• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מקצוע בתהליכים: אלכימאי (גרסה 0.4: נוספו תגליות חפץ, כמה שינויים בנתיב)

בקשר לארטיפסר הוא תמיד היה בעיניי מקצוע נישתי לעולם ספציפי, פוט כי אני לא רואה אותו בעולם פנטזיה קלאסי. ממה שראיתי הוא עשוי היטב, פשוט פחות רלוונטי. אני גם לא מבין למה יש אלכימאי בספר הבסיס של פאת׳פיינדר 2 באותו אופן 😉
(מקור הציטוט: מהדורה 5 - [מה' 5] אני קורא מכריכה לכריכה את אברון: תקומה מהמלחמה האחרונה )

מה לעשות? האיש הזקן צודק. הארטיפיסר לא מתאים לכל עולם מערכה. למעשה, אולי תרצו לשחק בעולם מערכה שבו הקסם "נמוך" אפילו יותר, ואז גם מקצועות אחרים יוצאים מהאפשרויות שאתם רוצים בהרפתקה. אז מה עושים?

מפה לשם, לאחרונה התחלתי לשחק אצל מנחה אחר את ההרפתקה מערכת ההתחלה החדשה של פאת'פיינדר 2 (האיש הזקן כתב עליה כאן: פאת'פיינדר 2 - רשמים מערכת ההתחלה של פאת'פיינדר 2 (דיגיטלי) ), אבל אנחנו משתמשים בחוקי המקצועות והגזעים המלאים של השיטה, ולא רק בתוכן המצומצם של ערכת ההתחלה (שהוא 3 גזעים, ארבעה מקצועות ו-8 רקעים אאל"ט).
אז אני משחק אלכימאי. והאמת? אני חושב שהמעבר למהדורה השנייה עשה לו טוב.

במהדורה הראשונה של פאת'פיינדר, האלכימאי הגיע בספר הרחבה שכלל שלושה מקצועות מוצלחים (הפרש, האוראקל והמזמן) ושלושה מקצועות נישתיים מדי (כמו החוקר) או שלא סגורים על האופי של עצמם (המכשפה והאלכימאי). האלכימאי היה באמת בקיצון, כי הבעיה שלו הייתה שהוא קיבל הכל, אבל לא היה טוב בכלום. הוא קיבל לחשים גרועים, וגם יכולת לחימה בינונית, וגם יכולת לאלתר פצצות (אבל רק מספר מוגבל של פעמים ביום) וגם יכולת להפוך מדוקטור ג'קיל למר הייד. אז מה שקיבלתם זה מן נוכל אבל עם זעם ברברי גרוע וגם לחשוני-פצצה של אשף. לא היה ברור לי גם למה כל האלכימאים בעולם הם מיסטר הייד. מה אם האלכימאי שלי לא עושה ניסויים בשינוי צורה על עצמו?

במהדורה השנייה? קודם כל אין לו לחשים. האלכימאי של מהדורה 2 פשוט מקבל יכולת ליצור חפצים "בחינם" אבל הם מתקלקלים בסוף היום. הוא יודע להילחם בערך כמו פייטן, ובעצם בחירת הכשרונות והחפצים של השחקן היא זו שקובעת אם האלכימאי שלכם מכין פצצות, הופך למיסטר הייד, או יודע קצת מזה וקצת מזה.

אממה... בפ"פ 2 קשה לי יותר למצוא שחקנים, ולשיטה גם יש כמה חסרונות משלה. אז חשבתי שאולי יתאים להרבה אנשים לנסות לשחק עם אלכימאי כזה במו"ד 5 דווקא.




המקום שלכם
אני פשוט פתוח לרעיונות ולביקורת איך לעשות את המקצוע הזה טוב יותר, ברור יותר, וכזה שאנשים אקראיים ירצו לנסות אותו בקמפיין הביתי הבא שלהם.

