מה זה נתיב ההרפתקאות Rise of the Runelords?
למעשה זו מערכה שלמה שמורכבת משש הרפתקאות שונות, שפורסמו בכרכים 1-6 של Pathfinder, חוברות של Paizo. נתחיל עם סקירה בסיסית על העולם גולאריון, עם דגש על ואריסיה (Varisia) וארגון מוצאי-הנתיבים (Pathfinders).
גולאריון הוא עולם של גיבורים ורשעים, שסיפוריהם מרוכזים בספרים כבר מאות שנים. מאז תחילת ההיסטוריה הידועה, העולם עקב אחר מסלול ידוע. נביאים וחוזים קראו בכוכבים, ונבואותיהם תמיד נתנו קו ברור לגבי מה שעתיד לקרות.
עד שפתאום, לפני 100 שנה, מת אל. זה לא היה מנובא בשום מקום וזה הוביל לשוק המוני. מאז, הנבואות הפסיקו להיות נכונות. כמה אמרו שזה סוף העולם, אבל זה ככה כבר 100 שנה, והעולם רחב היריעה של גולאריון עדיין קיים.
ואריסיה היא אזור בגולאריון, שבו מתרחש RotRL. ואריסיה הייתה אזור נשכח עד לא מזמן, והתחילו להתיישב בה רק במאות האחרונות. הרבה מידע על ואריסיה (וקצת חומר קראנצ'י) ניתן למצוא במדריך לשחקן של RotRL אותו ניתן למצוא כאן: http://paizo.com/download/pathfinder/RiseOfTheRunelordsPlayersGuide.zip
רוב אוכלוסית ואריסיה מחולקת בין שבטי השאונטי במישורים, שרידים צ'לאקסיאנים מהזמן שצ'לאקס שלטה בואריסיה, ואנשי ואריסיה עצמה. מידע על הגזעים האחרים ועוד הרבה מידע על האנשים האלו נמצא במדריך לשחקן.
ארגון מוצאי-הנתיבים הוא ארגון שמאגד את כל ההרפתקנים בגולאריון. בין אם הם טובים או רעים, הם מקבלים תמיכה מהארגון ובתמורה הם שולחים לארגון מידע על הרפתקאותיהם, והמעניינות ביותר מביניהן נאספות בסוף לכרכים של Pathfinder. בכל אחת מחוברות 2-6 של Pathfinder יש סיפור מתמשך שמוצג כחלק מהיומן של Eando KlIne. (בחוברת הראשונה יש הסבר כללי על הארגון.)
אז אחרי התקציר על העולם ודרכיו, נעבור לסקירה עצמה. הסקירה מתחלקת לשתי חלקים - הראשון מציג רק את ההרפתקאות בעוד השני מדבר על הכתבות ושאר הדברים בכל חוברת.
אזהרה! הקטע הבא מיועד לשהמ"ים בלבד!
חלק ראשון – עלייתם של אדוני הרונות
נתחיל מזה שהשם קצת מטעה, כי רק אחד מהם מצליח לחזור. אם היו שם שניים, ואריסיה הייתה נשלטת על-ידם בקלות, ואם כל השבעה היו שם, לכל גולאריון הייתה בעיה רצינית.
רקע למערכה: לפני חמש שנים, ענק בשם מוקמוריאן העיר את אדון הרונות קארזוג. קארזוג היה אחד מהשליטים של ת'אסילון, אימפריה עצומה ששלטה בואריסיה לפני 10,000 שנה. כשהוא קם, הוא רואה שהמנגנונים שהיו אמורים להעיר אותו במקרה כזה נפלו. הוא מתעדכן בעזרת מוקמוריאן (שנשלט עכשיו על ידי קארזוג לחלוטין) במה שקרה בעולם מאז נפילתו. לאט לאט ובשקט בשקט הוא מתכנן את עלייתו לגדולה שוב.
