ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

שלח תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
סמיילים
:D :) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :evil: :twisted: :roll: :wink: :idea: :mrgreen: :flame: :bones: :orccooldark: :orcteeth: :orc: :orc?: :orcidea: :orcwink: :orcshock: :gah: :devil: :clap: :dragon: :cthulhu: :bang: :coffee: :fire: :beer: :pirate:
צפה בסמיילים נוספים

BBCode פעיל
[img] פעיל
[flash] כבוי
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי BadBug » 11 ינואר 2019, 22:47

זה משהו שבאמת שמתי לב אליו כשחזרתי לתחביב אחרי יותר מעשור - המנחה (לרוב) ממפה על ה play mat שנמחקת וממשיכה אחרי כל סצנה, אבל אף אחד לא טורח למפות ממש מפה כללית כמו פעם ולפעמים זה גורם סיבוכים קלים :)

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי המפקד האלמוני » 11 ינואר 2019, 16:19

נראה לי שכיום אין לשחקנים (ומנחים) הרבה סבלנות למבוכים הרב-קומתיים של פעם שגם צריך למפות לפי-תיאור.

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי BadBug » 09 ינואר 2019, 14:28

תודה על התגובה, בהחלט עוד כמה דברים שלא ידעתי.
אני לא אפסול מראש, אני מניח שלחבורות ששבעו מהקלסיאקה זה יכול להיות שינוי מרענן ואפילו לבצע משימות עבור הגילדה יכול להיות מעניין במצבים מסויימים.
אבל בכל זאת לסגור את כל העולם כעיר אחת ענקית... קצת מזכיר לי בדמיון את סייברטרון כוכב הבית של הרובוטריקים חחח :)

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי dragonitzan » 09 ינואר 2019, 13:39

אני מוכן להאיר את עיניך בנוגע לרבניקה, לא משום שקראתי את עולם המערכה אלא כי אני מכיר אותו ממקורות אחרים.
דבר ראשון, ההגדרה של רבניקה כ'עיר' היא מעט מפוקפקת. זו עיר ענקית, שכוללת בשטחה יערות גדולים, שטחים פתוחים ומספיק מקום בשביל שההפתקה לא תצטרך להיות בין בניינים פורמליים ומתחת לגגות למשך כל ההרפתקה.
בעיר שולטות עשר גילדות, אבל ההגדרה שלהן כ'גילדות' מעט מטעה: אלו לא גילדות שחיות בבית עץ קטן ומפקחות שכל הפועלים יעבדו לפי אותו מחיר, אלא ארגוני ענק שונים ומשונים, מכת של ליצנים הרסניים ושדים, שבטים פראיים של אורקים וקיקלופים, ליגה של ממציאים מטורפים, גילדה שמהנדסים גנטית מפלצות ויוצרים מוטנטים קסומים משונים או ארגון דתי של רוחות רפאים. יש בעיר הזאת מספיק שונות בשביל מערכה שלמה, מספיק קסם בשביל שיצורים מכל היקומים יתמקדו שם ומספיק מגניבות בשביל שאם הייתי יכול הייתי משיג לעצמי את הספר הזה.
אז אני לא יודע אם בספר העבירו את העיר הזאת כמו שצריך, אם אפשר להעביר הרפתקה שלמה בשטחי הפרא של גרוול (gruul) או ששם העיר מוצגת כ...עיר, אבל אני יודע שזה אחד מעולמות המערכה המגניבים יותר שראיתי.
לשאלתך, אז יש כאן פוליטיקת גילדות, אבל יש גם הרבה מרחבים - והרבה מבוכים, עם העיר התחתונה השופעת של רבניקה או המהדורה השלמה שקרויה dragon maze, על שם מבוך ענקי מתחת לרבניקה שכל הגילדות רוצות לחקור.
וזה בלי להכניס את האיומים הקדמוניים שמתכננים לכבוש את רבניקה...

יש לגמרי מספיק חומר ברבניקה בשביל הרבה הרפתקאות.

במולטיוורס של מג'יק, באופן כללי, יש הרבה מאוד מישורים מגניבים. לא אופתע עם רבניקה לא יהיה היחיד שיצא כעולם מערכה, ואם יהיה ביקוש אני יכול לכתוב אחד מהם כעולם מערכה בעצמי.