הנה הוא:
 

קבצים מצורפים

  • אלכימאי - בעבודה 0.4.pdf
    280 KB · צפיות: 11
עריכה אחרונה:
האם אלכימאי מוגבל רק לנוזלים או שהוא יכול להכין מתכונים למצבי צבירה אחרים?

אם אין קסם בעולם שלך, איך האלכימאי מעניק תכונות לשיקויים שהוא יוצר מבלי שהשחקן יצטרך גלגול ידע בכימיה כלומר אם למרכיבים במתכון אין כוחות מאגיים, מה נותן לחפץ האלכימי את עוצמתו?

אני הייתי מעלה את דרישת השריון. מה יקרה אם האלכימאי שלך יעבוד עם חומצות חזקות מהחומרים שמהם עשוי השריון שלו?
 
עריכה אחרונה:
מגניב.
אני זוכר שקראתי פעם את האלכימאי שלך למהדורה 3.5 והוא היה ממש מוצלח, תחומי המחקר יהיו אותם תחומים?
אני חושב שבגלל שרוב חפצי האלכימיה חלשים כל כך כדאי פשוט ליצור יחד עם המקצוע גם חפצים חזקים יותר למהדורה 5.
 
האם אלכימאי מוגבל רק לנוזלים או שהוא יכול להכין מתכונים למצבי צבירה אחרים?
גם חומרים שאינם נוזליים, וככל הנראה גם מדע פנטסטי כמו ברק כלוא או זמן בבקבוק. חלק מהחפצים הללו אפילו מצוינים בתיאור מאפיין המקצוע אמנות מדויקת (רשימה שצפויה להתארך).

אם אין קסם בעולם שלך, איך האלכימאי מעניק תכונות לשיקויים שהוא יוצר מבלי שהשחקן יצטרך גלגול ידע בכימיה כלומר אם למרכיבים במתכון אין כוחות מאגיים, מה נותן לחפץ האלכימי את עוצמתו?
זה עדיין עולם פנטסיה עם חומרים פנטסטיים ורקיחות פנטסטיות.

אני הייתי מעלה את דרישת השריון. מה יקרה אם האלכימאי שלך יעבוד עם חומצות חזקות מהחומרים שמהם עשוי השריון שלו?
אלו לא דרישות שריון אלא הכשרות מוקדמות שכל אלכימאי יקבל. לא כל אלכימאי יכול להשתמש בשריון לוחות. שריון עור או עור מחוזק - כבר יותר סביר, לפחות לאלכימאי הרפתקן (גם אם אלכימאי שאינו-הרפתקן כנראה שלא יידע להשתמש בהם).

אני זוכר שקראתי פעם את האלכימאי שלך למהדורה 3.5 והוא היה ממש מוצלח, תחומי המחקר יהיו אותם תחומים?
לא בדיוק אותם התחומים. אני מכוון לרעלים, רפואה, בריאת חיים (שיהיה נפרד מרפואה), תחום של אלכימאי-דתי (יקבל גם מים קדושים), שינויי צורה (שיקבל קצת יותר ג'קיל\הייד) ו"אתר" (היסוד החמישי).

אבל חפצי התגלית כנראה יהיו דומים לחלק מהתגליות שהיו לאלכימאי 3.5. :)

אני חושב שבגלל שרוב חפצי האלכימיה חלשים כל כך כדאי פשוט ליצור יחד עם המקצוע גם חפצים חזקים יותר למהדורה 5.
הרעיון עבר בדעתי, אבל אני מעדיף מאפיין מקצוע שנותן נוסחה ברורה לחיזוק חפצים "קרביים" כמו חומצה ושיקוי ריפוי, ולא לכתוב רשימה ארוכה של הרבה חפצים כמעט זהים זה לזה.
וכמו שכתבתי, אני רוצה שהמקצוע יהיה עם תאימות לחפצים שבספר החוקים לשחקן.
 
