• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 חדשות הכרוז ההכרזה הרשמית של Candlekeep Mysteries למבוכים ודרקונים 5

המוצר הראשון של מבוכים ודרקונים 5 ל-2021 הוא אסופת הרפתקאות המסתורין Candlekeep Mysteries שיצא לאור ב-16 למרץ.
הספר הוא בן 256 עמודים, במחיר של 50 דולר וכולל 17 הרפתקאות קצרות של מסתורין, למגוון דרגות (1 עד 16) ולמפגש בודד. כל הרפתקה מתחילה כשמוצאים ספר מסתורי וכל הרפתקאה נכתבה על-ידי סופר אחר, כשבכוונה יש דגש על מגוון רחב של סופרים בעלי סגנונות וגישות שונות למשחק, בין היתר: Graeme Barber, Kelly Lynne D’angelo, Alison Huang, Mark Hulmes, Jennifer Kretchmer, Daniel Kwan, Adam Lee, Ari Levitch, Sarah Madsen, Christopher Perkins, Michael Polkinghorn, Taymoor Rehman, Derek Ruiz, Kienna Shaw, Brandes Stoddard, Amy Vorpahl, and Toni Winslow-Brill
הספר גם כולל מידע על מצודת Candlekeep עצמה והדב"שים הבולטים בה.
candlekeep.jpg
בינתיים פורסם מידע על חלק מההרפתקאות והן:
  • The Canopic Being (Jennifer Kretchmer, disability advocate) -- jars of internal organs in Tashlua, a trade city in Tashalar, and a deep 3D dungeon crawl full of elevators and ramps.
  • Zikran’s Zephyrean Tome (Taylor Rehman, game designer) -- a genie in a book in Candlekeep asks you to free it in exchange for a wish. The genie has an evil former master.
  • Kandlekeep Dekonstruktion (Amy Vorpahl, comedian)-- a stolen book contains blueprints of Candlekeep. A comedic adventure. Includes mechanical creatures called Skitterwidgets, which have babies called Kittiewidgets.
נ.ב. זה רק אני, או שהכריכה הרגילה מעפנה לגמרי והכריכה המיוחדת שווה בטירוף. זה לא פעם ראשונה, אבל הפעם זה ממש בולט... למשל באברון לא היה איכפת לי לקנות את הכריכה הרגילה אפילו שהמיוחדת מגניבה יותר, אבל הפעם הרגילה פשוט נראית... משעממת.
 
נייס, אני באמת אוהב את הכריכה המיוחדת, היא נראית כאילו היא עצמה ספר קסמים.
הכריכה הרגילה ובכן, נראית כמו יתר הכריכות של WotC לאחרונה.
אני רק מזכיר שאני הולך ומחבב את הספר למרות שבהתחלה הייתי קצת אנטי, בעיקר כי חשבתי על כל הדברים האחרים שהוא יכל להיות.
 
איך זה יכול להיות שבאמאזון הספר החדש Candle Keep נמצא בOut of stock? הרי מדובר בPre order, הספר אפילו לא הודפס? :unsure:
הבנתי שיהיה מוטיב חוזר בהרפתקאות - כולן קשורות לספר/ים שמוצאים בCandle keep.
שמעתי על הרפתקה אחת שקשורה לג'יני שכלוא בספר ותמורת שחרורו מבטיח להעניק משאלה, הרפתקה אחת מתרחשת בCandle Keep עצמה ועסקת בחקירה של מגדל שמכיל יותר ממה שנראה לעין ועוד הרפתקה במקום דרומי ומרוחק בכלל לא באיזור של חוף החרב עם גישה לכסאות גלגלים ואולי גיחה לdemi- plane כלשהו.
בנוסף יהיו מיקומים מפורטים, מפלצות וחפצים חדשים ופוסטר מפה של Candle Keep.
 
מה הסיפור מאחורי מבוך נגיש לכסא גלגלים?

יצא בזמנו קובץ שמכיל אפשרות לשחק דמות על כיסא גלגלים, כעיקרון נועד לשילוב של דמוית שזקוקות לכסא גלגלים.

בכל מקרה הספר די מאכזב. מהודרה חמש מוציאה תוכן חדש בקצב ממש איטי ופשוט מרגיש שאין יותר מידי אופציות חדשות למשחק, הייתי הרבה יותר שמח לראות ספרים כמו של אברון או חוף החרב, אני לא מצפה לספרים בסגנון של טאשה שיצאו כל שלושה חודשים, אבל כן הייתי שמח לקבל תוכן חדש ומעניין לעבוד איתו ולא עוד רשימה של הרפתקאות שאין לך מה לעשות איתן עם אתה לא רוצה לשחק את המשחק שהכתיבו לך... בתור אחד שיותר נהנה לכתוב הרפתקאה בעצמו ולייצר עולם, הספר הזה מרגיש פשוט מיותר
 
אני חושב ששבענו מחוף החרב וטוב שלוקחים לפחות חלק מההרפתקאות לאיזורים אחרים.
ריבוי ההרפתקאות מאפשר יותר גמישות ו"הצנחה" של הרפתקה לקמפיין שלך, מה גם שכל הרפתקה נכתבה על ידי מישהו אחר, אז יהיה מעניין.
אני חושב שהקטע של כסא גלגלים בנוסף למה שliorgonen3 אמר מעלי הוא להראות יותר פתיחות ערכית לשונה באופן כללי (בדומה למה שניסו לעשות עם הגזעים).
זה נשמע שאני מרוצה מהספר החדש - אבל זה לא מדוייק, אני רק מנסה למצוא את הטוב במה שכן יצא.
 
