• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [85] יצירי סוד - הגרסה המאגית (או: ארכיטיפ לאשף וכשרונות אשף חדשים)

הכל התחיל מהפעם הראשונה שקראתי את היכולות של יצירי הסוד בפאת'פיינדר. למי שלא מכיר אקדים ואומר שלאשף בדרגה הראשונה יש בחירה בין שתי אפשרויות. אפשרות אחת היא לבחור בחפץ אישי, שמאפשר לו להטיל לחש ספונטני מספר הלחשים אחת ליום לבחירתך וכן משמש כחפץ קסום שניתן להוסיף לו יכולות חדשות כל הזמן ללא צורך בכישרון או דרישה מלבד אספקת חומרים. האפשרות השנייה היא לבחור ביציר סוד. יציר סוד הוא חיה שנועדה על פי הספר "לעזור לאשף בלימודי המאגיה" - התוכי שרואים בסרטים על הכתף של האשף, או הקרפדה של המכשפות הזקנות - אז זה. הבעיה היא שחוץ מלהיות מגניב והכל - אין לו ממש תועלת... לכן במוד 5 (לדעתי) הפכו את זה ללחש ולא ליכולת, אבל בפאת'פיינדר באמת מעולם לא ראיתי סיבה לקחת את יציר הסוד - חוץ מסיבות פלאפיות. בגלל זה החליטו שהחיה תיתן בונוס מיומנות לאשף, שזה לא רע, זה פשוט לא קשור. בנוסף ליציר סוד יש יכולת של "העברת לחשי מגע" - שזה בעצם לחש פשוט מדרג 2 של אשף, רק שהלחש יותר טוב כי יחסית קשה להרוס אותו. בנוסף היציר סוד מאוד פגיע, ואם הוא מת עולה המון זהב להחזיר אותו, בעיקר ברמות הנמוכות. יש יכולת אחת טובה ומתאימה של יציר הסוד והיא סקירה, אך היא מגיעה רק בדרגה 13...

מצד שני, באמת אי אפשר לתת ליציר סוד יכולות חזקות מדי, כי צריך לאזן אותו מול החפץ האישי. אי לכך ובהתאם לזאת החלטתי ליצור גרסה חדשה של יציר סוד שתתאים לקונספט של האשף, ובנוסף לכך סדרת כשרונות לאשף שרוצה באמת להשקיע ביציר סוד שלו (ולא רק כישרון שהופך אתו ליצור חזק יותר - שעדיין ביחס לרמה של האשף תמיד יהיה חסר תועלת).

יציר סוד

דרגת האדוןיכולות יציר סוד
1רתיעה משופרת, דיבור עם האדון, רוק קסום.
3חיזוק לחשים +1
7האדון זוכה בכישרון יציר סוד אחד לבחירתו.
11חיזוק לחשים +2
13סקירה על יציר הסוד

אסקור כאן רק את היכולות החדשות. שאר היכולות מובאות בספר החוקים הבסיסי. שימו לב שחלק מהיכולות מתקבלות בדרגה שונה מכפי שהם מוצגות בספר הבסיסי.

רוק קסום: הרוק של יציר הסוד קשור בקשר הדוק לעולם הקסם. כאשר האשף מערבב מעט רוק בדיו קסומה כמות הדיו מוכפלת. מבחינה פרקטית, זה אומר שהעלות של כתיבת לחשים חדשים ומגילות יורדת בחצי. מצטבר עם ההורדה בעלות של מסורת מועדפת. מחליף את היכולת "שיתוף בלחשים".
חיזוק לחשים: בדרגה השנייה יציר הסוד של האשף מתחבר אליו וגורם לו להבנה מעמיקה בתורת הקסם. מספר פעמים ביום השווה לתוסף התבונה של האשף, האשף יכול להטיל לחש עם +1 להתקפה/הצלה. יציר הסוד חייב להיות במרחק של עד 1.5 מטר כדי להשתמש ביכולת זו. בדרגה 11 התוסף עולה ל+2. מחליף את היכולות: ערנות, תוסף מיומנות, התנגדות ללחשים (בדרגה 11).
כישרון יציר סוד: בדרגה 7 האדון זוכה בכישרון יציר סוד אחד מהרשימה בהמשך.



כשרונות יציר סוד:
ניתן לבחור כישרונות אלו במסגרת "כישרונות נוספים" שהאשף מקבל כל 5 דרגות. ניתן לבחור כישרון יציר סוד במקום הכישרון "כתיבת מגילות" המתקבל בדרגה הראשונה.

יציר סוד חשאי: דרישות: מאפיין מקצוע יציר סוד.
תועלת: יציר הסוד שלך מיומן ביותר בהתגנבות וריגול. יציר הסוד זוכה לתוסף +5 להתגנבות. כמו כן, הוא יכול לנוע במלוא מהירותו בעודו מתגנב, כמו תכסיס הנוכל "התגנבות מהירה".
יציר סוד מרגל: דרישות: מאפיין מצוע יציר סוד, יציר סוד חשאי.
תועלת: יציר הסוד שלך מחובר למעמקי הקסם שבך, ויכול לנצל זאת בעצמו כדי להתגנב ביעילות. יציר הסוד יכול להפוך לבלתי נראה, כמו השפעת הלחש "העלמות מעין". יכולת זו פועלת מספר סיבובי השווה לדרגת אשף שלך, ומופעלת כפעולה חופשית. הסיבובים לא חייבים להיות רצופים, אך חייבים להיות ביחידות של סיבוב. אתה חייב להיות במרחק של לא יותר מקילומטר אחד מיציר הסוד בעודו משתמש ביכול זו.

