שעת הכישוף: שליט המצולות

שעת הכישוף: שליט המצולות

Information
פורסם ב25 דצמבר 2019
נכתב על ידי חגי

warlock deep masterבכתבה זו אציג פטרון חדש למכשף של מבוכים ודרקונים 5: שליט המצולות, יצור תבוני השולט בממלכה מתחת לפני הים, וכן יציר סוד חדש שמתאים במיוחד למכשפים שהפטרון שלהם הוא שליט המצולות או העתיק עליון.

כתבה זו היא ההמשך השישי של פרויקט שעת הכישוף המתמקד במקצוע המכשף במהדורה החמישית של מבוכים ודרקונים. התוכן פתוח לחוות הדעת, לביקורות ולהצעות שלכם, הקוראים, שכן בסופו של דבר אאגד את סדרת הכתבות כולה לקובץ אחד, שיהיה זמין להורדה באתר. יש לכם הזדמנות להשפיע על התוכן!

לכתוב את שליט המצולות

כרגיל בכתיבת פטרון, כדאי לחשוב מהו סט הנתונים ההולם ארכיטיפ של שליט המצולות.

  • שליט המצולות חי מתחת לים ונושם במים, ויש לו דרך לגרום למכשף לנשום במים גם כן. זו יכולת חובה, ולכן לא מתאים להעניק אותה באמצעות רשימת הלחשים המורחבת אלא באמצעות מאפיין מקצוע. הלחש נשימת מים נכנס לרשימת הלחשים המורחבת כדי לתת למכשף להעניק יכולת נשימת מים גם לבני בריתו, אם יעלה הצורך.
  • סוגי הנזק ההולמים מפלצת ים הם בדרך כלל נזק קור ונזק מוחץ. לכן נתתי למכשף עמידות לסוגי הנזק הללו.
  • יצורי ים מקושרים לעתים קרובות לשינוי צורה. במיתולוגיה, יצורי ים תבוניים מסוגלים בדרך כלל לשנות את צורתם, או שהם משנים צורה בדרכים שונות כאשר הם עולים אל היבשה ומתהלכים בינינו. לכן נתתי למכשף יכולת שינוי צורה.
  • חלק משליטי המצולות מתוארים כשולטים גם במזג האוויר (לדוגמה האל המיתולוגי פוסידון, האלה המרושעת אומברלי מהממלכות הנשכחות, או מפלצות ים כמו הקראקן) ולכן רשימת הלחשים המורחבת ורשימת ההשבעות מקנות למכשף גישה לשליטה במזג האויר ולשימוש במכות ברק, אם הדבר הולם את הפטרון שלו.
  • יתר הלחשים ברשימת הלחשים המורחבת מתאימים למפלצות ים מרושעות וכוללים יצירת או השמדת מים, רעל, חשכה מעוורת או זרועות תמנוניות, או את הלחש חופש תנועה, המאפשר לחמוק מזרועות תמנוניות.
  • מאפיין דרגה 14 של שליט המצולות דומה מאוד לזה של אדון האופל, אך הוא גורם למוות בטביעה כאשר הקורבן נזרק אל מעמקי הלוקר של דייבי ג'ונס. אם יש לכם רעיון מגניב למאפיין מקצוע ייחודי יותר, אנא הציעו.

שליט המצולות

נעשית לבן-חסותו של המולך בלב-ים. כאשר מאיירי המפות מעטרים את שולי המפה במפלצות ים השוכנות בארצות הלא-נודע, הם מאיירים מבלי-משים את הפטרון שלך או את אחד ממשרתיו.

הפטרון שלך שואף תמיד להרחיב את ממלכת המים המלוחים שלו בדרך זו או אחרת. ייתכן שהוא מעוניין לעשות זאת באמצעות חיזוק קשרים הדדיים עם עיירות חוף – להגביר את הדגה ואת התלות של ממלכות האדמה בגחמותיו. אולי הוא עושה זאת על ידי גרירת תושבי היבשה וספינותיהם אל קרקעית הים, או שהוא זומם ממש להציף את ארצות היבשה בגלי צונאמי. אתה יכול להתנגד למזימותיו של הפטרון ולהדוף אותן אם הן נראות לך זדוניות, אך הכוחות שאתה אוחז בהם הם עצמם כתם שהופך אותך לאזרח ממלכתו המלוחה.