מבט כללי: הפונט יחסית קטן (בשונה מהגיליון השביעי), מה שמעצבן חלק מאנשים, אבל לי ממש אין בעיה עם זה. כל הרפתקאה מתחלקת לכמה חלקים, כאשר כל חלק כולל כמה סצנות קשורות. לפני כל היתקלות יש דירוג אירוע. אם המפלצות מופיעות במגדיר המפלצות או באחד מהגיליונות של Pathfinder, אז יש מספר עמוד (לספר באנגלית כמובן) שמוביל אותך לשם. אם נעשה במפלצת שינוי כלשהו, אז נתוני המפלצת מופיעים במלואם. כמובן שגם כל הבוסים מופיעים שם במלואם. בכל פעם שהדמויות מקבלות חפץ-קסם לא מוכר, יש פס-צד עם הנתונים שלו, וישנם גם כמה פסי-צד לדברים שאולי יפריעו לשה"מ ולעוד כמה שטויות.
קורבנות שרופים (Burnt Offering) היא ההרפתקאה הראשונה בסדרה. היא מיועדת לדמויות בדרגה 1 ומובילה אותן לדרגה 3 או 4.
רקע להרפתקאה: קארזוג הפעיל אמצעי קסום שלו שנקרא מקווה-רונות (Runewell). ההפעלה של מקווה-הרונות הגדול גרמה להפעלה של מקווה-רונות קטן מתחת לעיר סאנדפוינט (Sandpoint).בעוד שיש כמה תופעות לוואי לא נעימות, הסיפור שבו מתמקדים הוא זה של נואליה.
נואליה היא אאסימרית שגודלה על-ידי אב הכנסיה לשעבר. רוב הילדים לא התייחסו לנואליה בצורה חברותית כי הם קינאו ביופיה. רוב האנשים ראו אותה כמקודשת על-ידי דסנה (אלת החלומות, המסע והמזל) ואמרו שמגעה מרפא, אבל גם יחס זה לא עזר לה במיוחד. אם כך, לא פלא שהיא נפלה ישירות לידיו של האדם הראשון שביקש אותה. אחרי כמה זמן שהם הסתירו את יחסיהם, נואליה גילתה לו שהיא בהיריון, והוא נטש אותה וברח מסאנדפוינט. עזובה, בהיריון וכועסת - כך התפרצות מקווה הרונות מצאה אותה.
ההרפתקאה: ההרפתקאה מתחילה בפלישת גובלינים על העיר, בדיוק בזמן שהגיבורים נמצאים שם ובעיר מתקיים פסטיבל. אחרי מה שקורה בעיר, הדמויות נתפסות כגיבורים בעניי התושבים, מה שמוביל לכמה התקלויות מעניינות, ביניהן ציד חזירי-בר (עם אחת הדמויות הרשעות מההרפתקאה הבאה), גובלין בארון של ילד והסתבכות עם נערה. אחרי זה הדמויות מגלות שאמאיקו (מנהלת הפונדק) נעלמה והן מוצאות פתק שנכתב בשבילה מאחיה למחצה, חצי-האלף הסורר. הפתק שולח את הדמויות למפעל הזכוכית, שהיה שייך לאביה של אמאיקו. במפעל יש כמה גובלינים חמודים ואת טסוטו, האח של אמאיקו, יחד עם אמאיקו עצמה. כמובן שאם הדמויות יחכו קצת, טסוטו וידידיו כבר לא יהיו במפעל הזכוכית. אבל מהמפעל יש פתח למקום חשוב אחר: מעבר שמוביל את הדמויות למערה עתיקה (שעוד נחזור אליה בהרפתקאה החמישית). כשהדמויות יוצאות מהמערה, הן הולכות בעקבות היומן של טסוטו, אותו הן מצאו במפעל, לת'יטלטופ, המחנה של הגובלינים. ת'יטלטופ נמצאת מזרחית לסאנדפוינט, על קו החוף. המבוך עצמו מאוד מעניין - ניתן למצוא בו גובלין דרואיד, את הבוס של הגובלינים רכוב על לטאה וגם כמה מחברי נואליה החמודים (והמתים,כנראה). ואם זה שיעמם אתכם, אפשר גם סתם ליהנות משיסוף גובלינים פראי.
