שעת הכישוף: הישויות הזוטרות

שעת הכישוף: הישויות הזוטרות

Information
פורסם ב12 אפריל 2020
נכתב על ידי חגי

warlock spiritsלפעמים עדיף לא להחזיק את כל הביצים בסל אחד, הא? למה לך לסמוך על אדון האופל? נראה לך שהוא רוצה בטובתך? עדיף לסמוך על מי שאין לו את הכוח לרדוף אותך מסוף העולם ועד סופו...

למכשף הישויות הזוטרות אין פטרון. הוא רק מבקש טובות ממי שיכול לעזור לו לצורך קטן ומסוים. הוא מבקש טובות מהרבה מאוד גורמים שכאלו. ורובם גם רוצים משהו בתמורה.

כתבה זו היא החלק השמיני, וכנראה גם האחרון, בפרויקט שעת הכישוף המתמקד במקצוע המכשף במהדורה החמישית של מבוכים ודרקונים. התוכן פתוח לחוות הדעת, לביקורות ולהצעות שלכם, הקוראים, שכן בסופו של דבר אאגד את סדרת הכתבות כולה לקובץ אחד שיהיה זמין להורדה באתר. יש לכם הזדמנות להשפיע על התוכן!

לכתוב את הישויות הזוטרות

למכשף הישויות הזוטרות אין פטרון. הוא רק מבקש טובות ממי שיכול לעזור לו לצורך קטן ומסוים. הוא מבקש טובות מהרבה מאוד גורמים שכאלו. ורובם גם רוצים משהו בתמורה.

  • חשוב היה לי לתת למכשף גמישות רבה במגוון הלחשים שהוא יכול להשיג. היתרון הגדול של מכשף נטול פטרון היא שהוא אינו מוגבל רק לתחומי המומחיות של פטרון אחד. מכשף כזה מתרחק קצת מהתפקיד הרגיל של מכשף בקבוצת הרפתקנים (קשת מאגי שיורה קללות ופרצים משחיתים) ומקרב אותו לתפקיד הקבוצתי של אשף.
  • אבל יש גם חיסרון. חייב להיות חיסרון. רוב המכשפים כבר שילמו את המחיר איפשהו בסיפור הרקע שלהם, אבל מכשף נטול פטרון צריך להמשיך לשלם מחירים קטנים כל העת, ומדי פעם להחליף אותם: לקחת בחזרה את העין שהוא השאיל; לגנוב בחזרה את הזרת שהוא נתן; לקנות זיכרון ילדות של מישהו אחר, במקום הזיכרון שהוא מכר.
  • ולמכשף צריכה להית דרך לעשות חוזים דחופים, כי לטפל בבעיות מיידיות. אבל לחוזה דחוף יהיה בדרך כלל מחיר גרוע.
  • רשימת הלחשים המורחבת ל מכשף הישויות הזוטרות הייתה דווקא די קלה. המוטיב החוזר הוא של לחשים שכל אחד מהם מרגיש כמו גביית חוב או טובה מישות זוטרה. יש לך יציר סוד? זה כי הוא עצמו, באופן אישי, נשבע לשרת אותך. רמך רפאים, או פה קסום? זה יסודן או שד או פיה שזומנו כדי למלא בדיוק את המשימה. ידע אגדות? זה כי אתה יודע את מי לשאול את השאלות הנכונות.

הישויות הזוטרות

לא נעשית למכשף בטעות. אף פטרון לא פנה אליך ותבע שתשרת אותו, או הציע לך סודות אסורים בתמורה לברכתו המפוקפקת. אתה יצאת לחפש את מאות הפטרונים שלך. פנית אל כל אחד ואחד מהם בהצעה. לחלקם שיקרת. מאחרים גנבת. קיבלת את דרישותיהם החמדניות של הרוב.

הישויות הזוטרות הן כל אותם יסודנים, פיות, יצורי מרום ובני-תופת שאין להם את האמצעים כדי להעסיק מכשף משלהם, אבל הם חזקים מספיק כדי להעניק לבני התמותה ברכות בעלות עוצמה קסומה. אם תאסוף מספיק ברכות, מספיק סודות, מספיק מתנות – תוכל להיות מכשף לכל דבר. אבל יש מחיר. לכל אחת מהישויות הזוטרות יש רצון משלה. סבך הקשרים הולך ומתהדק, וברשת הגדולה קשה לזהות היכן נמצא הזבוב והיכן שוכן העכביש.

רשימת לחשים מורחבת

הישויות הזוטרות מאפשרות לך לבחור מתוך רשימה מורחבת של לחשים כאשר אתה לומד לחש מכשף. הלחשים הבאים מתווספים לרשימת לחשי המכשף עבורך.

לחשי הישויות הזוטרות

דרג הלחש

לחשים

1

יציר סוד, סיבוך

2

חיית שליח, פה קסמים

3

רמך רפאים, שומרים רוחניים

4

איתור יצור, כלב נאמן

5

מסורת אגדות, תקשור עם הטבע

מחיר הכישוף

החל בדרגה 1, עליך לוותר על חלקים מעצמך כדי לרכוש זכויות מהישויות הזוטרות השונות. בחר מחיר אחד ליכולת הכישוף שלך.

