• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 חסר השבועה: תת מקצוע לפלאדין במהדורה 5

הנה רעיון שישב לי הרבה זמן ב"מגרה" (פתק בטלפון)

חסר השבועה.

פלאדין לרוב מתואר כלוחם הנשבע לכוח עליון כלשהו, ומקבל מהשבועה הקדושה שלו כוחות על טבעיים. אתה כנראה היית אחד כזה... דגש על היית.

משהו נשבר בתוכך. יכול להיות שראית את הרוע בעולם, והתקווה בתוכך נעלמה. אולי הבנת שהחוקים הנוקשים של המסדר שלך וההישענות על "כבוד" בקרב רק הגבילו אותך. או שהאל שנשבעת אמונים אליו אכזב אותך. אתה עכשיו חסר שבועה, ולמרות שעדיין איכשהו יש לך כוחות הנובעים מן הקדושה שחיזקה אותך ומהאמונה שלך בעקרונות כאלו ואחרים, אתה הולך בנתיב שונה מפלאדינים אחרים.

מקורות אלטרנטיביים לתת המקצוע הזה

פלאדינים של אלים המתמקדים בעבודה בצללים, בתרמית ובאשליות, או שרואים בפרגמטיות ובקידוש המטרה על האמצעים מעלות, גם יתנו כוחות כאלו לפלאדינים שלהם. דוגמאות לאלים שכאלו הם The Traveller, טיימורה, דול אזור, The Moonweaver, אליסטריי פטרונית האלפים האפלים החופשיים וכדומה.

לחשי חסר-השבועה
דרג 1: הסוואה עצמית, הקסמת אדם
דרג 2: תמונת בבואה, צעד ערפילאי
דרג 3: חיפזון (haste), דוגמה מהפנטת (hypnotic pattern)
דרג 4: הקסמת מפלצת, בלתי נראות כבירה
דרג 5: החזקת מפלצת, תחפושת קבוצתית (seeming)

תיעול אנרגיה: מכת רעל. אתה לא בוחל בשום אמצעי כדי להפיל את היריבים שלך. בתור פעולת בונוס, אתה יכול לגעת בכלי נשק קפא"פ שאתה מחזיק. הלהב של הנשק מתכסה ברעל על טבעי למשך דקה. כל פעם שאתה פוגע ביצור, אתה גורם לו לנזק רעל השווה למתאם הכריזמה שלך, והוא חייב להצליח בגלגול הצלה של חוסן נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך או להיות מורעל עד לסוף התור הבא שלך. אתה יכול להרעיל עם היכולת הזו רק יריב אחד בתור.

תיעול אנרגיה: לשון של דבש. אתה לא בוחל בשום אמצעי כדי להשיג את המטרות שלך. במשך 10 הדקות הקרובות, כאשר אתה מגלגל בדיקת יכולת של כריזמה (שכנוע), כריזמה (תרמית) או כריזמה (איום) והתוצאה על הק20 נמוכה מ8, תתייחס אליה כ8.

הילה של כאוס. ברמה 7, הנוכחות שלך גורמת לאויבים שלך להיות מבולבלים ולאבד את החדות שלהם. אויבים לא יכולים להנות מיתרון עליך מיכולות כמו טקטיקות להקה (pack tactics), איגוף, וכדומה. כאשר התקפה מפספסת אותך, אתה יכול להשתמש בתגובה שלך כדי לגרום להתקפה לפגוע ביצור אחר במרחק 5 רגליים ממך. אם המספר שגולגל (אחרי תוספת של מתאמים וכו') יפגע ביצור שבחרת, היצור חוטף את הנזק של ההתקפה.

