איגוף הוא נושא שנוי במחלוקת במהדורה 5. במהדורות קודמות, היית יכול לקבל בונוסים להתקפה נגד מישהו אם אחד החברים שלך עומד ישר מהצד השני שלו. זה עבד בגלל שהשיטות עבדו עם הרבה מאוד תוספים ומחסרים להתקפות.
אבל במהדורה 5, זה לא עובד ככה יותר. השיטה פישטה בכוונה את הכל כדי להיפטר מרכבת התוספים. עכשיו, הכל עובד הרבה יותר פשוט: אם אתה במצב טוב, אתה מקבל יתרון. אם אתה במצב רע, אתה מקבל חיסרון. לא צריך להסתבך.
התוצאה של זה היא חוק איגוף אופציונלי. על פי החוקים הבסיסיים, איגוף לא עושה שום דבר יותר. והספרים מציעים כאופציה את האפשרות שכשיצור מותקף בידי מישהו שמאגף אותו ביחד עם יצור אחר, ההתקפה מקבלת יתרון.
וזו בעיה. כי יתרון זה שווה ערך למשהו כמו 5+ להתקפה. זה משהו מאוד משמעותי, שצריך להרוויח באמצעות טקטיקה. והרעיון שאפשר לקבל יתרון פשוט בזה ש"אני עומד מצד אחד וגרומפ עומד מהצד האחר ואנחנו מרביצים לו ביחד" מרגיש טיפה עלוב. אבל מצד שני, איגוף כן הגיוני כטקטיקה, וזה מרגיש כאילו צריך להיות שם משהו.
אפשר לפתור את זה בכמה צורות. אפשר להחליט לסטות מהשיטה ופשוט לתת 2+ על איגוף. השיטה כבר עושה את זה עם מחסה, אז זו לא בעיה. ראיתי עוד הרבה פתרונות. אבל עלה לי רעיון, אז הנה מה שאני מציע:
דמות מאגפת מקבלת יתרון להתקפות. יצור מאוגף יכול להשתמש בתגובה כדי למנוע את היתרון מיצור אחד שתוקף אותו
הרעיון הבסיסי עובד ככה. אם אני וגרומפ מאגפים מפלצת, ואני מתקיף אותה, אני מקבל יתרון להתקפות. אבל המפלצת יכולה להשתמש בתגובה שלה כדי למקד את תשומת הלב שלה בי ולמנוע ממני לקבל יתרון כתוצאה מאיגוף נגדה עד תורי הבא. אם גרומפ יתקוף את המפלצת לאחר מכן, בהנחה שאין לה יותר מתגובה אחת, הוא יקבל יתרון להתקפות שלו, כי היא ניצלה את התגובה שלה להתמקד בי.
השיטה הזו עושה כמה דברים. קודם כל, היא הופכת איגוף לטקטיקה משמעותית. אני רוצה שלאגף יצורים יהיה רלוונטי, כי זה מוסיף הרבה לקרב מבחינתי.
הדבר השני שזה עושה הוא להכריח את השחקנים לחשוב. כי העובדה שהתגובה הזו קיימת אומרת שאיגוף הוא לא פשוט יתרון עיוור. המשמעות היא שהשחקנים צריכים לעבוד טקטית כדי להרוויח את היתרון שלהם. אולי אחד השחקנים יעורר בכוונה התקפה מזדמנת כדי ששניים אחרים יוכלו לאגף בחופשיות. או להפך, שחקן מאגף ותוקף כדי לאפשר לשחקן אחר להימלט בלי להיפגע מהתקפה מזדמנת.
יותר מזה, השחקנים צריכים להפעיל חשיבה הגנתית כשמאגפים אותם. אני רוצה להשתמש בתגובה שלי נגד היצור הזה, או נגד היצור הזה? או אולי בכלל לשמור אותה להתקפה מזדמנת, או ללחש מגן?
בסופו של דבר, המטרה שלי בחוקים כאלה היא לגרום לקרב להיות יותר מעניין ולערב בו יותר קבלת החלטות. לדעתי, האופציה הזו יותר מעניינת מחוק האיגוף הרגיל, ובהחלט יותר מעניינת מלא להתחשב באיגוף בכלל.
