• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אז חיות הפלא, סודותיו של דמבלדור

כדי להשלים את התמונה, ראיתי אתמול בערב את הסרט הראשון בסדרה - חיות הפלא.
כמו בפעם הקודמת שצפיתי בו הוא סרט חביב, קצת מסטיק לעתים וכזה שנראה שמנסה לבנות את העולם. הגיוני לחלוטין בתור הסרט הראשון בסדרה. אבל כמו בסרט הראשון של הארי פוטר, הוא גם לא סרט טוב במיוחד, למעשה הוא פחות טוב מאשר הארי פוטר הראשון, שהיה בו יותר פלא ויותר בניית עולם מוצלחת.
במלים אחרות, סרט חביב, אבל פחות טוב מהסרט המקביל של הארי פוטר - אם כי עושה את העבודה בתור פרק ראשון בסדרת סרטים חדשה.

חבל שהסרטים הבאים בסדרה פחות מוצלחים.

בנוגע לקוסמים של אירופה לעומת הקוסמים של אמריקה, זה גם משהו שקצת הפריע לי, אבל בגלל שיש פער של שבעים שנה בזמן העולם בין הסרטים, ובגלל שהארי פוטר פשוט התעלם מאמריקה - זה פחות מפריע.

בוודאי, ההבדל הוא ששם הם משרתים אלמנטיים עלילתיים. כאן, זה לא משרת אלמנט עלילתי, זה סתם למען העובדה שיהיה קשר בין גברים.
וגם אם אתה, אני או אנשים ספציפיים לא חושבים שיש הבדל, כן הגיוני להתחשב גם באנשים שחושבים שזה לא אותו הדבר, שהם למעשה כמעט חצי מהעם שלנו.
קרום משרת אלמנט עלילתי? סתם מודבק לסרט. גם צ'ו זה סתם דבר מיותר שלא לדבר על הקטע המפגר עם התאומות ההודיות. כל הסדרה מפלרטטת עם רומנטיקה ומציגה אותה בצורה שטחית. אפילו הסיום "הרומנטי" עם זה שרון והרמיוני הם זוג והארי פוטר וג'יני הם זוג זה סתם מסטיק משעמם וחסר דמיון. לא ראיתי את הסרט הזה, אבל במחלקה הרומנטית כל הסדרה הזו היא סתמית.
בקשר להתחשבות, צריך להתחשב בכולם - וזה אומר להציג את כולם כשווים. כמו שנהנתי לראות את יעקוב היהודי בחיות הפלא, כך אם יש זוג גברים שמתנשק זה סבבה ובטח מהנה למי שהומו. זה לא משחק סכום-אפס.

כהערה כללית, בגילי הטיעון "מייצג חצי מהעם" שמור לנוכלים ולמוכרי שמן נחשים.
 
כן, אני מודע. זו אמורה להיות מקבילה לאו"ם. דמבלדור היה מגוואמפ ראשי. אבל הדרך שבה הארגון עובד בסרט הזה מרמז על רמת שיתוף פעולה בין משרדי קסמים שסותרת את שני הסרטים הקודמים, שכל הפואנטה שלהם הייתה בלגנים בין משרדי קסמים.
חוסר תיאום בין ממשל מרכזי, ועוד ממשל מרכזי רופף, לבין רשויות מקומיות הוא לא בדיוק משהו כזה מופרך. שים לב שהארגון נקרא "קונפדרציית הקוסמים הבין-לאומית" שזה אומר שמדובר באיחוד רופף מאד. אם הארגון היה אמור להיות ריכוזי יותר, היוצרים היו בוחרים לו שם אחר. מי שיצר את הסרט חשב שזה מספיק בשביל הצופים ואין צורך להסביר בדיוק איך עובד הארגון. חוץ מזה, רולינג לא כל כך חזקה בפוליטיקה כפי שכבר ראינו כבר.
כן, התחושה שלי בנוגע לכל הסדרה היא שהיו צריכים לפרק אותה לשני סדרות נפרדות, סדרה של חיות הפלא וסדרה על הבלגן של גרינדלוולד. אלה קונספטים שלא משתלבים טוב.
כן. סביר להניח שהתהליך המחשבתי של הבחירה בדמות עבד בצורה הבאה: אנחנו צריכים אנטיגוניסט לסרטים ---> למה שלא ניקח קוסם אפל שיש לו משהו עם חיות פלא---> אבל מה עם גרינדלוולד שפעל באותה תקופה? ---> בוא נאחד את הדמויות! הרי אי אפשר להכניס שני קוסמים אפלים גדולים מן החיים באותה תקופה. הצופים עשויים לשאול למה אף אחד ביקום של הארי פוטר לא מדבר על הקוסם האפל שכמעט השמיד את אוכלוסיית חיות הפלא. (פתרון אפשרי הוא ללהק את משרד הקוסמים לתפקיד הרעים אבל קונפליקט מול המערכת עשוי להיות מורכב מדי לילדים שצופים בסרטים.)
 
