ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

שלח תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
סמיילים
:D :) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :evil: :twisted: :roll: :wink: :idea: :mrgreen: :flame: :bones: :orccooldark: :orcteeth: :orc: :orc?: :orcidea: :orcwink: :orcshock: :gah: :devil: :clap: :dragon: :cthulhu: :bang: :coffee: :fire: :beer: :pirate:
צפה בסמיילים נוספים

BBCode פעיל
[img] פעיל
[flash] כבוי
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי dragonian » 28 מרץ 2020, 22:44

ערכתי. גם מחקתי את החצי גובלין, מקסימו אם שחקן יבקש משהו מסוים אפשר לסדר.

לגבי הגמד מחפורות הגרסא שלו ב3.5 ממש לא אוהבת אותו.
וגם הרבה למהד' 5 עשו "יתרון כשהוא מתחנן", זה היה מאתגר. נסיתי להדגיש את הצד הכלבויניקי שלהם.

לגבי המגוון, בעיקר על פי התגובות, ראיתי שאנשים לא כל כך אוהבים שברומח הדרקון בזמן היאוש, יש הרבה הגבלות, אבל בסך הכול אני מניח שמי שיצטרפו, או שהם מעריצי הספרים ויש להם רעיון מסוים בראש, ומי שחדש, עשוי להנות מהמגוון.
לצערי, אין ממש משהו רשמי.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי The oldman » 28 מרץ 2020, 12:40

גם הגמד מחפורות ממש חמוד, למרות שקשה לדמות את זה שאמור להיות גזע "חלש" במבוכים ודרקונים 5, שניסו שכל הגזעים יהיו "שווים".
בקשר לגישה של לתת את המגוון הכי אפשרי בקאנון, אני לא תמיד מסכים עם הגישה הזו - כי היא יכולה להעמיס ולהכביד על הקורא...

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי dragonian » 27 מרץ 2020, 11:46

כשאצא מהבידוד ויהיה לי גישה למחשב,אשים ספוילרים וכאלה.

בעיקר, לתת את המגוון הכי אפשרי הקאנון. בגדול, הרוב תרגמתי אנשים אחרים.
הקנדר וגמד מחפורות "מקורי" שלי, כי לא אהבתי שום דבר שמישהו אחר עשה איתם.

ותודה, לגבי הטבלא והתגובה.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי The oldman » 27 מרץ 2020, 09:22

למה צריך את כל הגזעים שאתה מציין? במיוחד שחלקם לא ממש מפורטים, למשל חצי גובלין - וממתי יש חצי-גובלין? לא זוכר שאי פעם נתקלתי בזה... אם כבר פשוט תשים גזע גובלין וזהו.
הטבלה של כיסי הקנדר חמודה להפליא :)

חוץמזה, ממליץ להשתמש בעיצוב טקסט כדי לעשות כותרות והפרדה שיהיה קל יותר לקרוא

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי dragonian » 25 מרץ 2020, 18:57

גזעי 'שחקן

(הסבירות של גזעים להיות בפתח שער. זה לא ממש מגביל, רק להמחשה)
מצוי- בני אדם, גמדים, חצי גמדים, גמדי מחפורות
בלתי מצוי- קנדרים, גנומים, חצי גנומים, חצי אלפים
נדיר- אלפים, חצי קנדרים, חצי עוג, גמדים אפלים
נדיר מאוד- מינוטאורים, קנטאורים, חצי גובלין


שפות-
ספוילר
הצג

שפות חיות
ספוילר
הצג
מדוברת-זוהי למעשה גלגול של שפת האימפריה הארגותית סולמאנית, ולאחר החורבן פליטים הפיצו אותה לרמה שהיא מדוברת בכל מקום. נכתבת בא'ב הארגותי.
סולמאנית- השפה בסולמאניה, נכתבת בכתב ארגות'י.

אבאנסינית- שפת ארץ אבאנסיניה. נכתבת בא'ב הארגותי.

שפת מחנה-ניב והגיה יחודית למחנות שכירי חרב. נכתבת בכתב ארגות'י

אלפית- שפה המשותפת לקואלינסטי וסילבנסטי ונכתבת בכתב האלפי

קאגונסטי- לאלפי הקאגונסטי שפה יחודית משלהם, אך הם משתמשים בכתב האלפי.

גמדית- נכתבת ברונות גמדיות, על ידי כל שבטי הגמדים.

ארגותית- שפת ממלכת ארגות שכמובן נכתבת באותיות ארגותיות

עוגית- שפת העוגים ורבים מהגזעים הדומים אליהם, עם כתב עוגי שיסודו באימפריה העוגית העתיקה.

גנומית- השפה דומה בתיאוריה לשפה מדוברת, אך נאמרת במהירות ובבליעת צלילים כזכת שזאת בעצם שפה עצמאית. נכתבת בא'ב ארגותי

שפת מחפורות- ערבוב ניבים ושפות של גמדי המחפורות, חסר כתב.

קנדרית-שפה צבעונית, שמשתנה כמעט ללא הרף, כשקנדרים משאילים אפילו מילים משפות אחרות, ולפעמים פשוט ממציאים מילים חדשות. אם אינך דובר פעיל, קנדרים יבינו אותך, אבל אתה עלול להתקשות קצת לעקוב משתמש בכתב ארגותי

חארולית- מדוברת במישורי האבק ובתרסיס. נכתבת בא'ב ארגותי

חורית- שפת נוודי המדבר שנכתבת בא'ב אישתארי


גובלינית- משתמש בכתב עוגי

קות'ית- השפה העיקרית של האיים בצפון מזרח ושל המינוטאורים. נכתבת בא'ב קות'י

נראקית- השפה בעיר נראקה וסביבתה שנכתבת בכתב אישתארי
שפות קסומות-
שפת הקסם- השפה שבה נהגים ונכתבים הלחשים הארקאניים.
דרואידית
אביסאלית- שפת השדים והיצורים מאביס
דרקונית

שפות מתות-
אלו הן שפות שהן בעיקר עניין למלומדים וסקרנים כאלה ואחרים.
ארגותית עתיקה,
קולשט- הלא היא שפת העוגים העתיקה
ונסטארי הלא היא שפת האלפים העתיקה.

