• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הדרך ל"ויהי חושך". עץ בניית עולם. עדכון 2/2/2020- תם ונשלם

בשלב הזה סגרנו את האירועים ההיסטורים שמובלים את סיאן לתקופה שתתחיל את "ויהי חושך", אני חושב שהצלחתי להעביר עד כאן את 4 הברניות כמו שאני רציתי לתאר אותם, וכן את האירועים ההיסטורים שהובליו את העולם למה שהוא נמצא בו היום. אומנם המשחק יתחיל 15 שנים לאחר האירוע האחרון שצוין, אבל האירועים שיקרו ב15 השנים האלה יכולים לחכות לזמן המתאים להם.

אני מאמין שלקראת סוף השבוע/תחילת שבוע הבא אני אתחיל לפרט על הגזעים של סיאן ועל המקמות בהם הם חיים. אני עדיין לא יודע כמה תוכן כל עדכון בעתיד יכלול, אבל הסקשן של הגזעים לא אמור להיות ארוך ורחב כמו ההיסטוריה, בעיקר כי אני לא מתכן להסביר איך הגזעים חיו מהימים של בני אור ובני חושך ועד סוף מרד ברון הצללים, אלא יותר ניסיון לדבר על מה היה לפני המלחמה הגדולה, מה היה בתקופה שלאחר המלחמה, ומה קורה עם הגזעים עכשיו.

בשלב הזה אני די סגור על הגזעים שקיימים בסיאן, אבל אני עדיין עושה מעבר אחרון על מי בפנים ומי לא.

הדבר האחרון שאמור להגיע לאחר הגזעים הוא תוספת קטנה שאמורה להסביר על כוחות בעולם (קסם, טבע, דת, וכו') לחלק הזה עוד לא הגעתי בעצמי ואני עוד בלבטים מלאים על מה יכנס ומה יצא, אז יכול להיות שאחרי הגזעים יעבור קצת זמן עד העדכון הבא.

בכל מקרה תודה למי שעוקב, ותודה למי ששואל שאלות שגורמות לי לתהות איך יכולתי לשכוח דבר כלשהו או למה לא חשבתי בכלל על אפשרות X.
 
אז המעמד התחתון נפל לעוני מחריד אחרי שהוא נלחם בזאבים ועבר אימון צבאי ברמה זו או אחרת עבור המאבק... אני מתקשה לראות איך לא עלתה תנועה שדרשה לסלק את העובדים מהאימפריוס או פשוט יצאה לעשות טבח בהם...
 
עדכון מעניין. אני חייב לציין שאני אוהב יותר את השם שנבירה - מצלצל נחמד עם העובדה שהשליט הוא ערפד. בקיצור, כתוצאה ממרד לא מוצלח אחד, בארון החטאים הצליח ליצור בעיה גדולה יותר ממה שהוא ניסה לפתור. כדרך אגב, מה בדיוק היה ההרכב הגזעי של הכוחות האלו והאם פיקדו עליהם ערפדים?

אני חושב שבסוף כדאי שתיתן רשימת קרסי עלילה שניתן לפתח לקמפיינים לפי שיקול דעתך. זה יכול לעזור להבין יותר איזה סוג של קמפיינים אתה מעוניין להריץ בעולם זה.
 
כדרך אגב, מה בדיוק היה ההרכב הגזעי של הכוחות האלו והאם פיקדו עליהם ערפדים
מעורב, לא היה רק גזע אחד ספצפי שם, כל הגזעים של שנבריה הרכיבו את הצבא ואת העובדים (אני מדבר ברבים כי עדיין לא סגרתי את הגזעים של הברנויות בצורה מובהקת), אני לא חושב שערפדים היו אמורים לפקד על הכוח הזה, הם מרגישים לי יותר מתאימים לאצולה גבוהה שלא עושה פעילות צבאית או אולי פרופסורים כאלה ואחרים באקדמיות, אם מישהו כבר נהפך לערפד אז הברון לא ישלח אותו למשימה צבאית שהוא עלול לההירג בה ולאבד את התועלת שהוא מפיק, יש המון דברים להרוויח מאל מת תבוני שיכול לחיות לנצח, לשלוח אותו בתור קצין הוא לא בהכרח אחד מהם.

אני חושב שבסוף כדאי שתיתן רשימת קרסי עלילה שניתן לפתח לקמפיינים לפי שיקול דעתך
אני חושב שבעוד 3-6 חודשים +- אמור להיפתח הקמפיין של סיאן (תלוי בקצב של "בשערי המצודה"), שם כבר יהיה את כל הדברים שיתאימו לחלק הזה. בנתיים אני מסתפק בלייצר עולם ופחות בלגרום לאנשים לחשוב על דמוית בו.
 
