טוב, כבר מאז 2011 למג'יק יש ארבע נדירויות - הנדירות של Mythic Rare נוספה מעל הנדירות Rare הרגילה. ובכל זאת, המצב במג'יק לא רע כמו בפוקימון מהבחינה הזו. כן, יש הרבה דברים עם אומנות מיוחדת ופרומואים וכאלה בשביל אספנים, אבל לכל הקלפים יש גם גרסאות רגילות, שאפשר למצוא בדיוק כמו שהיה אפשר למצוא לפני 28 שנה.
אני חושב שהרבה מזה הוא הצורה שבה המשחקים התפתחו. מג'יק הוא קודם כל משחק שצריך לשחק. TCG, משחק קלפים להחלפה. אז לפני הכל, צריך לוודא שאפשרי לשחק את המשחק. כן, יש אספנים ויש מוצרים בשביל אספנים, אבל זה לא המרכז של המשחק. לפני כמה שנים, כשרציתי לבנות לעצמי סט משחק שכולל את כל הקלפים מסט כלשהו, פשוט קניתי קופסה של הסט, והיה שם כמעט כל מה שאני צריך, עם כמה קלפים בודדים שהייתי צריך להחליף בשבילם.
לעומת זאת, פוקימון הוא כבר מזמן CCG, משחק קלפים לאספנים. המוקד של המשחק הוא על איסוף של קלפים, והמשחק עצמו נדחק הצידה. זו תוצאה ישירה, כמובן, של ההשתייכות לקבוצת מדיה גדולה יותר. אנשים שלא מתעניינים במשחק נמשכים לקלפים בגלל המותג, מה שגורר את המשחק לכיוון אספני. מהסיבה הזו, ההתפתחות הטבעית של המשחק היא להפוך ליותר מאתגר לאיסוף כדי להוסיף עניין ולהגדיל רווחים. זה חבל, אבל זו המציאות של משחק לאספנים.
האם אפשר לקבל קצת רקע על משחקי הקלפים: מג'יק, פוקימון ויוגיהו? אני יודע שמדובר במשחקי בניית חבילות של איסוף קלפים, אבל לא מעבר לזה. אשמח ללמוד יותר וגם מה ההבדל ביניהם למשחקי איסוף קלפים שגם שמעתי עליהם כמו ארקהם הורור (ואני בטוח שיש עוד מלא שאני לא מכיר, השם דומיניון קשור לכאן?)?
תודה מראש לכל העונים.
טוב. אז כל המשחקים האלה סובבים סביב הרעיון הבסיסי של TCG, משחק קלפים להחלפה. הרעיון הוא של משחק קלפים עם כמות גדולה מאוד של קלפים, שאתה בונה מהם סלקטיבית חפיסות ומשחק נגד חפיסות שאנשים אחרים בנו. זה הופך את המשחק למאתגר בשני צירים שונים: בניית החפיסה, והמשחק עצמו.
מג'יק היה הTCG המקורי והמשחק שהמציא את הז'אנר ב1993. זה משחק עם סוגת פנטזיה ששאב השראה אסתטית מRPG קלאסיים של שנות התשעים והמשיך משם. הפופולריות שלו הובילה הרבה חברות מקבילות להוציא TCG - פוקימון, הקלפים שכמובן מבוססים על המותג הגדול יותר, יוגיהו, משחק על מפלצות נלחמות שהתבסס כמובן על האנימה הפופולרית באותו השם. בהמשך יצא גם הארטסטון, משחק קלפים ממוחשב לחלוטין במתקיים בעולם של וורקראפט.
האפיל המרכזי בTCG הוא שאין לך גישה מיידית לכל קלף שאתה רוצה. ככלל, קלפים נמצאים בחבילות אקראיות, ואתה צריך או לפתוח אותן ולקוות שתוציא מה שאתה צריך, או להחליף עם אנשים אחרים על קלפים שיש לך. מכאן השם, Trading Card Game.