בני אדם(דה)
ספוילר
הצג
הגזע הנפוץ והדומיננטי ידה ידה.
אבל ברצינות הוא מחולק לאומות שחלקם מענינות, וגם אם לא, כאינדובדאלים כמובן הם יכולים לספר סיפור מסוים. קצת קשה לי לתאר אותם, אבל נראה לי שהקונצפט ברור.
גמדים
ספוילר
הצג
גמדי גבעות- ניידאר. גזע זה אומנם נוטה לקשיחות וזעפנות הגמדיים המפורסמים, אך למעשה הם פתוחים בהרבה מדודניהם מההר. לפני עידנים אבותיהם בחרו לצעוד תחת השמש ולצד גזעים אחרים,מתפרנסים בעיקר מסחורה ממלאכתם בנפחות ושיכר. אנשים חרוצים וגאים ועם זאת קשובים. (גם אם רבים מהם יעמידו פנים שלא).
הם הגזע העיקרי בפתחשער, גם אם כבר אינם הרוב.


גמדי הר- בעקרון לא שחיקים. מישממש רוצה, הכול פתוח למשא ומתן, אבל הנקודת מוצא היא שלילית.

"גמדים אפלים"
הדאירדגר והת'יוואר לא שחיקים מאותה סיבה שגמדי ההר לא.

אבל.
שבט הזאקאר- שבט הגמדים הזה, עזב לפני עידנים, ואולי הוא המקביל האפל לשבט הניידאר. הם היו מעונינים בקשרים עם העולם החיצון ובעיקר עם מקורות העוצמה, כמו הקסם שכל כך מתועב בעיני רוב הגמדים.
ממלכתם התפוררה וקמה מספר פעמים, והם גם פיתחו מחלה גנטית של ריקבון עקב חשיפה ממושכת לעובש יחודי למנהרות שלהם.
לא הרבה ידוע, אך כן ידוע שהם סוגדים לתולעת אדירה שהתפרצה ממעמקי האדמה ונותנת כוחות לכוהניה בתמורה לקורבנות אדם.
תת גזע גמדי- זאקאר-
+ 1 לזריזות
ראיית לילה של 120 רגל.
רגישות לאור שמש- התקפות וגלגולי תפיסה נעשים בחסרון כשהמטרה תחת אור שמש ישיר
חולני- כל גלגולי החוסן(כולל נק'פ לדרגה הבאה) נעשים בחסרון.
יתרון בהתגנבות בתנאי אור נמוכים
עורמה- בחר תבונה או חוכמה. כל הגלגולים בתכונה הנבחרת נעשים ביתרון.




גמד מחפורות- שבט האגהאר

+ 2 לזריזות +1 לחוסן
קטן
מהירות: 25 רגל בתור
יתרון בהתחבאות
קשוח- גלגול הצלה ביתרון כנגד רעל ומחלות
פחדן- חסרון בגלגולי הצלה נגד פחד
מכל הבא ליד- מיומן בנשקים מאולתרים, ואם הם בגודל המתאים להזיק כמו נשק בגודל מקביל. (למשל כסא יעשה נזק של 1ק8.) הטווח להטלת נשקים מאולתרים כפול מהחוק הרגיל.



חצי גמד (גבעות)

תכונות:+2 לחוסן,+1 לתכונה לבחירתך.
גודל: בינוני
מהירות:30
ראיית לילה- יכול לראות בתנאי אור נמוכים לטווח של 60
קשיחות גמדית- יתרון בגלגולי הצלה נגד רעל והתנגדות לרעל.
גמישות חצי גמדית-
בחר אחת מהאפקטים הבאים-
2 מיומניות לבחירתך

מיומנות בגרזן קרב, גרזן הטלה, פטיש קרב ופטיש קל.


אחת מהמיומניות כלים:נפח, נגר או רוקח

+ 1 לנק"פ לכל דרגה.


מיומנות בשריון קל ובינוני

מבנה חזק- להחשב כגדול לגבי יכולות הסחיבה והדחיפה וכו'.


אלפים:
ספוילר
הצג
סילבאנסטי וקולניסטי- אלפים גבוהים.
קאגונסטי- אלפי יער
דרגונסטי- לא שחיקים.
חצי אלף- כרגיל
גנומים-
ספוילר
הצג
הבסיס לגזע בספר השחקן מתאים, אבל ברומח הדרקון יש כמה ניואנסים שמצדיקים מבנה תתי גזע אחרים
"הרגיל"-
+ 1 לחוסן
חברות בגילדה-
יש מאות גילדות של גנומים, אולי אלפים. אבל אפשר לחלק אותם ל3 קטגוריות, בחר אחת מהם.
אתה מיומן בכלים של הגילדה הנבחרת, וגם יכול להכפיל את בונוס המיומנות

מלאכה: אורג, נפח, צבע, קדר, עיבוד עורות וגילוף עץ

טכני: ניפוח זכוכית, נגר, פחח(tinker)', בנאי,סנלדר

משכיל: אלכימאי,רוקח, קליקרף, מפאי, תכשיטן, טבח.


משימת חיים: כל גנום בוחר משימת חיים לחקור או לפתח. לעתים אף בירושה מאבותיו. הנחישות במשימת חיים נותנת לגנום, יתרון בגלגולי הצלה של חוכמה.



גנום "חושב" או "מטורף"- מכאנית כמו גנומי אבן.

חצי גנום-
2 לתבונה ו1 לשתי תכונות אחרות לבחירתך

גודל:בינוני
מהירות:30 רגל
ראית לילה- ראיה בתנאי אור ירודים לטווח של 60
בחר 2 מיומניות, או מיומנות כלים אחת.

קנדר-
ספוילר
הצג
למעשה תת גזע של זוטון.
+ 1 לחוכמה.
מיומנות בהופאק*
תיק קנדר-
פעם ביום/מנוחה ארוכה, קנדר יכול לשלוף מתיקו פריט אקראי מעבר למה שכתוב בדפד. בתנאי כמובן שיש לו תיק, שאיתו הסתובב לפחות יום.