מה בדיוק התועלת שבארון החטאים מוצא בערפדים פרט לכך שככל שיהיו לו יותר ילדים, לו יהיה יותר כוח? למיטב הבנתי, מסע מלחמה הוא תירוץ מצוין ליציאה למסע ציד ומי אוהב יותר מסע ציד מערפדים. חוץ מזה, אם לבארון הצללים יש את הידע איך להרוג ערפדים, אני חושב שזה חשוב להזכיר את בעדכון. זה גם נותן לו סיבה עוד יותר טובה להיפטר ממנו אם כי מסביר למה בארון החטאים לא שלח מישהו מילדיו להוביל את מסע המלחמה נגדו.
 
תחשוב על זה כמו על "צ'ופר" או "שוחד בחירות" חזק, אם תשרת את ברון החטאים טוב מספיק, הוא יהפוך אותך לערפד ויתן לך מקום קבוע בחצר שלו. זה הדרך של הברון לוודא שאף אחד לא מרים את הראש יותר מידי, ולכאורה אפשר לטעון שאם הוא היה מצ'פר את הזאבים כשכל הסיפור התחיל, אף אחד מהם לא היה פותח במרד.
בפועל זה גם דרך די יעילה לשמור אנשים קרובים ולמנוע מהם להסתיר ממנו דברים.

אם לבארון הצללים יש את הידע איך להרוג ערפדים, אני חושב שזה חשוב להזכיר את בעדכון
בסופו של דבר מספיק אש הורג את הכול, זה לא באמת תעולמה איך להרוג ערפד, כאילו זה עולם שבו האלים נרצחו בו אז אני די בטוח שאף אחד לא מניח יותר שיש יצור שאי אפשר להרוג.

אגב, למען הסר ספק הוא שלח את חטא הזעם לטפל בסיפור, חטא הזעם הוא הדבר הקרוב ביותר למס' 2 שקיים בשביל הברון, הוא שלח את אחד הכוחות החזקים ביותר בסיאן לטפל במרד של בני תמותה, אבל טכנית זו הייתה הפגנת כוח לא פחות מאשר שזה היה דרך יעילה לפתרון מהיר.
 
מתיאורך, הזאבים נשמעים כמו ארגון טרור כלומר הרגת אחד, צצים עוד שניים. בארון הצללים היה פשוט המנהיג העליון שלהם בשלב האחרון. האם חטא הזעם הרג את כל ההנהגה שלהם כלומר הוא הצליח לפתור את מה שהמשטרה הלא-יוצלחית של שינבריה לא הצליחה לפתור במשך עשור או שאתה משאיר את העניין כתעלומה (למרות שיכול שבשלב זה הם פחות או יותר נהגו בשאננות והקלו את חיסול ההנהגה שלהם)?
 
אני חושב שכרגע הסכסוך היותר מעניין הוא סכסוך הפועלים שיש בשנבריה. הזאבים חטפו מכה קשה מכדי להיות פרקטים למישהו, זאת אומרת שאני כן יכול לראות אותם צצים ועושים באלגאן, אבל הם איבדו את הראש שלהם והם איבדו את רוב מה שהיה להם, בשלב הזה אם מישהו יטען שהוא זאב הוא ייתפס יותר כמישהו שמנסה לחכות אותם ולגזור קופון על התהילה שלהם מאשר מישהו שבאמת היה זאב. אני יותר רוצה לראות לאן הסכסוך פועלים יכול לקחת את העיר, אני קצת מייבא אותו מההיסטוריה של ארה"ב פוסט מלחמת העצמאות כשכוח עבודה סיני זול נכנס ותפס את המקום של החיילים שיצאו למלחמה מול מדינות הדרום, אני צריך לראות לאן זה יכול ללכת, ברור לי שאני רוצה שיהיה כנופיות יריבות לכל צד, אבל עוד לא סגור איך ולמה.
 
