• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 אכזריות הקוביות, והגורל הנד בכאוס

טוב, אני לא מאמין שזה קרה. אתמול בערב, היה לנו קרב בוס על של סוף ההרפקאה (פאת'פיינדר), נגד שטן תהום (ד"א 20) ושני העוזרים שלו (שדים, כל אחד ד"א 19). אנחנו היינו חבורה של חמישה נזירים (דרגה 15) כאשר כל אחד שיחק ארכיטיפ אחר, ואני ששיחקתי אשף-כהן-מיסטיקן (16), המנהיג של החבורה (כן, רק אחרי הבנייה של הדמויות קלטנו שזה כמו צבי הנינג'ה:D). הקרב היה קשוח, אחד הנזירים כמעט מת. החלטתי שאין ברירה, והפעלתי את הלחש הכי חזק שלי, השמדה (דרג 7) על שטן התהום, שבקושי נפגע. ידעתי שרק באחד טבעי הוא יכשל, כי יש לו קשיחות מטורפת, אבל ציפיתי להוריד לו קצת נזק בכל זאת... ובום!! אחד טבעי! כולנו שאגנו באושר, כי השטן תהום נשאר עם פחות מ10 נק"פ! ואז נזכרנו... התנגדות ללחשים! אחרי גלגול טבעי של 4, וכישלון מוחלט בניסיון להתגבר על ההתנגדות שלו, הייתי עובד עצות. החלטתי בהברקה של רגע להשתמש בלחש מהיר של אחיזת מפלצת (דרג 6). השה"מ החליף קוביה, גלגל הצלה... ובום!! 1 טבעי!!! וזהו, התקפת מוות אחת עם 117 נזק, הוא גלגל הצלת קשיחות בד"ק 127 נכשל ומת...

אז גם לכם היו סיפורים הזויים מהחיים שכאלו? גלגולים קריטיים, הצלות נוראיות, ושלל מיני כשלונות משעשעים? נשמח לשמוע!
 
היו לי שני מקרים מדהימים של קוביות שאני זוכר. הפעמים היחידות שחשבתי שאולי אכן יש דבר כזה "מזל/ אלי קוביות". אני בדר"כ מאוד רציונלי, אבל שני המקרים היו קיצוניים.
חשוב לציין שבחבורה בה שיחקתי, הכל מגולגל ע"י השחקנים ובאופן פתוח על השולחן. אין אפשרות להסתיר/ לרמות וכו'... (גם לא מנסים, אנו אהבנו את אקראיות והוגנות הקוביות).

המקרה הראשון של הצלחה מסחררת:
בסיום מערכת אברון, הדמויות על גג Thronehold, מנסות לעצור ישות מסתורית עוצמתית, מלפרוץ למישור המרכזי, כשמעליהם נלחמים ורבים מאות דרקונים, והישות "קוטפת" דרקונים מעל כדי לתקוף את החבורה, ולשבור את כבליה. (סיפור ארוך). האמצעי המרכזי לסגירת השער? אנרגייה של אחרון ה Coutals, האגורה בהם, אך עליהם לפגום מספיק בשער הנפתח, כדי לסגור אותו.

הקרב... לא הלך לטובת הקבוצה. 2 דמויות כמעט מתות, כמעט כל המשאבים גמורים, ויש רק עוד כבל אחד המחזיק את השער. ואני בתור שה"מ מסתכל על הרשומות שלי, ולשער יש עוד יותר מ 200 נק"פ! (החבורה ריכזה מאמץ נגד הדרקונים)
נראה שהלך על החבורה, ועל אברון כולה... סיום גרוע למערכה...

ואז, ה duskblade משקיע את כל מה שנותר לו, ותוקף, ומוציא 20! מגלגל לאישור פגיעה קריטית (מהדורה 3.5) ויוצא שוב 20! מגלגל שוב, ופוגע! גורם חתיכת נזק, אך השער עוד עומד. ואז הכהן תוקף, ושוב 20! ומגלגל לאישור- 20! מגלגל שוב לאישור- עוד 20! ולאחר מכן פוגע! יש מספיק נזק לשער, הסייר מפעיל את אנרגיי הקואטל, בדיוק לפני שדרקון אדום לועס אותו!

