• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אחרי הקורונה, מלחמה באירופה?

לכן, לדעתי, אני לא חושב שיש לפוטין אסטרטגיה כזו מדהימה של כיבוש - הוא רוצה להלום חזק, וכפי שזה נראה כרגע הוא צריך להלום גם מהר מבחינתו.
כיבוש של ממש לא נראה פה, רק זריעת הרס ואימה כדי לנסות ולשבור את העם האוקראיני שירוצו להסדרה. וזה בתורו יכול לגרום לו לעשות מעשים נואשים שזה קצת מטריד ומפחיד…
שווה לראות את הקישור שפרסמתי קודם
זו הייתה התוכנית המקורית של פוטין - לכבוש את קייב תוך 48-96 שעות.
החיילים היו עם מדי א׳ בתיק למצעדי הנצחון …
זה כבר מזמן לא התוכנית. כרגע התרחיש האופטימי מצד פוטין זה עימות קפוא במשך חודשים ויצירת הגשר היבשתי בדרום.

העם האוקראיני לא ירוץ להסדרה, כמו שישראל לא נכנעה יום אחרי תחילת מלחמת יום כיפור. זה קצת הזוי שישראלים מופתעים למה האוקראינים לא רצים להיכנע לטרור…
בפועל, האוקראינים ימשיכו להלחם, להם יש את כל המוטיבציה להמשיך בזה גם שנים. מספיק לראות את התמונות של אוקראינים שחוזרים מכל העולם כדי להילחם ברוסים.
לעומתם, הרוסים שולחים חיילי גיוס חובה להילחם במדינה זרה, בתנאי פח אשפה, בלי אימון ובלי ציוד. המוראל שלהם נמוך - פשוט לפוטין לא איכפת שהחיילים ימותו. הבעיה של פוטין היא שהצעירים הרוסים לא רוצים להילחם, ובכל מקרה רוב הצבא מורכב מגויסים מקרב בני המיעוטים והפריפריה - לכן אפשר לראות שהרוסים מנסים לגייס שכירי חרב מסוריה (ללא הצלחה), ניסו ללחוץ על בלארוס ועל קזחסטן להצטרף לקרב (גם נכשלו) ומפרסמים מודעות ״דרושים״ ב-all jobs ברוסיה.

יש כאן פוסט מעניין על המעמד החברתי הירוד של הצבא ברוסיה:
ועל כך שיחידות העלית של הצבא הרוסי בעיקר מיועדות לבטחון פנים ולא למלחמה בשדה הקרב
דרך-אגב, זה מה שיערער את השלטון שלו בהמשך. הוא מאבד את כוחות הבטחון שלו.
וברמה הריאל פוליטיקית- צבא רוסיה יושב ממש ליד הגולן, וכל פיפס בסוריה תלוי בהם. וגם לך תדע, אולי הוא יחליט שצריך "להגן על דוברי הרוסית" בישראל. אנחנו מדינה קטנה בסופו של יום.
צבא שהדגים לעולם כולו שהוא נמר של נייר וחיל אוויר שבמשך חודש לא הגיע לעליונות אווירית כנגד חיל אוויר מיושן וקטן. הצבא הרוסי יצטרך שיקום של לפחות עשור - אם הם יצליחו. הם למעשה עדיין נלחמים עם ציוד מתקופת ברית המועצות….
לא חושב שמישהו בצה״ל מפחד היום מהרוסים בסוריה ולנו אין שום סיבה לפחד מצבא מיושן וכושל.
 
לגבי ישראל- יש היסטוריה מורכבת עם אוקראינה. אחרי הכול מחלקים לחיילים הגיבורים באוקראינה אות על שמו של חמילניצקי.
גם אזוב, לא עוזר.
אני רוצה להתייחס לטיעון הזה, שהוא התירוץ למה אנחנו לא מוכרים נשק לאוקריאנה.

