• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה תשחקו החודש? אוגוסט 2022

לא יאמן! אוגוסט הגיע ואיתו החגיגה הגדולה של התחביב, הלא היא כנס דרקוניקון בסוף החודש!
מה תשחקו/תריצו החודש? (אם זה קמפיין קבוע אתם מוזמנים לספר בקצרה על ההתקדמות בו).
מיועד לכל שיטות משחקי התפקידים, מה שבא לכם, תרגישו חופשי לשתף.
כותבים משהו? מכינים משהו? עובדים על פרוייקט בתחום? - גם אפשר.
האם נראה אתכם בדרקוניקון? מה בא לכם לחוות בכנס?
נשמח לשמוע!
 
1. אם חבר שלי יאשר עד יום שלישי, מריץ Tyranny of Dragons לכמה חברים. לצערי, כל השחקנים בקמפיין הקודם (זה שהיה אמור להיות סשן עם ינשודוב ומערה ביער), פרשו.
2. משחק בקמפיין בחוג (של 20 טבעי, לא מהחוגים שכולם אוהבים להשמיץ) שבו אנחנו עוברים לפייוויילד עם אלפית מיערות וולאר (בForgotten Realms) כדי להרוג את ה Wicked (נראה לי ככה קוראים להן? איזה 3 מכשפות מרושעות). כרגע די מוקפא כי לכל השחקנים האחרים יש תוכניות כל שבוע.
3. מנחה משחק בעולם מערכה חדש שאני יוצר, שבו נערכת מלחמה בין דתות שליטות שרודות בעמים ושורפות כפרים "בשם האל" (כל אחת בשם האל שלה), תוך כדי שהאלפים שבים מהמערב אליו גורשו, הגמדים מתחילים לעלות חזרה אל פני הקרקע, ופשוטי העם מתחילים לפקפק באלים ובדרכיהם האלימות. כולם מסוכסכים זה עם זה, כשאיום ישן, גדול מכולם, חוזר ומאיים להשמיד הכול...
פרוייקטים:
1. מרטארה, כלומר - גרסא קצת יותר רצינית לכביש השוקו, שמציע גם כלים חדשים איך להפוך חקירת כוכבי לכת למלהיבה יותר לשחקנים.
2. בשביל חד"פים משלי, Plan Heist (כתב קטן בכוונה, אני מניח שכולם הבינו את הבדיחה). אולי אפרסם יום אחד. משחק המבוסס על רשימת מיומנויות מצומצמת, אליה מוסיפים יכולות של הארכיטיפ (כל הארכיטיפים של פושעים) ויכולות שממציאים לבד (בעצת המנחה ובגבול ההגיון). גנבתי ממלסטרה את שיטת הדירוגים, עם המון שינויים. בכללי, כל יכולת אפשר להפעיל פעם בסשן כשמשתמשים במיומנות עליה היא מבוססת. כשמגיעים למשימות הגדולות של הקמפיין (Heists), יש מכאניקה לתכנון תוכניות!
 
וואו איפה להתחיל...

1. תרחיש קת'ולהו - The Necropolis שאני כבר מריץ לו פלייטסט בשבוע הבא, אני גם הולך להריץ אותו בדרקוניקון!
2. לסיים להכין ולשפץ את תרחיש מו"ד 5 שאני הולך להריץ בדרקוניקון "לחבק את הצללים".
3. להשתתף בחד"פ מו"ד 5 לדרגות 16+ ממש בעוד מספר ימים בודדים.
4. לסיים סופית את פרוייקט העכביש העצום.
5. מחשבות על הרפתקאות OSE ובהמשך מיני קמפיין של OSE ב-Darksun.
6. פרוייקטים בראש של בריכת חומצה או גולם אבן/לבה עצום.
 