קשר מחשבתי: דרישות: מאפיין מקצוע יציר סוד, אשף דרגה 7.
תועלת: האשף זוכה בקשר טלפתי עם יציר הסוד שלו. הקשר פועל כמו הלחש "קשר טלפתי".
דיבור בסקירה: דרישות: מאפיין מקצוע יציר סוד, קשר מחשבתי, אשף דרגה 13.
תועלת: הסקירה אותה מטיל האשף דרך יציר הסוד פועלת כ"סקירה דגולה", כך שניתן להטיל דרכה לחשים מסוימים (כפי שממופיע בתיאור הלחש). כמו כן, האדון יכול לדבר דרך פיו של יציר הסוד בעודו בסקירה.
סקירה נוספת: דרישות: מאפיין מקצוע יציר סוד, אשף דרגה 13.
תועלת: האשף יכול להשתמש בסקירה על יציר סוד פעם נוספת ביום. מיוחד: ניתן לבחור כישרון זה מספר פעמים, והוא מצטבר עם עצמו.

יציר סוד לוחש: דרישות: מאפיין מקצוע יציר סוד.
תועלת: יציר הסוד שלך מעמיק את הבנתו בנבכי הקסם בעקות הקשר איתך, והוא מסוגל להטיל בעצמו לחשון מספר הלחשים שלך. יציר הסוד לומד לחשון לבחירתך, והוא מסוגל להטיל אותו מספר פעמים ביום השווה לדרגת האשף שלך. מיוחד: ניתן לבחור כישרון זה מספר פעמים. בכל פעם צריך לבחור לחשון אחר.
יציר סוד לוחש משופר: דרישות: מאפיין מקצוע יציר סוד, יציר סוד לוחש, אשף דרגה 5.
תועלת: יציר הסוד שלך שלך לומד לחש אחד מדרג אחד מספר הלחשים שלך, והוא יכול להטיל אותו פעם אחת ליום. מיוחד: ניתן לבחור כישרון זה מספר פעמים. בכל פעם צריך לבחור לחש אחר.
יציר סוד לוחש דגול: דרישות: מאפיין מקצוע יציר סוד, יציר סוד לוחש, יציר סוד לוחש משופר.
תועלת: יציר הסוד שלך לומד לחש אחד מספר הלחשים שלך, אותו הוא מסוגל להטיל פעם אחת ליום. הלחש חייב להיות נמוך ב2 דרגי לחש מדרג הלחש הגבוה ביותר שאתה מסוגל להטיל. לדוגמא, אשף בדרגה 9 שמסוגל להטיל לחש מדרג 5, יציר הסוד שלו יכול לבחור כל לחש מספר הלחשים של האדון עד דרג 3. מיוחד: ניתן לבחור כישרון זה מספר פעמים. בכל פעם צריך לבחור לחש אחר.



זהו בעיקרון. התלבטתי הרבה אם לכתוב גם מסורת לאשף שמתמחה ביציר הסוד שלו, אבל החלטתי שלא. אולי אם יהיה ביקוש אכתוב.
הערות ביקורות וכו' יתקבלו בברכה.
 
אהבתי את הרעיון והביצוע נהדר,
ה"רוק הקסום" הוא ממש חמוד ושימושי ואני יכול לדמיין ננס אשף שרוצה לכתוב מגילה ומשדל את החתול שלו "רקסי" לירוק קצת.
מסורת לאשף שמתמחה ביציר סוד שלו זה חמוד אבל זה לא יותר כושף? המסורות של אשפים הם סוגי קסמים שונים ואילו של כושפים המורשות יותר פתוחות אבל אולי רק אני חושב ככה...
 
מסורת לאשף שמתמחה ביציר סוד שלו זה חמוד אבל זה לא יותר כושף? המסורות של אשפים הם סוגי קסמים שונים ואילו של כושפים המורשות יותר פתוחות אבל אולי רק אני חושב ככה...
אתה צודק שאכן המסורות המוצגות בספר הבסיסי הם של אשף שמתמחה באחד מסוגי הקסם. מצד שני, בספרי ההרחבה מביאים דוגמאות לאשף שמתמחים בדברים שונים, לדוגמא אחד מהיסודות. אבל ייתכן שאתה צודק, ואולי יותר נכון לקרוא לזה "התמחות" ביציר הסוד ולא "מסורת".
 
אני חושב שזה מתאים פחות לבטל את מאפיין שיתוף הלחשים, משום שהוא מאפשר ליציר הסוד באמת להישאר עם האדון שלו.
כשהאשף הופך לבלתי נראה, משתגר עם דלת מימדית וכן הלאה - אתה רוצה שיציר הסוד יושפע מהלחש ביחד איתו, ולא שיישאר חשוף לבדו.
 
כשהאשף הופך לבלתי נראה, משתגר עם דלת מימדית וכן הלאה - אתה רוצה שיציר הסוד יושפע מהלחש ביחד איתו, ולא שיישאר חשוף לבדו.
שים לב שכתוב בספר לגבי שיתוף לחשים שהוא יכול להטיל לחשים על יציר הסוד "במקום" על עצמו. אני הבנתי את היכולת כנועדה לשמור על יציר הסוד - אתה יכול להטיל עליה שריון מאגי וכדו', למרות שבעיקרון בגלל שהם לחשים עוצמתיים (יחסית) הם מוגבלים לשימושך האישי בלבד... דלת מימדים והיעלמות אתה יכול להטיל עליו בלי קשר למאפיין זה, בתור לחש בפני עצמו (או יחד איתך, במקרה של דלת מימדים).
 
חזרה
Top