שליטי המצולות המסוגלים לכרות בריתות עם מכשפים הם צאצאיהם של אלי הים, כמו פרוטאוס או ימאטה נו אורושי; מפלצות ים תבוניות, כמו קראקנים חזקים במיוחד; וישויות אחרות עם שליטה בהיבטים של האוקיינוס ושל הסכנות התמונות בו, כמו דייבי ג'ונס או זראטאן, צב הים הענקי.

רשימת לחשים מורחבת

שליט האוקיינוס מאפשר לך לבחור מתוך רשימה מורחבת של לחשים כאשר אתה לומד לחש מכשף. הלחשים הבאים מתווספים לרשימת לחשי המכשף עבורך.

לחשי שליט האוקיינוס

דרג הלחש

לחשים

1

יצירת או השמדת מים, ענן ערפל

2

הגנה מרעל, עיוורון\חירשות

3

חזיז ברק, נשימת מים

4

מחושים שחורים, חופש תנועה

5

חרוט כפור, ענן מוות


נגע המצולות

הפטרון שלך סימן אותך כאזרח ממלכתו. דמו מכתים את ריאותיך. החל בדרגה 1, אתה מסוגל לנשום גם באוויר וגם מתחת למים וזוכה במהירות שחייה השווה לחצי ממהירות ההליכה שלך. אם יש לך יציר-סוד, גם הוא זוכה ביתרונות אלו.

בנוסף, מספר נקודות הפגיעה המירבי שלך גדל ב-1 והוא גדל ב-1 נוסף בכל פעם שאתה עולה דרגה כמכשף.

עמידות האוקיינוס

החל בדרגה 6, אתה נעשה עמיד לסכנות המעמקים, מה שמאפשר לך לבקר את פטרונך כשהוא מעוניין בכך.

אתה זוכה בעמידות לנזק מוחץ, אלא אם נגרם מפגיעת כלי נשק קסומים, ובעמידות לנזק קור.

צורה פרוטאנית

החל בדרגה 10, אתה זוכה ביכולת להטיל את הלחש התמרה פעם אחת מבלי לנצל יחידת לחש, בתנאי שהלחש מוטל עליך ושאתה הופך לחיה בדירוג אתגר 1 או פחות.

לאחר שהשתמשת במאפיין זה, לא תוכל לעשות זאת שוב עד שתסיים מנוחה קצרה או ארוכה.

אל מעמקי הלוקר

החל בדרגה 14, אתה יכול להשליך את יריביך אל ממלכת הפטרון שלך שבמצולות האוקיינוס, בעומק רב כל כך עד שכבר אין משמעות לגבול בין מישור החומר ומישור המים.

כפעולה, אתה משליך יצור אחד שאתה רואה בטווח 18 מטרים. היצור נעלם ומועבר אל ממלכת המצולות, שם הוא סופג 5ק10 נזק קור, ועוד 5ק10 נזק מוחץ אם הוא זקוק לאוויר לנשימה. אם הנזק לא הרג את היצור, הוא מופיע שוב בסוף תורך הבא לחלל ממנו הושלך, או לחלל הפנוי הקרוב ביותר. היצור מופיע כשהוא ספוג עד לשד עצמותיו ומקיא מים, והוא נחשב מורעל עד תחילת תורך הבא.

לאחר שאתה משתמש במאפיין זה, אתה לא יכול להשתמש בו שוב עד שתסיים מנוחה ארוכה.

ברכות הברית של שליט המצולות

המכשף זוכה במתנותיו של יצור מן המעמקים.

ברית השרשרת. צורתו הטבעית של יציר הסוד משקפת את המקום ממנו הגיע. סרטנים ותמנונים סרים למרותו של שליט המצולות.

ברית הלהב. נשק הברית של שליט המצולות יכול להיות כל כלי נשק, אך הוא מכוסה בדרך כלל בבלוטי ים או בגושי אלמוגים.

