ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

שלח תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
סמיילים
:D :) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :evil: :twisted: :roll: :wink: :idea: :mrgreen: :flame: :bones: :orccooldark: :orcteeth: :orc: :orc?: :orcidea: :orcwink: :orcshock: :gah: :devil: :clap: :dragon: :cthulhu: :bang: :coffee: :fire: :beer: :pirate:
צפה בסמיילים נוספים

BBCode פעיל
[img] פעיל
[flash] כבוי
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: [סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי אביעד » 26 אוגוסט 2018, 22:48

אז הגענו לדיון על שילוב להט''ב בספרות.
אם אתה מציג נטיה מינית של דמות ככלי שקשור לעלילה, אז ניחא. אבל מה שעושים בהרבה מקרים, בלי קשר לנטיה עצמה, הוא פשוט לדחוף את זה בשביל למשוך קוראים/להוסיף שורות/נאורות לשמה, ובמקרים כאלה זה מרגיז אותי עוד יותר, יוצג הומו או סטרייט או טרנסג'נדר או השד יודע מה.
ליזי פשוט הוציא לי את המילים מהפה.

בכל אופן, אם יש מישהו שהגזים עם הנאורות זה פאיזו, בפאת'פיינדר. לא קראתי יותר מדי הרפתקאות שלהם, אבל במה שכן קראתי מצאתי יותר זוגות להט''ב מזוגות שמורכבים מגבר ואישה, וזה פשוט נודף נאורות. גם שחורי עור זוכים שם לייצוג יתר, ואני לא בטוח מה הרעיון של זה. אולי, כמו שהח'אן אמר, אין בישראל יותר מדי גזענות כלפי אנשים שחורי עור. (אם כי אפליה בהחלט קיימת לצערי.)

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי הח׳אן הטטרי » 26 אוגוסט 2018, 21:22

והתלבטתי אם להגיב על סעיף ב', אבל הנה - ובכן, אני לא מתלהב מ''נורמליזציה'' של הומוסקסואליות בספרים מסיבות דתיות, לא כי הם ''מיעוט דפוק'' או שטויות אחרות.

כן, אבל זה ספר מתורגם. בספרים ובאנשים ישראליים עדיין לא נתקלתי בגזענות אמיתית לכושים. יש בישראל כל מיני דעות קדומות מוזרות-משעשעות על עמים נידחים כמו סינים, יפנים ואינדיאנים, שנחמד להציב מול הדעות הקדומות שהיו, ואולי עודן, ברוסיה על יהודים - כיוון שבאמצע המאה ה-18 היהודים גורשו מרוסיה הרוסים לא היו אנטישמיים כמו שכניהם, בעיקר היו להם דעות קדומות מוזרות (חברה אמרה פעם כמחמאה לסבתא שלי ''את יודעת, את לא ממש נראית כמו יהודיה'').

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי המפקד האלמוני » 26 אוגוסט 2018, 21:11

אני לא בטוח שהפורום הוא המקום הנכון לדון בפרטי מנהגי המין היווניים והטכניקות שלהם. יש על זה די הרבה ספרות מחקרית לחובבי הז'אנר וגם רומנים היסטוריים ואפילו ציורים גסים על כדים. נסתפק בזאת שהומוסקסואליות הייתה מקובלת שם אבל היא כנראה לא הייתה דומה למה שאנחנו מכירים כהומוסקסואליות.

בנוגע לכושים - תיאורים לא מחמיאים של כושים קיימים בספרים מתורגמים. גם כשהתיאור והדמות הם חיוביים, לפעמים הכושי מוצג כדביל ופרימיטיבי שצריך הכוונה מהחברים הלבנים שלו במקרה הרע, או כ"פרא אציל" במקרה הטוב. נראה לי שהסופר היחיד שתיאר אפריקנים שחורים כחברים שווים בקבוצת ההרפתקנים היה הנרי ריידר הגרד - מצד שני, התיאור שלו את היהודים בממלכה האבודה ב"טבעת מלכת שבא" היה מאוד לא מחמיא, חוץ מהיהודיה היפה שמסתלקת עם הגיבור. מצד שני, ב"היא: זו שיש לשמוע בקולה" כשהגיבורים פוגשים את עאישה בת האלמוות ששואלת אותם מה קורה עם מקדש שלמה והם מספרים לה שהוא נחרב, ירושלים כבר לא קיימת והיהודים התפזרו בעולם... חשתי אירוניה מסויימת בלקרוא את הקטע הזה בספר שהושאל מהספריה הלאומית בירושלים. כמובן שהמתרגם לעברית הוסיף לדברי הגיבור בן המאה ה-19 ש"יש יהודים שחזרו לארצם והחלו להקים אותה מחדש".

