• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 איך צריך לשחק דרקונים (מהדורה 3.5)

super sorcerer

פונדקאי ותיק
ב"ה
אתמול בהרפתקה של מהדורה 3.5 שאני מנחה החבורה ניסתה לצוד דרקון (החבורה הייתה של 3 דמויות בדרגה 15 והדרקון היה בדירוג אתגר 15). בגלל פעולות של החבורה הדרקון ידע שהם בדרך אליו ומאיזה כיוון הם באים. כתגובה, במקום להישאר במאורה שלו ולחכות שיבואו להרוג אותו הוא בחר להטיל על עצמו שריון מאגי, כוח השור, היעלמות מעין, עלומות ודממה ולהתגנב אל החבורה ולהפתיע אותה.
הוא התקרב וריחף מעליהם קרוב אליהם ופתח את הקרב בנשק נשיפה בסיבוב הפתעה. יצא לו גבוה ביוזמה והוא פעל שני, אז הכושפת הקרבית (שהייתה ראשונה) יצאה מאיזור הדממה (ונפצעה מהתקפה מזדמנת) והטילה איזשהו לחש על הדרקון. בתורו הדרקון הרג את מה שנשאר משתי הדמויות האחרות בהתקפה המלאה שלו. בתור השני הכושפת הקרבית הטילה עוד לחש והדרקון נכנס איתה להיאבקות אז היא הפכה לחסרת אונים (גם בהיאבקות וגם תחת השפעת לחש דממה).
יצא שהדרקון הרג את החבורה. שני שחקנים הסכימו איתי שהדרקון פעל בסדר וכל זה קרה בדיוק כמו שהוא היה צריך לקרות, אבל אחד מהם טען שהוא הרגיש שניסיתי יותר מדי להרוג אותם.

לדעתכם, דרקונים צריכים לשחק חכמים בהתאם לתבונה הגבוהה שלהם או מטומטמים בשביל שיהיה קל לנצח אותם?
 
אין ספק שהדרקונים צריכים להיות חכמים, אבל תיזהר שהם לא יהיו בלתי מנוצחים. ד"א, הדוגמא פה לא ממש הגיונית בגלל שאלא אם זה השתנה ב3.5, אי אפשר להטיל עלומות על יצור חי בלי שהוא ייכנס לתרדנת או משהו כזה. בכל מקרה, חייבים לזכור שהנאת השחקנים חשובה יותר מראליסטיות, אז ליצור מצב כמעט בלתי אפשרי זה לא הוגן. אם הייתי במקומך הייתי ממתן קצת את הדרקון, לא משתמש בלחש דממה שממש דופק את הקוסמים, ונותן לדמויות את האפשרות לנצח אותו, גם אם זה יהיה קרב מאוד קשה.
 
זה לא קשור לדרקונים - אני תמיד בדעה שהאויבים צריכים להשתמש במקסימום שלהם. הלכת לנסות להתנקש במישהו, קח בחשבון שהוא לא יושב ומחכה לך. זה נותן תחושה שעולם המשחק הוא מקום "חי ונושם" ולא רק ריאקטיבי.
אבל, אני לא חושב שהמטרה צריכה להיות "להרוג", אלא אם כן זה איזה קטע מפנה במשחק - זה סתם תוקע את המשחק. במקום זה, כדאי לקחת את ההפסד של הדמויות למקום שמקדם את הסיפור.
 
ב"ה
הקטע שמבחינה עלילתית יהיה מאוד קשה לתרץ אם הם לא יחזרו לחיים. אז מבחינת העלילה אין בעייה (הם יחזרו לחיים). לגבי לצוד את הדרקון הזה אחר כך (מועד ב') יהיה להם קצת יותר קשה, אבל הם יכולים לנסות. בפעם השנייה אולי הם יהיו זהירים יותר.

ד"א, הדוגמא פה לא ממש הגיונית בגלל שאלא אם זה השתנה ב3.5, אי אפשר להטיל עלומות על יצור חי בלי שהוא ייכנס לתרדנת או משהו כזה
אתה מתבלבל בין עלומות (לחש מדרגה 3) לבין התאיינות (לחש מדרגה 7). התאיינות זה הלחש שגורם ליצור להיכנס לתרדמת.
 
