• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אוואטר האגדה של קורה עונה רביעית

היות וכל עונה של הסדרה מספרת סיפור אחר, החלטתי לכתוב לכל אחת ביקורת בנפרד. התחושה הראשונית היא שהאווירה רגועה יותר. לקורה יש לאן לשוב אחרי ההרפתקאות שלה ויש לה דמות אב לפנות אליה. כמובן שכל זה מוביל לשיא בו קורה הפזיזה מתעמתת עם טראלוק. למזלה, הוא לא קרא ליחידה לאבטחת אישים של המועצה. נראה שכל ההכשרה שלה התמקדה בכשפות והחליטו שהיא תלמד את כל השאר תוך כדי תנועה.

לגבי תנועת השוויונאים, אני מאמין שכיום היו כותבים את קו העלילה הזה אחרת. הם לא שונים בהרבה מ-"חיי שחורים חשובים" בקיצוניות ובלעומתנות שלהם שמבליט נקודת תורפה חשובה שלהם כתנועה לצדק חברתי: אין להם באמת תשתיות חברתיות כפי שיש לתנועות כאלו. אני גם חושב שהיה מן הראוי היה לתת להם אגף מתון יותר שטוען שצריך לרשות כשפות ולא לתת לכל אחד להיות כשף. אני לא מסכים עם קורה לגבי האולימפי-מאג'יק - אפשר לפרש את זה כהפגנת כח של הכשפים כלפי האוכלוסיה. לא סתם האינדיאנים קראו לספורט "האח הקטן של המלחמה". לגבי הנבל, ההרגשה שקיבלתי היא שהכותבים חשבו בין היתר שעד עכשיו לא היה להם קרב מול נבל כשף מים והם בנו את הקונפליקט של העונה מסביב לרעיון הזה. עם כל המיקוד בצד הקרבי של הכשפות, אני הרגשתי שכל הדיון של תנועת השיוויונאים יותר מזכיר את הדיון לגבי הזכות להחזיק כלי נשק ולא כמשהו שמבדיל בין קבוצה אחת באוכלוסיה לקבוצה אחרת באוכלוסיה. לי תמיד נראה שהעולם של האוואטר לא החליט עד הסוף מה המקום של חסרי הכשפות בתוכו - בית המלוכה של אומת האש הוא, לדוגמא, דורש כדרישת יסוד שחבריו יהיו כשפי אש לעומת מלך האדמה שאין לו כוחות כאלה. אני לא חושב שראיתי את אמון כמפחיד משום שחשבתי שהוא צודק במובן מסוים לגבי ההשתוללות של הכשפים.

בגזרת הדמויות, הפנייה של אסאמי כנגד אביה חסרת הגיון בערך כמו הבגידה של הדאי לי בממלכתם בסדרה הקודמת. זה לא מנומק מספיק טוב בעיניי כדי שאני אקנה שמישהי שהייתה ביחסים מצוינים עם אביה עד כה תפנה כנגדו בגלל משהו שגם לה כואב. אולי צריכים לתת לו לספר "בדיחות כשפים" (על משקל בדיחות נגד לבנים כלומר בדיחות נגד סקטור חזק ומבוסס של האוכלוסיה שאפשר לספר להבדיל מבדיחות נגד בני מיעוטים) על מנת לעשות יותר ברור שלו ולבתו יש השקפות שונות כלפי כשפים ולא להטיח את זה בצורה כזו מגושמת.

כרגע אין לי ממש דעה מגובשת על הדמויות הטובות פרט לטנזין.

לגבי כשפות, גם בסדרה המקורית, חשבתי שהיא אומנם מרשימה על המסך אבל כשיטת קסם היא מאד בסיסית (מה שמצוין לסדרת ילדים). עם זאת, בסדרה המקורית, אפשר היה להבין מאיפה הכשפים לוקחים את חומרי הגלם שלהם. בעונה הזו לא ברור מאיפה באים, לדוגמא, דיסקי האבן של בולין כשמוטלים במהלך האולימפי-מאג'יק. אני חשבתי עד שהם הסבירו את זה שאמון פשוט משתמש בכפיתת צ'י משולבת בהיסטריה שגורמת לקורבן להאמין שהוא איבד את כוחות הכשפות שלו. (נראה לי שההסבר עדיין תופס. רק שהכותבים לא בטחו ביכולתו של אמון להכניס כל אחד למצב שבו הוא יאבד את כוחות הכשפות שלו.)