אהבה נכזבת, בגידה, star crossed lovers כל אלה הם מרכיבים מאוד עוצמתיים של דרמה בערך מאז שהאדם התחיל להעלות מחזות על הכתב לפני 3000 שנה, בין אם מדובר באוהבים/נכזבים מאותו המין או לא.

א-ב-ל, הטיפול של רולינג בנושא הוא די עצלני בספרים וזה כך גם בסרטים. הדמות היחידה שממש מציגה רגשות רומנטיים עזים ומטלטלים כלשהם, היא דמותו של סנייפ, שמעולם לא זכה לממש את אהבתו. רון והרמיוני, הארי וג'יני - הם כולם די "צמד ברירה", אלה שבתיכון ציפו שהם יהיו ביחד ואכן כך נהיה.
גם חד-מיניותו של דמבלדור היא סוג של סימון וי עצלני למדי - זה לא הוזכר בשום מקום בספרים או היה רלוונטי בצורה כלשהי למישהו (שזה בסדר) וסוג של הודבק-בדיעבד באמירה שבעל-פה מצד רולינג הרבה אחרי שהספרים כבר נחתמו ונכתבו.

בסדרת הסרטים של חיות הפלא, זה מרגיש מודבק קצת כדי שיהיה אפשר להוריד את זה בעריכה ולא לפגוע במכירות בכל מיני מדינות מפגרות. מצד אחד לסמן וי ולעשות pinkwash ומצד שני לא באמת לשים את זה במקום מרכזי.

בנוגע לציבורים שנורא מפריע להם קיומם של הומואים על המסך - יש מספיק תגובות לטקס יום העצמאות האחרון שמזכירות לנו שאחרי שהמגזר היקר סיים לשנוא הומואים, נשים וערבים, עכשיו הגיע תורם של בעלי המוגבלויות, שבדיוק כמו הומואים מוטב שישארו מוגבלים בבית שלהם ולא ידחפו את המוגבלויות שלהם בפרצוף של כולנו ויהרסו את החוסן הלאומי. זה לא שיש למישהו בעיה עם בעלי מוגבלויות, אבל למה צריכים להראות אותם?
 
א-ב-ל, הטיפול של רולינג בנושא הוא די עצלני בספרים וזה כך גם בסרטים. הדמות היחידה שממש מציגה רגשות רומנטיים עזים ומטלטלים כלשהם, היא דמותו של סנייפ, שמעולם לא זכה לממש את אהבתו. רון והרמיוני, הארי וג'יני - הם כולם די "צמד ברירה", אלה שבתיכון ציפו שהם יהיו ביחד ואכן כך נהיה.
גם חד-מיניותו של דמבלדור היא סוג של סימון וי עצלני למדי - זה לא הוזכר בשום מקום בספרים או היה רלוונטי בצורה כלשהי למישהו (שזה בסדר) וסוג של הודבק-בדיעבד באמירה שבעל-פה מצד רולינג הרבה אחרי שהספרים כבר נחתמו ונכתבו.

כן, רומנטיקה בספרים האלה באופן כללי מטופלת בצורה די גרועה, אבל זה כבר סיפור אחר.
מה שכן, בניגוד לאמירות אחרות של רולינג שבבירור לא מייצגות את הכוונה המקורית שלה, הרעיון של דמבלדור וגרינדלוולד כנאהבים בהחלט לא הגיע משום מקום, ואפשר לראות את הundertones האלה בקלות מקריאה של הספר הרלוונטי.
 