אין לי ניסיון עם הרפתקאות מוכנות, אבל יחסית אהבתי את ההרפתקאה הזאת. כמו כל הרפתקאת רמות נמוכות ממוצעת,יש בה מיליוני גובלינים ועיר שצריך להציל. לעומת זאת, קטעי משחק הדמות שבה וקצת חידוש בדמות הרעה היו נחמדים. מבין כל המערכה, את זאת אהבתי הכי פחות. היא קצת סטריאוטיפית וזה דיי מעצבן. אך אל דאגה, ההרפתקאות הבאות הרבה יותר מגניבות.
רציחות משספי-העור (The Skinsaw Murders) היא ההרפתקאה השנייה במערכה. היא מיועדת לדמויות בדרגה 4 ומובילה אותן לדרגה 6 או 7.
רקע להרפתקאה: אדון הרונות קארזוג שלח את גזע משרתיו הנאמנים ביותר, הלאמיות, לתור באיזור שפעם היה המדינה שלו, שאלאסט. לעומתן, קיימות לאמיות מטריארך, שהן העליונות מסוגם, ולהן מטרות מיוחדות. אחת מהן, העונה לשם קסאנשא, מחפשת אחר נשמות חמדניות על מנת להקריבן למקווה-הרונות של החמדנות ובכך לחזק את כוחו של קארזוג. כשהיא מגיעה למאגנימר, היא יודעת שהיא מצאה את המקום המושלם בשביל משימה זאת. היא מגלה על מסדר שנקרא אחי-השבעה (Brothers of the Seven) שנועד לכסות על כת של רוצחים, אנשי שיסוף-העור (The Skinsaw Men).
אחרי שהיא מפתה את ראש המסדר, היא מקבלת את השליטה על המסדר במהירות. המסדר עובד את אל החמדנות, הרעל, הסודות והרצח. המסדר בטוח שהיא שליחה מהאל, וקסאנשא לא טורחת לתקן אותם. היא משתמשת בהם על מנת לחטוף סוחרים ושאר אנשים תאבי בצע, לסמן עליהם את רונת הסיהדרון (Sihedron) ולהקריב אותם למקווה הרונות.
קסאנשא מקימה קשרים עם ארגון הידוע בשם החגב האדום (The Red Mantis), ארגון של רוצחים שכירים המפתחים דרכים להריגה בעזרת בעזרת מחלות. היא חושדת שבאחוזה מקומית יש מחלה שהיא תוכל למכור לחגב האדום ולהרוויח רווח קטן על חשבונה. כשאלדראן פוקסגלייב (Aldern Foxglave) מגיע אליה, היא מתחילה לרקום תוכנית זדונית...
ההרפתקאה: ההרפתקאה מתחילה בסדרת רציחות בעיירה השלווה של סאנדפוינט, שתמשיך לנצח אם הדמויות לא יעשו דבר. גועלים מתחילים לפשוט על החוות באיזור של סאנדפוינט, והרמזים מובילים לאלדראן פוקסגלייב, שלרוע מזלו, ברגעים אלה הוא כבר ביעות. כשהדמויות יוצאות לחקור את טירתו, הן מגלות שהיא רדופת רוחות של אנשים חסרי מזל למשפחת פוקסגלייב, ביניהם בוראל, שהתחיל את הצרות שקרו לכל המשפחה (תולדות המשפחה מפורטות בפס-צד). הרוחות שרודפות את הטירה יוצרות סוג חדש של מלכודות קסומות (הנקראות בלעז Haunts), שקשורות לנטייתה של הדמויות לחטא מסוים, אותו המנחה אמור לדעת בהתאם להתנהגות הדמויות. אחרי שיטוט בטירה, שכולל עכברים מעבירי מחלות, רוחות רפאים של בני משפחת פוקסגלוב שרודפות את הבית (המיוצגות על-ידי ה-Haunts המוזכרים לעיל) ואת אלדרן פוקסגלייב, הרוצח משסף העור בכבודו ובעצמו, הדמויות יוצאות למאגנימאר בחיפוש אחר כת הרוצחים משספי העור. שם הן מגלות הרבה כאלה, וביניהם איירונבריאר, אחד מהשופטים של העיר ומנהיג כת אחי-השבעה. אחרי שהדמויות מגלות שהוא היה שליט-בובה, הן יוצאות אחר האחראית האמיתית לעניינים, קסאנשא.