קמפיין "לה רוסה קרידה" שאני מריץ בתשוקת התשוקות בשיאו. גבריאלה, מי שהייתה עובדת במלון, רשומה בצוואתו של הבעלים הקודמים שנעלם כיורשת, בתנאי שתינשא לנכד האבוד שלו (שאיש לא יודע מי הוא, היכן הוא והאם הוא קיים). דון ברנרדו ובנו, לורנסו, מי שמנהלים בפועל היום את המלון, פועלים למנוע את מציאת הנכד הזה, בכל דרך אפשרית. גבריאלה כבר הייתה במערכת יחסים עם ברנרדו ועם לורנסו, אבל ברנרדו פיטר אותה מהמלון בדיוק יום לפני שידיעות על הצוואה הגיעו לתקשורת. בינתיים בלה, אחותו הטראנסית של ברנרדו, אותה הוא פחות או יותר ניתק מההון המשפחתי, חוככת בדעתה כיצד להתנקם.

קמפיין "מגמת הפלאים" שאני מריץ בפלאים ממשיך במרץ. תלמידי המגמה הולכים ונחשפים למורכבות של עולם הפלאים, בו מצד אחד גיבורים בעלי רישיון זוכים למעמד של כוכבים ומצד שני ל"סתם" אנשים בעלי כוחות יש הגבלות חמורות על השימוש בהם, ובשוליים יש גם מי שנדחפים או בוחרים להשתמש בכוחות לפגיעה באנשים אחרים.
הקבוצה הלכה ל"רייב חירות", מסיבה מחתרתית בה אנשים משתמשים בכוחות שלהם למשחק והנאה. היה ממש כיף. ואז הגיעה חבורה שקוראת לעצמה "חבורת הזבל" – פלאים עם כוחות די דוחים שמתפרנסים מלצלם אנשים שמשתמשים בכוחות באופן לא חוקי, ואז לסחוט אותם. היה בלגן. נראה מה יהיה ביום למחרת בבי"ס...

מעבר לזה, הרכבת של לא קריטי ממשיכה כרגיל על הפסים. יש שיגידו ריילרודינג.
 
עריכה אחרונה:
מנחה:
נפילת הממלכות (כאן בפורום): השחקן נקלע לבעיות בין בני אלמוות, הבת של מלך לימרוס וכמה טבעות כוח שהוא לא דיוק יודע מהם, ומנסה להשתחרר מכל התסבוכת תוך כדי שהוא מנסה גם כן להשיג את השליטה על פאלסיה (מידי אחד הגורמים המעורבים, לא ממש משנה לו איזה). כרגע נראה שהכל הולך לכיוון ליל סכינים ארוכות או משהו בכיוון, והרביעייה עדיין רחוקה מהימצאות (לפחות למיטב ידיעתו של השחקן 😫).
הרפתקת המכרה המסתורי: הרפתקאה שהסשן הראשון שלה היה אתמול בדיסקורד, סייפת, פלאדנית וקוסמת בת לגזע הנעלה של אורגי הערפל (האחרונה דב"ש) צועדות לכיוון מכרה שאולי יש בו כמה אבנונים, שננטש בהתנפצות הגדולה אבל אולי עדיין יש בו אבני חן. במקביל חבורה מתחרה עם "הסייר הטוב ביותר באזור", פייטנית צעירה שרק התחילה את דרכה ו"לוחם בעל אגרוף גרניט" מנסה להגיע לאותו המכרה, כדי למכור את האבנים לגבירה מת'אל-א-קארן ראשונים. מה כבר יכול להשתבש?
ליגת קמפיינים במשחקי הכס: כרגע נצפית האטה בקצב המשחק בליגה, אבל צפויים כמה סשנים בקרוב. במערב, ילודי הברזל ביצעו התקפה על טירת בראקן והלורד שלהם (וכמעט כל הצבא, למעט 25 שנפלו בשבי) נהרגו (נ"ב, הלורד הוא דמות שחקן). השחקן לקח דמות של לורד אחר מילודי הברזל, שאליו הלורד הראשון שלח מכתב בעיצומה של ההתקפה; ההתקפה השנייה מצליחה, אבל רק בזכות שחרור של 25 השבויים בידי כוח קטן אחרי הפריצה לתוך הטירה. כעת הוא שולט בטירה, עם 25 לוחמים; הלורד שלח בקשת עזרה לשני הלורדים הנוספים שאמורים להיות במצור על צוק קאסטרלי ונמל לאניס (בהתאמה), אבל עדיין לא קיבל תשובה.
במצודה, השחקנים נמצאים בעיצומה של שיחה טעונה עם ליידי ואליראנית שהגיעה על דרקון, שטוענת שהיא "לורד שבע הממלכות". עדיין לא ברור איך ייפול דבר.
בחומה, השחקנים רואים את צבא המתים מתאסף להתקפה, אבל נראה שחיל החלוץ יבצע את ההתקפה שלו עוד לפני בואו של הכוח המרכזי; 100 לוחמים מגנים על טירת שחור, והסיכויים נראים גרועים מתמיד; מכתבים נשלחו לכל הלורדים של הצפון, שאוחד זה לא מכבר תחת בית אומבר מהאח האחרונה, בתקווה לעזרה.
 
