• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

צפייה ברצף - Marvel Cinematic Universe

רגע, אז ווקאנדה היא לא אסגארד? :)
אז כן, זו הבעיה שלי עם הסרט. יותר מדי דמיון בין הסיפור של ת'ור לסיפור של הפנתר השחור. אני מניח שכל מי שבעת הזה מעניין אותו הבין אותי, ואני לא רואה צורך לפרט עכשיו את ההשוואה - אם מישהו לא הבין, אפרט.
 
ובכנות- אני לא חושב שהסרט היה מצליח אם לא היה צורך ממשי בסרט שחור בשוק
קשה לי להסכים עם האמירה הזו. ראשית כי אני לא מכיר סרט של מארוול מהשנים האחרונים שלא הצליח - היו כאלו שהיו טובים יותר וטובים פחות.

אבל בעיקר כי למרות שגם לי הפריעו החורים בעלילה - זה לא משהו זר בסרטי מארוול. אני חושב שההשוואה שעשו כאן לאסגארד היא מתאימה, בייחוד לת'ור 3 שגם הוא סרט מצליח ואהוב וגם הוא בעל חורים בעלילה מכאן עד לירח.
לא שמעתי תלונות על ת'ור שזה סרט שעשו אותו כי היה צריך לעשות סרט סקנדיבי/מערב אירופאי.
 
צודק, אולי "מצליח" לא הייתה המילה הנכונה, הכוונה שלי הייתה יותר להצלחה בקרב הקהל מאשר להצלחה בקופות, אז יותר "אהוב" מ"מצליח". אני חושב שהסיבה שהפנתר השחור הוא סרט כל כך פופולרי היא בגלל שהשוק השתוקק ( :cool: ) לסרט שחור ברובו, מבחינת קאסט ומבחינת הסיפור שמספרים בו.

זו גם אחת הסיבות להצלחה של שאנג-צ'י ואגדת 10 הטבעות, רק שבמקרה של שאנג-צ'י, סרטי וושיה קיימים כבר הרבה זמן (אבל לא באותה רמה של sincerity שהורגשה בסרט הזה) ולכן השוק לא היה צמא להם באותה המידה.

שים לב שאני לא אומר שעשו את הסרט הזה כי השוק רצה סרט שחור, אלא שחלק גדול מהפופולריות שלו והסיבה שאנשים כל כך אוהבים אותו היא בגלל שזה סרט מסוג שהשוק היה צמא לו, ולכן הם יותר מוכנים להתעלם מהבעיות שבו.

אז כן, זו הבעיה שלי עם הסרט. יותר מדי דמיון בין הסיפור של ת'ור לסיפור של הפנתר השחור. אני מניח שכל מי שבעת הזה מעניין אותו הבין אותי, ואני לא רואה צורך לפרט עכשיו את ההשוואה - אם מישהו לא הבין, אפרט.
דווקא אשמח לשמוע את ההשוואה, כי אני לא חושב שיש כל כך הרבה דמיון מעבר ל"צרות במשפחת מלוכה".
 
עריכה אחרונה:
אני חושב שאתה קצת Overthinking כאן. מארוול זה מותג סופר פופולארי, מילדים בגן ועד למבוגרים בגילאי ה-40.
כל סרט שמצליח לא להיות גרוע, יש בו דמויות אהובות, אפקטים טובים וכך הלאה יזכה בקלות למעמד של סרט "אהוב".
אני מסכים שיש חלקים בקהל שהשתוקקו לסרט "שחור", כמו שאולי יש כאלו שהשתוקקו לסרט "אסייתי". אני לא חושב שזה בפני עצמו מספיק גורם לאהדה, בייחוד ששווה להדגיש שיש כאלו שזה עדיין אנטי-תזה בשבילם גיבורי על שהם לא מערב-אירופאיים.
באותו אופן ש Wonder Woman לא זכה לאהדה רק בגלל גל גדות או בגלל גיבורת-על, אלא בגלל שהוא סרט טוב מאוד ביחס לסרטי DC בכלל (ואני לא יכול להגיד את זה על 1984...)
 