החבורה המומה. גם אני המום. כולנו די קיבלנו שהפסידו, כשלפתע מתוך 7 גלגולים ברצף, 5 היו 20 טבעי! לאחר שנגענו כולם מההלם, ניגשנו ל Aftermath (היה עוד דיון קצר אך מתוח עם מנהיג הדרקונים המבולבלים, אך זה עבר בשקט יחסי).

המקרה של קרנדור חסר המזל:
באותו משחק דווקא הייתי שחקן, אך חוקים דומים. (גם מהדורה 3.5). אחד השחקנים שיחק גמד לוחם, סופר קשוח, עם כושר מאוד גבוה. זו פעם ראשונה ששיחקנו בממלכות נשכחות, והשחקן ממש שנא את כל העניין עם קיר חסרי האמונה, והחיוב למעשה להאמין באל. הוא החליט שהגמד שלו אתאיסט.

אחלה דמות, ומאוד תרם למשחק, אך... כל פעם שהיה גלגול הצלה קריטי של חוסן- זרק 1 טבעי.
הפך לאבן... פעמיים. מת מנזק מסיבי... פעמיים. זו כבר הפכה לבדיחה!
בשלב מסויים, לשחקן נמאס. הוא הגיע למסקנה שנמזל הרע רודף אותו הוא אתאיסט בממלכות נשכחות. הוא החליט למצוא אל שהגמד יכול לעבוד, ולאחר חיפוש ניכר מצא אל גמדי לא מוכר, של לוחמים ותעוזה חסרת פשרות, שמצא חן בעיניו. אך השחקן החליט שעליו לעשות פעולה המוכיחה את אמונתו לאל.

הבעייה? היינו באותו זמן בתוך עיירה שנשלטה ע"י האוייב שלנו, וניסינו לעורר התנגדות. הצלחנו להסתובב בעיירה באופן מוגבל מתחזים לשכירי חרב, אך זה עבד כל עוד לא עוררנו יותר מדי תשומת לב. הגמד, שהיה נפח בעברו, החליט שהוא צריך לחשל את הסמל הקדוש של האל. אך... הנפחייה היחידה הייתה בשליטת האוייב.

טוב, אז מה עושים? לגמד שלנו הייתה כריזמה 6, ומאוד חששנו שלא יצליח להתחזות. לבסוף עלה רעיון! נכנסנו לנפחייה כשכירי חרב, וביקשנו מחיילי האוייב לאפשר לגמד שלנו להשתמש בכלים לזמן קצר. אה, וכמובן שהסברנו לחיילים, שוהא נפגע בקרבות ולכן הוא חרש ואילם... לא יכול לתקשר כלל! כך קיווינו להפחית סיכוי שייתפס.

נשמע אחלה, לא? גם השה"מ שלנו חשב כך! ממש התלהב על היצירתיות שלנו, והחיילים אפשרו לו לגשת לעבודה. שאר החבורה יצאה (כדי לא לעורר חשד) וניסינו לשמור על קשר טלפתי מרחוק באמצעות קסם מוגבל.

השחקן: "אז אפשר להתחיל? אני צריך לזרוק משהוא? רמאות? מה ה DC?" (הרים את הקובייה וגלגל בעוד השה"מ עונה?
שה"מ: "אל תדאג, רק אל תגלגל..."
עיני כולם בשולחן נפלו על ה 1 הטבעי... לאחר רגע של תדהמה, כולם פרצו בצחוק, חוץ מהשחקן שמלמל "לא. יכול. להיות!"
השה"מ, עם חיוך גדול על פניו: "בעוד שאתה עובד ומכין את הסמל הקדוש המסמל את אמונתך, אתה מתמלא בהתלהבות רוחנית, ומתחיל לשיר בעוז המנוני קדושה! כשלפתע אתה שם לב ש 5 הלוחמים מביטים בך ושולפים את נשקם... חרש ואילם, אה?"

