אחרי עריכה משמעותית, אני אפרסם כאן מחדש את השיטה שכתבתי למשחק בעולם המערכה רושאר, העולם שבו מתרחש הסדרה המעולה (רוצו לקרוא אם עוד לא קראתם!) "גנזך אורות הסער" של ברנדון סנדרסון.
כאן יש את ספר החוקים הבסיסי של השיטה. עם הרבה יצירתיות מהמנחה, אפשר להשתמש בו כדי להריץ משחק שלם - אם תהיה היענות אני אכתוב גם ספר למנחה.
רגע, מה בעצם מיוחד בשיטה שלך?
השיטה שלי מותאמת אישית לעולם המערכה, שזה יתרון ראשון. דבר שני, השיטה כתובה בצורה כזו שקרב שכולל חרבות רסיס ושריונות רסיס הוא לא מאוד מסובך (רק קצת, יחסית לקרבות של מו"ד 4 למשל), והיא בנויה בצורה שמאפשרת גם משחק תפקידים ואתגרים חברתיים, וגם קרבות.
זה ממש לא המצאה של השיטה שלך, יש עוד שיטות שעושות את זה, לדוגמה משחקי הכס
נכון, זו לא המצאה שלי, אבל השיטה שלי היא בעברית (יתרון משמעותי) ושיטות אחרות שעושות את זה מותאמות לעולמות מסוג שונה.
למה בעצם שאני לא אוסיף את הרסיסים למו"ד 5 ואשחק כך?
מו"ד 5 לא מתאימה לרסיסים, כי מדובר ב"חפצי קסם" אדירים, בעלי חוקים מיוחדים, שלא ממש מתכתבים עם החוקים של שאר השיטה.
בנוסף, אפשרי לבצע המרה למו"ד 5 - אבל זה לא באמת מה שמו"ד 5 נועדה לו, ולכן זה יעבוד פחות טוב.
איזה אתגרים יעמדו בפני השחקנים שלי אם אני אריץ בשיטה שלך?
דבר ראשון, בדומה למו"ד השיטה תומכת בקרב טקטי ומעניין. מצד שני, היא משתמשת בשיטת הפציעות של עולמות פראיים (לא בדיוק אותו דבר, אבל מתברר שזה דומה - לא היה לי שמץ מה זה עולמות פראיים כשכתבתי את שיטת הפציעות הזו) וחוסכת הרבה חישובי נק"פ. הנזק בשיטה הוא גם סטטי, ואם פוגעת בך התקפה, אתה צריך לגלגל עמידות - ככל שאתה יותר חזק ויותר מתקדם העמידות שלך גבוהה יותר - ואם אתה מצליח, לא קורה לך כלום, אם אתה נכשל אתה סופג פציעה. בניגוד למו"ד, מהפציעות האלו לא תוכל להחלים כל כך בקלות.
דבר שני, השיטה מכילה חוקים להמרה של קרב המוני (קרברב, קרב בין צבאות) למשהו הדומה לקרב בעל מספר משתתפים נמוך, ולכן השחקנים יוכלו להוביל צבאות לקרב (בין אם בצורה טקטית או במשמעות הפשוטה של המילה, בעזרת רסיסים). במילים אחרות, השיטה תומכת גם במשחקי ניהול.
אתגר נוסף מסוג ייחודי לעולם המערכה, הוא שרידה בסערת אימים. בעזרת תכנון טוב והצבה של מספר מחסות מוגבל, תוכל ליצור אתגר מרגש של לנסות לרוץ ממחסה למחסה תוך כדי הסערה, כדי לשרוד אותה, ולתת לשחקנים את התחושה ש"זה היה קרוב!" גם בלי לפצוע אותם מכאנית.
אתגר נוסף הוא אתגר קרב רסיסים, שבו נלחמים נושא רסיס כנגד נושא רסיס, שמתנהל בצורה שונה מקרב רגיל, וכולל הרבה יותר מתח.
כמה הכנה השיטה תדרוש ממני בתור מנחה לפני הסשן?
זה מאוד משתנה בין מנחה למנחה. צריך הכנה מינמלית (להכין דב"שים שהדמויות יפגשו, בעולם של רושאר כמעט אין מפלצות) אבל מעבר לזה - הכל פתוח.
אני גם עדיין לא יודע כמה הכנה בדיוק צריך, מכיוון שגם אני טרם שיחקתי בשיטה.
כמה השיטה מסובכת ו"כבדה"?
קצת קשה לי לענות על השאלה הזאת. לבנות דמות ככל הנראה ייקח זמן משמעותי, להבין את השיטה לא כל כך - היא לא מסובכת, אבל יש בה לא מעט פרטים לא - יחודיים.
שוב, זה משהו שככל הנראה יתברר בהמשך, כאשר אנשים ישבו לשחק בשיטה.
אז למה אתם מחכים? רוצו למצוא קבוצה ולקרוא את ספר החוקים!
נ.ב. הערות והארות אשמח לשמוע. תגובות של "זו שיטה גרועה" ללא הסבר אני פחות אשמח לראות, ואתם מתבקשים לא לכתוב כאלו.