בגלל שאמרתי לילדים שנלך לראות את ספיידרמן החדש (מישהו כבר ראה?) רק אחרי שנראה את ספיידרמן הרחק מהבית, אז אנחנו קצת מאיצים את הקצב.

ראינו אתמול את הנוקמים: מלחמת האינסוף.
סרט שמאוד אהבתי בקולנוע וגם עכשיו אין ספק שהוא גולת הכותרת של סרטי מארוול.
הוא משלב את כל הדברים הטובים מהסרטים הקודמים - שחקנים מצוינים, הפקה מושקעת, אפקטים ועוד, הפעם ביחד עם עלילה משובחת שגם מהווה סיכום מהמם לסרטים הקודמים. גם העובדה שאין להם בעיה לחסל דמויות תורמת הרבה לעלילה.

רק הסרט הזה שווה לראות את הקודמים, להבין איך הם שוזרים את הכל ביחד.
מעבר לכך, הפעם צפיתי בו אחרי שכבר ראיתי את סוף המשחק, והתוספות וההבנה איך שני הסרטים מתחברים.

פשוט הסרט הטוב ביותר של מארוול לדעתי.
 
Nextorl Nextorl , זה בדיוק הקטע - קורה להם אותו דבר בשינוי אווירה. הם מגורשים, הם חוזרים, בן משפחה מרושע, נאלצים להיעזר בשונים מהם... רק עם אנשים שחורים. אין לי בעיה עם זה - אבל תבחרו, הפנתר השחור או ת'ור - לא צריך את אותו דבר פעמיים.
 
אמרתי לילדים שנלך לראות את ספיידרמן החדש (מישהו כבר ראה?)
בדיוק חזרתי מהסרט עם Qurrion Qurrion , ובכנות שאין לי שום דבר להגיד עליו. הוא בדיוק מה שציפיתי שיהיה, גם מבחינה קולנועית וגם מבחינת עלילה.
 
בדיוק חזרתי מהסרט עם Qurrion Qurrion , ובכנות שאין לי שום דבר להגיד עליו. הוא בדיוק מה שציפיתי שיהיה, גם מבחינה קולנועית וגם מבחינת עלילה.
צפיתי אתמול בערב ו- I approve this message.

אתם עשויים להיתקל ברחבי האינטרנט בטענה שזה הסרט הכי טוב של ספיידרמן אי פעם או משהו כזה... Into the Spider-verse עדיין מוביל גם מבחינת העלילה המפתיעה, גם מבחינת בניית הנבלים, גם מבחינת העלילה הרגשית וגם במקוריות של מה עושים עם הדמות.

כן אציין אם אתה מתכוון ללכת עם הילדים שדמות יחסית ראשית נהרגת במהלך הסרט.
 
והיום צפינו ב Antman and the Wasp, במסע לקראת השלמת הפאזה השלישית.
ו… הוא פשוט מרגיש כמו פילר. גם ברמת העלילה וגם ברמת הסרט.
יש בו פיתוח דמות, הוא משעשע, אפקטים נחמדים, ובסך הכל כמו ארוחה שגרתית במסעדה שאוהבים. אין מה להתלהב, אבל זה נחמד.
בהחלט עדיף על הראשון של אנטמן, וחביב כדי להעביר ערב משעמם בבית.
 
ועכשיו הגיע התור של Captain Marvel.
בצפייה הראשונה שלי בסרט, ואני חושב שפרסמתי על זה נושא בזמנו, די נהנתי ממנו. לא תפסתי ממנו בתור סרט מצוין, אבל הוא עבד היטב.

בצפייה החוזרת, נהנתי הרבה יותר - אני חושב שזה בין סרטי ה Origin היותר טובים ב MCU, שמצליח להתעלות בזכות בניית עולם מעניינת (גם ה Kree וגם ה Skrull זוכים להרבה זמן מסך יחסית, לא רק קפטן מארוול). אבל זה לא רק בניית העולם המעניינת, גם הנבל, לכאורה-נבל ליתר דיוק, הוא אחלה ובסך הכל סרט מהודק וכיפי עם שחקנים טובים לרוב, חוץ מאשר קולסון הצעיר שמרגיש מאולץ לגמרי, וגם פיורי הצעיר שגם מרגיש טיפה מאולץ.