בוא נמנה כמה מדינות באירופה שאנחנו כן מוכרים להם נשק:
- גרמניה, לשעבר גרמניה הנאצית. מולדת הנאצים והמדינה שהרגה עשרות מליוני אנשים לפני כשמונים שנה, מתוכם שש מליון יהודים. כיום התעשיות הבטחוניות מריירות על מכירות הנשק למדינה בעידוד הממשלה. גם כיום יש בה ניאו-נאצים.
- רוסיה, לשעבר ברית המועצות. בעלת הברית של הנאצים ב-1939 שבזכות התמיכה שלה פרצה מלחמת העולם השנייה (הסכם ריבנטרופ-מולוטוב). בראשה ניצב טרוריסט ורוצח, והיא מספקת נשק לאויבי ישראל ולמדינות טרור, כמו סוריה, איראן, ועוד. יש בה הרבה פשיסטים ונאצים והיא רוצחת אזרחים וילדים בכוונה תחילה.
- אוסטריה, צ׳כסלובקיה, איטליה, פינלנד - מדינות ששיתפו פעולה עם הנאצים, וחלקן גם שלחו את היהודים שלהם להשמדה.
- צרפת, הולנד, בלגיה, (כמעט) כל מדינות מזרח אירופה - נכבשו על-ידי הנאצים, השלטון/אזרחים שיתפו פעולה עם השואה - בחלקן חלק משמעותי מהאזרחים היו אנטישמיים (למשל רומניה)

אז אחרי שעברנו על רשימת מדינות אירופה שהיו נאציות או ״סתם״ שיתפו פעולה עם הנאצים בשואה, בוא נבין את אוקריאנה שלה ״לא נמכור נשק כי לפני שמונים שנה הם היו אנטישמיים״
- נכבשה על-ידי רוסיה ואז הנאצים כחלק מהסכם ריבנטרופ-מולוטוב. חלקים משמעותיים מהאוכלוסיה היו אנטישמיים.
היום יש להם נשיא יהודי, שר בטחון יהודי, וכן - כמו בכל מדינות אירופה, יש שם גם ניאו-נאצים.

בקיצור, זה טיעון הזוי ומנותק שפשוט מנסה להתעלם מהעובדה הפשוטה - אוקריאנה שנואה על רוסיה. במשך 12 שנה ראש הממשלה הישראלי היה ה״חבר המיוחד״ של הטרוריסט והרוצח הרוסי, ולכן לא סיפקו להם נשק. זה המורשת שרק לאחרונה חלקים בממשלה מתחילים להתנער ממנה.
A213044C-867D-4CB8-B9BD-6B48BC6365C2.jpeg
 
נראה לי שרצוי לזכור שבאותה תקופה הנשיא אובמה בפרט וארה"ב בכלל נראו קרים מאד לישראל. בנסיבות כאלו מובן שישראל תחפש לעצמה פטרון חדש. אני חושב שניסינו לעניין גם את הסינים לקחת עלינו אחריות. לאור העובדה שביידן חמים כמו אובמה, זה לא רעיון טוב מצדה של ישראל לשרוף את הגשרים עם פוטין מסיבות פופוליסטיות. אני די חשבתי שהטיסה של בנט לרוסיה נועדה בין היתר לבדוק כמה ישראל מורשית לשחק בשני המחנות מבחינת הפטרון (לפוטין מאד חשובה הנאמנות.).
 
אויש, זה כל כך שטות בכל כך הרבה רמות.
רוסיה בקושי מסוגלת להיות פטרון של רוסיה, בטח לא חלופה לברית האסטרטגית עם ארה"ב. אנחנו מדברים עם מדינת עולם שלישי עם אוכלוסיה פוחתת. לא נראה לי שיש מישהו בארץ חוץ מרוסים זקנים וימניים מוזרים באינטרנט שאי פעם הסתכל עליה בתור יותר מגורם שיכול להפריע ולקלקל אבל לא לעזור בשום דבר מועיל.
ישראל, כמו כולם, ייבאה לא מעט דגנים ודלקים מרוסיה וזהו בערך.
 
מבחינה צבאית, אתה צודק. (הגם שעד הפלישה לאוקראינה, המצב הצבאי של רוסיה היה בגדר נעלם אחד גדול.) עם זאת, לרוסיה הייתה זכות וטו באו"ם, שהיא ירשה מברית המועצות, שהיא יכלה להשתמש בה לטובתנו ולעצור החלטות של האו"ם שלא היו לטובתנו. וכמובן, כוחות שונים במזרח התיכון כיבדו אותה יותר בשלב זה משהם כיבדו את ארצות הברית כך שהיה משתלם להיות לצדה.
 