כיסי קנדר
ספוילר
הצג
-
01- חפץ מקולל
02-שיקוי מורעל
03- נחש
04- חפץ חשוב לשחקן אחר
05- חפץ לא חשוב לשחקן אחר
06-09- ירקות רקובים.
10-13 - מטבע מזויף
14 -סנאי
15-- קוביות מזויפות כלפי מטה
16 - עכבר
17 - יונה
18- פרוסת עוגה
19-21- צלחת שבורה
22 - נוצת טווס
23-24 - נוצה
25-27 - מטבע
28-30- פרסה
31-33- צלחת
34-36- רעשן
37 - מחבת
38-40 - ביצה
41-43- תפוח
44-45- אגס
46-47- תפוח אדמה
48- אגוזים
49 - תותי יער
50-תות שדה
51-פטריות
52-54- כדור חוטים
55- כפתור
56- חליל
57 - משרוקית
58 - בושם
59 -צנצנת דבש
60 - ערכת הצתה
61 - מחט
62 - בלוטים
63- אצטרובל
64 - גרביים צבעוניות
65 - ספר אגדות קרוע
66 - קוצץ ציפורניים גנומי
67 - ספר מכאניקה גנומי
68-נר
69-- מפה מלפני החורבן
70-מפה של איזור רחוק מאיד
71- מפה מושלמת להרפתקה הנוכחית
72- מפה להרפתקה הבאה
73- ספל
74- בובה
75 - כדור
76-גולות צבעוניות
77-כפפות
78- גיר
79-שחמט
80- סט קלפים
81- קוביות מזויפות לתוצאות גבוהות
82-83- סט קוביות משחק
84- כפית כסף
85-מזלג כסף
86- סכין מטבח מכסף
87- ממחטה צבעונית
88- תכשיט מזויף
89- מחרוזת
90- סיכה
91- פגיון חלוד
92- ארבעה אבני קלע
93- מפתח שבור
94- מפתח ש50 אחוז יתאים לדלת שינסו
95-מפתח שיתאים לדלת הראשונה שינסו
96- תיונים
97- כלי פורץ רב אומן שנותר להם שימוש אחד.
98-שיקוי קסם משני מאוד
99-שיקוי קסם
00-חפץ קסום משני מאוד(בסגנון של ארנק שמוציא מטבע פעם ביום)


קנדר שבור-
משתמש בנתונים של בן מחצית קל רגל

חצי קנדר-
משתמש בנתונים של בן מחצית איתן(Stout)




מינוטאור
ספוילר
הצג
תכונות 2+ לכוח

ערך הכיבוש +1 לכוח, או תבונה או חוכמה
קרניים-אתה מיומן בשימוש בקרניך שבפגיעה הנזק שלהן 1ק8.
קרני פטיש-כשאתה משתמש בפעולת התקפת קפא'פ בתורך, אתה יכול להשתמש בקרניך לדחוף כפעולת בונוס. אינך יכול להפיל בעזרת הדחיפה הזאת.
נגיחה- כשאתה משתמש בפעולת dash, אתה יכול לתקוף עם קרניך כפעולת בונוס.
פושט הים- מיומנות בכלי נווט, ורכבי מים.
שפות: מדוברת, קות'ית

קנטאור-
ספוילר
הצג
+ 2 לכוח, +1 לחוכמה
הם בגודל גדול (Large)
מהירות-50 רגל.
הסתערות- אם הקנטאור צועד 30 רגל בקו ישר לפני התקפה, בפגיעה בהתקפה ראשונה מוסיף 1ק6 נזק.
ארבע רגליים- הוא אינו יכול ללבוש מגפיים, מכנסיים וכל דבר שדמויי אנוש אחרים יכולים ללבוש על הרגליים. בכללי,יש להביא בחשבון הרבה סיבוכים קטנים בשטח בנוי.
שפות- מדוברת "ארכאית' ועוד שפה לפי האיזור ממנו בא.



חצי עוג
ספוילר
הצג
- משתמש בנתונים של חצי אורק מהמגדיר לשחקן

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי dragonian » 27 פברואר 2020, 18:16

חוקי הכישוף הנעלה-

המסדר בראש ובראשונה נועד למנוע מקסם לקרוע שוב את העולם, ולמנוע ממי שאינו ראוי להתקדם בו.
חוק נוסף, הוא איסור על שריון ועל כל הנשקים מלבד פגיון ומטה.


החוק של סולינארי- כל הקוסמים הם אחים ואחיות.


החוק של לוניאטרי- הקסם והמגדלים שייכים לכל הקוסמים. אין למנוע מאף קוסם להגיע לשם, ובתחומי המגדלים אין לפגוע בקוסמים בשום צורה.


החוק של נויוטארי- מחוץ למגדלים, קוסמים עשויים להלחם זה בזה. וזה טבע העולם.


אידאלוגיה-


הפרת חוקי הקסם,ובעיקר הטלת קסמים מעוצמה שניה ומעלה בלי חברות במסדר תיענה בתקיפות.
קוסמי הגלימה הלבנה ינסו לנטרל,קוסמים "עריקים', קוסמים שחורי גלימה יהרגו אותם וקוסמים אדומי גלימה ישקלו כל מקרה לגופו.
בכל מקרה, עריקים ינודו ויוחרמו לכל הפחות.
במקרים חמורים, המגדלים ישלחו ציידי עריקים רבי עוצמה שמקדישים את קסמם לשם כך.

(https://mfov.magehandpress.com/2018/04/ ... e.html?m=1, המסורת הזאת עשויה להיות נחמדה לקוסמים שרוצים קרירה כעריקים(

אך מלבד האכיפה,לאלו שבוחרים להשקיע את חייהם במחקר הקסם,יש חוש של כבוד מסוים, שגם אם אינו אבירי הוא בהחלט מוטיב חזק בהתנהלות של רובם.


מבחן הקסם


שכר לכל קוסם השורד-

אם הקסם של הדמות מבוסס על ספר לחשים, הוא רשאי להעתיק לחש אחד מדרגות שאותן הוא יכול להטיל.

חפצק שהמנחה יבחר באופן שהוא מאמין שמתאים לשחקן ולהרפתקה. באופן פשוט מטה או גלימה במקסימום נדירה כנראה יעבוד.
בתוך דמות, הוא לא יקבל הסברים איך החפץ הקסום עובד.


סודות המסדרים-

שחור-
קסם הפחד-
כשהוא מטיל קסם נזק מוצלח, כפעולה חופשית הוא יכול לעשות בדיקת מיומנות איום על הנפגע, או מישהו ברדיוס של 30 רגל מהנפגע.
היכולת מתחדשת לאחר מנוחה קצרה


אדום-
קסם התובנה- ידע על טבעי נותן לך תובנה לפעולה הבאה שלך, ולפיכך פעם במנוחה קצרה אתה יכול לגלגל ביתרון, לבדיקת מיומנות, התקפה, או גלגול הצלה. יכולת זאת מתחדשת במנוחה קצרה


לבן- קסם החמלה- אתה יכול להטיל קסם הגנה שהוטל עליך(בין עם על ידי עצמך או כוח אחר)על דמות נוספת. יכולת זאת מתחדשת במנוחה קצרה.






השלכות-

חיצוני.

