• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אסופת יריבים ומפלצות מההרפתקאה שהרצתי אתמול (3.4.21) - כולל נתונים מפורטים

אתמול הרצתי חלק נוסף מ'מאחורי מסכה' שמתרחש במלסטרה, והפעם אני גם משחרר את נתוני היצורים שהשתמשתי בהם.

באופן כללי: ההרפתקאה הורצה לשתי דמויות שחקן (סייפת וקוסם) בדרגה 5, כאשר בקרב הסופי והקטלני מכולם הצטרף אליהם גם דב"ש - לוחם בדרגה 5.
לכן, כל דירוג הקושי מתייחס לחבורה ברמה 5.
החלק הקרבי של הההרפתקאה התרחש במנסרת עצים במעלה הנהר, שארגז סחורה מקולל ונגוע שהוברח לתוכה (ביחד עם כוח ממזבח מעוות שנשכח עמוק למטה), הפך אותה לגהינום פטרייתי מצחין, וניגע את כל הפועלים והנערים שהיו שם, הופך אותם ל'נגועי צמח' קהי-מוח ורצחניים (לא אתייחס כאן יותר לסיפור - הוא יצא במלואו בתקציר, כרגיל).

* * *

פועלי מנסרה מוכתמים
תיאור כללי: העובדים של המנסרה, נגועים בפטריה שהפכה אותם לקהי-מוח ותוקפניים מאד, מסתובבים ברובם בחוסר מעש בשטח של המנסרה, או רובצים עם השרידים הרקובים של ארוחות קודמות שלהם. חלקם עדיין מנסים לעשות משהו שדומה לעבודה על קורות העץ המרקיבות, מכוח הזכרונות העמומים שלהם. גם כשהם מנסים לאיים או לקלל, לא יוצאות להם מילים קוהרנטיות אלא חלקי הברות מהפה.
גוון העור שלהם הפך לאפרפר-ירוק, העור לח ומצחין ופה ושם יש עליו חבורות שהזדהמו או כתמי טבח. מהפה שלהם זב ריר צמיג ומצחין להדהים.
הם נלחמים עדיין בהתקפות בסיסיות מאד של כלי הנשק שלהם - סכינים אצל הנערים, ופטישים כבדים אצל העובדים הגדולים יותר; כאשר אחד מהם נופל, אפשר לראות ענן נבגים עמום בוקע בכמו יריקה אחרונה מתוך הפה הפעור לרווחה.

טקטיקה: בדרך-כלל אין, אלא אם כן הם קרובים ליצור חזק יותר. אחרת הם פשוט יצרחו ויטילו את עצמם לדמות הקרובה ביותר. לכל היותר, אחד מהם יכול לנסות לעקוף את הסייפת כדי לנסות להגיע אל הקוסם, אבל לא שום דבר מתוחכם יותר.


נער מנסה מוכתם
דרגת אתגר: אספסוף
נק"פ 24, דרג"ש 4, דירוג פגיעה 5.
הגנות: הדיפה אחת בדירוג 5, עמיד לרעל.
התקפה: 2 סכינים, נזק 1ק2+6 כ"א, פגיעה בגלגול 16 ומעלה גורמת 1-3 רעל ל-2 סיבובים וחולשה 1- (אין הצלה).
דירוגי הצלה: פיזי 14; זריזות 13; מנטלי 10 (הפטריה שהרסה את המוח שלהם מקנה להם עמידות מנטלית מסויימת).

פועל מנסרה מוכתם
דרגת אתגר: רגיל
נק"פ 36, דרג"ש 5, דירוג פגיעה 6
הגנות: הדיפה אחת בדירוג 6, עמיד לרעל, הת' 2/סיבוב
יכולת מיוחדת: הילת צחנה חלשה, ניצל 3ק10 או 2- לגלגולים לאותו יבוב.
התקפה: 1 פטיש כבד, נזק: 1ק8+12. הלם חלקי בגלגול 16 ומעלה (ניצל נ' 3ק10)
דירוגי הצלה: פיזי 16, זריזות 13, מנטלי 11.

