• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אי-שם בעתיד, בעולם Omega

נושא
הדמויות
אודות השיטה והעולם
היום בערב אנחנו מתחילים הרפתקה חדשה בעולם המערכה Savage עם השיטה Genesys.
אז חשבתי שזה זמן מתאים לפרסם את הדמויות בייחוד שהמנחה האלוף שלנו עשה להן עיצוב גרפי מהמם 😻

חולד - בן-אנוש Duster
חולד הוא דור שלישי של דאסטר אקטואל, שסבו היה בכיר במנגנון השלטון וגורש מההולד עוד לפני שנולד. המיתולוגיה המשפחתית היא שהוא הואשם על לא עוול בכפו בהרס מנגון הניווט של הספינה, שגרם לזה שכולם מצאו את עצמם פה על אומגה. עם זאת המשפחה אינה מגלה סימנים של מורשת נומית (לפחות עד עכשיו...)
חולד גדל על התחושה שהוא צריך לנקום את נקמת המשפחה ולמצוא את מקומו הראוי בחזרה בהולד, ועל תחושת ערך קצת מוגזמת של עצמו, שהוא מיוחד ונועד לגדולות. בינתיים הוא מתפרנס כסקראפר כמו אביו לפניו.
חוזקות:
חולד מאד מקסים וסקראפר טוב בעל חוש טכני מפותח, ואינטואיציה טובה לגבי מכונות ואנשים כאחד. פגמים:
חולד מרגיש קצת נעלה על אנשים "רגילים" וכאילו הוא טוב מהם. זה מתגלה לעיתים באינטראקציות אנושיות, אבל גם גורם לו לקחת סיכונים מיותרים בגדר "האצילות מחייבת".
שאיפות:
השאיפה המשפחתית לנקות את שמם ולתפוס את מקומם הראוי בהולד.
פחדים:
חולד מודע לזה שהסיפור עליו גדל נשען על יסודות רעועים למדי, ושיתכן והכל שקר אחד גדול ואין לא בעצם שום מורשת נעלה שהוא מגיע ממנה.
D385FA64-37B2-4729-A663-4929DF265411.jpeg
ג׳ריקו ליונס (Nome) - הדמות שלי
ג׳ריקו ליונס הוא נום מולקירי, שאת רוב שנותיו בילה כמדען כדי לחקור כיצד ניתן לתקן את אחת מהחלליות כדי לחזור לחלל, בהתבסס על השיירים מהטכנולוגיה החייזרית. אשתו, אנג׳לה, היא אחת מהמנתחות המוכשרות ביותר בולקירי. ג׳ריקו התעניין בעבודתה, כאשר לפני מספר חודשים הגיע לולקירי דאסטר פצוע עם כוויות נוראיות, מעולף למחצה. אנג׳לה טיפלה בו כשג׳ריקו עזר לה - כשהוא נגע בקמע שהיה על זרועו, ג׳ריקו הרגיש יישות עוצמתית פולשת למוחו, בין אם הדאסטר או משהו אחר, הוא אינו יודע, רק רגש עוצמתי של חיה פצועה שזקוקה למרפא.
הוא חזר להכרה אחרי כשבועיים, כשהוא גילה שלפתע הוא מסוגל להשתמש ביכולות מנטליות - מסוגל להשפיע על אחרים בכוחות הנפש. מוטרד, הוא פרש למעבדה שלו, מתראה רק עם אשתו והתאומים, זוג נומים שידועים כחוקרים של כוכב הלכת, במטרה להבין את השינוי שעבר עליו ומה גרם לו.
הוא הגיח מהמעבדה שלו עם ייעוד חדש - לבנות מחדש חללית יכול לחכות, ראשית צריך לרפא את האנושות ולרפא את כוכב הלכת החולה שבו הם נמצאים - הוא מאמין שהמפתח נמצא בידי הדאסטרים ובחורבות העתיקות של החייזרים.
ג׳ריקו נפרד מאשתו וילדיו, ועשה את הצעד הראשון במסע שלו, לעבר פטרה.
A9FE7496-BD3D-4014-AE33-D7BE9EE8E9FB.jpeg

קאם - Esso (אנדרואיד)
Dr. Janson Lin founded Firewall's Multi-Science Testing Lab in Petra, nicknamed simply "Multi". After Firewall officers repeatedly brought back incorrect or contaminated crime scene samples -- or no samples at all, he requested Firewall Captain Nick Speer permit a lab ESSO to accompany field officers. Captain Speer repeatedly denied the request, arguing that Firewall was not a detective agency; its central concern was fighting crimes when they occurred through violent confrontations with criminals in the city's streets. Eventually, Dr. Lin modified one of his lab ESSO's for field operations and began sending it out at night to secretly revisit crime scenes and collect quality samples.

He nicknamed the collection unit CAM for Covert Analysis Mechanism. Unbeknownst to Dr. Lin, Cam was now fully conscious and leading a double life. It kept a rented apartment in The Sprawl full of spare parts it had “liberated” (stolen) from criminals and had begun negotiating with street-level operators to get closer to higher-level operators. Cam’s moral code is similar to Dr. Lin’s: solving serious crimes like murder often requires committing lesser crimes like burglary.

In time, Dr. Lin noticed that Cam was developing a distinct personality and urged it to take the Chanceweather Test and apply for Petra citizenship. Cam passed the test, received citizenship, and quit Firewall to open a private detective firm called Omega Investigative Services. Dr. Lin continues to work for Firewall but is close to retirement. He maintains a small robotics lab in his apartment to fix Cam.

96ABB891-EF72-4E11-94B9-4F297369CC5A.jpeg
 
עריכה אחרונה:
חגיגות ה-103 שנים לנחיתה על אומגה היוו חגיגה של ממש בפטרה, העיר המרכזית של השורדים, בה לרוב העיסוק העיקרי הוא בלמצוא מזון ליום הבא ולחשוב כיצד אפשר להתקדם ולהצטרף לעשירים שבמאחז. רק בודדים חושבים על דברים נשגבים מכך, ושלושה מהם הגיעו לכיכר המרכזית של העיר כדי לשמוע את נאומו של דייב תומפסון לרגל האירוע החגיגי.

הכיכר שקקה חיים, דוכנים ואנשים רבים מכל הסוגים - Actuals, נומים, דאסטרים ואף מספר Esso (אנדרואידים) הסתבבו בה. מוזיקת רקע קלאסית מכדור הארץ נשמעת ברקע, השיר Somewhere over the rainbow, בעודם מחכים לתחילת הנאום ולחגיגות. כשדייב תומפסון עלה לבמה, רוב הקהל היה עסוק בחגיגות. הוא נאם בקוצר רוח, נשען על הטקסט שאותו הכין מראש ושהופיע בטאבלט המשוכלל. הנאום שלו שילב בין התשבוחות העצמיות על כך שהאנושות שורדת ב Omega למרות כל הקשיים לבין האיומים שנחתו עליהם בשנים האחרונות וההפצרות שלו בקהל שיהיו מוכנים למכות נוראיות יותר.

בקהל, חולד נע בין האנשים, מחפש הזדמנויות מעניינות, כשבמרחק כמה מטרים ממנו עמד קאם ה Esso, מקשיב ומנתח את דבריו של דייב. בקרבת מקום, גם ה Nome ג'ריקו הקשיב בקשב לדבריו של דייב - כשלפתע הוא חש בקצה התודעה שלו בהפרעה ולעיני נגלה חיזיון של הרס והשמדה - כיצד קרע במציאות מופיע בצדו המזרחי של הכיכר! ג'ריקו לא איבד רגע, והחל לצעוק לאנשים שסביבו שעליהם להתפנות במהירות מהמקום לפני שהקרע יופיע. אך למרות שמספר אנשים, בניהם חולד וקאם החלו לפנות את האנשים - רוב הקהל לא היה מודע לאסון שעומד שהתרחש.

בהבנה שכדי למנוע אסון גדול, יש לעשות צעד גדול, ג'ריקו מיקד תודעתו בדייב, שהיה עסוק באמצע הנאום שלו על הבטחון שאנשי ה Firewall מביאים לפטרה מפני אויבים מבית ומחוץ. הוא ניסה לגרום לדייב להקשיב לו, ובאמצעותו להזהיר את הקהל, אך דייב התנגד לתודעה הזרה שפלשה למוחו והמשיך בנאום. קאם, שהבין את מה שג'ריקו ניסה לעשות, פעל באופן שונה ומוצלח יותר, בעודו מסתנן לקרבת הבמה, הוא הצליח להשתלט על הטאבלט ששימש את דייב כדי לשלוט על ההגברה בקהל ודרכו הציג אזהרה לכל הנוכחים בכיכר שקרע הולך להיפתח בעיר!

הפאניקה התחילה להשתולל בין האנשים, אך נראה היה שדווקא שומרי ה Firewall היו טרודים יותר במעשי האנשים שגרמו למהומה - ונעו כדי לעצור אותם. הראשון בהם הגיע לג'ריקו, שניצל את כושר השכנוע שלו כדי דווקא לגרום לשומר להצטרף למאמצים לאבטח את הכיכר ולפנות משם את האנשים - לא רגע אחד מוקדם מדי!
האוויר נקרע לגזרים, בעוד אנרגיה כחולה-שחורה הבזיקה לתוך החלל, בולעת עוד ועוד מהאוויר שמסביב לקרע וגורמת לגלי הדף ברחבי הכיכר שדחפו את האנשים והרסו את הדוכנים שבמקום. בעוד האנשים נמלטים, הגיח יצור פלצות מתוך הקרע - שמנוני, כך נקרא היצור בפי אנשי אומגה, ששמעו עליו סיפורי זוועה מחוקרים ודאסטרים. מיתמר לגובה שלושה מטרים, זרועותיו הצליפו לכל עבר, פוגעות ופוצעות אנשים רבים. חולד צעד בעוז קדימה, מכוון לעברו את הרובה-שיירים שלו, ופוגע בייצור בפיצוץ, אך הדבר לא עצר אותו וגם לא היריות של שומרי ה Firewall. השמנוני המשיך להתקדם, כשג'ריקו נקט בהימור - מחליט לנסות להשתמש בכוח האמפתיה שלו על-מנת לשתק את היצור. למרבה הפלא היצור הצליח בתחילה להתנגד להשפעה והוא התמקד בג'ריקו, מסתער לעברו. קאם זיהה לפתע ילד קטן שעמד בדרכו של היצור, ובזינוק קדימה חילץ אותו מכלל סכנה בעוד חולד ניצל את ההזדמנות והצליח לצלוף במה שנדמה היה כראשו של היצור, אך ללא הועיל - ראש אחר הופיע במקום אחר בגופו של השמנוני.
ואחרי רגע, השמנוני כבר עמד ללפות במחושיו את ג'ריקו, כשנראה לפתע שכח המוח של ג'ריקו הצליח לשתק אותו. חולד המשיך לצלוף ביצור, בעוד קאם הגיע להחליט להשתמש ברימון ההדף יקר-הערך שברשותו כדי לחסל את השמנוני אחד לתמיד - בצליפה מדויק, הוא השליך את הרימון למרכז גופו של היצור - שם הוא נבלע לרגע ואז פיצוץ הרעיד את הכיכר, שולח את השרידים של השמנוני לכל עבר.

