יש פה הרבה תגובות מהרבה אנשים אז יש מצב שאני מפספס משהו, תרגישו חושפי להעיר לי וכו'.
מהצד השני, יכול להיות שלהצמיד את זה לתוסף שליטה (מה שאומר לחשים עד דרג 6) כן יהיה מתאים, אני קצת אעשה חושבים ונחליט.
העניין הוא כזה, כשכתבתי את היכולת הזו אמרתי לעצמי שהיא יכולה להיות שבורה מהר מאוד, אבל אז אמרתי שבסופו של יום, אם אשף נכנס למבוך עם עדר כבשים כדי להספים לחשים, הוא ימצא דרך אחרת לשבור את המשחק. איפשהו נמאס לי לבנות כל דבר במחשבה של איך למנוע שבירה של המשחק עם היכולת ולכן אמרתי לעצמי קצת "יודע מה, שיהנה" ככה שבעוד שכן, אתה יכול להיכנס למבוך עם 20 עבדים ושבני ברית שלך יהרגו אותם בעוד אתה שואב מהם דם בשביל להספים לחשים - אני פשוט מרגיש שזה פחות סביר ברוב המשחקים, או שזה יהיה מהלך גובל באפיות במשחקים אחרים (הדרך היחידה להביס את הצבא הפולש היא להתחיל להקריב חיילים של הצבא הזה בשביל להטיל כדורי אש אין סופיים על האויב). מניח שיש פה גם אפשרות להגביל את זה עם גופה של יצור מגדול קטן ומעלה, אבל אז צריך לשבור את הראש על האם יצור גדול מעניק יותר ק"פ ואיך מושפיע יצור ענק.... קיצר אני מסכים איתך לגמרי, אבל בניגוד ליכולות שהיא שבורה מיסודה, זו פשוט יכולת שאפשר לשבור, וכאמור, בהצלחה והנאה למי שיעשה את זה.
אני קצת גונב את האנלוגיה הזו מOOTS, אבל מבחינתי סורסרר הוא מכשפת השני בעוד אשף הוא ד"ר סטרינג' - שניהם קוסמים, לשניהם ידע על כוחות מאגים, אבל בעוד הראשנה נולדה עם הכוחות שלה כתוצאה מDNA מוטנטי וכו', השני למד את סודות הקסם והשקיע בהם מחשבה והבנה.
כשאני כותב מסורת קסם, מבחינתי היא מסגרת נורמטיבית שנלמדת בבתי הספר לקסם בעולם הרלבנטי, סורסרר דם הוא מישהו שנולד בוקר אחד וגילה שיש לו כוחות קסם שקשורים לדם בצורה כזו או אחרת, אשף דם הוא מישהו שחקר דם ולמד קסם והבין כיצד לשלב בין ה2. בעוד שלניהם מקור כוח מאגי דומה, האופן בו הם מתעלים את הכוח הוא שונה לגמרי.
לכן הלכתי פה עם אשף, כי אני רוצה את זה בתור ידע שדמות רוכשת ומסוגלת לעשות בו שימוש, ולא כוח מולד בתוכה. יכול להיות שיש מקום לסורסרר שמבוסס על דם ואולי אני אכתוב אחד באמת, אבל בעולם שבו לדם יש כל כך הרבה משמעות, וכל תחומי הקסם הם תחומים אקדמאים, חייב להיות תחום קסם שקשור לדם והוא עובד בהקשר האקדמי.
בסופו של יום, אשף דם ומכשף דם הם לא mutually exclusive(אלוהים אין לזה מילה טובה בעברית) וכנראה ששניהם יכולים להתקיים בעולם הזה במקביל.
צודק, אני אתקן את הניסוחים האלה בקרוב. משום מה זכרתי שיש תיעלוי קדושה שמתחדשים גם במנוחה ארוכה וגם בקצרה. אבל זה טעות שלי. אני קצת מתלבט איך לתקן את להבי דם, אבל מרגיש לי שהכי פשוט לרשום התקפת נשק ולהשיאר לחשים בחוץ.שבועת הדם- אהבתי את השבועה והיא בגדול מאוזנת וכנראה הייתי מאשר לה פלייטסט במשחק, אבל יש כמה שגיאות ניסוחים:
תיעול קדושה - מתחדש במנוחה קצרה - החידושים שכתבת מיותרים.
להבי דם - פלאפ לא תואם למכניקה. או שחסרים המילים "מהתקפות נשק" או שתמצא דרך להכליל בפלאפ לחשים.
ירח אדום כדם - חסר "מתחדש במנוחה ארוכה".
אני אוהב את הפתרון הזה, אבל לדעתי הוא מסרס מידי את הנתיב, אז יכול להיות שהפתרון הטוב ביותר הוא להכפיל את המחיר של הלחש (2 ק"פ בשביל לחש דרג 1 עד ל18 ק"פ בשביל לחש דרג 9), או לחזור לנוסח המקורי שלי ולהגיד שכל לחש סכום של נק"פ כלשהו (ואני תוהה בדיוק כמה, כי כמו שציינתי קודם, לא כזה קשה לאשף להגיע לכמות נק"פ גבוהה אם הוא רוצה ובונה את עצמו נכון).הפתרון שאני מסוגל לחשוב עליו הוא להגביל את דרג הלחש המקסימלי למתאם תכונת ההטלה או השליטה פחות אחד, עם ההגבלה זה עדיין קצת בעייתי בדרגות נמוכות, אבל הרבה יותר מאוזן.
מהצד השני, יכול להיות שלהצמיד את זה לתוסף שליטה (מה שאומר לחשים עד דרג 6) כן יהיה מתאים, אני קצת אעשה חושבים ונחליט.