סוף העונה היה מרגש, לדעתי. גם אהבתי את הדמות של טנזין. ואהבתי את קשת העלילה של האולימפי-מאג'יק אם מדברים על נקודות רגיעה בסיפור.
 
עריכה אחרונה:
מאוד אהבתי את הסדרה אבל יש לה בעיה 1 שחוזרת לאורך כל העונות
בכל עונה יש נבל שהוא בדרך כלל מאוד מעניין
ואז ב2 פרקים האחרונים הם מבטלים את מה שאנחנו יודעים אליו ובעצם די הורסים אותו

לדוגמא בעונה ה1 תנועת השיויונים והמנהיג שלה מאוד מרשימים במיוחד ככל שמתקדמים בפרקים
ואז ב2 פרקים האחרונים פתאום כל הסיפור שלו הוא שקר הוא כשף דם בן של גנסטר התנועה מתפרקת כולם נוטשים אותו ובסוף הוא מתאבד

היה יכול להיות הרבה יותר מעניין אםהוא היה באמת נציג של כוח עליון וקורה צריכה למצוא סוג של איזון חדש

או שהוא שהיו ממשיכים אם הסיפור של זה שהוא בן של גנסטר
הוא מספר לחברים בתנועה על אך האוטר(אנג בגרסה מבוגרת) עצר את אביו שהיה אדם רע
על שהוא מאמין שכל כוח הכשפות הוא רע ובגלל זה הוא מכשיר אותם להילחם נגד כשפים
התנועה ממשיכה להתקיים וקורה נלחמת לא בסתם נבל שרוצה כוח אלה באדם שמאמין בדרך שלו וחושב שהוא עושה את הדבר הנכון
 
יכול להיות שזו הסיבה שהוא לקח את טרלוק איתו. הוא רצה למות לאחר שהגיע למבוי סתום לתפיסתו אבל ידע שטרלוק חלש יותר ויעשה את המעשה.

הטיעון של אמון הוא, ביסודו, עוסק בחוסר איזון בין כשפים ולא כשפים. הוא פשוט קיצוני מדי מכדי שיהיה אפשר להגיע לפשרה. לפי מה שהוצג בסדרה, אמון באמת מאמין במה שהוא אומר. טרלוק היה תאב הכח. אין שום סיבה מעשית שהתנועה תמות איתו. הבעיה שהוא מצביע עליה עדיין קיימת בעולם. האפשרות האחרת היא להרכין ראש ולהשלים עם כך שהכשפים יעשו את מה שהכשפים עושים ואין שום דבר מה לעשות עם זה. עם זאת, אחרי המאורעות שקרו בסוף העונה, ניתן להבין אם לא נשמע מתנועת השיוויונאים בזמן הקרוב. הם צריכים להתארגן מחדש אחרי שאיבדו שניים מראשיהם.
 
עריכה אחרונה:
הבעיה העיקרית בעיניי, כפי שאגב קורה בהרבה סדרות לא רק לצעירים אגב, כשהנבל מציג אתגר אידאלוגי, מביאים טוויסט שבעצם גם הנבל לא מאמין באידאלוגיה של עצמו וככה הקונפליקט האידאלוגי מתמוסס.
חוץ מזה אהבתי..
 
זה ה"חטא" הכי גדול של קורה - היא מנסה לספר סיפור בממדים של האגדה של אנג, אבל עם אתגרים קטנים יותר ובפחות זמן (ספר של קורה זה 12 פרקים אם אני זוכר נכון, ספר של אנג היה בסיבובת ה20).

