אם הגובלינים הם דימוי ליהודים, אז זה דווקא דימוי די סבבה - הם יצורי הפלא היחידים בערך שמתנהלים מול הקוסמים כשווים, אבל בתנאים שלהם ודי לא דופקים להם חשבון. כשקוסמים צריכים שמישהו ייצר להם נשק ותכשיטים או לשמור על הכסף שלהם במקום בטוח, הם לא מתפלפלים על בוצדמים וטהורי דם, אלא הולכים לגובלין.
תשווה את זה לתיאור הבאמת-אנטישמי של הבנקאים היהודים ב"הקמע" של אדית' נסבית.
אני חושב שכבר בספר הראשון הוזכרה פאראבטי פטיל - שם כל כך הודי עד שההודים בעצמם נתנו אותו לאחת האלות שלהם. נדמה לי שגם לי ג'ורדן היה שחור, או לפחות עם ראסטות, כבר על ההתחלה. יהודי - נדמה לי שאחד אנתוני גולדשטיין מופיע רק בספר מאוחר יחסית, אבל משפחת וויזלי היא משפחה יהודית לגמרי. אתה לא צריך לומר שהם יהודים כדי להבין את זה, בדיוק כמו שאתה לא צריך לומר ש"מקס בעל הנס" מהנסיכה הקסומה הוא יהודי - זה ברור מספיק.
רק שאני מספיק מבוגר כדי לזכור את ההתחלה של בהלת האיידס בשנות השמונים, איך שהיא התחילה כ"מחלה של הומואים", הפכה ל"מחלה של זמרים" ובסוף בעזרת מג'יק ג'ונסון ואחרים עברה תהליך של "הכשרה" בתור מחלה קשה שתוקפת גם אנשים לגיטימיים. הארי פוטר ואבן החכמים יצא לאור ב1997, ונכתב בין השנים 1990-1995, שזה כבר העשור שבו האיידס כבר לא נחשב כעונש על הומוסקסואליות.
ושנות התשעים ממש לא היו תקופה הומופובית. אם להקצין אז להיפך - כולנו התלבשנו כמו אוחצ'ות או gaybears עם חולצות פלנל, הבנים גידלו זקני-תיש, הבנות התנשקו אחת עם השנייה במסיבות כיתה, וכל מי שרצה להיות מאגניב נהג לרמוז שיש לו נטיות דו-מיניות מעורפלות גם אם היה סטרייט כסרגל. באופן כללי זאת הייתה תקופה הרבה יותר ליברלית וסליזית מאשר היום, או אם לסכם את זה: "בניינטיז בנות התנהגו כמו הומואים. היום אפילו הומואים לא מתנהגים כמו הומואים".
וזה עוד בישראל, כן? לונדון מן הסתם הייתה הרבה יותר מוקצנת בקלילות שלה, לפחות ככה התרשמתי כשהסתובבתי שם בטיול לפני צבא - זכור לי קטע שבו אני הולך לי ברחובות לונדון שלוב זרוע עם מכרה מקומית ושואל אותה "סתם נדמה לי או שלאיש המשופם שעבר פה כרגע יש ציצים?" והיא ענתה לי "אה, הוא בטח מבולבל, יש לנו כאן הרבה כאלה".
פנריר הוא לא הומו שמפיץ איידס. הוא מטאפורה לפדופיל אם כבר, שפוגע בקטינים שבתורם הופכים לתוקפים גם הם. בשום מקום לא כתוב שהוא מעדיף לתקוף בנים, אלא קטינים באופן כללי. זה דימוי כל כך שקוף עד שאין מה לסבך אותו, בעיקר לא עם אנלוגיות היסטוריות שמחטיאות בעשור שלם.
תשווה את זה לתיאור הבאמת-אנטישמי של הבנקאים היהודים ב"הקמע" של אדית' נסבית.
כשג'יי קיי רולינג ניסתה לתקן כמה וכמה פעמים את הטענה שאין יהודים, שחורים, הודים, ולהטבים בהוגוורטס זה רק הרס את הסדרה,
אני חושב שכבר בספר הראשון הוזכרה פאראבטי פטיל - שם כל כך הודי עד שההודים בעצמם נתנו אותו לאחת האלות שלהם. נדמה לי שגם לי ג'ורדן היה שחור, או לפחות עם ראסטות, כבר על ההתחלה. יהודי - נדמה לי שאחד אנתוני גולדשטיין מופיע רק בספר מאוחר יחסית, אבל משפחת וויזלי היא משפחה יהודית לגמרי. אתה לא צריך לומר שהם יהודים כדי להבין את זה, בדיוק כמו שאתה לא צריך לומר ש"מקס בעל הנס" מהנסיכה הקסומה הוא יהודי - זה ברור מספיק.
תזכור שהספרים האלה נכתבו בתקופה של מגפת האיידס, אחת התקופת היותר הומופוביות בעשורים האחרונים,
רק שאני מספיק מבוגר כדי לזכור את ההתחלה של בהלת האיידס בשנות השמונים, איך שהיא התחילה כ"מחלה של הומואים", הפכה ל"מחלה של זמרים" ובסוף בעזרת מג'יק ג'ונסון ואחרים עברה תהליך של "הכשרה" בתור מחלה קשה שתוקפת גם אנשים לגיטימיים. הארי פוטר ואבן החכמים יצא לאור ב1997, ונכתב בין השנים 1990-1995, שזה כבר העשור שבו האיידס כבר לא נחשב כעונש על הומוסקסואליות.
ושנות התשעים ממש לא היו תקופה הומופובית. אם להקצין אז להיפך - כולנו התלבשנו כמו אוחצ'ות או gaybears עם חולצות פלנל, הבנים גידלו זקני-תיש, הבנות התנשקו אחת עם השנייה במסיבות כיתה, וכל מי שרצה להיות מאגניב נהג לרמוז שיש לו נטיות דו-מיניות מעורפלות גם אם היה סטרייט כסרגל. באופן כללי זאת הייתה תקופה הרבה יותר ליברלית וסליזית מאשר היום, או אם לסכם את זה: "בניינטיז בנות התנהגו כמו הומואים. היום אפילו הומואים לא מתנהגים כמו הומואים".
וזה עוד בישראל, כן? לונדון מן הסתם הייתה הרבה יותר מוקצנת בקלילות שלה, לפחות ככה התרשמתי כשהסתובבתי שם בטיול לפני צבא - זכור לי קטע שבו אני הולך לי ברחובות לונדון שלוב זרוע עם מכרה מקומית ושואל אותה "סתם נדמה לי או שלאיש המשופם שעבר פה כרגע יש ציצים?" והיא ענתה לי "אה, הוא בטח מבולבל, יש לנו כאן הרבה כאלה".
פנריר הוא לא הומו שמפיץ איידס. הוא מטאפורה לפדופיל אם כבר, שפוגע בקטינים שבתורם הופכים לתוקפים גם הם. בשום מקום לא כתוב שהוא מעדיף לתקוף בנים, אלא קטינים באופן כללי. זה דימוי כל כך שקוף עד שאין מה לסבך אותו, בעיקר לא עם אנלוגיות היסטוריות שמחטיאות בעשור שלם.