קרום משרת אלמנט עלילתי? סתם מודבק לסרט. גם צ'ו זה סתם דבר מיותר שלא לדבר על הקטע המפגר עם התאומות ההודיות.
כמה הסרטים של הארי פוטר גרועים מאחת ועד "אני מסכימה עם האיש הצעיר בנקודה הזזו "? ההבדל הגדול בין הסדרה הזו לבין סדרת הסרטים של הארי פוטר זה לא הגילאים של הדמויות או המיקוד באנגליה, אלא העובדה שסירטי הארי פוטר הם עיבוד ( גרוע מאוד, בדרך אגב) לספרים קיימים שבהחלט לא נכתבו מתוך שיקולי הסרטה, בזמן שחיות הפלא נכתבו מראש כסרטים.
קראם ( לא קרום, רבאק) - הוא אחד התלמידים של דרומשטרוג, בית הספר של גרינדלוולד (כן, זה מוזכר שם) ומי שאנחנו אמורים לחשוד בו לאורך כל הספר שהוא עומד מאחורי ההעלמות של בארטי קראוץ'. התאומות פאטיל ? פוורטי לומדת עם הארי את כל השיעורים מהשנה הראשונה והחברה הטובה ביותר של לבנדר, צ'ו ? המחפשת של הרייבנקלואים, וזו שמתאבלת על סדריק לאורך כל הספר החמישי. ג'יני ? ג'יני של הסרטים יכולה בקושי לשרוך שרוכים, ג'יני של הספרים ? הרוח החיה של קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור וזו שלוקחת את ההתנגדות לסנייפ וולדמורט בספר השביעי.

מה מכיר מי ש*רק* ראה את הסרטים על הדמויות האלה ? כלום ושום דבר, למה ? כי כשאתה כותב ומעבד ספר יחיד באורך של 400+ עמודים ( ולא מובטח לך שתעבד את הבאים) אתה מעיף החוצה כל מה שלא מתחבר ישירות לעלילה הראשית בקשר ההדוק ביותר ( כמו כל הסיפור של הקווידיץ בספר השלישי). אז כשאתה רק רואה את הסרטים כל מערכות היחסים הרומנטיות שנבנות עם זה שהארי משתנק כי בחורה מסתכלת עליו - נראות שטוחות.
*ואף מילה על כישורי המשחק של הילדים האלה.

הסרטים של חיות הפלא לעומת זאת, נכתבו מראש, כסרטים ( ולוהקו אלהם שחקנים טובים, ז"א, חוץ מההוא שעסוק עכשיו במשפט שלו), ולכן הרומנטיקה בהם יכולה להוות שחקן מרכזי ולא משהוא שנחתך החוצה בהתאמה הראשונה של הספרים. ויש שם לפחות זוג אחד שמערכת היחסים שלו היא די נושא רציני בסרטים, לא ממשיכה מכאן מחשש לספויילרים.
 
קרום משרת אלמנט עלילתי? סתם מודבק לסרט.
כמה הסרטים של הארי פוטר גרועים מאחת ועד "אני מסכימה עם האיש הצעיר בנקודה הזזו "? ההבדל הגדול בין הסדרה הזו לבין סדרת הסרטים של הארי פוטר זה לא הגילאים של הדמויות או המיקוד באנגליה, אלא העובדה שסירטי הארי פוטר הם עיבוד ( גרוע מאוד, בדרך אגב) לספרים קיימים שבהחלט לא נכתבו מתוך שיקולי הסרטה, בזמן שחיות הפלא נכתבו מראש כסרטים.
קראם ( לא קרום, רבאק) - הוא אחד התלמידים של דרומשטרוג, בית הספר של גרינדלוולד (כן, זה מוזכר שם) ומי שאנחנו אמורים לחשוד בו לאורך כל הספר שהוא עומד מאחורי ההעלמות של בארטי קראוץ'. התאומות פאטיל ? פוורטי לומדת עם הארי את כל השיעורים מהשנה הראשונה והחברה הטובה ביותר של לבנדר, צ'ו ? המחפשת של הרייבנקלואים, וזו שמתאבלת על סדריק לאורך כל הספר החמישי. ג'יני ? ג'יני של הסרטים יכולה בקושי לשרוך שרוכים, ג'יני של הספרים ? הרוח החיה של קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור וזו שלוקחת את ההתנגדות לסנייפ וולדמורט בספר השביעי.
מסכים עם הציטוט השני.
בקשר להתחשבות, צריך להתחשב בכולם - וזה אומר להציג את כולם כשווים. כמו שנהנתי לראות את יעקוב היהודי בחיות הפלא, כך אם יש זוג גברים שמתנשק זה סבבה ובטח מהנה למי שהומו. זה לא משחק סכום-אפס.
יש לי ה-מ-ו-ן מה לענות לך על הטענה הזו, אבל אסתפק בלהגיד שאני ממש לא מסכים איתך כי זה לא הנושא של העץ.
 