ברמה הריאל פוליטית- ובכ"ז. צבא של רוסיה זה גורם משמעותי. גם שרוסיה היא גורם שיכול לרסן הרבה שכנים כאן- או לעודד אותם להשתולל.

ישראל היא לא צרפת, לא בריטניה ובטח בטח לא ארה"ב.

אני חושב שאין הרבה פה שמצדדים ברוסיה, זה יותר שאלה עד כמה יש לנו אחראיות לגבי מה קורה בין שתי מדינות ששתיהן עצומות מאיתנו בגודל והשפעה.
וכן. זה לא הופעה נהדרת לצבא רוסיה. אבל אוקראינה זאת מדינה עצומה...

ברמה המוראלית/היסטורית- מדיבור שלי עם חבר שעבד ביד ושם, חלקם של האוקראינים בשואה מיוחד.
וגם יש שם מורכבות לגבי הרפובליקות הבדלניות.
אבל כמובן שאף אחד שהוא לא שפוט מוחלט של פוטין תומך בזה.

שוב. השאלה, עד כמה מוטל על ישראל בפרופרציה שלה במשחק כוחות הזה לעשות
 
נראה לי שרצוי לזכור שבאותה תקופה הנשיא אובמה בפרט וארה"ב בכלל נראו קרים מאד לישראל.
זה דעה מאוד מוזרה - אובמה תמך צבאית הכי הרבה בישראל בשנים האחרונות. גם מדינית הוא היה ידיד ישראל, אבל הוא גם ניסה לעשות צעדים כמו תמיכה באביב הערבי והסכם הגרעין שלא היו פופולאריים בישראל - אבל לא פגע בברית עם ישראל.

מי שכן התערב בבחירות האמריקאיות ותמך באופן מוצהר ברפובליקנים והרס את המדיניות הישראלית של ברית גם עם הרפובליקנים ועם הדמוקרטים היה ראש הממשלה של ישראל דאז - הוא הפך את ישראל מבעלת ברית של ארצות הברית, אלא לבעלת ברית של הרפובליקנים.

מי שעבד עם האמריקאים, יודע שהם לא פראיירים וצביעות / שקרים זה דבר שהם לא סובלים.
ישראל לא יכולה לירוק לבאר (מעצמה ״קטנה״ כמו ארצות הברית) ולהיות מופתעים שיורד עלינו מבול.

ברמה הריאל פוליטית- ובכ"ז. צבא של רוסיה זה גורם משמעותי.
ריאל-פוליטי זה תירוץ בעיניי לא לעשות את המעשה הנכון ו/או הצודק, הרי אף חסיד אומות עולם לא היה ריאל-פוליטי.
אז איפה אנחנו רוצים להיות - בצד של אלו שמצילים אנשים והופכים את העולם למקום טוב יותר או אלו שרק ממלאים פקודות / מצקצקים בלשון על הכורסא בבית?

וחזרה לנושא:
אתמול הקרמלין ביצע פליק-פלאק מדהים לאחור - אין יותר ניאו-נאצים באוקראינה, זה כבר לא ממשלה של שיכורים, לא צריך יותר לפרוק את הנשק של אוקריאנה, הם יכולים להצטרף לאיחוד האירופי וכך הלאה, לא… זה הכל שטויות, מי המציא את זה? פוטין?
מה פתאום, לא הבנתם אותו, הוא סתם שלח את יחידות העלית שלו VDV והספטנאז לקייב בהתקפות התאבדות עם מסוקים והציב שם 60% מהצבא הרוסי.
כל הפלישה לאוקריאנה זה פיקציה, הצבא הרוסי השלים את מטרתו ואיבטח את הדונבס, אלפי הגופות של החיילים הרוסיים ביתר חלקי אוקריאנה זה היה משלוח של דשן מפוטין לקייב.
איי, כמה פוטין מטורלל - בדמוקרטיה הוא היה עף מזמן.
ולחשוב שצחקו על בוש עם ה mission completed - הוא לפחות עשה את זה אחרי שכבש את עיראק, פוטין בינתיים הצליח להביס את הצבא הרוסי.
 