בפעם הראשונה שאתה מגלגל נזק עם חפץ אלכימי שגורם נזק, אתה מגלגל קוביית נזק אחת נוספת. לדוגמה, כאשר אתה פוגע במטרה באמצעות אש אלכימאים, גלגול הנזק הראשון של אש האלכימאים הוא 2ק4 נזק במקום 1ק4 נזק; כאשר אתה פוגע ביצור באמצעות בקבוקון חומצה, גלגול הנזק הוא 4ק6 במקום 2ק6.
אני מעט מבולבל, 3ק6 או 4ק6?

אלכימיה בסיסית היא יכולת שאני ממש אוהב- אני יכול לדמיין את האלכימאי משתמש בה כדי לתת לבני הברית שלו טעם לוואי וכך לגרום למפלצת לא לרצות לאכול אותם!

רקיחה: מאוד אהבתי, מכאניקה פשוטה ומצוינת.

תמציות הוא בהחלט רעיון מצוין ל"השבעות" למכשף, אפשר להסתכל על לחשים, על חפצים קסומים זמניים, וכך הלאה.
 
אתה לא חושב שאלכימאי צריך לפחות נתיב אחד של זהב? זה יהיה קשה להפוך את זה ליעיל אבל זה די מתבקש למקצוע. אולי התמרת חומרים באופן כללי קצת כמו באלכימאי המתכת?
אלכימאי המתכת בא יד ביד עם מטאפיזיקה ייחודית שלא ממש מתאימה למה שהולך במו"ד 5. לעומת זאת דרך לשנות חומר אחד לחומר אחר זה משהו שאפשר לתת לנתיב של שינויי הצורה או בתור תגלית חפץ שנותנת לך אבן חכמים קטנה (בדומה לאבן התהפוכה שמקבל אשף תהפוכה).

אני מעט מבולבל, 3ק6 או 4ק6?
4ק6.
הנזק הרגיל של בקבוקון חומצה הוא 2ק6, אז זו קוביית הנזק של בקבוקון חומצה (גם קוביית הנזק של חרב אדירה היא 2ק6). 4ק6 זה נזק הגיוני עבור לחש בדרג 1 שפוגע רק במטרה אחת. לשם השוואה, גרימת פצעים מסב 3ק10 נזק.

רקיחה: מאוד אהבתי, מכאניקה פשוטה ומצוינת.
אוקיי, אז זו ביקורת שאני שמח לקבל.
אתה מציע להעיף לגמרי את האופציה האמצעית של רקיחה? ("רקיחה נמהרת", זו שמסומן בקו מחיקה) או שצריך לשמור על שלוש אופציות רקיחה?

אני קצת מתלבט לגבי מספר נקודות הרקיחה. שקלתי להוריד נקודה אחת בהתחלה ולהאט את קצב צבירת הנקודות, כך שבדרגה 20 יהיו רק 5 נקודות רקיחה, אבל לתת לאלכימאי להשיב נקודת רקיחה אחת בכל מנוחה קצרה, כך שקל יותר להשאיר נקודה אחת או שתיים פנויות עבור רקיחה מיידית.

תמציות הוא בהחלט רעיון מצוין ל"השבעות" למכשף, אפשר להסתכל על לחשים, על חפצים קסומים זמניים, וכך הלאה.
זהו, אז האופציה של תמצית\תמצית מזיקה (בעמוד של מאפייני מקצוע בעבודה\גרסאות קודמות) היא הכיוון שלי לשיפור נזק בהתקפות נשק בדרגות 2, 5, 11 שכזה, כדי לשמור על עקומה סטנדרטית של יכולת גרימת נזק באמצעות התקפות "ברירת מחדל".
 
הנזק הרגיל של בקבוקון חומצה הוא 2ק6, אז זו קוביית הנזק של בקבוקון חומצה (גם קוביית הנזק של חרב אדירה היא 2ק6). 4ק6 זה נזק הגיוני עבור לחש בדרג 1 שפוגע רק במטרה אחת. לשם השוואה, גרימת פצעים מסב 3ק10 נזק.
קוביית הנזק של חרב אדירה היא 1ק6, ולכן ברברי שיכול להוסיף קוביית נזק נוספת בפגיעה קריטית יעדיף גרזן אדיר (1ק12) כדי להיות עם טווח נזק של 3-36 ולא בין 5-30 לפני מתאמים.