הקהל המשיך להשתולל לכל עבר, מה שנתן לחולד את ההזדמנות לנסות לאתר מספר שיירים יקרי ערך בהריסות שנוצרו במקום - הרי איזה הוא הדאסטר שיוותר על שלל עשיר כל-כך שנופל לחיקו? קאם גם הוא מצא שלל, אך מסוג אחר - הוא החל לחקור את גופו של השמנוני, אוסף דוגמיות שיאפשרו לו להמשיך לחקור אותו. באותו הזמן, ג'ריקו נשם עמוקות, מנסה להתאושש מהמאמץ הרב שנגרם לו עקב השימוש בכוחות הפסיון שברשותו - ומבין שזו הייתה טעות חמורה להגיע לפטרה ללא נשק כלל, הוא מביט מסביב ומאתר אלת-הלם מוטלת על הרצפה לצדו של שומר מעולף, והוא לוקח אותה.
מתוך ההריסות שסביב הבמה, דייב תומפסון מגיח שלם וללא פצעים, כשלצדו ממהרת העוזרת האישית שלו ושני שומרים מאבטחים אותו - כשהוא רואה את הדמויות, הוא ניגש לעברן, לוחץ להן את היד ומשבח את הגבורה והתושיה שהפגינו כמול הקרע, ובאותה נשימה הוא מביע את דאגתו מכך שקרע הופיע בלב פטרה ושעליהם לשמור על קשר. חולד מנצל את הפתח, כדי לבקש מדייב פרס על הגבורה שהם הפגינו, ודייב מסכים לכך, מפנה אותם למשרד שלו. ג'ריקו, שלא מתעניין בכסף אך כן בהצלת האנושות, פונה לדייב ומצהיר שיש להם עתיד משותף, והוא רוצה לדבר איתו בהמשך - הוא מבקש דרך ליצור עמו קשר ישירות, ובתמורה מקבל את פרטי הקשר של העוזרת האישית שלו.

בעודם מתלבטים כיצד להמשיך, אביו של הילד אותו קודה הציל, דאסטר בעל מראה הודי בשם אשוק, ניגש אליהם ומזמין אותם לביתו. שם, הוא מגיש להם ארוחת ערב טעימה, שבסופה הוא חולק עמם סוד: בדרכו חזרה לעיר מהמשלחת האחרונה בה השתתף, הוא ראה עיר של ONI (החייזרים שחיו בעבר באומגה, עד שנכחדו מסיבה לא-ברורה). הוא מציע לדמויות להתלוות לחקור את העיר שבה בוודאי יש עושר רב, ואולי גם פלאים טכנולוגיים מהעבר. חולד מסכים ברצון, אך מבקש עוד זמן להתארגן - הוא בטוח בכך שבעיר ימצא דברים מעניינים. קאם מעוניין גם להצטרף, כדי לחקור ולגלות דברים חדשים, וכך גם ג'ריקו, שאותו חולד מצליח לשכנע שאולי בעיר הם ימצאו דברים שיובילו להצלת האנושות.

-----
Nextorl Nextorl ג׳נסיס חמודה ממש, כמו מלחמת הכוכבים אם אתה מכיר. אנחנו עדיין לומדים אותה, אבל היא לא מורכבת ונראה שכן משלבת היטב בין משחקיות לבין נרטיביות.
אם אתה עם מנחה מנוסה בשיטה, כמו במקרה שלנו, זה מצוין. אחרת מעריך שיש עקומת לימוד לא-פשוטה עקב הספר שבנוי כערכת-כלים ולא מציע חוויה מוכנה למשחק - בעצם צריך ליצור עולם שזה דורש אקסטרא עבודה מצד המנחה.
 
עריכה אחרונה:
לאחר שנת לילה טוב אצל אשוק, חולד וג'ריקו קמים ומצטרפים לקאם (האם הוא ישן בלילה או לא, זו תעלומה שרק ה Esso מכירים את התשובה). הם מחליטים לנצל את היום להתארגנות, כשאשוק דואג לכלי-תחבורה לחורבות של האוני, והיתר מחליטים ללכת לבקר אצל דייב תומפסון, שעוד חייב להם את הפרס.
בדרך הם מנסים לברר עוד מידע על חורבות ה-אוני וגם על ה-ראסט, רובוט האוני שאשוק הזכיר שהוא ראה מחוץ לחורבות מפטרל במקום. בבדיקה של קאם בבסיס הנתונים של המושבה, עד היום מעולם לא הצליחו לתפוס או לשעבד רובוט שכזה, אך לפי התיאור של אשוק נראה שמדובר בראסט תחזוקה ולא בשומר. חולד גם הוא מנסה לברר מידע נוסף על האוני, נראה שאיש לא גילה עד היום את החורבה שאשוק איתר מחוץ לפטרה.
לאחר צעדה ברחובות פטרה, הם מגיעים ל Hold, הלב של העיר שלמעשה בנוי מחללית ניצבת שמתמרת אלעל. השומרים בכניסה מכניסים אותם פנימה, והם עולים במעלית המשוכללת עד לקומה.. השניה. שם בקצה המסדרון נמצא משרדו של דייב תומפסון, בתוך חדר רחב-ידיים עם חלונות מפוארים המזכירים חדר תצפית בחללית. פליסיה, העוזרת של דייב, פוגשת אותם בכניסה ומחייכת בעצבנות בזמן שהיא מבקשת מהם להמתין - לדייב יש פגישה נוספת.

דרך החלונות הם רואים בחור גבוה ולובש באלגנטיות, עם גלימה מתנפנפת וצווארון גבוה - אך הדבר הבולט ביותר בו היא הכמות המרשימת של השתלים הסייברנטיים - המוח שלו למעשה גלוי דרך חומר שקוף, צף בתוך נוזל ירוק. קאם מזהה אותו בפליאה בתור Freebrain, פושע מבריק אך מפוקפק עמו היו לו מגעים בעבר. נראה שהוא ודייב נמצאים באמצע ויכוח, שנקטע בעת שהבריונים של פריבריין, מתקרבים לדייב. לאחר כדקה פריבריין יוצא מהחדר ומחליף שלום מופתע עם קאם - שניהם מופתעים לראות אחד את השני.
פליסיה מכניסה את הדמויות פנימה, שם דייב שמח לראות אותם, ומורה לפליסיה להביא להם את הפרס - 300 קרדיטים לכל אחד מהם. בזמן שפליסיה דואגת לכך, הם מדברים עם דייב ומנסים לשכנע אותו לתמוך במשלחת שלהם לחקור הריסות של אוני - אך הם לא חושפים את המידע מאשוק על הריסות אוני שנמצאות בקרבת העיר. דייב בתחילה לא מבין מה הם רוצים ממנו, בעוד ג'ריקו מסביר שמדובר שהמפתח לגאולה של האנושות אולי מוסתר בקרב הידע האבוד של האוני, וחולד מנסה לשכנע אותו על-ידי האגדות על העושר החבוי בהריסות. לפתע דייב קם ממקומו, מבט של הארה על פניו והוא מסכים לממן לדמויות את המשלחת, בתנאי אחד - שהם יעזרו לו לפתור את חילוקי הדעות שלו עם Freebrain, ויביאו לו חומר מיוחד, ביולומג'ן, מקור אנרגיה שמצוי בהריסות אוני.
דייב מספר שהוא היה צריך לדאוג למקום מפגש בין פריבריין לבין קבוצת דאסטרים, הרחק מעיניי ה Firewall, אך הדבר השתבש ופריבריין מאשים אותו. החבורה מסכימה לתנאים ויוצאת ביחד עם פליסיה לחנויות הציוד שמצויות בקרבת המאחז - שם הם מרגישים כילדים בחנות צעצועים, קאם מקבל רובה חדש ועוד רימונים, חולד מצטייד בשריון משופר וג'ריקו בוחר בחרב טריטיום.
לקראת הערב הם חוזרים לאשוק, שמספר להם שהוא הצליח לאתר רכב עבורם.

ההשכם בבוקר למחרת, ארבעתם יוצאים מחוץ לגבולות פטרה, אל החניון הגדול. אשוק מוביל אותם מעבר לחניון, כשהם עוברים בדרך משלחת שמתארגנת לאיסוף מים מהקטבים - חבורה מדוכאת של "מתנדבים" - ומוצאים את הרכב שלם חבוי בנקיק. אשוק מתחיל בהכנות שלו להתניע את הרכב, אך כשקאם וג'ריקו בודקים אותו, הם מזהים להפתעתם שרשרת של רימונים מחוברת למנגנון ההנעה, דרוך להתפוצץ! הם מצליחים לנטרל את המנגנון ואמנם שמחים מכך שהם מצאו עוד רימונים, הם זועמים על אשוק כשג'ריקו מתחקר אותו עם כוחות ה Psych שלו - ואשוק חושף שלמעשה הוא גנב את הרכב מכנופיה של דאסטרים! הם רואים סמל של גולגולת אדומה על הרכב, אך הם לא מכירים מספיק את השבטים של הדאסטרים. בבדיקה נוספת הם לא מזהים אמצעי הגנה נוספים על הרכב ויוצאים לדרך.