הדבר העיקרי שמפריע לי בסרט, זה למה לכל הרוחות לדחוף לשם את Rohan בכח? להזכיר אותו בהתחלה היה בסדר, אבל הסצנה בסוף שהוא תוקף את כדה"א וקפטן מארוול מביסה את כל הצי שלו.. פשוט מיותר ולא תורם כלום לסרט.
הסרט הזה גם גורם לאנטמן והצרעה להראות פחות טוב - שני הסרטים הללו הם פילרים בין שני החלקים של הנוקמים, אבל אנטמן היה חביב ולא מיוחד וקפטן מארוול היה מגניב ומשעשע וחיבור יותר חזק לנוקמים.

לסיכום, זה אמנם לא בטופ 3 של ה MCU, אבל באזור הטופ 5.

נ.ב. גם הסברתי לילדים על סטן לי ועל השקופית תודה שעשו לו בתחילת קפטן מארוול, רק ביאס אותי שלא זכרתי מי המאייר שעבד עם סטן לי - זה קורה לא פעם שכמה אנשים עושים עבודה יחדיו, ורק אחד מהם זוכה לרוב התהילה (גייגקס וארנסון זה גם דוגמה טובה).
 
נ.ב. גם הסברתי לילדים על סטן לי ועל השקופית תודה שעשו לו בתחילת קפטן מארוול, רק ביאס אותי שלא זכרתי מי המאייר שעבד עם סטן לי - זה קורה לא פעם שכמה אנשים עושים עבודה יחדיו, ורק אחד מהם זוכה לרוב התהילה (גייגקס וארנסון זה גם דוגמה טובה).
יש כמה, אבל אני מניח שאתה מדבר על קירבי. סטן לי בהחלט דפק אותו מכל בחינה... חבל שהם לא השלימו אף פעם.

קפטן מארוול הוא סרט סביר לדעתי, אבל הבעיה שלי היא שהוא שם רק כדי שיהיה תירוץ לאיך הדמויות XYZ הגיעו מנקודה א' לנקודה ב' בתחילת סוף המשחק. הוא היה צריך לבוא בשלב הרביעי, כלומר השלב העכשווי, ולא להיות תקוע בסוף השלב השלישי. קפטן מארוול הייתה צריכה להעלם בסנאפ, ולחזור עם הבליפ.

והמשפט האחרון ממש מצחיק אם אתה לא מעריץ מארוול :)
 
קפטן מארוול אינה בין הדמויות האהובות עליי. קשת העלילה שלה הסתיימה בכך שהיא יהירה יותר משהייתה קודם וסכנה הרבה יותר גדולה ליקום היות והיא לא שולטת בכוחותיה באותה המידה שהייתה יכולה אם היא הייתה עוקבת אחרי דיסצפלינת הקרי (שאני חושב שרק רצו לנצל את יכולותיה, לא לדכא אותן.) כמובן שזו רק ההרגשה שלי וסביר להניח שבסרט הבא לא יקרה כלום כתוצאה מכך שקפטן מארוול התחברה אל "האני הכועס" הפנימי שלה במידה כזאת שלא הותרה לת'ור, לדוגמא. אני סבור שת'אנוס, ברמה לא מודעת, בחר את סוג האנשים שהוא רוצה שיאכלס את היקום שלו והיא הייתה אחת מהם. הקרי והסקרול אכן עשויים היטב ומוסיפים חן לסרט.
 