קראם ( לא קרום, רבאק)
זה ניטפיק, אבל התרגום הרשמי של השם שלו הוא קרום. אני כן מסכים עם רוב הנקודות שלך בנוגע לסרטים



הדיון בנוגע לייצוג הוא מעניין. הסיבה שמדביקים מניע נסתר מאחורי מערכת היחסים הזו היא ספציפית בגלל שזו מערכת יחסים להטבית. אני אתן דוגמא.

כשהארי פוטר והילד המקולל יצא, להרבה אנשים הייתה בעיה עם הרעיון שלוולדמורט היה עניין מיני/רומנטי בבלטריקס. ובצדק. זה סותר כל מה שאנחנו יודעים על הדמות שלו. הקונצנזוס הכללי הוא שזו תוצאה של כתיבה גרועה ושל חוסר כבוד לדמויות.

בואו נדמיין לשנייה שבמקום בלטריקס, הספר היה מדבר על מערכת יחסים אסורה בין וולדמורט ללוציוס מאלפוי. אני די בטוח שבאותו רגע מיליון קולות היו מתפרצים ומתלוננים על זה ש"דוחפים את העומואים לכל מקום". ותראו מה קרה. לא שינינו שום דבר חוץ מהמגדר של הדמות, ופתאום זה נתפס כמהלך שנועד לקדם אג'נדה במקום ככתיבה גרועה. הסיבה היא כמובן, שזה קישור שממש קל לעשות. כצרכנים, כשאנחנו נתקלים במשהו שמרגיש לא במקום, אנחנו אוטומטית שואלים את עצמנו למה הוא שם. במצב רגיל היינו מייחסים את זה לכתיבה גרועה, אבל כאן יש הסבר פשוט וקל הרבה יותר. זה התער של אוקאם, אחרי הכל. ההסבר הפשוט ביותר הוא כנראה ההסבר הנכון.

מה הנקודה שלי? אנחנו לא יכולים לדעת את המניע להתעסק במערכת היחסים הזו. מאוד יכול להיות שזו הייתה בחירה שנובעת מאג'נדה. באמת שלא אכפת לי. אם אנשים רוצים לקדם אג'נדה, שיהיה להם שמח. הדבר היחיד שאכפת לי ממנו הוא מהאיכות של הסיפור. ועד כמה שאני חושב שהסרט הזה רע, אני לא רואה שהאיכות שלו נפלה כתוצאה מהבחירה הזו, ולדעתי היא מעצימה את הסרט. אז אני בסדר עם זה.
 
nav566 nav566 מסכים במאה אחוז.
ולגבי השונות בין הספרים לסרטים, אני מבין את הטיעון, אבל עדיין - בתור מי שקרא את הספרים לפני הרבה שנים, אני לא ממש זוכר את הפרטים הללו ושאני בא לצפות לסרט אני מצפה למשהו איכותי. גם הזוגיות בין הארי לג'יני ובין רון להרמיוני, אפילו אם זה מנומק יותר טוב בספרים - זה עדיין קלשיאה הולווידית.
לכן זה אולי נכון, אבל זה לא רלוונטי לטעמי לכך שבסרטי הארי פוטר הטיפול ברומנטיות ובמערכות יחסים הוא שטחי וגרוע לרוב. יש הרבה דברים שעשו מצוין בסרטים, את זה לא.
 
חזרה
Top