מחשבות פליליות. ברמה 15, אתה יכול להפוך את התוצאה של גלגול התקפה, הצלה או בדיקת יכולת לרמה שלך במקצוע הזה. אתה לא מוסיף שום דבר לרמה שלך, ואתה לא יכול לגרום למכה קריטית בעזרת היכולת הזו. אתה יכול להשתמש ביכולת אחרי שגלגלת את הקוביה, אבל לפני שהתוצאות של הגלגול מתוארות לך. אחרי שאתה משתמש ביכולת הזו, אתה לא יכול להשתמש בה שוב עד שתשלים מנוחה ארוכה.

אדון התעתועים. ברמה 20, בתור פעולת בונוס, אתה יכול למקד את האנרגיה שלך ולהפוך ליריב מסוכן עוד יותר. למשך דקה, אתה מקבל את היתרונות הבאים:

  • אתה תחת ההשפעה של הלחש "תמונת בבואה". אם אתה מתחיל את התור הבא שלך בלי שום בבואה, אתה מקבל בבואה אחת בחזרה.
  • אם יצור גורם לך נזק, הוא צריך לגלגל גלגול הצלה של חוכמה נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך או להיות מוקסם ממך עד לסוף התור הבא שלך.
  • אם יש לך יתרון בגלגול התקפה ואתה פוגע, אתה גורם לנזק נוסף למטרה השווה לרמה שלך במקצוע הזה.
אחרי שהשתמשת ביכולת הזו, אתה לא יכול להשתמש בה שוב עד שתשלים מנוחה ארוכה.

יכולות אלטרנטיביות. בגלל שהנתיב שלך סוטה מהנתיב הרגיל של רוב הפלאדינים, אתה יכול לאמץ יכולות השונות מהם.

מכת אנרגיה.
יכולת של רמה 1, שמחליפה את "הנחת ידיים".
אתה יכול להשתמש בכוח שבתוכך כדי להתקיף את היריבים שלך בכל טווח. אתה יכול להשתמש בפעולה שלך כדי לירות חץ של אנרגיה על יצור במרחק 60 רגליים ממך. גלגל גלגול התקפה של לחש נגד היצור (התוסף שלך להתקפה שווה לתוסף השליטה שלך + מתאם הכריזמה שלך), בפגיעה אתה גורם ל1ק6 נזק קורן, תאובה או כוח (הבחירה שלך) למטרה. אתה יכול להשתמש ביכולת הזו מספר פעמים ששווה לחצי מהרמה שלך במקצוע הזה, מעוגל למטה, ומקבל את השימושים שלך ביכולת בחזרה כשאתה מסיים מנוחה ארוכה. ההתקפה הזו נחשבת להתקפת קפא"פ בשביל יכולת המכה הקדושה/מתועבת/מאגית שלך.

מכה מתועבת.
יכולת של רמה 2, שמחליפה את "מכה קדושה" ו"מכה קדושה משופרת".
אתה יכול לחזק את ההתקפות שלך עם אנרגיה על טבעית, ולגרום ליותר נזק ליריבים שלך. כאשר אתה פוגע ביצור, אתה יכול להשתמש ביחידת לחש כדי לגרום לו ל1ק8 נזק תאובה נוסף. אתה גורם לעוד 1ק8 נזק תאובה בכל גלגול נזק כאשר אתה פוגע במלאכים (celestials) ודמויי אנוש.
ברמה 11, אתה כל כך מלא בכוח מרושע שאתה גורם עוד 1ק8 נזק תאובה לכל יצור שאתה פוגע בו עם כלי נשק של קפא"פ.

מכה מאגית.
יכולת של רמה 2, שמחליפה את "מכה קדושה" ו"מכה קדושה משופרת".
אתה יכול לחזק את ההתקפות שלך עם אנרגיה על טבעית, ולגרום ליותר נזק ליריבים שלך. כאשר אתה פוגע ביצור, אתה יכול להשתמש ביחידת לחש כדי לגרום לו ל1ק8 נזק כוח נוסף. אתה גורם לעוד 1ק8 נזק כוח בכל גלגול נזק כאשר אתה פוגע בשדים (fiends) ופיות. ברמה 11, אתה כל כך מלא בכוח קסום שאתה גורם עוד 1ק8 נזק כוח לכל יצור שאתה פוגע בו עם כלי נשק של קפא"פ.