אני נותן רשות להשתמש בשיטה לכל שימוש ביתי, אבל אוסר על שימוש מסחרי (את זה כתבתי למען הסדר הטוב).
כאן יש את ספר החוקים הבסיסי של השיטה. עם הרבה יצירתיות מהמנחה, אפשר להשתמש בו כדי להריץ משחק שלם - אם תהיה היענות אני אכתוב גם ספר למנחה.
רגע, מה בעצם מיוחד בשיטה שלך?
השיטה שלי מותאמת אישית לעולם המערכה, שזה יתרון ראשון. דבר שני, השיטה כתובה בצורה כזו שקרב שכולל חרבות רסיס ושריונות רסיס הוא לא מאוד מסובך (רק קצת, יחסית לקרבות של מו"ד 4 למשל), והיא בנויה בצורה שמאפשרת גם משחק תפקידים ואתגרים חברתיים, וגם קרבות.
זה ממש לא המצאה של השיטה שלך, יש עוד שיטות שעושות את זה, לדוגמה משחקי הכס
נכון, זו לא המצאה שלי, אבל השיטה שלי היא בעברית (יתרון משמעותי) ושיטות אחרות שעושות את זה מותאמות לעולמות מסוג שונה.
למה בעצם שאני לא אוסיף את הרסיסים למו"ד 5 ואשחק כך?
מו"ד 5 לא מתאימה לרסיסים, כי מדובר ב"חפצי קסם" אדירים, בעלי חוקים מיוחדים, שלא ממש מתכתבים עם החוקים של שאר השיטה.
בנוסף, אפשרי לבצע המרה למו"ד 5 - אבל זה לא באמת מה שמו"ד 5 נועדה לו, ולכן זה יעבוד פחות טוב.
איזה אתגרים יעמדו בפני השחקנים שלי אם אני אריץ בשיטה שלך?
דבר ראשון, בדומה למו"ד השיטה תומכת בקרב טקטי ומעניין. מצד שני, היא משתמשת בשיטת הפציעות של עולמות פראיים (לא בדיוק אותו דבר, אבל מתברר שזה דומה - לא היה לי שמץ מה זה עולמות פראיים כשכתבתי את שיטת הפציעות הזו) וחוסכת הרבה חישובי נק"פ. הנזק בשיטה הוא גם סטטי, ואם פוגעת בך התקפה, אתה צריך לגלגל עמידות - ככל שאתה יותר חזק ויותר מתקדם העמידות שלך גבוהה יותר - ואם אתה מצליח, לא קורה לך כלום, אם אתה נכשל אתה סופג פציעה. בניגוד למו"ד, מהפציעות האלו לא תוכל להחלים כל כך בקלות.
דבר שני, השיטה מכילה חוקים להמרה של קרב המוני (קרברב, קרב בין צבאות) למשהו הדומה לקרב בעל מספר משתתפים נמוך, ולכן השחקנים יוכלו להוביל צבאות לקרב (בין אם בצורה טקטית או במשמעות הפשוטה של המילה, בעזרת רסיסים). במילים אחרות, השיטה תומכת גם במשחקי ניהול.
אתגר נוסף מסוג ייחודי לעולם המערכה, הוא שרידה בסערת אימים. בעזרת תכנון טוב והצבה של מספר מחסות מוגבל, תוכל ליצור אתגר מרגש של לנסות לרוץ ממחסה למחסה תוך כדי הסערה, כדי לשרוד אותה, ולתת לשחקנים את התחושה ש"זה היה קרוב!" גם בלי לפצוע אותם מכאנית.
אתגר נוסף הוא אתגר קרב רסיסים, שבו נלחמים נושא רסיס כנגד נושא רסיס, שמתנהל בצורה שונה מקרב רגיל, וכולל הרבה יותר מתח.
כמה הכנה השיטה תדרוש ממני בתור מנחה לפני הסשן?
זה מאוד משתנה בין מנחה למנחה. צריך הכנה מינמלית (להכין דב"שים שהדמויות יפגשו, בעולם של רושאר כמעט אין מפלצות) אבל מעבר לזה - הכל פתוח.
אני גם עדיין לא יודע כמה הכנה בדיוק צריך, מכיוון שגם אני טרם שיחקתי בשיטה.
כמה השיטה מסובכת ו"כבדה"?
קצת קשה לי לענות על השאלה הזאת. לבנות דמות ככל הנראה ייקח זמן משמעותי, להבין את השיטה לא כל כך - היא לא מסובכת, אבל יש בה לא מעט פרטים לא - יחודיים.
שוב, זה משהו שככל הנראה יתברר בהמשך, כאשר אנשים ישבו לשחק בשיטה.
אז למה אתם מחכים? רוצו למצוא קבוצה ולקרוא את ספר החוקים!
נ.ב. הערות והארות אשמח לשמוע. תגובות של "זו שיטה גרועה" ללא הסבר אני פחות אשמח לראות, ואתם מתבקשים לא לכתוב כאלו.
אני נותן רשות להשתמש בשיטה לכל שימוש ביתי, אבל אוסר על שימוש מסחרי (את זה כתבתי למען הסדר הטוב).
עריכה אחרונה: