• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 פאת'פיינדר בדרגות גבוהות - המשחק קטלני מדי?

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
נשמע שבשיטה שלך אין שום דבר למי שאינם מטילי לחשים...

לכמעט כל המקצועות יש מאנה, ולמי שי מאנה יש נקודות עם שם אחר שמחליפות את זה (נקודות מיומנות וכאלה). לוחם יכול להתקיף במהלך הרואי אחרון ואז ליפול לרצפה בדיוק כמו כדור האש האחרון של קוסם.
 
ב"ה
אם מקבלים את גישת "חוק שתקף גם לחבורה וגם לאויביה לא באמת נחשב הקלה", אז אפשר להחליט שכל היצורים מתים ב(ערך חוסן + קוביות פגיעה) במקום ב(ערך חוסן) נקודות פגיעה שליליות. זה יועיל גם ליריבים של החבורה עם יכולות ריפוי, ולכן לא הייתי מחשיב את זה בתור "רמאות לטובת החבורה".
אצלנו פשוט משתמשים חופשי בקסמי החייאה, אבל אם אצלכם לא אז אפשר להגדיל עבור כולם (גם הדמויות וגם אויביהן) את כמות הנק"פ שבה עדיין נחשבים "בגסיסה" בנוסחה כלשהי שמשלבת את קוביות הפגיעה (או הדרגות).
 
למעשה החוק הזה עובד לטובת החבורה דה-פקטו, משתי סיבות:
האחת היא שהחבורה תמיד מכילה כ4 אנשים, והבוסהוא מפלצת אחת. אין מי שיחיה אותו. זה גם נותן לו פחות נק''פ. אם כי לבוס תיתכן היכולת ferocity אבל זה לא נפוץ.
השנייה היא ששה''מים לא טורחים לחשב נק''פ שלילי למפלצות.
בנוסף היכולת לא ממש יעילה:
דבר ראשון, עוד 1 נק''פ לדרגה זה משהו ששווה כישרון, אבל רק אם אתה יכול לפעול עם הנק''פ האלה. כשאתה גוסס זה לא כזה הרבה.
דבר שני, יש למפלצות המון יכולות שהורגות בכישלון בודד בהצלה בלי קשר לנק''פ של הדמות.
בקיצור, השיטה שלכם הכי טובה ופאת'פיינדר מעודדת אותה - לחשי החייאה.
 
ב"ה
אביעד, אין לי מחלוקת איתך לגבי הנקודה שפאת'פיינדר זו שיטה שנועדה לעבוד עם לחשי החייאה כשמגיעים לדרגות שבהן הם זמינים.
רק הצעתי פיתרון אפשרי עבור מי שרוצה לשחק בשיטה הזו ולא אוהב להשתמש בהרבה החייאה.

אגב, יש גם אפשרות להתאים את עצמך טקטית למצב הזה, למשל לרפא בדחיפות את מי שמתחת ל-15 נקודות פגיעה במקום רק את מי שמתחת ל-5 נקודות פגיעה. אם בחבורה בדרגה 12 דמות עם 13 נק"פ לא קיבלה ריפוי, זה דומה למצב שבו בחבורה בדרגה 5 דמות עם 2 נק"פ לא קיבלה ריפוי (כלומר, הוא מצב שבו הדמות עלולה למות ממכה אחת). יכול להיות שזה ייצור יותר עומס על המרפא של החבורה ספציפית בדרגות 9-10, אבל החל מדרגה 11 כשיש כבר את הלחש "מרפא" שנותן ריפוי מאוד גדול (ברוב המקרים לבריאות מלאה) זה כבר פחות עמוס.
 
אכן, כמו שאמרנו שנינו קודם, אנחנו לא חולקים על זה, אלא במידת היעילות של הפתרון שהצעת.
ההצעה השנייה שלך עובדת גם היא - אבל יקרה. הלחש heal הוא לחש מדרג 6, ואין לכהן הרבה ממנו. breath of life הוא מדרג 5 ויותר זמין (אבל מכיוון שהוא לחש שזמן ההטלה שלו הוא פעולת סיבוב מלאעם טווח מגע ודורש הטלה תוך סיבוב מרגע המוות אז חובה לקחת reach spell וגם הוא דרג 6 דה פקטו) בכל אופן, זה יוצר על הכהן עומס רב יותר, כמו שאמרת, והוא עלול למצוא את עצמו כורע תחת העומס וחברי הקבוצה שלו עדיין מתים. ואז רוח חיים נכנס לפעולה שוב (הגם שאינו חוסך לך משאבים ואף גוזל ממך כישרון). בכל מקרה, הפתרון שלך הוא תכלס הפתרון היחיד, והשיטה מכוונת אליו. להרבה דמויות יש איזו דרך לחמוק מהמוות, וכדאי להשתמש בה, ובמקרה הכי גרוע אתה יכול להשתמש במכאניקה של hero points אם אתה רוצה, יש להם אופציה להתחמק מהמוות.
ד"א, האחד שסובל הכי הרבה מירידה מתחת ל0 נק"פ הוא הברברי, שמאבד את התוספים שלו לחוסן ולנק"פ כשהוא מאבד הכרה, מה שהורג אותו מיידית ברמות הגבוהות. יש לו כמה כשרונות וכוחות זעם שמונעים את זה.
 
כישרון נחמד, תודה.
השאלה היא איזה כישרון עדיף לקחת:
כישרון שנותן לך לבזבז 3 שימושים של תיעול אנרגיה (שמהווה ריפוי ממש נחמד בפני עצמו) בשביל רוח חיים בטווח 30 פיט
או כישרון שנותן לך לבזבז יחידת לחש מדרג 6 בשביל רוח חיים בטווח יותר גדול וגם אפשרות להטיל עוד לחשים בטווח מוגדל.
חוץ מזה ששימוש של תיעול אנרגיה מאפשרים לך לרפא יותר נק"פ מרוח חיים, אז אני מעדיף את העל קסם ולהכין את הלחש הזה כל יום. או להסתובב עם מגילה כמו שאתם עושים (ומגילה ללחשי החייאה אחרים כמובן, אלה לחשים שאתה בטוח שתצטרך בעתיד)
אבל הכישרון הזה בהחלט נחמד.
 
חזרה
Top