רקיחה- אני חושב ששתי אפשרויות זה מספיק, אני חושב שבשביל מה שאתה רוצה ממה שכתבת למעלה, עדיף להשאיר את זה כפי שזה- מתחדש במנוחה ארוכה, מתחיל ב2 נקודות.
 
קוביית הנזק של חרב אדירה היא 1ק6, ולכן ברברי שיכול להוסיף קוביית נזק נוספת בפגיעה קריטית יעדיף גרזן אדיר (1ק12) כדי להיות עם טווח נזק של 3-36 ולא בין 5-30 לפני מתאמים.
בעקבות מה שכתבת עשיתי חיפוש וראיתי שאכן, ג'רמי קרופורד כתב ככה בתגובה לשאלה בטוויטר.
אני חושב שהוא טועה.

1. זה אומר שלברברי עדיף להילחם עם חרב ארוכה (1ק10) מאשר חרב אדירה או מקבת (2ק6).
2. אין סיבה אמיתית למה ברברים צריכים להשתמש דווקא בגרזן אדיר, ומהדורה 5 כעקרון נמנעת ממגבלות מכאניות בבחירת ציוד בכל מקום שבו זה לא קריטי.
3. מי שתכנן את הספר לשחקן היה מייק מירלס, שהתחיל לעבוד כמעצב המשחק כבר במהדורה 4, שם "קוביית נזק של נשק" יכולה הייתה, בפירוש, להיות 2ק4 או 2ק6.
4. רוב הברברים עדיין יעדיפו גרזן אדיר על פני חרב אדירה משום שיש בהם סיכוי גדול יותר לקבל תוצאות קיצון בגלגול הנזק. אצל חרב אדירה התפלגות התוצאות קרובה יותר לנזק ממוצע.

רקיחה- אני חושב ששתי אפשרויות זה מספיק, אני חושב שבשביל מה שאתה רוצה ממה שכתבת למעלה, עדיף להשאיר את זה כפי שזה- מתחדש במנוחה ארוכה, מתחיל ב2 נקודות.
אוקיי, מגניב!
 
קוביית הנזק של חרב אדירה היא 1ק6, ולכן ברברי שיכול להוסיף קוביית נזק נוספת בפגיעה קריטית יעדיף גרזן אדיר (1ק12) כדי להיות עם טווח נזק של 3-36 ולא בין 5-30 לפני מתאמים.
בעקבות מה שכתבת עשיתי חיפוש וראיתי שאכן, ג'רמי קרופורד כתב ככה בתגובה לשאלה בטוויטר.
אני חושב שהוא טועה.
אוקיי, Nextorl Nextorl , כמו שבטח ראית בפלטפורמה אחרת, הרמתי סקר נסתר כדי לברר איך אנשים קוראים את נוסח היכולת של ברברי. מבין העונים על הסקר, 36 הבינו את היכולת כמוני ו-37 הבינו את היכולת כמוך.
אני לא יכול להרשות שאנשים יבינו את יכולת האלכימאי כמו שהם הבינו את יכולת הברברי. לכן, איך אתה מציע שאנסח את תוסף הנזק של מאפיין המקצוע אומנות מדויקת?


ד"א עלתה גרסה 0.2 בהודעה הראשית. העברתי את עקרונות העיצוב לעמוד בסוף הקובץ. בנוסף, פירקתי את האפשרות של רקיחה מהירה מהדרגה הראשונה והעברתי אותה לדרגה השנייה. שיניתי חלק מהניסוחים והעברתי את המומחיות בכלים לדרגה השנייה.
אין עדיין מאפייני מקצוע חדשים.
 