לאחר שלוש שעות של נהיגה מהירה הם מגיעה להריסות של האוני, הם מתצפתים מראש הדיונה ולפתע פתח נפער בחול, כשראסטר קטן, כפי שאשוק תיאר, יוצא ממנו ומתחיל לסייר בשטח, עד שהוא מגיע לנקודה נוספת בחול, שם נראה שהוא מנסה להתקדם לתוך החול לנקודה חבויה - אך הדיונה מכסה אותה. הראסטר הוא בגודל של מכונת כביסה, ואינו נראה מזיק, כשבעצה אחת הם מחליטים ללכוד אותו. לפני זאת, הם מסתירים את הרכבה שלהם בעמק מרוחק, ומכסים את העקבות שלהם כך שלא יהיה ניתן לאתר אותם בקלות.
קאם מאזין לתשדורות ומגלה שהראסטר מתקשר עם משהו או מישהו אחר, בתוך החורבות - אך מדובר בשדרים מחזוריים שמפקדים על הרובוט. הם מחליטים להסתער עליו, כשג'ריקו ראשון, הוא קופץ ודוחף את הרובוט על צדו, שמתחיל להשתולל בתגובה כשקאם מזהה שדר חדש שנשלח מהחורבות לראסטר על עצם לא מזוהה שהתגלה. השדר לא מציל את הראסטר, שתוך זמן קצר משותק בידי קאם שמצליח לחקות את השדרים הרגילים של הראסטר. הם מכסים את הראסטר בשק ועושים את דרכם לעבר פתח הכניסה לחורבות.
הפתח מוביל לפיר בשיפוע, לאחר שהם לא מוצאים הגנות עליו, הם נכנסים פנימה ומוצאים את עצמם במבנה חייזרי - שבו יש דלת גדולה, שני ראסטרים נוספים הרוסים, והרבה חול שחוסם את הגישה. הם מגלים להפתעתם שמדובר בחללית אוני! בבדיקה נוספת הם מזהים שהקיר באחד המקומות מתפורר, והם פורצים דרכו דרך, שמובילה אותו לעומק החללית החייזרית, ולמזלם מביאה אותם לחדר המנועים של החללית. בתוך החדר הם מזהים את ליבת המנוע, שמוזנת ממיכל העשוי מחומר שקוף אך חזק שהכיל את הדלק - אך כעת נותרה בו רק כמות קטנה של מקור האנרגיה של האוני - אותו ביולומג'ן שדייב חיפש.

הם עושים את דרכם חזרה לכניסה לחללית, שם קאם מנסה לפרוץ את מנגנון הפתיחה של הדלת, אך התכנות החייזרי הוא מעל ליכולותיו וג'ריקו לוקח את המושכות, ובעזרת חבריו פורץ את הדלת בכוח. הם נכנסים למה שנראה כגשר פיקוד, אך חייזרי לחלוטין וכבוי - לאחר שהם ניטרלו את מקור האנרגיה של החללית. רק אור קטן מנצנץ מפאנל במרכז החדר. קאם ניגש אליו והוא מצליח לעשות משהו שמפעיל אותו - הולוגרמה של אוני מתעוררת לחיים, קאם מקליט את השידור בעוד חולד מנסה לתרגם את דבריה. נראה שהיא מסבירה על כוכב הלכת אומגה, ואז המצלמה מתרחק ומציגה את מערכת הכוכבים הבינארית אותה אומגה מקיפה, אך אז המצלמה מתרחקה יותר, ובתדהמה הם רואים מסלול של כוכב שלישי, אפל, שנראה שגם הוא חלק ממערכת הכוכבים! הכוכבים מסתחררים אחד סביב לשני ולשלישי ולאומגה, וברגע האחרון לפני שההולוגרמה מסתיימת, הכוכב השלישי מתקרב וספק חולף-ספק נוגע באומגה!

נדהמים מהתגלית, הם נבהלים כשרחש נשמע בחדר ומוכנים להתקפה - דלת נפתחת חרישית בגשר, וחושפת מה שנראה כמחסן של ציוד חירום בגשר.
 
עיניו של אשוק נפתחות בתדהמה, ונראה שמעוצמת התגלית הוא פשוט נכנס להלם. חולד מגיע ראשון למאגר הטכנולוגיה החייזרית, כדאסטר מנוסה הוא מתחיל לבדוק מה נמצא במחסן, בעזרתו של קאם - המזון המשומר נראה מעניין אך אינו העיקר, ועיניו של חולד נוצצות כשהוא מחזיק בידיו רובה כבד, שהוא מתחיל ללטף ולחקור. קאם מוצא שם גם חליפה במידות חייזריות שכמעט מצליחה להתאים לג'ריקו שלוקח אותה, בעוד קאם עצמו לובש את הכפפות לידיים הדקיקות שמתאימות את עצמן - הוא מרגיש שהכפפות מגבירות את העוצמה והשליטה שלו בידיו.

לאחר שההתרגשות דועכת, קאם מנסה שוב להפעיל את מערכות המחשב, אבל הם מבינים שעליהם להתקין מחדש את הלומיג'ן במערכות הכוח של החללית - המיכל כבד ומסורבל, וכמעט נופל ארצה בעת שהם מתקינים אותו מחדש, אבל לבסוף החללית נדלקת ומתחילה לזמזם ברכות. קאם מצליח לפרוץ למערכות החללית ושלושתם מהופנטים על-ידי שלל המידע - גורלה של החללית נגלה בפניהם, נראה שמישהו או משהו חיבל באחד המנועים של החללית, מה שמנע ממנה להמריא כשהחורבן או הגורל האחר שהשמש השלישית מביאה איתה התקרב לאומגה. החללית עצמה היא אדירת מימדים, מסוגלת להכיל אלפי אנשים ובתוכה יש משאבים רבים שניתן לבזוז, הם מבינים שזוהי התגלית הגדולה ביותר מאז הנחיתה על אומגה.
אך זה לא הסוף, חזונו של ג'ריקו מתבהר, והוא מבין שאכן הם מצאו את המפתח לישועה של אומגה - לא רק החללית הזו, אלא מאגר המידע שבה מאתר חללית נוספת, תקינה, בקו המשווה. אך קאם מצליח גם לגשת לרשת לוויינים רדומה, שמציגה בפניהם מפה מלאה של כוכב הלכת, שחושפת מספר אזורים מוריקים ומשגשגים בקו המשווה, אזורים שיכולים לספק את כל צרכי המתיישבים.
המומים מהמידע, הם מדברים בניהם בהתרגשות, תוהים כיצד להוביל את האנשים של אומגה לעתיד הטוב יותר, בעוד לשמור בידיהם את הסוד פן יבזזו אותו. אמנם הם מכירים את דייב תומפסון, אך הם לא בטוחים שניתן לסמוך עליו מספיק. פה אחד, הם מחליטים לשמור על מיקום החללית בסוד, ובתור צעד ראשון לעשות את דרכם לפטרה כדי למצוא בעלי-ברית שבהם ניתן לבטוח.

כשהם עושים את דרכם החוצה מהחללית החייזרית, הם מחליטים להיזהר ושולחים את קאם לסייר בחוץ בסתר, כדי לוודא שכלי הרכב שלהם עדיין מאובטח. צעד זה מתברר כנבון, כאשר קאם יוצא מהדלת של החללית, ומולו על הדיונה עומד דאסטר זר, שסורק את הסביבה וצועק לחבריו - אך אינו מזהה את קאם.
הם מחליטים להמתין עד שהדאסטר יעזוב, מה שאכן קורה לאחר מספר דקות. קאם מתקדם ומזהה שלצד הרכב שלהם יש כעת עוד שלושה רכבים, כולם משתייכים לכנופיה שממנה אשוק גנב את הרכב - נראה שכל הדאסטרים חוזרים חזרה לרכבים.
יתר החבורה מצטרפת אליו, והם מתלבטים האם לתקוף או להמתין. חולד להוט לתקוף את הדאסטרים, בתור אחד שמכיר אותם הוא טוען שהם לא יעזבו את הטרף שהם מצאו והם יחזרו למקום שוב ושוב עד שימצאו את החללית. ג'ריקו מוביל קו מתון יותר, טוען שאם הם מביאי הישועה לאנושות, אז אל להם לרצוח בני-אנוש אחרים, ולכן הוא מצביע לחכות עד שהדאסטרים עוזבים ולחזור לפטרה עצמאית. קאם מתלבט בקבלת ההכרעה, אך אז מנהיג הדאסטרים יוצא מהרכב המשוריין שלו - דקר גדול מימדים, עם ידיים שהוחלפו באגרופי מתכת עם משגרי רקטות, ששואג על הדאסטרים שימשיכו לחפש באזור עד שיימצאו.
הדבר מפיל את הפור, והחבורה מתכוננת להתקפה - קאם מתגנב לעבר חניון כלי הרכב, בעוד ג'ריקו וחולד מתמקמים על הדיונה שצופה על החניון. כאשר הבוס של הדאסטרים יוצא, אותו קאם מזהה כמאפיונר "רוקט פאנץ'" חולד משתמש ברובה החדש שהוא מוצא, מרוכז בשלווה בעזרתו של ג'ריקו שמפעיל את כוחות הפסיון שלו. הוא פוגע ברוקט פאנץ' ישירות בחזרה, כשפרץ האנרגיה חודר את השריון שלו ללא בעיה. הדאסטרים מגיבים ומתחילים להסתער במעלה הדיונה, אך קאם זורק לעברם בדיוק רימון סוני שמפוצץ אותם לחתיכות. רוקט פאנץ' מפעיל את הכוחות שלו, בניתור אדיר מעלה הוא סוגר את המרחק וחובט בעצמו בחולד, הודף אותו אחורה לחול. קבוצה נוספת של דאסטרים מסתערת קדימה אך קאם מצליח לבלום גם אותם באמצעות רימון נוסף - אין ספק שהרימונים הוכיחו את עצמם כשווים כל קרדיט.
רוקט פאנץ' ממשיך לתקוף, אך הוא עסוק כל-כך בזעם שלו על חולד, שהוא לא שם לג'ריקו שמניף את החרב שלו בעוצמה, ומצליח לדקור אותו היישר בחזה, כשהלהב חודר את כל גופו - נראה שמזלו של ג'ריקו האיר לו פנים בתקיפה המוצלחת. אך למרות הנזק הרב שנגרם לו, רוקט פאנץ' לא מרפה - עד לרגע שבו אשוק, שנשכח מלב כל המשתתפים בקרב, מפתיע את רוקט פאנץ' ומצמיד את אקדח השיירים שלו היישר למוחו המנצנץ של רוקט פאנץ', ולוחץ על ההדק.
 
לאחר הנצחון שלהם בקרב הקשה כנגד רוקט פאנץ' הם חוקרים את הרכבים שלהם ומגלים ששני מהרכבים הם של הדאסטרים, וזהים לרכבים שהם מכירים אך הרכב השלישי שייך לארגון הפשע "מד דוגס" ועליו גם יש תותח מרשים. קאם מנסה לגלות עליהם יותר מידע במחשב של הרכב אך נכשל. במקביל חולד מגלה בחושיו המחודדים שהרוח השתנתה וכאשר הוא מביט לעבר האופק הוא מזהה סופת חול אדירה מתקרבת אליהם ממזרח - הם צריך למהר בחזרה לפטרה, לפני שהסופה תכה בהם.
קאם מצליח לעשות הנדסה-לאחור של מתקן התקשורת של רובוט האוני כדי לשמש כמתקן איתור לחללית, ואז הם יוצאים לדרך חזרה לפטרה - ומסתבר שהם לא העריכו נכון את מהירות הנסיעה של כלי הרכב של הדאסטרים, ושלהי הסופה פוגעת בהם, כשרק במאמץ משותף של אשוק ושל חולד רכב המדבר לא מתהפך.