שאר החבורה הבינה במעט מאוחר, ועד שהגענו, הנפחייה הייתה מרחץ דמים, כשהגמד שלנו מכוסה בדם ובקרביים של 5 לוחמי האוייב. "נו טוב, אז ככה אני עובד את האל שלי!" היינו צריכים לאלתר בריחה מהירה (ולא הכי... נקייה).
"רק אל תגלגל..."הפכה להיות בדיחה חוזרת בשולחננו.
והדבר המוזר- זה עבד! כבר לא גלגל 1!
לא יודע איך ולמה, אך זה פשוט עבד...

נו טוב. לפחות משעשע!
 
אני עכשיו מריץ את פאת'פיינדר בעולמות פראיים, וזו שיטה שבה בזכות קוביות מתפוצצות יש הרבה מצבים מטורפים ומגניבים שקורים.
למשל, בסשן האחרון הקובולד המסכן השתמש בקלע שלו והצליח לצלוף עם אבן יש למצח של האורק הגדול והשרירי. עם קוביות מתפוצצות גם בנזק וגם בגלגול פגיעה, הוא למעשה הצליח להפוך אותו להלום ולהסב לו שלוש פציעות, כמעט מחסל אותו עם אבן אחד. זה כמובן גרר הרבה בדיחות של דוד נגד שמשון.
מה שיותר משעשע, שהשחקן נכשל בבדיקת נפש כדי לצאת מהמצב ההלום, ונגמרו לו הבניז, אז הוא נשאר עוד סיבוב הלום מהאבן :ROFLMAO:
 
באחד מהקמפיינים שלנו במוד״מ נתתי לאחד הקוסמים גלימת רב מג, שנכון לאותה מהדורה העניקה גם 5% חסינות לקסם (ומראש אומר שבמוד״מ חסינות לקסם הייתה סופר סופר נדירה. למעשה הגלימה הזאת הייתה אחת מהאפשרויות היחידות לשחקנים להשיג חסינות כזו, כך שהיא נחשבה למעולה).

בקרב האפי הסופי מול ליץ׳ שחמוש במטה רב-מג, רגע לפני שהליץ׳ ראה שהוא מפסיד - הוא שבר את המטה במכת נקם. רוב הדמויות נהרגו... ואז השחקן בעל הגלימה גלגל עמידות לקסם ולטענתו יצא 5. אני טענתי שלא ראיתי את הגלגול (אולי באמת לא ראיתי? אני כבר לא זוכר), אז הוא קילל וכעס וגלגול שוב... יצא לו 3. העמידות עבדה והגלימה הגנה עליו. הוא ועוד דמות אחת בלבד שרדו to tell the tale.
עד היום אני חושד שהוא רימה בקוביות כח מה הסיכויים...? אבל הי, יצא מגניב.
 
הקטע הזכור לי ביותר הוא כשגאלאן הנחה לנו בקבוצה הביתית את אלופי האור בפלייטסט, והיה קרב נגד גרגוילים- ודחפנו את הננס שאימצנו (ונתנו לו אבן שאמרנו לו שהיא קסומה) להלחם גם. בתורו- הוא תקף, גלגל 20 טבעי! אנחנו בהלם ומחכים לוידוי הקריט, עוד 19 טבעי! מתחננים לגאלאן שהוא יאפשר דאבל-קריט במצב הזה, והוא מסכים: מוודא קריט שוב, ו17 טבעי! בדיוק מספיק כדי לחדור את העמידות לנזק של הגרגוילים.

היה כיף.
 
ודחפנו את הננס שאימצנו (ונתנו לו אבן שאמרנו לו שהיא קסומה) להלחם גם.
כאילו, שלחתם אותו לקרב עם אבן חסרת תועלת נגד גרגוילים בעלי עמידות?
ממש יפה, במיוחד יחסית למישהו שאימצתם.
 
