• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שבוע הספר 2021

כן, שבוע הספר חזר - ובפורמט פיזי.
לאחר שבשנה שעברה היו רק הנחות משמעותיות באתרי האינטרנט השונים, ונמנעתי לגמרי, אז השנה שבוע הספר חזר ואני חזרתי אליו - אפילו פעמיים.
ביום שישי הייתי בשבוע הספר האלטרנטיבי בקפה שפירא, ת'כלס בעיקר הגעתי כדי לבקר בשכונת שפירא שהיא שכונה של פעם. לא היו שם יותר מדי דוכנים, למרות שכן היה הדוכן של דב לדעת, ורכשנו שם שני ספרי ילדים בסה"כ.
היום היינו בשבוע הספר הרגיל, שעבר לשרונה - בסך הכל בסדר גמור, הרגיש די עמוס - אבל בגלל שהמקום קטן יותר, כנראה שפחות אנשים ממה שהיה בעבר בכיכר רבין. מגוון אדיר של ספרים ומבצעים די טובים. רכשתי לעצמי שלושה ספרים באופוס (לא מצאתי את יתר הוצאות המד"ב/פנטזיה) - עולם הטבעת בתרגום מחודש, את הספר השלישי בסדרת החוק הראשון - טיעונם האחרון של מלכים ואת הספר ההמשך של מלחמת האדם הזקן, בריגדות הרפאים. במבצע אחר קניתי את הספר של מריו ליביו "גלילאו ומכחישי המדע".
בנוסף כמובן שגם הילדים קנו, בין היתר את הקומיקס החדש של האווטאר ועוד שני ספרים של הקמע שגם אני קורא. מעבר לכך עוד איזה 7-8 ספרי ילדים, כולל הנסיך הקטן.

אז בסופו של יום יצאנו עם שלל נכבד, עכשיו רק צריך למצוא מקום בארון ולבדוק עם הילדים על איזה ספרים אפשר לוותר. לי כבר יש כמה ספרים שמיועדים למכירה באייקון, אם אצליח להתמודד עם העומס בכניסה לדוכן יד"ש...

אחד הדברים שהרשימו אותו בשבוע הספר כמו בקודמיו, זה הכמות האדירה של הכותרים שיש בעברית, בעיקר בסדרות לילדים - נדמה שמעבר לסדרות המוכרות יש עוד הרבה סדרות ילדים אחרות, מוכרות פחות עם 5 או 10 כותרים ואף יותר - לא מזכיר את גלילה רון-פדר... העושר של הכותרים הזה, שהוא אמנם מבורך בהחלט, הדליק לי נורה לגבי שכר הסופרים - כשיש כל-כך הרבה כותרים, ונדמה שמשנה לשנה כמות האנשים שמגיעים לשבוע הספר הולכת ופוחתת, וכנראה גם רכישות הספרים בקהל הרחב, כמה כלכלי בכלל להוציא לאור ספר היום?
 
יש לי שלל מאוד נכבד משבוע הספר בירושלים -

מהאגף של ברנדון סנדרסון, קניתי את רסיסים של אור ובעל השבועה מסדרת גנזך אורות הסער. קניתי גם את חוק ומסג, הספר הראשון של העריפלאים- עידן 2, ואת שלושת הספרים של מלחמת הנפילים, שכבר התחלתי לקרוא - והיא לא רעה כמו ששמעתי.
מלבדם, קניתי את הסדרה הראשונה של רובין הוב - הרואים למרחוק. שמעתי עליה המלצות, אז למה לא לנסות משהו חדש?

בשביל לסגור מעגל, קניתי את שני הספרים הראשונים של ג'ינקס, וגם את גורלו של אפולו - שלא מאוד אהבתי - האחרון.
חוץ מהם, קניתי גם את אוסף הסיפורים של נרניה, תמיד טוב שיהיה את זה בבית, וגם את שני הספרים של עולם הדיסק בעברית.

ואחרונים, מתחום המד"ב, קניתי את ילדי המחשבה, הספר השלישי בסדרה של המשחק של אנדר, וגם את הצל של ההגמון, הספר השני בסדרה של הצל של אנדר.

בסך הכל די מרוצה, פחות מאלף שקל בשביל הרבה ספרים זה נחמד.
 
עריכה אחרונה:
כרגע אני בRyhthm of War, ומיד אחר כך בReady Player 2, אז מתחילה להיווצר לי רשימת קריאה שלראשונה כבר הרבה זמן לא כולה ברנדון סנדרסון.
אבל בינתיים אני חושב שארגע עם כמויות הספרים... אולי אקנה איזה פראצ'ט אחד.
 
ממה ששאלתי את הבחורה בדוכן של אופוס, כרגע הם מתרגמים את קצב המלחמה.
כנראה שהמשך הטרילוגיה של חוק ומסג זה המועמדים הבאים לתרגום.
מההתרשמות שלי, לא נראה שטיפוס פרסמו ספרים חדשים בשנה האחרונה, למעט התרגום החדש לעולם הטבעת - מובן בגלל הקורונה, אבל חבל. בייחוד נראה שיש להם צוואר בקבוק במתרגמים, כי תמיד היא דיברה על שצפריר עסוק.
 
כמה כלכלי בכלל להוציא לאור ספר היום
כלכלי מאוד לחלק מההוצאות. לסופרים כנראה פחות.
יש הוצאות לאור שמרוויחות לא רע מאנשים שחולמים להוציא ספר. הרווחים מגיעים מהכסף שהסופר משלם ולא מהמכירות. פעם זה היה נפוץ בעיקר באוטוביוגרפיות אבל היום בעיקר בתחום הרומנים הרומנטיים המפולפלים.
יש גם ספרים שהופכים לרבי מכר למרות שלא ברור אם מישהו קונה או קורא אותם, מה שגורם לך לתהות אם אין איזה גוף (למשל - עמותה ניאו-שמרנית עם אותה כתובת כמו של אנשים המקורבים להוצאה) שפשוט קונה אותם בכמויות וככה מעביר כסף מכיס אחד לשני.
 
איזה קטע, אני בדיוק קורא אותו עכשיו:D. סדרה מוצלחת מאוד. אין כמו לוגן.
האמת שבכלל לא התלהבתי מהסדרה(קראתי את השניים הראשונים). מרוב שהסופר מנסה ליצור "דמויות שהן לא מושלמות" ובלי טובים ורעים, יוצא שאי אפשר להזדהות עם הדמויות בכלל. מרגיש כמו ששאו"ק שלא עבד כמו שצריך.
חוץ מזה התקציר של הספר הראשון יומרני להחריד ודי מעצבן.
 
הסדרה הזו תמיד עזרה לי להשלים ספר נוסף במבצעים - ואני די מחבב אותה. מספיק כדי שהשנה היא תהיה העוגן של הרכישה.
מסכים שהדמויות הן לא מושלמות, אבל אני מחבב את זה כך.

וששאו"ק זה פשע עם קצב (אי) הוצאת הספרים של מרטין.
 
חזרה
Top