• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אוואטר האגדה של קורה עונה רביעית

דוקא עם זה אין לי בעיה.
קורה ברמת הרעיון, זה אוואטאר בעולם מודרני שנא,ק לשמור על רלבנטיות.
כן חורה לי האינפלציה בכשפי ברק למשל
כן, אין לי בעיה שמאקו ספציפית יודע לירות ברקים, אבל הפריע גם לי שיש חבורה שלמה של כשפי-ברק שמספקת חשמל לעיר.
 
בכנות, לא מפריע לי במיוחד שכשפות ברק נהייתה נפוצה יותר. אם טופ יכלה ללמד כשפות מתכת, שזה דבר שהיא הראשונה שידוע לנו עליה שגילתה אותו, אין סיבה שלא יהיה ניתן ללמד כשפות ברק- שהיו אנשים שהשתמשו בה עוד לפני התקופה של אווטאר קיושי.
 
כשפות ברק מתכת וכו' זה לא רק עניין של יד אלא בעיקר עניין של עוצמה, ולכן באנג אתה מכיר בדיוק שלושה אנשים שיודעים להפעיל כשפות ברק (אוזאי אירו ואזולה) ולכן גם יש רק דמות אחת שמכשפת מתכת ושתי דמויות בלבד שמכשפות דם וגם זה רק בירח מלא. בקורה לקחו כשפויות יחודיות והפכו אותן לדבר פשוט וזמין.
 
יכול להיות שזה היה חסם מידע, כשפות ברק נשמרה על ידי משפחת המלוכה כדי לתת לעצמם איזה יתרון נגד פשוטי עם ולחזק את הלגיטמציה שלהם לשלטון, וכשפות מתכת פשוט לא בדיוק הייתה קיימת עד שטוף הבינה איך לעשות אותה (ומשם והלאה זה רק ללמד אנשים להבין את הקונספט כדי שהם יהיו מסוגלים לעשות את זה)

זה דווקא הגיוני שאחרי כמות יפה של שנים עם שלום ובלי מלחמה ידע יעבור הרבה יותר טוב לאנשים ויכוון מאחד לשני.
 
לא מדובר בעוצמה, אם כי מיומנות- ומיומנות ניתן לרכוש. אנחנו רואים את זה בסדרה המקורית כשקטרה לומדת כשפות דם, ואנחנו רואים את זה בקומיקס כשטופ מלמדת כשפות מתכת. זה לא אומר שכל אחד יכול ללמוד (לא כל כשף אדמה יכול ללמוד כשפות מתכת כמו שראינו מבולין) אבל זו עדיין מיומנות נרכשת.

בעולם שבו יש דרישה גדולה לחשמל, אין סיבה שלא ילמדו כשפות ברק בשביל שיהיה ניתן להשתמש בכשפי ברק כמשאב.

אם כבר, הבעיה שלי פה היא לא שכשפות ברק היא נפוצה, אלא ההתעיישות המהירה מדי לטעמי: אני מרגיש שהיה עדיף אם היה מחזור חיים נוסף של האווטאר לפני שרפבליק סיטי תגיע לשלב האלקטרופאנק שבו היא מוצגת בסדרה.
 
לדעתי, דרך אחת לפתור את הבעיה היא לתת לאוואטר אתגרים שדורשים ממנה לתכנן אסטרטגיה כדי להשתמש ביכולותיה בצורה היעילה ביותר בסצנה. הקרב מול זאהיר וחבורתו בצאופו הוא הפעם היחידה בכל הסדרה שראיתי שהדמויות לא הסתערו אחת לתוך השניה בחוסר מחשבה גמור. לגבי העולם, העולם של האוואטר בסדרה המקורית היה בערך בסביבות סוף המאה ה-19 (עם סטיות לפה ולשם כמו עם הטנקים של אומת האש). שבעים שנה זה פרק זמן מתקבל על הדעת להגיע לשנות העשרים של המאה הקודמת. אני חושב שרק באגדה של ג'נג'יר הם יגיעו לימינו עם הרשתות החברתיות.
 