אחרי ארבעה ימים נוספים של לחימה, הרוסים מתחרפנים לגמרי, או פשוט מנסים לטמטם את כל העולם (ויש רפובליקנים הזויים שעדיין מאמינים לטרוריסט ולרוצח האזרחים - הם יותר פרו-רצח ילדים מאשר פרו-אמריקה/המערב/דמוקרטיה. טראמפ המטורלל עדיין קורא לפוטין איש חכם, את הפלישה הוא תיאר כמשא ומתן שלא הצליח, ומתחנן בפני פוטין שימשיך להפיץ שקרים לטנף את ביידן):
  • שר ההגנה הרוסי חזר מהכפור, כדי להכריז שרוסיה השלימה את הפאזה הראשונה של המבצע בהצלחה... אם הוא התכוון לתבוסה המרשימה של הצבא הרוסי ולכשלון של האמל"ח שבו הם השקיעו מאות מיליארדים (על הנייר, פחות מה שהם גנבו לכיס) - אז הוא צודק.
  • במקביל, הם הודיעו על נסיגה / הרגעה באזור קייב - לפי הדיווחים הסיבה שיחידות רוסיות רבות הושמדו / הותשו ונסוגו לרוסיה כדי לבנות אותן מחדש. אין בינתיים סימנים בשטח על נסיגה, למעט התקפות נגד מקומיות אוקריאניות.
  • בינתיים פוטין לא הפך למטורלל כמו סטאלין/היטלר שאסרו על יחידות צבאיות לסגת במלחה"ע ה-2. או לחילופין היפנים שהתאבדו במתקפות אבודות על האמריקאים בשם הקיסר.
  • במשא-ומתן הרוסים ירדו מהרבה עצים, כי זה הברירה היחידה שיש להם - אבל, זה פטנט ידוע של הרוסים לקשקש ולשקר על הפסקת נשק כדי לנצל את הזמן להתארגן מחדש. הבעיה מבחינתם שכבר כולם יודעים שהם שקרן. לכן לא מאמין שמשא-ומתן יעזור
  • ככל הנראה מתקדמים לעבר עימות קפוא כזה או אחר.
  • ביידן תותח - הפוליטיקאי/מנהיג היחיד שאמר את האמת על פוטין שהוא רוצח והוא לא ראוי להנהגה. עצוב שרוב העולם והתקשורת הזדזעו מהאמירה הזו, ומקרון העלוב (הלוואי שיפסיד בבחירות) אפילו סוג-של גינה את זה. מדהים כמה הפוליטיקה הפכה למעוותת שאמירת אמת כזו ברורה ובסיסית היא יוצאת דופן. יש על זה מאמר ב The Atlantic, שבו המערב לא רץ להגיד שהמערב מנצח ורוסיה קורסת בגלל חוסר קשה בבטחון עצמי.
  • ולקינוח שלושה קטעים מעניינים על סף ההזוי - האוקריאנים הצליחו להטביע ספינת צי רוסית עם טיל בליסטי. סרטון שבו רואים עדות של גברים צעירים ממזרח אוקריאנה, שהפרו-רוסים מגייסים בכפייה שולחים אותם למות מול הצבא האוקריאני. סגן שר ההגנה הרוסי מאחל לחייל רוסי שאיבד את הרגל שישוב לעמוד בקרוב שוב על הרגליים....
אז בינתיים הטובים מנצחים ופוטין מפסיד בענק, אבל עדיין מלחמה עגומה.
 
לגבי טראמפ למיטב הבנתי זה הוצא מהקשרו, הוא אמר את זה באירוניה בהקשר המלא.

ביידן קצת קופץ קדימה ואחורה. נגיד בהתחלה מבטיח מטוסים, אחר כך יורד מזה. אבל זה מצב מורכב.

אני חושב שפוטין יאלץ להסכים לפשרה שתוציא אותו לא גרוע מדי.
 
