שעת הכישוף: הדרקון הנעלה

שעת הכישוף: הדרקון הנעלה

Information
פורסם ב04 דצמבר 2019
נכתב על ידי חגי

warlock dragon patronבכתבה זו אציג פטרון חדש למכשף של מבוכים ודרקונים 5: הדרקון הנעלה, דרקון מסתורי ועתיק כל כך, עד שחמדנותו גדלה אל מעבר למה שעושר חומרי יוכל לספק. כרגיל בכתיבת פטרון, כדאי לחשוב מהו סט הנתונים ההולם ארכיטיפ של הדרקון הנעלה. סוג הדרקון המדויק, וסוג נשק הנשיפה שלו, נראו לי חשובים פחות (למעט יוצא דופן קטן). הדברים שנראו לי חשובים בכל הנוגע לדרקון עתיק הם החמדנות של דרקון, הקשר המיוחד של דרקון למאורה שלו - שמשתנה באופן פעיל כדי להגן עליו - והקשר המוזר של דרקונים למקצוע ה-Sorcerer (להלן: "כושף").

כתבה זו היא ההמשך הרביעי של פרויקט שעת הכישוף עבור מבוכים ודרקונים 5. התוכן פתוח לחוות הדעת, לביקורות ולהצעות שלכם, הקוראים, שכן בסופו של דבר אאגד את סדרת הכתבות כולה לקובץ אחד, שיהיה זמין להורדה באתר. יש לכם הזדמנות להשפיע על התוכן!

לכתוב את הדרקון הנעלה

הדבר הראשון שניגשתי לבדוק, הוא רשימת הלחשים שתאפשר גם למכשף להכין "מאורה" מוגנת משלו לפחות לזמן מה. כמו שמסוכן מאוד לתקוף דרקון במאורתו, רציתי שגם מכשף עם פטרון דרקוני יהיה מישהו שמסוכן מאוד לתקוף בבית. לחשים כמו אזעקהמתחם פרטימתחם שמור, ענן מוות וקיר אש מאפשרים למכשף להכין את המסתור שלו להתקפה ולהפוך אותו למלכודת-מוות.

הלחש נשימת מים ויכולת ההתחמקות שיש לחלק מהמקצועות (כמו נזיר ונוכל) מאפשרים למכשף להתמודד טוב יותר עם דרקונים אחרים, ולחדור את ההגנות על המאורות שלהם. מאחר והדרקון הנעלה אינו יוצא ממאורתו (לפחות עד המפגש האחרון במערכה שלכם), נאה לי הגיוני שהוא יפנה את המכשפים שמשרתים אותו כנגד דרקונים אחרים שעלולים לחמוד את האוצרות שלו או את המעמד שלו. 

הלחש שיפור תכונה הוא תוספת נהדרת למכשף שלומד לאמץ את התכונות של הדרקונים (שהן כולן גבוהות להחריד - אולי חוץ מזריזות) - אבל אני פתוח להצעות חלופיות.

יתר הלחשים ברשימת הלחשים המורחבת מאפשרים למכשף להשתמש בסוגי נזק שגורמים נשקי הנשיפה של דרקונים שונים, מעבר לסוגי הנזק שכבר כוסו בלחשי הגנת המאורה. זה יתחבר היטב למאפיין הפטרון שהמכשף מקבל בדרגה הראשונה.

הדרקון הנעלה

נאמר שדרקונים אדירים, סופם למות בידי גיבורים אנושיים. אבל לא כל דרקון ייקטל. חלקם ערמומיים וזהירים. למעלה מאלף שנים חלפו מאז שבקעו מהביצה, והעולם כבר השתנה פעמים כה רבות עד שהדרקונים סגרו את עצמם מהעולם. אלף שנים נוספות יחלפו עד שתעזוב הנשיפה האחרונה את גופם והם ייעשו לחלק מצלע ההר.

היוהרה היא חולשתו של כל דרקון, גם של הטובים בהם, ולכן הפטרון שלך לעולם לא ישתף אותך במזימותיו. ודאי תשאל האם הוא מקווה שתמצא פריט מופלא שאין לו עדיין באוסף, או שהוא רוצה שתביא לו מידע על מה שהשתנה בממלכת בני התמותה מאז יצא לאחרונה ממאורתו שבקצה העולם? אולי הוא מניע מאחורי הקלעים את צבאותיו, בניסיון להכחיד את הענקים, ואתה רק הטיפש שמוסר לידיו מודיעין? או שאולי הוא משגיח על שושלת אחת עלובה של זוטונים, שלפני מאות שנים הבטיח לאביהם הקדמון שיגן על צאצאיו עד יום מותו? אין לדעת. אתה רק כלי, והתמורה רבה מכדי שישתלם לך לשאול שאלות חצופות.

רשימת לחשים מורחבת

הדרקון הנעלה מאפשר לך לבחור מתוך רשימה מורחבת של לחשים כאשר אתה לומד לחש מכשף. הלחשים הבאים מתווספים לרשימת לחשי המכשף עבורך.

דרג הלחש

לחשים

1

גל הדף, אזעקה

2

חץ חומצה, שיפור תכונה

3

חזיז ברק, נשימת מים

4

מתחם פרטי, קיר אש

5

חרוט כפור, ענן מוות

תלמיד הדרקון

החל בדרגה 1, עליך לבחור את סוג הדרקון אליו משתייך הפטרון שלך. כל סוג דרקון קשור למיומנות אחת כלשהי ולסוג נזק כלשהו. אתה זוכה בשליטה במיומנות המתאימה לסוג הדרקון. כאשר אתה גורם ליצור את סוג הנזק התואם באמצעות לחש מכשף או מאפיין מקצוע מכשף, אתה מתעלם מעמידות שיש לו לסוג נזק זה (אך לא מחסינות לסוג הנזק).