זה פרק זמן סביר בשביל "סובלנות" ובשביל ציפייה שהממשל יעשה משהו, זה גם פרק זמן סביר לקהל להתבשל במיץ של עצמו לפני שהוא מחליט שהוא עושה באלגאן, בעיקר כי לכולם יש זיכרון טרי של מה קרה לגורמי הבאלגאן האחרונים
 
מה המצב הנוכחי של המשטרה והצבא הסדיר של הברונות? האם חטא הזעם מנהיג את שניהם? האם יש ביניהם שיתוף פעולה? (נשמע חסכוני מאוד ויעיל מאוד לאחות את כוח השיטור עם הכוח הצבאי, ביחוד אם לא נעשה שימוש סדיר בצבא)
 
זעמו של הברון הוא מפקד הצבא הבכיר ביותר וראש המשמר, מעבר להיותו לוחם בלתי מנוצח ששני רק לברון החטאים עצמו, הוא גם איש סודו הקרוב ביותר, וככל הנראה היה קיים עוד בתקופה שהברון היה בן תמותה. זעמו של הברון כבר הביס צבאות לבדו, וחיסל מרידות ללא ניצולים.
 
בני אנוש

הם ממוצעים, הם נראים ממוצע, וכל דבר שהם עושים הוא ממוצע. בני אנוש הם הגזע שכנגדו תמיד נעשה השוואה אליו ביחס לגזעים אחרים.

בני האנוש הם צאצים ישירם של בני האור, והם הגיעו מזרם שבחר לחיות בשטחים הפתוחים ובמישורים. בני האור האלה הקימו להם מושבות וכפרים רחוק מהררים ומהיערות. הם בחרו לחיות חיים של שיתוף פעולה בסיסי, הם היו חקלאים ובנאים. הם העריכו מנוחה טובה וחיפשו חיים טובים. לכן הם גם בחרו להקים הגנות מסביב למושבות שלהם, ולחיות חיים בהם הם הגנו אחד על השני ככל הניתן.

לימים קבוצה מתוך בני האור האלה יבחרו לחיות חיים שלווים יותר ולהשקיע פחות בעבודה קשה ויותר בחיים של הנאה ושקט, הם ינדודו לעבר היערות לתקופה ולבסוף יתיישבו באיזור הגבעות, הם יהיה בני המחצית הראשנים (ובהם ניגע במועד מאוחר יותר)

כמות מכובדת של שנים מאוחרת יותר, הפכו בני האנוש לגזע הדוממינטי בסיאן, בעוד האלפים מצאו להם דרך לקבל חיי אלמוות, ובועד הגמדים הצליחו לאמץ את גופם לחיים ארוכים יותר, בני האנוש חיו חיים באורך סביר, ובאופן נדיר היו מצליחים להגיע למעל ל90 שנה. הם היו הרבה יותר פוריים מהגזעים האחרים, ולכן הצליחו להתגבר על אורך החיים הקצר יחיסת על ידי גידול אוכלוסיה גדולה יותר, יתרה מכך, החיים הקצרים שלהם אפשרו להם גם להגיע לבגרות בשלב מוקדם הרבה יותר, ובני אנוש בגילי 14-16 כבר היו עוזבים את בית המשפחה שלהם ומקימים להם בית חדש, לעיתים בעיירות חדשות.

לבני האנוש הייתה תרבות יחסית עשירה, הערים שהם בנו היו בגדליה מתמדת, והם בוחרו (או קוללו, תלוי במי שואל) בשאפתנות מוגברת, הם תמיד חיפשו איך להתעלות על עצמם, או חשוב יותר, איך להתעלות אחד על השני. הדברים האלה גרמו להם להתחרות אחד בשני, ולייצר קרקע פורייה למיזמים גדולם, יצירות אומונות, וחדשנות טכנולוגית. ההנחה הרווחת היא שהיו יותר ערי בני אנוש מערי גזעים אחרים ביחס של 1 ל10 בערך.

לבני האנוש היו 2 פטרונים עיקריים בימים העתיקים, בעוד השמות של האלים נעלמו, כן ידוע מה היה התקפיד שלהם בההירכייה השמימית, הפטרון הראשון היה אדון המלחמה, שכן לא היה גזע אחר שהצליח להתחרות ברצון של בני האנוש להילחם אחד בשני, היו גזעים אחרים שהיו מחרחרי מלחמה כמו האורקים בני החושך, אבל הלחימה בינהם אף פעם לא הייתה עמוקה כמו מלחמות בני האנוש, בעוד הגזעים האחרים נלחמו למען הלחימה, בני האנוש נלחמו למען מטרה כלשהי, המטרה הבלתי ניתנת להשגה הזו, תמיד גרמה לכך שהמלחמות יהיו חריפות ואורוכות, אולי הן לא היו איכותיות כמו מלחמות אחרות, אבל אדון המלחמה העריך כמות על פני איכות.