מה אתם חושבים? אתם משתמשים באיגוף? רעיונות לשפר את השיטה שלי? אשמח לשמוע.
אבל במהדורה 5, זה לא עובד ככה יותר. השיטה פישטה בכוונה את הכל כדי להיפטר מרכבת התוספים. עכשיו, הכל עובד הרבה יותר פשוט: אם אתה במצב טוב, אתה מקבל יתרון. אם אתה במצב רע, אתה מקבל חיסרון. לא צריך להסתבך.
התוצאה של זה היא חוק איגוף אופציונלי. על פי החוקים הבסיסיים, איגוף לא עושה שום דבר יותר. והספרים מציעים כאופציה את האפשרות שכשיצור מותקף בידי מישהו שמאגף אותו ביחד עם יצור אחר, ההתקפה מקבלת יתרון.
וזו בעיה. כי יתרון זה שווה ערך למשהו כמו 5+ להתקפה. זה משהו מאוד משמעותי, שצריך להרוויח באמצעות טקטיקה. והרעיון שאפשר לקבל יתרון פשוט בזה ש"אני עומד מצד אחד וגרומפ עומד מהצד האחר ואנחנו מרביצים לו ביחד" מרגיש טיפה עלוב. אבל מצד שני, איגוף כן הגיוני כטקטיקה, וזה מרגיש כאילו צריך להיות שם משהו.
אפשר לפתור את זה בכמה צורות. אפשר להחליט לסטות מהשיטה ופשוט לתת 2+ על איגוף. השיטה כבר עושה את זה עם מחסה, אז זו לא בעיה. ראיתי עוד הרבה פתרונות. אבל עלה לי רעיון, אז הנה מה שאני מציע:
דמות מאגפת מקבלת יתרון להתקפות. יצור מאוגף יכול להשתמש בתגובה כדי למנוע את היתרון מיצור אחד שתוקף אותו
הרעיון הבסיסי עובד ככה. אם אני וגרומפ מאגפים מפלצת, ואני מתקיף אותה, אני מקבל יתרון להתקפות. אבל המפלצת יכולה להשתמש בתגובה שלה כדי למקד את תשומת הלב שלה בי ולמנוע ממני לקבל יתרון כתוצאה מאיגוף נגדה עד תורי הבא. אם גרומפ יתקוף את המפלצת לאחר מכן, בהנחה שאין לה יותר מתגובה אחת, הוא יקבל יתרון להתקפות שלו, כי היא ניצלה את התגובה שלה להתמקד בי.
השיטה הזו עושה כמה דברים. קודם כל, היא הופכת איגוף לטקטיקה משמעותית. אני רוצה שלאגף יצורים יהיה רלוונטי, כי זה מוסיף הרבה לקרב מבחינתי.
הדבר השני שזה עושה הוא להכריח את השחקנים לחשוב. כי העובדה שהתגובה הזו קיימת אומרת שאיגוף הוא לא פשוט יתרון עיוור. המשמעות היא שהשחקנים צריכים לעבוד טקטית כדי להרוויח את היתרון שלהם. אולי אחד השחקנים יעורר בכוונה התקפה מזדמנת כדי ששניים אחרים יוכלו לאגף בחופשיות. או להפך, שחקן מאגף ותוקף כדי לאפשר לשחקן אחר להימלט בלי להיפגע מהתקפה מזדמנת.
יותר מזה, השחקנים צריכים להפעיל חשיבה הגנתית כשמאגפים אותם. אני רוצה להשתמש בתגובה שלי נגד היצור הזה, או נגד היצור הזה? או אולי בכלל לשמור אותה להתקפה מזדמנת, או ללחש מגן?
בסופו של דבר, המטרה שלי בחוקים כאלה היא לגרום לקרב להיות יותר מעניין ולערב בו יותר קבלת החלטות. לדעתי, האופציה הזו יותר מעניינת מחוק האיגוף הרגיל, ובהחלט יותר מעניינת מלא להתחשב באיגוף בכלל.
מה אתם חושבים? אתם משתמשים באיגוף? רעיונות לשפר את השיטה שלי? אשמח לשמוע.