ברית הספר. הדפים בספר הצללים שלך עשויים עור מעובד והדיו עליהם מרוחה כך שיצורים אחרים אינם מסוגלים לקרוא בו.

ברית הגורלות. כלי חיזוי של שליט המצולות הם לא יותר מאוסף קוביות ישנות, העשויות משיניים של בעלי חיים – או של דמויי אדם.

ברית הנגינה. כלי הנגינה של שליט המצולות הוא לרוב כלי נשיפה, כמו קונכיה גדולה שעוצבה כקרן ציידים.

השבעות קמאיות חדשות

השבעות אלו מתאימות במיוחדת למכשפים שהפטרון שלהם הוא שליט המצולות. למרות זאת, כל מכשף יכול לבחור בהן, אלא אם צוין אחרת וכל זאת בתנאי שהקבוצה שלכם הסכימה לשלב אותן במשחק.

אם להשבעה קמאית יש תנאים מוקדמים, אתה חייב לעמוד בהם כדי ללמוד אותה. אתה יכול ללמוד את ההשבעה באותו הזמן שאתה עומד בתנאים המוקדמים שלה. דרגה כתנאי מוקדם מתייחסת לדרגה שלך במקצוע זה.

שולט בזרמים

דרישות קדם: דרגה 7

אתה יכול להטיל שליטה במים פעם אחת באמצעות יחידת לחש מכשף. אתה לא יכול לעשות זאת שוב עד שתסיים מנוחה ארוכה.

שולט ברוחות

דרישות קדם: דרגה 15

אתה יכול להטיל שליטה במזג האוויר פעם אחת באמצעות יחידת לחש מכשף. אתה לא יכול לעשות זאת שוב עד שתסיים מנוחה ארוכה.

יציר סוד חדש

יציר סוד זה מתאים במיוחד למכשפים עם ברית השרשרת, שהפטרון שלהם הוא שליט המצולות או העתיק העליון. למרות זאת, כל מכשף עם ברית השרשרת יכול לבחור ביציר סוד זה, בתנאי שהקבוצה שלכם הסכימה לשלב אותו במשחק.

גלובסטר

ההדיוטות נוהגים להשוות את המראה המשונה של שיקוצים, למראה המשונה של רכיכות ים. זרועות, צבתות ומשושים קיימים גם באלה וגם אלה. אבל הדמיון לא תמיד מקרי. למעשה, נכון יותר לומר שרכיכות הים דומות לשיקוצים שמהן נוצרו.

שריד חלוש מעידנים קודמים. הגלובסטר אינו בעל חיים רגיל. הוא היה בעל חיים רגיל בעידן אחר, בעולם שקדם לזה שלנו, או אולי בעולם שיכול היה להתקיים בסיוט של אל מטורף. בעולם שלנו, זהו שיקוץ – אבל הוא אינו שייך לכאן. העולם שלנו לא מתאים לצרכיו, ולכן הוא קטן וחלוש משיכול היה להיות. ואולי זה לטובה.

משנה צורה. לכל גלובסטר יש עין אחת עגולה, פה אחד דמוי מקור, ומספר משתנה של צבתות ושל זרועות. לכל גלובסטר יש בין 0 ל-3 צבתות, ובין 4 ל-10 זרועות תמנוניות, והוא יכול להפחית את המספר ולמשוך את הגפיים לתוך המסה הקטנה של בשרו הרך. בנוסף, הוא מסוגל לשנות צבע ומרקם במהירות מדהימה.

דוגמא קטנה לזן מפלצתי. מצולות הים דומות יותר לעולם שאליו שייך הגלובסטר, ושם מצליחים חלק מהגלובסטרים לגדול ולהתפתח למימדים משמעותיים ואף לפתח תכונות פסיוניות או ארס קטלני. למרבה המזל, ככל שהגלובסטר יממש יותר מהפוטנציאל שלו, כך גובר הסבל שהוא חווה מעל לפני הים. גלובסטרים קטנים מסוגלים לחיות על היבשה במשך מאות שנים, אבל גלובסטר גדול מתקשה להתקיים אפילו כמה שעות במים רדודים.

Globster Stats1

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.