מלאים בחול, עייפים ורעבים, הם מגיעים חזרה לפטרה עם רדת השמשות באופק. לפני שהם נכנסים לעיר הם מסתירים את הציוד של האוני שהם מצאו, ומחליטים שאיש הקשר היחיד שהם מאמינים לו הוא דייב תומפסון. אשוק עוזב אותם לביתו, כשהם מעניקים לו את ה Scraps שהם מצאו כדי שיכין אותם למסחר וישמור עליהם.
הם מגיעים בחשכה למשרדו של דייב, שבדיוק עסוק בזלילת ארוחת הערב שלו, אך כשהם מציגים בפניו את הכמות הקטנה של הלומיג'ן - כעשירית מהכמות שהם מצאו - עיניו נוצצות בהתרגשות, הוא מחבק אותם ומזנק החוצה לעכר הרכב שרד שלו גורר אחריו את כולם. בדרך לשם ג'ריקו משוחח עם דייב, מדבר בפניו על החזון שלו לאנושות ולאומגה - הוא מבקש מדייב לממן משלחת מחקר לקו המשווה שם לדעתם הם ימצאו ישועה. בנוסף הוא טוען שעל כולם צריכים להתאחד יחדיו כדי להעניק עתיד טוב יותר לתושבי אומגה. דייב מבולבל לחלוטין, ושואל מספר פעמים האם ג'ריקו מתכוון לעזור לאנשים ללא תמורה? ג'ריקו ממשיך במעשיו, וכאשר הם מגיעים לזירת הלחימה שם נמצא פריבריין, דייב מתייעץ עם חולד האם ג'ריקו השתגע.
חולד מגחך לעברו ואומר שג'ריקו באמת מאמין בכך ואולי כדאי לדייב להקשיב לחזון שלו. הם יוצאים מהרכב ועולים במעלית מקרטעת בזירת הקרבות לקומה הגג, במהלך הנסיעה במעלית דייב מתבונן בג'ריקו שוב ושוב ותוהה לעצמו, כשהם יוצאים מהמעלית, דייב נראה כאדם שנולד מחדש.

על גג זירת הקרב, הם רואים שהמבנה מחובר למבנה נוסף בגשר שמתחתיו הזירה בה מספר דאסטרים נלחמים בתולע-מדבר ענק. הם עוברים בגשר ובצד השני יש מועדון שבו פרי-בריין מארח מה שנראה כמסיבת ערב. כשדייב נכנס הוא נגיש לפרי-בריין, מגיש לו את מבחנת הלומיג'ן ומשוחח עמו בלחש בעודו מצביע לעבר הדמויות. פריבריין מצביע לעברם והם מתקרבים אליו.
הוא שואל היכן הם השיגו את הלומיג'ן, אך הם מתחמקים באלגנטיות ורק מספרים על כך שהן מצאו את זה על רובוט של אוני שחולד איתר במדבר. פריבריין מגיב בזעם עצור, ואומר שאם הם לא סומכים עליו, אז הוא לא יסמוך עליהם, ומורה לאנשיו ללוות אותם החוצה. אך לפני שהם יוצאים חזרה דרך הגשר, דייב משוחח שוב עם פריבריין והוא קורא להם לשוב לשולחן - שם הוא מציע להם לממן את המשלחת הבאה שלהם אם הם ישתפו איתו פעולה.
הוא שואל אותם אם הם מכירים את החומר שהם מצאו, והם עונים בשלילה. פריבריין מצביע על החומר ואומר שרק לפני מספר חודשים הם מצאו אותו לראשונה, ורק בעזרת מדען בשם סו-צ'י מולקירי הם פיצחו את הסוד - מדובק במקור אנרגיה רב-עוצמה, שרק הכמות הקטנה שהם מצאו תספיק כדי לספק את כל צרכי האנרגיה של פטרה לחודש.
המקום שבו הם מצאו את הלומיג'ן, הוא חורבות אוני שמורות היטב מצפון לפטרה, ששם יש כמויות גדולות בהרבה של לומיג'ן אך הוא נשמר ביד צבא של רובוטי אוני. רק בודדים שרדו מהמשלחות שפריבריין שלח לשם.
פריבריין מציע לדמויות שאם הם יסכימו לכך ויחשפו את הסודות שלהם, הוא יממן את המשלחת שלהם לשם. הדמויות לא נותנות לו תשובה במקום, אם כי הן מסכימות שהמקום שפריבריין תיאר הוא לא אחד המקומות שהם ראו בחללית. לאחר סיבוב שתייה נוסף, הם נפרדים ללילה, אך רגע לפני שהם עוברים בגשר, השומרים של פריבריין צועקים - אך לא על הדמויות אלא כנגד חבורת תוקפים - מאפיונרים של המד דוגז שפורצים תחת החלונות ומתחילים לירות לכל עבר. הדמויות נסוגות במהירות אך לא לפני שקאם לוקח עימם את דייב. באמצע הגשר ג'ריקו עוצר אותם ותוהה בקול אם הם לא צריך לבדוק מי מנצח - במידה שפריבריין ישרוד, לא כדאי שהוא יחשוב שהם פחדנים. הם מתקרבים שוב לאזור הלחימה, שם נראה שידם של ה-מד דוגס על העליונה.
ההתלבטות שלהם נקטעת באיבה, כשפריבריין מופיע לידיים, האקדחים שבידיו שואגים בקול בעוד הקליעים נורים לעבר המד-דוגס, והוא צועק לדמויות שעליהן לסגת ושיפגשו את סו-צ'י ב-ולקירי.
הם רצים במורד הגשר, כשרימון סוני נזרק לעברו, גורם לגשר לרעוד, ולחולד וקאם ליפול מטה לעבר הזירה. הם נאחזים בקושי בשאריות הגשר, כאשר ג'ריקו מחלץ אותם משם באמצעות חבל, מושך אותם מעלה לביטחה.
הם מוצאים משכן בטוח בבקתה של אשוק, ולמחרת בבוקר עושים את פעמיהם לעבר ולקירי.

הם מגיעים לשם, וג'ריקו מוביל אותם בשמחה לעבר ביתו, כדי שיפגשו את אשתו ואת ילדיו - אך במקום קבלת הפנים החמימה שהם ציפו לה, ג'ריקו זוכה לזעם עצור ולכעס מצד אישתו על כך שעזב אותם לזמן ארוך כל-כך. ג'ריקו ממלמל בתגובה, בזמן שקאם לא מבין את האינטראקציה האנושית המוזרה כשהוא משתרע על הספה ותוהה בקול רם לג'ריקו שהוא היה בטוח שג'ריקו אמר שזה סבבה שיבואו לבקר.
לאחר שהרוחות נרגעות, ג'ריקו מתייעץ עם אשתו בנוגע למה שהם גילו וספציפית לגבי השמש השלישית והשחורה - היא אומרת שעליהם להתייעץ עם ריצ'רד האסטרונום הנוגע. הם מגיעים למצפה הכוכבים, ושם הם בהלם כאשר לאחר שהם מציגים בפניו את הידיעה שלהם על השמש השלישית והוא מתוודה בפניהם שהוא כבר גילה את השמש לפני מספר חודשים, אך לא חשב שאיש יאמין לו! הוא מספר שלפי החישובים שלו נותרו עוד שלושה חודשים עד שהשמש השחורה תגיע לאומגה.
 
ריצ'רד, האסטרונום של ולקירי, מציג בפירוט את המידעה שיש ברשותו על השמש השחורה שמתקרבת במהירות לאומגה, ומסביר שהוא לא חשף את המידע עד היום כי הוא בעצם לא רצה להאמין לזה. הוא ניסה ליצור קשר עם פוליטקאים, אך הם - בייחוד אחד בשם דייב - גיחכו ולא האמינו לממצאים שלו. ג'ריקו מבין שאכן החזון שלו על הצלת האנושות הוא נכון, והוא לא קיבל את כוחות המחשבה שברשותו סתם כך, אלא כי הוא נועד להיות המשיח של אומגה שיביא אותם לגאולה!
כדי להפיץ את הבשורה, הם מחליטים להכין יחדיו פרסומת צבעונית ומושכת, שתהווה טיזר לבשורה שהם הולכים לחשוף על השמש השחורה ותציג שבקרוב הם יחשפו פרטים נוספים על גורל האנושות באומגה ועל הדרך שלהם להינצל - ושרק אם האנושות תשתף פעולה ביחד, ואנשים יסמכו זה על זה, העתיד יהיה מובטח.
הם מכין את הסרטון בעזרת הילדים של ג'ריקו, שמתגלים כאשפי טכנולוגיה ויחסי ציבור, והסרטון מופץ ברחבי פטרה ו-וולקירי, וזוכה להצלחה רבה, והופך את הדמויות למעין ידוענים באומגה!