הילה מערערת.
יכולת של רמה 6, שמחליפה את "הילה של הגנה". יצורים עוינים ברדיוס של 10 רגליים ממך מורידים את מתאם הכריזמה שלך מכל גלגול הצלה שהם מגלגלים. ברמה 18, הרדיוס הזה גדל ל30 רגליים.
 
נשמע די דומה לשובר השבועה
זה הרעיון. הקטע הוא שניסיתי ליצור שובר שבועה שאין לו קשר לאל מתים ושיוכל להיות חלק מחבורה של הרפתקנים "טובים" מבלי שזה יהיה בעייתי. זה למה יש לו פלאף של "פלאדין... אבל אחרת". אני יכול לראות דמות מרושעת עם השבועה (יותר נכון חוסר השבועה) הזו שהיא פלאדינית מניפולטיבית ו/או חסרת מעצורים, דמות נייטרלית שמאמינה באל ערמומי כמו טיימורה או דול אזור, ודמות טובה שמאמינה שהדרך לצדק היא מפותלת ולהיות הוגן וגלוי זו לא תמיד מעלה, או דמות טובה שאיבדה אמון באל או בשבועה שלה אבל הטוב שבתוככה עדיין מחזק אותה, כך שהיא מקבלת כוחות של פלאדין אבל שונים מהרגיל.

את היכולות האלטרנטיביות הוספתי כי הרגיש לי מטומטם שגם לשובר השבועה יש מכה קדושה שגורמת לנזק קורן, ואת יכולת הנחת הידיים.
 
בעיקר תוהה על הפלאף.
אז הוא בעצם פלאדין שעושה מה שבא לו בלי חשבון?
בדיוק. כן הפלאף לא מי יודע מה. הרעיון תכלס היה oathbreaker אבל לא מרושע דווקא או מאוד קשור לאל-מתים ושדים. היכולות מבוססות על הOath of Treachery שהיה בUA שמצאתי.
 
שבועת האנוכיות (חסר השבועה גרסה 2.0; לא ממש מצאתי דרך טובה לתרגם Oath of Treachery)

עקרונות השבועה:

כל האמצעים כשרים. עליי לקחת את הכוח בידיי, ולעשות מה שאני צריך כדי לוודא שידי תמיד תהיה על העליונה.

עין אחת פקוחה. חייב להיות תמיד בהיכון לבגידה ולמתקפה; אני ערמומי, אבל האויבים שלי יותר.

לשון של דבש, אגרוף של פלדה. גם אם עליי להקרין פרסונה אוהדת כדי שהסביבה תאהב אותי, אני חייב להיות מוכן להגן על המעמד והתואר שלי, ולא לסגת מאתגר.

רמה 3: לחשי השבועה.
שלב 1: disguise self, charm person
שלב 2: misty step, pass without trace
שלב 3: blink, fast friends
שלב 4: charm monster, greater invisibility
שלב 5: dominate person, mislead

רמה 3: תיעולי אנוכיות.

תיעול אנוכיות: הילת בלבול. כפעולה, אתה יכול להפיץ הילה של בלבול מסביבך. כל יצור לבחירתך ברדיוס של 30 רגליים ממך שמסוגל לראות או לשמוע אותך, מקבל מינוס לגלגולי הצלה ובדיקות יכולת, ששווה לתוסף הכריזמה שלך, למשך דקה. המינוס נשאר גם אם הוא יוצא מהרדיוס.

תיעול אנוכיות: מכה לאגו. כפעולת בונוס, אתה יכול לגרום לנשק שלך לפגוע לא רק בגוף, אלא גם ברגשות של האויב שלך, ולשתק אותו. בחר בנשק שאתה מחזיק. בפעם הבאה שאתה פוגע איתו ביצור, הוא חוטף 2ק6 נזק נפשי, או 12 נזק נפשי אם גרמת למכה קריטית עם הנשק, והוא צריך להצליח בגלגול הצלה של חוכמה נגד ד"ק הלחשים שלך או להיות משותק עד לסוף התור הבא שלך. יצורים שחסינים להקסמה חסינים לאפקט הזה.