01-חלק מהגולגלת חשופה
02-חוסר אף
03-פה בכף יד
04-צלקת חתך בגרון כאילו נערף הראש
05-ריח גופרית
06-07-ריח דם
08-יד חרוכה
09-יד רקובה
10-גודל אחד גדול יותר
11-גודל אחד קטן יותר
12-קרניים
13-עין שלישית
14-עור כחול עם כוכבים
15-זנב
16-רגלי פרסה
17-חוסר ציפורניים
18-אצבע שישית לכל יד
19-קרחת
20-עור זהוב
21-עור כסוף
22-עור ארד
23-עור כחול
24-עור ירוק
25-עור אדום
26-ורידים זורחים
27-עור קר כקרח
28-עור חם כקדחת
29-חברבורות
30-מנומר
31-שיער שיבה
32-עיניים לבנות
33-עיניים אדומות
34-36עיניים שחורות
37-יד נוצצות
38-ניבים
39-ריח חלודה
40-לשון נחשית
41-כווית כף עם טפרים על הגב.
42-קונכיה בצבע המסדר שקועה בלחי
43-גב היד מכוסה בקונכיה
44-כף יד של איש זאב
45-אבן חן במצח
46-אבן חן בחזה
47-אבן חן על גב היד
48-דוקרנים בולטים מהעמוד שדרה
49-פנינה בצבע המסדר בפרק היד
50-חזה שקוף בהילה כחולה(כמו רנטגן)
51-קעקוע מונפש של חיה (עקרב לקוסם שחור, נמלה אדומה לאדום וגמל שלמה ללבן שמתפתל על הגוף ומגיב בתוקפנות למגע. זה חזותי בלבד.
52-הילה של חשמל סטטי
53-הצל זז בצורה עצמאית
58-54-סהר על פי צבע המסדר במצח
59-63-סהר על פי צבע המסדר ביד
64-73סהר על פי צבע המסדר בחזה
74-כף רגל רקובה
75-כף רגל שלדית
76-כף רגל לטאית
77-כף רגל חייתית
78-כף רגל קריסטל
79-כתף מכוסה בכיטין
80-מילת הלחש הראשון שהקוסם למד מקועקעת על הזרוע. גם בשינוי צורה הקעקוע ישאר.
83-81פס שיבה בשיער
85-84שיער אדום
87-86פס אדום בשיער
88-86-שיער לבן
91-89פס לבן בשיער
95-92שיער שחור
98-96פס שחור בשיער
99-השתקפויות של גרסאות שונות של עצמו
00-ריח שושנים







מחיר.
01: 1ק4 פחות זריזות
02-10:
1ק4פחות חוסן
11-26:
1ק4 פחות כוח
27-42:
1ק4 כריזמה
42-57:
1ק4 חוכמה
58- - 1 נק'פ לכל דרגה. גם כשדרגות חדשות יושגו
59-עור רגיש 1- שריון טבעי
60-צליעה- המהירות יורדת ב10 רגל.
61-החלמה איטית: הוא מחלים בחצי מהאפקטיביות הרגילה,ממנוחה.
62-65רגישות לסוג אנרגיה
66-67רגישות לסוג נזק גשמי (חיתוך, דקירה וכו' 68-71 - אופי שבור- גלגולי הצלה נגד פחד והקסמה נעשים בחסרון
72-73 - אמנזיה- אבד מיומנות אחת, או שתי מיומנות כלים.
74 - רגישות לאור שמש
75 - שפה מוגבלת- אינך יכול לדבר מדוברת. רק בשפת הקסם, ועוד שפה אחת מתוך השפות שאתה מכיר שהמנחה יגלגל באקראי כדי לקבוע איזו. נסיון לדבר בשפות אחרות מאלה יגרום להתקף שיעולים משתק. אתה מבין, קורא וכותב כרגיל.
76-80 - דיבור חלש- חסרון בשכנוע ואיום
81-84 -בעיות דיבור- שכנוע והטעיה נעשים בחסרון
85-88מגושם- מגלגל אתלטיקה ואקרובטיקה בחסרון
89-91-מפוזר- מגלגל חקירה ותפיסה בחסרון
92-95-גרגרנות- אתה זקוק למנת אוכל כפולה מהרגיל
96-99- רגישות לברזל טהור. נגיעה בכסף טהור תדרוש גלגול חוסן בד'ק 10+דרגת הדמות, בכשלון הדמות מותשת.
100-גלגל שינוי חיצוני נוסף במקום. אם זה משהו בולט לעין, אתה רשאי לגלגל שוב עד שתקבל שינוי סמוי יחסית.





כוח.

01-04-דיבור עם צמחים והקנטריפ שוט דרדר(כמו של דרואיד)
08-05-דיבור עם חיות
14-09דיבור עם מתים
18-15-משרת בלתי נראה קבוע
21-19-הבנת כל השפות
25-22-קסם הסוואה עצמית ללא צורך בהכנה ובלי לבזבז מההטלות היומיות
30-26-טפרים-אפשר להשתמש בזריזות. נזק 1ק4.
34-31-עיני קריאת מחשבות(כמו וורלוק
37-35תחושת רגשות מחוץ להטלות לחש
40-38נפילת נוצה כפעולה חופשית מחוץ למגבלול הטלת לחשים
41-יציר סוד- אם יש כבר אחד, הוא נוסף אליו. טבעו הקסום ברור- למשל עורב עם שלוש עיניים, או צפרדע זורחת.
48-42-עיני זיהוי קסם
53-49-דיבור בטלפתיה(כמו וורלוק))
56-54-ראיה מעבר למוצק למרחק 30.
57-זכרון זר- בחר רקע נוסף. אינך מקבל מהחפצים התחיליים,ואתה רשאי לבחור אחת מהמיומניות בלבד. השחקן רשאי לשנות את תוי פניו וגופו בהתאם
-60-58רגליים מהירות- מהירות גדלה ב10 רגל. (השחקן יכול לתאר רגלי חיה אם ירצה) והוא לא מותיר עקיבות ברורים.
64-61קפיצה- כמו הקסם/טבעת
69-65-יד קוסם קבועה. אם יש כבר אחת, הוא יכול להרים משקל כפול או להרים שני דברים במקביל.
70-עיוורון וחושך אינם מסתירים דבר בטווח הראיה הרגיל. אפילו חושך קסום
74-71-עיני פחד
78-75 מבט מעוור
79-נשיפת דרקון(כמו של דם דרקון) הגרון נהיה מקושקש. מתכתי לקוסם טוב, כרומטי לקוסם רע ולניטרלי בצבע העור שלו. סוג הנשיפה לבחירת השחקן.
80-83ציווי חפץ קטן- יכול להנפיש חפץ אחד, בלתי קסום ולא גדול יותר מאגרופו,פקודת תנועה פשוטה- "קדימה" "אחורה' "למעלה' ובסגנון. יכול לשמש כנשק הטלה מאולתר, אבל אם מאמץ את כוחו יכול להשתמש בציווי כמו הלחש קטפולטה- אבל אז הציווי יתחדש רק לאחר מנוחה ארוכה.
84-86עיני הקסמה
87-90התנגדות לסוג אנרגיה מסוים
91-93עור קשיח(מקושקש?) שריון טבעי+1
96-94:שריון קוסם כפעולה חופשית מחוץ להגבלת הטלות
97:התנגדות לסוג נזק גשמי מסוים
98:עיני הזמן- True Strike כפעולה חופשית
99:
1ק4 לד"ק של לחשים
100:
1ק4 תבונה





חבריו של הנבחן-
אפשרות אחת, היא לחכות לו ולהתיחס לדמויות או לצריח עצמו.