ראיתי כמה צד ג' שהתעסקו ברעיון הזה ובגלל זה לקחתי גם אותו לפה. בסופו של דבר אני לא באמת מרגיש שיש פה משהו שבור מידי, הגדלה של לחש בדרג 1 היא לרוב עניין של כמה קוביות נזק נוספות/עוד יצור מושפע, אני לא בטוח שזה חזק מידי ושבור. בעיקר כי יש פה שימוש באותו מאגר כמו היכולת העיקרית של האשף.העצמה מאגית - אותה בעיה עם ניצול דרגי הלחש, מה גם כמו שזה מנוסח אפשר להטיל לחשים בדרג לחש שעוד לא פתוח עבור הדמות. לפחות השימוש באותו מאגר...
או יתושים למען האמת...בעלות דם - רוצה להטיל 20 פעם רצוף מטר מטאורים? לך לשוק, תוציא כמה גרושים על עכברים
העניין הוא כזה, כשכתבתי את היכולת הזו אמרתי לעצמי שהיא יכולה להיות שבורה מהר מאוד, אבל אז אמרתי שבסופו של יום, אם אשף נכנס למבוך עם עדר כבשים כדי להספים לחשים, הוא ימצא דרך אחרת לשבור את המשחק. איפשהו נמאס לי לבנות כל דבר במחשבה של איך למנוע שבירה של המשחק עם היכולת ולכן אמרתי לעצמי קצת "יודע מה, שיהנה" ככה שבעוד שכן, אתה יכול להיכנס למבוך עם 20 עבדים ושבני ברית שלך יהרגו אותם בעוד אתה שואב מהם דם בשביל להספים לחשים - אני פשוט מרגיש שזה פחות סביר ברוב המשחקים, או שזה יהיה מהלך גובל באפיות במשחקים אחרים (הדרך היחידה להביס את הצבא הפולש היא להתחיל להקריב חיילים של הצבא הזה בשביל להטיל כדורי אש אין סופיים על האויב). מניח שיש פה גם אפשרות להגביל את זה עם גופה של יצור מגדול קטן ומעלה, אבל אז צריך לשבור את הראש על האם יצור גדול מעניק יותר ק"פ ואיך מושפיע יצור ענק.... קיצר אני מסכים איתך לגמרי, אבל בניגוד ליכולות שהיא שבורה מיסודה, זו פשוט יכולת שאפשר לשבור, וכאמור, בהצלחה והנאה למי שיעשה את זה.
אתה צודק שסורסרר הוא אכן מאוד מתאים ותמ'טי לקונספט, בעיקר כי הוא מקצוע שכבר עובד עם "נקודות קסם" כלשהן, אבל הבעייה שלי היא פלאפית.אגב, בראש שלי אני דווקא הלכתי לכיוון סורסורר
אני קצת גונב את האנלוגיה הזו מOOTS, אבל מבחינתי סורסרר הוא מכשפת השני בעוד אשף הוא ד"ר סטרינג' - שניהם קוסמים, לשניהם ידע על כוחות מאגים, אבל בעוד הראשנה נולדה עם הכוחות שלה כתוצאה מDNA מוטנטי וכו', השני למד את סודות הקסם והשקיע בהם מחשבה והבנה.
כשאני כותב מסורת קסם, מבחינתי היא מסגרת נורמטיבית שנלמדת בבתי הספר לקסם בעולם הרלבנטי, סורסרר דם הוא מישהו שנולד בוקר אחד וגילה שיש לו כוחות קסם שקשורים לדם בצורה כזו או אחרת, אשף דם הוא מישהו שחקר דם ולמד קסם והבין כיצד לשלב בין ה2. בעוד שלניהם מקור כוח מאגי דומה, האופן בו הם מתעלים את הכוח הוא שונה לגמרי.
לכן הלכתי פה עם אשף, כי אני רוצה את זה בתור ידע שדמות רוכשת ומסוגלת לעשות בו שימוש, ולא כוח מולד בתוכה. יכול להיות שיש מקום לסורסרר שמבוסס על דם ואולי אני אכתוב אחד באמת, אבל בעולם שבו לדם יש כל כך הרבה משמעות, וכל תחומי הקסם הם תחומים אקדמאים, חייב להיות תחום קסם שקשור לדם והוא עובד בהקשר האקדמי.
בסופו של יום, אשף דם ומכשף דם הם לא mutually exclusive(אלוהים אין לזה מילה טובה בעברית) וכנראה ששניהם יכולים להתקיים בעולם הזה במקביל.
אני מסכים איתך, וזה באג גדול בשיטה שאף אחד לא שם לב שהמאגר הזה קיים בדרך כלל. האמת שזה לא נתיב ראשון שכתבתי שמשתמש בק"פ בתור יכולת, איפשהו בפורם יש את החובש הקרבי שלי זרוק שיכול לגרום לבני ברית לנצל ק"פ בתור ריפוי. אני מניח איפשהו שבמשחק שמבוסס על מודלים עם הרבה קרבות ביום לשחקנים יש יותר שימוש בק"פ שלהם מאשר במשחקים שאנחנו יותר רגילים אליהם בפורם. ככה שאני לא חושב שיש פה עדיפות חזקה מידי יותר מאשר מקצועות שיש להם שימוש קבוע בפועלת בונוס בתור שלהם (דוגמת נוכל או נזיר) לעומת מקצועות שאין (דוגמת חלק מהפאלדינים והדרואידים)אם אתה ער לנקודה הזאת אז מצוין. שים לב רק שאתה לא נותן למקצוע הזה עדיפות יתר כי לאחרים אין דברים ״מעניינים״ לעשות עם מאגר הק״פ שלהם, לפחות במהדורה הרגילה.