והמשפט המקורי בלי תוספות המתרגם:
“The Jews are broken and gone, and the fragments of their people strew the world, and Jerusalem is no more"

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי הח׳אן הטטרי » 26 אוגוסט 2018, 20:31

א. ביוון העתיקה הומוסקסואליות התבטאה בכל מיני דרכים. היה את נוהג ה''פדרסטיה'', בו המדריכים קיימו בין השאר יחסי מין עם החניכים שלהם, הגם שלא בטוח שהם ראו את זה כ''מעשה אהבה'' אלא אולי כ''בילוי עם הסחבק''. היו גם מערכות יחסים מבוססות-אהבה - דוגמה מהמיתולוגיה זה אפולו ויקינתוס, דוגמה מההיסטוריה זה אדריאנוס הקיסר ואיזה נער יווני (אנטינואוס?).

נ.ב.: עדיין לא נתקלתי בספר, סיפור או אדם ישראליים שהיו גזעניים לכושים (ואם כבר, יש אנשים שמחשיבים את הכינוי ''כושי'' כפוגע וכגזעני). זה לא רווח יותר באמריקה?

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי המפקד האלמוני » 26 אוגוסט 2018, 20:24

א - למעשה, כל סיפור שעוסק ביוון העתיקה בכלל ובספרטה בפרט ואינו כולל התייחסות להומוסקסואליות די חוטא להיסטוריה. זה היה די מובנה בתרבות שם ואפילו נתפס כמשהו שזאוס בכבודו ובעצמו לימד כאמצעי מניעה מפני התפוצצות אוכלוסין. ראבאק, אפילו השם "אפלטון" שפירושו "רחב הכתפיים" היה סוג של כינוי-סקס שהפילוסוף הנ"ל קיבל מחבריו הגייזנים.

מצד שני, זה לא אומר שכל עלילה שמתרחשת ביוון העתיקה צריכה לכלול גברים שמתעסקים זה עם זה. מרי רינו שכתבה די הרבה רומנים היסטוריים על יוון העתיקה (וגם הייתה לסבית ופעילת זכויות להט"ב בפני עצמה עוד לפני שזה היה באופנה) הצליחה לשמור על איזון סביר בנושא ואפילו להציג גיבורים סטרייטים אמינים בסביבה היוונית הזו.

חשוב לזכור שהומוסקסואליות ביוון העתיקה לא הייתה זהות מינית במובן שאנחנו רואים בה היום, אלא סוג של פרקטיקה תרבותית. בספרטה, זה היה דומה יותר למה שהולך בבתי כלא בהם גברים סטרייטים כופים את עצמם על גברים סטרייטים אחרים כדי להפגין את הדומיננטיות שלהם. יותר משהם היו הומוסקסואלים במובן המוכר לנו כיום, הספרטנים היו סתם מניאקים.

ב - למי שמפריע לו להיתקל בספרים בדמויות של להט"בים, כושים ומיעוטים דפוקים אחרים, שווה להעיף מבט על ספרי הרפתקאות ישנים ואיך הם טיפלו במיעוט היהודי דאז.

לקורא בן זמננו, זה יהיה מאוד לא נוח לקרוא סיפורים בהם בני עמנו מוצגים כאנשים חמדנים וצווחנים. הכותבים בני אותם ימים יכלו לומר ש"היי, אני מתאר את היהודים כפי שהם!" אבל אפילו אז היו מי שהדברים עוררו בהם אי נוחות - צ'רלס דיקנס למשל חטף על הראש מחברים יהודים על התיאור שלו את פייגין, למרות שלונדון לא חסרה נוכלים מסוגו של פייגין שהיו בדרך כלל יהודים שהיגרו ממזרח אירופה והידרדרו לפשע.