התוצאה היא שלפעמים מרגישים את הקיצורי דרך שצריך לעשות, ואז אין באמת זמן להתמודד עם המקרים הקשים שהסדרה מעלה, מה שדורש מהכותבים להגיד "לא, אמון לא אומן לחימה מגניב שלמד שיטות חדשות, הוא בכלל כשף מיים שיודע לעשות כשפות דם גם כשאין ירח מלא וכל הסיפור שלו זה בלוף אחד גדול"

באופן קצת עצוב, האגדה של קורה הכי מצליחה כשהיא מספרת לנו על דמוית שהן לא קורה ולא המאבק הראשי, והכותבים מרגישים את זה כשהם נותנים יותר ויותר מקום לדמוית אחרות ופחות מקום לקורה ככל שהעונות מתקדמות.
 
היום סיימתי את העונה השנייה. התחושה שקיבלתי היא שאונלק הוא הנבל שאמון טען שהוא בפועל. העונה הזו הרגישה נחוצה כדי להכניס סדר בכל עניין יחסי בני האדם והרוחות אחרי שאמון עשה קצת אי סדר בכל הנוגע להם. הילדים של אונלק בהחלט מצמררים. גם נראה לי שלקורה עדיין נותרו חורים בזכרון אם היא מוכנה להשאיר את שערי הרוחות פתוחים.

בגזרת הדמויות, אני חושב שגם הכותבים הגיעו למסקנה כמו שלי שטנזן הוא דמות מעניינת וצריך להעמיק אותה. רק חבל שהם היו צריכים להפוך את הרפובליקה למלוכה נבחרת כדי לתת לו אפשרות לצאת לחופשה. כל קווי העלילה שלו עם הילדים ובני המשפחה היו מעניינים. לדעתי, בומי היה עובד מצוין כאחד מתומכיו של אמון עם כל רגשות הנחיתות שלו מול אחיו אבל זה בטח נמצא אצל הכותבים בקטגוריה של "בוא ניתן לקורה לרצוח את טרלוק ולצאת מזה בלי כלום רק משום שהיא האוואטר." (הדרך שבה רייקו עומד בפניה מעידה בהחלט על כך שקורה לא שיחקה היטב בקלפים שהונחו לפניה בחצי השנה שחלפו מאז שדוכאה הפיכת השיוויונאים. הסיבה העיקרית לכך שהרפובליקה הוקמה מכלתחילה היא, למיטב הבנתי, לתת לאוואטר צבא כשהוא יזדקק לו.)

הפרשנות שלהם ליין וייאנג מעט פרוגרסיבית קרי היפוך המגדרים שלהם. ככבד שמיעה, אני הייתי הופך את השמות והופך את וואטו ("דממה") לרוח האור ואת ראאבה ("צליל") לרוח האפלה אבל זו רק דעתי הצנועה והלא מחייבת. אני חושב שהעדפתי שהרוחות היו אמביוולנטיות ושיחקו לפי קודים משלהם או לפחות להציג את ראאבה כמישהו שגם לוקח מהרוחות את הרצון החופשי שלהם בדומה לואאטו. ככלות הכל, קוה גנב הפנים מרושע והוא לא נחשב, ממה שידוע לי, לרוח אפלה.
 
זו בהחלט העונה החלשה ביותר בסדרה, ונקודת התורפה שלה היא הרוחות. סיפור הרקע עם אבא של קורה וההרחבה לגבי המשפחה של אאנג הם אחלה, אבל הם לא הפוקוס העיקרי, וזה די חבל.
אונלאק נבל די מטופש (והוא גם מלמד את קורה מרצונו איך להביס אותו!) ו-וואטו נבל סבבה לגמרי (רוח מרושעת וכל זה) אבל זה נורא טיפשי שהוא פשוט לוקח מהרוחות את רוצנן החופשי, שזה פחות מעניין מלמשל לסכסך, או לתת לרוחות ללבוש צורה "אפלה" בהתאם לרגשות שלהן כמו שהיה עם רוח הפנדה בסדרה המקורית.