ההרפתקאה עצמה מגניבה וממש נחמדה. יש קטע מגניב של הליכה בשדות ובריחה מזומבים שנראים כמו דחלילים ועוד כמה דברים שאהבתי. ההרפתקאות כאן משתפרות ככל שזה מגיע לסוף.
הטבח בהר הקרס (The Hook Mountain Masscare) היא ההרפתקאה השלישית במערכה. היא מיועדת לדמויות בדרגה 7 ומובילה אותן לדרגה 11 בערך.
רקע להרפתקאה: כפר המעבורת טרטלבק (Turtleback) סבל קשות מפשיטות עוגים. הם קראו לעזרה, ולמרות שעיר המדינה קורסובה (Korsova) יותר קרובה אליהם, הישועה דווקא בא ממאגנימר.
הם בנו ליד הכפר מצודה בשם מצודת ראניק (Rannick) והציבו בה קבוצת סיירים בשם מסדר החיצים השחורים, בתמורה למיסים ולמסחר. משפחת העוגים הידועה בשם קריג (Kreeg) הפסיקו את הפשיטות שלהם על האיזור. עד עכשיו.
לאחרונה ביקר את שבט קריג אורח מיוחד, ענק אבן בשם בארל שוברעצם (Barl Breakbones). כשהענק הגיע העוגים תקפו אותו, אבל מעבר להיותו ענק שעשוי מאבן, בארל היה גם נקרומנסר. הוא העלה את חבריהם המתים נגדם, עד שלא הייתה להם ברירה אלא להיכנע. עם שבט קריג תחת פיקוחו, החל בארל ליצור נשקים.
בארל קיבל פקודות מלאמיה בשם לוקרישה (Lucrecia). לוקרישה פתחה מועדון הימורים צף באגם שליד טרטלבק. המועדון נהיה פופולרי, ורוב האורחים הקבועים קיבלו קעקוע שהעניק להם הנחות. הקעקוע כמובן היה לא אחר מאשר רונת הסיהדרון. אפילו החיצים השחורים לא היו חסינים מכך.
קשת צעיר בשם קאוון (Kaven) שהרבה לבקר במקום הוקסם על-ידי לוקרישה והחל לספק לה מידע על המצודה. עם הזמן התלות שלו בלוקרישה התחזק והוא עבר לתמוך בה אפילו ללא עזרת הכישוף. לכן, כשהם החליטו על הפשיטה למצודה, היה להם ידע על הנקודות הפגיעות במצודה והמצודה נפלה במהירות.