הייתי אומר "מוסיף את סך קוביות הנזק הבסיסיות של החפץ" עם דוגמאות. זה מעט מסורבל, אבל אני חושב שברור. אופציה אחרת היא "בדרגה X כשאתה משתמש בחפץ אלכימי הגורם נזק, גרום פעמיים את קוביות הנזק שלו. בדרגה Y, אתה גורם שלוש פעמים את קוביות הנזק שלו, במקום פעמיים." וכך הלאה

אפשר גם לקחת את זה לכיוון אחר, ולהגיד שאתה גורם 1ק8 נזק נוסף עם חפצים אלכימיים, או משהו דומה.
 
זהו, העניין הוא שחשוב לי שהנזק יהיה תלוי בנזק הבסיסי. אם האלכימיה המתקדמת מוסיפה רק מספר נתון של ק8ים, הנזק של חומצה מפגר מהר מאוד אחרי לחשים שגורמים נזק למטרה אחת, אם האלכימיה המתקדמת מוסיפה רק מספר נתון של ק8, הנזק של אש אלכימאים ושל רעל בסיסי יוצא לגמרי משליטה מהר מאוד.
 
אוקיי, יש לי כיוון למאפיין מקצוע אחרות לסגירת הפינה. אשמח לדעות:

סודות חומר​


אתה לומד את תכונותיהם הנסתרות של חומרים שונים ויודע להפעיל אותם בדרכים מאגיות.

בדרגה 2, אתה לומד שני סודות חומר לבחירתך שאתה עונה על דרישות הקדם שלהם. הסודות האפשריים מפורטים בסוף תיאור המקצוע. כאשר אתה מגיע לדרגות אלכימאי מסוימות, אתה לומד סודות נוספים לבחירתך, כמפורט בעמודת ״סודות חומר״ בטבלת ״האלכימאי״.

כאשר אתה עולה דרגה במקצוע זה, אתה יכול לבחור את אחד מהסודות שאתה יודע ולהחליפו בסוד אחר שאתה עונה על דרישות הקדם שלו.

סודות חומר​


אם לסוד חומר יש דרישות קדם, אתה חייב לעמוד בהן כדי ללמוד אותו. אתה יכול ללמוד את הסוד באותו הזמן שאתה עומד בדרישות הקדם שלו. דרגה כדרישת קדם מתייחסת לדרגה שלך במקצוע זה.



בלבול דיו
אתה לומד להטיל את הלחש כתב אשלייתי לפי רצון. בתור המרכיב החומרי של הטקס, אתה יכול להשתמש בדיו שהכנת באמצעות אחד ממאפייני המקצוע רקיחה או רקיחה מיידית.

גילוי הילות
אתה לומד להטיל את הלחש אבחון בתור טקס.

דחיית ריקבון
אתה לומד להטיל את הלחש מנוחה שלווה בתור טקס.

התמזגות עם אבן
דרישות קדם: דרגה 5
אתה לומד להטיל את הלחש התמזגות עם אבן בתור טקס.

לחישה לחפץ
אתה לומד להטיל את הלחש פה קסום בתור טקס.

סילוק תרעלה
אתה לומד להטיל את הלחש טיהור מזון ומשקה בתור טקס.



+8 אפשרויות לפחות

(אופציות נוספות:
נשימת מים לפי רצון אבל על יצור אחד, הליכת מים לפי רצון אבל על יצור אחד, זימון מיידי )
 
בעקבות מה שכתבת עשיתי חיפוש וראיתי שאכן, ג'רמי קרופורד כתב ככה בתגובה לשאלה בטוויטר.
אני חושב שהוא טועה.
בשביל למנוע אי הבנה, אני מציע שתנסח את זה כ-גלגול הנזק הראשון שלך עם החפץ מוכפל (1ק4 ל-2ק4, 2ק6 ל-4ק6) או משהו כזה. חוץ מזה, נראה מעניין. מחכה לראות לאן תמשיך עם זה כשתגיע לנתיבים ולחפצים המיוחדים. תמתית המקצוע הזה מאוד מתבקש כחלופה שלא שוברת את הז'אנר לארטיפיסר.
 
