• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

איך מתחילים?

michalfash

פונדקאי חדש
שלום
הבן שלי, בן 10, היה השנה בחוג מבוכים ודרקונים ונהנה מאוד. בקרוב החוג ייפסק.. תהיתי אם יש דרך שהוא וקבוצת החברים שלו יכולים להמשיך לשחק לבד.. (אינם יודעים אנגלית מספיק טוב עדיין) ואם כן איך? ראיתי שיש דפי דמות ועולמות.. אבל האם יש מדריך פרקטי מה לקנות ומה להכין?
תודה מראש
מיכל
 
אם הם לא יודעים אנגלית טוב - תוותרו על מבוכים ודרקונים 5. אם עדיין יש איפה להשיג, מבוכים ודרקונים 4 - די פשוטה, אבל יותר דומה לסימולציה של משחק מחשב, אז היא לא מתאימה לכולם באותה המידה. פאת'פיינדר אף פעם לא ניסיתי, אבל יש את פאת'פיינדר 1 בעברית - שמעתי שזה כיף מאחרים, אבל כאן יש די הרבה חוקים, אז שוב - לא מתאים לכולם. שיטות אחרות בעברית אני לא מכיר.

למישהו פה בפורום היה תרשים זרימה, אחפש ואם אמצא אעלה לכאן.
עריכה: לא הצלחתי להעלות תמונה, מצרף קישור למקום שבו הועלה התרשים:
תרשים זרימה
 
עריכה אחרונה:
אני לא מסכים. אין דרך טובה ללמוד אנגלית כמו לשחק משחק שאתה אוהב באנגלית.


אפשר למצוא כאן את חוקי הבסיס של מהדורה 5. הם לא כוללים את הכל, אבל הם מספיקים בתור התחלה, בעיקר אם כבר יצא להם לשחק. תשאלי את הילד שלך אם הוא יודע באיזו גרסא של מבוכים ודרקונים הם שיחקו, ושפשוט ימשיכו עם מה שהם התחילו ונהנו איתו. הדבר הכי חשוב הוא שיהיה להם כיף.

דפי דמות את יכולה להדפיס בחינם מכאן:

 
שלום
הבן שלי, בן 10, היה השנה בחוג מבוכים ודרקונים ונהנה מאוד. בקרוב החוג ייפסק.. תהיתי אם יש דרך שהוא וקבוצת החברים שלו יכולים להמשיך לשחק לבד.. (אינם יודעים אנגלית מספיק טוב עדיין) ואם כן איך? ראיתי שיש דפי דמות ועולמות.. אבל האם יש מדריך פרקטי מה לקנות ומה להכין?
תודה מראש
מיכל

היי מיכל,

כמו שכתב I Am A Druid I Am A Druid מעליי, יש כמה משחקים שונים בסגנון.
"מבוכים ודרקונים" הוא המשחק הכי מפורסם, ולכן כמעט כל החוגים בארץ משתמשים בשם שלו כדי שההורים יבינו חוג של מה זה, אבל ברוב החוגים משחקים דווקא במשחקים אחרים שהם לא המותג "מבוכים ודרקונים" עצמו (המשחק הנפוץ ביותר בחוגים הוא "פאת'פיינדר").

בתור התחלה כדאי לשאול את המדריך בחוג באיזו שיטת משחק בדיוק הם משחקים בחוג, כי לילד יהיה קל יותר להמשיך לבד במשחק שהוא כבר מכיר.

אם אתם לא מצליחים לקבל תשובה מהחוג, או אם אומרים לכם שהם משחקים במשחק עצמאי כלשהו שיצרו עבור החוג אבל אין מוצרים שלו שאפשר לרכוש, אז כדאי להיעזר בתרשים הזרימה הזה שכבר קישרו אליו בדיון.
 
הדבר היחידי שאפשר לרכוש כרגע בעברית הוא פאת׳פיינדר מהדורה 1. אפשר לבדוק בחנות הממלכה.
באנגלית יש את מהדורה חמש ואת ערכת ההתחלה של פאת׳פיינדר 2.
ערכת ההתחלה של פאת׳פיינדר 2 טובה יותר לדעתי אבל כמשחק שלם מהדורה חמש עדיפה.
 
הדבר היחידי שאפשר לרכוש כרגע בעברית הוא פאת׳פיינדר מהדורה 1.
עם הרבה יצירתיות וקצת מאמץ אפשר להסתדר עם החוקים הבסיסים של מו"ד 5 (אפשר להוריד באתר הפונדק בחינם, וגם באתר חנות גיבורים).
אני בעצמי עושה את זה, למי שמטיל ספק באפשרות...
 
אבל זה מבלבל - כי אם תשאל שאלה באתר יכול להיות בלבול אדיר בגלל תרגומים.
לדוגמה, לא מזמן תיקנתי מישהו מ''אשליה קטנה'' ל''בדיון פשוט''. באנגלית, Minor Illusionזה ''אשליה מינורית'' והמילה מינורי, בדיוק כמו במוזיקה, פירושה משהו קטן. ולכן, ''אשליה קטנה'' זה תרגום טוב.
זה יוצר בלבול, כי רוב האנשים משתמשים בגרסה האנגלית...
 
זה מאוד על הגבול אבל אני אציע עוד אפשרות שלא עלתה כאן והיא קוסמים קטנים
המשחק מיועד לילדים מגיל 6-10 והוא מציע חוויה מאוד שונה מהמשחק שרץ בחוגים השונים. אבל אם הבן שלך והחברים שלו עם ראש פתוח ואחד מהם יחליט להריץ את המשחק זה יהיה להם דיי פשוט, הספר מגיע עם שלוש מעשיות (המקבילה של הרפתקה בשיטה) ועם הנחיות על איך כדי להריץ אותן. מבחינה לוגיסטית חוץ מספר המשחק, מה שאתה צריך הוא זוג קוביות רגילות (קובית 1-6) ודפי דמות שאפשר לצלם מהספר.
במידה והילד שלך רוצה ממש את החוויה שהייתה חוג אני הייתי הולך לכיוון של פאת'פיינדר 1 (למרות שזו שיטה שלא פשוט ללמוד), אומרים להיות עותקים אחרונים שלה בחנויות התחביב או בחנויות הספרים הרגילות וקונה גם את ההרפתקה הבאה
שמיועדת לילדים ונכתבה לפאת'פיינדר 1.
 
חזרה
Top