ההרפתקאה: ההרפתקאה מתחילה במסע של הדמויות מסאנדפוינט אל מעבר טרטלבק, ביחד עם הסיירת האלפית שללו (Shalelu), שמבקרת גם בכרך הראשון. בכפר עצמו אומרים האנשים שהם לא שמעו שום דבר מהמצודה מזה כמה שבועות. הדמויות מחליטות (מן הסתם) לבקר במצודה עצמה. בדרך הן יכולות לפגוש דוב שמתנהג באופן מוזר לחלוטין. לפני שיש לדמויות זמן לחקור את המקרה, הן פוגשות בעוג בשם רוקוס ממשפחת גראול (Rukus Graul) שצד אחר הדוב ותוקף את הדמויות בחמת זעם. לאחר מכן, הדוב מתגלה כחיה מלווה של אחד הסיירים שכלואים בחווה של משפחת גראול. הדוב מוביל אות הדמויות לשם, ואחרי קצת טבח עוגים (ביניהם גם אחת ממש מגניבה, האם של כל העוגים שהיא גם נקרומנסרית), הדמויות מוצאות שלושה סיירים ממסדר החיצים השחורים, ביניהם קאוון, שבהזדמנות הראשונה יחזור ל"אהובתו". אחד הסיירים הוא גם אבא של שללו.
כל המפגש הזה הוא אופציונאלי לחלוטין, אבל לדמויות יהיה יותר קשה לחדור למצודה בלי הסיירים.
בכל מקרה, לאחר מכן הדמויות נעזרות בסיירים בשביל להיכנס למצודת ראניק. כאן תבלנה הרבה זמן, עד שבסופו של דבר הן תקחנה את מצודת ראניק בחזרה.א בל זה לא יקרה לפני שהן תהרוגנה את אנשי שבט קריג, השבט החזק ביותר באיזור, וכמובן גם את לוקרישה.
לאחר מכן, מזג אוויר מוזר תוקף את האיזור. מזג האוויר הזה הוא צעד ראשון בתוכנית של בארל ולוקרישה (ז"ל) להרוג את כל יושבי טרטלבק בשיטפון ולקבל העלאה פתאומית באנרגית החיים של מקווה-הרונות של קארזוג (טרטלבק מכילה 430 איש בערך, שחצי מהם מקועקעים). בארל שלח קבוצה של עוגים לעבר צומת הגולגלות (Skull Crossing) בשביל להרוס את הסכר, ובנוסף הוא גרם לקבוצה של מכשפות אניס להחמיר את מזג האוויר. שני דברים שהוא התעלם מהם היו הדמויות ושבט טרולים שליד הסכר. בנוסף לכל אלה נוספה עוד בעיה: המאגא השחורה (יצור שנתוניו נמצאים באותה חוברת). היא עולה לטרטלבק ומתחילה לעשות שם צרות, עד שהדמויות עוצרות אותה. אז הן צריכות לחקור את מעמקי מעבר הגולגולת ולהרוג כמה טרולים ועוגים.
אחרי זה הדמויות מגיעות למערה שבה נמצאת שארית שבט קריג, ביחד עם מכשפות האניס, ענק האבן ובארל עצמו.
ההרפתקאה עצמה מאוד נחמדה. משהו קצת מעצבן זה קצת חוסר מגוון יצורים (יאי עוגים! יאי עוד עוגים! יאי עוד הרבה עוגים!), למרות שגם זה לא כל-כך רציני, כי אחרי הכל יש עוד קצת יצורים בהרפתקאה.
מבצר ענק האבן (Fortress of the Stone Giant) היא ההרפתקאה הרביעית במערכה. היא לוקחת דמויות מדרגה 10 אל דרגה 12.
רקע להרפתקאה: חלק מענקי האבן נולדים עם כוחות קסם, וככאלה הם מסומנים מילדותם. מוקמוריאן סומן כאחד כזה, רק שהיה לו סוד אפל: לא היו לא כוחות כלל.הוא פחד מנידוי מחברת ענקי האבן בגלל זה, ולכן למד קשה מאוד עד שהצליח לשלוט בכוחות קסם, מסתיר מחברת ענקי האבן את הלימודים שלו לצורך הקסם. כשהוא התחתן, אישתו גילתה שהוא לומד קסם ונידו אותו מחברת ענקי האבן. אחרי תלאות רבות, מוקמוריאן הגיע לקסין-שאלאסט (Xin-Shalast) ושם הפך לעבד של קארזוג. תחת שליטתו המלאה של קארזוג הוא חזר למבצר שבו שהה אחרי הנידוי, קרא לו יורגנפיסט (Jorganfist) והתחיל לגייס צבאות ענקי אבן בשביל קארזוג.