לא ברור למה הדבר הראשון שהאווטאר האפל עושה זה לתקוף את עיר הרפובליקה.
 
במקרה של הרפובליקה (עיר הרפובליקה היא רק הבירה), השמדתה יוצר ואקום שיוצר כאוס בעולם (אם זה היה קורה לפני התעוררותו של אנג, האוואטר האפל היה מנסה להשמיד את אומת האש). גם השמדת אוכלוסיית כשפים גדולה בטח נלקחה בחשבון משום שהם הוכיחו שהם יכולים לפגוע בוואטו.

אונלק יותר הצטייר לי כאידיוט תאב כוח שהתעסק עם כוחות שמעבר להבנתו. המטרה של אונלק היא ליצור עולם אחד לבני האדם ולרוחות. אין לו שום סיבה לא ללמד את קורה את הכשפות הזאת היות והוא משוכנע בשלב זה שיצליח להעביר אותה לצדו (מה שקרה בפועל. רק לא איך שהוא תכנן את זה. ייתכן אפילו שהוא תכנן לאחד את הרוחות בתוכו כפי שקורה עשתה בסופו של דבר.) המטרה של ואאטו היא ליצור עולם שבו הדבר היחיד שקיים הוא האפלה שלו.
 
עריכה אחרונה:
אני כבר לא זוכר בדיוק, אבל לכל עונה של קורה יש איזה מוטיב עם תפיסה חברתית שהמערב רואה כבזוייה וקצת מציג את הנבל שלה בצורה כזו (אמון הוא סוצילאיסט שמאמין שכולם צריכים להיות שווים, חוץ ממנו כמובן, מודה ששחכתי מה הקטע של אנואלק והאחרים).
בכל מקרה כן, העונה הזו היא פחות נהדרת, הנקודות הטובות בה הן כל הסיפורי רקע : אווטאר וואן ואיך בכלל הסיפור התחיל, וואריק, המשפחה של טנזין וכו'. אני זוכר שכשראתי את העונה הזו כשהיא יצאה הרגשתי שמשהו שם לא נהדר.

אבל היי, קיבלנו את אירו לחמש דקות, אז זה בטח שווה את זה.
 
כפי שכתבתי, אונלק הוא הנבל שאמון טוען להיות. שניהם קנאים דתיים המאמינים בצדקת דרכם תוך שהם מאמינים שהמטרה מקדשת את האמצעים. אמון, כזכור, הציג את עצמו כנביא של הרוחות שנועד לתקן את פגמי החברה (מה שקורה הוכיחה היה שהוא נביא שקר. אין לזה כל קשר למסר אף על פי שזה פגע בלגיטימיות שלו.). אונלק הוא באמת הנביא של הרוחות והולך עד הסוף עם מה שהתפקיד דורש. ובסופו של דבר, הוא ניצח אם מטרתו הייתה להשיב את הרוחות אל העולם. אני לא חושב שהכותבים ראו את התפיסה של אונלק כבזויה אלא רק את האמצעים שהוא נקט כדי לממש אותה. אישית, כל הקונפליקט בין הרוחות הרגיש גדול על קורה.
 
עריכה אחרונה:
נקודה אחת שבולטת היא שקורה הייתה למעשה מפסידה בקרב אלמלא ג'ינורה לא הייתה מתערבת בו בצורתה הרוחנית. הקונפליקט היה בהחלט מעבר למידותיה. אני חושב שהעונה השנייה עובדת יותר טוב עם קורה מנסה למצוא את מקומה בפוליטיקה של הרפובליקה עם אונלאק כיועץ ומנטור בהנחה ואני מבין נכון את תפקיד הרפובליקה כמעצמה שנועדה לספק צבא לאוואטר במקרה הצורך. אם היוצרים חיפשו אתגרים עבור קורה שאי אפשר לפתור עם כשפות גרידא, זה אתגר מהסוג הזה. (קראתי שהסיבה העיקרית שהם קטעו את הקשר שלה עם גלגוליה הקודמים היא משום שהם חשבו שהאוואטר רב עוצמה מדי. אני הבנתי אותם יותר כיועצים ומנחים. קורה הוכשרה על ידי אנשים בשר ודם, לא על ידי גלגוליה הקודמים.)
 