בצד השני מול מפייגין אפשר למצוא את יצחק מיורק, דמות משנית ב"אייבנהו" שמתואר כאיש מתרפס, פחדן וחמדן - הוא אמנם דמות חיובית ועוזר מאוד לגיבור, אבל כל פעם מודגש כמה שיצחק נמצא במאבק בין האופי החיובי האישי שלו ובין הנטיות השליליות שמקורן במוצאו.

היום, אתה כבר לא יכול לכתוב דמויות כאלה. כנ"ל אתה לא יכול להעלות הפקה של "הסוחר מונציה" שמציגה את שיילוק כדמות נלעגת ומרושעת שיש לשמוח על מפלתה ומדגישים יותר את היותו אנטי-גיבור טרגי שנאכל באש הנקמה הבוערת בו.

זה תמיד קצת מכעיס שאחרי שיהודים נאבקו במשך שנים על כך שיציגו אותם באופן יותר "פוליטיקלי קורקט", עכשיו כשאנחנו בצד המרוויח מהמשוואה זה פתאום נהיה לא בסדר שכושים והומואים רוצים את אותו דבר.

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי ליזי » 26 אוגוסט 2018, 17:26

tkhag1 כתב:
26 אוגוסט 2018, 02:14
אתה יכול להגיד בכנות שכאשר אתה קוראה ספר ונתקל בדמות שכזו המשפט "או נהדר, עוד סופר 'נאור'" לא עובר לך בראש?.

על אף שלי יש רטיעה קלה מהנושא אני לא מסוג האנשים שחושבים שצריך לאסור את זה וכדומה, מה שמפריעה לי זה התרבות הזאת שדוחפים בכוח דמויות כאלה בשביל להראות כמה זה מקובל ונורמאלי וכמובן שמקבלים את התוצאה ההפוכה.

90 אחוז מהדמויות בעלות הנטיה המינית השונה מהנורמה היו חסרות טעם או מאולצות שהסופר הכניס כדי להרגיש טוב עם עצמו, כמובן שמצד שני יש את אילו שתורמים באמת לסיפור אבל כמו שאמרתי הנטיה הראשונית שלי ושל רבים אחרים זה לגלגל עיניים ולתהות מה הבעיה של הסופר הזה ואת מי הוא מנסה להרשים.
נכון שלפעמים מרגיש כאילו "דוחפים את זה בכוונה", אבל בוא נדבר תכלס.
בכל כך הרבה ספרים וסרטים דוחפים כל סוג של רומנטיקה בכוונה, לא בהכרח חד-מינית. בכמה סרטי הרפתקאות אנחנו רואים את שתי הדמויות הראשיות, שהכירו בערך לפני שעה, מתחילים להתמזמז כאילו מצאו אהבת אמת?
הסיבה היא, כמובן, שרומנטיקה מעוררת הזדהות ורגש אצלנו כבני אדם. אז יוצרים מקפידים לדחוף אותה, גם במקומות ממש לא נחוצים. דוגמא אחת שזכורה לי מהשנים האחרונות זה "שומר הראש והמתנקש", שם המערכות יחסים של הדמויות לקחו חלק כל כך משמעותי אבל הרגישו כל כך לא נחוצות שזה למעשה הרס לי את הסרט.
עכשיו, נחזור לעניין ההומוסקסואליות - מסכים איתי שאם מערכות יחסים בכל מקרה "ידחפו" אל תוך המדיה שלנו, אין בעיה רצינית אם יהיה בהן קצת גיוון, במיוחד במאה ה21? שוב, לפעמים זה בהחלט מורגש שזה נדחף בכוונה כדי להראות כמה היוצר ליברלי ונחמד (דוגמא טובה לזה - הסיפור שהיה עם היפה והחיה בשנה שעברה). אם זאת, אני לא רואה בעיה עם זה במקרים בהם שתי הדמויות עברו התפתחות רבה ביחד ויש סיבה טובה לכך שיתאהבו (אני חושב שאלי ודינה מLast of us זאת דוגמא לכך, אם זאת אל תיקח אותי במילה).