אוקיי, עלתה גרסה חדשה.

1. שיניתי את הניסוח של תוספת הנזק במאפייני המקצוע אומנות מדויקת ואלכימיה מתקדמת.

2. נוסף מאפיין המקצוע סודות חומר, וגם כמה סודות. כל סוד נותן לחש אחד להטלה לפי רצון או כטקס.

3. יש נתיב אחד: מחקר בכתבי קודש - לומד להכין מים קדושים ויודע להשתמש היטב במים קדושים ובכלי נשק העשויים כסף. התלבטתי אם לעשות אותו ממוקד כלי נשק או יותר מטיל לחשים עם לחשונים, אז יש 3 מאפייני מקצוע שירדו בעריכה ומופיעים בסוף הקובץ תחת הכותרת של מאפייני מקצוע בעבודה.
 
"אתה יכול ללמוד את הסוד באותו הזמן שאתה עומד בדרישות הקדם שלו"- אני לא בטוח במה הכוונה במשפט הזה.

בנוגע לסודות, מרגיש שיש כמה יותר שימושיים (יציר סוד) וכמה פחות שאף אחד לא ייקח (טיהור מים ומזון). אני לא בטוח איך קשירה מטאפיזית מתאימה לאלכימאי, והיכולת של רקיחה מושהית לא ברורה בעליל.

אני מרגיש שההכנסה גם של סודות וגם של תגלית חפץ מאוד מבלבלת, ודורשת בעצם מאלכימאי לעקוב אחר 3 דברים שונים לבחור מהם- מתכונים, סודות, ותגליות, אבל ייתכן שזה רק אני.
 
"אתה יכול ללמוד את הסוד באותו הזמן שאתה עומד בדרישות הקדם שלו"- אני לא בטוח במה הכוונה במשפט הזה.
כלומר כבר בדרגה 5 אפשר לקחת סוד של דרגה 5. או אם יש סוד שדורש סוד אחר, אפשר לקחת את שניהם ביחד וכך אתה לוקח את הסוד עם הדרישות באותו הרגע שאתה עונה על הדרישות.

בנוגע לסודות, מרגיש שיש כמה יותר שימושיים (יציר סוד) וכמה פחות שאף אחד לא ייקח (טיהור מים ומזון). אני לא בטוח איך קשירה מטאפיזית מתאימה לאלכימאי, והיכולת של רקיחה מושהית לא ברורה בעליל.
אני מסכים שזה עוד דורש קצת עבודה, ועוד לא החלטתי אם להעביר את יציר סוד לנתיב רלוונטי, או דווקא להכניס את טיהור מזון ומשקה לאותו סוד ביחד עם טקס אחר.
קשירה מטאפיזית לדעתי כן די מתאים וחמוד, כי הלחש מאפשר לך לרסק אבן חן שהכנת מראש ולגרום לחפץ שהכנת מראש להופיע במקומה.

היכולת של רקיחה מושהית לא ברורה? יכולת רקיחה מיידית נותנת לך להכין חפץ שיחזיק מעמד עד סוף תורך הבא בלבד. רקיחה מושהית נותן לך להתרכז (כמו בלחש) כל עוד אתה ממשיך לאחוז בחפץ, כדי להשהות את המועד שבו החפץ יפסיק להחזיק מעמד. איך היית מנסח אחרת?

אני מרגיש שההכנסה גם של סודות וגם של תגלית חפץ מאוד מבלבלת, ודורשת בעצם מאלכימאי לעקוב אחר 3 דברים שונים לבחור מהם- מתכונים, סודות, ותגליות, אבל ייתכן שזה רק אני.
האלכימאי באמת צריך לבחור ככה משלוש רשימות שונות, אבל מתכונים זה הדבר היחיד שדורש בחירה בסיום כל מנוחה ארוכה, ועם היתר אתה "תקוע" לפחות עד שאתה עולה דרגה.
אם נסתכל לשם השוואה על המכשף, הוא צריך לבחור לחשים לקסם ברית, וגם לחשים לסוד מיסטי, וגם השבעות.
 