מחירים לכישוף

 

מחיר

השפעה

1

אוזן חירשת

חסרון לכל בדיקות התפיסה

2

אצבע חסרה

חסרון לכל בדיקות זריזות הידיים

3

זכרון ילדות נשכח

חסרון לכל בדיקות התובנה

4

חולשה גופנית

חסרון לכל בדיקות האתלטיקה

5

נשימה כבדה

חסרון לכל בדיקת ההתגנבות

6

עין חלבית

חסרון לכל בדיקות החקירה

7

קול רועד

חסרון לכל בדיקות השכנוע

8

שוקע כמו אבן

חסרון לכל בדיקות האקרובטיקה

9

שינה טרופה

חסרון לכל בדיקות האיום

בכל פעם שאתה עולה דרגה, אתה רשאי לקבל בחזרה מחיר אחד ולשלם במחיר אחד אחר במקומו.

ברית לחש

החל בדרגה 1, בכל פעם שאתה מסיים מנוחה ארוכה, אתה ראשי לבחור לחש אחד מרשימת לחשי המכשף, בדרג שאתה מסוגל להטיל באמצעות מאפיין קסם הברית שלך. הלחש אינו חייב להיות לחש שאתה יודע.

אתה יכול להטיל את הלחש שבחרת פעמיים, מבלי לנצל יחידת לחש ובדרג הלחש הגבוה ביותר אותו אתה מסוגל להטיל. לאחר מכן, ברית הלחש מסתיימת ואתה לא יכול להשתמש במאפיין מקצוע זה עד שתסיים מנוחה ארוכה.

חוזה דוחק

החל בדרגה 1, אתה יודע אל אילו ישויות לפנות בשעת הדחק, כדי לזכות בדיוק במתנה שתועיל לך כעת. אם נותרו לך שימושים במאפיין ברית הלחש, אתה רשאי, כפעולה נוספת בתורך, להחליף את הלחש בו בחרת בכל לחש מכשף אחר מדרג שאתה יכול להטיל.

אבל מעטים הם החוזים הטובים שנחתמו בחיפזון. כאשר אתה מבצע חוזה דוחק, גלגל 1ק10 ומצא את התוצאה בטבלת מחירים לכישוף. עליך לשלם את המחיר. אם זה מחיר שכבר שילמת, גלגל מחדש עד שתקבל מחיר אחר. בתוצאה של 10, אינך צריך לשלם מחיר נוסף.

מתנה נדירה

החל בדרגה 6, אתה מרחיב את רשת הקשרים שלך ולומד לאסוף כוח קסום בדרכים חדשות. בכל פעם שאתה בוחר לחש עבור מאפיין המקצוע ברית לחש, אתה רשאי לבחור את הלחש מרשימת לחשי הפייטן והאשף, בנוסף.

הסכם חסות

החל בדרגה 10, אתה משביע את היסודות שלא לפגוע בך. בכל פעם שאתה מסיים מנוחה ארוכה, אתה ראשי לבחור עד שלושה סוגי נזק ולזכות בעמידות כנגדם. עבור כל עמידות שבחרת, עליך לשלם מחיר אחד מטבלת מחירים לכישוף.

העמידות נשארת עד שתבחר להחליף אותה, או לוותר עליה ולקבל בחזרה את המחיר ששילמת, בסיום מנוחה ארוכה.

ברית לחש דגולה

החל בדרגה 14, הלחשים שאתה מטיל באמצעות מאפיין ברית הלחש שלך מוטלים בדרג 6. 

אתה עדיין יכול לבחור רק בלחשים מדרגים אותם אתה יכול להטיל באמצעות מאפיין קסם הברית.

ברכות הברית של הישויות הזוטרות

המכשף לוקח מתנות מכל הבא ליד.

ברית השרשרת. יציר הסוד יכול להיות כל יצור שהוא, אבל ייתכן שהוא חצוף במיוחד משום שהוא אינו רואה אותך כמשרת בכיר ונאמן של פטרון אחד – אולי הוא עצמו משרת אותך בתמורה לטובה אישית.

ברית הלהב. נשקי הברית של הישויות הזוטרות מורכבים בדרך כלל ממספר חלקים, שאת כל אחד מהם נתנה ישות אחרת: למשל חרב המעוטרת באותיות ממקורות שונים, או חנית עם שרשרת חרוזים שכל אחד מהם הגיע ממקור אחר.

ברית הספר. ספר הצללים שלך עטוף בכריכת עור אחידה ופשוטה למראה, אבל כל עמוד בו בצבע אחר, עם אותיות שנכתבו בצורות ובצבעים שונים.

ברית הגורלות. כלי החיזוי שלך הוא פיסת בד פשוטה, עליה רקומה מפת הכוכבים.

ברית הנגינה. בדומה לנשק הברית, כלי הנגינה שלך לקוח ממספר מקורות. לדוגמה נבל שגולף מעץ של דראידה, ובו מיתרים שנטוו מקורים של צל.

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.