רמה 7: הילה של דממה. מרמה 7, אתה יכול ליצור סביבך הילה שמשתיקה קולות לא רצויים, בין אם הצרחות של האויבים שלך, מטילי לחשים, או חברים לקבוצה שמדברים יותר מדי. כפעולה, אתה יכול ליצור סביבך ברדיוס של 10 רגליים, הילה של דממה, בדומה ללחש silence, אם כי היא לא נותנת לך או ליצורים בתוכה, חסינות לנזק רעם. ההילה זזה איתך. אתה, וכל יצור אחר לבחירתך, מסוגלים לדבר ולהשתמש בלחשים עם מרכיבים מילוליים כרגיל. ברמה 18, ההילה הזו גדלה לרדיוס של 30 רגל. ההילה מחזיקה דקה, או עד שאתה מכבה אותה כפעולה. כאשר ההילה פעילה, אתה לא סובל מחסרון בבדיקות התגנבות כתוצאה מלבישת שריון כבד. אתה יכול להשתמש ביכולת הזו מספר פעמים השווה לתוסף הכריזמה שלך, ואתה מקבל את כל השימושים בהילה חזרה כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה.

רמה 15: אייקון של תחמנות. ברמה 15, אתה מקבל הכשרה בכשרון תרמית, או בכשרון אחר לבחירתך אם אתה כבר מוכשר בו. יש לבדיקות חוכמה (תובנה) נגדך חסרון. בנוסף, אי אפשר לקרוא את המחשבות שלך, וכל יצור שמנסה לקרוא את המחשבות שלך חוטף נזק נפשי ששווה לרמה שלך במקצוע הזה.

רמה 20: האיש והאגדה. ברמה 20, כפעולה, אתה יכול להפוך את עצמך לאייקון של בוגדנות ובלבול. אתה מקבל את היתרונות הבאים:

  • אתה תחת ההשפעה של הלחש "תמונת בבואה". אם אתה מתחיל את התור הבא שלך בלי שום בבואה, אתה מקבל בבואה אחת בחזרה.
  • אם יש לך יתרון בגלגול התקפה ואתה פוגע, אתה גורם לנזק נוסף למטרה השווה לרמה שלך במקצוע הזה. הנזק הזה מוכפל במכה קריטית.
אחרי שאתה משתמש ביכולת הזו, אתה לא יכול להשתמש בה שוב עד שאתה מסיים מנוחה ארוכה.
 
תכלס, פחות אהבתי.
זה קצת "זה פלדין עם כוחות אבל הוא בעצם לא פלדין" - אם כך, למה שיהיה פלדין מלכתחילה? מה פלדין בו?
אם רוצים דמות של אביר עם כוחות על טבעיים שגם משדר משהו מפוקפק ואפלולי, אפשר פשוט לקרוא לו "טמפלר" כהד לטמפלרים ההיסטוריים המפוקפקים. אפשר להשתמש בפלדין בתור בסיס, אבל להחליף לו את הכוחות לכל מיני דברים של מניפולציה וכישופים חשודים. דמות שהיא קצת אפלולית אבל מגניבה ומהחבר'ה, כמו גנב ומכשף.

בנוגע לאנוכיות, בוגדנות ומרמה כציר מרכזי לדמות, להבדיל מכמה נגיעות - אז זה אולי הולך טוב עם דב"ש, אבל מו"ד היא משחק קבוצתי ולתת לסוציומטים את התירוץ הקסום של "רק שיחקתי את הדמות שלי" זה פשוט NOPE. זה להחריב לכולם את המשחק, כולל המנחה. זו טעות ברמה של לתת למישהו מעצבן לשחק קנדר או סתם להזריק לעצמך נפט לרגל כי לא בא לך לעבודה הבוקר.
 