אנחנו רואים את זה בסדרה המקורית כשקטרה לומדת כשפות דם,
קטרה לא למדה כשפות דם אמרו לקטרה שיש דבר כזה ואז קטרה הצליחה להפעיל את כשפות הדם בעצמה.
העיקרון של כשפות דם הוא בדיוק אותו עקרון של כשפות מים החלק הקשה הוא להפעיל אותה (ולכן צריך דווקא ירח מלא בשביל עוצמה לא בשביל מיומנות)
 
ראיתי איפשהו הסבר ממש טוב לסיבה שכשפות דם היא קשה ודורשת הרבה כוח. אני אנסה לשחזר אותו כמה שאני יכול.
אז הרעיון הבסיסי הוא שכשפות מים משתמשת בכוח הכבידה של הירח כדי להפיק שדות אלקטרומגנטיים ולתמרן אותם. מים נדחים ממגנטים, אז הרעיון עובד, ואפשר לראות הרבה ראיות לזה בצורות שבהן מים זזים בכשפות, שדומות מאוד לצורה של שדה אלקטרומגנטי בסיסי. זה גם יכול להסביר את השינויים המהירים במצבי צבירה.
אם זה באמת הקטע, אפשר להבין מה כל כך קשה בכשפות דם. כי דם נמשך למגנטים. אז כדי לכשף דם, צריך להשתמש בכשפות בצורה הפוכה לחלוטין מהשימוש הרגיל כדי להגיע לאותו אפקט, כי לאותו שדה מגנטי יש השפעה הפוכה לגמרי על מים ודם. זו גם הסיבה להבדל בתנועות שאנחנו רואים בין כשפות מים וכשפות דם. זה בהחלט לא ההסבר בקאנון, אבל זה הסבר מגניב שאני אוהב.
 
לפי הקאנון, הכשפים מקבלים את כוחם מהצ'י שלהם. כשפי מים, ממה שזה נראה, גם מסוגלים בצורה מוגבלת לתעל את הצ'י כפי שקאטארה עושה למטרות ריפוי ואחר כך למטרה לפגוע באחרים. הכשפות, ממה שהבנתי, היא שילוב של תורשה ומורשת. לדוגמא, למה כשפות הדם עוצרת דווקא בדם?בגוף האדם, מרבית המים מאוחסנים בתוך התאים. ומהפרק שבו הכשפות מוצגת, מדובר, בפירוש, בתמרון של מסת הדם שלך. ממה שהבנתי מהסדרה, כשפות הדם, פרט להיותה לא מוסרית, פשוט מבוססת על ההיגיון ההפוך לדרך הפעולה של כשף מים מסורתי שלוקח את המים מתוך מאגר מים בעוד שכשף דם מתעל כבר מים שמומסים בתוך חומר כלשהו.
 
עריכה אחרונה:
סיימתי את העונה השלישית. כשחושבים על זה, אנג יכל להשיב את אומת האוויר לפני עשורים עם כשפות האנרגיה שלו. הוא בחר שלא וסיבותיו עמו (סביר להניח שהוא חשש שזה ייצור אצלו ניגוד אינטרסים בולט מדי לגבי חובותיו כאוואטר לעולם). כל ההתמודדות עם חזרת הרוחות בעונה הזאת הייתה מאד מוזרה - הרוחות היו רגועות באופן מוזר יחסית לאופי האנרגטי בדרך כלל שלהן. אין כמעט היברידים חדשים. הסצנה שבה בומי-נו משרבב את ראשו מתוך החליפה של בומי לא חמודה - היא מפחידה - ולמרבה הפלא לא הסתיימה בהפיכתו של בומי האידיוט לאיש ארנב. העונה הזו ממשיכה עם הנקודה שקורה בעלת כישורים פוליטיים מוגבלים ביותר. הדרך המומלצת לטפל בבריונים כמו מלכת האדמה - שבבירור מפחדים ממך - איננה להיות נחמד אליהם. גם הערתי מוקדם יותר לגבי התפיסה האסטרטגית הלוקה בחסר שמוצגת לאורך כל העונה. הקרב בין ארבעת השליטים לזאהיר היה באמת מתחת לכל ביקורת במובן הזה.