אוקי, אז בוא נעבור על המקצוע בכללותו לרגע.
הנישה של האלכימאי כרגע היא די ייחודית, שזה טוב - הוא עמיד יותר ממטילי הלחשים (שריון בינוני + הצלת חוסן) אבל פחות מהלוחמים פרופר והכהנים (אין מגנים). הוא יכול לעשות נזק לא רע (עם חומצה ופיטצ'רים כמו התקפה נוספת) אבל הוא גם מסוגל לרפא ולחזק בעלי ברית בצורות מעניינות (שיקויי ריפוי, טיפוס ונוגדני רעל).
הדבר שנראה לי מסוכן כרגע לגביו הוא שיכול להיות שמסתתרת לנו כאן אסטרטגיה דומיננטית של לשפוך חומצה על אנשים. אסביר -
לאלכימאי יש מלאי די מוגבל של מתכונים ועוד יותר מוגבל של נקודות רקיחה. זה טוב בעיני (אפשר לתת לו "להכין" תרקחות מספר מתכונים כמו אשף וזה לא ישנה בהרבה את המקצוע, אבל זה לא חיוני. עדיף בחירות פשוטות בעיני ולחסוך התעסקות בזמן המשחק) אבל זה גם אומר שאלכימאי כמעט אף פעם לא יטרח להכין חפצים מסוימים:
* דיו או בושם הם חסרי השפעה מכאנית
* אש אלכימאים היא כמו חומצה אבל מוגבלת יותר ביצורים שמושפעים (גם רוב האל מתים לא עמידים לחומצה).
* שמן בערה פחות טוב מאש אלכימאים (אלא אם כן הבונוס נזק גם מוכפל כשהאלכימאי משתמש בו? אם כן אז זה דווקא בסדר, אבל זה לא לגמרי ברור)
* נוגדן רעל לא מתחזק עם הדרגות ושיקוי ריפוי כן, אז די נדיר שעדיף להכין אותו (כי גם אם אתה יודע שתיתקל ביצור רעיל האובדן של שיקוי ריפוי יהפוך את הנוגדן למאוד מאוד יקר)
כלומר - יש לנו הרבה חומרים שהם מאוד נישתיים, ומעט חפצים שהם מאוד ורסטיליים וחזקים. יכול להיות שהתרגום של החפצים ממהדורה 3 ל-5 ימתן את הבעיה, אבל הוא לא פותר אותה ביחס לחפצים "חסרי התועלת" הקיימים. זה גם מייתר את הצורך באלכימיה מיידית - אם אתה תמיד צריך חומצה ושיקוי ריפוי, אז אף פעם אין לך סיבה לשמור ברזרבה נקודות רקיחה כדי להכין דברים אחרים.
פתרון אפשרי הוא להוסיף אלמנט מכאני ספציפי לכל חפץ שאין לו כזה, או להוסיף כזה עם העלייה בדרגות, אבל זה הופך את המקצוע למורכב יותר.
סודות החומר נראה לי כמו מאפיין שכולל הרבה אופציות קצת פרווה. אני חושב שכנראה אפשר לפשט אותו ל-"אתה לומד להשתמש בחומרים אלכימיים בשביל להטיל כטקס לחשים מהרשימה הבאה:" ולהשאיר את זה ככה. לחלופין, אפשר לתת פחות סודות חומר אבל שכל אחד מהם יהיה עם קצת יותר פלפל (למשל - "סודות המוות" נותן לך להטיל מנוחה שלווה, ולאחר מכן גם revivify, "סודות האור" נותן לך להטיל גילוי קסם ולאחר מכן סיבוב ביום של ראיית אמת, וכולי).
תגליות החפץ מגניבות ותמתיות. מה שכן, הכוח שלהן מאוד מאוד לא עקבי - גביש יסודות הוא חפץ רב עוצמה שנותן לך משרת שאיתך לשעה. שיקוי הגדלה\הקטנה מחכה השפעה של לחש מדרג 2. הייתי הופך את החומרים שמחכים השפעת לחשים מדרג 2-3 לפיטצ'רים שבאים במקום אחר, ומשאיר את התגליות לחפצים יותר בומבסטיים, או לחלופין, מחזק אותם. ספציפית לגבי תמצית בסיליסק - ארבעה כשלונות נשמע לי ממש מוגזם. אפשר להשאיר את זה שלוש הצלחות או שלושה כשלונות כמו בלחש. אפשר לתת לבעלי ברית של היצור המתאבן לגרד את האבן ממנו כפעולה רגילה בשביל להוסיף הצלחה בשביל לאזן את זה שאי אפשר לשבור את הריכוז של מטיל הלחשים.
לגבי תת המקצוע של כתבי הקודש:
1. מים קדושים חלשים ממש מחומצה ודיו הוא די חסר תועלת. המים הזוהרים ממתנים את הבעיה אבל א. דרגה 10 זה קצת מאוחר לזה ב. גם הפיטצ'ר הזה מוגבל לשדים ואל מתים (אני ידוע אני יודע, זה בעקבות הצעה שלי. אני עדיין חושב שזה בעייתי)
2. תן לו שליטה בכלי נשק רגילים ו\או במגינים. הוא לא יכול כרגע לנצל כמעט את היכולות שלו כי בלי מגן או כלי נשק רגילים היכולת לתקוף פעמיים היא לא מאוד שימושית - מטווח הנשק הסביר היחיד שהוא נשק פשוט הוא רובה קשת, וזה מתחרה על הפעולה הנוספת שלו לסוד הכסף הטהור, ובקפא"פ פשוט מסוכן מידי (בלי מגן) ולא משתלם מספיק (מבחינת הנזק - בלי נשקים רגילים. הרעל הבסיסי יכול לעזור, אבל זו עוד תחרות על הפעולות שלו וכבר לא בהכרח משתלם). זה משאיר אותו בלי יכולת למלא את התפקיד שאתה מכוון אליו, ונראה לי חבל.
3. יכולת לדרגה 18 - אם אתה לא מצליח לחשוב על משהו ייחודי יותר, היכולת להטיל פעם ביום נס\מטח מטאורים\החייאת אמת יכולה להיות מגניבה וסולידית.