תכלס, פחות אהבתי.
זה קצת "זה פלדין עם כוחות אבל הוא בעצם לא פלדין" - אם כך, למה שיהיה פלדין מלכתחילה? מה פלדין בו?
אם רוצים דמות של אביר עם כוחות על טבעיים שגם משדר משהו מפוקפק ואפלולי, אפשר פשוט לקרוא לו "טמפלר" כהד לטמפלרים ההיסטוריים המפוקפקים. אפשר להשתמש בפלדין בתור בסיס, אבל להחליף לו את הכוחות לכל מיני דברים של מניפולציה וכישופים חשודים. דמות שהיא קצת אפלולית אבל מגניבה ומהחבר'ה, כמו גנב ומכשף.

בנוגע לאנוכיות, בוגדנות ומרמה כציר מרכזי לדמות, להבדיל מכמה נגיעות - אז זה אולי הולך טוב עם דב"ש, אבל מו"ד היא משחק קבוצתי ולתת לסוציומטים את התירוץ הקסום של "רק שיחקתי את הדמות שלי" זה פשוט NOPE. זה להחריב לכולם את המשחק, כולל המנחה. זו טעות ברמה של לתת למישהו מעצבן לשחק קנדר או סתם להזריק לעצמך נפט לרגל כי לא בא לך לעבודה הבוקר.
בניתי את זה כמשהו לדב"שים. הזווית של המפלר זה מעניין, אבל אני מפחד ליצור מקצוע חדש לחלוטין, זה בטח יצא לי לא מאוזן בכלל, למרות שזה הכיוון הכי נכון לדמות כזו.
 
אני מפחד ליצור מקצוע חדש לחלוטין, זה בטח יצא לי לא מאוזן בכלל
היתרון בכתיבה בפורום, זה שאתה לא צריך להסתמך על עצמך בלבד - אתה מקבל פידבק גם מאנשים אחרים ונהנה מהנסיון ונקודת המבט שלהם. בזמנו, כתבתי לחש שחשבתי שהוא מאוד מוצלח, אבל אחר כך עשיתי לו איזה שלושה שיכתובים בזכות הערות של אנשים מהפורום ששמו לב לפגמים שלא חשבתי עליהם.

זה לא באמת "לכתוב מקצוע חדש". זה לקחת מקצוע קיים, לעבור על רשימת היכולות שלו דרגה-דרגה ולהחליף חלק מהן. הקו המנחה הוא שתי שאלות:
1) האם המקצוע הזה מייתר לגמרי מקצועות אחרים ונותן לי יכולות של שתי דמויות בתוך דמות אחת?
2) האם המקצוע הזה כל כך "טוב" עד שכולם ירצו לשחק אותו ולא ארכטיפ אחר או מקצוע אחר?

אם התשובה לשתי השאלות היא "לא", אז הכל בסדר.
 
היתרון בכתיבה בפורום, זה שאתה לא צריך להסתמך על עצמך בלבד - אתה מקבל פידבק גם מאנשים אחרים ונהנה מהנסיון ונקודת המבט שלהם. בזמנו, כתבתי לחש שחשבתי שהוא מאוד מוצלח, אבל אחר כך עשיתי לו איזה שלושה שיכתובים בזכות הערות של אנשים מהפורום ששמו לב לפגמים שלא חשבתי עליהם.

זה לא באמת "לכתוב מקצוע חדש". זה לקחת מקצוע קיים, לעבור על רשימת היכולות שלו דרגה-דרגה ולהחליף חלק מהן. הקו המנחה הוא שתי שאלות:
1) האם המקצוע הזה מייתר לגמרי מקצועות אחרים ונותן לי יכולות של שתי דמויות בתוך דמות אחת?
2) האם המקצוע הזה כל כך "טוב" עד שכולם ירצו לשחק אותו ולא ארכטיפ אחר או מקצוע אחר?