ההרפתקאה: ההרפתקאה מתחילה בפלישה של ענקי אבן אל סאנדפוינט, שבה הדמויות עומדות להתרוצץ הרבה בין ענקי אבן לדרקון. המטרה האמיתית של ההתקפה היא להרוס איזור מסוים (זוכרים את המערה המוזרה מהררפתקאה הראשונה?) שבו גר אדם (או יצור, אם לדייק) בשם קסאליאסה, שפעם היה סוכן בשירותו קארזוג. קארזוג רק אומר למוקמוריאן שהוא קשור ל"נפחיית הרונות" (Runeforge) ושהמבנה צריך להיהרס. יש שם מערכת ממש נחמדה שמוציאה אירועים שקורים לפי סיבוב (סיבוב ראשון דרקון וכו').
אחרי זה הדמויות מתחילות בטיול ליורגנפיסט ונתקלות בדרך בהרבה יצורים גדולים (עוגים, ענקי אבן וכל טוב) ו"נחמדים". אחרי שהן מגיעות ליורגנפיסט הן מתחילות להרוג יצורים. דווקא בקטע הזה יש גיוון גדול של יצורים ולא רק ענקי אבן (לא כמו בהרפתקאה הקודמת, שם הכל מלא בעוגים). רוב החלק הטוב בעניין נמצא דווקא מתחת לאדמה פה. אם הדמויות לא הרגו את הדרקון שהשתתף בהתקפה על סאנדפוינט הן תפגושנה בו פה (והן יכולות אפילו לשחד אותו לבוא איתן), ועוד כל מיני יצורים יחכו להן כאן, אבל החלק הכי מגניב הוא הספריה של יורגנפיסט. רובוט שמשמש כספרן, זומבי משופר ומצויד בשריון מלא, מוקמוריאן עצמו ורמזים לדברים שעתידים לבוא מצויים בספריה הזו. ואל לנו לשכוח חפצק"ים נחמדים (כולל סוג חדש של מטה, מטה גן-העדן והאדמה (Staff of Heaven and Earth)). כפי שאמרתי, הספריה היא מקום מצוין למצוא מידע על קסין-שאלאסט או על קארזוג,או אפילו על נפחיית הרונות.
ההרפתקאה הזאת מצוינת. אני אהבתי אותה, והקטע שאפשר למצוא הרבה מאוד על שתי ההרפתקאות הבאות בספריה גם מגניב.
חטאם של המושיעים (Sins of the Saviors) היא ההרפתקאה החמישית במערכה. היא מיועדת לדמויות בדרגה 12 ולוקחת אותם לדרגה 14 בערך.
רקע להרפתקאה: בממלכת ת'אסליון העתיקה היו שבעה שליטים. כל אחד ייצג חטא ורונה מתאימה, כמו גם מסורת בקסם. מכיוון שבשביל להתמחות במסורות הם היו צריכים לוותר על אחרות, אף אדון-רונות לא יכל לשלוט בכל רזי הקסם. לשם כך נוצרה נפחיית הרונות.
כל אדון-רונות חיפש את האשפים הנאמנים ביותר שלו ושלח אותם לנפחיית הרונות, מקום שבו יכלו כל הקוסמים ללמוד ביחד. כל אדוני-הרונות נשבעו לא להשפיע ישירות על נפחיית הרונות ולא להיכנס אליה. כמובן שמיד כולם ניסו להשפיע ולהפוך את המקום להיות תחת שליטתם, אבל מכיוון שכל אחד גם שמר מששת האחרים להשיג שם השפעה, נפחיית הרונות נהייתה מה שהיא תוכננה להיות: מקום ניטרלי לחלוטין.