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי הח׳אן הטטרי » 26 אוגוסט 2018, 15:41

הלדין - תודה רבה!
בסוופו של דבר אמא ספרטנית היא עדיין אמא, וגם אם אחרי כמה דקות (או שעות, או ימים) היא תתעשת ותשמח שבנה הגיע לאליסיום, התגובה המיידית שלה אמורה להיות עצב, עצב עמוק. אני בספק אמא שפויה לא תגיב ככה. אביעד סיכם את הדעה שלי יפה.

ת'ור - השתמשתי ב''נאורות'' ככינוי, ואם תשים לב גם עם מרכאות - לא באמת דיברתי על נאורות, אלא על זה שדוחפים להט''ב בצורה מעצבנת, לא יעילה ולפעמים גם מטרידה למדי (ע''ע האחיות הלסביות). אני מניח שאצל חלקם זה בא כדי ליצור יחס חיובי ומקבל ללהט''ב, אצל אחרים בא ''סתם ככה''. בכל מקרה זה עדיין מציק כשדוחפים את זה בצורה לא מציאותית ומטרידה.

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי ת'ור » 26 אוגוסט 2018, 15:28

אביעד: לאידע, אני מרגיש שהעובדה שיש שינוי מובחן בטון - משגרה לאבל - מצדיק את השימוש במילה עלילה. בשבילי זו הייתה תמונה אם היינו מתחילים כשהחיילים מגיעים, בלי הקטע לפני כן. אבל זה באמת כבר סמנטיקה, אין טעם להתווכח על זה יותר מדי.

הח'אן: תודה על ההסבר, הוא בהחלט עזר. אבל אם הם בסך הכל כבשים תועים, לשיטתך, עדיין מוזר לי שאתה משייך ל"נאורות" כזה מטען שלילי. אם הכוונות שלהם כנראה טובות (להניח שהם רק מנסים "להרוויח נקודות חברתיות" נראה לי ציני שלא לצורך), באמת מגיעים להם בוז וגינוי כאלה?
tkhag1 כתב:
26 אוגוסט 2018, 02:14
אתה יכול להגיד בכנות שכאשר אתה קוראה ספר ונתקל בדמות שכזו המשפט "או נהדר, עוד סופר 'נאור'" לא עובר לך בראש?
כן.

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי אביעד » 26 אוגוסט 2018, 15:14

יש משהו שאולי לא הבהרתי כמו שצריך - זה שהיא שמחה שהוא הגיע לאליסיום, והיא ככל הנראה שמחה, לא אומר שהיא לא מתאבלת על מותו.

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי הלדין » 26 אוגוסט 2018, 15:10

אני מסכים איתך לגבי הסיפור. הוא מרגיש באמת כמו סצנה מסיפור ארוך יותר.

לגבי הספרטנים, מדובר בעם של לוחמים. הם היו מאמנים את הנערות כדי שיהיו בכושר כדי שיילדו תינוקות חזקים. הם היו מנהלים קרבות דמה עם אוכלוסיות ההלוטים כדי לבדוק את רמת המוכנות של הלוחמים שלהם. הם היו מפקירים למוות תינוקות פגומים שיהיו לנטל על החברה. התגובה של אם בחברה כזו מגויסת די אמורה להיות שונה מחברה אזרחית לפחות כך אני מאמין.