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי BadBug » 09 ינואר 2019, 10:12

סליחה שאני לוקח את הדיון לכיוון אחר אבל - מישהו יכול להסביר לי מה ההתלהבות הרבה מרבניקה ? אני שומע שזה אחד העולמות/ספר היותר טובים שיצאו וכו' אבל קשה לי להבין כמה טוב זה יכול להיות כי הרי כל העולם שם הוא פחות או יותר עיר אחת גדולה, מתרכז במלחמות בין גילדות ופוליטיקות... איפה ההנאה מהרפתקת מרחבים+מבוך בסיומה ?
או שפספסתי משהו ותוכלו להאיר את עיניי ?

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי המפקד האלמוני » 08 ינואר 2019, 21:15

חמה קודרת מצדיקה דיון משלה, בגלל שהעולם הזה כל כך מיוחד. משעשע לחשוב שבהתחלה זה נועד בכלל להיות עולם שמתמקד בתרחישי קרבות בין צבאות גדולים ולקדם את מכירות BATTLESYSTEM שיטת הקרב ההמוני במיניאטורות המדשדשת של TSR. שריד מזה נותר בהרחבה "משולש השנהב" שהציגה נתונים לצבאות של הערים יוריק וגולג'.

בגלל שחמה קודרת כל כך יוצאת דופן ודורשת די הרבה טקסט כדי להסביר למה "זה מו"ד אבל לא כמו מו"ד שהתרגלת", נראה לי שזה מוצר שיחכו איתו קצת. כרגע נראה לי שיש דגש על דברים שאפשר לשתול בממלכות נשכחות (להזכירנו, קבר הבלהות היה במקור בגרייהוק או משהו) או על מוצרי רשת שמבוססים על משחק הקלפים מג'יק וככה גם פונים לפלח השוק שלו.

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי SandChicken » 08 ינואר 2019, 09:00

האמת שמו"ד 4 עמדה בהמרה של חמה קודרת בכבוד. הם שינו את החוקים כך שיתאימו לפילוסופיית המשחק של המהדורה. כדאי לציין שמקור כוח קדושה בוטל לחלוטין כך שאין כוהנים ואלופים, את הקביעה שטמפלרים הם בכלל מכשפים עם ברית מלך-מכשף (יותר הגיוני מהבלאגן המכני והפלאפי שהיה בנושא הזה במקור עם הטלת קסמי יסודות) ואת הדמויות חיזקו באמצעות שימוש בתמות שגם הוסיפו להם כוחות וגם אופי. תמות לדוגמה: כוהן יסודני, גלדיאטור, בדרן וכו'. התמות היו בנוסף למקצוע, קצת כמו רקעים במוד5 אבל עם השפעות על המכניקה הקרבית כיאה למוד4

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי אביעד » 08 ינואר 2019, 01:35

בדבר הזה כל מהדורה מטפלת בדרך שלה, ובחוקי הפסיונים ישירות, עוד לפני שהם מתקרבים לאתאס.
עולם באמת מגניב, שהייתי רוצה לראות ב5. אבל יש להם עולמות עם יותר תוכן "מעניין" וקסם מלא, כמו אברון וספלג'אמר וראווניקה, שלדעתי הם יעדיפו להתמקד בהם, כמו שעשו עד עכשיו.

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי BadBug » 07 ינואר 2019, 23:24

אני זוכר שבדיון אחר לגבי השמש השחורה עלה גם הענין של יחס הפסיוניקס לקסם וההפך.. כלומר המכניקה צריכה לטפל בדוגמא שמישהו נתן: "האם ניתן להטיל ביטול קסם על השפעה פסיונית" ועוד דוגמאות רבות...

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי Nextorl » 07 ינואר 2019, 22:58

המפקד האלמוני כתב:
07 ינואר 2019, 22:07
קוסמים לא שאבו חיים מאנשים אלא מצמחים
ברור, מבחינה פלאפית קסם מאגי עדיין שואב כוח מצמחים בסביבה. אבל בנוסף לזה, קוסם מאגי יכל להחליט לעשות נזק לבני ברית באיזור כדי לגלגל מחדש נזק או התקפה של כוח יומי. כאילו לשאוב יותר כוח מהסביבה בשביל זה. זה היה די מגניב, למרות שלא הרבה השתמשו בזה כי זה פוגע בבני הברית שלהם.