זה יותר שהגרגוילים תקפו כשהוא היה איתנו, ורצינו כשחקנים שהוא יצטרף ויעזור לנו.
זה לא ממש היה נשמע ככה מהכתיבה שלך...
מה היה הרעיון עם האבן הקסומה או לא - קסומה?
 
זו הייתה אבן קסומה שהקסם שלה היה שאם תטיל גילוי קסם או תבדוק אם היא קסומה בכל דרך אחרת, לא תמצא שום דבר שיגלה לך שהיא קסומה! בלי הילה, בלי כלום! אבל היא לחלוטין קסומה!
 
חייב להיות פאת'פיינדר?
לא נראה לי, כי תסתכל על זה למשל:
באחד מהקמפיינים שלנו במוד״מ נתתי לאחד הקוסמים גלימת רב מג, שנכון לאותה מהדורה העניקה גם 5% חסינות לקסם (ומראש אומר שבמוד״מ חסינות לקסם הייתה סופר סופר נדירה. למעשה הגלימה הזאת הייתה אחת מהאפשרויות היחידות לשחקנים להשיג חסינות כזו, כך שהיא נחשבה למעולה).
ויש עוד כמה, אז אתה נשמח לשמוע גם לא בפאת'פיינדר!
 
אז מו''ד 5. דרגות 20. היה כושף אחד, וכשאני שה''ם אני מגלגל קסם פרא על כל לחש. והיה קרב בוס, והוא הטיל חזיז ברק. וקרה משהו פשוט מדהים - יצא לי 1, ואז 81 - פעולה נוספת! אז הוא הטיל עוד אחד. חשוב יצא לי 1, 81! והוא הטיל חזיז ברק נוסף! וזה חזר על עצמו (1, 81-82) עם 15 חזיזי ברק מדרגים שונים.כל האויבים (5 בד''א גבוה מאוד) מתו (כל אחד ספג שלושה חזיזי ברק...).
 
חייב להיות פאת'פיינדר?
וודאי שלא. נשמח לשמוע סיפורים מכל תחומי המבוכים ודרקונים, וגם דברים דומים מהחיים אם רוצים. אין לעץ הנ"ל חוקים, מלבד חוקי הפורום - לא לפגוע, לא להעליב וכו'.
 
עם 15 חזיזי ברק מדרגים שונים.כל האויבים (5 בד''א גבוה מאוד) מתו (כל אחד ספג שלושה חזיזי ברק...).

לא הבנתי... יצא לכם 15 פעמים 1 ואז 81 או 82..?
רצתם למלא לוטו אחרי זה?
 
אז מו''ד 5. דרגות 20. היה כושף אחד, וכשאני שה''ם אני מגלגל קסם פרא על כל לחש. והיה קרב בוס, והוא הטיל חזיז ברק. וקרה משהו פשוט מדהים - יצא לי 1, ואז 81 - פעולה נוספת! אז הוא הטיל עוד אחד. חשוב יצא לי 1, 81! והוא הטיל חזיז ברק נוסף! וזה חזר על עצמו (1, 81-82) עם 15 חזיזי ברק מדרגים שונים.כל האויבים (5 בד''א גבוה מאוד) מתו (כל אחד ספג שלושה חזיזי ברק...).
וואו. פשוט וואו. וכל מילה מיותרת.
 
אולי הזיכרון שלי מתעתע בי, אבל אני ממש זוכר קרב נגד כמה ענקי גבעות במוד"מ2 אי-אז בו הבחור ששיחק לוחם גילגל 3 פעמים 20 טבעי נגד שלושה ענקים שונים. אני אפילו לא יכול לומר שהיו לו קוביות-רמאות כי אלה היו קוביות שלי.

בהקשר אחר - הייתה לי פעם ק20 מהסוג שמשמש בMERP שיש בו פעמיים 1 עד 0 (10) כדי לגלגל אחוזים. לפי מה ששמעתי, היו שחקני מו"ד שנפלו על קוביות כאלה ועד שלא יצא להם במקרה 0, לא הבינו למה כל הזמן זה יוצא 1 עד 9...
 
חזרה
Top