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי אביעד » 26 אוגוסט 2018, 14:41

ת'ור - ברמת המיקרו אתה צודק. יש פה עלילה. ברמת המאקרו יש כאן, לתחושתי, אירוע בודד. כי ''שגרת יום'' שמופרעת ע''י ''הגעת חיילים'' יכולה להתפרש המאורע בודד של ''הודעת מוות''. לכן העלילה לא מספקת. זו תמונה, מאורע חלקי מתוך סיפור גדול יותר שלא נכתב פה.
הלדין - איזה יופי, הוא הגיע לאליסיום. אבל אל תשכח שהוא מת. זה שאדם מאמין בקיומו של עולם נשמות, לא אומר שהוא עצוב פחות על מות הקרובים לו. ממה שאני ראיתי הם (המאמינים בעולם הבא מסוג כלשהו) מתאבלים יותר מאלו שאינם.

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי הלדין » 26 אוגוסט 2018, 14:33

לעניין הסיפור עצמו, עצוב וכתוב טוב. השאלה היא האם הספרטנים, כעם שאזרחיו גודלו לשדה הקרב, יגיב כמונו לבשורה כזו? אתה מדבר על עם שהתיר לנשים לשאת כמה גברים מתוך הידיעה שייתכן שאחד מהם ימות בשדה הקרב (באותה המידה, אלה יכלו להיות חבריו של אחד מבעליה שחזרו עם גופתו). אני גם מניח שאלקיאונה גם תשמח על כך שבנה יכול להיכנס לשדות הגיבורים באליסיום שזו זכות גדולה.

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי הח׳אן הטטרי » 26 אוגוסט 2018, 10:41

תודה!
זה די נכון, אם כי מצד שני אני מניח שהתגובה שלה למוות והאבל שלה היו באים אחרי זה. בכל מקרה באמת הייתי צריך לגוו ןיותר.

בנוגע לנאורות (אגב, אפשרי לפצל?) - מעבר לזה שלפעמים זה מרגיש שתקעו את זה שם לשם ה''נאורות''... ובכן, כנוצרי אני רואה במין הומוסקסואלי חטא - מעשה לא נכון ולא בסדר. כמובן שאין לי שום בעיה עם ההומואים עצמם, הם לא אשמים שהם נולדו עם נטייה לחטא או למעשה זה או אחר, ובטח שלא אמורים לנדות או לרצוח מישהו, אבל אני מאמין שהמעשים שלהם לא בסדר. זה מה שיש לי לומר בנושא, ואני מבקש מאוד שלא לפתוח דיון סביב זה.

בכל מקרה - אני לא מתלהב מדמויות הומוסקסואליות בכללי, אבל אם הן במינון הנכון (או לפחות אם יש משמעות לנטייה שלהן) זה עובר מבחינתי. מעצבן אותי כשדוחפים את זה כ''נאורות לשם נאורות'' - אם להביא כדוגמה את ריק ריירדן, אז וויל וניקו כזוג הומוסקסואלי זה עוד בסדר, אבל כשהוא שולף עוד ועוד דמויות להט''ביות (מגנס ביסקסואל? אלכס פלואידית? אמי וג'וזפין כאחיות וכזוג לסבי? מה לעזאזל?) זה בהחלט מעצבן ומיותר.

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי tkhag1 » 26 אוגוסט 2018, 02:14

אתה יכול להגיד בכנות שכאשר אתה קוראה ספר ונתקל בדמות שכזו המשפט "או נהדר, עוד סופר 'נאור'" לא עובר לך בראש?.

על אף שלי יש רטיעה קלה מהנושא אני לא מסוג האנשים שחושבים שצריך לאסור את זה וכדומה, מה שמפריעה לי זה התרבות הזאת שדוחפים בכוח דמויות כאלה בשביל להראות כמה זה מקובל ונורמאלי וכמובן שמקבלים את התוצאה ההפוכה.

90 אחוז מהדמויות בעלות הנטיה המינית השונה מהנורמה היו חסרות טעם או מאולצות שהסופר הכניס כדי להרגיש טוב עם עצמו, כמובן שמצד שני יש את אילו שתורמים באמת לסיפור אבל כמו שאמרתי הנטיה הראשונית שלי ושל רבים אחרים זה לגלגל עיניים ולתהות מה הבעיה של הסופר הזה ואת מי הוא מנסה להרשים.