1) מנחה את כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4). החבורה הגיעה לחזית הדרומית ולמרכזה, המבצר סימן-אבוד. הם נפגשו עם גנרל הממלכה, הקרוי גם ריבון הברק, כמו גם עם מפקד המשמר העתיק שנועד להגן מפני איומי המעמקים. כעת, עליהם לחקור קנונייה מסתורית וחובקת ידיים, זאת במקביל להגנה על הממלכה מאיומי המעמקים העתיקים והתמודדות עם אפשרות לפריצת מלחמה מול הדוכסות העוצמתית השכנה.

2) מנחה את "מסעו של מירטוקן", משחק יחיד הגולל את סיפורו של נזיר ממסדר חרב שנמצא במרדף אחרי יריבו המושבע, תלמיד שפנה לצד האפל. מירטוקן נכנס למגדלו של מכשף אותו ביקש למצוא זמן רב, אך גילה שבמקום מתקיים נשף ענק ושהמכשף לא נמצא. הוא עובר בין המופעים השונים והצליח לראות אפילו אקווריום אדיר מימדים שמכיל בתוכו לוויתנים וכרישים. במקביל, הוא עדיין מחפש את המכשף.

3) משחק בנתיב ההרפתקאות "כספות התועבה". הדמות שלי היא אשף ארכיאולוג שיצא מהכוך הנעים והאקדמי באבשלום כדי להשלים את התזה שלו באמצעות שורת סיורי שטח במגדלור המסתורי, אך הוא נמשך לשם גם בשל סיבות אחרות, הקשורות לפיצול מסתורי בנשמתו. סיימנו את הקומה השביעית וכבר ברור לכל שאף על פי הכתוב לעיל, הדמות שלי היא השפויה ביותר בחבורה. עוד נותר לראות אם נצליח לשרוד את הקומה השמינית, המהווה את תחילת ההרפתקה השלישית והאחרונה.

4) משחק בנתיב ההרפתקאות "המסע ללהבה הקפואה". הדמות שלי היא סייר מתבודד ושתקן שצד עם חברו הטוב ביותר, שועל שלג - שהוא במקרה או שלא גלגול של אחד מאבותיו. את ההרפתקה הראשונה סיימנו שהשבט שלנו ניצל בעור שיניו מאויבים עתיקים והגיע למקום בטוח יחסית, אבל חייב להמשיך קדימה דרך מערות עתיקות ומסוכנות.
 
משחק בפונדק בנתיב ההרפתקאות "כוחם של אלפים" בהנחיית ליזי ליזי את ראהאזיק - אנאנדי (איש עכביש) דרואיד, סטודנט באקדמיה במאגאמביה,
ובמשחק "דמעות של אלים" בהנחיית המגדל הבודד המגדל הבודד את סומניוס, חצי אלף אביר קודש ומכשף שמקבל חלומות נבואיים מישות מסתורית עשויה מחול.

