• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

איזה סוג של מנחה אתם?

איזה סוג מנחה אתם?


  • סה"כ מצביעים
    15
יש כמה סוגים של מנחים, הנה כמה מהם:
1 אלו שצופים במשחק של מנחה אחר, וחושבים: ''הייתי עושה את זה יותר טוב.''
2 אלו שצופים במשחק של מנחה אחר, וחושבים: ''מגניב." ולפעמים אפילו: ''איך לא חשבתי על זה בעצמי?! גאוני!''
3 אלו שלא צופים במשחק של מנחה אחר.
4 אלו שהם אפילו לא מנחים.
אז איזה סוג אתם?

פירוט ההצבעה שלי: אני שילוב של סוג 2 ו3. אני לעתים נדירות מאוד צופה במשחקים של מנחים אחרים, וכשכן - מנסה ללמוד מהם.
 
לא גאה בזה במיוחד, אבל כנראה אני מהסוג הראשון. בגלל שלרוב אני גם המנחה אז קשה לי לראות אחרים מהקבוצה מנחים בלי לחשוב איך אני היתי עושה את זה.
 
אני בדרך כלל מהסוג השני. לא צפיתי בהרבה משחקי רשת- בעיקר גלגול גורלי, קצת מקריטיקל רול וטיפה מוואן שוט קווסטרס, ואני גם לא משחק בהרבה משחקים, אבל אני לוקח הרבה השראה מהמשחקים שאני צופה ומשחק בהם, ומנסה ללמוד מהם איך להיות מנחה יותר טוב.
 
אני מסוג אחר - אני צופה במשחקים של אחרים ואז עובר הלאה, אני בדרך כלל לא אומר שיכולתי לעשות זאת טוב יותר, לפעמים (בעיקר באופן תת - מודע) לוקח רעיונות, אבל בכללי פשוט לא מתייחס יותר מדי למה שקראתי.
 
זה באמת תלוי במנחה. קרה לי לשחק עם מנחים מתחילים שידעתי שאני הייתי עושה עבודה טובה יותר- אחרי הכל, יש לי יותר ניסיון. גם קרה לי לצפות ולשחק עם מנחים טובים בהרבה ממני, ובמקרים הללו בהחלט קיבלתי השראה.
בסופו של דבר, זה לא משנה. להיות מנחה טוב זו מיומנות נרכשת, ותמיד יש לאן להשתפר בה.

נ.ב. העברתי את העץ לפורום מ"ת כללי, שהוא הפורום המתאים לשאלה הזו.
 
כשאני משתתף במשחק (לא צופה חיצוני, כמו באקשואל פליי) אני בעיקר מנסה להיות עסוק באיך אני עושה את חלקי כדי שהמשחק יהיה מעניין ומרגש לכולם.

אחד מעקרונות המנחה בוואנור אומר שעל המנחה להיות אוהדת של הדמויות. אני הייתי מוסיף עיקרון לשחקנים להיות אוהדים של המנחה. לנסות לראות מה היא מנסה לעשות, להפוך לחלק מזה, לנסות להעצים את מה שהיא חותרת אליו.

האם יצא שחשבתי שהייתי עושה משהו "יותר טוב"? בוודאי. אבל יותר חשוב מבחינתי בזמן משחק לחשוב איך אני יכול לקדם את המשחק שיהיה יותר טוב מהעמדה שאני נמצא בה.
 
ואני חשבתי שהיום סיימתי עם הצבעות לתקופה הקרובה... :)
מנסה לחשוב איפה אני נופל בהגדרות הללו...
אני בעיקר מסתמך על הניסיון שלי אבל גם הוא בנוי על קריאה, משחקים, גם רעיונות שאיתי במשחקים אחרים ואימצתי, גם דברים שראיתי וחשבתי שאני יכול לשפר, אז אני מניח ש-6.
אני חושב שמנחה טוב, צריך להכיר בחוזקות ובחולשות שלו, לדעת שתמיד אפשר להשתפר וללמוד והכי חשוב - זה ממש טוב להתייעץ עם מנחים אחרים.
 
כשאתה משחק ומנחה, אין ספק שאתה לוקח השראה מהמנחים שאתה משחק איתם להנחיה שלך, או לפחות רואה את ההנחיה שלהם בעיניים טיפה יותר ביקורתיות. אני מנסה למשוך טכניקות הנחיה מעניינות שאני רואה אצל מנחים שאני משחק איתם לסגנון ההנחיה האישי שלי. מה שכן, מצאתי שקשה לי הרבה יותר לעשות את זה מדברים כמו actual plays אלא רק ממקומות שאני משתתף אקטיבי בהם. או, שיש מצב שפשוט לא מצאתי מנחה לצפות בו עם סגנון הנחיה מספיק קרוב לשלי שאוכל לגנוב ממנו דברים.
 
חזרה
Top