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי המפקד האלמוני » 07 ינואר 2019, 22:07

הקטע שלכל הדמויות יש כוחות פסיוניים (wild talent) היה גם במקור ממוד"מ2 - אבל שם היה אפשר לקבל באופן אקראי גם כוחות ממש חזקים כמו שליטה מוחית, גרימת נזק לכל מי שנמצא סביבך (בתמורה לזה שנגרם לך נזק זהה), ריחוף וכד'.

לכלי הנשק מעצם/אבן/עץ היו כללים של מחסרים להתקפה ולנזק וגם סיכוי להישבר כשהם גרמו לנזק מירבי, וקוסמים לא שאבו חיים מאנשים אלא מצמחים - בספרים זה תואר ממש מגניב, אבל בספר הכללים זה היה סתם שהקוסם הורג צמחיה ברדיוס מסויים (תלוי בשטח) מסביבו כשהוא משנן לחשים, לא כשהוא מטיל אותם, ואם יש מישהו בסביבה אז הוא מרגיש רע ויש לו מינוסים ליוזמה.

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי Nextorl » 07 ינואר 2019, 21:31

המפקד האלמוני כתב:
07 ינואר 2019, 21:07
לא קראתי את ההמרה של אתאס למהדורה 4, אבל מסקרן אותי לדעת כמה דברים מהמהדורה השנייה נשמרו שם וכמה ירדו.
כל מה שציינת ירד משם. מה שהתווסף זה שלכל אחד יש יכולות פסיוניות בסיסיות ממש (מציאת צפון, איזון מושלם, טלפתיה חלשה), נשקים יכולים להשבר בגלגול נמוך (כי הם עשויים מעצם ולא פלדה), מערכת חלופית לחפצים קסומים (boons), ושקוסמים יכולים להחליט לשאוב את כוח החיים של אנשים מסביבם כדי לגלגל מחדש קוביות עם לחש יומי.

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי המפקד האלמוני » 07 ינואר 2019, 21:07

dragonian כתב:
07 ינואר 2019, 00:52
פספסת רומח הדרקון. לדעתי זה פראנצ'ייס די גדול.. ב3.5 יצאו לו כמה וכמה ספרים.
וכן, יש שם מכאניקות יחודיות מעבר לגזעים לדעתי.
הזכרתי אותו בהודעה משלו..
בכל אופן, רומח הדרקון התחיל בתור סידרה של 13 או 16 (תלוי איך סופרים) הרפתקאות, שכללו בנספחים חומר על העולם. רק אחרי שכל ההרפתקאות יצאו, אירגנו את התוכן של העולם עם גזעים, מקצועות, אלים וכיו"ב בספר בכריכה קשה שנקרא "הרפתקאות רומח הדרקון". בהרפתקאות הראשונות גדילן אפילו מתואר כזוטון (וקנדר בסגריים)!

ככה שספר עבה של מערכה שיכלול את ההרפתקה + תוכן על האזורים בעולם שבהם היא מתרחשת, בהחלט אפשרי. הרפתקה שמתכללת את כל העלילה של רשומות + התאמה למהדורה העדכנית של מו"ד זה משהו שיצא לפחות פעמיים בעבר, ולא מן הנמנע שיקרה שוב - עם כל כמה שזה נדוש.