הפטרון השני הייתה "האמא הגדולה", אומרים עליה שהיא הייתה האלה שלמידה את בני התמותה קסם, ובעיקר לימדה את הנשים את קסמי הנשים הסודיים שלהן. תרבות בני האנוש העתיקה דגלה בהולדה של כמה שיותר ילדים וכי תפקיד האישה הוא להיות האחראית על הבית ועל הילדים, מה שהפך את רוב הנשים למאמינות באמא הגדולה מכורח הנסיבות- מישהי להתפלל אליה כדי לבקש הריון חלק ולידה חלקה עוד יותר, ולבקש ביטחון לילדים ולבעל הייתה דמות מאוד מבוקשת בחברה האנושית. יש כמה טענות שאומורות שלבני האנוש היו עוד 2 אלות שאלהין הם סגדו, אבל מרבית החוקרים מניחים שהיה מדובר בעוד 2 היבטים של אותה האלה- העלמה, האמא, והזקנה. היבטים אלה אפשרו לבני האנוש לראות את האמא הגדולה בתור מישהי שעוברת הליך דומה לשלהם, בדרך הארוכה אותם עברו מצעירים לזקנים.

כך או כך, תרבות בני האנוש נחרבה כמעט כליל במלחמה הגדולה, מאחר והם היו האימפריה הגדולה ביותר, הם גם סבלו מהנזק הגדול ביותר. כל עיר וממלכה שהיו קיימות מחוץ לאינפרניה הושמדו כליל. והממלכות שהיו קיימות באינפרניה עברו "הארצה" קשה וכואבת, הן העיר הקדושה שהפכה להיות אסורה על ידי 4 הברונים. והן עיר הבירה שהפכה להיות מצדות הסינטדל. ערים אחרות של בני האדם לא היו חשובות מספיק כדי להישמר בשלמותן. ערים אלה נהרסו עד היסוד ונבזזו, וחלק מההריסות שלהן עוד קיימות בשממות שבין הברוניות.

בגלל טבעם ואופים של בני האדם, הם נמצאים בכל 4 הברנויות בכמות כמעט שווה, הם רוב בכמעט כל ברונות ובדרך כלל יחשבו לבעל זכויות זהות לשאר הגזעים במקום (כל עוד מדובר על תעדוף על רק גזע), המקום העיקרי בו בני האנוש יחשבו כבני מעמד דרג ב' הוא באימפריוס, שהם הם זניחים ביחס ללטאשים ובני הדרקון, ואף מסוגלים להיות תחת תקופות של "דילול" על מנת למנוע מהעבדים שם להיות רבים בצורה מסוכנת.
והמקום העיקרי בו הם יחשבו לגזע דומיננטי יהיה תחת הבאנשי, בעיקר כי הם הופכים להיות הגורם העיקרי בקוקלטיב, שמאפשר להם בעצם לקבוע את הרצונות והעדפות של הקולקטיב.

בני האנוש גם חיים תחת ברון החטאים תחת המכשפה, אין להם מעמד מיוחד מידי תחת אף אחד מהם, ולמרות שהם בדרך כלל יהיו רוב בכל אוכלסויה, אף אחד מהברונים האלה לא מעניק להם יחס מיוחד ביחס לגזעים אחרים.

היכולת של בני האנוש להתרבות עם כמעט כל הגזעים האחרים מאפשר להם לעיתים להתערב עם אוכלוסיות נוספות, לרוב גזעי ה"מחצית" (חצי אלפים, חצי אורקים, חצי גמדים וכו') יהיו שייכים לקהילת בני אנוש ולא לקהילת הגזע השני, בעיקר כי הם נותים לשמור בעיקר על המאפיניים האנושיים שלהם ולא המאפניים של ההורה השני.

לבני האנוש יש זיכרון קצר ותוחלת חיים קצרה עוד פחות, אבל הם הגזע שהצליח להסתגל למצבים חדשים בצורה הטובה ביותר, והם עברו את המעבר לשלטון הברונים במהירות ובפשטות יחסית, אולי זו הסיבה שהם כלל לא חולמים על תהילות העבר שלהם ועל החיים שאולי היו להם לולא הברונים היו קיימים, בשביל חלקם. הם בסך הכל החליפו מלך אחד במלך אחר, ואל אחד באל אחר.
 
ערך נחמד. אני מבין שהתרבות הגדולה של בני האנוש היא פשוט היחידה מביניהן שזוכרים אחרי אלפיים שנה. כפי שציינת, אם בני האדם נלחמים על כל שטות, יותר סביר שהם יהיו מפולגים לכמה וכמה תרבויות. מה תוחלת החיים של האנושות כרגע? אני מניח שבאימפריוס ובקולקטיב היא יחסית קצרה - כל אחד מסיבותיו - אבל לכמה זמן בן אנוש אמור לצפות בשתי הברונויות האחרות כלומר מתי בני אנוש נחשבים לבוגרים?
 