אפשרות שניה, מסוכנת היא ללוות את הנבחן למבחן עצמו תוך סיכון עצמי.
הם יכולים לעזור, אך הפתרון חייב להיות של הנבחן.

הם גם מגלגלים להשלכות, אך אצלם ההשלכות לטובה או לרעה, יסתימו כשהירח של הנבחן השורד יזרחו במלואו.

הם מגלגלים 1ק10.
1- מגלגלים מטבלת ההשלכות של הנבחן
2- מגלגלים לשינוי חיצוני
3-9- לא קורה דבר
10- גלגול הצלה נגד קסם ביתרון, מתחדש במנוחה ארוכה.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי dragonian » 15 פברואר 2020, 20:27

א. כן. אני בונה על תיאום ציפיות גבוה.

ב. בעקרון אני עובד על טבלא של אפקטים אפשריים שכוללים קללות וכוחות מיוחדים למי שעובר את המבחן. תיאורטית, שחקן בדרגה גבוהה פשוט יגלגל אותה בלי רולפליי.
גם חפצק "חינם' בדרגה 2-3 (עןד לא סגור איזה) זה נחמד.

אידאלית הייתי כותב מסורות קסם חדשןת.. אבל אההה.. בעיה.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי liorgonen3 » 14 פברואר 2020, 16:11

dragonian כתב:
14 פברואר 2020, 14:30
אכן. המבחן הוא משהו מחייב. אני חושב שזה לא יהיה נועז מצידי, להניח שמי שרוצה לשחק אשף ברומח הדרקון ירצה את החוויה היחודית למערכה.
מניסיון לצפות מראש מה שחקן ירצה לא עובד טוב. ואתה כן צריך להיות מסוגל להתמודד עם מישהו שלא רוצה לעבור את המבחן (ולשלם את המחיר על זה)

שוב, עיקר העניין שאני רק רוצה להדגיש פה הוא שהמבחן יאבד את החשיבות ברגע שהקבוצה מגיעה לדרגה +1 מהדרגה של המבחן. כי מהרגע שמישהו יבנה אשף אחרי זה (אני מניח שאם דמות מתה היא לא תתחיל דרגה 1 עם קבוצה של דרגה 6. ואני מניח שיש תעבורה של שחקנים ששנכנסים ויוצאים. בעיקר כי זה קורה גם בקבוצת IRL וגם בפורום) הוא יזרוק את המבחן לאחור. משמע שלמבחן יש זמן מדף מאוד קצר במשחק שלך. ואני חושב שלעשות אותו כבד מידי זה קצת כמו להשקיע הרבה בללמוד למבחן על שאלה שהיא רק 3 נקודות מתוך הציון הכולל. כל עוד אתה לא מצליח להפוך את ההשפעה של המבחן למשהו מוחשי שמתמשך לאורך כל המשחק. הוא הופך מהר מאוד לחסר חשיבות במקרה הטוב. מצד שני אתה חייב לוודא שאין סנקציה חמורה מידי על לא לעשות את המבחן. כי זה בסופו של דבר יכול ליצור הרתעה חזקה מלשחק אשף. שמעבר לבעייה שאתה לא אמור להכניס למשחק שלך שיקולים שמשפיעים על בחירת הדמות של השחקנים. אתה פשוט יכול להשקיע עכשיו מלא עבודה בלהכין מבחנים וחוקים שלהם, רק כדי לגלות שבחיים לא תשתמש בהם. (ובא, אין דבר יותר גרוע מלהשקיע הרבה ולראות את זה יורד לתימיון).

יכול להיות שלהיות מג כישוף נעלה בעצם נותן לך גם משהו קצת יותר פלאפי, היה ב3.5 את חבר המסדר המאגי שאחת היכולות שלו היה גישה לספרייה של המסדר ולהשיג לחשים בצורה יותר קלה. מספיק שאחרי המבחן אתה יכול להעתיק לחשים מהספרייות של הצריח במחיר מוזל מאוד ואשפים יקפצו על ההזדמנות. או אפילו לדעת שתמיד יש להם אפשרות לפנות לצריח אם צריכים עזרה דחופה. אתה כן יכול להפוך את המבחן להרבה יותר "מפתה" אם אתה שם בסוף שלו משהו גדול יותר. אני זוכר שיצא לי לראות הומברו של מג כישוף נעלה שפשוט מביא לך ללמוד 4 לחשים לכל דרגה חדשה במקום 2. כאשר ה2 הנוספים חייבים להיות מהמסורת של הגלימה שלהם.


בקשר למלווים - זה אותה בעייה מקודם. בעיקר אם הפלאפ של רומח הדרקון... אתה חושב שאם היו אומרים לסער לבוא לעזור לריסטלין במבחן הוא היה בא? עכשיו תכניס פנימה שיקולים של שחקנים שלא תמיד רוצים להכניס לביצה השחורה של השחקנים האחרים. רק חסר לך שחקן אחד שברקע של הדמות שלו קוסמים הרגו את המשפחה שלו או משהו והוא לא ירצה לעזור לקבוצה ואתה מסתבך עם זה. או סתם שחקן "מעצבן" שאומר שאם לא יוצא לו מזה משהו הוא לא הולך להיכנס לבוץ. לצפות ששחקן יעשה משהו לא עובד בדרך כלל, כבר למדתי על בשרי שאם אתה מכין 2 אפשריות שהשחקן יבחר בהם, הוא תמיד יבחר בשלישית. כשאתה יוצר הרפתקה לקבוצה חדשה שמתחילה יחד- זה לגמרי יעבוד טוב אם המבחן הופך להיות חלק מהעלילה הראשית. אבל זה דורש קבוצה מתואמת שיודעת ומסיכמה שזה יקרה, וזה דורש תיאום ציפיות מוצלח וטוב לפני המשחק.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי המפקד האלמוני » 14 פברואר 2020, 15:52

לפעמים כדי לראות קדימה, צריך להסתכל אחורה.
מו"ד5 מתכתבת לא מעט עם הFEEL של המהדורות הישנות יותר, אז אולי הפתרון שאתה מחפש לא נמצא בלתרגם חומר ממהדורה 3.5 אלא ממהדורה 2 (עלילות הרומח) או 1 (הרפתקאות רומח הדרקון).