עם נפילת ת'אסליון, נפחיית הרונות (שגם כך הייתה כלואה חצי מחוץ למציאות) נחתמה לגמרי. אין יוצא ואין נכנס. הרבה קבוצות מתו שם והרבה התחזקו. יהיה לדמויות ממש כיף שם...
ההרפתקאה: חור מתגלה בסאנד פוינט בעקבות רעידת אדמה. החור מוביל את הדמויות הישר אל המערה שהדמויות הלכו בזיגזג בשביל להגיע אליה בהרפתקאה הראשונה - אבל לא רק זה. בהרפתקאה הראשונה היה במערה גרם מדרגות אחד סתום, מלא באבנים. ובכן, עכשיו הוא פתוח. בתוך המערה (שמתגלה כמקדש ללמאשת'ו,אם כל המפלצות) מתחבא הרושם (The Scribbler), שבעקבות ההיסטוריה המוזרה שלו הוא השיג גישה לידע איפה נפחיית הרונות נמצאת. הוא חרט כמה רמזים בצורת שיר בת'אסליונית עתיקה על קירות המקדש.
אחרי שהדמויות עוקבות אחרי הרמזים בשיר, הן מגיעות לנפחיית הרונות. נפחיית הרונות מחולקות לשבעה תת-מבוכים, בכל אחד מיני-בוס. בנוסף, לכל דמות אמור להיות חטא שהיא מקושרת אליו. כשהדמות נמצאת במבוך המתאים היא מרגישה יותר חזקה מאשר באחרים. במבוך החמדנות, למשל, יש בריכה שיכולה לרענן מטענים במטות קסם – אבל קיים גם הסיכוי שהיא תהרוס אותם, או תחזיר ממש קצת מטענים. (ואחוז אחד שהיא תמלא את כל המטענים כל שבוע באופן אוטומטי.)
בכל אופן, משהו ממש מגניב: בכל מבוך יש "מרכיב". הדמויות יכולות לזרוק למעיין שבמרכז שני מרכיבים ואז לטבול את הנשק שלהן ובכך לחזק אותו ולהפוך אותו לנשק מחושל-רונות (Runeforged Weapon), וזה מאוד יעזור לחסל את קארזוג בהרפתקאה הבאה.
באמצע הטבלת כלי הנשק שלהם בבריכה, הפסל של קארזוג מתעורר ונלחם עם הדמויות, וכשהוא לבסוף "נהרג", הוא אומר לדמויות לחפש אותו בקסין שאלאסט, שם הוא יהרוג אותן.
הרפתקאה מצוינת. מבוכים מצוינים מלאים בכל טוב. בריכה ממש מגניבה, והדובדבן של ההרפתקאה - הנשקים מחושלי-הרונות. ההרפתקאה הטובה ביותר בכל המערכה, לפי דעתי.
הצריחים של קסין-שאלאסט (Spires of Xin-Shalast) היא ההרפתקאה האחרונה במערכה. היא לוקחת את הדמויות מדרגה 14 אל דרגה 15-16.
רקע להרפתקאה: לפני עשרת אלפים שנים, ממלכת ת'אסליון נשלטה על ידי שבעה רודנים אכזריים הידועים בשם אדוני הרונות. עם נפילת ת'אסליון, כל אדוני הרונות היו מוכנים וכולם מצאו דרכים לברוח מהמוות, אבל נפילת ת'אסליון היתה כל-כך חזקה עד שאף אחד מהם לא התעורר אחריה.
אדון הרונות קארזוג שלט בממלכה בשם שאלאסט. עיר הבירה שלה הייתה קסין-שאלאסט, ליד ההר מהאר מאסיף. עם נפילת ת'אסליון, הוא נכנס לשער שהביא אותו למקום בין מהאר-מאסיף בעולם הרגיל לבין מישור אחר. אחרי נפילת ת'אסליון לא נשארו שוליות שיחיו אותו, והוא נשאר רדום.