הקיץ אני הולך להריץ הרפתקה בדרקוניקון, והפעם הרפתקה שאני כתבתי בעצמי ופרסמתי בעבר בפונדק (ומשכתב אותה כרגע למשחק כנס, כי היא לא היתה מוכנה), וגם מתכנן להריץ אחרי מועד א' האחרון משחק פרונטלי עם חברים מהתואר, עוד לא ברור לגמרי איפה מתי ואיך.
 
משחק בפונדק בנתיב ההרפתקאות "כוחם של אלפים" בהנחיית ליזי ליזי את ראהאזיק - אנאנדי (איש עכביש) דרואיד, סטודנט באקדמיה במאגאמביה,
ובמשחק "דמעות של אלים" בהנחיית המגדל הבודד המגדל הבודד את סומניוס, חצי אלף אביר קודש ומכשף שמקבל חלומות נבואיים מישות מסתורית עשויה מחול.

הקיץ אני הולך להריץ הרפתקה בדרקוניקון, והפעם הרפתקה שאני כתבתי בעצמי ופרסמתי בעבר בפונדק (ומשכתב אותה כרגע למשחק כנס, כי היא לא היתה מוכנה), וגם מתכנן להריץ אחרי מועד א' האחרון משחק פרונטלי עם חברים מהתואר, עוד לא ברור לגמרי איפה מתי ואיך.
מגניב! באיזו שיטה אתה הולך להריץ?
 
החודש אני קצת בהאטה מבחינת הכנה והרצה של הרפתקאות, בעיקר בגלל הכנות להרצה בדרקוניקון בסוף החודש וצורך להכין משחק חדש מ'אפס' עבור אייקון.

בכל זאת, בסוף השבוע הזה אני מריץ את פרק 5 בקמפיין 'תמונתו של העלם לורי':
הקמפיין שם עדיין בשלבי התארגנות מחדש, שנגרמה בגלל עזיבה פתאומית של שחקן - והפיכת הדמות שלו, שחלק גדול מהקמפיין נתפר סביבה לדב"ש צדדי למדי, אבל בשלב מאוחר מכדי שאפשר יהיה לשנות את הקמפיין, לפחות בטווח של ההרפתקאות הקרובות. כאשר במקום נכנס שחקן חדש עם דמות חדשה שצריך להתחיל לשלב אותה ולתפור חלק מהסיפורים גם סביבה.
בכל מקרה, הקמפיין עצמו נמשך - אחרי מעקב אחרי בן עשירים לא יוצלח והמלווה שלו שעשו עסקים מפוקפקים עם מבריחים, שקיבל טוויסט פתאומי ומפחיד כאשר התברר שמשהו רצח את המבריחים והפך אותם לגופות מהלכות (יריבים קטלניים עבור הדמויות בשלב הזה), הדמויות הולכות להתארח אצל אביו של הלא-יוצלח שהצילו כדי לקצור את ההצלחה, אבל עתידים לגלות שגם הצד השני לא שוקט על השמרים ועשוי להנחית מכה כואבת במקום פגיע.
מעבר לזה שאחת מדמויות השחקן תעמוד בקרוב בפני בחירה קשה (עניין ידוע מאז שהשחקן יצר את סיפור הדמות, אבל מתברר פתאום שיש לדמות הרבה פחות זמן מכפי שהיא חשבה).

בהמשך החודש מתוכנן גם פרק חדש בקמפיין 'זנב לאיילים' - שבו הסייפת טיליאן והלוחם גאב מטולו, שנטשו מאחוריהם את המערות האפלות שמתחת לאגם של תל זאגליל - למרות שידעו שריטואל אפל ומסוכן עומד להתרחש שם - כדי להציל אנשים אהובים ממה שמסתמן כתחילת מאבק אלים בין האצילים של האיזור, נקלעים למצור המתהדק ולקרב שעומד להתרחש על אחוזת 'מרום מערב' - מאבק שבאורח רשמי מתחולל בין בעלי אדמות יריבים, אבל במידה רבה הוא 'חזרה בקטן' על עימות אפשרי בין כוחות של לורד אנזאריון ולורד אבאריל.
 