והיום צפינו ב Antman and the Wasp, במסע לקראת השלמת הפאזה השלישית.
ו… הוא פשוט מרגיש כמו פילר. גם ברמת העלילה וגם ברמת הסרט.
יש בו פיתוח דמות, הוא משעשע, אפקטים נחמדים, ובסך הכל כמו ארוחה שגרתית במסעדה שאוהבים. אין מה להתלהב, אבל זה נחמד.
בהחלט עדיף על הראשון של אנטמן, וחביב כדי להעביר ערב משעמם בבית.
הסרט מרגיש כמו פילר ובעצמו יש בו עוד פילרים. כל הקטע של ghost לחלוטין מיותר משום שממילא יש לחבר'ה הטובים מטרה (להציל את ג'נט ואן דיין שכלואה עשורים בתוך מימד הקוואנטום) והנבל האמיתי של הסרט הוא בכלל המאפיונר המיותר שאף אחד לא זוכר.


לגבי קפטן מארוול, אני חושב שהביצוע של הסקרולים היה מעניין (בקומיקס הם בבירור רעים, וההחלטה להפוך אותם לטובים בסרט הצליחה לשבור ציפיות). גם המשחק של המנהיג שלהם היה מצוין.
כל היתר לא עבד. הטוויסט שהקריי הם הרעים לא עובד כי הקריי כבר היו הרעים בשומרי הגלקסיה. הדמות של קפטן מארוול לא התפתחה בכלל במהלך הסרט בשום צורה (היא למדה על הרקע שלה, אבל תפיסת העולם וההתנהגות שלה לא באמת אותגרו בשום צורה) והיא פשוט ממשיכה לעשות בסוף הסרט מה שעשתה גם בתחילת הסרט, רק עבור הטובים. גם יש חוסר קוהרנטיות בין ההצגה שלה כאימפולסיבית ופזיזה ובין ההצגה שלה בסרטים הבאים ובסדרה what if כמבוגר האחראי, כשהיא נמצאת על המסך - והיא לא נמצאת הרבה, כי חשוב לכותבים כל כך להציג אותה כדמות חזקה ובלתי מנוצחת עד שתמיד יש תירוץ לא משכנע למה היא לא נמצאת איפה שקורים הדברים החשובים כמו ליטרלי מסע בזמן להצלת היקום.
 
אני יכול להעיד שאשתי מאוד התלהבה מההעצמה הנשית בסרט, בעיקר בסצנה הסופית שראו את קפטן מארוול כילדה וכאישה נופלת וקמה שוב ושוב.
למרות שאני מודה שבעיניי זו הייתה סצנה קצת צ׳יזית, כמו הסצנה בסוף המשחק עם החבורה הנשית שנאספת כדי לחדור את היריבים בקרב הסופי.
 
אני יכול להעיד שאשתי מאוד התלהבה מההעצמה הנשית בסרט, בעיקר בסצנה הסופית שראו את קפטן מארוול כילדה וכאישה נופלת וקמה שוב ושוב.
העניין הוא שהמסר הזה לא מחובר בשום צורה למה שמתרחש בחיים של הדמות. נכון, בעבר שלה בתור טייסת הביקורת קרול דנברס, חיל האוויר של ארצות הברית מנע מקרול להתקדם בגלל שהיא אישה, אבל הזעם הפמיניסטי יוצא כלפי הקרי, שהם אמנם כובשים פשיסטיים ורוצחי עם, אבל יש אצלם שוויון מגדרי והנציג העיקרי שלהם בסרט יון-רוג הוא נבל, אבל שוביניזם או גבריות רעילה הן לא חלק מהקטע שלו, והוא בבירור מעריך את קרול ומנסה לאמן אותה.
זה ממש הרגיש לי כאילו חייזר חסר אינטואיציה אנושית כתב סרט שבו הוא מנסה לחקות את החזות של מסר פמיניסטי, אבל מפספס לגמרי את המהות.

הסרט של "האלמנה השחורה" עשה עבודה טובה בהרבה בעניין פמיניזם (אם כי יש בו המון בעיות אחרות משלו).

למרות שאני מודה שבעיניי זו הייתה סצנה קצת צ׳יזית, כמו הסצנה בסוף המשחק עם החבורה הנשית שנאספת כדי לחדור את היריבים בקרב הסופי.
אוי, סצנה מביכה ביותר בעיני. נדבר עליה שוב כשאולדמן יגיע לשם.
 