קודם כל - זה דווקא נשמע לי מגניב. לא יודע איך זה היה בפועל, אבל אני גם חושב שהשחקנים שלך ידעו מזה. אז ברמה הטקטית - מעולה.
עם זאת, ברמה האסטרטגית אני רואה כאן בעיה - כמו שאתה מתאר את זה שתיים מהדמויות מתו לפני שהן פעלו בכלל. כלומר זה לא קרב אפי, וזה לא הרגשה שהם מתו ... תוך כדי לחימה עזה. אלא הם פשוט עשו טעות, ואז מתו. זה קצת אכזרי, בעיקר בדרגה 15.

בכל מקרה, אם אתה הולך להחיות אותם - הייתי מתעמר בהם קצת. אם כל הדמויות מתו, ייתכן שמישהו שרוצה מהן משהו יחייה אותם.
 
אינטיליגנציה גבוהה היא חלק משמעותי בחישוב של דירוג אתגר של יצורים, בגלל שהיא נותנת להם (בעצם למנחה) אפשרות להשתמש בכוחות שלהם בצורה האפקטיבית ביותר. מצד שני, הדמויות (בעצם השחקנים) הם גם יצורים אינטיליגנטיים שאמורים לדעת לנצל את יכולותיהם באופן מקסימלי. מה שאני רואה כאן הוא מקרה של דב"ש (מנחה) חכם מול ד"ש (שחקן) טיפש. גם אם המנחה יודע לנצל את היכולות של המפלצת המאוד חזקה שהוא משלח בשחקנים (ודרקונים הם ללא ספק מפלצות מאוד חזקות, בגלל שהם משלבים כוחות קסומים ופיזיים כאחד), השחקנים צריכים לדעת להתמודד עם האתגר הזה. ובמיוחד חבורה של דמויות בדרגה 15 (!), שאני באמת לא מבין איך אפשר בכלל להשמיד חבורה כזאת באפס מאמץ. לפני שהייתי מחייה את הדמויות מסיבה עלילתית כלשהי, הייתי קודם מכפכף קצת את השחקנים על זה שהם הצליחו לגרום לחבורה של דמויות בדרגה גבוהה ביותר להיות כושלת כל כך. זה -לא אמור- להיות כל כך קל להרוג 3 דמויות בדרגה 15. רק אחרי שהם יבינו שהם לא השתמשו בדמויות שלהם כמו שצריך, יהיה פייר להחזיר אותם למשחק ברמה כזאת של אתגר.

אם כי, ניטפוק קטן, חלה פה גם טעות של המנחה. הד"א של יצורים מחושב לחבורה של 4 שחקנים. ד"א של 15 הוא גבוה מדי ל-3 דמויות בדרגה 15. אני יכול להבין שהדרקון כנראה היה הארצ'-וילן של המערכה ולכן אמור להיות חזק יותר, אבל בהתחשב בכך שדרקונים הם בלוא הכי יצורים חזקים יחסית לדירוג האתגר שלהם, אני חושב שהיה פייר להציב מול השחקנים דרקון בד"א של 14 או אפילו 13, כדי להתחשב בגודל החבורה המצומצם יותר.
 
מהניסיון שלי, בד"כ דווקא דמויות שבנויות חכם (משתמשות בכל מיני דברים נחמדים מהרחבות), אמורות לעבור התקלות כזאת בלי יותר מדי בעיה. אני זוכר שבתור חבורה של 4 דמויות דרגה 16, אם אני לא טועה חיסלנו באלור בלי שדמות אחת תמות. אומנם אלה היו דמויות מאוד חזקות, אבל כדאי שתעזור לשחקנים לבנות דמויות חזקות אם אתה רוצה לתת להם אתגר מגניבים. דווקא בתור מנחה אני זוכר שהייתי מתאמץ ככל האפשר לעשות מפלצות חזקות וחכמות כדי שלא יפלו אפילו סיבוב אחד מול העוצמה המשולבת של חבורה בדרגה 15, שיכולה להיות מבהילה באמת (מה שאשף ולוחם שבנויים טוב יכולים לעשות בדרגה 15 בסיבוב זה בהחלט מפחיד).
 
חזרה
Top