מה הסיפור מאחורי מבוך נגיש לכסא גלגלים?
ראיינו עורך ושלושה כותבים של הספר (כל כותב=הרפתקה אחת שאמורה להספיק לבערך 4-5 שעות משחק). אחת מהכותבים שראיינו היא ג'ניפר קרצ'מר, מפיקה של סדרות טלוויזיה שגם מקדמת את המודעות לצרכים של אנשים שמסתייעים בכיסאות גלגלים. (לפי שם המשפחה קרצ'מר ושם הנעורים סגל אני מבין שהיא יהודיה.)

קרצ'מר אמרה בראיון שהיא מקווה שהעובדה שהשם שלה חתום על ספר רשמי של מבוכים ודרקונים ייתן לשחקנים נוספים שנעזרים בכיסאות גלגלים להרגיש בנוח לדחוף את עצמם גם לתעשייה של התחביב. היא סיפרה שההרפתקה שהיא כתבה עוסקת במרדף בעקבות גנב איברים בעיר בממלכות הנשכחות, ושהמבוך שהיא כתבה להרפתקה מתוכנן כמבוך נגיש למרות שיש בו מספר קומות והוא לגמרי תלת-מימדי (עם מעליות, רמפות וכן הלאה).

עכשיו, באופן אישי אני חושב שכותב שמציב לעצמו אתגרים בכתיבה ובתכנון המבוך, כמו איך עושים מבוך שהוא גם נגיש, זה בדרך כלל טוב. רוב המבוכים שיצאו למהדורה הזו מתוכננים לא מי יודע מה. הם לא רואים ממטר את המבוכים של מהדורה 3.5, שכללו נסיונות מחשבתיים כמו "איך נראה מבוך של שר-עין, שבו כל המסדרונות הם בכלל אנכיים ויש חדרים שבנויים כמו פיר". יכולים להיות גם המון הסברים למה המבוך נגיש. הוא צריך להיות נוח למי שבנה אותו או למי שמתגורר בו. אם המישהו הזה גונב איברים בהרפתקת מבוכים ודרקונים, יכול להיות שהוא עצמו חסר איברים מסוימים.

אבל כמובן שבאינטרנט התחילה הסערה המטופשת הרגילה של אנשים שצוחקים למה יש בכלל אנשים נכים בעולם שיש בו את הלחש Regeneration בעוצמה 7... סתם סערה בכוס יין. :rolleyes:


נייס, אני באמת אוהב את הכריכה המיוחדת, היא נראית כאילו היא עצמה ספר קסמים.
הכריכה הרגילה ובכן, נראית כמו יתר הכריכות של WotC לאחרונה.
אני רק מזכיר שאני הולך ומחבב את הספר למרות שבהתחלה הייתי קצת אנטי, בעיקר כי חשבתי על כל הדברים האחרים שהוא יכל להיות.
הכריכה החלופית חמודה ואני מסכים שאנטולוגיית הרפתקאות קצרות תהיה כנראה שימושית יותר ממערכה שלמה מוכנה (במיוחד איך שהמערכות הרשמיות נראות עד כה - רובן לא טובות ובמיוחד בחיבור קרסי העלילה).
עדיין, זה פחות מעניין מאשר עולם מערכה כמו אברון, ת'רוס או ווילדמאונט.
 
כל מבוך שקשור ביואן-טי צריך להיות נגיש לכל יצור חסר רגליים. אבל אני חושב שהרבה מבוכים לא "נגישים" לשום יצור בלי יכולת תעופה מתוך בחירה. תוואי שטח יכולים להוות אתגר טוב לא קרבי שדורש יצירתיות ומחשבה מצד השחקנים.

אני חושב שהעובדה שבכלל מדברים על זה מראה שתוכן הספר לא מאוד מעניין את הקהילה. הרפתקאות קצרות מוכנות (בין אם למהדורה 5 או למהדורות אחרות שניתן להתאים אותם בקלות) יש בכמות כמעט אינסופית באינטרנט.
 
שאלה לכולם
קיבלתי פירסומת בפייסבוק לספרים האלה בקובץ PDF בדולר וחצי
זה נראה לי מוזר מישהו מכיר?
בגדול זה נשמע מפוקפק. מכשפי החוף לא מוכרים PDF של הספרים במהדורה העדכנית - רק של מהדורות קודמות.

מה שכן יכול להיות, אם זו פרסומת לאתר DNDBeyond, אפשר לרכוש שם בדולרים בודדים גישה רק לחלק מהתכנים של ספר. לדוגמה אם אתה רוצה גישה רק לרקעים של אברון אבל בלי לקנות את כל הספר של אברון - יש אפשרות כזו באתר, והיא כן חוקית.
 
חזרה
Top