ברומח הדרקון למהדורה 1, אם רצית לעבור את דרגה 3 היית חייב לעבור את המבחן. בשלב הזה היית גם בוחר את צבע הגלימות שלך ולכל צבע גלימות הייתה טבלת התקדמות משלו.
לתרגם את זה אחד-לאחד יהיה מסובך מידי, אבל אפשר לעשות את זה פשוט וצמוד לגמרי לחוקים. אתה חייב לעבור את המבחן בין דרגה 1 ל-2, ואז אתה בוחר צבע גלימות שבא עם התמחות באסכולה - גלימות שחורות זה תאובה או זימון, גלימות אדומות זה אשליה או הקסמה או ידיעה או התמרה וגלימות לבנות זה הרחקה (אבג'וריישן) או עירור (אבוקיישן). זהו. מספיק קרוב לתחושה של הספרים ולא משנה כלום מבחינה מכנית, חוץ מזה שהמבחן קורה מוקדם יותר מבמקור, אבל ממילא לקוסם בדרגה 1 במו"ד5 יש יותר לחשים (3 ליחשונים ו-2 לחשים מעוצמה 1) משהיו לקוסם בדרגה 3 במוד"מ1 (שני לחשים מעוצמה 1 ואחד מעוצמה 2) והלחשים גם מעצם מהותם חזקים יותר.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי dragonian » 14 פברואר 2020, 14:30

דבר ראשון,תודה על התגובה שבאמת מעלה נקודות חשובות, ואני אתיחס אליהם.
אני לפעמים חסר טאקט, אבל אני לא מתווכח, רק מנסה לחדד מה אני מחפש. אבל אני מעריך את זה מאוד. זה באמת עוזר, וזאת באמת נקודה שאני נתקע בה.

אכן. המבחן הוא משהו מחייב. אני חושב שזה לא יהיה נועז מצידי, להניח שמי שרוצה לשחק אשף ברומח הדרקון ירצה את החוויה היחודית למערכה.
לגבי קוסם המלחמה, אני חושב שהוא עצר את ההתקדמות שלו כקוסם, והמשיך להתקדם כלוחם או נוכל- הטריקים שלו הם "מוגלגים".
יש כמה מקורות הומברו שאני סומך עליהם. כמו מידל פינגר אוף וקנה, שהעברתי תכנים שלהם מול הרבה שהמים. וכן. אני מחפש מקור *טוב*. לצערי בוקנה לא היה משהו מתאים.
או.לגבי המבחן,הפתרון שלי הוא שלמלווים *יש* מה לעשות. יש קוסמים לתקשר איתם. נוכלים יוכלו לנסות לגנוב חפצקים,אולי לכרות בריתות.
יש גם מלווים של הקוסמים האחרים- ספציפית למערכה שלי, אני חשבתי שבמקביל אליהם יגיעו חבורות מפלגים רלבנטים לעלילה- אפילו מ"הרעים".
יכול להיות טעון ומעניין כשברקע הדאגה לבן חבורתם.
היער של ווירת' מגיע אליך. שזה נוח


פלאף בלבד, זה כיוון. אבל יש את הסכנה שבמבחן. בניית הדמות שבמבחן.

לגבי רקע... לא מרגיש מספיק למה שנותן חברות במסדר. יש עונשים חומרים למי שמתקדם בקסם בלי המסדר.

ליצור מסורת זה אידאלי, אבל אני לא בטוח איך


אני כמנחה אנסה לשלב את "חסמי הזמן' האלה. זה חלק מהחוויה של הנקודות היחודיות במערכה. בעיני זה נכס, לא מיטרד.

לגבי הקסם, יער ווירת' מגיע אליך, אתה יכול לבחור להמנע.. אבל יש השלכות לכך.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי liorgonen3 » 14 פברואר 2020, 12:04

בקשר למבחנים וכו'- אני חושב שזה צריכה להיות שאלה פלאפית ולא לחפש מכאניקה.

נתחיל מהסוף, ב3.5 מג כישוף נעלה היה מקצוע יוקרה, וטכנית יכולת להיות אשף בדרגה 20 מבלי לגעת לרגע במג כישוף נעלה ומבלי לקחת דרגה בו או לעבור את המבחנים. ספר המערכה לא חייב אף אחד לקחת דרגות במקצוע הזה (על שלל היתרונות שיש לו).
עכשיו מהדורה 5 לא מייצגת מקצועות יוקרה. אלא במקום זאת לכל מקצוע יש את היכולת לבחור את ה"נתיב/ארקטייפ (איך שתרצה לקרוא לזה) שהוא לקוח, שאמור לעשות אותו שונה משחקן אחר אם אותו מקצוע. הסיבה גם שהוא מקצוע יוקרה היה כי לבנות מחדש את מקצוע הבסיס אשף למהדורה לא באמת היה פרקטי ונדרש, אבל כדי כן להראות חיבור לפלאפ של העולם יצרו לו מקצוע יוקרה, בדיוק כמו שאתה יכוול להיות שם פאלדין מבלי לקחת דרגה בתור אביר סולימאני. זה לא הפך להיות "דרישה חקוקה בסלע" אלא "אם בא לך להוסיף, תוסיף" (בלך אני מתכוון לשחקן, לא לשה"מ). אגב הסיבה של לחשים מדרג 2 היה כי מקצוע היוקרה נתן לך כמה דברים שאשף לא נתן, ואין מקצוע יוקרה שאתה אמור להיות מסוגל לקחת לפני דרגה 5 (בעיקר כי מקצועות יוקרה היו חזקים יותר ממקצועות בסיס, קל וחומר במקרה של אשף שלא היה מקבל יכולות מקצוע פרט ללחשים. ומג כישוף נעלה קיבל את סודות הקסם ועוד איזה יכולת שאני לא זוכר)

עכשיו אני מבין את הרצון ללכת אחרי הומברו, אבל אני מעט נגדו בעיקר כי אין לך דרך אמיתית לדעת כמה הוא שבור ומתאים וכמה לא. ומספיק שיהיה מילה אחת שיכולה לשבור את האיזון של המקצוע ביחס לקבוצה. לכן אני נוטה להציע שלא לגעת בהומברו. אבל לא על זה הדיון. אז נחזור לנושא.