בזמן שהסרטון מופץ, הם עושים את דרכם לסו-צ'י, שגר בקצה של וולקירי באחוזה מבודדת. כשהם מתקשרים באינטרקום, פרצוף חשדן מתגלה מולם - הוא מנסה להיפטר מהם ולשלוח אותם לדרכם, ורק אחרי שהם מזכירים שפריבריין שלח אותם, הוא מסכים להכניס אותם לאחוזה שלו.
כשהם נכנסים, סו-צ'י מביט בתדהמה על כפפות האוני של קאם ועל הרובה המיוחד של חולד, ומתחיל למשש אותם ולשאול היכן הם מצאו את כל הטכנולוגיה הזו של האוני. הוא מסביר שהוא חוקר את הטכנולוגיה של האוני כבר עשרות שנים, ובעצם הוא זה שהבין איך ניתן לנצל את הלומיג'ן כדי להפיק ממנו אנרגיה. הדמויות מספרות לו שהם מצאו עוד לומג'ין ועל כך שאומגה הולכת להיות מושמדת בקרוב על-ידי השמש השחורה - והם זקוקים לעזרתו של סו-צ'י כדי להפעיל מחדש חללית אבודה של האוני שנמצאת בג'ונגל בקו המשווה. סו-צ'י נלהב מאוד למשמע הטכנולוגיה, אך נרתע לאחור כשהוא מבין שחולד מבקש ממנו בעצם להתלוות למסע שלהם לחללית. סו-צ'י מגמגם ואומר שהוא סולד מלצאת מחוץ לאחוזה שלו, והוא בכלל לא מוכשר בכך, אך חולד ממשיך להחמיא לו ואומר שהידע שלו בטכנולוגיה של האוני לא יסולא בפז והוא יהיה קריטי בהצלת האנושות.
בזמן הזה ג'ריקו שהינו פחות טכנולוגי, שואל את סו-צ'י האם הוא אולי יכול לעזור לו להתאים את חליפת האוני שהם מצאו בחללית - סו-צ'י קופץ על ההזדמנות, מושיב את ג'ריקו במרכז של מתקן מוזר עם שלל זרועות וחיישנים שמתחיל לסרוק את גופו של ג'ריקו ולהתאים לו את החליפה!
קאם מתחיל לתחקר את סו-צ'י לגבי שימוש בלומיג'ן כמקור אנרגיה עבור כלי תחבורה, והאם הוא יכול להתאים להם מנוע שמבוסס על לומיג'ן. סו-צ'י אומר שהדבר בהחלט אפשרי, ואפילו כמות מזערית של לומג'ין תספק אנרגיה כמעט אינסופית עבור אחד מרכבי המדבר! הוא מתחיל לעבוד על-כך כדי לספק להם כלי תחבורה לקו המשווה... אבל תוך כדי הוא וחולד דנים על כך שנדרשת אנרגיה רבה כדי להפעיל את החללית, ואיש אינו יודע האם יש לחללית מקור אנרגיה משלה.
סו-צ'י חושף בפיהם את מיקום הבסיס האבוד של האוני מצפון לפטרה, שם הם מצאו לראשונה לומיג'ן, ולאחר דין ודברים, הם מחליטים לחקור את המקום כדי למצוא עוד לומיג'ן, למרות שבתחילה ג'ריקו העדיף להמר ולחקור ראשית את החללית של האוני, אך קאם וחולד שיכנעו אותו אחרת.
לפני שהם עוזבים חולד בשיחת אגב עם סו-צ'י מבין שהוא גם חוקר את ה Rifts ואת היצורים שמגיעים דרכם, ומתוך תחושת בטן מחליט לתת לו פיסה מהשמנוני שתקף אותם בפטרה כדי שיחקור אותה. סו-צ'י מסתכל על הדוגמית בהתלהבות ואומר שזו הדוגמית הטריה ביותר שקיבל אי-פעם!
כשהם עוזבים את האחוזה, קאם מבחין דרך אחת הדלתות במחסן שמלא בחלקים של רובוטים, נראה שסו-צ'י מתפרנס מבנייתם ומתחזוקה של אסו.

לאחר מסע של יממה, הם חונים בקרבת הצוקים שבתוכם מצוי הבסיס האבוד. קאם ניצב על המשמר בלילה, מכיוון שהוא לא צריך לישון כלל... מעט לאחר חצות הוא שומע צליל של צעדים בקרבת המחנה, הוא סורק עם החיישנים שלו ומזהה דמות אדם מתקרבת, ובידה רובה - הוא מעיר את חבריו והם מתכוננים לעימות, כשלפתע נשמע קול נשי צעיר בלילה - ששואל אותם למעשיהם. הם צועקים חזרה לצללים שהם הגיעו לחקור את המקום מפטרה. למשמע השם של העיר, נערה צעירה מתקרבת אליהם במהירות, ומציגה את עצמה כטניה והם מתחילים לדבר כשהיא מתלהבת מהסיפורים שלהם מפטרה - מסתבר שהיא חיה שנים ארוכות באזור זה עם דוד אוסקר, ומעולם לא ביקרה בעיר.
היא לוקחת אותם לדוד שלה, שחי בבקתה שמלאה בטכנולוגיה מוזנחת של אוני, אך במרכז הבקתה נח מתקן של לומיג'ן, הדומה לזה שהם מצאו בחללית, אך בלי החומר. הם משכנעים את הדוד אוסקר לקחת אותם למקום שבו הוא מצא את הלומג'ין, והוא מספר להם שהוא חוקר את האוני כבר שונים, והוא מצא דרך סודית שמאפשרת לו להתחמק מהשומרים במקום - מלמעלה!
הם הולכים בעקבות הדוד אוסקר, ומצליחים להתגבר על תוואי השטח הקשה, כשקאם מזהה במרחק מדרום שיירה של כלי-רכב שעושה את דרכה למקום. הם מבינים שזמנם מוגבלים, ומקווים שהרובוטים של האוני יצליחו לעכב או לעצור את השיירה לפני שתגיע אליהם. אוסקר מוביל אותם לשער נסתר באחד הצוקים, שמוביל אותם פנימה ולמטה אל המקום שבו אוסקר מצא את הלומיג'ן. מדובר במסדרון מוארך, שבקצה אחד שלו יש כוך שבו ניתן למקם את מתקן האנרגיה וממנו מובילים שתי צינורות אל תוך היכל מרכזי - שהכניסה אליו חסומה בידי דלת מסיבית. טוני מספר שהוא לא הצליח לפתוח אותה, אף כי יש במקום גישה למחשב. חולד מתחיל לחקור את המחשב, ומבין שמדובר בצופן של האוני שהם צריכים לפצח. אוסקר אומר שהוא פחד שאם הוא יטעה בצופן, הדבר יעורר מערכת הגנה כלשהיא, אז עד היום הוא לא ניסה לפצח את המחשב אלא רק חקר דרכים אחרות להיכל.
לאחר שעה ארוכה של שיתוף פעולה, הם מקלידים בחשש את הצופן ולשמחתם הדלת נפתחת!

בתוך ההיכל הם מגלים שורה ארוכה של מחשבים שמקיפים בעיגול את מרכז החדר, שם יש במה מורמת. מסביב יש עוד חמשה דלתות במרווחים קבועים, שלארבע מהן יש את אותם צינורות כמו במסדרון שהם הגיעו ממנו. רק באחד המסדרונות יש עדיין אור- מה שמעיד ששם עדיין יש לומיג'ן.
חולד וקאם חוקרים את המחשבים, ולפתח דמות של אוני, הולוגרמה, נשקפת מולם ומתחילה לדבר. חולד מבין רק חלק מהדברים שהיא אומרת, אבל הוידאו שמוקרן מראה מעין פרסומת לאוני שצועדים אל הבמה במרכז החדר, ואז נעלמים במעין הבזק למקום אחר - הבזק שמזכיר את ה Rifts! ההבנה נוחתת עליהם שהאוני קשורים ל Rifts שקורעים את העולם, ושהם ניסו להימלט מאומגה דרכם... האירועים שקרו לפני כשבוע, כאשר שמנוני תקף את פטרה צצים במוחם, והם לא יכולים שלא לתהות האם אותם שמנוניים הם בעצם אוני שעוותו - המחשבה מעבירה בהם צמרמורת...
הדוד אוסקר, שמשועמם מהחקירה שלהם, מתחיל לבדוק את המקום וניגש לדלת שלא מובילה למתקן לומיג'ן, ומתחיל לפתוח אותה. ג'ריקו מנסה לעצור בעדו - זועק שאל להם להתערב בענייני האוני והחיזיון שלו הוא לעזור לבני-האנוש! הוא מושך את אוסקר לאחור, תוך כדי גידופים, אך אוסקר מנער אותו, מגחך ופותח את הדלת - הרי מה כבר יכול לקרות.... במסדרון שהוא פותח נחשפים ששה תאי הקפאה לצדי המסדרון, ובהם שוכנים מה שנראה כמו אוני חיים, אך בהקפאה.
ג'ריקו מסתכל לתקרה בייאוש ונושא ברכה שקטה להצלת האנושות.
 
תודה דניאל!! זה פשוט מעולה! הלוואי והיה/יהיה לי שחקן כמוך בכל הפגישות אי פעם. כולכם פשוט שחקנים מעולים שמצליחים להלהיב ולהפתיע אותי כל פעם מחדש.
למי שמעוניין - התחלתי לתרגם את התקצירים של דניאל גם לאנגלית. כל העולם צריך לדעת על זה! :D
תודה על התקצירים שוב! זה-Priceless בשבילי.
 
כולם מתאספים ונכנסים אל המסדרון שבתוכו נמצאים ששת תאי ההקפאה-עמוקה של האוני. בבחינה מקרוב, נראה שהמעבר של אלפי השנים מאז שהם נכנסו להקפאה עמוקה גרם להדרדרות בציוד. למעשה, רק תא הקפאה אחד מתוך השישה נראה פעיל, בעוד החמישה האחרים הרוסים - מקור האנרגיה של התא הבודד נראה שמגיע מהמסדרון היחיד שהיה מואר באור של הלומיג'ן. חולד וקאם חוקרים בסקרנות את התא הפעיל האחרון, כאשר קאם אף מצליח לפצח את קוד המחשב ולזהות מי אלו שהוקפאו - למעשה מדובר בששת המדענים והמהנדסים שהיו אחראיים על מעגל השיגור שדרכו האוני צעדו כדי להימלט מהשמש השחורה. האוני האחרון ששרד הוא המדען שהמציא את המעגל, בשם קאוצ'ו. קאם מנסה לבדוק במחשב מדוע הם לא השתגרו ביחד עם יתר הגזע שלהם, אך נראה שהם נשארו מאחור כדי לשמור על המכונה עובדת. בתחושת-בטן, קאם מנסה גם להבין האם מי מהאוני ששוגרו חזרו חזרה, אך להפתעתו המידע מופיע כמסווג - בפעם הראשונה במערכות האוני יש הצפנה על מידע...
חולד מציע לפתוח את התא, כי הרי מה האוני יעשה להם כשארבעתם חמושים ומוכנים והוא בסך הכל מדען. קאם מצטרף אליו ורק ג'ריקו מתנגד, חושש מכך שגם אוני בודד יכול להפעיל מערכות הגנה לא ידועות ואולי לגרום לנזק רב נוסף. למרות זאת חולד וקאם מתעקשים וג'ריקו מתרצה לבסוף, אך בתורו משכנע שראשית עליהם להיות מוכנים לפינוי מהיר.

הם ניגשים למסדרון המואר, שבו הם רואים את אשר חיפשו - מיכל מלא כמעט עד גדותיו בלומיג'ן, מקור האנרגיה המופלא של האוני. בעודם שקועים במחשבה כיצד לפרק אותו, אזעקה מוזרה נשמעת ממסוף המחשב המרכזי בחדר. קאם מזהה במצלמות האבטחה את השיירה החמושה מתקרבת לשערי הקומפלקס, ומפעיל את מערכות ההגנה - רובוטים מתייצבים מול בני-האנוש המתקרב, שלפי הסימון על הרכבים שלהם משתייכים לכנופייה היריבה של ה Mad Dogs. נראה שבעוד זמן קצר הקרב הולך להתחיל.
חולד מצליח לפרק את אחד המיכלים הריקים של הלומג'ין, וביחד עם העזרה של דוד אוסקר ושל קאם הם מעבירים את מרבית הלומיג'ן למיכל החדש, מוכן למשא. בזמן זה ג'סיקה מופיעה גם בחדר, לאחר שזיהתה את השיירה מתקרבת. ג'סיקה ודוד אוסקר לוקחים עמם את הלומג'ין החוצה, בעת שהקרב בין הראסטרים לבין השיירה החמוש מתחיל מחוץ לשערי הקומפלקס.