הדמות של זאהיר לא עבדה לי בשתי רמות - ראשית כל, למה ששלושה כשפים ילכו אחרי לא כשף? שתיים, יחסית לאנארכיסט, זאהיר פועל בצורה היררכית מדי. הייתי מצפה ממנו יותר לערוך יותר סעורי מוחות לפני יציאה למשימה. זה היה נותן הזדמנות לתת יותר אופי לחברי הקבוצה האחרים. התפיסות שלו לא נשמעות כמו תפיסות אנארכיסטיות במיוחד. הייתי רוצה לומר שהוא ניהיליסט אבל התפיסה שלו פשוט שבטית קרי אין לסמוך על מישהו שהוא מחוץ למעגל האישי שלך. כל הקטע שלו עם איווי נועד לתאר אותו כנבל קלאסי קרי התועלת של זאהיר באיווי הסתיימה ועתה אפשר להיפטר ממנו. ואני מצאתי את הדיאלוג האחרון בין זאהיר לפלי מגוחך במידות היסטריות במובן הזה שזה בערך מה שפלי משמשת עד כה - מכונת הרג... גם לא היה צורך להרוג אותה. אנג הרי פתח את צ'קרת הכתר שלו בלי להרוג את קאטרה. (ולקורה אין בעיה בתחום הזה.)

אהבתי את קו העלילה עם המשפחה של מאקו ובולין בבה סינג סה. גם הסצנה שבה קורה ומלכת האדמה משחקות בגאן בפינג פונג הייתה מעניינת - זה מעיד על הדמיון ביניהן. אני מניח שבנסיבות מסוימות הייתי מוצא את זה מעניין שהקרב האחרון בין זאהיר לקורה נערך במקום בו אנג נלחם באוזאי. היה גם נחמד לפגוש גם את צוקו הזקן. הרומן בין ג'ינורה לקאי חמוד ועשוי היטב.
 
אני לא חושב שזאהיר מתעסק פה עם צ'אקרות. כל הקונספט של ריחוף אצל נוודי אוויר דורש ממך שלא יהיה לך חיבור לעולם הגשמי בכלל. האבה של זאהיר הייתה העוגן האחרון שלו לקרקע, ולכן ברגע שהיא נהרגה כבר לא היה שום דבר שימשוך אותו.

בכל מקרה, אני לא הרגשתי שזה רחוק שכשפים ילכו אחרי לא כשף. א' אנשים הלכו אחרי סוקה וכו'. ב' אני מניח שאנשים יודעים לזהות את הבחור עם התוכנית ולהקשיב לו, בעיקר כי אני מסוגל להניח שזאהיר היה כריזמטי מספיק כדי לשכנע אנשים ללכת אחריו.

בכל מקרה העונה הזו היא ההתחלה של הדעיכה של הסדרה לדעתי, אם העונה הראשנה הייתה מסקרנת והשנייה נגעה בדברים חדשים, פה מרגיש לי שהיוצרים קצת איבדו כיוון והתחילו קצת להתפרע, האידאל של האויב כבר לא כל כך הגיוני וברור כמו בשני המקרים האחרים, האתגרים לא ואו, ועוד דברים שאני לא אגע בהם כי הם רלבנטים לעונה 4.

הדבר שהכי הפריע לי בעונה הזו הוא הקטע של "הרעים ינצחו" שמתרחש כל פרק מחדש, אני מסוגל להגיד שזהאיר היה מספיק חכם כדי להתמודד מול חיילי לוטוס רגילים שבטח היו שאננים רצח ולא חשבו שמישהו הולך לעשות משהו, וככה הוא ברח ושחרר את החבר שלו, אבל מהרגע שהוא מתחיל להיאבק בדמוית ראשית, זה מתחיל להיות מתסכל שחברה שלמדנו להכיר ואנחנו אמורים לראות אותם כאומנים (הבני דודים של קורה שעשו לה בעיות בעונה הקודמת פתאום חסרי תועלת, זוקו שאמור להיות אומן ברמה גבוהה חסר תועלת, אבא של קורה שניהל לפני שנייה מלחמת אזרחים חסר תועלת) פתאום מקבלת בראש. אין לי בעייה עם זה באופן כללי, אבל זה שזה קורה כל פעם מחדש, אפילו כשחוטפים את קורה אז פתאום כל החברה שלנו כל כך חסרי תועלת מול הלוטוס האדום... לגרום לכך שהנבלים מנצחים מחדש בכל פרק זה כבר כתיבה עצלנית, באגדה של אנג אזולה הייתה מנצחת הרבה פעמים את הקבוצה, אבל זה לא שכל פרק כלל קרב מול אזולה שבו הם מפסידים (שלא לדבר שהיו גם ניצחנות).