הגילאים נשארים די דומים, באימפריוס ובקוקלטיב אתה צריך להיות עצמאי בערך בגיל 13 ככה, בסינטדיל אתה יכול כבר בגיל 10 למצוא את עצמך עובד באיזה מפעל כלשהו, אבל אתה נחשב ילד ומקבל שכר של ילד, בוגר אתה תהיה בגיל 15-16 ככה.

מבחינת גילאים, כמו שאמרת אתה כנראה תמות בגיל יותר צעיר באמפריוס ובקולקטיב, אתה תחייה חיים קצת יותר ארוכים אצל הערפד ואצל המכשפה, לאף אחד מהם אין יתרון מובהק על השני
 
מה האחוז של בני האנוש בקרב המעמדות היותר גבוהים בברונויות? האם אצילים ומנהלי מפעלים בסינדל הם בדרך כלל בני אדם? האם יש יותר בני אנוש ב"בניה של הגבירה בלבן"?
אגב מה מעמד האישה הנוכחי בברונויות בקרב רוב הגזעים?
 
מה האחוז של בני האנוש בקרב המעמדות היותר גבוהים בברונויות? האם אצילים ומנהלי מפעלים בסינדל הם בדרך כלל בני אדם?
לא בהכרח, כן יש יותר בני אנוש בדרך כלל מגזעים אחרים, אבל זה לא הופך את בני האנוש למיוחדים יותר. בסופו של דבר האחוזים די דומים וכו', כאילו גם אם יש יותר משפחות אצולה אנושיות הם יחיו פחות זמן מאצולה אלפית/גמדית/ווואטאבר מכדי שהם יוכלו להוות איזה רוב מסובך מידי.

האם יש יותר בני אנוש ב"בניה של הגבירה בלבן"?
והמקום העיקרי בו הם יחשבו לגזע דומיננטי יהיה תחת הבאנשי, בעיקר כי הם הופכים להיות הגורם העיקרי בקוקלטיב, שמאפשר להם בעצם לקבוע את הרצונות והעדפות של הקולקטיב.


למה אלפים, אורקים וגמדים לא מסוגלים להיות בני אצולה בסינטדל?
זה מעולם לא נאמר. האצולה בסינטדל יכולה להיות מכל גזע אפשרי שחי בסינדטל, אין אף גזע שקיבל שם עדיפות.

יש מיתולוגיות\סיפורי מקור לגזעים מסוימים?
אני אמור לכסות את כל הגזעים האחרים, זה יקח זמן אבל זה יגיע, בני האנוש ראשנים כי היה לי נוח להתחיל מהם. אני אגיע לאחרים.

איזה מין הרפתקאות יהיה אפשר לעשות בעולם הזה? דרקונים קיימים? יש מפלצות שמאיימות על אזורי הספר? מה עם אנשים שחיים מחוץ לברוניות?
על רוב השאלות האלה יש תשובה בעץ הזה, אבל בקצרה זה עץ שנועד לבניית עולם מערכה למשחק שאני אריץ בפורום בעוד כמה חודשים, ככה שבמסגרתו יהיה את הקרסי עלילה הנדרשים ומה בדיוק קורה בעולם מבחינת ההרפתקאה וכו'.
בקשר לשאלות היותר ממוקדת, אף אחד לא ראה דרקון כבר הרבה מאוד זמן (חלקם לקחו חלק במלחמה הגדולה, חלקם לא בדיוק שרדו טוב את האפוקליפסה, חלקם פשוט נעלמו ולך תדע לאן), איזורי הספר מלאים בסכנות מוות מזדמנות בדמות מפלצות, יצורים ברברים ושאר דברים שאוהבים להרוג אנשים.

בקשר לאנשים שחיים מחוץ לברונות, חוץ מאנשי הספר של ברונות שנבריה, אתה לא תמצא אנשים שחיים בשממות, זה די קרוב ללחיות בתוך שממה גרעינית שמלאה ביצורים שירצו להרוג אותך ולאכול אותך.
אני אזכיר שהברוניות מכסות את כל היבשת, משמע שאין נקודה שבה אין שליט. (מלבד העיר שהוזכרה בחלק של ה"סיוט") אז אני הנחתי שאתה מדבר על חיים מחוץ לישובים הגדולים בתוך הברנויות, אם אתה מדבר על לחיות מחוץ לברונות באופן מוחלט, אז מבחינת גבולות זה לא באמת אפשרי.
 
חזרה
Top