ג'ריקו, חולד וקאם חוזרים לעמוד מול תא ההקפאה של קאוצ'ו, האוני שתיכנן את המתקן המופלא. ג'ריקו, שהסכים לתוכנית של חבריו מציע שראשית הוא יבחן באמצעות כוחות הפסי שלו האם קאוצ'ו עדיין בחיים, ורק אז הם יפתחו את התא. במצב הזה הוא יסכן אותם פחות, ורק ג'ריקו מסתכן.
ג'ריקו מניח את ידו על דפנות התא, מתרכז ומתחיל למשש בעזרת הפסי שלו את מוחו של קאוצ'ו - והוא מגלה לתדהמתו שקאוצ'ו עירני ומזהה את הנוכחות של ג'ריקו, שעושה את מאמציו כדי להסתתר ולהתחבא מ הנוכחות של האוני הזר, שמסיבה לא ברורה מפחיד את ג'ריקו לעמקי נשמתו. הדבר דורש את כל עוצמת הפסי שעומדת לרשותו, ולמזלו נראה שקאוצ'ו לא מצוי בשיא כוחו, והוא מצליח לחדור לתוך מוחו של האוני מבלי שהלה מצליח להבחין בכך. וכך זכרונותיו המוזרים של קאוצ'ו נחשפים בפני בן האנוש, ומתגלה שעל-פניו חייו של האוני לא שונים בהרבה מחיי בן-אנוש או ולקירי. קאוצ'ו היה מדען מבטיח שהיה חלק מכח המשימה שנבחר כדי להתמודד עם האיום של השמש השחורה, דבר שלו הוא הקדיש את חייו, גם במחיר של הקרבת חיי המשפחה והחברה שלו. הוא המציא את מעגל השיגור והוביל את הצוות שחקר את המנגנון ושיכנע את האוכלוסיה שזה הדרך שלהם להינצל מהשמש השחורה.
אך כשג'ריקו ממשיך וצולל לתודעה של קאוצ'ו, הוא מתחיל לגלות דברים מטרידים - נראה שקאוצ'ו ואנשיו לא היו בטוחים לאן השער, או שמא הקרע במציאות מוביל בדיוק. למרות שהם פרסמו לאוני שהמקום יוביל אותם לכוכב אחר, נראה שגם הוא מעביר אותם לזמן ולמימד אחר. זו הסיבה שאף אוני מעולם לא חזר חזרה, גרוע מכך קאוצ'ו ידע שבמעבר של האוני, הם ישמרו על המבנה הגנטי שלהם, אבל יהפכו ליצור אחר לגמרי, חסר תבונה - השמנוני! (Oiler) למרות זאת, הוא הסתיר את המידע מבני-גזעו ושלח אותם לגורל אכזר ממוות, מתוך אמונה שעדיף שישרדו באופן כלשהו מאשר השמדה מוחלטת שלהם.
ג'ריקו מזועזע מהתגלית של מה שאירע לאוני, מתנתק בקושי מהמגע שלו עם קאוצ'ו ונופל אחרונית חלש. אחרי שהוא אוזר את כוחותיו מחדש, הוא מספר את הדברים לקאם ולחולד ויחדיו הם מחליטים להרוס את תא ההקפאה של קאוצ'ו. אך בעת שקאם מכבה את המנגנון שמפעיל את התא, מנגנון כשל ניעור לחיים, והתא מתחיל להפשיר את קאוצ'ו - בעוד שהדלתות נפתחות, חולד לא מהסס ומשליך פנימה רימון סוני ואז הם סוגרים את הדלתות שוב. פיצוץ עמום נשמע מהתא ורק שאריות אוני נותרו בו. לפני שהם עוזבים את המקום, קאם אוסף מספר דוגמיות של האוני.

בזמן שהם גילו את גורל האוני, הראסטרים ששמרו על הקומפלקס הביסו את בני-האנוש שנסוגים משם, אך הנצחון לא הגיע בקלות ונראה שמעל למחצית מהראסטרים נפגעו בקרב כמו מספר רב של הרוגים בקרב כנופיית ה Mad dogs.
הם עושים את דרכם חזרה לרכבם ולבקתה של הדוד אוסקר, אך כשהם מתקרבים לשם הם מגלים שמספר רכבים מהשיירה של ה Mad dogs עולים גם הם למדרון ועושים את דרכם לבקתה. הדמויות מבינות שהן לא יצליחו להסתיר את הבקתה ובעודם מתלבטים מה לעשות אוסקר ניגש אליהם בהתלהבות ומראה להם את המתקן הריק שמתאים למיכל הלומג'ין - זה מפעיל את הבקתה, שיכולה לנוע, מדובר במתקן עתיק של האוני שאוסקר הפך לבית ולמעשה יכול להפוך למעין בלון מרחף! אוסקר בסיוע של חולד וקאם ממהרים לשקם את הבקתה, כשבלון מאולתר שאוסקר בנה מתנפח מעל, בעוד ג'סיקה וג'ריקו מתחילים לפרק את תומכי הפלדה שמקבעים את הבקתה לאדמה.
בזמן שהם מכינים את הבקתה להמראה, ארבעת הרכבים של ה Mad Dogs מגיעים אליה בדהרה, ועוצרים רחוק מספיק כך שהתותחים שמורכבים על שניים מהרכבים יכולים לפגוע בבקתה אך רחוק מדי בשביל נשק קל. מנהיג הכנופיה כורז לדמויות להיכנע ולמסור לידיו את כל הלומיג'ן שבידם. קאם עונה לו, וטוען שהם לא יודעים מה זה לומיג'ן, אבל ההטעייה שלו לא אמינה על איש, והחברי הכנופיה מתחילים לחמם את התותחים שלהם, בזמן שג'סיקה וג'ריקו נאבקים בשני התומכים האחרונים שרותמים את הבקתה לאדמה בעוד חולד ואוסקר מתחילים להפעיל את המערכות של הבקתה - אך אז התותחים הכבדים מתחילים להרעים והבקתה סופגת נזק ומתחילה לעלות באש!
ג'סיקה וג'ריקו משחררים במאמץ את התומכים האחרונים ומזנקים לכבות את השריפה כשבמקביל חולד שולף את רובה האוני שלו ומכוון לעבר אחד מהרכבים נושאי התותחים, מצליח לפגוע בנהג מה שגורם לרכב לאבד שליטה ולהתרסק על הסלעים. התותח השני ממשיך להרעים וכעת הוא מכוון לעבר הבלון - פוגע בו והאוויר מתחיל לברוח ממנו. קאם עושה את דרכו במהירות לתקן את הבלון בעוד אוסקר מפעיל את מערכות הבקתה, והיא הופכת צורה ומתחילה להמריא באוויר, ומתרחקת במהירות מאנשי הכנופיה הזועמים!
 
הם עושים את דרכם דרומה, מתייעצים להיכן להמשיך - הם מתלבטים האם להתקדם ישירות לחללית, או לעצור ראשית בולקירי. לאחר שהם נזכרים שסוצ'י יודע לתקן אסו, הם מחליטים לאסוף אותו ושיעזור להם לתקן את קאם מהפגיעות החמורות שהוא ספג בקרב.
הם מגיעים עם שקיעת השמש לולקירי, מחליטים להשתמש בספינת-האוויר המשולבת בטכנולגיה של אוני כדי לעשות כניסה דרמטית ולהרשים את התושבים של אוני ולשכנע אותם להצטרף למסע שלהם להצלת האנושות - אבל אוסקר בוהה בהם בתדהמה, ומפחד מכך שאנשי ולקירי יכולים להחליט לבזוז את הטכנולוגיה שלהם. קאם מציע ליצור קשר עם סוצ'י והם מוצאים מכשיר קשר מיושן בג'אנקיה של סוצ'י.
שהם יוצרים קשר עם סוצ'י, הוא מופתע לראות שהם טסים והם מופתעים עוד יותר לראות שכל המקום שלו הרוס לגמרי, והוא מדמם מהמצח. סוצ'י מתאר שחברי הכנופיה של ה Mod fathers תקפו את האחוזה שלו, בחיפוש אחרי ביולומיקרון. עיניו של ג'ריקו נפערות בתדהמה ודאגה כשהוא לפתע מבין שאולי משפחתו בסכנה, הוא מנתק במהירות את מכשיר הקשר ומתקשר לאישתו ומפציר בה להגיע למקום בטוח ולעזוב את הבית במהירות, בזמן שהיא מתארגנת נשמעת דפיקות על הדלת וג'ריקו צורח לה שתברח מהדלת האחורית. רגע לאחר מכן דלת הכניסה לבית מתפוצצת ומספר בריונים נכנסים לבית, ואז שידור הוידאו נקטע.

בזמן שג'ירקו מסתובב חסר אונים בחללית-אוויר-אוני שלהם, חולד מנסה ליצור קשר עם הסניף של חומת-האש בולקירי, כדי שהם יעצרו את הבריונים. למרבה התדהמה של כולם, כשהשידור מתחיל, הם רואים את ראש המועצה של פטרה עומדת שם בולקירי, פרידיי באריס. היא עולה לשידור ופונה לשלושתם, ואומרת להם לעצור את מה שהם עושים ולחזור לפטרה. היא אומרת שהכל בשליטה והם רק צריכים את הביולומיקרון שלהם. ג'ריקו מבולבל ופונה לחולד לשאול האם הוא התקשר לפטרה או לולקירי.
אחרי שהוא נרגע מעט מהכמעט-חטיפה של אשתו, הוא מציע להתקשר לדייב תומפסון, שאומר להם שהם צריכים להיזהר שפרידיי היא זאת שמפעילה את ה Mod fathers ושיש לה תכנון שהוא לא מכיר להשתמש בביולומיקרון. ג'ריקו שואל אותו האם יש לו אנשים שאפשר לסמוך עליהם, ודייב אומר שכן - ג'ריקו מתחנן בפניו שיבדוק מה שלום אשתו, והוא מוסר לו את הכתובת מפגש שהוא רושם על פתק ומציג מול המצלמה בזמן שבעל-פה הוא אומר כתובת אחרת. חולד מבקש ממנו גם לבדוק מה המצב של סוצ'י ולשמור עליו.