מצד שני, טנזין. אני חושב שהקרב שלו מול זאהיר ושאר הלוטוס האדום מזכיר לכולנו מי באמת כשף האוויר הטוב ביותר באזור, זה קרב שנהנתי ממנו ואהבתי את הביצוע שלו (שלא לדבר על הפחד התהומי שהיה לחכות לפרק הבא מחשש שטנזין כבר לא איתנו). דווקא שם הכי כאב לי שהנבלים שוב מנצחים, אבל זה עדיין היה קטע נהדר.
 
בתכלס זהאיר הוא המוח של הלוטוס האדום, והיתר הם השרירים שלו. זה לא נראה לי מופרך בכלל, ומשתמע שהוא היה אדם רוחני ביותר ועם יכולת להקרין את עצמו אל עולם הרוחות עוד לפני שהפך לכשף (בדומה לגורו פאטיק מהסדרה המקורית).

הטקטיקה של זאהיר לאורך רוב הקרבות היא להתחמק ולחכות להזדמנות (או שמישהו יציל אותו, כמו בקרב שלו מול טזנין). במקרה של פלי בולט שהיא תותח זכוכית שהצוות מנסה למנוע מאנשים להתקרב אליה.

הקרב של טנזין וזהאיר הוא לגמרי אחת מנקודות ההצלחה הגדולות של העונה. יש כמה קריצות בולטות לסדרה המקורית, שימושים מוצלחים ומקוריים בכשפות, וגם רומן שלדעתי עובד ונבנה לאט לאורך העונה הזו והבאה.
 
כן. כשחושבים על זה, הגיוני שזאהיר, לפני שהפך לכשף אוויר, היה גורו ובעל רגישות לעולם הרוחות. יכל היה להיות מעניין אם היו לו רוחות כבנות ברית אבל אני מניח שהכותבים לא רצו למחזר את העונה השנייה בה הם טחנו את עניין הרוחות. העניין לגבי הפקפוק בזאהיר קשור יותר בחוסר העקביות של עולם האוואטר למקומם של כשפים בתרבויות השונות של אותו עולם (גם היה להם קו עלילה שלם בעונה הראשונה שעסק ביחסים בין הכשפים לבין האוכלוסייה הרגילה. מאידך, זאהיר לא משם). אני גם מודה שאחד החסרונות של בינג היא שהפרטים הקטנים קצת נשכחים והקרבות בעונה השלישית היו בעיקר בלגן אחד גדול מבחינה ויזואלית מנקודת מבטי. אני גם חושב שראוי לציין את קו העלילה עם שבט המתכת. הוא היה די מעניין ונתן עומק לדמות שלא עניינה אותי נורא. עם זאת, לא בדיוק הבנתי לאן בדיוק לין התכוונה לקחת את קורה. הרי נאמר בפרק הראשון שקורה היא לא אישיות רצויה ברפובליק סיטי כך שהאפשרות שעלתה לי בראש היא שהיא התכוונה לקחת אותה לאחוזתה.

ועוד פרט שלא הסתדר לי: אם מדובר בכלבת דב קוטב, איך היא הצליחה להסתדר באקלימים החמים בלי להוציא ולו פעם אחת לשון כמו שכלבים עושים כשחם להם?
 