יש לרומח הדרקון מכניקות ייחודיות שפשוט הלכו לאיבוד עם חילופי המהדורות - למשל טבלאות נק"נ והתקדמות בלחשים שונות בין מסדרי הקוסמים השונים, או המעברים בין מסדרי האבירים, או תחומי הלחש של האלים. בכל השאר, הגזעים גם לא מאוד מאוד שונים מהגזעים הגנריים (חוץ מהקטע של חוסר פחד אצל הקנדרים ונשימת מים ושינוי צורה אצל אלפי הים) ככה שגם המרות עבורם לא באמת נדרשות. את הייחוד המכני של המקצועות אפשר לשקף בקלות דרך ארכיטיפים - הדבר היחיד שאולי ידרוש חוקים משלו זה ההשפעה של הירחים על יכולת הטלת הלחשים, אבל אני לא בטוח שגם במוד"מ1 מישהו באמת טרח לעקוב אחרי זה וזה די שולי.
BadBug כתב:
07 ינואר 2019, 13:37
העניין עם השמש השחורה שזה לא סתם להוציא שוב עולם/הרפתקה - זה ממש לשכתב מכניקה (פסיוניקס ועוד)
באחת האנארטד ארקאנה (פירסומי פלייטסט של רעיונות חדשים) יצא מקצוע שלם של פסיוניסט, שנקרא "מיסטיקן" (Mystic) - ומכיוון שתוכן של האנארטרד ארקאנה לפעמים מתפרסם בסוף בספרי הרחבה, בהחלט אפשר לראות אותו מופיע בנספח של ספר מערכה (הרפתקה רחבת היקף לאורך די הרבה דרגות) שיעסוק במלחמתן של דמויות מאחת מערי אתאס נגד עריצות המלכים המכשפים. אבל נספח כזה יצטרך לכלול גם ארכיטיפים לכוהני יסודות, גזעים חדשים לגמרי ואת שיטת הקסם המאגי הייחודית לאתאס.

לא קראתי את ההמרה של אתאס למהדורה 4, אבל מסקרן אותי לדעת כמה דברים מהמהדורה השנייה נשמרו שם וכמה ירדו. למשל:
- כדי להדגיש שמדובר בעולם משחק קשוח ומסוכן, הדמויות מתחילות בדרגה 3 (או דרגות 1/2 או 1/1/1 אם הן עושות ריבוי מקצועות) וטווחי התכונות שלהן נקבעים על בסיס 4 + 4ק4 (8-20).
- מקצוע הפלדין לא קיים באתאס כי הוא לא מתאים לאופי של העולם
- תחומי הטלת לחשים של הכוהנים מאורגנים מחדש לפי יסודות, ובאופן מוזר לדרואידים יש הכי הרבה לחשים נגישים (בזכות הגישה המלאה שלהם ליסוד החמישי - קוסמוס)
- קוסמים מחללי-אדמה עולים בדרגות מהר יותר.
- רק בני אדם שלקחו כפל-מקצועות (כלומר, עלו בדרגות בשני מקצועות בזה אחר זה ולא במקביל) של קוסם ופסיוניסט יכולים להפוך לישויות מתקדמות - דרקון (למחללי האדמה ובגדול החבר'ה הרעים) או אוונג'יון (מלאך זהוב כזה של משמרי האדמה).
The oldman כתב:
06 ינואר 2019, 22:02
לא אופתע אם נראה את קארא-טור/מזטיקה/אל-קאדים חוזרים למהדורה חמש כספר
יש לי הרגשה שקארא-טור נמצאת מעבר לפינה, ולו בגלל שכבר יש ארכיטיפ רשמי ומודפס של סמוראי (ללוחם, במדריך זנטר להכל) וארכיטיפ פחות רשמי מה של וו-ג'ן (למיסטיקן, באנארטד ארקאנה). מעניין איך יעשו שם את היאקוזה ממהדורה 2, שהיה קיט (קצת כמו ארכיטיפ אבל לא בדיוק) של גנב שהצטיין בעיקר ביכולת לספוג פחות נזק מנפילות ממקומות גבוהים.

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי BadBug » 07 ינואר 2019, 13:37

@המפקד האלמוני
מסכים איתך אבל... העניין עם השמש השחורה שזה לא סתם להוציא שוב עולם/הרפתקה - זה ממש לשכתב מכניקה (פסיוניקס ועוד) כלומר לא אכפת לי אם זה יצא במוד של כריכה קשה של הרפתקה כל עוד יספקו את החוקים המותאמים ל5e.
אם אני ממש ארצה או יותר נכון - יהיה לי זמן, אני אוכל לעשות זאת בעצמי, אבל זה תהליך מייגע ארוך ויש סיכוי לפגיעה באיזון כשמתעסקים עם שינויים מכנים גדולים.

ניסיון ניבוי - מה יהיה עם עולמות מו"ד קלאסיים במו"ד5

על ידי dragonian » 07 ינואר 2019, 00:52

פספסת רומח הדרקון. לדעתי זה פראנצ'ייס די גדול.. ב3.5 יצאו לו כמה וכמה ספרים.
וכן, יש שם מכאניקות יחודיות מעבר לגזעים לדעתי.

חזרה למעלה