עריכה אחרונה:
זה שקטעו את מעגל האווטאר זה הדבר האחד שהרס לי את כל הסדרה של קורה, למרות שהצלחתי להנות מהעונות השלישית והרביעית (וקצת מהקומיקסים)
אני חושב שהיה שם חומר לעשות משהו טוב עם זה.
לדעתי חלק ממה שהרס שאנג אקס מאכינה החזיר לה את כל הכשפויות, למשל.
פשוט עונה 2 היתה.. all over the place
 
מעניין אותי לשמוע מה אתה חושב על החלק האסתטי של הסדרה, כי נראה לי שזה הדבר היחיד שבו אני אוהב את קורה יותר מאנג. האגדה של קורה מדהימה מבחינת אנימציה, מוזיקה ובחירות אומנותיות. אני אישית מעדיף את העיצוב האסייתי העתיק של העולם של אווטאר בתקופה של אנג, אבל גם בתקופה של קורה האסתטיקה של רפאבליק סיטי מהממת.
 
אני נהנה מאד מהאסתטיקה של האנימציה ב-"אוואטר". היא עדיפה על פני האנימציה הפשוטה יותר של סדרות אחרות.

הם הראו שאנג במצב האוואטר שלו יכול להתנגד לכשפות דם. העובדה שקורה לא הצליחה להיכנס למצב האוואטר הייתה הסיבה שאמון הצליח לכשף אותה. גם ממה שאנחנו לומדים בעונה השנייה, בהנחה והיסוד הטבעי של קורה הוא מים, אמון היה צריך לחסום את הקשר שלה אל מצב האוואטר כדי שלא תוכל לזמן את היסודות האחרים. ובמצב כזה, היא לא היייתה מסוגלת להפעיל כשפות אוויר. כנראה מפה באה ההערה שעם הגלגולים הקודמים ויכולותיהם, קורה פשוט חזקה מדי.
 
עריכה אחרונה:
קראתי שהסיבה העיקרית שהם קטעו את הקשר שלה עם גלגוליה הקודמים היא משום שהם חשבו שהאוואטר רב עוצמה מדי.
וזה החלק שהכי מפריע לי בקורה, האווטאר אמור להיות בלתי מנוצח (קיושי מחסלת את כל הצבא של צ'ין בלי בעיה רוקו יכול לאיים על שליט האש וכו')
החלק היפה באגדה של אנג הוא שלאנג עדיין אין את כל היכולות של האווטאר ולכן אפשר ליצור לו יריבים שפויים (ולכן לאנג אין גישה למצב אווטאר.)
בקורה לקחו אווטאר במלוא כוחותיו, דבר שאמור להיות בלתי מנוצח וניסו להמציא לו יריבים שיהיו חזקים כמותו מה שגורם לאינפלציה רצינית באנשים נורא חזקים.
 
וזה החלק שהכי מפריע לי בקורה, האווטאר אמור להיות בלתי מנוצח (קיושי מחסלת את כל הצבא של צ'ין בלי בעיה רוקו יכול לאיים על שליט האש וכו')
החלק היפה באגדה של אנג הוא שלאנג עדיין אין את כל היכולות של האווטאר ולכן אפשר ליצור לו יריבים שפויים (ולכן לאנג אין גישה למצב אווטאר.)
בקורה לקחו אווטאר במלוא כוחותיו, דבר שאמור להיות בלתי מנוצח וניסו להמציא לו יריבים שיהיו חזקים כמותו מה שגורם לאינפלציה רצינית באנשים נורא חזקים.
דוקא עם זה אין לי בעיה.
קורה ברמת הרעיון, זה אוואטאר בעולם מודרני שנא,ק לשמור על רלבנטיות.
כן חורה לי האינפלציה בכשפי ברק למשל
 
חזרה
Top