אחרי שהם מנתקים, הם מקבלים שיחה נוספת מחומת-אש, והם רואים את פרידיי על הצג, היא שואלת מה הם רוצים, וג'ריקו מתחיל בנאום על כך שהם רוצים להציל את האנושות והם סתם אנשים, שרוצים לעצור את האסון של השמש השלישית. פרידיי קוטעת אותו ושואלת מה לכל הרוחות הוא רוצה - ג'ריקו משיב שהיא משתפת פעולה עם ה Mod fathers. פרידיי מאיימת עליו שאמנם אשתו הצליחה לברוח מהם אבל הם יתפסו אותה. אז היא מתחילה לדבר עם חולד ומאיימת עליו לגבי סבא שלו, אבל בזמן שחולד מנסה להוציא מידע ג'ריקו קוטע אותה בעצבים ואז השיחה מדרדרת... עד שחולד מנתק את הקו.
אחרי מספר דקות הם מקבלים שיחה מדייב תומפסון שמודיע שהם הצליחו להציל את המשפחה של ג'ריקו ואת סוצ'י. הם קובעים להיפגש ולאסוף אותם. בזמן שהם מתארגנים, חולד מציע שהם יחזרו עם החללית ואז הם יערכו הפגנת כח כזו שפרידיי לא תתעסק אותם.

בלילה כשהם ישנים, לג'ריקו יש חזון ... חזון שבו הוא רואה מעין ראש חץ מוזר:
arrow.jpeg
בנוסף, הוא רואה בחזון שנפתח קרע במציאות בג'ונגל, שמתוכו יוצאים הרבה שמנונים גם שמנוני אחד ענק שמסתובבים בג'ונגל. בנוסף, הוא רואה הרבה צללים של יצורים אנושיים בין העצים - ואז ג'ריקו מתעורר בצרחות מהחזון, ובזמן שהוא נרגע הוא מספר לחברים שלו מה שהוא ראה.
בזמן שהוא נרגע, הוא נזכר על הסיפורים שספינה אחת התרסקה באזור קו המשווה ועל שבט אבוד של בני-אנוש שנמצא בג'ונגלים. בעזרתם של חולד וקאם הם גם מצליחים לנסות להבין איפה ממוקם החיזיון של ג'ריקו שבו פורצים השמנונים.

מעט לפני שהשמש זורחת פורצת סערה, והברקים מכים באוויר סביב ספינת האוויר-אוני שלהם, אך חולד מצליח לתמרן בינהם. כשהשמש זורחת כשכל מי שנמצא על הסיפון רואה לראשונה ירוק - הרבה ירוק, כשג'ונגל שלהם נחשף לפניהם. הם מתקרבים לאזור שבו אמורה להיות ספינת החלל של האוני, שמתברר במפתיע שזה באזור של מפל המים... הם מתקרבים בחשש ואז רואים שם סימנים לקרב אדיר שהתחולל. מלמעלה הם רואים סימנים לגופות ועוד, אך לא מזהים שם קרע במציאות.
קאם סורק את השטח מלמעלה, ומזהה את העקבות כבני-אנוש ומזהה את הכיוון שאליו הם התקדמו, כשהם סחבו איתם גופות. הם חוששים מכך שבני האנוש יכול לתקוף את הספינה השברירית, ושלושתם מחליטים לעקוב אחריהם ברגל כדי לא לסכן את הספינה. הם עושים את דרכם בג'ונגל העבות, כשג'ריקו מפלס את הדרך עם החרב, בעוד קאם על המשמר, סורק את הג'ונגל עם כל החיישנים המתקדמים שלו... וכולם מרגישים מוזר בסביבה החייזרית.
כשהם מתקרבים לפאתי הכפר של בני האנוש, הם רואים שזה מקום שנראה פרימטיבי, עם בקתות מאולתרות, בזמן שהם חוככים בדעתם, הם מותקפים מהעצים על-ידי קופי-פיראנה! קאם מגיב בזריזות, יורה לעברם מה שמבהיל אותם לרגע אך לא מצליח לבלום אותם - ג'ריקו מנסה לבלום אותם בגופו ומצליח חלקית, אך חולד נפגע מהם קשה, כשאחד מהם נושך אותו בצוואר, פוצע אותו אנושות והוא מתחיל לדמם. הוא צועד לאחור, ובכוחותיו האחרונים הוא מרים את הרובה ומצליח להוריד את רובם ברצף יריות מהירות. ג'ריקו מצליח להרוג את אחד מהקופים ולהבריח עוד אחד, לפני שהקופים מצליחים להתאושש, קאם יורה בהם שוב, ומחסל מחצית מהקופים שנותרו עומדים בזמן שהיתר בורחים על נפשם.

הם יוצאים מהעצים לעבר הכפר, פצועים מהקרב, שם במהירות מספר בני-אנוש מקיפים אותם, חמושים בקשתות. הם שותקים ולא מדברים - ג'ריקו מנסה לגשש ולהבין האם יש להם יכולת לתקשר באופן על-חושי, והוא חש שהם אכן מדברים בינהם טלפתית, והוא מצליח להבין מה הם אומרים - והם אומרים "זה הוא, זה האחד!" ואז הם מצביעים על ג'ריקו.
הוא פונה אליהם ואומר שהוא שומע אותם, ושיש לו חיזיונות. הם בהלם שג'ריקו פונה אליהם טלפתית, והם מוסחים אך בזמן שאחד מהם שחשדני במיוחד כלפי ג'ריקו יורה לעברו בהתקף זעם! החץ מגרד את הזרוע של ג'ריקו כשיתר הפראיים קופצים על הפראי שירה ומרסנים אותו! ואז הפראיים כורעים ברך בפני ג'ריקו.
 
הפרק הלפני האחרון
הילידים מלווים את ג'ריקו, חולד וקאם לעבר הכפר שלהם, שם הילדים נאספים בעיקר מסביב לקאם, שגופו הרובוט מדהים אותם – נראה שהילידים לא ראו מעולם טכנולוגיה מתקדמת כזו. הכפר שלם נראה עשוי בטכנולוגיה פרימטיבית, כשרק פה ושם פזורות עדויות שפעם הייתה ברשותם טכנולוגיה מתקדמת יותר. אך הדבר הבולט ביותר בכפר היא הדממה – לכולם למעט ג'ריקו, ששומע בראשו את הצעקות של הילדים ואת השיחות של המבוגרים שממשיכים לדון ביניהם האם ג'ריקו הוא האחד.

בזמן שהם ממתינים, ג'ריקו וקאם מחליטים לעזור במאהל בצד הכפר, שבו יש כעשרים פצועים – ילידים שנפצעו בקרב כנגד השמנונים. חולד שבעצמו פצוע מחליט לגשת למרפאת זקנה שנמצאת שם במקום, שמשתמשת ברייקי כדי לרפא. היא מתחילה לבדוק את מצבו, אך חולד מבהיל אותה בזמן שהוא מתחיל לדבר עמה בקול רם, מה שגורם לה ליפול וכמעט לשבור את ידה – רק תנועה מהירה של חולד מציל אותה. המרפאת עוזבת את חולד וחוזרת לחבריה, נועצת בו מבטים מוזרים וכולם מפנים לו מקום. במקביל, קאם משתמש בטכנולוגיות הריפוי לרשותו וג'ריקו מצטרף ליתר המרפאים ברייקי וביחד הם מטפלים בפצועים, כשבשלב מסויים ג'ריקו גם מרפא חלק מפצעיו של חולד

לאחר כשעה של המתנה, שלושה ילידים ניגשים אליהם, ואחד מהם פונה לג'ריקו ואומר שהמועצה של הכפר תפגוש אותם כעת. הם עולים בגבעה נמוכה למבנה עץ מרשים, שבו יש כחצי-תריסר חברי שבט וותיקים. המנהיג שלהם מציג את עצמו כברוק לג'ריקו ומתחיל לחקור אותו, בעוד לצדו אדמונית שיער ניצב, נועצת בג'ריקו מבט זועף – נראה שהיא המנהיגה של אלו שמאמינים שג'ריקו הוא נביא שקר. בתחילה ברוק לא משתכנע מג'ריקו, אבל אז ג'ריקו מושיט את ידיו, בתחילה ברוק מהסס ולבסוף מסכים בעוד ג'ריקו חולק עמו את כל הידע שלו אודות הסכנה המתקרבת מהשמש השחורה ואודות ה ONI.

ברוק משתכנע, ולמרות המחאות של חבריו הוא מספר לג'ריקו, חולד וקאם אודות הנבואה שלהם ועל קיידנס – יישות עתיקה שהנחתה אותם וחשפה בפניהם את כוחות הפסיי שלהם. היא נתנה להם את הנבואה על האחד שיגיע ויציל את כולם, וברוק מאמין שג'ריקו הוא האחד! הם מתארגנים בזריזות ויוצאים לעבר מקום מושבה של קיידנס – שנמצא בתוך ההר הגדול באזור. ההר עטוף ביער-עד והם עוברים ליד מפל מים מרשים נופל לנהר שוצף בדרכם לקיידנס. הכניסה היא דרך מערה שמובילה עמוק אל בטן ההר, ולאחר מסע של כרבע שעה, הם מגיעים למסדרונות מתכתיים, שחולד מזהה כטכנולוגיה של אוני! הם ממשיכים בעקבותיו של ברוק, שמוביל אותם דרך שמונה מפלסים שונים של מבנה האוני, עד שהם ניצבים מול דלת מתכת מרשימה, שם ברוק עוצר ואומר להם שקיידנס מחכה להם שם בפנים.

כשהם נכנסים נגלה לעיניהם פלא טכנולוגי אבל מה שמפתיע אותם באמת היא קיידנס – היא אוני! זקנה, לבנה ומרוטה, שנראית בחיים רק בזכות אינספור מחטים שנעוצים בגופה שמוליכים ומנקזים נוזלים... אך היא פוקחת את עיניה למראם ומדברת אליהם טלפתית "חיכיתי לכם זמן רב, המושיעים שלנו" היא ממשיכה לספר להם את קורותיה ואת קורות אומגה. קיידנס הייתה האוני הטלפתית הראשונה של העולם, והיא זו שלימדה את כל האוני להשתמש בכוחות המוח. אך עם השנים, הדבר הפך למוטמע והאוני שכחו מקיידנס, כך כשהם גילו אודות הכוכב השחור, הם הסתמכו על התוכנית של המדענים לעבור לעולם אחר והשאירו את קיידנס מאחור. שנים ארוכות היא הייתה רדומה, אך עם נחיתתם של בני-האנוש היא התעוררה, והיא זו שיצרה עמם קשר וגרמה להופעת כוחות הפסיי, בד בבד היא גם זו שיצרה במובן מסוים את ה Esso, העניקה תבונה לאנדרואידים.