סוגי הדרקונים

סוג הדרקון

מיומנות תואמת

סוג נזק תואם

דרקון אדום

תפיסה

אש

דרקון ארד

תובנה

ברק

דרקון זהב

שכנוע

אש

דרקון ירוק

תרמית

רעל

דרקון כחול

תפיסה

ברק

דרקון כסף

היסטוריה

קור

דרקון לבן

התגנבות

קור

דרקון נחושת

תרמית

חומצה

דרקון פליז

היסטוריה

אש

דרקון צל (מכל צבע)

התגנבות

תאובה

דרקון שחור

התגנבות

חומצה

בנוסף, אתה יכול לדבר, לקרוא ולכתוב בשפה הדרקונית.

לבסוף, כאשר אתה מבצע בדיקת כריזמה מול דרקון או יצור דרקוני (כמו דרקון-פיה או דרקוצב), תוסף השליטה שלך מוכפל אם הוא חל על הבדיקה.

התחמקות

החל בדרגה 6, אתה יכול לחמוק בזריזות מתופעות אזוריות מסוימות, כגון נשיפתו המקפיאה של דרקון לבן או הלחש חזיז ברק. כאשר אתה תחת השפעה המאפשרת לך לבצע זריקת הצלה לזריזות כדי לספוג רק חצי נזק, במקום זאת אתה לא סופג נזק כלל אם אתה מצליח בזריקת ההצלה, ורק חצי נזק אם אתה נכשל.

השבעת משמר

החל בדרגה 10, כאשר אתה נדרש לבצע זריקת הצלה באמצעות זריזות כנגד השפעה שלא היית מודע אליה (כגון מלכודת בור), אתה זוכה ביתרון לזריקה.

בנוסף, השבעות המגננה שהדרקון לימד אותך מאפשרות לך להטיל את הלחש מתחם שמור פעם אחת ללא רכיבים חומריים ומבלי לנצל יחידת לחש מכשף. לאחר שהטלת את הלחש, לא תוכל להטילו שוב, עד שתסיים מנוחה ארוכה.

דם הדרקונים

החל בדרגה 14, הפטרון שלך מאמין שאתה חזק מספיק כדי לשרוד עירוב של דמו היסודני בעורקיך בני התמותה. אם תזכה להביא ילדים לעולם, תהא זו תחילתה של שושלת כושפים בעלי ייחוס דרקוני.

כאשר אתה פוגע ביריב בגלגול התקפה בכלי נשק בקפא"פ או באמצעות לחשון מכשף, אתה רשאי להבעיר את דם הדרקונים בעורקיך כדי להעצים את הפגיעה בקסם יסודני. המטרה סופגת 6ק10 נזק נוסף, מסוג הנזק התואם לפטרון שלך כפי שמוצג בתיאור המאפיין תלמיד הדרקון.

אם אתה משתמש במאפיין זה שנית לפני שהשלמת מנוחה ארוכה, אתה סופג 2ק10 נזק, מסוג הנזק התואם לפטרון שלך. נזק זה מתגבר על חסינות ועל עמידות לנזק. הנזק שנגרם לך גדל ב-1ק10 נוספים על כל שימוש נוסף במאפיין, עד שתשלים מנוחה ארוכה.

ברכות הברית של הדרקון הנעלה

הדרקון הנעלה אינו יוצר דבר, אך הוא צבר אוצרות מופלאים וסודות במשך מאות שנים.

ברית השרשרת. יציר הסוד של הדרקון הנעלה מופיע בדרך כלל כדמוי-דרקון זעיר.

ברית הלהב. נשק הברית עשוי להיות חרב גרוטסקית שחישלו קובולדים, או גרזן עתיק שנבזז מקברו של בן אצולה גמד.

ברית הספר. ספר הצללים הוא אוסף של דפים וקטעי מגילות בשפות שונות, עם הערות שוליים שבהן תרגם הפטרון שלך את המידע לשפה הדרקונית.

ברית הגורלות. הדרקונים ניחנו בחושים חדים החוצים מרחק רב וגם חוצים לעתים את הזמן. צלחת ארד ממורקת שהוכתמה בדמו של הפטרון תאפשר למכשף לראות את העתיד, אך לרוב היא תראה לו רק הבטחות של עושר חומרי.

ברית הנגינה. רוב הדרקונים אינם יוצרים כלי נגינה משלהם, אך כל סוג של כלי נגינה מופלא עשוי היה להתגלגל אל אוצרם.

השבעות קמאיות חדשות

השבעה זו מתאימה במיוחדת למכשפים שהפטרון שלהם הוא הדרקון הנעלה.

אם להשבעה קמאית יש תנאים מוקדמים, אתה חייב לעמוד בהם כדי ללמוד אותה. אתה יכול ללמוד את ההשבעה באותו הזמן שאתה עומד בתנאים המוקדמים שלה. דרגה כתנאי מוקדם מתייחסת לדרגה שלך במקצוע זה.

עור בלתי-חדיר

דרישות קדם: פטרון הדרקון הנעלה, דרגה 15

דם הדרקונים משנה אותך בהדרגה והעור שלך נעשה קשיח.

כאשר אתה לא עוטה שריון, דרוג השריון שלך משתנה ל-14 + מתאם הזריזות שלך.

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.