ראב הירוק:
הבחור הענקי הזה הוא הנגוע ביותר מבין פועלי המנסרה, ויכול לשלוט מנטלית באופן עמום בפועלים המעוותים הסמוכים אליו, כולל לצוות עליהן להתקין מלכודות פשוטות - למשל, נוזל רותח בסיר תלוי, שיכול להשפך על הדמויות שיפרצו את הדלת הראשית של המנסרה (בפועל דמויות השחקן לא היו כל-כך צפויות, כך שהמלכודת הזו לא פעלה).
ראב היה מנהל העבודה שפותה להבריח מה שנראה כמו ארגז סחורות וארת'אריות יקרות, ובפועל היה נגוע ברימות נושאות מחלה שהתחפרו החוצה והתחילו את הגהינום במנסרה; הוא נראה המעוות ביותר מבין עובדי המנסרה, הזקן שלו - אדום במקור - מצמיח פטריות, ופטריות נוספות מתחפרות מתוך המוח ובוקעות מתוך הקרחת שלו. הוא גם הלוחם הפראי והמסוכן ביותר בחבורה. כאשר הוא נופל, רוב הפועלים המעוותים האחרים נאחזים באימה, השליטה עליהם נשברת באופן יחסי, ורובם נמלטים לכל עבר.

רמת קושי: מאתגר
נק"פ 60, דרג"ש 7, דירוג פגיעה 8.
הגנות: פארי כפול בדירוג 8, התחדשות 3/סיבוב
יכולת מיוחדת: הילת צחנה חלשה, ניצל 3ק10 או 2- לגלגולים ו-2-5 נקודות נזק הלם לאותו סיבוב.
התקפה: 2 להבים, נזק: 2ק4+6 כ"א. פגיעה ב-16 ומעלה גורמת דימום 2-4 ל-2 סיבובים ו-2 נזק לא מתרפא.
התקפה מיוחדת: שיסוף פראי (פעם ב-2 סיבובים)
דירוגי הצלה: פיזי 18, זריזות 16, מנטלי 15.


זחלים יורקים
היצורים האלו שורצים בחבורת קטנות במערת הניקוז שמתחת למנסרה, וגם בתאים השכוחים ליד המזבח, מקום בו מתנודד ומשוטט האויב הפטרייתי העצום (ראה בהמשך)
הזחלים המגעילים האלו מגיעים עד למידה של כלב קטן, הגוון שלהם נע בין לבן-עכור לירוק, כולו נוטף נוזל שמנוני. אין להם עיניים, אבל לעומת זאת יש להם פה צינורי עצום שמתכווץ ומתרחב, ומאפשר להם לירוק חומצה למרחק גדול.
היצורים חסרי מוח לגמרי, אבל חשים את הדמויות ממרחק ופותחים מיד ביריקות קטלניות.

דרגת קושי: "אספסוף קטלני" (היצורים חלשים, כמעט נטולי הגנה, אבל מסוגלים לפגוע בדייקנות וממרחק, ולהסב נזק כבד שגורר גם פגיעות מצטברת שנמשכת גם לאחר סוף הקרב).
נק"פ 20, דרג"ש 4, דירוג פגיעה 7
הגנות: אין
התקפה: יריקה - 3ק2+6 נזק; גורמת פגיעות 10% למשך 30 דקות, יכולה להצטבר עד 3 פעמים.
דירוג הצלה: פיזי 10, זריזות 12, מנטלי 3 (הגם שהם חסינים להשפעות שפועלות על המוח, כי אין להם כזה...).