כשכל מקצוע מקבל את הארקטייפ שלו, לרוב מדובר במשהו פלאפי טהור שגם מעטים ממש מתייחסים אליו, כי חוץ מאיזה 2-3 מקצועות, מדובר במשהו שאי אפשר לתת לו משעמות בשטח (לוחם ששעכשיו בוחר לקחת את הנתיב של אלוף לדוגמה, או ברברי שבוחר את הנתיב של הברסרקר -אלה לא דברים שאפשר לתת להם ביטוי פיזי בעולם או במשחק מעבר לזה של "הדמות שלי ממש כועסת עכשיו." או "אני מסוגל להכות יותר חזק במכות הכי חזקות שלי"). עד עכשיו, כל אשף ב5 שמגיע לדרגה 2 ובוחר מסורת קסם (על כלל המסוורת ואלה שנוספו מאוחר יותר) בדרך כלל פשוט יגיד "כן, עוד מלפני זה הייתי בסה"כ ממש ממוקד בתחום, עכישו אני פשוט הבנתי איך לעשות את זה" או כל תירוץ פלאפי אחר ללמה לחשי המגננה שלך עכשיו חזקים יותר.

עכשיו אם יש לך שחקן שאומר "שמע אני רוצה שחלק מהפיתוח של הדמות שלי יהיה שהיא עברה מבחן וקיבלה את הגלימות שלה" זה עניין אחר, אני עדיין הייתי מסכים עם נרוביאן ואומר שזה היה חלק מההליך של לעבור מדרגה 1 ל 2 ולקבל את המסורת קסם, בעיקר כי בדרגות האלה יותר פשוט להכניס את המבחן לתוך העלילה הראשית (כן המבחן שלך כולל להשתמש בקסם כדי לעזור לחברירם שלך למגר את תופעת הגובלינים והעוגים שתוקפים שנמצאים ביער). ובסופו של דבר מדובר בפעולה שהשחקן רוצה לבצע וכנראה הקבוצה תזרום איתו (שוב בדרגות האלה נורא קל לחבר את כולם ולגרום לקבוצה ללכת יחד).

השאלה שעולה היא "מה תעשה אם שחקן לא רוצה ללכת לעשות את המבחנים" - האם תכריח אותו עכשיו לעשות אותם או שהוא לא יכול להתקדם בתור אשף? תקנוס אותו באיזו דרך? - ככל שאתה הופך את המבחן לאירוע חשוב מבחינה משחקית - אתה מסתבך אם להפוך אותו למשהו מחייב. וכן, אתה צריך להיות מוכן להתמודד עם שחקן שאומר לך "הדמות שלי לא לובשת גלימות בצבא ספציפי, היא לא מתמחה בשום סוג ספציפי של קסם והיא לא עברה את המבחנים מעולם" (אם אני זוכר נכון בספר "כבשן הנשמה" יש גם בחור כזה שהוא אשף מלחמה שנותן לרייסטלין כמה טיפים)- מאחר ואתה משחק משחק ולא כותב ספר, אין לך שליטה על הרצון של הדמוית. ואני חושב שלהפוך את המבחן לחלק כל כך דומיננטי במשחק יהפוך לבעייה. בעיקר כי זה דורש תכונן מראש של המשחק ברמה המדוויקת ביותר (אחרי הקרב עם הגובלין הקבוצה עולה לדרגה 4, ועכשיו ששון האשף צריך לחזור ליער ווירת' כדי לעבור המבחן שלו, אז הם צריכים למצוא דרך לחזור לשם מהר, וגם שכל הקבוצה תרצה לחזור לשם מהר, אף על פי שיש מצב שהם בצד השני של קורין או אפילו כרגע עושים קווסטים מתחת לאדמה אצל הגמדים) אחרת אתה עלול להגיע למצב שאתה תצטרך לדחות ולדחות את זה עד שזה יהפוך למתסכל.

אני רוצה להציע לך 3 פתרונות. 1 מהם פלאפי נטו וחוסך לך את הכאב ראש, שניים מעט מכאנים ודורשים עבודה.

הראשון הוא פשוט לקבוע שמדובר במשהו פלאפי. אין למבחן שום השפעה מכאנית מעבר לזה שאולי זה נחשב השלמת משימה בשביל הקבוצה והיא תקבל על זה Loot ונק"נ. או אפילו ששחקן יוכל להגיד "כן, עברתי את המבחן לפני שהמשחק התחיל, יש על זה חלק שלם ברקע שלי ועל מה היה לי במבחן" ויש לך קבוצה ש"חרב" המבחן לא מרפחת לה מעל הראש. (אני רוצה לציין שטכנית זה משהו שאתה תדרוש במילא מכל שחקן שירצה לשחק אשף אחרי שהקבוצה כבר הגיע לדרגה הנדרשת. אני מתכוון לשחקן חדש שמצטרף/מישהו מחליף דמות מכל סיבה שהיא)

הפתרון השני הוא להשתמש במכניאקה של רקע ב5. וליצור את הרקע "תלמיד כישוף נעלה" - תיתן למי שלוקח אותו לקבל הכשרה במאגיה והיסטוריה (נגיד, מניח שאפשר להגיד שצריך לדעת היסטוריה כדי להיות אשף טוב) וזה ייצג את זה שהדמות עברה את המבחן ויצא לה מזה משהו, בעוד שחקן אחר יכול לשחק אשף שלא עבר את המבחן אלא היה מלח או ילד רחוב. (כמובן שגם שם הוא צריך להסביר איך הוא נהיה אשף. אבל זה יוצר עדיין הגבלה טובה יותר בין מי שרוצה לעבור את המבחן לבין מי שלא)

הפתרון השלישי הוא ליצור מסורת של כישוף נעלה. וזה יהיה קצת כאב ראש. אבל זה פרקטי לגמרי. התוצאה של זה יהיה שאולי מישהו שלא למד יכול להיות אשף הקסמה די מוצלח, אבל הוא לא למד למקסם את עצמו כמו שמישהו למד את זה במבחנים של הצריחים. לצערי זה לדעתי הפתרון הטוב ביותר לסיפור, בגלל שהוא גם נותן לך להתמודד טוב יותר אם לא לכפות על שחקנים לעבור את המבחן אם הם לא רוצים, וגם יוצר סיבה טובה לעבור את המבחן (ושמע, אם תקבע שהמבחן יוצר לך איזה נזק קראנצ'י, זה יכול להיות תירוץ טוב ללהפוך את המסורת קסם הזו ליותר חזקה משאר המסורות של האשף, לרבות אשף מלחמה וזמהרלב.)