ביידן נראה באמת ובתמים פולט דברים שהוא מאמין בהם, ובניגוד לקודמו שגם פלט דברים - הם באמת הדברים המוסריים יותר.
מזכיר לי קצת את סבתא שלי שהייתה בחיים והייתה אומרת הכל בפרצוף.
מה שחבל זה שאחריו כולם ״נאלצים לתקן״ את מה שהוא אומר.

ורק להדגיש: אני מבין לגמרי את הפוליטיקה, אבל לפעמים צריך להתעלות גם מעליה. מסכים שלא צריך לזרוק אותה לפח, אבל וואלה… רודן פותח בו במלחמה/ מסע הרג, משקר ומאיים בברוטליות על כולם בו זמנית - מה כבר ביקשנו? קצת יותר מעשים ואסרטיביות וקצת פחות פוליטיקה.

אז שימו רגע את ישראל בצד, מדינה קטנה עם כל הבעיות שלה בגבולות והצורך הפוליטי שלה ברוסיה, אבל ארה״ב? מדינות המערב החזקות? הן בהחלט יכלו להתנהג אחרת.

מישהו באמת היה רוצה לראות את הרודן הזה נשאר בשלטון אחרי כל הסאגה הזאת? למה? כדי שבפעם הבאה שוב הוא יאיים/ יעשה משהו? מישהו רוצה שרודנים אחרים יקחו ממנו דוגמה להבא?
ברור לי שזה ״לא כזה פשוט״ כפי שאני מצייר את זה. מלחמה עם משטר רודני היא אף פעם לא דבר פשוט. אבל הצרות של היום הן הקטסטרופות של מחר, אם לא נטפל בהן כמו שצריך היום.
הכל בסוף מתנקז לשאלה איך היינו רוצים לראות אצ העולם שאנחנו משאירים לילדים שלנו - עולם של סטאר-טרק עם שלום עולמי או עולם של מקס הזועם?
(קצת חזון אף פעם לא יזיק.. לחלום תמיד מותר 😉)
 
לגבי טראמפ למיטב הבנתי זה הוצא מהקשרו, הוא אמר את זה באירוניה בהקשר המלא.

ביידן קצת קופץ קדימה ואחורה. נגיד בהתחלה מבטיח מטוסים, אחר כך יורד מזה. אבל זה מצב מורכב.
טראמפ אמר את זה בראיונות כבר חמש פעמים שאני שמעתי עליהם, והוא התעקש גם כשהמראיין חזר על זה. אתה טוען שטראמפ סנילי ואין לו מושג מה הוא אומר?

ביידן מעולם לא הבטיח מטוסים, הפולנים הבטיחו מטוסים אם האמריקאים יביאו להם F-16 ואמרו שיעבירו אותם לשדה תעופה אמריקאי בגרמניה. האמריקאים, בצדק או שלא, אמרו שהם לא צד בעניין וסרבו לקבל או לספק מטוסים.
מזרח אירופה יותר תוקפנית מנאטו הרחבה כלפי רוסיה.

אבל תעזבו את כל זה בצד, הצצה טקטית קטנה ומדהימה - היום בבוקר מאגר דלק עלה בלהבות בעיר בלוגרד ברוסיה, 30 קמ מהגבול.
המושל הרוסי צוטט כאומר שמדובר כתוצאה מהתקפה של מסוקים אוקראיניים.
זה נשמע לי הזוי לחלוטין, מסוק אוקראיני תוקף בתוך רוסיה, 30 ק״מ מהגבול? זה נשמע יותר כמו תירוץ לאיזה פשלה רוסית.

ואז ראיתי את התמונות הבאות בטוויטר, שצולמו בבלוגרד ורואים בהם רקטות משוגרות ממסוק על האדמה
Samuel L Jackson Reaction GIF by Coming to America

חיל האוויר האוקראיני, חמש שבועות לאחר תחילת המלחמה, תוקף עם מסוקים בתוך רוסיה 🤯
קודם כל יש להם ביצים. אחרי זה הצבא הרוסי זה פשוט בדיחה הזויה.
 