קרפדת נהר מורעלת
קרפדות ענקיות מוכרות בבקעת קיירן, כולל זנים גדולים שיכולים להתקיף ילד תועה או אדם חלש שתועה ליד מאגר מים נגוע.
אבל הקרפדות ליד המנסרה הושפעו גם הן מהמגפה; הן תפוחות באורח לא טבעי, תוקפות כל מה שהן רואות, ובעלות יכולות מגעילות חדשות; מקרוב אפשר להבחין בכתמי איזוב ונגעים על העור שלהן; כאשר הן מתות נשמע כמו פיצוץ חלש, וכל ה"בפנים" הנגוע שלהם משפריץ וצף החוצה בשלולית גדולה וקוצפת.

דרגת אתגר: רגיל
נק"פ 40, דרג"ש 4, דירוג פגיעה 6(9)
הגנות: הדיפה פסיבית בדירוג 5, התחדשות: 3/סיבוב
כל פעם שהן נפגעות בנשק חד - התוקף מציל ב 3ק10 נגד זריזות או סופג 3-8 נזק מהדם הרעיל שלהן שניתז.
התקפה רגילה: נשיכה: 2ק4+8 + רעל מחליש (2- לכל הגלגולים) ל-3 סיבובים (ניצל נ' 3ק10), לא מצטבר.
התקפה מיוחדת: יריקה ב-3+ לפגיעה, נזק 5ק6+6 או חצי (3ק10 נגד זריזות לחצי נזק)
מי שסופג את כל הנזק יכול לסבול גם מרעל 2-5 ל-3 סיבובים (ניצל נ' 3ק10) וסופג פגיעה 1-2 בשריון (אין הצלה) - מתפוגג לאחר תום הקרב.
דירוגי הצלה: פיזי 14; זריזות 15, מנטלי 7.

קרפדת מערות ענקית
גרסה גדולה וקטלנית בהרבה
הערה: במקור היא שורצת במערה צדדית, בחברת כמה זחלים יורקים, הגם שבטקטיקה נכונה של החבורה אפשר להפריד ביניהם ולמשוך את הזחלים קודם. זו היתה ההתקלות היחידה שהדמויות לא הגיעו אליה, בסופו של דבר).

דרגת אתגר: "קטלני מינוס" (כלומר, חלשה מעט יותר מהסטנדרט של יצור 'קטלני', אבל עדיין חזקה בהרבה מיצור 'מאתגר')
נק"פ 75, דרג"ש 7, דירוג פגיעה:8(11)
הגנות: הדיפה פסיבית בדירוג 7, התחדשות 3/סיבוב
הגנה מיוחדת: כל פעם שהיא נפגעת בנשק חד - התוקף מציל נ' 3ק10 או סופג 3-10 נזק מהדם הרעיל שניתז.
התקפה רגילה: נשיכה (2ק6+12) + רעל מחליש (2-) ל-3 סב'
התקפה מיוחדת 1: קפיצה ומעיכה (2+ לפגיעה), כל היריבים צריכים לגלגל הצלה נ' 3ק10 או 3ק12 או סופגים 2ק10+10 נזק יכולים להקלע להלם חלקי.
התקפה מיוחדת 2: יריקה: 4ק6+6; גורמת פגיעות 20% והמסת שריון ב-1, יכולים להצטבר עד 3 פעמים.
דירוגי הצלה: פיזי 18, זריזות 13, מנטלי 10.


גוש פטרייתי מהלך
זה היריב הקטלני ביותר באיזור, והתקלות שהוצבה כך שכמעט ולא יהיה סיכוי שהדמויות יקלעו אליה בטעות - אלא רק מבחירה מלאה, לאחר שהדמויות הבינו שמדובר ביריב קטלני.
הוא מפטרל במנהרות הלחות סביב מה שנראה כמו מזבח זוהר באור חולני, עם סמלים שנראים כמו חיקוי לעגני לסמל של ההשתקפות הצהובה; ליד המזבח שורצים זחלים יורקים, אבל החבורה יכולה לתכנן באופן שימשוך אותם לקרב כאשר היצור הגדול נמצא רחוק יותר במערה, ולחסל אותם מהר לפני שיגיע.
ה"גוש" הזה נראה באופן כללי מאד כמו דמוי אדם בגודל עוג או קצת גדול יותר מעוג; עם רגליים וידיים, אבל בזה מסתכם הדמיון בינו לבין אדם. הוא רחב מאד, כולו מקשה אפורה-ירוקה של ספק בשר ספק צמח, עם כתפיים רחבות וזרועות ארוכות מדלדלות עם טופרים בגוון אדום; כאשר כמעט מכל אברי גופו,אבל בעיקר הזרועות והכתפיים, צומחות פטריות. הראש קטן ומובחן בקושי מהכתפיים, עם עיניים זוהרות בירוק ארסי ופה רחב מאד, שמגיר אדים מאסיביים של רעל.