אם התשובה לשתי השאלות היא "לא", אז הכל בסדר.
1. אני לא סגור על זה. הטמפלר הוא פלאדין הרבה יותר התקפי וממוקד בהחלשת היריב, אולי אפילו משהו כמו הנוקם ממהדורה 4; לוחם "קדוש" (אולי משהו כמו פלאדין רק שהשבועה שלו לא טובה או lawful), לאו דווקא משוריין, שרודף אחרי האויבים של הדת או השבועה שלו ומחסל אותם עם כלי נשק. יש לו יכולות קסומות (דווקא לא חושב על לחשים, אולי משהו כמו maneuvers של הbattlemaster, משהו מבוסס קוביות כמו הpsi dice של הpsi warriror והsoulknife, או invocations של המכשף), היכולת המרכזית שלו תהיה לסמן יצור (סטייל דין רודף של הנוקם במהדורה 4) ולהתמקד בלהחליש או לחסל אותו, ולגרום לחברים שלו להיות חלשים יותר. מחוץ לקרב, הוא יחסית קרוב למכשף או לנוכל, משתמש ביכולות שלו כדי לאסוף מידע, למצוא אויבים ולהתחמק משאלות נוקבות ומלכודות. חשבתי על ליצור תתי-מקצוע שונים שבעצם משפיעים על יכולת "הטלת הלחשים" שלך; ארכיטיפ של משהו כמו mastermind יהיה מבוסס על תבונה ויקבל עוד כשרונות, ארכיטיפ של צייד קדוש יהיה מבוסס חוכמה ויקבל יכולת "סימון" יותר טובה...

אפשר לקחת את זה למקום של מסדרים קדושים, נגיד הטמפלר יהיה מבוסס חוכמה ומאוד ערמומי, ההוספיטלר מבוסס תבונה ויהיה אופציית הsupport מביניהם, הטאוטוני יהיה זה שמבוסס על כוח וילבש שריונות כבדים...

2. שאלה טובה, אני חושב שהרעיון שלי של דמות עם מכניקת קוביות שיכולה להשתמש בהן כדי לעשות debuffs תהיה משהו מעניין, מטילת לחשים מבלי באמת להשתמש בלחשים.

אני חושב שלטמפלר יש יותר מקום כתת מקצוע לנוכל או ללוחם, מאשר כמקצוע נפרד, אבל ליצור אחד נפרד זה גם רעיון.
 
עשיתי פעם גרסה של טמפלרים והוספיטלרים (או כמו שקראתי להם, אבירי ההיכל ואחי המרפא) אבל בבנייה כמפלצות ולא כמקצועות-דמות:

הטוויסט שם היה שלכל מסדר היתה גרסה מוקדמת (שהיתה די מבוססת על פלדין רגיל) וגרסה מאוחרת, שמתארת את האופן בו המסדר השתנה עם הזמן. כך, אחי המרפא הפכו ממש לפציפיסטים שנמנעים מלהשתמש בנשק בעוד שאבירי ההיכל הפכו לשילוב של פלדין ומכשף (וורלוק).
 
עשיתי פעם גרסה של טמפלרים והוספיטלרים (או כמו שקראתי להם, אבירי ההיכל ואחי המרפא) אבל בבנייה כמפלצות ולא כמקצועות-דמות:

הטוויסט שם היה שלכל מסדר היתה גרסה מוקדמת (שהיתה די מבוססת על פלדין רגיל) וגרסה מאוחרת, שמתארת את האופן בו המסדר השתנה עם הזמן. כך, אחי המרפא הפכו ממש לפציפיסטים שנמנעים מלהשתמש בנשק בעוד שאבירי ההיכל הפכו לשילוב של פלדין ומכשף (וורלוק).
כן, קראתי אותם. ממש מגניב.

אולי עדיף פשוט להשתמש בפלאדין אבל לשנות לו כמה מהיןלות (cleansing touch, aura of protection וכו)
 
חזרה
Top