליצור לחסרון להכל.

פחד עמוק - המאפיין הזה מרגיש קצת פחות שייך, כי יש לו אלמנטים של מסורת האשליה או ההקסמה, בניגוד למאפיינים האחרים שמאפשרים לאשף שלך להיות מאיים גם עם אפקטים אורקוליים של לחשי תעצומה או תאובה, לדוגמה. הוא גם משמעותית יותר חזק ממאפיין המקצוע של ברברי משתולל בדרגה 10.

פחד משתק - נראית לי יכולת אפקטיבית מדי, אפילו לדרגה הזו. הקטע של איבוד תוספי זריזות לדרג"ש מוסיף חישובים לקרב וגם סותר את עקרונות העיצוב של השיטה ונראה שייך יותר לפאת'פיינדר - לשם השוואה תסתכל על המצבים "הלום" ו"משותק" שלא גורמיםמלאיבוד תוסף הזריזות לדרג"ש.
 

nav566

פונדקאי ותיק
הטלה מאיימת - נראה לי רציני מספיק לגרום פחד בהסתברות גבוהה בכל סיבוב כמעט גם בלי שההצלה תהיה במחסר של 1- עד 9- (!). לחשים מדרג 9 הם חזקים מספיק גם ללא הערך המוסף של לגרום בוודאות ליצור לחסרון להכל.

הממ. טוב, אני כן רוצה להשאיר את המחסר, כי אני מרגיש שזה לא חזק מספיק בהתחשב שזה שזה נמשך רק תור אחד. אולי חצי מדרג הלחש מעוגל ללמטה?

פחד עמוק - המאפיין הזה מרגיש קצת פחות שייך, כי יש לו אלמנטים של מסורת האשליה או ההקסמה, בניגוד למאפיינים האחרים שמאפשרים לאשף שלך להיות מאיים גם עם אפקטים אורקוליים של לחשי תעצומה או תאובה, לדוגמה. הוא גם משמעותית יותר חזק ממאפיין המקצוע של ברברי משתולל בדרגה 10.

בעיצוב של המקצוע התבססתי על שתי האסכולות לאימה שמופיעות בקולנוע - אימה מזעזעת, כמו Jumpscare או סתם מראות מזוויעים, ואימה מחלחלת, שמשתמשת יותר בבילדאפ לאורך זמן ובפסיכולוגיה כדי ליצור "אווירה" מפחידה. אז השתמשתי בהטלה מאיימת כייצוג של אימה מזעזעת, סוג של גישה פשטנית לאימה. וברמה שש אתה מקבל גישה לפחד עמוק, שהוא ייצוג של אימה מחלחלת. ואז שני המאפיינים האחרים מעצימים את שני הז'אנרים האלה.

אני מסכים שזה חזק יותר מהמאפיין של משתולל, אבל זה כן מאפשר הצלה אוטומטית כל תור. אבל שים לב שמאפיין דרגה 10 של ברברי אמור להיות בדרך כלל אמצעי utility משני יותר מאשר טקטיקה ראשית, אז הם בדרך כלל די מוחלשים. לעומת מאפיין דרגה 6, שהוא המאפיין המרכזי ואולי הכי חזק. אולי צריך להחליש את זה קצת, אבל אני לא בטוח איך.



פחד משתק - נראית לי יכולת אפקטיבית מדי, אפילו לדרגה הזו. הקטע של איבוד תוספי זריזות לדרג"ש מוסיף חישובים לקרב וגם סותר את עקרונות העיצוב של השיטה ונראה שייך יותר לפאת'פיינדר - לשם השוואה תסתכל על המצבים "הלום" ו"משותק" שלא גורמיםמלאיבוד תוסף הזריזות לדרג"ש.

טוב, רציתי לתת שם איזשהו חלק שעוזר לתקוף אותו, אבל אני חושב שיתרון להתקפות עליו זה חזק מדי. מה אתה מציע?
 
Top Bottom