[סיפור] - ''חזור עם המגן שלך, או עליו''

על ידי ת'ור » 26 אוגוסט 2018, 00:46

הח'אן: אני מצטער שהביקורת יצאה קטלנית כל כך, התכוונתי שתהיה בונה. אני אנסה לתקן את זה בעתיד.
א. אתה צודק, שכחתי להתייחס להצגת הצד האנושי של אלקיאונה, וזה באמת דבר יפה מאוד שעשית בסיפור הזה - גם מבחינת הרעיון שנורמות חברתיות לא יכולות לשלוט ברגשות אנושיים, וגם מבחינת הוספת רובד לאלקיאונה. עדיין, הייתי שמח לעוד מאפיינים מעבר לשבירה הבולטת הזו של התבנית: שתהיה קצת מגושמת או להיפך, שתלהטט בסכינים, שתהיה מהוססת, שתהיה עצלנית, שלא רק השם יבדיל בינה לבין השכנה שלה.
ב"אלפי בנים ספרטניים" התכוונתי שאותו דבר קרה הרבה פעמים, וכל פעם הייתה שונה בגלל שהיו מעורבים בה אנשים שונים שפעלו והגיבו בדרכים שונות. בכל פעם היה את המכנה המשותף ועוד פרטים ייחודיים, אבל אצלך נשאר רק המכנה המשותף. זה לא רק עניין של תיאורים - לתאר את האבל והכאב של חברי הבן לא היה מוסיף הרבה. אבל אם אכלויוס היה מוסיף "הוא היה אח יקר לכולנו" או משהו בסגנון, ואז אחד האחרים היה מבקר אותו על הרגשנות שלו, ואכלויוס היה משתתק, או מגן על עצמו, או שאקליאונה הייתה מגנה עליו, וזה היה ממשיך משם...
זה הכל עניין של ציפיות, בסופו של דבר. כשקורא קורא את הכותרת "חזור עם המגן שלך, או עליו" ושהסיפור בספרטה, הוא מנחש שיקרו דברים מסוימים. השאלה היא כמה מהסיפור אפשר לנחש וכמה לא.
ב. סליחה אם ההערה על הפרטים ההיסטוריים הייתה בוטה מדי, זו לא הייתה הכוונה שלי. וזה לא שהם לא תורמים לאווירה, אבל מדי פעם הם מוכנסים בצורה קצת מלאכותית. התיאור של החדר כשאלקיאונה מסתכלת עליו מרגיש די אקספוזיציוני - מה אם היא הייתה מסתובבת בחדר, מסדרת את המזרנים, מטאטא קצת טיח שנפל מקירות האבן, משחקת בחוט של בגד פרום? זו גם הצגה טבעית יותר של הסביבה, וגם הזדמנות לאפיין אותה דרך הפעולות שלה.
ג. אז אין סיבה לכלול מאפייני דמות אם הם לא רלוונטיים לסיפור? זה מפריע לך גם כשאלה מאפיינים אחרים, או שמה שמפריע הוא הנסיון להיות 'נאור' ולא המאפיין עצמו?
ואני מתנצל אם הטון שלי יצא מעט תוקפני, אבל אני באמת אשמח להבין את הגישה שלך. אני לא מצפה מכולם להסכים איתי על הכל, אז כשאני פוגש אדם אינטיליגנטי שלא מסכים איתי אני שמח להבין איפה סלע המחלוקת.

אלישע: נכללים על ידי מי? ואם זה רק שהם נכללים בקבוצה של כותבים עם דמויות הומוסקסואליות, למה יש לקבוצה הזו הקשר שלילי?

אביעד: אני חושב שאנחנו מתווכחים בעיקר על סמנטיקה, אבל בשבילי "עלילה" היא מספר כלשהו של אירועים (2, במקרה הזה, שגרת יום שמופרעת על ידי הגעת החיילים) ו"סיפור" הוא או מדיום ("סיפור קצר", שמאופיין לפי הצורה שלו ולא התוכן) או דבר שכולל מספר כלשהו של דמויות, מיקום וזמן בו הוא מתרחש, ושינוי בין המצב בהתחלה למצב בסוף.
איך אתה היית מגדיר אותם?

חזרה למעלה