עד עכשיו.
סיפור ההתעוררות שלו סופר בחמש ההרפתקאות הקודמות. בזמן הזה הוא הספיק לאסוף צבאות בעירו, וכבר מוכן לצאת. הדבר היחידי שעומד בינו לבין ואריסיה הם הדמויות.
ההרפתקאה: הדמויות מגלות שלמומחה המקומי לת'אסליון בסאנדפוינט יש מכתב משני אחים גמדים שטענו שהם מצאו את מיקומה של קסין-שאלאסט. אחרי שהגמדים הלכו עם המשלחת שלהם לשם, הם נעלמו.הדמויות יוצאות מיד אחרי הגמדים ומגלות סיפור מחריד: באמצע הדרך האספקה של הגמדים נחטפה. כמה מהם הציעו קניבליזם כדרך להחזיר לעצמם את כוחם בשביל לחזור הביתה. אחרי שרק קצת התנגדו, הם אכלו את מי שהתנגד. הם גילו שהסעודה חיזקה אותם, ועם כוחם חזרה גם תאוות הבצע, והם החליטו ללכת לקסין-שאלאסט למרות הכל. כל מי שהתלונן שהוא לא יכול יותר - נאכל. עם כל אחד שהם אכלו, הגמדים הרגישו עוצמה גדלה בתוכם. הם לא ייחסו חשיבות ללחישות של הרוח ולעובדה שהם משוטטים בהרים ללא תכלית. לבסוף, רק אחד משני האחים נשאר בחיים מכל המשלחת. משלא נותר יותר מה לאכול, הוא החל לשים לב לקולות שברוח, ומי שגרם למוות של כל הקבוצה, הוונדיגו, הופיע. בהבינו שהוונדיגו גרם להם לעשות את כל זה הוא התמלא ביאוש - אבל לא לאורך זמן. (הוונדיגו מופיע באותו גיליון בחוברת).
כשהדמויות מוצאות את הביתן של הגמדים, הן מגלות שהוא רדוף על-ידי הרוחות של כל אלה שמתו בתקרית הנוראה הזאת לפני עשור. בביתן הזה גם יש את ה"מלכודות", שבעצם נוצרות מהרוחות שרודפות את הבית (Haunts). אחרי שהן מתמודדות עם הרוח של האח שנותר אחרון, הוונדיגו כועס ותוקף אותם.
אחרי שהדמויות נלחמים עם הוונדיגו, הן משוטטים עוד קצת בהרים עד שהן מוצאים את קסין שאלאסט. אחרי הרבה מאוד קרבות בעיר הן מגיעות לקארזוג הגדול. מי ינצח?
קארזוג הוא כעיקרון רק בדרגה 20, ולא אמור להוות בעיה לארבע-חמש דמויות בדרגה 15, רק שהוא מפוצץ בחפצק"ים ואבנים איוניות שבנויות במיוחד בשבילו...
מי ינצח? הקרב שכולם ציפו לו שיקבע את גורל ואריסיה!
סיכום: מערכה מאוד מגניבה, שהולכת ומשתפרת עם כל הרפתקאה. יש בה הרבה אספקטים (קצת אימה בשני, הישרדות בהרי-קרח בשישי וכו') אני אישית ממליץ.המחיר של כל חוברת $20 (אבל הוא לא רק להרפתקאה, אלא לחוברת שלמה). אם עושים מנוי, כל חוברת עולה בערך 19 דולר כולל משלוח לארץ, אבל אין את האפשרות הזאת למערכה הזאת.
ציון: 4/5. ממש מגניב ומספק השראה גם למי שלא צריך הרפתקאה, במיוחד שאר המדורים. אם אתם לא צריכים הרפתקאה ויש לכם עולם שלם אז אולי זה יהיה קצת פחות יעיל.
אודות Shamanמאמרים נוספים של כותב זה |
יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?
אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.