יש את "משחק הברון" כמשחק שתיה עממי שקבוצות גיקיות רבות בישראל נוהגות לשחק במסיבות, ושנלמד על ידי השתתפות. יש את המשחק הכתוב "הרפתקאותיו המופלאות של הברון מינכהאוזן", שיצא לראשונה בשנות התשעים, שתיאורטית אפשר ללמוד מספר ולשחק על פיו. הפוסט יתאר אותם ואת הקשר ההיסטורי ביניהם, ויספק ספקולציות למה יצר את ההבדלים בחוקים. טיוטה ראשונית שאולי תתרום מתישהו לחקר הפולקלור בארץ ברגע שמומחית לנושא תתעניין בתחום.
 
יש את "משחק הברון" כמשחק שתיה עממי שקבוצות גיקיות רבות בישראל נוהגות לשחק במסיבות, ושנלמד על ידי השתתפות. יש את המשחק הכתוב "הרפתקאותיו המופלאות של הברון מינכהאוזן", שיצא לראשונה בשנות התשעים, שתיאורטית אפשר ללמוד מספר ולשחק על פיו. הפוסט יתאר אותם ואת הקשר ההיסטורי ביניהם, ויספק ספקולציות למה יצר את ההבדלים בחוקים. טיוטה ראשונית שאולי תתרום מתישהו לחקר הפולקלור בארץ ברגע שמומחית לנושא תתעניין בתחום.
בהחלט מחכה לקרוא
 
אשתתף מחר בלארפ חדר בשם "דיקטטור" אצל darkmo10 darkmo10 , אני לא ממש אוהב לארפים- אבל מדי פעם זה נחמד. וזה עם אנשים שאני אוהב- אז זה עומד להיות מגניב!

חוץ מזה, אני מתכנן להריץ בדרקוניקון הרפתקה פרי עטי לMythic Mortals- כולל דמויות חדשות: היסודן, המוטנט והנובה. אפרסם אותן, כנראה יחד עם ההרפתקה עצמה, בפונדק אחרי דרקוניקון.
 
חודש מוצלח!


כשחקן:

1. יש לי 3 משחקים on-hold, שבכולם מדובר פשוט באותה קבוצה שעושה ג'אנגלינג והמנחה כרגע לא זמין אז הם בהפוגה: "עידנים מוזרים" (Strange Aeons) של פ"פ 1, עולמות פראיים: ארצות המוות ו"אגרוף הרודן" (The Tyrant's Fist) של פ"פ 1

2. ממשיכים מערכה חדשה מסביב לאנתולוגיית ההרפתקאות של Ghosts of Saltmarsh, ולאחרונה יש מבריחי נשק, פיראטים, אינטריגה פוליטית סביב מלחמה בין אנשי לטאה ובין אנשי קרפד מהביצה השכנה, וגם שמועות על מפלצות ים...


כמנחה:

1. עברתי דירה, יש איזה עניין מעכב עם הקבלן של בעל הדירה שעוד לא סיים לגמרי עם אחד החדרים ועכשיו גם מנסה לסנן אותנו ואותו בטלפון. אז הסלון עוד מכיל יותר רהיטים משאמור להכיל. בתקווה, הסיפור הזה יסתיים החודש ואוכל להתניע חיפושים להנחות משחק. התעדוף למשחק פיזי ויש חשודים:
הטבעת האחת מהדורה 2 – לשחק את ההרפתקאות הרשמיות של מהדורה 1 ולשלב דברים משלי.
פאת'פיינדר בעולמות פראיים – לא ממש אכפת לי אם להנחות או לשחק, אבל ממש מתאים לי מערכה בשיטה.
משחק התפקידים של ROOT – מה לעשות? זה חמוד.


עוד דברים:

1. רשימת המשחקים עלתה לאתר דרקוניקון! הכנס יקרה החודש. בואו לשחק. :)
 
חזרה
Top