עריכה אחרונה:
אני חושב שהדבר שהכי חסר לי בעונה השלישית זה לראות את האסטרטגיות השונות של כל כשפות, דבר שבא לידי ביטוי מאוד יפה באנג.
זה כמובן צורם כל הסדרה במיוחד בדמות של קורה (כשפית מים שהאש הוא יסוד שהרבה יותר מתאים לה) אבל בעונה השלישית גם גזאן ממש לא נלחם כמו כשף אדמה וגם כשפי המתכת עובדים אחרת מאוד.
לגבי זאהיר מבחינה קרבית הוא הדמות הכי מבלבלת (מצד אחד מצליח להלחם בקורה ואבא שלה מצד שני מפסיד לטנזן, בכל אופן בהתחשב בזה שהוא לא מתאמן בכלל נראה לי לא הוגנת כמות ההצלחה לה הוא זוכה.
וכמובן אני אחזור על מה שכתבתי גם לגבי העונה השניה האגדה של קורה לוקחת דברים שבאגדה של אנג השתמשו בהם מעט מאוד והופכת אותם לרגילים כל ההתעסקות עם עולם הרוחות שזה דבר שהיה שמור לאווטאר לבדו באנג וגם אז זה דרש מאמץ וקרה רק לעיתים נדירות הופכת אצל קורה לדבר שקורה לא מעט ובלי בעיות מיוחדות, כשפות המתכת כמובן שהפכה לשיגרתית, אפילו מצב האווטאר שהפך מיכולת שאין עליה תשובה באנג לדבר שזאהיר מסוגל להלחם איתו. (ונכון שהיא גם הייתה מורעלת באותו זמן אבל זאהיר הוא לא אוזאי עם כוכב שביט).
 
בסך הכול, נהניתי מהסדרה. עם זאת, אני חושב שהאוואטר קורה חלשה ביחס לאנג. אופייה כחיילת נראה לי לא עובד היטב עם טבעה כאוואטר. גם נראה שראווה, וככל הנראה, זאהיר קלטו שיש לה עומק רוחני של שלולית והחליטו לנהוג בה בכפפות משי. בעונה הזו בלט פעמיים שלקורה אין כישורים פוליטיים - בפעם הראשונה שהיא עומדת מול קווירה ומתייחסת אליה כאיום גרידא בלי לנסות להבין את הפסיכולוגיה שמאחורי התנהגותה ובפעם השנייה הייתה שהיא עמדה מול הרוחות. גם אם הרוחות לא רוצות להילחם, הן עדיין יכולות להציע רעיונות שאותם קורה וחבריה יבצעו אבל צריך לומר להן שזה בסדר להציע את הרעיונות האלו. לסדרה יש נטייה לבלבל בין דמות שמשתמשת בחוכמה במשאביה לבין דמות חזקה. קורה יותר חזקה מקווירה כל הזמן אבל קווירה יותר חכמה ממנה ולכן היא ניצחה אותה לאורך הקרב עד שקורה במצב האוואטר תקפה אותה משלוש כיוונים. הסיבה שקווירה נכנעה לבסוף הייתה כנראה שהתרשמה שקורה יכולה למלא את חובותיה כאוואטר ואין צורך בה. אני משער שאם לוו היה יותר שיעור קומה, קווירה הייתה מפנה את מקומה. ובקיצור, קווירה הייתה דמות מעט יותר מעניינת מקודמיה. הרושם שקיבלתי הוא שקווירה היא דמות בונת אימפריות בעוד שוו הוא הנצר המנוון של מישהו כמוהה שרואה את המותרות וזכויות היתר שלו די כמובנות מאליו. הוא כריזמטי אבל זה נובע מאמונתו העמוקה בזכויות היתר שלו.

בגזרת דמויות המשנה, פגשנו שוב את טוף. היא גדלה מילדה קטנה ומעצבנת לאישה זקנה ומעצבנת והוכיחה שמה שעובד אצל ילדה לא בהכרח עובד אצל אישה זקנה. ההצהרה שלה לגבי קאטארה איננה מובנת לי - היא _כן_ נקטה צד כשהיא נתנה למתנגדי אונלק מחסה ותמיכה רפואית. היא לא לחמה לצדם אבל בנסיבות מסוימות היא יכלה להיענש אם לאונלק היה חשוב להמחיש נקודה לאויביו. רק בפרק האחרון הבנתי שוואריק הוא פשוט גרסה מבוגרת של מילו מבחינת סוג ההומור של הדמות שלו. אני לא מבין למה הוא לא שב הביתה אחרי שהצד שלו במלחמת האזרחים _ניצח_ פרט לכך שטונרק עשוי היה להסגיר אותו לרפובליקה. במקרה זה, היחס הלבבי שלו לקורה יותר ממוזר היות והיא בתו של האדם שמהווה את הסיבה שהוא לא יכול לשוב הביתה. טכס הנישואין שלו ושל ז'ולי מעיד שהוא תופס את עצמו כבן שבט המים הדרומי. לא אחת הדמויות האהובות עליי. לגבי אסאמי, הפנים שלה, הרבה יותר מהפנים של קווירה, הם פנים חדות של נבל, מה לעשות. ישנו משהו שלא מעורר אמון בפנים שלה ולדעתי היה צריך לצייר אותה מחדש עם פנים הרבה פחות חדות.