התקיפה האוקראינית המוצלחת על ספינת הדגל מוסקבה (שנבנתה באוקראינה) והטבעתה משקפת היטב את התבוסה הרוסיה במלחמה עד כה - והיזמות וההצלחות המפתיעות של האוקראינים.
למעשה זה ספינת המלחמה הגדולה ביותר שהוטבעה מאז מלה״ע ה-2.

הצבא הרוסי כולו נמצא במצב גרוע, אחרי התבוסה שלהם במתקפה על קייב.
הם מחזקים את החזית המזרחית, אבל לפי הערכות יש שם כרגע כ -65 גדודים, מתוך כ-130 שהתחילו את המלחמה וכ-160 שיש בסך הכל בצבא הרוסי. אם זה באמת המספר אחרי שהם הביאו את כל התגבורות מרחבי רוסיה והעולם, המצב שלהם לא מזהיר כלל.

במקביל, ביידן והמערב ממשיכים להזרים נשק בכמויות פנומנוליות לאוקראינים - מדובר על אלפי טילי נ״מ, עשרות-אלפי טילי נ״ט, נשק קל ועשרות מיליונים של כדורים, ולאחרונה גם התחילו לדבר/להעביר מסוקים, טנקים, ארטילריה, נגמ״שים ועוד.
אמנם הכמויות המוצהרות קטנות יחסית, אבל זה יכול להצביע על מגמה וכמובן שאנחנו לא יודעים כל מה שעובר.
מצד שני, הרוסים מאבדים הררים של ציוד מודרני ומתקדם, ומתחילים לראות דיווחים בשדה הקרב על דגמים ישנים מימי ברית המועצות ששכבו במחסנים (במקביל על דיווחים שרוב-רובם של הטנקים באחסנה לא שמישים עקב חוסר תחזוקה ו/או גניבה של ציוד)

התחושה שלי שפוטין הוא איש מת מהלך, והצבא הרוסי נשאר עם משאבים ואנרגיה לתקיפה אחת אחרונה במזרח שתקרה כנראה לפני התשיעי במאי.
האוקראינים כרגע פועלים בחוכמה, ו״לא מפריעים לאויב שלהם לעשות טעויות״. כל עוד יש להם אספקה וציוד, המתקפות הרוסיות על הביצורים האוקראינים במזרח, בעיקר גורמות לאבדות רוסיות כבדות ולהמשך שחיקת הכוחות שלהם.
אם זה ייכשל, יקח להם חודשים ארוכים לגייס חיילים נוספים להכריז על מלחמה ועל גיוס כללי מה שיביא לנזק אדיר לכלכלה הרוסיה שגם כך נפגעה וליותר מרי אזרחי - אחד הדברים שקראתי מרוסיה הוא שאנשים באמת מאמינים שזה מבצע מוגבל, וגם חושבים שכל הסנקציות המערביות יסתיימו תוך כמה שבועות (קראתי במרץ, מאז מניח שהם מתחילים להתפכח)

לבסוף, בישראל אנחנו עדיין עלובים, למעט לפיד שהוא הפוליטיקאי הבכיר היחיד עם האומץ להגיד את האמת (אשמח לגלות שאני טועה).
כשאני רואה את ההבדל בין הפחדנים בישראל לבין בריטניה זה מדכא - בבריטניה פוטין הטיל סנקציות על ג’ונסון, וכולם ישר אמרו שלא נותנים לפושע מלחמה רוסי להשפיע על הפוליטיקה הבריטית.
בארץ לעומת זאת הרוסים מקשקשים שטויות על ישראל וישר כמה מפגרים מתחילים להיות הדוברים של רוצחי העם מרוסיה ולהדהד את המסרים שלהם.
פשוט עלוב.
בתור עם שעבר רצח עם, זה עגום.

ולסיום כמה קישורים מעניינים:
וקישור שלישי שגם עם תיאוריות, אבל מבט מעניין על דמוגרפיה ולמה הצבא הרוסי לא יכול לזרוק מיליוני חיילים למות בקרב כמו במלחמת העולם השנייה - פשוט אין הרבה אנשים צעירים ברוסיה
 
חזרה
Top