דרגת אתגר: קטלני
דרג"ש 8, נק"פ 115, דירוג פגיעה 8
הגנות: הדיפה פסיבית בדירוג 7, התחדשות 3/סב'
הילה: חוסם באופן אוטומטי את כל יכולות הריפוי של החבורה ב-100%.
התקפה רגילה: 2 אגרופים רעילים, נזק 2ק6+6 כ"א + פגיעות 10% (אין הצלה) וחולשה 1- (הצלה נ' 3ק10), מצטברים עד 4 פעמים.
התקפה מיוחדת: נשיפה קונית באורך 5 מטרים ורוחב 3 מטרים שגורמת 5ק8+8 נזק או חצי, ומרעילה ל 2-7 לסיבוב ל-3 סיבובים (את מי שספג כל הנזק); השהיה 5.
התקפה מיוחדת 2: קללה - השהיה 1 (אבל יתחיל להפעיל את היכולת מאוחר יחסית לתוך הקרב). מנגע אוטומטית יריב אחד בקסם מוות שמתחיל להתפתח בתוכו, ולאחר 3 סיבובים מתפוצץ ומסב 6ק10 נקודות נזק.
בסוף כל סיבוב עד ההתפוצצות (3 פעמים), אפשר לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון. כל הצלה מוצלחת תפחית 1ק10 מהנזק של ההתפוצצות.
דירוגי הצלה: פיזי 19, זריזות 13, מנטלי 15.

טקטיקה:
סיבוב 1: נשיפה
סיבוב 2: התקפה באגרופים
סיבוב 3: קללת מוות
סיבוב 4: התקפה באגרופים
סיבוב5: קללת מוות
סיבוב 6: נשיפה... וכך הלאה.

הערה: כצפוי, זה היה קרב קטלני.הלוחם של החבורה קרס למצב של גסיסה (שרד בחיים בסוף), הקוסם ספג התפוצצות של קללת מוות, וסיים את הקרב עם 3 נק"פ; הסייפת היא היחידה שנשארה עם רוב הנק"פ שלה. הדמויות הצליחו לשרוד רק משום שגם טיפלו בזחלים לפני שהיצור הגיע, גם טמנו לו מלכודת שפגעה בו ואפשרה לדמויות התקפה ביתרון ניכר בסיבוב הראשון; וגם בזכות סדרת פגיעות גבוהות (חלקן קריטיות) שהסייפת הצליחה להוריד לקראת סוף הקרב.
 
עריכה אחרונה:
הצצה מאחורי הקלעים של המפלצות. מעניין. אין ספק שהם חטפו מקרה קשה של פטרת.

האם הזחלים הם פונדקאי מעבר של הפטריות? פטריות מתפתחות בדרך כלל מנבגים, לא מרימות. רק כדי לעשות סדר בראש.

מה קרה שהפעם פאג לא שלח שדון למות במקומו?
 
לגבי הזחלים - כן, בהחלט אפשר לנסח זאת כפונדקאי מעבר.
ופאג בהחלט שלח את השדון שלו למות במקומו, וחסך לחבורה מלכודת קטלנית עם 'אש צולבת' (או לפחות חומצה צולבת) של זחלים יורקים + נפילה לא נעימה למים מזוהמים שקרפדה ארסית שרצה בהם, אבל זה כבר יפורט בתקציר הסיפורי.
 
חזרה
Top