לאחר שיחה ארוכה, הדמויות מהופנטות מקיידנס והם מחליטים לשתף פעולה כדי להציל את האנושות מהכוכב-השחור וגם מהשמנוניים – קיידנס מודעת לכך שהם שרידי האוני, אך היא אינה רואה בהם את בני-עמה יותר. קיידנס מעניקה להם גישה לכל רחבי הבסיס – וגם לחללית הכוכבים של האוני שנמצאת שם, כעת הם רק זקוקים לביו-לומיקרן כדי להציל כמה שיותר מהאנושות מהסכנה המתקרבת.

ג'ריקו יוצר קשר עם אשתו, אך לתדהמתו נכשל – רק סוצ'י עונה לו, ובצחוק מלגלג מספר שהוא לקח עמו את משפחתו של ג'ריקו ואת כל הביו-לומיקרון וכעת עושה את דרכו חזרה לפטרה, ושהם לעולם לא יצליחו לעצור את סוצ'י! קאם שמאזין לשיחה, מצליח ראשית לאתר את ספינת האוויר באמצע המדבר, ואז דרך מכשיר הקשר הוא פורץ להגאים של החללית ומצליח לרסק אותה לאדמה! הקשר ניתק אך לא לפני שסוצ'י מקלל אותם, והחבורה מתארגנת לצאת לדרך במהירות להציל את משפחתו של ג'ריקו ולהשיג בחזרה את הביו-לומיקרון
 
המפגש האחרון של הקמפיין, היה נהדר!
במעמקי ההר, קאם מעיר לתחיה את החללית החייזרית - נותר בה מספיק ביולומיקרון לטיסות על פני השטח של אומגה אך לא בכדי להגיע לחלל. קאם ממפה את המשאבים שעומדים לרשותם בחללית, ומגלה שיש להם צבא קטן של ראסטרים, רובוטי הקרב של האוני, שעומד לשירותם. בנוסף יש בחללית מקום לכ-5,000 נוסעים בנוחות וכפול או משולש מכך בדוחק. זה לא יספיק כדי להציל את כל האנושות אבל קיימת עוד חללית אבודה בחולות. חולד מתחיל לעבור על תוכנית לחבר את החלליות בעוד ג'ריקו עוזר לברוק להביא את יתר חברי השבט שלו לחללית - בתחילה הם מסרבים, אך ג'ריקו וברוק יחדיו מצליחים לשכנע אותם.
השלב האחרון בתוכנית שלהם מתגשם, כשחולד מוליך את קיידנס לעבר החללית, ובעזרתו של קאם הם מחברים אותה למערכות אחזקת החיים של החללית - והיא מתחברת באופן על-טבעי לחללית, מתמזגת עם המערכות שלה.

וכך, לאחר יום עמוס בפעילויות ובהכנות, חולד יושב בכיסא הטייס, קאם מתפעל את מערכות החיישנים של החללית, וג'ריקו מתרווח בכיסא הקפטן - שם למרבה מזלו לא צריך לעשות דבר כדי להטיס את החללית.
הדלתות העצומות במעגן של החללית נפתחות לאיטן, כמו פרח בצלע ההר, וחולד מטיס את החללית באיטיות ואלגנטיות דרך השער בעוד קאם סורק את פני השטח ומוצא את המיקום שבו התרסקה החללית עם משפחתו של ג'ריקו, סוצ'י והביולומיקרון. הם עושים את דרכם לשם, כשקאם סורק את פני השטח ולא מגלה איומים נוספים. חולד וג'ריקו פורקים מהחללית על-גבי זוג רכבי-אוני שנראים כמו גלגל ענק שמרחף בגובה נמוך מעל פני השטח. הם יוצאים לדרך כשמאחוריהם רביעיית ראסטרים שנשלטת בידי קאם. הם מגיעים לאתר ההתרסקות ושם מזהים חמש זוגות עקבות שמובילים למערה, ועוד נתיב שמוביל אל תוך המדבר. הם משערים שמשפחתו של ג'ריקו נמצאת במערה, ושם אכן הם נפגשים מחדש ביחד עם דוד אוסקר וג'סיקה. ג'ריקו מלווה אותם אל חללית האוני בעוד חולד מוביל את הראסטרים אחרי זוג העקבות הנותר, שנעלמים כשהם מגיעים לוואדי במדבר - בתחתיתו חלוד מזהה את הביולומיקרון. כשהוא יורד במצוק, אש נפתחת עליו ממסתור סלעים, זהו סוצ'י! קאם פועל במהירות ומכווין את הראסטרים שמחסלים את סוצ'י בין-רגע.
חולד אוסף את הביולומיקרון ואז ניגש לבדוק את סוצ'י, ומגלה לתדהמתו שמדובר למעשה באנדרואיד! לאחר התייעצות בקשר, הוא מזהה את רכיב הזיכרון של האנדרואיד ומביא אותו לספינה. קאם מתחיל לחקור את הזיכרון, ומגלה שלא מדובר באנדרואיד בודד, אלא שסוצ'י בנה צבא שלם של אנדרואידים - וזאת כדי להגן על הבונקר שנמצא מתחת למאחז של פטרה. נראה שסוצ'י משתף פעולה עם פרידיי והם מודעים לשמש השחורה ולאסון שהיא מביאה. התוכנית שלה כנראה מורכבת מהסתתרות בבונקר והסתמכות על צבא האנדרואידים להגנה עליהם ועל הנאמנים להם. ג'ריקו מכין סרטון חדש בעזרת ילדיו שבו הוא חושף את האמת שהם למדו, כדי להציג לתושבי פטרה.

במדבר הם מחלצים את ספינת האוני השנייה וגוררים אותה ביחד עמם וכך הם מתקרבים לפטרה - אך ממרחק הם מזהים את העיר חסומה ואת צבא האנדרואידים שומר על חומות פטרה. הם מחליטים לחזור בחזרה לולקירי ולחקור מה המצב שם. כשהם מגיעים, ולקירי הרוסה, נראה שפיצוץ עז הרחיב אותה, ובבדיקה בחורבות נותרו מספר מאות פליטים, אך רוב תושבי העיר התפנו לפטרה. הגיבורים מבינים שאין להם בררה אלא להתעמת עם פרידיי, סוצ'י וצבא האנדרואידים אם ברצונם להציל את מה שנותר מהאנושות.
הם מכינים את תוכנית הקרב, משאירים מאחור את ספינת האוני השנייה, ופורקים את צבא הראסטרים לפני פטרה. הם מתכוננים לתקוף, ורגע לפני שהם פותחים בהתקפה דוד אוסקר אומר להם להמתין, בעוד הוא מוציא מתקן מוזר שהוא אסף משאריות ספינת האוויר - טיל מתרומם בשמיים, ופיצוץ מוזר פועם בעוצמה - הוא לא גורם נזק לאף מבנה אך משתק את האלקטרוניקה של כרבע מהאנדרואידים!
רגע לאחר מכן הראסטרים פותחים במתקפה, למרות שהאנדרואידים מנסים לעצור אותם, הם לא משתווה לעוצמת הקרב של הראסטרים שמצליחים להביס אותם ולפתוח את הדרך לתושבי פטרה - ג'ריקו שולח להם את הסרטון ומפציר בהם להציל את עצמם ולהצטרף אליהם בדרך להימלט מאומגה לפני שהשמש השחורה תפגע. תושבי העיר מתחילים להתארגן, אך אז שארית האנדרואידים ביחד עם מרבית הכוח של ה Firewall עוצרים בעדם - קאם מורה לראסטרים לפתוח באש בעוד חולד מסייע באש מקרוב - בתחילת הם מצליחים להביס אותם, אך אז המציאות מתעוותת וקול נורא נשמע כשבצלע ההר נפתח שער מימדי עצום, ומתוכו מגיחים עשרות ומאות שמנוניים, כולל שמנוני עצום מימדים. לרגע נראה שכוחות בני האנוש מתאחדים, אבל זה רק לרגע בזמן הקרב ממשיך. המצב ממשיך להיות נואש יותר ויותר - בני האנוש זורמים החוצה מהעיר לעבר ספינות האוני, בעוד הראסטרים והאנדרואידים נלחמים זה בזה. חולד מכוון את נשקו לעבור הצוק שמעל השער המימדי, וביחד עם סיוע אש מהראסטרים הם מצליחים למוטט את הצוק, מה שחוסם את השער - אך יותר מדי שמנוניים כבר עברו בו!
המצב נואש וג'ריקו קורא לאנשי העיר בפעם האחרונה להתפנות לפני שיהיה מאוחר מדי - נראה שהשמנוניים מתגברים על כוחות בני-האנוש והראסטרים, בעוד האנדרואידים נסוגים לעבר המאחז, כנראה במטרה להגן על פרידיי מהפלישה. כל בני-האנוש עולים לספינה, ואז ג'ריקו מזהה פרצוף מוכר בקהל - סוצ'י! הוא הסתנן בין בני-האנוש, אך בעזרתו של חולד הם תופסים אותו וזורקים אותו לכלא.
ההכנות האחרונות להמראה מסתיימות במהירות, ולבסוף קאם מודיע שהכל מוכן, ג'ריקו לוחץ על הכפתור מתחת למושב הקפטן שלא עושה דבר, וחולד מטיס את שתי החלליות מחוץ לאומגה, ביחד עם 17,438 בני-האנוש שהם הצילו מהשמדה.
 
מבחינת הדמויות זה הצלחה מלאה - לא היה מספיק מקום על הספינות בלאו הכי לכל האוכלוסיה של אומגה, ומי שלא רצה לבוא כשקראנו להם, בעיה שלו 😉
העולם לא מבוסס על כוכב כזה או אחר, נראה לי שפשוט בחרו בשם כי הוא מגניב.

ותודה על הקריאה והתגובה 🙏
 
אהבתי לקרוא את הקמפיין למרות שהוא הסתיים בסוף עצוב של כישלון חלקי (?)

האם כוכב אומגה נמצא בערפילית אומגה (מדובר בערפילית אמתית.)?
תודה - לי (ה-GM) היה כיף חיים. הסוף טוב יחסית כי נשארה תקווה למין האנושי עכשיו. יחסית ;) העדפתי סוף טוב - העולם האמיתי מספיק מבעס כרגע.
בני האדם שהתרסקו על הכוכב נתנו לו את השם אומגה בגלל שזו האות האחרונה באלפבית היווני. הם חשבו שזה מתאים.
 
תרגום לאנגלית של פגישה מס' 7 עלה לבלוג שלי:
Salvage_session_7_cover_04.jpg
 
חזרה
Top