אני חושב שטנזן ומשפחתו הם הדמויות הכי מוצלחות בסדרה. אפילו מילו בסדר כשמתרגלים אליו. הקטע עם פמה מנסה להרגיע את ההמונים ברפובליק סיטי עם משלים עתיקים של נוודי האוויר היה משעשע אף על פי שזה חזר על הבדיחה שרק טנזן אוהב את המשלים הללו ואפילו אחיו מוצאים אותם טיפה משעממים.

האם עתה שנשמות האוואטרים הקודמות לא כבולות לרוח האור, הן יכולות לשוב לעולם? המורד כושף האש בראז שלקח את בולין ואת ואריק נראה כמו וון.

עברה לי המחשבה שחלק מהסיבה לניטרליות של איזומי היא, במידה מסוימת, הזדהות עם רצונה של קווירה לאחד את כל שטחי ממלכת האדמה תחת שלטונה. ממה שיצא לי לקרוא, לאומת האש יש היסטוריה ארוכה של מלחמות אזרחים. גורמים מסוימים באומת האש עלולים לשאוב השראה מעמידתה של הרפובליקה - ולחשוב שזה יעבוד גם להם. כך קרה בזמנו שמלך צרפת תמך במהפכה האמריקנית מתוך אינטרס אנטי-בריטי וכמעט כעשור אחר כך מצא את עצמו מול אנשים שבין היתר קיבלו השראה מאותה מהפכה וסיימו את שלטונו.

בהתחשב בדרך שבה ג'ינורה משתמשת בהליכה דרך עולם הרוחות כדרך להעביר מסרים, העובדה שזאהיר יכול להסתובב בעולם הרוחות אמורה להיות מטרידה. מדוע הלוטוס האדום לא חילצו אותו ואת אנשיו מכלאו עד עכשיו? בפעם הקודמת, הם פשוט לא ידעו איפה הם אבל זאהיר יכול לומר להם איפה הוא מוחזק.

חליפות האוויר של כשפי האוויר מרשימות. האם לא יכלו לתת לקורה אחת במקום לתקוע אותה עם המטה הענתיקה הזה? מה שכן, טנזן נראה מגוחך בהן.

קרב המכה בסוף קצת מעורר את השאלה איפה הם יערכו את הקרב הבא. מה שכן, לא היה צורך בחוכמתו של סאטו במיוחד. מה שהם יכלו לקבל מבאטאר הצעיר הוא את התוכניות ההנדסיות של המכה ומספיק ממבט חטוף בהן להגיע לאותה מסקנה. אנג והצוות שלו הגיעו לאותה מסקנה בסדרה המקורית בלי כל צורך בגאון - כשהם היו צריכים להתמודד עם דחפור של אומת האש.

בנוגע לרוחות, הם ממשיכים את הקו שהופך את הרוחות ליצורים חמודים ושוחרי טוב במקום הישויות הדו משמעיות מהסדרה המקורית למרות שייתכן שהסיבה לכך שהן שוחרות טוב הוא משום שהן קטנות. וכמובן מפתיע שהגפנים לא הפכו לאפלות אחרי כל הזעם שלהן על בני האדם ומוזר שהגיבורים בכלל לא חושבים לפנות לגפן המשועבדת (בהנחה והרוח עדיין בחיים, כמובן) כדי להיעזר בה כדי לנטרל את הסופר נשק.

למה הרפובליקה מגדירה את עצמה כדמוקרטיה אם רייקו מתנהג כמלך לכל דבר ועיקר מלבד התואר? מה שוו מציע בסוף העונה הוא פשוט לפתוח את התפקיד לבחירת ההמונים ולא להפוך את ממלכת האדמה לדמוקרטיה. אני חייב להעיר שאני לא מבין למה וו חושב שהרפובליקה תתמוך באורח החיים מלא התענוגות שלו עתה שהוא עומד להפוך לסתם אדם אלא אם כן יש לבית הו טונג חשבון בנק ברפובליקה שמממן את אורח החיים הזה.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top