וסוף המשחק הגיע :)
לפני שראיתי את הסרט בסבב הזה, לא מאוד אהבתי אותו בסבב הקודם. מה שבעיקר הפריע לי בו הוא הביטול של למעשה רוב אם לא כל מה שקרה במלחמת האינסוף. אז הפעם הגעתי בראש קצת אחר, וזה פחות הפריע כי ראיתי גם יותר טוב את השילוב בין השניים.
לפני שאגיע למחשבות שלי על הסרט, די מבאס שכדי להבין מה קורה בו צריך לראות את אנט-מן והצרעה, שכמו שכתבתי הוא סרט די מיותר למעט הקישור בסרט הזה. לעומת זאת, קפטן מארוול הוא לא ממש צפייה נדרשת לפני סוף המשחק, גם כי הדמות שלה משחקת לטעמי תפקיד די שולי בסרט - כלומר אם לא ממש יודעים מי היא, מספיק לדעת שהיא תותחית-על וזהו. אין לה השפעה על העלילה.
אז זה מבאס, כי אנט-מן והצרעה הוא לא סרט טוב והקישור הוא חזק...

אז חזרה לסוף המשחק - סרט מעולה, מוריד את הכובע. לא חשבתי כך אחרי שראיתי בקולנוע, אבל אחרי שרואים את כל ה MCU, ומבינים איך הכל מתחבר ביחד ואיך זה מנגן, רואים שהסרט עושה עבודה מצוינת, עם כל הרפרנסים
המסע בזמן הוא בכלל מצויין, לא ראיתי את הפיצ'רים המיוחדים ולא קראתי הסברים איך עשו את זה, אבל עשוי היטב החיבור לסרטים הקודמים שבהם אבני האינסוף הופיעו
הסרט אמנם ארוך, אבל הוא מחזיק את הזמן מצוין, בשום שלב לא הרגשתי עייפות או רצון שהסרט יגמר כבר. החיבור לתאנוס גם עובד היטב, וכך גם סצנות אחרות בסרט (ברוס באנר עם ה Sorcerer Supreme מעולה). אני לא שואל איך דוקטור סטריינג' חישב את ה-1 ל-14 מיליון, כי בלי לקחת את אנט-מן בחשבון זה לא עובד, אבל שם את זה בצד. נבולה ותאנוס גם עובד מצוין וגם הקרבות עשויים היטב ולא מוגזמים לטעמי - במאמר מוסגר, אין לי מושג על איזה סצנה של חבורה נשית אתם מדברים - זה נשמע כמו משהו שרק שמנטפקים שמים לב אליו... וראיתי את הסרט לפני שעתיים.

בסרט מאבדים שלוש דמויות ראשיות, וזה עשוי בטוב-טעם בכל אחד משלושת המקרים. מאוד אהבתי שנתנו לפוטס במה מרכזית, וגם מה שעשו עם הדמות של Hawkeye (אפילו ש... הוא לא גיבור-על, סתם לוחם מיומן היטב, אבל כבר בלעתי את הצפרדע).
לסיכום, מאוד נהנתי, וזה כנראה נקודת סיום מושלמת ל MCU. כמובן יש את ספיידרמן הבא, אבל אישית היה טבעי יותר שיהיה חלק מהפאזה הרביעית, לא ברור לי למה החליטו לשים אותו כאן. עם זאת, אני אומר את זה מחוסר-ידיעה, כי עוד לא ראיתי את הסרט.

מחזק אצלי את סימן השאלה האם הסרטים הבאים של ה MCU יצליחו להגיע לגדולה של הפאזה הראשונה (והחלוצה) ושל הפאזה השלישית (והמהממת) של ה MCU. מהמר שהם יהיו יותר בסגנון של הפאזה השנייה, פחות קשורים אחד לשני, עם הבלחות טובות וסרטים בינוניים ומטה.
 
אז אני מצפה כבר לראות אותו.
משהו שנזכרתי בו עכשיו, הדרך שבה החזירו את לוקי לחיים היא גאונית לטעמי. הדרך של גמורה היא יותר מאכזבת. זה הרגיש לגמרי מיותר, אפילו שאני אוהב את הדמות.
 
חזרה
Top