בסך הכל נראה לי שזה מקצוע שממש יכול לעבוד, אבל צריך לשים לב שיש יותר מאופציה אחת שבאמת עושה את העבודה. גם באופן כללי - האם אתה מבין שימוש בנשקים אלכימיים כמקרה של שימוש בחפץ או של התקפה? כדאי לכתוב במסמך כי אני חושב שזה לא לגמרי ברור מהספר וזה יעזור להבין ביחס לאיזו אופציה איזנת את המקצוע.
 
היכולת של רקיחה מושהית לא ברורה? יכולת רקיחה מיידית נותנת לך להכין חפץ שיחזיק מעמד עד סוף תורך הבא בלבד. רקיחה מושהית נותן לך להתרכז (כמו בלחש) כל עוד אתה ממשיך לאחוז בחפץ, כדי להשהות את המועד שבו החפץ יפסיק להחזיק מעמד. איך היית מנסח אחרת?
מה שמוזר לי זה שאם החפץ עוזב את היד של האלכימאי הוא מפסיק לעבוד, מה שאומר שחפצים אלכימאיים כמו אש אלכימאים וכזה שזורקים לא עובדים עם זה, וזה קצת מוזר.
הייתי מוריד את הדרישה לאחיזה פשוט.
 
חזרה
Top