אני רוצה להסתייג ממישהו אחד, בגלל שאני רואה שיש לך חשיבה של 3.5 בהמרה. ויש משהו שם שהציק לי מעוד אם המקצוע יוקרה הזה ועוד מקצועות יקורה ספציפים אחרים, משהו שקראתי לו בזמנו "חסם הזמן" - יש כל מיני מקצועות שחלק מהדרישות שלהם היו לעבר אימונים בגילדה מסוימות או לעשות איזה מעשה ספציפי/מסע מיוחד - שברור שאם אתה מתחיל מדרגה 1 ועד 20 אתה תעשה את זה תוך כדי המשחק, העניין הוא שהרבה משחקים מגיעים למצב שבו צריך לבנות דמות בדרגה מאוחרת. ורק אז המקצעות יוקרה האלה קסמו לאנשים, כי אם אתה מתחיל בדרגה 6, אתה תמיד יכול להגיד שעברת אימונים אצל מגי נטיב הפיגיון ברקע שלך, וזה מסביר לגמרי למה עכשיו לא צריכים להתמודד אם ה"קאדר" בתור שחקן. קו"ח הסיפור עם זה שכדי להיות אביר סולימאני ב3.5 דרש ממך למצוא מישהו שאתה תהיה נושא הכלים שלו, ואז לעבור איזה מבחן/ועודה (כבר לא זוכר), התוצאה של זה הרבה פעמים היה שאם השה"מ לא מצליח לדחוף לשחקן את הכלי הסיפורי הנדרש, הוא בחיים לא יצליח לקחת דרגה במקצוע יוקרה שהוא רוצה, ובגלל זה הרבה אנשים לא היו מתקרבים למקצעות האלה אם דמות שהתחילה מדרגה 1, כי בעוד מבחינת דרישות היית יכול לעמוד בהם בדרגה 6, לא היית מסוגל לקחת דרגה במקצוע עד דרגה 10 כי השה"מ לא יכול היה למצוא לך מישהו שיעיבר אותך את האימון באמצע זחילה במבוך הundermountain שעוכרת כבר חצי שנה.

ב5 זה לא יקרה, כי אתה לא יכול לעקב למישהו את הארקטייפ (כאילו אתה יכול, אבל אתה לא אמור) ואין דרישות לארקטייפ מבלבד 2 דרישות גזע לזמהר להב האלפי ולזעמון קרב הגמדי. לכן לדרוש מעבר של מבחנים תוך כדי משחק עוד יותר מכשיל אותך באיזה רמה, וכנראה יכול להוביל אותך הרבה פעמים למצב שבו יש לך מישהו שהוא אשף בדרגה 7 שאין לך ברירה אלא להניח שהוא עבר את המבחנים אחרת הוא היה אמור להישאר דרגה 4 עד עכשיו.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי dragonian » 14 פברואר 2020, 11:08

רד הנד-
העניין שבעיקר מתרגשים מזה שהיכולת לרפא בקסם חזרה. אני חושב שאם זה היה ריפוי קסום שה לא היה מוזכר באגביות.
כל כוח אחר יכול להיות מוסבר כוורלוקי או גנטי.
(אני יודע איפשהו ב3.5 יש מקצוע יוקרה של מצמיחי עצים)


הטרילוגיה של הענבר היא אחרי *מספר* עידנים שחולפים בעשרות בודדות של שנים. (לא אהבתי שהמזג אוויר הקוסמי משתנה לפתע כל כך מהר. כן אלים. לא אלים. כן קסם. לא קסם. זה הרגיש.. מוזר.
כן אהבתי הרבה אלמנטים שם, אבל זאת נקודה אחרת.

נרוביאן- אני מודה. זה לא מושלם.
קוסמי החוף, או הומברואר רציני היה מפתח את זה כנתיב קסם. אני סוג של מתרגם דוקא את ספר המערכה של 3.5, שם הדרישה היא לחשי עוצמה שניה.
וכן צריך להיות שכבת קוסמי סוג ב לא מוכנים ללכת על המבחן. אז לכל הפחות דרגה ראשונה לא.
אני לא סגור על זה, אני מחפש ומגשש באינטרנט אחרי הומברו שארגיש איתו יותר שלם, עוד לא מצאתי.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי the Nerubian » 14 פברואר 2020, 10:08

צריך לזכור שדמויות במו"ד 5 מתחילות מראש עם יותר ניסיון ועוצמה ביחס לדמויות מוד"מ 2.

נראה לי נכון יותר לקבוע שדמות אשף כבר עברה את המבחן, או לכל היותר שהיא עוברת אותו בדרגה 2 (זו הדרגה שבה בוחרים התמחות באסכולה) וצבע הגלימה תואם את האסכולה שנבחרה. לדוגמה - הגלימות הלבנות הם אשפים עם התמחות במגננה ובחיזוי.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי מרתוס » 13 פברואר 2020, 10:02

דרגוניין-ואני קראתי את טרילוגית המלך הכהן-לא הפסדת שום דבר.
רדהנד-ענבר וברזל ומלחמת הנשמות מתרחשים אחרי עידן היאוש (שנגמר במלחמת הכאוס). מספר סוגי קסם חדשים מתגלים לאחר המלחמה ומה שבא בעקבותיה (קסם מתים, קסם פראי) אבל אני לא חושב שהם מוכרים לפני כן.
אבל בתכלס מדובר בעניין של בחירה מה נחשב קאנון, הסופרים השונים לא עשו עבודה טובה בלשמור אותו ויש ספרים שסותרים אחד את השני.

התיעצות בהכנה לקמפיין Tyranny Of Dragons ברומח הדרקון

על ידי The Red Hand » 13 פברואר 2020, 08:55

מסופר ב"דרקונים של דמדומי הסתיו" שהם ריפאו את גילתאנס מפציעה אנושה. אני מאמין שהכוונה היא לכוחות דמויי דרואידים, למרות שהפירוט עליהם בספר קצר ולא יעיל. למרות זאת, לממלכות האלפים יש איזה קטע עם גידול עצים וצמחים לצרכיהם, בצורה דרואידית שמחקה דרואידים של מו"ד.
בקשר לכושפים, לצערי אני לא מוצא את הספר שקראתי בו עליהם(ענבר וברזל), אבל אם אני לא טועה, אלה אנשים מתבודדים שחיים פרא בשממה, ומתמחים בקסמים "שונים". יש גם סיכוי שהכוחות שלהם לא הושפעו מעידן היאוש, ככה שיש סיכוי שיש מידע נוסף בספרים על העידן הזה, ולא קראתי את מלחמת הנשמות(שלמיטב הבנתי מתמקדת בעידן היאוש), ככה שאין לי עדות ממקור ראשון.

נ.ב:פתאום נזכרתי שגם ראש מועצת הכישוף הנעלה בספר שציינתי קודם הייתה מכשפה בעברה, ויכול להיות שיש פרטים מעטים בספר עצמו.

חזרה למעלה